Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 51 reacties

Diskmachinemaker Singulus claimt dat de grotere vraag naar productieapparatuur voor blu-ray-schijven in vergelijking met de vraag naar dvd-apparatuur elf jaar terug, erop wijst dat de adoptie van blu-ray sneller verloopt dan die van dvd indertijd.

Singulus Het Duitse bedrijf heeft bekendgemaakt dat het tijdens het eerste kwartaal bestellingen heeft ontvangen voor 21 machines, terwijl het in 1997 17 bestellingen voor machines die dvd-schijfjes kunnen persen in ontvangst mocht nemen. Volgens Singulus komt de betreffende periode elf jaar geleden overeen met de huidige, in de zin dat dvd-technologie zich indertijd in hetzelfde stadium van ontwikkeling bevond.

Hoewel Singulus als opkomende leider op het gebied van diskpersmachines wordt beschouwd, en de massaverkoop van dvd-titels inderdaad in 1997 op gang kwam, mag de claim van de Duitse fabrikant toch van de nodige kanttekeningen worden voorzien. Allereerst is de markt voor optische opslag de laatste elf jaar fors gegroeid. Het is aannemelijk dat het groeicijfer van die markt groter is dan de ruim 23 procent groei die Singulus in zijn machineorders heeft waargenomen. Bovendien lieten cijfers van NPD onlangs zien dat de verkoop van blu-ray-spelers in februari met veertig procent inzakte en vervolgens slechts zeer licht herstelde, ondanks dat het formaat het toen al tot industriestandaard had geschopt. Pas in december van dit jaar wordt verwacht dat blu-ray vaste voet aan de grond kan krijgen.

Blu-ray logo Eerder stelde onderzoeksbureau IDC dat dvd tot 2011 het dominante optische opslagformaat blijft. Ook het feit dat pas eind 2006 de dvd-speler de traditionele videorecorder in Amerikaanse huiskamers verdrong laat zien dat de claim van Singulus over blu-ray in het beste geval met een korrel zout moet worden genomen.

Er moet echter wel worden opgemerkt dat de prijzen van blu-ray-spelers eindelijk de weg omlaag hebben gevonden; vorige week doken de prijzen van de eerste apparaten onder de 300 dollar.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (51)

Ik denk dat het feit dat een BR DVD speler ook 'normale' DVD's kunnen afspelen ook helpt. De DVD moest destijds mensen overhalen om over te stappen van VHS naar DVD, dus duurde het ook langer voordat mensen zo'n speler in huis haalde.

Veel mensen kopen eens in de zoveel tijd (2 a 3 jaar) een nieuwe DVD speler. Het kan voor die mensen dus ook interessant zijn om alvast eens naar een BR DVD speler te kijken, zonder dat je al BR titels in huis hebt.

edit: typo's

[Reactie gewijzigd door Niemand_Anders op 9 juni 2008 16:56]

Ik weet niet wie er om de 2 3 jaar een nieuwe dvd-speler koopt, maar ik in ieder geval niet. Is toch een beetje zonde van het geld. BR is voor mij ook geen optie want volgens mij wordt dit pas interessant bij een full-hd tv.

