Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 70 reacties
Bron: Gamespot, submitter: T.T.

Gamespot komt met het bericht dat de Xbox Next kleiner uit zal vallen dan de huidige Xbox. De huidige Xbox is namelijk van flink formaat vergeleken bij de consoles van de concurrenten, de Playstation 2 en de GameCube. Een woordvoerder van Microsoft Japan meldt verder dat het waarschijnlijk nog tot 2006 zal duren voordat de Xbox Next uitgebracht zal worden, aangezien Sony's Playstation 2 nog prima verkoopt en de Playstation 3 daardoor waarschijnlijk ook pas in 2006 uitgebracht zal worden.

xbox groenOok doen geruchten de ronde dat voor de Xbox Next notebook-componenten gebruikt zullen worden om tot het kleinere formaat te komen. Tot slot becommentarieert de woordvoerder de tegenvallende Xbox-verkopen in Japan: Hij meldt dat dit waarschijnlijk komt omdat er geen Role-Playing Game voor de Xbox is die de Japanners echt aanspreekt, terwijl het RPG-genre nou juist zo geliefd is in het land van de rijzende zon.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (70)

Op zich een goede ontwikkeling, de PC (een Xbox is niets anders) is nu net niet het meest zuinige apparaat voor in de huiskamer.
De Centrino heeft zich bewezen als een aardig zuinige en snelle processor en als het geheel net zo groot is als een notebook wordt het een klein dingetje. Het nadeel wat er aan vast kleeft is dat notebook componenten duur zijn en dus ook de startprijs niet laag zal liggen.

Een voordeel voor Microsoft is dat een dergelijke techniek en ruimte weinig ruimte zal bieden voor modchips maar waar een wil is is een weg :)
Bijkomend voordeel zou kunnen zijn dat vanwege de massale adoptie van het Centrino-platform door de Microsoft Xbox 2 eventueel de productiekosten van Intel over het algemeen omlaag kunnen, waardoor het toch een positief effect heeft voor de kosten van die technologie.
Laat het alleen geen P-M (+Wifi =Centrino) worden (8>
de PC (een Xbox is niets anders) is nu net niet het meest zuinige apparaat voor in de huiskamer
Ik denk dat je koffiezet apparaat op jaarbasis meer stroom verbruikt dan je Pentium 4/Athlon XP die dag en nacht aanstaat
tot slot: Dus wel te groot volgens Microsoft...

Als de xbox nou niet 'te' groot was zouden ze dat niet gedaan hebben... maar wie neemt nou ook elke keer zijn xbox / ps2 / gc ergens heen.. dat ding moet je laten staan.. anders koop je een laptop / notebook en ga je daar op gamen..

RPG:
Fable ? DE rpg die dit jaar uitkomt.. volledig veranderende wereld delen, geen enkele sessie die je start is het zelfde

toch pas over 2 jaar :) nog lang wachten en veel geruchten
Je weet niet hoe gezellig is om met z'n allen op een verjaardag zoiets als Mario Party te spelen (en dan niet naar de uitleg van de games kijken. Dus niet nadenken, maar gewoon lekker klikken :+)
al die game's op HDD en dan samen gamen :) zeker gezellig :P
Yup, fable zou wel willen helpen, maar aan de andere kant: zou dat aanslaan in Japan? het heeft geen statistiekjes, geen weirde functie, geen manga-haar-char's en geen aapjes :P

edit: okay, wel manga haar, maar nog steeds geen aapjes
Het slaat niet in in Japan omdat 't niet door Japaners gemaakt is...
Ze hechten daar nogal veel waarde aan hun eigen producten.
Het slaat niet aan in Japan omdat de niet-Japanners de markt daar niet snappen. Dat is ook de reden waarom de x-box niet aanslaat: geen gekke reklames, veel te grote controllers met veel te stroeve triggers (L en R) en een joekel van een kast waar je video stil van wordt.

En fable ... Een RPG staat of valt met het battle-system. Als 1 van beiden niet goed werkt heb je gewoon geen rpg - dan heb je een loop-rond-en-zoek-het-plot spel. Iets wat het midden houdt tussen Mario Bros en Final Fantasy dus. En da's geen RPG. En bij Fable lees ik dat het 'button bashing' is ... Da's dus geen RPG vrees ik. Gewoon leuke plaatjes en wat rondlopen. Veel meer dan een Onimusha met franjes zal het dus niet worden.

