Flitsmeister neemt Spaanse evenknie SocialDrive over

Het moederbedrijf van Flitsmeister heeft SocialDrive overgenomen, een Spaanse versie van Flitsmeister. Het lijkt erop dat de Nederlandse app daardoor betere data krijgt in Spanje. Het is niet bekend hoeveel er voor SocialDrive wordt betaald.

SocialDrive is een navigatieapp die gebruikers waarschuwt voor flitscamera's, politiecontroles en andere incidenten. Flitsmeisters moederbedrijf Be-Mobile zegt dat de overname past binnen de ambitie om 'de grootste Europese community van connected bestuurders' te maken.

Het ligt voor de hand dat Be-Mobile de Spaanse gebruikersdata wil gebruiken om Flitsmeister nauwkeuriger te maken in Spanje, al zegt het bedrijf dat niet concreet. Be-Mobile zegt wel dat de overname zorgt voor nauwere banden met wegbeheerders en tolbedrijven. Het bedrijf wil SocialDrive ook verbeteren met nauwkeurigere data en meer functies.

Be-Mobile is sinds vorige zomer weer in handen van Jan Cools, die het bedrijf terugkocht van Proximus. Daarbij werd parkeerapp 4411 losgetrokken van Be-Mobile, al werken Flitsmeister en de parkeerapp nog wel samen. Be-Mobile sprak bij die overname al van Europese ambities.

SocialDrive

Door Hayte Hugo

Redacteur

22-04-2026 • 14:32

63

Submitter: Platzii

Reacties (63)

Sorteer op:

Weergave:

De Spaanse SocialDrive wordt heel anders in Spanje gebruikt dan dat wij Flitsmeister in NL gebruiken.

In NL willen we flitsers zien. In Spanje gaat het vooral om (alcohol/drugs)controles. SocialDrive heeft geen navigatie. Je kunt er alleen meldingen om in een omtrek van X kilometer zien. Vaste flitsers zie je er niet eens op. Mobiele flitsers worden wel gemeld, maar ik gok dat >90% controles zijn.

SocialDrive is dus dé app om na middernacht dronken thuis te komen door om alle controles heen te rijden.

Ik weet niet of het echt zo'n goed idee was voor Flitsmeister om hun op te kopen. Het geeft me het gevoel dat ze zich helemaal niet hierin verdiept hebben. Of juist wel en ze hebben gewoon schijt.

Trouwens @Flitsmeister, als jullie dit lezen: Als jullie ook de toegang krijgen tot de social media accounts van SocialDrive, zou ik ook even de 'banlist' opschonen. De eigenaar was een klootzak die iedereen blokkeerde die ook maar enige kritiek had op SocialDrive. Misschien een idee om ook daar nieuw leven in te blazen.

[Reactie gewijzigd door Rex op 22 april 2026 17:11]

In Nederland wil men de snelheidsregels breken, daarmee mensen in gevaar brengen, en dat doen met een zo laag mogelijke pakkans.

In Spanje wil men de alcoholregels breken, daarmee mensen in gevaar brengen, en dat doen met een zo laag mogelijke pakkans.

Potayto potahto
Precies, dat dus. Ik vind het dan ook raar dat Flitsmeister nog altijd niet verboden is. Radarverklikkers in auto's mochten niet, want dan zou je weten waar ze controles uitvoeren, maar een app die meldt waar geflitst wordt — wat in de basis op hetzelfde neerkomt als een radarcontrole, want beide snelheidsgericht — mag wel?

En alcohol- en drugscontroles omzeilen is eigenlijk nóg gevaarlijker, want dan ben je onder invloed en dus niet helder genoeg meer om het verkeer in te schatten.

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 22 april 2026 20:21]

Oh zeker, alcohol of drugs in het verkeer is nóg gevaarlijker dan te hard rijden, ik zal nooit beweren dat dat niet zo is.

Maar Gevaarlijk Rijden as a Service is voor mij even kut ongeacht voor welke overtreding je mensen van de consequenties beschermt.
Toch zie ik dat anders:

In Nederland zijn de laatste jaren veel snelheidsverlagingen doorgevoerd, om reden die vaak niets met verkeersveiligheid te maken hebben. Zie bijvoorbeeld de verlagingen op de snelwegen na aanleiding van de stikstofcrisis. Daarnaast zijn verkeersboetes exorbitant hoog, dat vindt ook het CJIB inmiddels.

