Delta komt binnenkort met nieuwe tv-ontvanger met Google TV

Delta brengt binnenkort een nieuwe tv-ontvanger met Google TV uit. Tijdens het online bestelproces is de Amino Amigo 7X al zichtbaar, zij het nog niet beschikbaar voor daadwerkelijke levering. Tussen de handleidingen duikt het apparaat eveneens op.

Delta bevestigt de komst van de nieuwe tv-ontvanger in een reactie aan Tweakers. Wanneer de ontvanger exact verkrijgbaar is, kon die nog niet zeggen. Ondertussen lijkt de Amigo 7X toch al mondjesmaat geleverd te worden. Uit een chat van een gebruiker met een medewerker blijkt dat Delta de nieuwe ontvanger meestuurt bij bepaalde bestellingen.

De Amigo 7X is een Google TV-ontvanger die voldoet aan de Operator Tier-certificering. Dit betekent dat aanbieders zoals Delta het apparaat kunnen personaliseren met hun eigen gebruikersinterface. Het apparaat biedt ondersteuning voor 4K uhd-resolutie met 10-bits kleurdiepte en een verversingssnelheid tot 75Hz. Verbinding gebeurt via dual-band 802.11ac WiFi, infrarood en bluetooth. Er is ook een microsd-kaartslot aanwezig.

Amino Amigo 7XAmino Amigo 7XAmino Amigo 7X

Door Andrei Stiru

Redacteur

19-11-2024 • 15:01

153

Submitter: Ttje

Reacties (153)

153
153
123
1
0
20
Wijzig sortering
Goed dat deze kastjes er zijn voor gebruikers die geen geavanceerde/recente TV hebben. Maar is dit niet onderhand ook een stuk e-waste aan het worden. De apps van de meeste providers werken helemaal prima op smart tv's die in de afgelopen jaren zijn uitgebracht. Mits de smart tv platformen er zelf de stekker er niet uit trekken en de apps doorontwikkeld worden.
Mijn TV is inmiddels 14 jaar oud. Hij werkt nog meer dan prima. Het was destijds geen smart-TV, maar met een simpele Chromecast van een paar tientjes kan ik er al heel wat jaren exact mee afspelen wat ik maar wil.

Mijn ouders hebben 6 jaar geleden een smart-TV gekocht, en daar werken inmiddels meerdere apps niet meer op. Het is overigens geen onbekend pruts-merk, maar gewoon een Samsung.

Als je hebt over e-waste, dan is die TV van mijn ouders dus aan vervanging toe, en die van mij niet. In het allerergste geval is de e-waste bij mij de Chromecast zelf (maar die wordt nog gewoon ondersteund). Dat is toch heel wat minder dan om de paar jaar je complete TV vervangen?

[Reactie gewijzigd door Kroesss op 19 november 2024 15:18]

Tja hang daar een amazon firetv of google tv aan en je kan weer een paar jaar verder.
Ik gebruik de "smart" functies van mijn samsung ook niet.
Dat is ook de oplossing die gekozen wordt inderdaad, maar Waliwal vind juist deze ontvangers dus e-waste. En daar ben ik het niet mee eens.
Je kunt aan die TV van je ouders toch ook een Chromecast hangen? Dan kan ie voor minstens zoveel jaar nog gewoon mee. Dus niet helemaal e-waste en hoeft echt nog niet vervangen te worden. Je gebruikt alleen de apps niet meer.
Zo heb ik een simpele full HD monitor in de slaapkamer gehangen met een Chromecast erachter. Kan nog jaren mee ipv. dat ie in de container van de milieustraat belandt. Met de KPN TV+ app kan ik lekker lui vanuit het bed televisie kijken.
Dat is ook de oplossing die gekozen wordt inderdaad, maar Waliwal vind juist deze ontvangers dus e-waste. En daar ben ik het niet mee eens, daar ging het om in mijn reactie.
blijft toch wel vreemd dan mijn LG OLED is na jaren nog steeds full supported en alle apps doen het nog prima (en worden constant geupdated)
Ik heb juist op alle smart TV's Chromecasts hangen.
Het werkt simpeler en sneller.

Ik zou liever willen dat ze weer dumb-TVs gingen verkopen.
Een smart TV die na 3 of 5 jaar waarvan de smart functie niet meer werkt omdat het outdated is is pas echt waste.
Ik heb een shield tv met android TV erop en het valt me juist tegen hoe de apps werken. Veel apps schokken doordat de framerate niet wordt aangepast naar je tv. De native apps van mijn LG tv doen dit wel. Sommige apps van android TV doen het ook zoals PLEX bijvoorbeeld. Uitgerekend dik betaalde diensten als Disney + kan het weer niet.
Ik heb nog nooit schokkende apps gezien op Chromecast niet, en denk dat ik een stuk of 12 tv's met chromecast heb gezien.

Ben wel benieuwd waar het probleem veroorzaakt wordt, zou denken dat de TV zelf wel de framerates corrigeert?
(maar weet niet heel veel van dit onderdeel af, dus verbeter me vooral)

[Reactie gewijzigd door Bender op 20 november 2024 09:55]

Geen idee of het beter zou moeten zijn met een Chromecast, maar als je googled op gram rate matching Google tv vind je een hoop ellende. Maar interessant dat jij het niet ervaart wellicht is er een fix
En hoeveel dumb-TV's gaan er denk je verkocht worden? Ik snap de wens vanuit de groep tweakers, maar is natuurlijk totaal niet realistisch. Gros van de consumenten koopt een tv niet als je Netflix niet kan installeren.

Dus voor fabrikanten totaal niet interessant
Maar geeft wel het probleem weer van de echte e-waste, TV's die nog goed zijn en weg moeten omdat de software niet meer werkt.