*intGod gaapt openlijkt en gaat terug FFX-2 spelen*
technies gezien is FFX-2 ook geen RPG, het is een adventure met RPG character development elementen en een turn based combat system. niet dat het daar door een slecht spel is, maar ga niet zeggen dat Fable geen RPG is omdat het geen turn based combat system heeft.
Het spel dat het dichtst in de buurt komt bij een RPG is toch echt Deus Ex (1) een RPG met real time combat systeem dat beinvloed wordt door je stats. RPG staat namelijk voor Role Playing Game, een spel waarin je een rol aan neemt en die uitspeelt, en in de regel zou je ook nog een interactive wereld moeten hebben, die reageerd op wat jij doet, op jouw keuzes... de meeste jaRPGs hebben dit niet. Fable belooft dit wel.
Met alle respect voor de jaRPGs, maar ik denk dat je wat minder bevooroordeeld mag zijn wil je op dit punt serieus genomen worden.
Ik stam nog uit de tijd dat een RPG Ultima heette, Bard's Tale of Wizardry of Might and Magic. De old-school D&D klonen dus. En dan is een FF veel dichterbij een RPG dan een Fable of een Deus Ex.

Je moet bij mij niet langskomen met 'bevooroordeeld'. Ik zie voorlopig alleen een heel mooi opgetuigd rondloopspelletje.
Ja! Ik ga een xbox kopen voor een spel dat pas over een jaar of wat uitkomt! Goed plan! Of zou ik nu een ps2 kopen met spellen die ik leuk vindt, die nu beschikbaar zijn? Ik weet het niet, hoor! Uh...ja.

Komt bij dat de xbox echt te groot is voor de japanse markt; vooral met de kleine kamers waar ze moeten wonen komt zo'n bakbeest er echt niet in...en dan nog te zwijgen over die controler die in westerse handen al veel te groot is. Kan je nog aankomen met 'maar daar hebben ze weer een andere controler voor uitgebracht'...hadden ze dat dan maar gelijk 'out-of-the-box' moeten doen.
met de kleine kamers waar ze moeten wonen komt zo'n bakbeest er echt niet in
Beetje een domme reactie. Net alsof elke Japanner in een klein kamertje woont. En net alsof dat wat uitmaakt over de aankoop van spullen, en de grote van die spullen. In Azie is groot juist vaak beter, omdat het meer opvalt voor de buren.

De oorzaak van de mindere verkoop zal idd deels liggen in het cultuur onbegrip. Aziaten (in Azie) over het algemeen (en Japannners helemaal) houden van fancy. Dus dat speciale type haar (hoe heet dat), piepende geluidjes, felle kleuren, fantastische onrealistische bewegingen, etc. Als ik hier (in Azie) in de winkels kijk zie ik bergen spellen die in Europa niet te krijgen zijn, en maar weinig spellen wel. Een professioneel westers spel lijkt niet op spellen die in Azie worden gespeeld.

Punt twee, als je zou kiezen tussen Heineken en frans bier wat kies je dan? De meeste mensen kiezen dan toch voor nederlands bier denk ik. En Japanners kiezen een Japans console.
hebben ze ook gedaan in Japan, de Controler S is standaart in Japan, al vanaf launch. is naar de rest van de wereld gehaald om dat ie helemaal suf geimporteerd werd :)
Fable ? DE rpg die dit jaar uitkomt.

Fable is van die jongens die werkelijk nog nooit een product hebben uitgebracht zonder jaren vertraging op te lopen...

En ik moet het allemaal nog zien. Ze beloven bij Bullfrog altijd gouden bergen, maar als het puntje bij het paaltje komt vallen de spellen de laatste jaren toch behoorlijk tegen.
"Fable is van die jongens die werkelijk nog nooit een product hebben uitgebracht zonder jaren vertraging op te lopen..."

das bij blizzard toch ook zo je gaat me niet zeggen dat die slechte spellen maken.
Blizzard heeft IMHO anders sinds Diablo 2 geen fatsoenlijk spel geproduceerd, en daarvoor alleen Starcraft en Diablo 1... De rest vond ik echt niet bijzonder. Same game, different graphics. Beetje 1993 stijl.
En warcraft III was zeker ook geen game of the year in 2002.... |:(

net als met zoveel spellen is het gewoon afwachten. Het is allang bekend dat hardware niks zegt over het succes van een games console. Het gaat om de games.
Hij is inderdaad wel wat groot, maar ik neem hem wekelijks mee naar vrienden enzo. Past prima in mijn Eastpak. ;)