Het gebruik van alcohol en andere verdovende middelen daarentegen is per definitie onveilig en brengt dus altijd mensen in gevaar. Voor mij is dat een heel groot verschil. En bovendien, met drank of drugs op achter het stuur is ook altijd een bewuste keuze versus een snelheidsovertreding die per ongeluk kan zijn.
Ik ben het 100% oneens met de manier waarop verkeersboetes vastgesteld worden (bestuurlijk, door een orgaan aan wiens begroting de opbrengst bijdraagt).

Aan de andere kant ben ik het totaal oneens met dat die boetes zo exorbitant hoog zijn. Het idee dat ze exorbitant hoog zijn is totaal gebaseerd op de rare maatschappelijke afspraak die we in Nederland blijkbaar hebben dat je zo aso mag rijden als je wilt en zo veel mensen in gevaar mag brengen als je wilt, met af en toe een lichte tik op de vingers.

Of een snelheidsverlaging te maken heeft met de verkeersveiligheid maakt toch niet uit? De maximumsnelheid op een weg wordt altijd vastgesteld door een scala aan factoren, we zijn namelijk geen land van wegen waar toevallig ook nog wat mensen wonen.

Harder rijden dan de maximumsnelheid is niet gevaarlijk omdat je een of ander arbitrair maximum van een specifieke weg overschrijd, waarna je opeens stuiterend uit te de bocht vliegt, maar omdat er ook ander verkeer is...
Harder rijden dan de maximumsnelheid is niet gevaarlijk omdat je een of ander arbitrair maximum van een specifieke weg overschrijd, waarna je opeens stuiterend uit te de bocht vliegt, maar omdat er ook ander verkeer is...
Uhm... jawel, dat is wel gevaarlijk. Het is namelijk geen arbitrair maximum. Een weg wordt ontworpen op een bepaalde snelheid, omdat je bij hogere snelheden nou eenmaal andere bochtstralen, stopafstand (en dus benodigde zichtlijnen), etc hebt. Dus die 'arbitraire' maximum snelheid is een bewuste keuze.
Ehm, ook op wegen die bestonden is de max snelheid verlaagd. Vanwege stikstof 130->100. Of veel 80->60. Niets aan het ontwerp veranderd.

En dat terwijl we in Nederland best strak asfalt, en een jonge auto vloot hebben.

Statistiek zegt, hogere snelheden, meer slachtoffers. Maar ik denk dat het voornamelijk de omstandigheden zijn. Maar ja, daar kan je niet meetbaar en automatisch een boete voor schrijven.
Reagerend op: "Ik denk dat het voornamelijk de omstandigheden zijn"

In Amsterdam zijn de wegen veelal ontworpen op hogere snelheden dan er nu is toegestaan, doordat ze de snelheid in 2023 hebben teruggebracht naar 30. De resultaten zijn vrij duidelijk: dat komt de verkeersveiligheid sterk ten goede. De correlatie is heel simpel en houdt ook als de wegen voor hogere snelheden ontworpen zijn: lagere snelheid in het verkeer -> minder ongelukken. En zeker minder ernstige ongelukken.

[Reactie gewijzigd door Golenes op 23 april 2026 11:01]

Ik heb geen bezwaar tegen 30, 50 waar het druk of onoverzichtelijk is. Maar op de snelweg, waar het kan, kan wat mij betreft de limiet eraf.
Het is niet alsof dezelfde correlatie daar niet geld. Maar goed, je zit dan in ieder geval niet met kwetsbare verkeersdeelnemers.
Misschien begrijp je me verkeerd? Ik zeg dat "een of ander" (niet bestaand dus) arbitrair maximum niet de reden is dat het gevaarlijk is. Ik zeg niet "het is niet gevaarlijk want het is maar een arbitrair maximum". Ook niks van wat ik verder zeg sluit daar contextueel op aan :?

En er zijn dus veel wegen waar de maximumsnelheid lager ligt dan waar de weg op ontworpen is. Dat is nog steeds niet arbitrair. Maar wat ik zeg is dat daar te hard rijden alsnóg gevaarlijk is, ook al staat het ontwerp van de weg het misschien toe. Niet omdat het nummertje het zegt, maar omdat er ook ander verkeer is.