Mijn 15 jaar oude dumb-tv met Chromecast doet het nog steeds, ik heb geen reden die weg te doen dankzij Chromecast.
Bender. Waarom zou je een Smartv moeten weggooien als de software niet meer wordt ondersteund? Dan heb je toch eigenlijk gewoon je gewenste dumb-TV?
Ik zou dat dus ook niet doen.
Maar de gemiddelde gebruiker denkt dat zijn TV niet meer werkt en gaat dus een nieuwe kopen.
Ik denk dat je je daar wel op verkijkt. Het gros van de mensen hebben echt wel een tweaker in hun omgeving die hun daarbij kan helpen.

Als ik kijk naar mijn eigen werk waar wij een streaming app hebben, maken de meeste gebruikers gebruik van een Chromecast met AndroidTV voor de app. Denk dat het weggooien van de tv eerder plaatsvindt omdat zij het leven geven, dan dat het smartgedeelte niet meer werkt.
Mijn 15 jaar oude dumb-tv met Chromecast doet het nog steeds, ik heb geen reden die weg te doen dankzij Chromecast.
Op een 'smart' TV kun je ook een Chromecast aansluiten..
Dat zeg ik in mijn vorige bericht ook, dat al mijn Smart TV's dus chromecast hebben.
Maar je zegt ook: "en weg moeten omdat de software niet meer werkt."
Er moet dus helemaal niks weg..
Het was blijkbaar dus niet duidelijk dat ik het schreef vanuit de reguliere gebruiker en niet de tweaker.

Een gemiddeld persoon ziet niet de mogelijkheden die een gebruiker van deze website wel ziet.
Ik heb een Philip """""""SMART""""""" TV [/einde sarcasme] van 14 jaar oud die na 2 jaar al niet meer smart was. Daar hangt ondertussen al jaren een nvidia shield aan vast... heerlijk.

[Reactie gewijzigd door Sicos op 19 november 2024 15:48]

Er zijn ook genoeg mensen die niet akkoord gaan met de voorwaarden vsn hun televisie leveracier zoals reclame tonen en het maken van snapshots en die versturen naar de leverancier mbt de content die via de tv ingangen gekeken wordt. Dan heeft de TV geen Internet verbinding.

Die mensen zijn blij met het TV kastje.
En wacht dacht je wat Google TV op die kastjes doet? Zelfs die zgn oude "dumb"-kastjes versturen data.
Die verstuurt geen screenshots wanneer ik na de vakantie de vakantie foto's en videos aan vrienden en familie laat zien via mijn televisie.

Ook heb ik geen reclame op mijn Androidt TV kastje.
Die mensen zijn blij met het TV kastje.
Hebben ze de voorwaarden van het TV kastje wel gelezen?
Ik denk dat 90% van de Nederlanders daar niet wakker van ligt. Zo lang ze hun Netflix en voetbal maar makkelijk kunnen kijken zonder er meerdere afstandsbedieningen voor nodig hebben.
op smart tv's die in de afgelopen jaren zijn uitgebracht.
Om deze reden is de situatie juist omgekeerd: smart-tv's laten hun support vaak snel vallen. Vervolgens is je TV e-waste, tenzij een kastje/hdmi-sticky hem nog bruikbaar houdt voor apps en streaming.
De oplossing is het bieden van keuze voor de consument, bij voorkeur "app first".
Maar werken de apps van de providers ook lekker met multicast?
Nee, dat is allemaal unicast.
De apps van de meeste providers werken helemaal prima op smart tv's die in de afgelopen jaren zijn uitgebracht.
Hele TV vervangen lijkt mij veel meer e-waste..
Nou als je nog vidaa hebt als OS dan kan zo'n kastje natuurlijk wel een uitkomst zijn.
Of gewoon nog een oude LCD/LED die niet meer ondersteund wordt...
Ik kijk enkel via de app op mijn chromecast, werkt prima, snelle app ook (in tegenstelling tot die van ziggo)

Snap niet dat ze geen korting geven als je er voor kiest om die kastjes lekker achterwege te laten.

Gebruik al sinds het kon de ci+ kaart en nu dus de app, maar heb we al die keren een kastje meegestuurd gekregen
Ik heb wel een geavanceerde tv, maar gebruik toch het kastje. Dan weet ik iig zeker dat het blijft werken, dat moet je bij tv apps maar af wachten. buiten dat vind ik de bediening prettig , dus die blijft er gewoon in.
Aangezien er meerdere TV fabrikanten zijn met hun eigen OS (en verschillende versies daar weer van) is het lang niet zo dat elke app ook op elke OS beschikbaar is. Android/Google TV is nogal groot en bekend en heeft daardoor een vrij grote app catalogus. Als het op je Android telefoon beschikbaar is, is er een grote kans dat het ook op je Android/Google TV kan.

Een voorbeeld dat wij zelf thuis ervaren: de F1 TV app is niet op Tizen OS (Samsung Smart TV uit 2020), maar wel gewoon op de Play Store. Nu we recent die nieuwe KPN ontvangers hebben met Google TV wordt Tizen OS bijna niet meer aangeraakt. Dus die TV is eerder e-waste dan die ontvanger.

Dus nee, niet alle apps van de meeste providers werken helemaal prima op smart tv's. Geef mij maar een domme TV en ik hang er zelf wel een computer of een chromecast aan. Google TV als OS vind ik ook nog prima, maar die zal dan over een paar jaar ook wel weer outdated en traag zijn...
Ik wil mijn tv helemaal niet aan het internet hangen. TV fabrikanten hebben er weinig interesse in om mijn tv 5+ jaar van updates te voorzien maar verkopen me veel liever een nieuwe, en ik zit er niet op te wachten om onveilige hardware in mijn netwerk te hebben.

