Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 42 reacties
Bron: Games Industry

De volgende generatie Xbox zal nog een stapje dichter bij de pc komen dan de huidige, zo lezen we bij Games Industry. Microsoft gaat namelijk de banden tussen de computer met Windows en de Xbox verder aanhalen. Zo zullen de controllers en andere randapparatuur ook werken op de pc en zal Longhorn ondersteuning bieden aan Xbox Live. Deze koppeling is een logisch gevolg van het XNA-project, dat het voor programmeurs makkelijker moet maken om voor de verschillende Microsoft-platformen te schrijven. Dat ook de controllers uitwisselbaar zullen zijn is wel nieuw, de verwachting wordt uitgesproken dat Microsoft gebruik zal maken van het standaard joypad-concept dat het zelf al langer voorstelt. Games Industry noemt het waarschijnlijk dat de nieuwe joypads twee aansluitingen krijgen, een normale USB-aansluiting voor in de pc en een wat stevigere, op USB gebaseerde, aansluiting voor in de console.

Xbox 2 (Artist Impression)

Lees meer over

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (24)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (42)

Accessoires Xbox 2 zullen uitwisselbaar zijn met pc

En de spellen ook? }>
Zal niet gaan denk ik want de xbox2 zal op de powerpc architectuur gebaseerd zijn. Je zal ze eerder op een mac kunnen gaan spelen denk ik.
Nahja... er zal natuurlijk een constructie mogelijk zijn dat je de spellen die voor de Xbox2 uitkomen ook op de PC kan spelen. Anders heeft de voorgenoemde support van Xbox Live op Longhorn natuurlijk geen zin.

Er zijn 2 mogelijkheden:

a) de spellen zijn onderling uitwisselbaar tussen de Xbox2 en Longhorn
b) de spellen worden uitgebracht in een Longhorn en een Xbox2 versie waarbij Xbox Live het platform wordt om de 2 met elkaar te verbinden.

Als ik MS zou zijn dan zou ik kiezen voor optie a. Immers je kosten in de logistiek zijn dan een stuk lager; enige nadeel dat ik dan voorzie is dat de gemiddelde prijs voor games op de PC op die manier sterk omhoog gaat. De Xbox consoles moeten namelijk nog altijd terug verdiend worden middels de games en daar mogen de PC gebruikers dan ook voor gaan bloeden.
misschien niet direct, maar het is wel slim, want Europa als "pc"continent kan het dan op nemen tegen de amerikaanse "consoles". Iig als de spellen goed te spelen zijn op een pc. Vereiste zou dan zijn dat je per sé de controler moet gebruiken.
De huidige Xbox controllers zijn ook al gewoon USB. Met een verloopje zo aan te sluiten op een pc, en een aantal tweakers hebben ook al een Windows driver ervoor gemaakt...
De "Super Joy Box 10" is ook zo'n verloopstuk waar je tegelijk 2 Xbox controllers op kunt aansluiten. Zie http://www.futuremax.nl/index.php?cPath=110_113 voor een voorbeeld van deze convertor.

De driver, genaamd "TigerGame Xbox to USB Controller" wordt netjes meegeleverd en op het internet zijn updates beschikbaar. Geen tweakers nodig voor een Windows driver ;-)
Het is nu natuurlijk wachten op de XboX 3 (of 4) waarop je gewoon PC spellen kan spelen en andersom.
In dat geval is er geen verschil meer tussen een PC en xbox. Lijkt me niet echt tactisch, van de andere kant bij de xbox 1 maakte Microsoft zijn winst op de spellen en niet op de xbox zelf, van die kant bekeken zal het voor Microsoft niet veel uitmaken.
Dan zullen de makers wel de besturing in orde moeten maken. een Shooter met een Gamepad heeft een hele andere gameplay dan met een toetsenbord muis combo.