[Reactie gewijzigd door ZinloosGeweldig op 23 april 2026 17:06]

In Nederland hebben veel snelheidsbeperkingen totaal niks te maken met de verkeersveiligheid maar is het gewoon een kassa. Daarnaast komen de boetes de verkeersveiligheid niet ten goede maar is het om de staatskas aan te vullen.
Dat veel (sterker nog: alle) snelheidsbeperkingen niet puur op alleen maar veiligheid gebaseerd zijn klopt. Er is ook de leefomgeving, die meespeelt bijvoorbeeld. En dat is helemaal prima.

Er zijn inderdaad wegen waar het maximum lager ligt dan als je de situatie puur op veiligheid beoordeelt zou toestaan. Alsnog is daar te hard rijden een veiligheidsprobleem, omdat er ook ander verkeer is.

Dat een boete te hard rijden niet opeens veiliger maakt lijkt me nogal wiedes. Dat er van de boetes nauwelijks afschrikwekkende werking uitgaat komt vooral doordat jan en alleman voor het wegrijden toch eerst hun Verkeersaso-as-a-Service app aan kunnen zetten.
Ah vandaar de push om ons allemaal te laten betalen. De app is behoorlijk enshitified de afgelopen jaren en je krijgt advertenties tussen je notificaties heen.

Wat een kuttactieken eigenlijk ook voor een tool die je reis veiliger kan maken.
We kunnen niet allemaal Waze heten. Flitsmeister heeft een prima concept, alleen in hun geval moet je voor veel features wel 2.99 betalen. En als je dat er niet voor over hebt is Flitsmeister niet jouw soort app. Maar om Flitsmeister om hun marketing tactiek nou af te branden vind ik echt een flinke stap te ver gaan.

Ik ben wel erg blij met Flitsmeister. Het werkt prima.
Ik krijg nog steeds reclame in de vorm van notificaties, ondanks dat ik die 2,99 per maand betaal ;). Wat dat betreft vind ik het niet netjes.
Kun je die niet gewoon blokkeren via je settings in je telefoon? Ik wel. Ik betaal ook maar krijg nooit meer notifs, heerlijk.

Ik vind wel dat het enorm achteruit is gegaan omdat ik eerst betaalde en alle features kreeg, nu willen ze dat ik upgrade om alle features te blijven gebruiken.

Erg jammer.
Dat is ook mijn huidige oplossing. Alleen vervelend dat het nodig blijft.
Helemaal mee eens, maar past wel binnen de trend die bedrijven volgen tegenwoordig.
Ik krijg nog steeds reclame in de vorm van notificaties, ondanks dat ik die 2,99 per maand betaal ;). Wat dat betreft vind ik het niet netjes.
Die je gewoon kunt uitvinken dus wat is je probleem?
Ik kan niet alles uitvinken. Dan moet ik alle notificaties aan laten.

Het gaat hier niet om advertenties van externe partijen: Die kan je uitzetten. Maar om notificaties van flitsmeister zelf voor audio packs of wat dan ook.
dan moet je advertenties uitzetten, wss staat dat nog aan. Ik heb er namelijk geen last van.
Zolang de versie 11.9.4 voordat de enshittifcation heeft plaats gevonden blijft werken vindt ik het helemaal prima.
Ik gebruik daarom zelf gewoon Waze, werkt al jaren perfect en is in mijn ervaring veel sneller met meldingen door de vele malen grotere community. Zolang Google Waze als losstaand iets laat bestaan zie ik geen reden om te switchen naar iets dat minder goed is zoals Flitsmeister.
In een tijdperk waarin veel Nederlanders zoals ik minder afhankelijk willen worden van Amerikaanse tech-bedrijven is het wel echt belangrijk om Europese alternatieven ook daadwerkelijk te gebruiken en te steunen.
Dan moeten die alternatieven wel even goed of beter zijn.
Verder is dat een heel mooi voorbeeld van individualisering van verantwoordelijkheid, allemaal je steentje bijdragen is prima maar net als met uitstoot en afvalscheiden e.d. hebben wij als particuliere persoon erg weinig invloed hierop. Als iemand een beter product maakt dan de Amerikaanse alternatieven gaan we dat vanzelf gebruiken.
Flitsmeister was tot 2 jaar geleden een top app, toen begonnen features achter een paywall te verschuiven. Android auto gebruiken? Betalen maar.