Daarnaast vind ik de software op smart tv's nog niet ideaal werken. Ik heb nu tv's van een aantal merken gehad (Sony, Phillips, Samsung, LG) en geen van die merken had nou echt software om over naar huis te schrijven.

Ik ben erg tevreden met de Apple TV kastjes, die hebben een aantal voordelen t.o.v. mijn ervaringen met smart tv's:
  • Intuitieve interface die ook nog eens vlot reageert op input van de telefoon/afstandsbediening;
  • Lange support, mijn Apple TV 4k 1st gen (2017) draait netjes de laatste software;
  • Als de Apple TV geen updates meer krijgt is een nieuwe Apple TV goedkoper dan een nieuwe televisie;
  • Als ik mijn televisie vervang hoef ik op de nieuwe tv niet alle apps opnieuw te installeren en in te stellen.
Ik heb het toch echt liever met een los kastje dan een smart tv.
Maar 'domme' tv's van een beetje kwaliteit zijn tegenwoordig minstens net zo duur als hun 'slimme' tegenhanger.
De meeste tv's die ik tot nu toe heb gehad houden het langer uit dan hun ingebouwde 'smarthub' en hebben dan toch ook weer zo'n kastje nodig.
Moet je weer een nieuwe T V kopen weer honderden euro,s
Meeste TV's ondersteunen het al wel. En anders kan je een FireStick/AppleTV/Chromecast halen die multi inzetbaar zijn en langer mee kunnen dan een beperkt extra kastje van je provider.
Wat voor mij uitstekend werkt is een Chromecast met Google TV. Tegenwoordig heeft Odido, KPN en Ziggo een TV kijken app. Naast YouTube, Netflix of welke streaming dienst dan ook is dit alles wat ik nodig heb. Ik heb dit ook al zo bij diverse familieleden geinstalleerd. Geen gedoe met kabels en makkelijk over te stappen van ISP.
Pas even op met Ziggo en overstappen naar een andere ISP.

Ik heb Ziggo TV, een Google Chromecast 4k met Google TV en een LG tv, maar geen Ziggo internet. Internet komt bij mij van een andere provider via glasvezel. Een Chromecast met Google TV werkt dan niet met de Ziggo GO TV app. De melding die je krijgt geeft aan dat dit niet werkt omdat het internet niet van Ziggo is.

Om het echt verwarrend te maken werkt de Ziggo GO app (dus zonder TV in de naam) op mijn Android smartphone wel. En die smartphone werkt via exact dezelfde internet verbinding. En kan gewoon de Ziggo GO app via de Chromecast op de tv tonen.

Kwam hier heel recent achter omdat Ziggo loopt te kloten met hun on demand oplossing. Tot 1 oktober kon ik gewoon op mijn LG tv hun on demand aanbod bekijken. Dat was blijkbaar te gemakkelijk om te gebruiken: gewoon rode knop op de afstandsbediening en je kreeg het menu.
Nu moet je een app toevoegen aan de LG apps, en die vervolgens opstarten op je tv om hetzelfde te bereiken. Behalve dat dit niet werkt, want mijn internet loopt niet via Ziggo. Je krijgt dezelfde foutmelding als bij de Chromecast, dat via dit netwerk het aanbod niet te bekijken is. Wat dus gewoon nonsens is, want via hun andere app werkt het gewoon.

Kortom: wil ik on demand tv kijken bij Ziggo (zonder extra apparaten als een Chromecast + smartphone) zoals voorheen, dan krijg ik een koppelverkoop van Ziggo internet door mijn strot geduwd. Dat riekt wat mij betreft heel erg naar schending van netneutraliteit.

Dus overstappen van ISP lukt niet bij Ziggo en een Chromecast met Google TV.
Dit komt doordat Ziggo afspraken heeft over hoe en waar mensen hun content mogen bekijken. En das dus eigen netwerk of roaming. Dat laatste kan dus alleen met devices die niet als "thuis-device" gezien worden.

Daarom werkt Ziggo Go op je telefoon wel op elk netwerk maar GoogleTV van je Chromecast of TV allen op het Ziggo netwerk.

Als je echt alleen Ziggo TV afneemt staat er ook duidelijk bij dat je DBV-C en met de Ziggo Go app kunt kijken. Dus dat het niet werkt klopt want daar betaal je ook niet voor maar het is misschien vooraf niet geheel duidelijk.

Wat ik wel jammer vind van deze constructie is dat ik mijn FireTV stick niet meer mee kon nemen op vakantie om TV mee te kijken (zonder nou direct met VPNs te gaan lopen stoeien). Inmiddels zit ik niet meer bij Ziggo dus dat probleem heeft zichzelf verholpen.

[Reactie gewijzigd door sys64738 op 19 november 2024 16:48]

Dit vind ik op de Ziggo site:
Overal tv met Ziggo GO

Of je nu boven op zolder, in de tuin of naast elkaar op de bank zit: met Ziggo GO maak je van elk scherm een tv. Overal in huis en onderweg, in Nederland én in de EU. Verandert je plan, ben je later thuis dan verwacht? Of gebeurt er iets wat je direct wilt zien? Met Ziggo GO kijk je live (of terug), waar je ook bent, op je mobiel, laptop of tablet. Dat geldt voor bijna alle zenders die in je abonnement zitten.

Als klant krijg je altijd Ziggo GO. Het enige wat je nodig hebt is een Mijn Ziggo account. En wil je online tv-kijken? Dan log je in op Ziggogo.tv via je browser.
Lijkt mij dat je dus overal moet kunnen kijken. Een Mijn Ziggo account heeft mijn inziens iedere Ziggo klant.