(Of die XBOX heeft een toetsenbord en muis, waardoor het eigenlijk een PC met alleen maar TV-out is)
Dit kan Juist!! met de Xbox2. Spellen zullen via XNA onderling uitwisselbaar worden!
Spellen zullen natuurlijk niet onderling uitwisselbaar worden. XNA levert geen platform-onafhankelijke java-achtige executables op. Wel zal het gelijktijdig maken van spellen voor het xbox en pc-platform een stuk makkelijker zijn. De SDK's en APIs zijn nu meer gelijkgetrokken en dat zal developers veel werk schelen. Met Longhorn zal dat nog sterker het geval zijn. PC-spellen zullen dan net als console-games 'run and play' zijn ipv 'install and wait'.
Nou zeg je daar dus wat.
Als het OS van de X2 de runtimes van een C# gegenereerde app ondersteunt, is dat juist een van de mogelijkheden AFAIK. XNA zorgt voor de communicatiemet de platformafhankelijke hardware. De CRE voor het CPU en memory gedeelte.
Lijkt me stg dat ze 2 aansluitingen gaan gebruiken voor de joypads. Aan gezien ms ook andere randapperatuur wilt kunnen gebruiken op de xbox. Zullen ze wel normale USB aansluitingen gebruiken
Ik zit meer te denken aan een verloopstukje. Lijkt me goedkoper en practischer dan 2 kabels aan 1 controller.
Ach, zo'n kabeltje splitst zich in de laatste 10 centimeter. (4-aderig zijn ze volgens mij allebei) De kosten van een extra connector zijn ook niet zo groot. Grote kans dat als je een lekkere gamepad uitbrengt voor de Xbox dat er ook PC-gebruikers zullen zijn die het ding gaan gebruiken.
er komt geen hdd in de x-box 2 maar een speciale geheugenkaart :)
En ook zeker belangrijk, er zullen minder xbox'en verkocht worden, aangezien je die dan niet nodig hebt om de games te spelen.
En waar verdienen console makers ook alweer aan, aan de tegen dumpprijzen aangeboden consoles of aan de verkoop van spellen??
Maar als de mensen geen xbox 2 kopen dan zullen ze er dus ook geen games voor kopen. ;) Die downloaden/kopieren ze dan voor pc.
Lijkt me niet erg slim als games van de xbox 2 speelbaar zijn op de pc. Dan is het namelijk vragen om een gigantische hoeveelheid illegale kopien en zal microsoft alleen maar minder games verkopen. En ook zeker belangrijk, er zullen minder xbox'en verkocht worden, aangezien je die dan niet nodig hebt om de games te spelen.
Toch is het een extra markt. Er zijn vele gamers op een PC die geen X-Box kopen, dus als de spelletjes gemakkelijk te poorten zijn en de randapparatuur uitwisselbaar, dan is die extra markt alleen maar meegenomen.

Of er een X-Box emulator voor de PC komt, dat is dan de grote vraag, maar het is dan wel gemakkelijk voor Microsoft om aan de spel ontwikkelaars te tonen dat er snel een spel uitgebracht kan worden voor zowel PC als X-Box, vanuit één versie.

Ik ga er dan wel vanuit dat de nieuwe X-Box HDTV resoluties gaat ondersteunen, anders heeft het weinig nut.
De huidige Xbox ondersteund al HDTV resolutie als je je dash via Xbox Live hebt geupdate, dus waarom zou dat in de Xbox 2 niet zo zijn. :D
Ik denk dat die mindere verkoop van de xbox wel mee gaat vallen. Wat speelt lekkerder, rechtopzittend op je gare burostoel achter je 17 inch monitor of hangend in je parkalouncher achter je 70 cm breedtbeeld uhhh ;)
Spelen op m'n goeie bureaustoel achter mn 19`` monitor met toetsenbord+muis en een beeld wat wél scherp is met daarop kwalitatief goeide graphics? Uhhhhh ;)
lijkt me perfect een first person shooter speler met een joypad.. dikke pret zelfs
Op de Xbox2 kom een ander kunstje wat de aanschaf nog aantrekkelijker maakt.
de Xbox|2 kan fungeren als Media Center Extender voor MCE 2005.
Er komen daar ook losse kastjes voor op de markt maar die zullen imho niet gek veel goedkoper zijn dan de xbox2.
Wat kan je ermee?
Je kunt dan met je xbox alles wat de pc waar MCE (media centre edition), o.a. tv kijken/opnemen/afspelen, streaming, fotoos bekijken, online spullen kopen enz.
Kijk voor meer info op:
http://www.thegreenbutton.com/
http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/default.mspx

mce komt 12 oktober uit en kun je alleen bij een complete pc kopen.
Vraag me dan hoe zo een XBOX2 verkopen

a) een spelcomputer die als media center kan vormen

b) een mediacenter die ook spelletjes speelt
Ik denk die eerste want hij moet tenslotte de concurentie aan gaan met Nintendo en Sony, waar de consoles zowiezo in de eerste plaats voor de games zijn, bij Nintendo iig.
als de joypads uitwisselbaar zijn, is de HDD dan ook vervangbaar of uitwisselbaar of kan je er dan juist een willekeurige naar keus instoppen als die er niet standaard bij zit?
De huidige Xbox HD is ook gewoon te gebruiken in je PC hoor. Net zoals de ATA HD's van de PC op de Xbox zijn te gebruiken. De HD in de Xbox is weliswaar gelockt, maar met een simpel tooltje is deze te unlocken en gewoon te gebruiken in je PC.
verschrikkelijk zeg deze ontwikkeling, laten ze alsjeblief beide markten gescheiden houden.
best slim van microsoft, ze zorgen gewoon langzaam dat iedereen de xbox koopt. Het word een pc die alles heeft voor ' Iedereen'... en zo hebben ze weer een mooie monopolie positie..


ben benieuwd of het echt gaat gebeuren :+

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True