Ik wil echt wel van Waze af, maar flitsmeister in de huidige staat, meh dan ga ik wel naar OSMAnd. Voor navigatie de meest superieure en privacyvriendelijkste app.
Beetje vreemd dat je Flitsmeister bekritiseerd voor het achter een paywall zetten van Android Auto terwijl je OSMAnd aanraadt... die Android Auto ook achter een paywall heeft.
OSMand werkt prima met Android Auto wanneer je deze via F-Droid installeerd. De makers zijn er van bekend dat een grappenmaker hun FOSS app geport heeft inclusief premium features en vinden het best dat men het via F-Droid gebruikt.
OSMand werkt prima met Android Auto wanneer je deze via F-Droid installeerd.
Klopt. Heb ik een tijdje geleden getest. Werkt prima. Wel is het zo dat OsmAnd live traffic information mist.

Here WeGo heeft ook gratis ondersteuning voor Android Auto. Die heeft wel live traffic information, en kan ook kaarten downloaden en offline navigeren (uiteraard dan wel zonder live traffic information).

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 22 april 2026 19:04]

Klopt. Ik gebruik al jaren Here WeGo. Al toen het nog van Nokia was. Bevalt uitstekend.

Gebruik zowel offline als (meestal) online.
Correct, niet bij stil gestaan maar de live premium features zijn inderdaad niet beschikbaar.

Nu gebruiken de meeste gewoon de rijksoverheid informatie, maar qua overige meldingen doet alles onder aan Flitsmeister puur vanwege hun userbase. Zelfs Waze geeft 9/10 keer een spookmelding als het al eens iets te melden heeft. Waze bied amper meerwaarde, maar Flitsmeister in zijn huidige vorm ook niet.

Ik wil prima betalen, maar niet voor features die daar eerst voor ontnomen worden :(
Stap dan gewoon over op de TomTom app.

Werkt ook met Android auto en is ook gratis en ook offline maps.
Ik ben helemaal om naar A Better Route Planner (ABRP). Voor elektrisch rijden de beste navigatie.
dan ga ik wel naar OSMAnd. Voor navigatie de meest superieure en privacyvriendelijkste app.
Ik heb OSMAnd 3 jaar geleden op de fiets gebruikt tijdens een tocht door Europa. Binnen 2 dagen was ik over op Google Maps omdat OSMAnd mijn batterij snel leegtrok en als app ook totaal niet responsive was en vaak vastliep. Ik vond het toen een schijtapplicatie.

Ben ondertussen over naar CoMaps: Hike, Bike, Drive Offline – Navigate with Privacy.
Deze werkt volledig offline, is privacy vriendelijk, gebruikt OpenStreetMap voor kaartdata en is Open Source.
Dat vind ik wel een beetje een dooddoener van een argument.

Alternatieven kunnen niet beter worden als ze niet de resources krijgen om te verbeteren en het is niet echt eerlijk dat je verwacht dan Flitsmeister beter is dan Waze, terwijl je Flitsmeister niet steunt en Waze letterlijk eigendom is van een bedrijf met een marktwaarde van 4 biljoen.
het is niet echt eerlijk dat je verwacht dan Flitsmeister beter is dan Waze, terwijl je Flitsmeister niet steunt en Waze letterlijk eigendom is van een bedrijf met een marktwaarde van 4 biljoen.
De kosten gaan voor de baten uit. Waze begon als goed product (voordat het onderdeel was van een bedrijf met een marktwaarde van 4 biljoen) en werd sinds die tijd alleen maar verbeterd. Flitsmeister is juist brakker geworden.

Je kan overigens ook Here WeGo gebruiken. Dat is deels van Europese bodem.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 22 april 2026 15:48]

Waze is in 2006 opgericht in Israël en kreeg binnen een aantal jaar al tientallen miljoenen aan funding binnen en is al in 2013 overgenomen door Google.

Aangezien ik pas sinds 2016 een rijbewijs heb kan ik niet spreken over de kwaliteit en hoeveel het gebruikt werd in Nederland voordat het door Google was overgenomen.

Mijn punt is ook niet dat Flitsmeister beter is, maar dat je een beetje verwachtingsmanagement moet toepassen als je twee producten vergelijkt die worden ontwikkeld door partijen die zo ver van elkaar af liggen wat betreft de hoeveelheid geld die ze in ontwikkeling kunnen stoppen, en als je als doel hebt meer onafhankelijk te worden, dat je dan niet altijd van twee walletjes kan eten.
Zolang Google Waze als losstaand iets laat bestaan zie ik geen reden om te switchen naar iets dat minder goed is zoals Flitsmeister.
Ter illustratie: Waze is een "losse" applicatie die om te draaien niet afhankelijk is van Google Play op de smartphone. Het werkt daardoor prima onder AOSP zonder Google's applicaties.