En ook nog dit:
Met Ziggo GO kijk je tv op je smartphone, tablet of laptop. En de Next Mini (4K UHD), Mediabox Next (4K UHD), en Mediabox XL zijn met Ziggo GO verbonden. Zo pauzeer je die spannende serie op je tv en kijk je verder op een ander scherm. En je kijkt waar je maar wilt, in Nederland en in de EU. Ben je onderweg en wil je toch wat opnemen? Dat kan gewoon op afstand. Lees hier hoe je alle Ziggo GO fucties gebruikt.

Om Ziggo GO te gebruiken heb je een account voor Mijn Ziggo nodig. Heb je nog geen Mijn Ziggo account? Dan kun je er eenvoudig één aanmaken. Zodra je bent ingelogd kijk je alle televisiezenders uit je abonnement.

[Reactie gewijzigd door Frappuccino op 19 november 2024 18:46]

Dat schreef ik hierboven toch al. Ziggo Go werkt op elk netwerk. En kun je dus overal kijken. Let ook op het zinnetje "op je mobiel, laptop of tablet.". Dat zijn de enige devices die de Go app ondersteunen.

TVs en Google TV devices (zoals de FireTV, Nvidia Shield en Chromecast GoogleTV (met remote)) moeten toch echt op het Ziggo netwerk zitten.
Overstappen kan dus wel, alleen wil jij vasthouden aan de Ziggo Go app.
Als je makkelijk wilt overstappen met Internet is het sowieso handiger een onafhankelijk TV dienst te pakken, zoals NLziet. Dan ben je van het hele probleem af wat je beschrijft.
Nee, ik wil dus helemaal geen losse apps gebruiken. Ook niet voor een onafhankelijke TV dienst. De reden dat ik Ziggo heb is dat ik gewoon simpel tv wil kunnen kijken met een afstandsbediening. En dat werkte tot recent dus gewoon al jaren lang prima.

Voor mijn werk ben ik dagelijks bezig om allerlei leuk software en netwerk problemen op te lossen, heb niet de behoefte om daar 's avonds thuis ook nog eens mee bezig te zijn.
Helemaal mee eens. Gewoon kunnen zappen met de afstandbediening van de tv zonder gedoe.

Wij hebben dit opgelost met een DVB-T2 antenne voor de publieke zenders.
De NL-Ziet app alleen voor on demand en de commercie zenders.

Voor de publieke zenders heb je geen abonnement nodig en zo'n kleine antenne staat uit zicht en kost maar een paar euro.
Waarom een DVB-T2 antenne. Bij nlziet heb je toch die publieke zenders al.
NPO Start app voor de publieke zenders werkt anders ook prima
Maar dat kan bij Ziggo toch ook. CI slot erin met een kaart en je zapt zo weg zonder app.
Als je genoegen neemt met wat mindere kwaliteit kun je zelfs de gratis zenders kijken (npo zenders zijn wel in HD). Ziggo sluit nagenoeg niemand meer volledig af, dus die gratis zenders doen het vrijwel altijd (zelfs zonder CI)

Overigens, op mijn LG start ik de NLZiet app en vervolgens kan ik op dezelfde manier zappen zoals ik dat ook kan op de normale kabel zenders.

[Reactie gewijzigd door SunnieNL op 20 november 2024 10:12]

Zal wel te maken hebben met account sharing vermoed ik. Anders kan ik willekeurige internet afnemen van 1 keer TV van Ziggo en die delen onder mijn familieleden (bijvoorbeeld).
Bij alle apps (LG/WebOS tv app van Ziggo, Ziggo GO TV en Ziggo GO) moet je inloggen met je Ziggo account. Dus aantal logins voor een account is makkelijk na te gaan door Ziggo. Daarnaast werkt de TV al jaren met een smartcard die ook bij Ziggo geregistreerd staat. Lijkt me dat er al voldoende mogelijkheden zijn voor Ziggo om aantal gelijktijdige aanmeldingen binnen de perken te houden. Daar heb je niet ook nog eens internet van Ziggo voor nodig, naast je TV abonnement.
Heb je dan alleen Kabel TV besteld bij Ziggo? Want een pakket met mediabox bij Ziggo zonder internet kan helemaal niet meer dacht ik, althans ik krijg het niet voor elkaar op Ziggo.nl.

Of bedoel je dat je geen diensten meer bij ze afneemt en op account van iemand anders nog Ziggo TV wil kijken?

[Reactie gewijzigd door SirMemeAlot op 19 november 2024 16:30]

In het verleden Ziggo tv+internet gehad. Op een gegeven moment de mogelijkheid gehad om glasvezel te krijgen. Dat gedaan en Ziggo internet opgezegd. Dus bleef alleen tv over. Zie nu op de website date ze overal internet verplichten.

Ik zou niet weten waarom dat nodig is. Iedere leverancier van IPTV kan dat over een willekeurige internet verbinding doen. Als Ziggo het dan wil verplichten om dat alleen over hun eigen netwerkt te doen is dat niet omdat het technisch niet kan.
Ik heb dit opgelost door een tailscale tunnel te maken naar mijn ouders die wel ziggo hebben.
De reden dat de Ziggo Go app wel werkt heeft ermee te maken dat een mobiele client (zoals de naam eigenlijk al aangeeft) mobiel is. Een TV app op een cliënt kijk je op een apparaat dat niet mobiel is.

Als deze lijn door de content partijen zou worden doorgetrokken op mobiele client, zou dat betekenen dat je nooit op 4g de app zou kunnen gebruiken? Daarom is er onderscheid gemaakt tussen mobiele client en tv clients.