Zelfs 2 controllers etc passen er nog bij. En dat te betekenen dat ik me moet vervoeren op een Vespa Ciao. :D

Kleiner mag inderdaad wel, maar ik heb zelf nog geen problemen ondervonden eigenlijk door het formaat. En bovendien, ik heb dat ding gekocht om de games te spelen en de algehele mogelijkheden. Dit is slechts een klein minpunt van deze console. Dit is mijn mening over dan.
hahah ... me baas neemt hem steeds van thuis meej naar z'n werk ..
Kannie nog gaan modden :P
echt lache :D
misschien komt er ook een tussenproduct

xbox-small ofzo net als de ps-one wat gewoon een kleinere psx is

denk dat kleinere onderdelen nu al mogenlijk zijn zonder snelheidsverlies

ff stukkie marketing en klaar is microsoft
De main-PCB printplaat kan nog een heel stuk efficienter ingericht worden. Ook zouden ze in plaats van alle onderdelen naast elkaar (zo vul je de XBox wel lekker), ook bv de voeding onder het mainbord kunnen zetten.
Het gootste probleem is dat Microsoft al haar onderdeeltjes gewoon koopt bij grote producenten. Sony maakt een boel zelf, waardoor ze nog het een en ander kunnen intergreren zodat ze minder onderdelen nodig hebben en de kostprijs omlaag kan. In de PS-One (die hetzelfde kan als de PS1) zit nog maar de helft van het aantal chips. En minder chips maakt de boel weer goedkoper. :)
Ook kan electronica van de DVD-speler op het mainbord, zoals bij Sony, dan stelt een DVD-speler ook weinig meer voor qua ruimte.
Snelheidsverlies is eigenlijk nooit een issue bij consoles kleiner maken. :)

Al met al is het kinderspel om een kleinere XBox te produceren.
Maarja, je moet toch wat nieuwe features hebben bij de introductie van de XBox2. :7
Het grootste probleem is dat Microsoft al haar onderdeeltjes gewoon koopt bij grote producenten. Sony maakt een boel zelf, waardoor ze nog het een en ander kunnen intergreren
Microsoft ontwikkeld nooit iets zelf maar kopieerd of koopt het gewoon in.

Zo kan ik ook innoveren. B-)
Doet me direct denken aan de kleinere Japanse controllers en de 'total failure' van de XBox in Japan.
Microsoft zou wel ff de markt veroveren met hun X-doos...X-Doos2 misschien?....misschien ook niet?... }>

Misschien dat de Japanners een kleine XBox wel meer kunnen waarderen.
Zelfs de PS-1 verkocht beter dan de XBox op een gegeven moment. Da's wel heel zielig voor Microsoft die met hun Amerikaanse koppigheid niet inzagen dat mensen buiten Amerika mogelijk misschien toch wel een heeel andere game-smaak hadden.
(http://www.osnews.com/story.php?news_id=4631)
Hij meldt dat dat waarschijnlijk komt omdat er geen RPG voor de Xbox is die de Japanners echt aanspreekt, terwijl het RPG-genre juist zo geliefd is in dat land.
Jaja, da's een strategisch besluit neem ik aan?
Een middelbare scholier zou nog een betere maneger zijn dan die knuppels die nu de touwtjes in handen hebben.

En nog ff on-topic :
Zelf het grootste deel van je console-parts maken geeft je voldoende speelruimte als fabrikant. Zo doen Sony en Nintendo het ook al jaren. De kostprijs van een PS1 ging ook van 350 euro naar 90 euro binnen een paar jaar.
Als je teveel externe leveranciers hebt dan gaat die vlieger niet echt op, zoals uit diverse bronnen al is gebleken.
Microsoft heeft nooit iets dergelijks beweerd, ""dat doen we wel even". Ze hebben juist hun concurrenten(te) serieus genomen en lang gewacht.
Zelf componenten maken maakt je bedrijf alleen maar kwetsbaarder en maakt het veel moeilijker om in te spelen op de snel veranderende markt. Vandaar dat de keuze van Microsoft om veel ( maar lang niet alle) standaard onderdelen door derden te laten maken. Uiteindelijk maakt dat het apparaat alleen maar goedkoper.
De prijserosie die door met name MS op gang is gebracht is een belangrijker reden voor de gedaalde japanse prijzen dan de eigen componentenbouw.
Daarnaast gaat het met nintendo al helemaal niet goed.
Japaners zijn erg chauvinistisch in hun aanschaf en de markt is extreem afgeschermd. Vraag maar eens aan de europese automobielfabrikanten.
Het RPG verhaal is een keurig bedacht excuus voor een sterke marktafscherming. Je moet je publiek tenslotte niet op de tenen gaan staan.
Jaja, da's een strategisch besluit neem ik aan?
Een middelbare scholier zou nog een betere maneger zijn dan die knuppels die nu de touwtjes in handen hebben
Jij hebt blijkbaar echt totaal geen idee hoe er gegamed wordt in japan. En om aan te nemen dat een manager feilloos is getuigd ook niet echt van veel inzicht ofwel? Anders zou elk nieuw produkt super verkopen en in de smaak vallen.
Nee japanners houden van "rare" spelletjes, dansmat, kula world, rpg's en whatnot. Niet van die westerse meuk die wij leuk vinden. Niets mis mee, maar een foutje is dan snel gemaakt.
Het zal zeker een voordeel zijn als de X-Box stil is als je 'm in de kamer zet en lekker compact als je 'm meeneemt (alhoewel je dat natuurlijk niet hoeft ivm internetgaming), maar dat zal 't zeker niet goedkoper maken en dat is een van de belangrijkste dingen om de klant tegenwoordig over te halen.
Tegen die tijd heb je al wel spelcomputers met de kracht van een xbox zo groot als een gameboy. Games op een compactflash o.i.d. van 10GB e.d.

Kijk maar wat je nu al bijv. op een nGage kan spelen.. 3D omgeving e.d. nog ff en d'r komt een tv-out op en sluit je dat ding gewoon aan op je tv. een paar bluetooth controllers erbij en je bent klaar...
Tot slot becommentarieert de woordvoerder de tegenvallende Xbox-verkopen in Japan: Hij meldt dat dat waarschijnlijk komt omdat er geen RPG voor de Xbox is die de Japanners echt aanspreekt, terwijl het RPG-genre juist zo geliefd is in dat land.
De spijker op de kop! Ik heb onlangs een refurbished x-box gekocht + 2 controllers voor 149 EUR omdat ik absoluut Project Gotham 2 wou. Daarvoor had ik al lang de PS2 en de GC in huis gehaald. De x-box vind ik echter niet interessant en een typisch Microsoft product: marketing voor kwaliteit.

Het is niet alleen RPG's die de x-box mist maar ook andere goede titels. Midtown Madness is een middelmatige racer die enkel leuk is met z'n allen over een netwerk. Halo is leuk maar niet leuk genoeg om een x-box aan te schaffen want, zeg nou zelf, first-person shooters zijn er genoeg (ook al is er oneindig veel variatie in Halo). En Counterstrike et al koop je toch gewoon voor de PC - dat wil je niet op een 640x480 resolutie zitten spelen.

En zoals ze zeiden is een leuk RPG niet te vinden en da's wel erg jammer maar ook tekenend.

De kwaliteit van de spellen op de xbox is dus nog steeds teleurstellend. Ondertussen heeft xbox ook nog eens last van de meeste piraterij: van mijn collega's hebben de gamers allemaal een gefixte x-box met volop spellen die niet betaald zijn. Ook dat verknoeit het voor de xbox bij de spellenmakers: als je ondanks een grote potentiele markt veel minder spelen afzet door piraterij schakel je al snel terug naar een console die wel van oudsher beter tegen dit soort geintjes bestand is.

Enfin ... ik ben zeer zeker geen xbox fan en zal dat helaas ook nooit meer worden.
Tja, toch zijn er zat games op de Xbox waar jij niet eens naar kijkt... Crimson Skies, Top Spin, Deus Ex 2, Amped 2, Star Wars Knights of the Old Republic (over goeie RPG's gesproken), Jet Set Radio Future, waar ik me al een tijd mee vermaak... Dat JOUW smaak er misschien niet tussen zit, is jammer, maar er zijn ook zat mensen voor wie dat wel geldt.

En als je de Head-to-Head vergelijkingen volgt op IGN tussen games die multiplatform op PS2, GC en Xbox uitkomen, dan is het vaak de Xbox die gaat lopen met de beste kwaliteit (Grand Theft Auto Double pack is een goed voorbeeld).

Dat JIJ de Xbox nou niet geslaagd vind, is jouw mening. Maar een uitspraak als
De kwaliteit van de spellen op de xbox is dus nog steeds teleurstellend.
was een jaar geleden misschien nog waar, maar nu inmiddels zeker niet meer.
Vreemd. Ik herinner me Soul Calibur II waar de Gamecube versie als beste uit de bus kwam: de graphics waren erg goed (niet zo goed als op x-box) maar de controls en speelbaarheid en response waren wel veel beter. En daar draait het dus om.

Verder is SW:KOR geen echt RPG en is het ook veel te kort voor een RPG. De andere spelletjes die je noemt zijn idd niet mijn smaak maar ook veelal niet het soort spellen waar een console gamer naar uitkijkt. Crimson Skies en Deus Ex zijn eigenlijk pc-spellen en voor een ander publiek.

Enfin, heug en meug en zo ...
Vreemd. Ik herinner me Soul Calibur II waar de Gamecube versie als beste uit de bus kwam: de graphics waren erg goed (niet zo goed als op x-box) maar de controls en speelbaarheid en response waren wel veel beter. En daar draait het dus om.
Dat ligt echt niet aan microsoft, die controller is goed (ik heb er geen problemen mee) is gewoon niet optimaal geprogrammeerd.
De andere spelletjes die je noemt zijn idd niet mijn smaak maar ook veelal niet het soort spellen waar een console gamer naar uitkijkt. Crimson Skies en Deus Ex zijn eigenlijk pc-spellen en voor een ander publiek.
Tja, als je gewend bent om pokemon achtige zooi te spelen, heb je pokemon versie 7321 al gespeeld btw ? :P
Ik wil niet veel zeggen hoor, maarruh.. de gaafste multiplayer mode die je dus zowat nooit ziet op een pc is Cooperative.
Halo is echt super gaaf om in cooperative te spelen en halo is cheker leuk genoeg om een xbox voor aan te schaffen. Trouwens wat boeit die grootte nou ? ik heb liever een systeem dat mooie graphics produceert en snel is dan een klein rot dingetje wat alleen maar oude rotzooi kan produceren :P
* alle gamecube / ps2 bezitter modden de post nu omlaag :P

Zelf ben ik nog steeds pc bezitter hoor (weinig tijd om te gamen :P), ik speel dan ook halo bij men neven. Maar de developers @ de pc zouden is wat meer met die Cooperative mode moeten doen, gewoon via internet lekker de singleplayer spelen met zen 2/3/4'en :).
Als ze nou eens de GPU door nVidia en de processor door Intel laten bakken op 90nm ipv 180 of 130 (weet ik het), dan scheelt dat al een hele boel stroomverbruik. Kunnen ze gelijk de zaak 10% hoger klokken zodat alles net wat soepeler loopt in extreem drukke scenes bij een veel lager energieverbruik.
De huidige GPU is van NVidia! De nieuwe GPU wordt kennelijk van ATI.

Voor zover ik las trekt een 90nm processor van Intel juist meer stroom dan grotere procs!

Overstappen op een IBM cpu lijkt me een groot karwei voor MS aangezien hun spellen op Windows en DirectX zijn gebaseerd!
Als je ziet hoeveel krachtiger de processoren sinds de eerste introductie zijn geworden, zowel cpu als gpu, moet het geen probleem zijn oude spellen met hulp van emulatie op de nieuwe machine te draaien.
Het werd toch een ATI gpu en een IBM cpu? (waarschijnlijk gebaseerd op PowerPC die erg weinig energie gebruiken)
Er is maar een controller geschikt voor een console en dat is de controller van de Gamecube. Niet te groot en niet te klein. En ligt tevens perfect in de hand. Het zou de standaard-controller moeten worden!!!
Dat vind ik ook. En met de MadCatz Mini is de GC controller net iets kleiner en gemakkelijker. Da's bijzaak. En daarnaast vind ik de japanse RPG's wel geinig: Zelda, Pokmon, Final Fantasy (binnenkort op GC!)

Maar de GC heeft nog meer voordelen: GBA-linkup GBPlayer...
Een kleinere XBox is niet nodig, vind ik, alleen die controller is veel te groot. :)
Final Fantasy (binnenkort op GC!)
zou ik mogen weten waar je die info vandaan hebt en over welke versie je het nu hebt aangezien ze nu doorlopen tot aan versie 12
Die controller S die tegenwoordig bij de XBOX zit is ook prima hoor.

Wij zitten thuis regelmatig met een groep mensen een beetje op de bank te gamen op zowel GameCube als XBOX en ik kan niet zeggen dat ik ooit iemand heb gehoord over die controller S.

Het enige dat de Xbox mist is een goede draadloze controller, wat dat betreft is die wavebird van Nintendo zelf nog altijd de beste. Ik heb voor m'n XBOX twee van die Piranha dingen, ze doen het wel matig tot redelijk maar het is niet te vergelijken met de controller S. Op de Gamecube merk ik niet echt verschil tussen de twee controllers.
Het is natuurlijk absurd dat Microsoft nu pas snapt dat Japanners n een voorkeur voor Japanse fabrikanten hebben n een compleet andere smaak hebben qua games dan Europeanen en Amerikanen |:(

Ook heeft het lang geduurt voordat er -na de games die bij de release uitkwamen- toppers op de XBOX werden uitgebracht. Ook het feit dat de xbox nog maar weinig 'for xbox only' toppers heeft (vergelijk dat met de toptitels die exclusief op de nintendo en playstation uitkomen) heeft de verkoop van de xbox geen goed gedaan.

XBOX live had natuurlijk direct beschikbaar bij de release moeten zijn. Nu is xbox' live bijna op het zelfde moment beschikbaar gekomen als Sony's online functies.

Ook het (blijkbaar) meningsverschil (over geld?) met EA doet de xbox niet goed. De sportgames van EA verkopen elk jaar bijzonder goed. De Playstation2 versie heeft een onlinegame mogelijkheid, terwijl de XBOX versie geen Live ondersteunt. Alweer een slordigheidsfoutje.

De controllers die eerst megagroot waren zijn nu opnieuw uitgebracht in een kleinere versie. Vooral de (kleine) Japanners hadden problemen met de grootte ervan. Had Microsoft al ruim vr de release van de XBOX kunnen weten. Dom dus....

De prijs van games. In Nederland zijn gemiddeld genomen de xbox games 10 euro duurder dan die van de PS2 en 20 euro duurder dan van de PC. Aangezien de XBOX nog maar weinig 'for xbox only' toppers heeft, moeten ze het vooral hebben van toptitels die op alle platformen uitkomen. Een prijsverschil van 10 tot 20 euro is dan ook vreemd te noemen (en eigenlijk onacceptabel). Het prijsverschil met wat een XBOXgame in Amerika kost (49 dollar) laten we voor de frustratie maar achterwegen.

Het is dus bijzonder zonde dat een apparaat dat hardwaretechnisch ver boven de PS2 uitsteekt relatief zo slecht verkoopt. Dit is dus in grote lijnen de marketingafdeling te verwijten....
XBOX live had natuurlijk direct beschikbaar bij de release moeten zijn. Nu is xbox' live bijna op het zelfde moment beschikbaar gekomen als Sony's online functies.
Sorry, maar Xbox Live was er ongeveer 9 maanden eerder dan Sony's online functies. Sowieso kun je Xbox Live niet vergelijken met Sony's poging, als je kijkt naar de features.
De sportgames van EA verkopen elk jaar bijzonder goed. De Playstation2 versie heeft een onlinegame mogelijkheid, terwijl de XBOX versie geen Live ondersteunt. Alweer een slordigheidsfoutje.
Helaas doet het de Xbox idd geen goed dat EA games geen Live ondersteunen. Maar ik vraag me af wie daar harder mee zit: ik hoorde dat EA helemaal niet zo blij is met Sony's online-systeem.

Daar staat tegenover dat MS weer sterk aan het terugkomen is met hun eigen XSN-titels, zoals Amped 2, Top Spin, Links, NFL Fever, NBA Inside Drive, en nieuwkomer NHL Rivals, alsmede een nog aan te kondigen voetbal-titel. Accoord, de EA Sports-titels scoren gemiddeld hoger in reviews, maar de balans schuift steeds meer richting XSN, en ik weet wel voor welke serie games ik ga dit jaar.
De controllers die eerst megagroot waren zijn nu opnieuw uitgebracht in een kleinere versie. Vooral de (kleine) Japanners hadden problemen met de grootte ervan. Had Microsoft al ruim vr de release van de XBOX kunnen weten. Dom dus....
De kleine controller was de controller die al sinds launch bij de Japanse Xbox geleverd wordt. Get your facts straight voordat je iemand dom gaat noemen. ;)

Staat tegenover dat de kleine PS2-controller weer crap is voor mensen met iets grotere handen. Tja, het is ook nooit goed.
Die japanners moeten gewoon die xbox modden. emulators op HD. kunnen ze meer dan 1500 snes games en weet ik hoeveel N64 games spelen....zijn genoeg rpg's bij.
Een kleinere Xbox is ook niet nodig, als ze maar de performance eruit kunnen halen die ze willen bereiken met xbox 2

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True