Om te installeren moet het uiteraard wel uit de Play Store of een andere bron gehaald worden, maar dat is onder AOSP geen obstakel (bijvoorbeeld via Aurora Store).

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 22 april 2026 14:59]

https://www.instagram.com/reel/DXWTpWxExfl/?igsh=MWs3MTM0YWRpd2drbg== deze "reclame" maakt ze zeker niet populair. Dat ze betaalde functies aanbieden vind ik op zich prima. In het begin kon je voor €16 twee jaar Pro krijgen, wat ik toen ook heb gedaan om ze te supporten. Daarna zijn ze overgestapt naar een abonnementsmodel, eerst rond de €2 per maand en inmiddels €3 per maand. Dat niet alleen, als je een van hun devices koopt moet je altijd pro hebben, anders heb je er dus niks aan..

Maar het is niet alleen die prijsstijging, het feit dat ze nu ook normale, dagelijkse functies achter een betaalmuur hebben gezet, voelt gewoon als een dikke middelvinger naar hun gebruikers. Zeker functies zoals overlay, snelheidsmeter, automatisch opstarten en Android Auto/CarPlay zijn voor veel mensen juist de kern van de app.

Als je als platform al profiteert van de waardevolle data van je community, dan voelt het scheef om juist dit soort basisfunctionaliteiten extra te gaan monetizen. Dat maakt het minder een “premium upgrade” en meer een beperking van wat eerst gewoon standaard was.

Btw heb om deze reden mijn abonnement toen ook niet meer verlengd, ik ondersteun graag een nederlands/Europees bedrijf maar niet met zulke fratsen.

[Reactie gewijzigd door dutchnltweaker op 22 april 2026 15:00]

"Gast, het is maar 3 euro", oftewel: 36 euro per jaar x (bijvoorbeeld 5 jaar = 180 euro. Exclusief inflatie. Ik begin er niet meer aan, heb ooit al eens betaald om de app te kunnen gebruiken en ben niet van de betaalde abonnementen voor een app. Voor de rest: Waze.
Voor de Flitsmeister ONE en Dot is geen abonnement vereist. Voor de TWO werd initieel een abonnement vereist, maar inmiddels niet meee.

Voor de Dash is een abonnement vereist, omdat deze een eigen simkaart heeft en volledig los van je telefoon werkt.

Niet heel gek toch?Haal voor €10 een tweedehands ONE van Marktplaats af, of koop een Dot?

Carplay en Android Auto ben ik wel met je eens, vooral omdat dat eerst wel gratis was, het is raar om dat eruit te trekken.

Blijft wel dat de app gewoon goed werkt, ook gratis.
Lol ja ik denk zeker dat de meeste mensen die app gebruiken zodat ze veiliger van A naar B komen... 8)7
Als je puur focussed op de flitsmeldingen wellicht niet nee. Maar Flitsmeister is in zijn meest pure vorm een navigatie app en geeft daarnaast ook (oa) meldingen van: opkomende files, stilstaande voertuigen (met pech), dieren op de weg en 'emergency vehicles' (ambu/politie/brandweer) in de nabijheid.

Geen idee of apps zoals waze dat ook doen, maar ik ben tevreden met FM.
Rotzooi of dieren op de weg en de hulpdienstenradar zijn wel killer features.

Waze doet daar niet echt aan, of tenminste bijna niemand meld obstakels en de ambulance heb ik nog nooit via waze gehoord.
Maar Flitsmeister is in zijn meest pure vorm een navigatie app
Dat is ook meteen het slechtste deel van de app. Ik heb hem een aantal keren geprobeerd en de routes die ik kreeg voorgeschoteld, waren op zijn zachts gezegd "merkwaardig".
Nee. Flitsmeister is, zoals de naam al aangeeft, een waarschuwingsdienst voor flitsers. Die daarbij gebruik maakt van navigatie om aan te geven waar jij je ten opzichte van die flitser bevindt.

Een sigaret is in zijn puurste vorm ook geen verbrandingsoven maar maakt alleen maar gebruik van dat principe.
Als iemand die gewapend met Flitsmeister A2-racer spelend een ongeluk veroorzaakt wordt je ten minste wat van te voren gewaarschuwd voor de file. :+

Als het echt primair een navigatie app met focus op veiligheid is, dan haal je de "anderen in gevaar brengen zonder consequenties" feature er uit. Maar dat kunnen ze niet. Want het is de primaire usecase van hun product.