Natuurlijk valt er wat te zeggen over Chromecasts/Apple tv's, maar ook deze worden gezien als tv clients en dus niet mobiel.

Grote kans overigens dat je buitenom het ziggo netwerk bepaalde tv zenders niet kan zien op de mobiele client omdat dit door sommige content partijen toch is afgedwongen
Met een chromecast ziggo kijken via een ander netwerk word lastig.

MAAR!

Ik heb een klein mini pc-tje en daar kijk ik al denk 4 jaar Ziggo in HD mee op een NIET Ziggo netwerk met een Ziggo account uit de famillie.

Dus het kan wel maar niet met een chromecast maar met een laptop of pc(tje) wil het wel.

succes
Dit is bij alle provides met hun app op TV of een Chromecast of soortgelijk apparaat. Heeft niets met Ziggo te maken maar wel met een verbod om het signaal beschikbaar te maken, rechtstreeks op TV, Chromecast et cetera. Neem je KPN, Odido en noem maar op, dan werkt de eigen app ook alleen op telefoon, tablet, laptop.
Wil je los van je internet provider een app op je TV gebruiken, dan moet je Canal Digital nemen.
Ik stoor mij wel aan de berichten omdat er vanuit wordt gegaan dat dit een Ziggo probleem is, wat dus niet zo is.
Dus koppelverkoop nemen, Canal Digital of gewoon streamen vanaf je telefoon naar je TV.
Bij KPN kun je alleen genieten van de hoogste kwaliteit (de multicast-stream) als je gebruik maakt van hun hardware. En dat verschil is enorm. Dus alleen al daarvoor gebruik ik de TV+-box en niet de KPN TV-app van mijn televisie.
Zelfde hier.. KPN met de iTV app is echt waardeloos. Wordt ook niet mee bijgehouden geloof ik. Met een officiële TV+ box geen probleem met de nieuwe TV+ app. Van de shield nu toch maar weer terug naar de KPN box, onlangs de Google streamer gekocht maar daar is hetzelfde probleem.

Heeft iemand wel een de TV+ app kunnen sideloaden op een shield of streamer, en werkt dit net zo goed als met de officiële box?
Echt jammer die beperking, ik had graag de functionaliteit van de Google streamer willen gebruiken icm de TV+ app.
Welke functionaliteit mis je dan eigenlijk? Je hebt de play store en je kunt gewoon casten, dus wat mis je dan nog? De interface dan ofzo?

Die TV+ is snel zat, dus ik stoor me er niet zo aan. En heb de noodzaak ook niet zo voor een aparte streamer.

Bijkomend voordeel is dat mijn schoonouders hetzelfde systeem gebruiken en dus weten hoe de TV werkt voor als ze op komen passen.
De nieuwe integratie met het smarthome platform Home. De playstore voor Google TV is niet zo uitgebreid hoor, zover ik kan zien. Veel is gefilterd omdat het niet zou draaien op google TV.

De TV+ box is idd niet slecht hoor, maar hou graag mijn opties open en had het graag bij Google gehouden.
Heb je al de laatste versie van de TV+-app op een gsm of tablet (Android en Apple)? Vergelijk die eens met dezelfde app op het DIW-kastje. Dan ontbreekt er alleen een versie voor Google TV, Tizen van Samsung, VIDAA van HiSense, Titan van Philips, WebOS, enz.
Dit is trouwens wel goede informatie. Ik dacht dat met mijn Nvidia Shield het wel goed zat omdat het eigenlijk dezelfde app zou zijn, maar hier zit toch verschil in?

Toch maar de harmony afstandsbediening instellen zodat we de kpn TV+ kunnen besturen hiermee.

Net even wat zitten browsen, denk dat het er op neer komt dat alleen het KPN TV+ kastje de TV+ app heeft gekregen en de andere Android kastjes de TV app.

[Reactie gewijzigd door Arunia op 19 november 2024 16:11]

Zit idd een groot verschil in de iTV app is verouderd en wat irritante bugs. De TV+ app is veel beter en stabieler.
Aan de iTV app wordt niks mee gedaan dus ik hoop eigenlijk dat ze hem ook releasen voor een gewone GoogleTV box.
Begreep wel dat dit soort Boxen speciaal zijn, in dat de vendor(kpn) er modificaties aan mag doen van Google.
Same here maar dan bij Ziggo. Kwaliteit via de Mediabox Next 4k is echt zoveel beter dan de app of het mini kastje. Ik wil TV kijken op de hoogste kwaliteit die er mogelijk is. Kan gewoon niet tegen slechte beeldkwaliteit :P .
Daar kwam ik laatst ook achter. Ik heb KPN glasvezel+tv en ik was eerst enorm aan het kutten om kpn iptv + set top box achter mijn eigen router aan de gang te krijgen (inmiddels werkt het prima overigens).
Ik heb toen eens overwogen om dan maar via de kpn tv app naar mijn google tv te streamen, maar zelfs op mijn 20 jaar oude HD ready tv zag dat er niet uit..
Waarom is dat nodig eigenlijk?

Bij KPN moet je ook verplicht een profiel aanmaken ipv direct gewoon TV kijken. En als je iets zoekt in je KPN Plus Pakket, krijg je geen resultaten terug in de app - wel Youtube resultaten met je zoekterm. Je informatie wordt dus ongevraagd naar Google verstuurd. Je hebt geen keus. Er is geen opt-out. Je krijgt altijd Youtube resultaten.
Ik heb dit ook al zo bij diverse familieleden geinstalleerd.
Met de spartaanse GTV AB? Weet niet of ik dat aan iedereen uitgelegd krijg..

[Reactie gewijzigd door Olaf van der Spek op 19 november 2024 15:17]

Ik heb al ruim een jaar een Chromecast 4k met de Delta TV app. Werkt perfect en heb daarmee ook alle andere apps incl Kodi op 1 kastje, wat uit het zicht hangt. Losse kastjes komen er niet meer in hier.
Je hebt dus wel een los kastje. Dat is je chroomcast.
Je kan het ook andersom doen. Ik heb een TV+ kastje van de KPN en daar draait ook alles op,ook kodi dus.

Ik vind dat de bediening van een chroomcast werkelijk vreselijk is met dat beperkte afstandsbedieninginkje.
Ik heb liever wat meer mogelijkheden
Maar dat kastje is niet in het zicht, die tv ontvanger van Delta wel. En dat schrijf ik dus ook “op 1 kastje, wat uit het zicht hangt”
Waarom staat die in zicht dan? De KPN heeft ook zo'n kastje en bij mij hangt dat achter mijn tv
Die Delta-dingen zijn via infrarood en moeten dus in het zicht staan om ze te kunnen bedienen met de afstandsbediening. Ouderwets, tegenwoordig kan dat prima via RF of Bluetooth
Deze remote heeft bluetooth support

[Reactie gewijzigd door YGDRASSIL op 20 november 2024 18:23]

… waar gaat dit nieuwsbericht nou over?
Je hebt dus wel een los kastje. Dat is je chroomcast.
Is (was?) geen kastje maar een dongle, die je uit het zicht kan monteren.
Zelfs een platte Shield TV kan je uit het zicht monteren. Past achter menig TV.
Ik vind dat de bediening van een chroomcast werkelijk vreselijk is met dat beperkte afstandsbedieninginkje.
Ik heb liever wat meer mogelijkheden
Wat voor mogelijkheden mis je dan? Wij kunnen er al jaren echt alles mee.
Je kan er ook alles mee, maar ik vind het omslachtig.
Simpelweg een video starten en stoppen kan je al niet in een enkele handeling. Daarvoor moet je een menu oproepen en dan kiezen voor stop/start.
Even snel doorspoelen, menu oproepen enz...

Ik kijk ook nog wel eens TV en dan zijn nummer toetsen ook wel handig

[Reactie gewijzigd door Ortep op 19 november 2024 17:38]

Perfect kan het niet werken zolang de Chromecast niet automatisch van 50Hz naar 60Hz switcht. Voor TV wil je 50Hz (want 2x 25fps), voor Netflix en andere Amerikaanse content wil je 60Hz (want 24fps * 5 / 2 = 60Hz). Technisch ondersteunt de Chromecast het wel, maar voor zover ik weet is er geen enkele app van een TV-aanbieder in Nederland die dit ondersteunt. Het gevolg is onnodige haperingen in het beeld.
Voor die 1x per kwartaal dat ik daadwerkelijk TV kijk heb ik daar geen last van. Tis vooral de verschillende streamingdiensten of Kodi wat ik gebruik :)
Dat begrijp ik, alleen het is dus niet "perfect" als je het mij vraagt. Persoonlijk vind ik het niet acceptabel als het beeld anno 2024 meer schokt dan in 1974.
Ik heb werkelijk geen enkel moment stottering, net ruim 2 uur TV zitten kijken.
Ligt eraan op welke refresh rate je Chromecast staat ingesteld. Als deze op 60Hz staat heb je elke seconde hapering omdat 50 beelden per seconde niet netjes in 60 verversingen per seconde passen. Als deze op 50Hz staat heb je hetzelfde probleem maar dan bij streaming content. Wellicht ben je er minder gevoelig voor of heb je bewegingsinstellingen op je TV aanstaan die het beeld kunstmatig "soepeler" maakt ("soap opera effect"), maar het blijft hoe dan ook een probleem.

[Reactie gewijzigd door MarcoC op 19 november 2024 22:17]

maar voor zover ik weet is er geen enkele app van een TV-aanbieder in Nederland die dit ondersteunt.
Hij gebruikt dus voor alles 60 Hz?

[Reactie gewijzigd door Olaf van der Spek op 19 november 2024 15:39]

Een CC met Google TV kan op alle gebruikelijke refresh rates werken (60, 50, 30, 25, 24, 23,976 Hz). Als een applicatie daarvoor niet de juiste informatie aanlevert om dat automatisch te doen, kan een gebruiker het handmatig doen. Handmatig is natuurlijk niet gebruiksvriendelijk.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 19 november 2024 15:53]

Ben net overgestapt naar Delta, en heb een Chromecast 4k.
Hier heb ik wel de Ziggo app op, maar ik kan geen Delta app op de Chromecast vinden.
Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?
Gewoon installeren in de appstore?
Dat lukt wel coor het instaleren op mijn telefoon of tablet, maar ik wil hem op de Chromecast zodat ik zonder telefoon tv kan kijken en bedienen met de afstandbediening van de Chromecast.
Met Ziggo gaat dat prima, maar als ik in de "Chromcast app store" zoek dan vind ik de Delta app niet.
Gek, daar zou hij gewoon tussen moeten staan. Wel alle updates geinstalleerd van de chromecast? App heet letterlijk Delta TV. Gisteren nog bij een klant geinstalleerd.
Dat zou de oplossing kunnen zijn.
Zal eens uitzoeken hoe dat zit met de updates.
In ieder geval bedankt voor je hulp!!
Ik hoop op een typefout:
Ethernet 10/100 Base-T

Waarom stoppen ze nou nooit een gbit in die dingen. Kost een paar centen extra maar dan heb je ook wat.

https://cdn.prod.website-...a_Amigo-7X-Datasheet..pdf
Kost een paar centen extra maar dan heb je ook wat.
Wat heb je dan precies? Kan de decoder een 100+ mbit/s stream decoderen?
100 mbit/s is 45 GB/uur

[Reactie gewijzigd door Olaf van der Spek op 19 november 2024 15:32]

Als je er Kodi op kan zetten en daarmee je eigengemaakte BluRay iso’s wil afspelen, dan is dat toch prettig als die wel gbit kan :)

Weet niet of die beschikbaar is overigens op dat kastje van Delta
Wat is de bitrate / grootte van die ISOs?
Meestal zo rond de 85mbit (gemiddeld!) bij een goede kwaliteit ISO, met uitschieters naar 120mbit in sommige scenes. Klopt ook met wat ik in WireShark zie. En als je dan een keer wil pauzeren of doorspoelen moet je maar hopen dat het zonder al te veel ellende wordt opgepakt over de kabel. Je merkt over WiFi dat vooral vooruit/terugspoelen 10x beter gaat.

Je bent eigenlijk genoodzaakt om met WiFi te werken als je meer doet dan een beetje de streaming apps gebruiken en echt kwaliteit wil overdragen :)

Ik begrijp wel dat ze die 2ct willen besparen want 95% van de gebruikers heeft nooit meer dan ~30mbit-ish nodig (apple TV 4k bitrate, volgens mij de hoogste van alle platformen) en wil ook sowieso geen extra CAT6 kabel trekken.

[Reactie gewijzigd door TV_NERD op 19 november 2024 17:30]

Die chromecast van mij hangt aan een usb-c dongle met een netwerkaansluiting, 1gbit. Waar het op mijn deco x60 units toch niet helemaal vlekkeloos liep (vooral met door/terugspoelen), is dat via de kabel geen uitdaging.

Adaptertje van 10–15 euro op Ali
Mijn video’s halen wel hogere bitrates, maar goed 100mbit is best wel ouderwets, hoewel een 5k security camera bijvoorbeeld niet meer nodig heeft.

[Reactie gewijzigd door mjl op 20 november 2024 09:37]

Netflix "4K" is 15Mb/s waarom zouden ze dan meer dan 100 nodig hebben?
Via Kodi is die 100mbit beperkend voor hoge bitrate 4K bestanden, ik verbind met een (dedicated accesspoint naast de tv) 800+ mbit connectie via wifi, dan gaat het bij de meeste bestanden wel goed.

De chipsets in tv’s en dit soort kastjes ondersteund gewoon niet beter…
Maar gok dat mensen die kodi gebruiken dit niet via een ziggo of caiway kastje doen
Nee, maar wel een soortgelijk kastje. Ik heb zelf een s905x3 android box, voorzien van 4GB RAM, 32GB en toevallig wel gigabit. Hiervoor had ik diezelfde chipset met 100mbit, die kon sommige 4K demos niet lekker afspelen door de 100mbit, maar met normale content had je geen problemen.

Ik had daarvoor een s905x, 2GB RAM 8GB en 100 Mbit. Die kon geen hevc en ook geen 4K afspelen. Aan de datasheet kan ik niet achterhalen wat voor chipset erin zit, maar verwacht er niet veel van eerlijk gezegd.

Moet wel zeggen dat ik er geen Andoid op draai, maar altijd een *Elec variant. Open, Libre, Core ...
Het is Google tv dus je kan van alles installeren staat in de store of als losse apk, blijft wel dat Android tv/google tv best een slechte bedrade netwerk stack heeft in mijn ervaring.

Als ze dat zouden blokkeren mogen ze zo een kastje gewoon houden en een chromecast aanbieden zoals destijds bij Caiway.
Via Kodi is die 100mbit beperkend voor hoge bitrate 4K bestanden
Je vergeet voor het gemak even dat je 4K rips 92/128/144 peak bitrates hebben, je average zit een stuk lager. Red je met bufferen prima. Neemt niet weg dat 100mbits hopeloos achterhaald is.
Dan nog, de video’s die ik maak zijn via Android tv met Kodi niet af te spelen via de 100 mbit. Ik heb dan echt de wifi nodig om voldoende bandbreedte te hebben.
Waarvoor heb je een dedicated access point?
Is een netwerk kabel gebruiken dan niet een betere optie?
Nee want dat is maar 100
Mbit… het acces point haalt ruim 8x meer met een gigabit backbone.
Merk je daar effectief iets van?
Bij mij merk ik dat de kabel veel betrouwbaarder is, geen haperingen, en qua snelheid heb je voor tv kijken en streaming toch niet meer nodig?

Als je een 4k film collectie heb op Plex is het anders, maar dan is de kans groot dat je sowieso al een serieuze losse streamer heb die wel over gigabit beschikt.
Kodi op de (android) TV heeft aan 100mbit vaak niet genoeg :)

Kwestie van een non-DFS channel op 5GHz gebruiken die niet door andere Ap’s gebruikt wordt en geen andere devices laten verbinden met dat kanaal, daarmee heb ik nog nooit issues gehad met streamen.

Ik heb een triple radio/band router als App ingezet welke 2x een 5GHz band heeft en 2.5GBIt backbone naar de router. 1 5 GHz band gebruik ik voor de tv, de andere voor de rest van de mijn devices.
Pure interesse wat speel je af dat boven de 100mbit is ?