Pas een digitale receiver met harddisk van UPC en dat spreek me wel aan. BR nog niet.
Blu-Ray is een HD-formaat. De max resolutie is 1080p maar ook op een 720p HD Ready-scherm zie je een duidelijk verschil met SD TV. Ik vind het wel vreemd dat ik dat 'Voor Blu-Ray heb je Full HD nodig' fabeltje zo vaak tegen kom hier. Vergelijk het maar met gaming op een PS3 of Xbox 360 icm een HD Ready scherm. Het verschil met gaming op een ouderwets SD-scherm is overduidelijk. Datzelfde geldt ook voor HD-films. Je hebt geen 1080p nodig om van HD te genieten
Dat je het verschil merkt, wil niet zeggen dat je dat de aankoop waardig vindt. Ik heb een full HD pc-scherm maar ik zou het ook niet de moeite vinden tot die hypetv's wat lager gprijsd staan. Ik weet niet hoeveel geld jij hebt, maar blijkbaar vinden KubikNL en ik een aankoop van enkele honderd euro op 2-3 jaar tijd wel een boel geld. Als tegen dan die prijzen al gehalveerd zijn, lijkt mij dat een pak intressanter.
Ik ken geen kat die om de 2, 3 jaar een nieuwe DVD-speler koopt. Meesten blijven gewoon bij hun eersten of kopen er een recorder bij. Wat misschien nog wel kan, is dat ze een nieuwe pc kopen, met BR-speler, omdat een pc sneller verouderd is. De ontwikkelingen op DVD-speler gebied gaan toch helemaal niet snel genoeg om een nieuwe elke 2 jaar te verantwoorden.
De spelers die na 2 3 jaar vervangen moeten worden zijn ws. heel wat goedkoper dan de huidige BD-spelers :Y)
Er moet echter wel worden opgemerkt dat de prijzen van blu-ray-spelers eindelijk de weg omlaag hebben gevonden; vorige week doken de prijzen van de eerste apparaten onder de 300 dollar.
Stand Alone players worden in Nederland inderdaad ook goedkoper, maar dat heeft ook een goede reden. Bijna alle (ik durf niet alle te zeggen omdat er dan vast weer een merk is wat ik over het hoofd heb gezien ;) ) bestande stand alone BR apparatuur kan NIET overweg met Profile 2.0 wat eind dit jaar uit zou moeten komen.

Uit betrouwbare bron heb ik dat een woordvoerder van Samsung tegen verkopend personeel van een groot landelijk electronica concern heeft geantwoord op de vraag: Jullie spelers zijn niet 2.0 compatible, straks staan wij met boze klanten over een jaar, waarom communiceren jullie dit niet goed? "Zolang de klant het niet weet bij aankoop boeit het niet, gewoon verkopen en niet zeggen dat er een 2.0 uitkomt"

Ik vind zelf dat het bijna misdadig is om het zo te doen, maar de industrie pusht mensen dus dit jaar een dure BR speler aan te schaffen waarvan ze al weten dat hij achterhaald is.

edit: typo

[Reactie gewijzigd door LightPhoenix op 9 juni 2008 17:30]

2.0 discs zijn perfect op 1.x spelers af te spelen, het enige wat ze zullen missen is bepaalde interactieve content. En ik koop men schijfjes voor de films, niet voor de extras.
En ik koop men schijfjes voor de films, niet voor de extras.
Jij wel. Er zijn echter genoeg fans die wat meer willen dan alleen de films. En als je dan merkt dat je (dure) BR speler het niet doet voel je je toch aardig bekocht...
Een groei van 17 naar 21 in 11 jaar tijd is niet erg opmerkelijk. Ik zou deze niet aan een snellere adoptie, maar eerder aan bijvoorbeeld een groeiende economie en wereldbevolking toeschrijven. Corrigeren we de 17 machines met de groei van de wereldbevolking (1.5% pj) de afgelopen 11 jaar, dan komen we uit boven de 20, niet echt significant verschillend van 21.
Lijkt dus meer een reclamepraatje (self-fulfilling prophecy achtig) dan een geargumenteerde stelling.

@ymmv. je hebt gelijk dat het vooral in ontwikkelingslanden heeft plaatsgevonden. neemt niet weg dat hier ook bevolkingsgroei is. ik wilde simpelweg aangeven dat heel veel andere factoren een rol kunnen spelen, en dat een conclusie t.a.v. een snellere adoptie niet op basis van deze beperkte cijfers te trekken is.

[Reactie gewijzigd door Pascal.A op 10 juni 2008 09:46]

Ik denk dat de groei van de wereldbevolking in de afgelopen 11 jaar vooral plaats heeft gevonden in 3e wereldlanden waar ze Blu-Ray-disks niet snel zullen kopen... In de geindustrialiseerde wereld loopt de bevolkingsaanwas eerder terug. Kortom: ff je cijfers corrigeren en we constateren alsnog groei voor Blu-Ray ;)

Blu-Ray doet het trouwens idd niet slecht. Zie bijv dit bericht van The Hollywood Reporter:

Blu-ray Sales Up 351%


Posted April 18, 2008 01:34 PM by Josh

Blu-ray Disc One of the reasons movie studios are hoping consumers adopt Blu-ray is in order to offset continually declining DVD sales. Since they plateaued three years ago, DVD sales have slowly decreased. The first quarter of this year was no different, showing an overall drop in DVD sales of 1.2% from Q1 2007. However, Blu-ray sales saved the day - just as studios have hoped they would - and when combined with DVD sales resulted in an overall increase in sales of 1% over last year.

Steve Beeks, president and co-COO of Lionsgate commented, "Blu-ray had its second-best week ever in the seven days ending March 23, and we anticipate Blu-ray sales of $800 million to $1billion-plus for all of 2008, up dramatically from approximately $300 million last year."
With the format war now over, studios are looking forward to the rest of the year as more and more consumers adopt the high definition format.

Eerder was er ook gemeld dat de Blu-Ray-verkopen van nieuwe titels een steeds groter percentage waren van de total filmverkopen.
11 million Blu-ray discs sold in two years as popularity increases

bluray.jpgIn the two years since the Blu-ray high definition disc format launched, it has sold over 11 million film discs, according to recent research from the Redhill Group.

That's still a minuscule proportion of total DVD sales for the same period, but the figures numbers suggest that the format is gaining in popularity as more new and catalogue titles make their way to the Blu side.

Sales for the first four months of 2008 have increased fourfold over the same period last year, and the top three selling Blu-ray titles of the year so far - "I Am Legend", "3:10 to Yuma", and "No Country For Old Men" - each took between eight and ten per cent of total disc sales (including DVD). Some recent catalogue titles, including "Pirates of the Caribbean: At World's End", "300", "Planet Earth: The Complete Collection" and "Casino Royale" took on average a quarter of total disc sales.

That's all before other hits arrive on Blu-ray, such as "Transformers" which will finally launch on 2nd September.

No doubt Blu-ray backers will enthuse greatly over the continuing success of their format, while others may take a more measured approach, based on these statistics. At first glance, they're encouraging, but it has to be remembered that the format is young, has a very small global market share, and faces potential threats from other formats.
Blu-Ray doet het dus gewoon heel goed.

[Reactie gewijzigd door ymmv op 9 juni 2008 18:11]

Blu-ray Sales Up 351%
Net zoals de fabrikant die nu juichend bekend maakt dat er zoveel meer machines worden gekocht en dat daardoor de adoptie sneller gaat als van DVD geldt: marketing...

Gewoon verhaaltjes om de omzet te pushen, te voorkomen dat de concurrent machines verkoopt en de markt te triggeren om toch vooral meer BR te kopen "want dat wordt het toch helemaal"...

Sommige van die verhaaltjes bevatten natuurlijk een kern van waarheid. 351% meer verkopen is gemakkelijker als de uitgangspositie 100 stuks is dan wanneer de uitgangspositie 10 miljoen is. Maar in de kern is het waar: ze verkopen 351% meer. Zelfde geldt hier voor die Singulus: ze hebben 21 machines verkocht? Jippie. Maar hoeveel van die machines zijn nu werkelijk voor "nieuwe" klanten en hoeveel zijn er voor klanten die hun park aan het upgraden zijn (en dus toch wel naar BR zouden zijn gegaan)? Daarnaast: hoeveel van die klanten hebben hun orders in het verleden uitgesteld omdat er eerst duidelijkheid moest komen in de formaten-oorlog?
heel goed is overdreven, het doet het goed...
351% van niets is nog steeds niets...

No flame intended.
Flauwe redenering. Op die manier kun je elk formaat dood praten. Hoe denk je dat DVD begonnen is? Volgroeid aan het hoofd van Zeus ontsprongen?
Volgens mij valt het toch weer vies tegen. De lokale FRS shop heeft zelfs izjn blu-ray schap weer verkleind en in een hoekje weggestopt en de keuze is minimaal.

Ik heb sinds de aanschaf van mijn speler en in de 1e maand daarna 8 titels aangeschaft op blu-ray en daarna geen enkele meer om 3 redenen.

1. Te weinig keuze
2. Te dure films (gewoon het dubbele vind ik teveel tov dvd release nieuwe dvd release kost gemiddeld 15/20 euro een blu-ray release 35 tot soms zelfs 40.
3. Niet alle films hoeft ik in HD te zien (vooral actie en special effects films)
1. Weinig keuze ? Er zijn vele honderden BR's te koop.
2. Wellicht een crashcourse goedkoop BR's kopen ?

- Free Recordshop heeft online vaak 3=2 acties. Als je de dure neemt (30 euro) betaal je dus maar 20 Euro per stuk. Overigens is dit alleen online. Waarschijnlijk ook de reden dat de lokale FRS zo'n kleine collectie heeft..
- Bol.com. Heeft geen acties maar wil nog wel eens een paar Euro goedkoper zijn dan FRS.
- Play.com. Engelse site, heeft ook regelmatig 3=2 acties. Je moet wel soms de Nederlands ondertiteling missen. Maar bijvoorbeeld: Close Encounters of the First Kind voor nog geen 20 Euro, verzenden is GRATIS. Kost bij de FRS 40 Euro.
- Amazon.com, Amerikaanse site. Veel BR's zijn regio vrij. Als je bestelling onder de 32 dollar blijft (zonder verzendksoten) mag je het gratis importeren (= onder de 22 Euro). Standaard verzenden voor 2 discs naar Nederland kost ongeveer 6 Euro. Voorbeelden: Fitfh Element $14,95 en The Terminator $14,95 = $30 dollar. Met verzenden nog geen 27 Euro !!! (zie hier voor welke dics regio vrij zijn)
- DVDBoxOffice.com, Canadese site. Vaak ook leuke prijzen (had bijvoorbeeld National Treasure voor 17,90 Euro (FRS: 29,99)). Verzenden kost ongeveer 2 Euro per disk.
- Axelmusic.com, Men in Black (regio Vrij) 14,99 Euro, FRS 29,99 Euro. Ook ongeveer 2 Euro om te verzenden

Zoals je ziet, keuze zat voor een redelijke prijs.

3. Dat is natuurlijk een persoonlijke keuze. Maar er is meer dan genoeg keuze als je maar goed rond kijkt.

Ik ben waarschijnlijk een uitzondering, maar sinds ik eind oktober vorig jaar een HD DVD speler kocht en in december een Blu Ray speler heb ik al meer dan 190 films gekocht :)
1. Weinig keuze. Van de films/series die ik wil zien, zijn er maar een paar in BR.
Bijvoorbeeld; LOTR en Band of Brothers zijn beide topfilms/series, perfect voor BR maar nog niet verkrijgbaar :(

2. Een BR van 20,-. Vergelijk dat met een DVD van 12,-.
Ik denk niet dat veel mensen dat prijsverschil het waard vinden.
Daarbij, wie wil nou via omslachtige manieren een BR bestellen, in plaats dat hij direct in de winkel kan halen.

3. Groot gelijk. Sommige films is het wel leuk om te hebben, echter is BR kwaliteit niet vereist. En met een prijs zoals de meeste BR films teveel.
1. Iedereen heeft natuurlijk films waar hij/zij met smart op zit te wachten (ik zelf voornamelijk op films als Star Wars, Indiana Jones, Back to the Future, Jurassic Park, etc.). Maar we moeten niet vergeten dat Blu Ray er pas 2 jaar is. En de catalogus nu is aanzienlijk groter dan die van de DVD's 2 jaar nadat het gereleased werd. Reden daarvoor kunnen zijn dat het veel werk is om alles opnieuw te remasteren, dat Studio's niet in een keer alles wat de moeite waard is uit willen brengen om aankopen te spreiden.

Wat betreft Band of Brothers, HBO geeft aan dat die serie dit jaar nog gereleased gaat worden op Blu Ray: http://www.highdefdigest....Brothers_for_Blu-ray/1608

2. Dat ben ik niet helemaal met je eens. Nieuwe films (zoals National Treasure 2) zijn al snel 20 Euro op DVD, dus de Blu Ray versie (willeswaar de Amerikaanse) kost ongeveer hetzelfde. Gezien het feit dat je een veel hogere resolutie krijgt en veel beter geluid is dat in feite een koopje. Ze mogen zelfs best wel iets duurder zijn.

En wat is er moeilijk aan online aankopen doen ? Kopen bij Amazon of zo is niet anders dan bij Azerty of iets dergelijks. Een paar klikken en je bent klaar. Dat is nog altijd makkelijker dan de tijd vinden om naar de winkel te gaan (de meeste mensen werken immers overdag) en hopen dat ze daar hebben wat je zoekt voor de prijs die je wilt betalen.

Ik vind het juist een voordeel dat je op deze manier van shoppen zoveel meer mogelijkheden krijgt.

3. Ik zal maar zeggen: voor niks gaat de zon op. Als je met de prijzen die ik genoemd heb niet in staat bent om 1 of 2 BR's naar keuze te kopen per maand, dan zijn de films die jij wilt hebben er gewoon nog niet. Maar je kunt niet altijd voor een duppie op de eerste rij zitten. Want ik weet precies zoals dat gaat (want zo gaat het de hele tijd al namelijk) als ze straks 15 Euro per stuk zijn is dat ook te veel, en als ze 10 Euro zijn is het ook nog te veel. Het is maar goed dat de meeste mensen er niet zo over denken, anders zou het slecht gesteld zijn met onze economie en dan zou er aanzienlijk minder innovativiteit zijn als nu het geval is.

Kortom: Geef het wat tijd, maar ga niet zitten klagen over dat BR's duur zijn, want dat valt heel erg mee.

[Reactie gewijzigd door Boushh op 11 juni 2008 00:49]

1) logisch, het is een nieuw formaat waar nog weinig voor geproduceerd wordt
2) dit was met dvd introductie gelijk..
3) das persoonlijk ;)
das niet moeilijk. Ten eerste is een rond schijfje compatibeler met een ander rond schijfje ( tov een VHS). En nu zijn de mensen inmiddels gewend een een toestel waar je niet mee kan opnemen. Bij de opkomst van de dvd kon iedereen met video opnemen, wat met dvd niet ( voor een betaalbare prijs) kon.
Het zou nog sneller gaan als ze geen HDCP hadden geimplementeerd. Ik heb sinds een paar wegen een LG drive (Best Guide), maar blu ray kan ik NIET afspelen omdat HDCP in de weg staat, terwijl alle onderdelen WEL HDCP geschikt moeten zijn.

Heb nu AnyDVD moeten kopen om mijn legale schijven te zien. |:(

Prijzen zijn ook nog wat hoog, gemiddeld zo'n 25 euro. Toch is het wel erg mooi, dus langzaam aan wordt het nog wel wat, ... mits ze niet te veel gaan zeuren met beveiligingen.
Heb nu AnyDVD moeten kopen om mijn legale schijven te zien.
En dat noemt zich Tweaker? ;)

http://dme.ghost2.net/hdfury/
wat heb je daar aan als het dvi kanaal geconvert wordt naar standaard vga?
daar heb je kwaliteit verlies door toch?
Dan is er toch iets mis. Gedurende de eerste 5 jaar zou HDCP niet verplicht worden door de content providers omdat de meeste TVs die in huiskamers staan hier niet over beschikken.
Dat gaat wel vaker mis. Ook tussen andere consumentenelectronica met HDCP (denk aan HDTV DVB-C decoders) en sommige TVs wil een en ander niet altijd even soepel lopen. Dat ligt eraan dat er verschillende versies HDCP zijn en dat er zelfs binnen een bepaalde versie vendor-afhankelijke zooi erin zit.

De volle impact van deze HDCP-kluwen zal inderdaad pas na 5 jaar zichtbaar worden, maar de voortekenen nu zijn er al volop.
Ik kreeg bij mijn LG Bluray drive een Officele Power DVD ...

Moet zeggen het kwa prijzen wel mee valt en hoe meer er komt hoe beter
Ik snap om eerlijk te zijn ook niet hoe het helemaal zit met HDCP. Ik kan mijn (standalone) Blu-Ray en HD DVD speler namelijk gewoon in HD over component (=geen HDCP) zetten, speelt allemaal prima af. Waarom moet er dan wel HDCP zitten op DVI/HDMI?
Er zal wel beelden getoond worden, alleen op een lagere resolutie. Tenminste als ik mij goed herinner zat het zo: op het moment dat je geen HDCP hebt, wordt de HD resolutie gedownscaled naar wat vergelijkbaar is met DVD.
Tja, omdat DVI en HDMI digitaal zijn (de film industrie is niet blij met digitale kopien). Component is analoog, daarvoor geldt dat de "content provider" door middel van een "vlaggetje" kan aangeven of de speler de resolutie omlaag zou moet brengen op de analoge uitgang(en). Er is aangegeven dat dat de eerste 3 jaar niet gedaan zou worden omdat er al schermen/TVs in omloop waren die geen HDCP ondersteunen. Tegen die tijd wordt bekeken of analoog HD "rippen" ooit interessant wordt.
Component is overigens max 720p met digitaal kun je nog naar 1080(i/p)
onzin natuurlijk, dat het bij jou niet werkt wil nog niet zeggen dat het dan ineens sneller was gegaan als het wel deed.. de meeste mensen zullen niet eens een inbouw bdspeler hebben..
Ik denk dat juist computerbouwers/tweakers early adapters zijn, zeker gezien de lage prijs nu. Google maar eens, je zult zien dat er veel meer gezeik is met dit.

Zelfde geld voor SecureRom. Mijn legale Lego Star Wars kan ik niet spelen en nu al 2 weken aan het e-mailen met securerom. Stimuleerd niet echt om legaal te blijven gebruiken.
Ik heb dat ook met Colin McRae 2005 als ik daar een patch op installeer heb ik zogezegd een illegale versie. De illegale versie zal waarschijnlijk nog beter werken dan de legale. Soms vraag je je af waarom je er geld aan geeft terwijl het gratis gemakkelijker is. (dat is dan maar hun probleem, zij zijn degenen die niet klantvriendelijk zijn)
Op zijn minst opmerkelijk, vooral als je ziet hoe je als consument meer in het hoekje wordt gedreven door de industrie.
Vele van die uitspraken kan je ook toepassen op de DVD toen deze pas uitkwam. Daarnaast slaat men de bal op andere punten totaal mis imho.
Ik denk dat de hype rond grote tv's (waarop het verschil tussen dvd en blu-ray te zien is) en het feit dat de blu-ray speler backwards compatible is met dvd (en dvd niet met VHS) dit niet al te verrassend maken. Daarnaast heb ik het gevoel dat er tegenwoordig meer interesse voor gadgets bestaat dan 10 jaar geleden.
Volgens mij is Blu-Ray sowieso ook aantrekkelijk als backup medium. En dan zeker de dual layers waar ze hier over praten. Met een schijfje van 50GB kunnen veel bedrijven goedkoop en veel backups draaien.
Feitelijk heb je gelijk, alleen als je kijkt naar het artikel slaat je comment nergens op.

Het gaat hier namelijk om machines die Blu-ray discs kunnen persen... Dat betekent dat ze heel veel schijfjes tegelijk van dezelfde data kunnen voorzien. Het zijn dus de film-maatschappijen en dergelijke die dit soort units bestellen... voor backups heb je echt geen pers nodig :+
Er moet echter wel worden opgemerkt dat de prijzen van blu-ray-spelers eindelijk de weg omlaag hebben gevonden; vorige week doken de prijzen van de eerste apparaten onder de 300 dollar
De drives die je in je PC steekt zijn toch wel wat goedkoper, een speler vanaf 103,60
bron: http://tweakers.net/pricewatch/cat/658
en een brander vanaf 199,-
bron: http://tweakers.net/pricewatch/cat/617

Voor backup van gegevens op de PC zijn ze echter nog beroerd duur in vergelijking met een harde schijf, laatste keer dat ik de prijzen van blu-ray schijfjes had opgezocht in vergelijking met een terabyte schijf waren de blu-ray schijfjes zo'n 2.4 keer zo duur.
(Persoonlijk schat ik de kans van slagen dat ik m'n data 3 jaar later ook nog kan uitlezen ook groter in bij een harde schijf naar slechte ervaringen met de levensduur van cd-roms)

[Reactie gewijzigd door Xthemes.us op 9 juni 2008 16:58]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True