[Reactie gewijzigd door ZinloosGeweldig op 22 april 2026 19:04]

Gebruik Waze sinds ze het Android Auto scherm achter een betaalmuur hebben gestopt. Bevalt prima.
Dat is een reden dat ik ben blijven hangen op een oudere versie, ook omdat de nieuwe versie niet mee werkt met mijn oudere android versie dat ik heb in mijn autoradio.
Dan betaal je toch gewoon regelmatig lekker voor je boetes van 100 euro + en betaal je niet 2,99 voor de basis joh.
Ik had verwacht dat Tweakers een paar ballen zou kweken na de klaagzang over manipulatie door deze toko.
Helaas niets is minder waar.
De focus mode van Flitsmeister is waarom ik drie euro per maand betaal. Ik gebruik dat op de motor. Zo zie je groot de snelheid die je mag rijden en die je zelf rijdt. Verder niets. Heel fijn. De meldingen van gedoe op de weg zijn mooie bijvangst. En natuurlijk zijn de flits meldingen ook een reden. Niet iedereen ligt continu met 200 op de tank te vlammen, het zijn de 5 km te hard boetes waar ik heel weinig zin in heb bij woon werk verkeer. Dat kan nog lelijk oplopen door het jaar heen.
En niemand die zich druk maakt dat FM jouw gegevens deelt met instanties die er baat bij hebben. Dat is de reden dat FM bij mij de deur uit is. En betalen en dat worden je gegevens ook nog eens verkocht. Nee, bedankt
Ik ben zelf een zware gebruiker van Flitsmeister (+300 km per dag). Ik ben er totaal niet te spreken over de afgelopen jaren, het is alleen duurder geworden en heeft minder en minder killer features. Maar ook aan de andere kant heeft mij ook geholpen zodat ik veel prettiger en veiliger (lees harder rijden) dan eerst. Als ik zie een dode vogel op de weg, ik ontwijk het simpel, ondertussen de bumperklever heeft dikke bloedvlek en een deuk. Als de brug open is, geef ik al gas los en ik kan op tijd remmen met +1000 kg extra gewicht in de wagen. Ik hoef geen noodrem toe te passen of andere gevaarlijke taferelen. Ik let meer op de weg en achter mij dan hele tijd op de snelheidsmeter.

Zolang er idioten op de weg zijn en geen alternatief is voor Flitsmeister, blijf ik de maximale betalen per maand.

Flitsmeister one en two gebruiker hier
Waze is een goed alternatief, ik houd niet zo van manipulerende bedrijven.
Heb geprobeerd en het is gewoon niet goed genoeg. Er moet meer actieve waze gebruikers zijn dan heeft het nut. Waze staat bij mij wel aan in Frankrijk
Scheelt dan per regio denk ik.

In de Randstad ervaar ik een actieve community. Veel meldingen voor files, pech langs de kant, of ongevallen, hulpdiensten (weliswaar de rijdende hulpdiensten met wat latency).

Voor hun featurekiller om de app niet meer met CarPlay te kunnen gebruiken, vond ik FM voor meldingen een fijne en cleane app. Maar idd basisfunctionaliteiten wegnemen om er vervolgens voor te laten betalen, terwijl je gebruikers veel data aanleveren, ging bij mij niet goed in mijn hoofd. FM toen ook verwijderd.

Waze werkt goed voor navigatie en is mijn dagelijkse hulp onderweg. Ben zelf ook actief in het doorgeven van meldingen om elkaar zo te helpen. Een beter en fijner alternatief heb ik nog niet kunnen vinden helaas (helaas ivm het moederbedrijf).
Sorry, maar de ironie hiervan is hilarisch. Waze / Google manipuleren dus niet? En wat met misbruik van monopolie e.d.? Niks van aan vermoed ik?
Nope. Niet in de mate hoe Flitsmeister het heeft gedaan, zeker gezien het betaald is, dat is een duidelijk verschil.
Misbruik is er niet als de concurrentie(tomtom bijvoorbeeld) het gewoon kan en mag doen, dat er iemand iets beter doet geeft niet, kijk maar naar Steam, is een launcher, er zijn vele andere launchers, er is een reden dat iedereen Steam kiest.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn