Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 70 reacties

Nintendo is al bezig met de opvolger van de Nintendo Wii. Hoewel de nieuwe console nog lang op zich zal laten wachten, denkt Nintendo al volop na over hoe ook deze console vernieuwend kan worden.

Wii ConsoleNintendo-president Satoru Iwata bevestigde tegenover Forbes dat zijn bedrijf inderdaad bezig is met de opvolger van de Wii. "We zijn ons altijd aan het voorbereiden op de volgende hardware, we zijn altijd aan het ontwikkelen", stelt Iwata. Hoewel nieuwe hardware ook in de ogen van Iwata belangrijk is, hecht hij er persoonlijk niet teveel waarde aan. "Een console is een doos die onze klanten met tegenzin aanschaffen, om vervolgens onze games te kunnen spelen", legt Iwata uit.

Ook omdat de Wii zelf nog prima verkoopt, hoeft de aankondiging van de 'nieuwe Wii' voorlopig nog niet verwacht te worden. Toch denkt Iwata al volop na over de mogelijkheden van de volgende console. "Alle nieuwe hardware heeft revolutionaire features nodig. Nu hebben we een zeer revolutionaire user interface. Of dat voor de volgende generatie net zo zal zijn, zou ik je niet kunnen vertellen", aldus Iwata, die een flinke uitdaging ziet: "Mensen die nu een Wii hebben gekocht, zullen van Nintendo verwachten dat de volgende console ook weer iets anders gaat doen. Als mensen zoveel verschillende dingen van ons verwachten, wordt het voor ons moeilijk om die verwachtingen te overtreffen."

Terwijl Nintendo zich al voorbereidt op de ontwikkeling van een volgende console, blijft het bedrijf ook bezig de Nintendo Wii te verbeteren. Zo onderzoeken de Japanners samen met Inphase Technologies een holografische opslagmethode, waardoor de beschikbare opslagruimte van de Wii flink vergroot kan worden. Nintendo en Inphase bezitten samen het patent op de toe te passen technologie, zo meldt Totalvideogames. Of en wanneer het onderzoek concrete resultaten zal opleveren is niet duidelijk; voorlopig zullen gamers het dus nog met de oude, vertrouwde dvd-drive moeten stellen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (70)

Zo vernieuwend is de Wii anders niet. Het enige vernieuwende is eigelijk dat de "speciale" controllers standaard zijn ipv. dat je ze los kunt kopen. Het voordeel hier van is dat alle games er mee werken.

Ik vraag me af of ze bij de opolger voor goede graphics gaan. Bij de Wii was dat duidelijk niet het geval, en n van de topmensen, volgens mij was het ken kutagari himself zei dat graphics niet belangrijk zijn maar gameplay. Verder zullen ze wel het online gedeelte verbeteren (Friendcodes :X ). Misschien zelfs geen optische media meer, maar alles via internet, zet zoals sony van plan is met de PS4.

[Reactie gewijzigd door jdm8 op 31 juli 2008 14:54]

Ja en volgens die logica is de PS3 ook gewoon een PC met een goede videokaart er al in zodat het voordeel is dat alle spelletjes er goed uitzien. Zo kun je alles wegrationaliseren.

De speciale controllers die onderdeel van de basiszet zijn, maken dat er een ander soort spellen voor de Wii gemaakt worden, waardoor een heel andere beleving ontstaat, En daar mag Nintendo best wel credit voor hebben.
Zo vernieuwend is de Wii anders niet
Ik vind dat de controllers 'al bestonden' een compleet nonargument. Nintendo heeft het systeem, de controller, de games en de marketing samengebracht waardoor er nu een console is die zowel aanslaat bij gamers als bij ouderen / kleine kinderen. Het is zeker vernieuwend dat er een systeem bestaat wat zowel aanslaat bij kinder van 6 als 65-plussers.
De Wii was toch echt een vak apart hoor met zijn Wiimote en Nunchuck.
Dat is toch echt wel iets totaal anders dan zo'n "gewone" gamepad.

En natuurlijk werkt dat ook op de pc. Maar het is wel bedacht door Nintendo, en dus zijn zj het wel die die vernieuwing hebben gebracht.

Geen optische media meer zie ik niet echt zitten.
Ik heb wel eens een paar keer zonder internet gezeten.
Dan is het wel leuk als je nog steeds aan een nieuw spelletje kan komen.

Maar ze zouden misschien wel een combinatie van die twee kunnen doen. EA games heeft al zoiets op de pc. Je kan spellen online kopen, maar ook in de winkel.
Misschien kunnen ze om de servers minder gauw overbelast te krijgen en voor extra snelheid p2p-technologie gebruiken?

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 31 juli 2008 15:38]

Heb eens gelezen dat als de opvolger van de Wii komt ze voor hetzelfde geld als nu de techniek van de 360/PS3 kunnen gebruiken, dus wie weet...
Voor mij telt de gameplay (dus plezier) in ieder geval boven graphics en dan maakt het mij niet uit of ik op mijn 360, PS3, DS of Wii speel :)
Ze zijn eigenlijk "slim" geweest met de wii om hem technisch wat simpeler te maken dan de X360/PS3. Het bied natuurlijk grond voor goedkope hardware en games, maar het geeft natuurlijk ook ruimte voor enorm veel innovatie. Ik denk dat de resolutie "HD" langer meegaat dan de console generaties (mensen zijn minder vaak geneigd om een nieuwe TV te kopen puur op features, is echt een 5-voudige resolutie voor nodig). Als ze de "wii 2" ook maar in de buurt van PS3/X360 kwaliteit graphics laten komen, met goedkopere door ontwikkelde hardware uit 2012 (gok niet dat we de volgende generatie consoles voor die tijd hoeven te verwachten), hebben ze een immense innovatie gemaakt op dat gebied. Hoewel de wii van nu zker niet slecht is qua graphics ;)
De graphics volstaan net aan maar het had geen overbodige luxe geweest als het wel wat meer had kunnen weergeven. Verder is de Wii gewoon een succes, zeker de controllers wat leuk is maar ook de Wii Fit doet meer dan menigeen misschien denkt. Ouderen hebben geen begeleiding nodig om op een leuke manier lichamelijke inspanning te krijgen en menigeen heeft de sportschool ingeruild voor de Wii Fit, dan is de aanschaf peanuts vergeleken bij de sportschool abbo's.

Wel is het jammer dat er weinig online valt te doen en dat weinig games er gebruik van maken, had er wel wat meer van verwacht. Verder hoop ik dat de Nintendo console toch wat volwassener zal worden en zich toch meer gaat richten op andere games zodat bepaalde pc games of Xbox360/PS3 games ook daarop kunnen verschijnen, wat zeker ten goede zal komen voor de gamedevvers.

Een Utopia maar als de next gen console van alle fabrikanten volgens een bepaald platform gaan werken dan is het ook makkelijker en goedkoper om games op alle platforms uit te brengen en ook daar kan Nintendo denk ik nog veel terrein winnen want ik ken genoeg mensen die een Xbox360/PS3 hebben maar daar ook best wel eens een Mario game op willen draaien. Exclusieve games zullen denk ik toch steeds meer gaan verdwijnen en de consoles zelf zullen zich steeds meer gaan onderscheiden met hun interface mogelijkheden en diensten aanbod.
Ik denk juist dat de lage kwaliteit aan graphics niet zozeer een probleem is voor Nintendo. Nintendo is nooit zo geneigd geweest om koploper in graphics te wezen maar wel in een hoge doorvoer van nieuwe consoles. Iedere console van Nintendo gaat maar de helft vd tijd mee tov Nintendo of vroeger tov de Sega. Mede hierdoor zijn ze in staat om wat over 3 jaar voor de Wii bv een dermate groot verschil in graphics zal zijn (doordat de xbox/ps3 sterk doorontwikkeld zullen zijn tegen die tijd met effecten in games die we nu nog niet kennen) zal Nintendo tegen die tijd een nieuwe console lanceren.

Ook is juist het lanceren van een simpele en toch leuke console juist het succes van Nintendo. Denk aan Mario zelfs een klein kind van een jaar of 6 kan dit spelen zonder dat ouders zich moeten afvragen of dit wel verantwoord is. Men is niet zo genoodzaakt om internet te gebruiken al zou dat natuurlijk voor een tal van games wel leuk zijn. Nintendo heeft veel ruimte om de console op verschillende facetten uit te buiten met goedkope extra atributen zoals een kruisboog/balanceboard (of hoe het ook mag heten).

Verder denk ik juist niet dat er een uniform console platform zal komen omdat ieder zijn eigen belangen en cyclussen heeft. Zo zal Nintendo vaak blijven lanceren en geld verdienen met name uit de consoles zelf samen met atributen terwijl Sony dit doet uit het pushen van BR op dit moment en licenties voor de games in combi met BR movies of MS die ook via de games pushed. Stel het zou uniform worden hebben de producenten geen baat meer bij exclusieve deals waar veel geld mee te verdienen valt zoals Mario of Final Fantasy.
Nintendo zit eigenlijk met een luxe probleem.

Mensen die een Wii kopen zijn niet de type mensen die hun collectie games en accesoires overboord gooien om weer een nieuw apparaat te kopen.

Als Jantje of Jessica bij papa komt en vraagt "papa ik wil de Wii2"

Dan zegt papa "Ja maar je hebt toch al een Wii en je hebt ook een DS"

Deze groep mensen die de Wii aanschaffen weten helemaal niet wat er technisch beter is aan een Wii2.

Tenzij de besturing weer revolutionair anders is dat het " Leuk " is voor deze mensen.

En dat is nou weer moeilijk om te doen als je mij vraagt want besturing met beweging bestond al alleen is het goed uitgewerkt in de WIi.

Er zijn niet veel dingen meer die uitgewerkt kunnen worden wat besturing betreft.
Er zijn niet veel dingen meer die uitgewerkt kunnen worden wat besturing betreft.
Dat zei men vast ook voordat de muis uitgevonden werd. Je kunt denken aan een controller die bijvoorbeeld door je iris te tracken kan zien waar jij naar kijkt (wordt in sommige camera's al gebruikt), of een systeem waarbij hersengolven 'uitgelezen' worden (hoewel mensen dat waarschijnlijk te eng gaan vinden).
Tja, en daarom staat er ook duidelijk in het bericht dat het ontwikkelingsteam van Nintendo druk bezig is met nieuwe en revolutionaire features, en niet met de uitwerking van de bestaande Wii interface.
Euh gaat dat niet zo met elke nieuwe console? Dat is niet alleen een probleem voor Nintendo maar ook voor sony en MS.

En reken er maar op dat de nieuwe Wii echt wel een stap vooruit gaat grafisch gezien, daar valt nog aardig wat winst te halen.
een groot gedeelte van de kids die nu nog op kosten van hun ouders op een Wii gamen zullen straks met wat meer centjes op zak met plezier terug denken aan dit stukje jeugd als ze zelf een console gaan kopen.
Zo onderzoeken de Japanners samen met Inphase Technologies een holografische opslagmethode, waardoor de beschikbare opslagruimte van de Wii flink vergroot kan worden.

Ze bedoelen natuurlijk dat ze zoeken naar een medium dat voorlopig niet zo makkelijk te kopieren. Het lijkt me dat Blu Ray bijvoorbeeld voor de gaming industrie voorlopig voldoende capaciteit biedt. Zeker als je bedenkt dat ze nu met DVD's werken die vaak vol zitten met extra veel data om de bestanden lekker groot = minder makkelijk downloadbaar te maken. Zo zijn er spellen die 900mb groot zijn, maar op DVD de volle 4,nogwat gig ingebruik nemen.
Ik hoop dat ze zich eens wat meer op de echte games gaan richten. Een opvolger voor het geweldige Mario Galaxy, nieuwe F-Zero, Starfox, Kirby, Zelda en ga zo maar door. Dump die rotzooi als wii fit, wii music en meer van die non-game meuk waar ze de laatste tijd zo hard mee bezig zijn. Daar zitten de Nintendo fans van weleer (like me) NIET op te wachten...
jij mag dat dan wel meuk vinden, ze verkopen goed, en goede verkopen zijn het enige waar de nintendo-aandeelhouders zich iets van aantrekken, of dacht je soms dat die van nintendo ook maar iets verschillen van die van bijvoorbeeld EA ?
En wie zijn de "echte" nintendo fans dan ? Dingen als de Wii fit, Wii music etc... zijn mee verantwoordelijk voor het succes van deze console. Deze dingen worden gebruikt in bejaardentehuizen, revalidatiecentra etc... om mensen fit te houden of terug op de been te helpen. M'n vriendin wil er nu zelfs n (compleet anti-game console).
De grootste verdienste van deze console is dat ze doelgroepen bereikt die geen enkele andere fabrikant tot nu toe heeft kunnen bereiken.
Als nintendo naar jou zou luisteren, zou het binnen de kortste keren (terug) in het defensief zitten...
met alle respect, dat zijn eigenlijk ook niet de doelgroepen die je wil bereiken, ze kopen namelijk 1 spelletje (meestal diegene die in de box zit) en verder verdiepen ze zich er niet in en weten dus niet wat er verder nog is en kopen verder niets. Ik vermoed ook dat als de hype over is van de wii (en dat begint nu langzaam te gebeuren), dat de Wii masaal in de verkoop gaat en Nintendo steeds minder spellen gaat verkopen. Denk mede hierdoor dat ze spoedig met de opvolger uitkomen in de hoop weer een hype te kunnen genereren. Zelf heb ik de hype nooit echt begrepen en zijn de games ook niet echt mijn soort games (hekel aan Mario en Zelda).
@ MeNTaL_TO, ik ben nog n grote doelgroep vergeten: gezinnen. Ouders (ikzelf ook) zien hun jongere kroost liever spelen met de Wii Sports dan met GTA IV. (GTA is meer voor mij ;) ).
Ik ben een mid-dertiger, ik heb dus meer centen dan de modale tiener/twintiger en kan dus ook meer besteden aan games.
Ik denk dat Wii mij liever als klant heeft, dan de gemiddelde 18-jarige met een weekendjob en wat zakgeld.
nee hoor, die ben ik niet vergeten, natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar de gemiddelde moeder heeft er gewoon geen verstand van en haalt wat de kinderen willen.
En je zegt het zelf al, wii sports, 1 spel (zit bij de wii zelf) verder word er al meestal niet meer gehaald, de hardcore gamer wil meer games en die komen dit jaar niet meer.
Overigens heeft die 18 jarige wel meer per maand te besteden als jij (tenminste, dat had ik wel toen ik 18 was).
Jij denkt dus dat bv Sony met zijn PS3 het veel beter doet dan Nintendo???? Reken maar dat Sony en MS bij de volgende console delen van de Wii toe gaan voegen. Mensen met een Wii kopen heus wel meer games dan 1, alleen voor de hardcore moet je niet bij Nintendo zijn (als je er vanuit gaat dat hardcore betekent dat je graag realistisch moordt of raced).
Het is maar op welke doelgroep je jezelf richt als bedrijf. En ik weet niet welke markt groter is, de doelgroep van Nintendo of die van de PS3 of 360.

En of je de Wii nog een hype kunt noemen weet ik niet, dat zou betekenen dat je een hype heel lang aan kunt houden. Je zou ook kunnen zeggen dat de Wii geen hype maar een gat in de markt is.
Ik ben bang dat je dan in de toekomst misschien zult moeten overstappen, want ik denk niet dat Nintendo van hun succes story af willen.
Wii Fitt toch een blunder geworden? Dacht dat het met open armen werd ontvangen.
Jammer voor je, maar dingen als de Wii Fit zorgen er wel voor dat de Wii enorm hard loopt. Dat jij het niet leuk vindt is jammer voor je, maar de Wii fit loopt als een trein.

Daarnaast is je vriendin zien staan wiebelen op dat ding ook weer erg goed voor de eetlust }>
Ze zijn bezig met een nieuwe Mario, Zelda n met een nieuwe Pikmin. Daarnaast hoop ik inderdaad ook dat er een nieuwe F-Zero komt.
Ik denk dat alle drie partijen dit al doen lijkt mij?
Ik denk niet dat Sony dit aan het doen is. Zij hebben immers de PS3 aangeprezen als een console die lang zal meegaan (aangezien het spul zeer krachtig is en nog steeds zijn potentieel niet haalt). Nu al nadenken over een opvolger zal betekenen dat er binnen 3/5 jaar ofzo een nieuwe aan komt en dit is juist hetgene wat zij met de PS3 wilde vermijden.

Persoonlijk vind ik ook dat de Wii lang moet meegaan, maar dat ze ook een alternatief moeten vinden. Aan de ene zijde zitten ze met de jeugd als doelgroep die snel iets beu wordt en aan de andere kant hebben ze oudere mensen die vinden dat zoiets lang moet meegaan.

[Reactie gewijzigd door SMGGM op 31 juli 2008 15:01]

Onzin.
Stilstand is achteruitgang, en hoewel ik geen bron heb durf ik met zekerheid te zeggen dat een enorm technologiebedrijf als Sony cht wel een R&D-afdeling heeft die nieuwe dingen bedenkt en uitprobeert voor toekomstige apparaten, k de opvolger van de PS3. Dat wil echt niet zeggen dat er binnen 5 jaar een nieuwe console aan komt; dat betekent gewoon dat ze een langere tijd hebben om de opvolger te ontwikkelen. En ze hebben nu waarschijnlijk echt nog geen concrete ideen; dit soort bedrijven bedenken nieuwe dingen aan de lopende band, maar waarschijnlijk slechts 10% van die ideen komt daadwerkelijk in een product terecht..

[Reactie gewijzigd door HyperioN op 31 juli 2008 16:27]

Precies. Je kan nooit te vroeg beginnen. Ze zullen nu voornamelijk bezig zijn met verschillende console concepten en nog niet echt met de hardware. Meer met een visie, hoe de wereld er over 10 jaar uitziet en wat dan nodig zal zijn. Ook zal er zeker wat meer gekeken worden naar de huidige markt, aangezien Nintendo een grote slag heeft geslagen door meer mensen aan te spreken met hun console.
Sterker nog, de meeste bedrijven werken tegelijk aan zowel het volgende product (PS3) als de opvolger daarvan (PS4). Alles wat niet in het volgende product (PS3)kan worden gestopt wordt gepland voor de opvolger daarvan (PS4), en ook dat wordt (hetzij met minder focus) doorontwikkeld terwijl de meeste energie en tijd wordt gestopt in het volgende product (PS4). Op die manier zorg je ervoor dat je n het volgende product (PS3) op tijd af zal komen en revolutionair zal zijn n dat aan het product daarna (PS4) niet nog begonnen moet worden als het al in de planning behoort te zijn. Niet meer dan logisch. ;)
Wat dacht je van zijn bizarre opbouw voor computerbegrippen?
De 'relatieve' power van het apparaat, (helaas gaat dit ten koste van de complexiteit van het programmeren ervan, en is dit binnen enige tijd meestal weer achterhaald) was toch ook bijzonder te noemen... de Folding projecten waren erg blij dacht ik zo maar,...

maar het meest revolutionair was dat het zo'n beetje de eerste goed beschikbare blueray speler was voor onder de 700 euro.
die ie iets krachtiger is kan ik toch niet revolutionair noemen, gewoon evolutie
Klopt, zodra het ene product op de markt gezet is is men alweer bezig met het volgende.. Sony en MS zijn ook allang bezig met hun volgende console, dat is helemaal geen nieuws..

Wel denk ik dat Sony weer als laatste zal komen met een nieuwe Playstation.. Wie er als 1e komt met een nieuwe zal erom hangen.. Ik gok dat zo rond 2010 wel al bekend is wie er met een nieuwe komt, MS of Nintendo.. MS met een nieuwe nog krachtigere Xbox waarin hoogstwaarschijnlijk ook een blu-ray speler in zal zitten, en Nintendo met een nieuwe Wii die ook eindelijk HD graphics zal produceren..
MS met een nieuwe nog krachtigere Xbox waarin hoogstwaarschijnlijk ook een blu-ray speler in zal zitten, en Nintendo met een nieuwe Wii die ook eindelijk HD graphics zal produceren..
De Wii gaat begin 2009 al HD graphics produceren, of in ieder geval 3rd gen, middels een nieuwe engine die ontwikkeld is door High Voltage Software (zie hier)

Hier ook nog een leuk filmpje die wat features demonstreerd:
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/219807.html

De nieuwe Wii zal dus niet alleen op technisch gebied met iets moeten komen, maar ze willen vast ook op input-niveau met wat revolutionairs komen, Nintendo kennende.
HD graphics is inderdaad wat anders dan 'van de zoveelde generatie', hoe geweldig engines ook gaan worden, voor HD graphics moet de Wii wel de juiste aansluiting en beeldchips hebben ;)
Vaak begint men zelf al aan het nieuwe product voordat het huidige al verkocht wordt. Dit gebeurt vaak in de autoindustrie.

Tijdens de ontwikkeling van een product ontdekt men vaak nieuwe features, die echter niet meer toepasbaar zijn in het huidige product omdat het reeds in een te verre staat van ontwikkeling is. Op basis van die ideen kan er vaak al begonnen worden met de ontwikkeling van het (nog) nieuwere product.
Niet gezegd dat er een BR in de volgende Xbox komt, we zijn dan weer een paar jaar verder en vooralsnog voegt BR niets toe aan een console.
Op dit moment is de capaciteit van dual-layer DVD idd nog wel voldoende voor games, maar ik denk dat dat over 4-5 jaar niet meer zo is.. Bovendien wil MS ook dat hun klanten HD-films kunnen afspelen, en aangezien Blu-ray daar ook voor nodig is (naast het kunnen downloaden van HD materiaal), dan zou MS wel dom bezig zijn als ze ook nog in hun volgende generatie Xbox vasthouden aan DVD..

Alles wijst er dus wat betreft op dat de volgende Xbox ook een Blu-ray speler zal hebben, tenzij er in de tussentijd nog iets nieuws op de markt verschijnt wat beter is en financieel haalbaar..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 31 juli 2008 19:33]

volgende generatie heeft misschien wel helemaal geen optische drives, maar gewoon een gigabit poort (mits glas een beetje doorzet).
Ik denk niet dat Sony dit aan het doen is.
Misschien nu nog net niet.
Sony heeft aangegeven dat de levenscyclus van de PS3 10 jaar is, hetzelfde als ze uittrokken voor de PS2.
De PS3 is eind 2007 op de markt gebracht, dus een opvolger komt minimaal 5 jaar later pas op de markt, zo rond 2012-2015. Maar dan moeten ze dus nu al aan het werk ;)

http://www.gamesindustry....e-cycle-for-playstation-3

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 31 juli 2008 15:48]

Sorry maar wat een onzin.
Bij de ps2 zeiden ze ook dat hij krachtig was en lang mee ging.
Dat deed hij ook! er werden pas nog spellen voor gemaakt, maar ondertussen was de ps3 er al!

Als ze zeggen dat hij lang meegaat betekent het niet dat ze geen nieuwe console maken.

En hoe kun jij nou zeggen dat ze een nieuwe console willen vermijden? Kun je gedachten lezen? of werk je bij sony.....

Deze post van jou vind ik echt nergens op slaan!
* capsoft hoopt op backwards compatible met wii...
Daar maak ik me nog niet zo druk over....dat is meer iets om je druk over te maken over 6 jaar ofzow...als hij der eindelijk is...
druk maken != hopen..
Backwards compatibility kan soms wel vernieuwing tegengaan.
Met de Wii is het goed gelukt maar waar ligt de grens, moet je straks op een console tot alle generaties terug kunnen spelen ?
Op de Wii is het overigens ook niet mogelijk all GC hardware te gebruiken.
Ik kan maar weinig hardware bedenken van de GC die niet werken op de Wii hoor. Een LAN adapter is dan denk ik het enige. Omdat op de wii ook gewoon 4 GC controller slots en 2 memory slots zitten, kunnen ook de accessoires vaak gewoon gebruikt worden. Bijvoorbeeld de Mario party 7 microfoon, die gaat gewoon in een Memorycard slot.

Maar ik denk inderdaad dat het onzin is om de Wii backwards-compatible te maken, aangezien je dan al die bluetooth apparaten en usb apparaten ook nog moet ondersteunen, terwijl die technieken waarschijnlijk niet meer gebruikt worden over 5 jaar (althans niet precies dezelfde).
Grootste gemis is toch wel de GBA adapter, maar goed, dat is te overleven.
Hoeft helemaal niet. De eerste generatie PS3 was backward compatibel, de nieuwe niet meer. Het zijn allemaal PS3's, maar om kostenredenen is de bc eruit gehaald (wat voor mij een reden is geweest om een nieuwe PS2 te kopen ipv een PS3 nadat mijn oude PS2 de geest had gegeven.
*robin4 hoopt dat je een extreme korting krijgt op het inruilen van alleen het wii systeem*
Ik hoop dat we de volgende wii kunnen besturen met onze hersenen,
zat laatst ook in hardware.info TV.

Dat noem ik nou echte vooruitgang ;)
Nou, ik heb wel een ideetje voor Nintendo ;)
- ARM Cortex A9 dual of quad core CPU
- DSP voor audio en SIMD offloading (C64x+ ofzo)
- PowerVR SGX OpenGL 2.0 ES video

Wellicht een telg uit de toekomstige TI OMAP4 serie? Hoewel, gezien de power-envelope, is deze hardware misschien wel beter geschikt voor een nieuwe Nintendo DS...
nee hoor blijft gewoon een IBM chip ;)
waarschijnlijk een simpele G5 Dual core, zodat alle gamecube/wii software gewoon nog werkt.
Was er laatst niet een artikel dat IBM werkt aan een nieuwe power chip? Overigens: Draait de X360 ook niet op een aangepaste IBM Powerchip? 3 cores van 3GHz. Kan zo snel nergens de specs vinden :/

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True