Heb zelf de U7 pro van Unify, een WiFi 7 accèsspoint op 2.4, 5 & 6Ghz.
Totale overkill voor streaming, maar voor mijn werk wel erg prettig.
4K filmpjes opgenomen met een DSLR bijv of blueray reserve kopie met hoge bitrate.
Ja dat is zo'n onzin dat die maar tot 100/mbit ondersteunen. Maar ik zie wel een paar usb poorten op dit bakje. Misschien is het mogelijk om een usb -> ethernet adapter eraan te hangen. Dat werkte tenminste wel op mijn nieuwe TV die ditzelfde probleem heeft.
Ik las dat diverse mensen dat gebruiken, kan ik ook eens proberen, heb nog wel een usb3 gigabit ethernet ding liggen.
Dat is met TV's net zo. Die hebben in mijn ervaring ook alleen maar 100 mbit LAN poort.
Waarschijnlijk is het wat de SoC ondersteunt, wil je sneller heb je extra hardware nodig, dat is meer dan een paar cent.
Net weer bij de Media Markt geweest en er zijn nog steeds geen grote monitoren te koop, al die TV's hebben ontvangers en speakers en die heb ik niet nodig met zo'n tv ontvanger van Ziggo of Odido.
gelukkig doet mijn Sony KDL-46W4500 het nog steeds prima, maar iets groter zou leuk zijn.
Die is maar 5 minuten fietsen.
Dat is nog best ver met een 104" monitor op je bagagedrager.
Gewoon de bezorger laten fietsen, je hoeft voor zoiets toch de deur niet meer uit tegenwoordig?
Je kan gewoon een normale TV kopen en dan de smartfuncties uitzetten, is toch achterhaald wat ze meeleveren, waarom zou je eigenlijk een TV box willen?
Moet je dan ook een Google account hebben om deze te kunnen gebruiken :? Dat zou voor mij persoonlijk een no go zijn.
Dan maak je een dummy account aan voor je tv. Daar doe je dan verder niets mee

[Reactie gewijzigd door Ortep op 19 november 2024 17:46]

Nee dat is niet nodig

Om gebruik te kunnen maken van de DELTA tv-dienst is het inloggen
bij Google niet nodig. Deze stappen kun je desgewenst op een later
moment alsnog uitvoeren


Bron
Opmerkelijk dat ze nu nog een apparaat met wifi 5 uitbrengen. Wifi 6 is gemeengoed en de eerste wifi 7 apparaten verschijnen al.
Waarschijnlijk zijn er nog heel veel goedkopere Wifi 5 chips 'over'. ;)
Voor een STB maakt het denk ik ook geen verschil. Wifi 5 kan het signaal prima verwerken mits je niet te ver van de basis zit natuurlijk , maar zoals eerder gezegd, doe er een UTP-kabel in weet je zeker dat je goed beeld hebt...
edit: Als je verstoring hebt van je TV beeld vraagt een provider als eerste zit er een UTP-kabel in? Zo niet is dat een vereiste, eerder nemen ze je beeldklacht niet in behandeling.

[Reactie gewijzigd door DeComponeur op 19 november 2024 16:55]

Voor streaming is wifi 6 wel fijn. Die utp kabel is niet overal mogelijk.

Het lijken wel printers, daar wordt ook de goedkoopste rommel in gefrot.
Wifi 5 is snel genoeg kan ruim 800 Mbit halen. Over het algemeen ondersteund het dan weer geen wpa3 waardoor je netwerk slecht beveiligd is wat voor wifi6 of beter pleit.

De chipset/SOC van je apparaat is waarschijnlijk gewoon beperkend (wifi-5 of 100 Mbit LAN)
Die utp kabel is niet overal mogelijk.
Waar een wil is is een weg. ;) In het uiterste geval kun je een afgeschermde UTP kabel samen met nieuwe stroomdraden opnieuw trekken door/naar een bestaand stopcontact bij je TV. Best een gedoe maar zeker niet onmogelijk. Ook zijn er situaties dat een router niet in de meterkast zit en de TV in een soort betonnen woonkamer-zitkuil staat, dan wordt het wel erg lastig en vaak te lelijk om aan te leggen. In dit uiterste geval heb ik ooit een dikke Wifi versterker gunstig/tactisch neergezet en daarmee de TV bekabeld :+
Tja, de huidige coaxkabel zit muurvast. UTP meetrekken met vd-draad mag volgens mij helemaal niet en gezien er een zwik flex gebruikt is zal dat ook wel niet van harte gaan...
Geribbelde buis is soms de hel }>
Maar als een buis (eenmaal) leeg is kun je eerst een stofzuiger gebruiken om een (wollen)draad te trekken (aan te zuigen) makkie,floep, en vaak een goed begin. Klein knoopje/propje voorop is soms noodzakelijk.
Daarna een stevige visdraad erachteraan trekken en daarna de visdraad goed met Gaffa getapet de kabel. En je hebt gelijk hoor, UTP met stroom door 1 buis moet je eigenlijk niet doen, beter kun je een stopcontact opofferen. Oudere huizen hebben vaak ook nog buizen met telefoondraden die niet worden gebruikt, hopen dat die in de buurt komen van de TV... Echt zo'n klus om niet aan te beginnen zeg maar ;)
Zou mooi zijn als de afstandsbediening ook via bluetooth werkt. Dan kan deze mooi in de kast (waar nu nog een Ziggo receiver staat).

De datasheet is er niet geheel duidelijk over
https://cdn.prod.website-...a_Amigo-7X-Datasheet..pdf
Sleek compact design combined with IR or Bluetooth connectivity enables out-of-sight positioning in the home
Out-of-sight positioning is toch vrij duidelijk?
Ja, maar het woord or doet vermoeden dat er een keuze zit of van deze optie gebruik wordt gemaakt. Wellicht zijn er submodellen met een goedkopere infra rood only handleiding
• Verbinding gebeurt via dual-band 802.11ac WiFi, infrarood en bluetooth.
Er zit gelukkig ook een UTP mogelijkheid op... ;) @Andrei Stiru
Bekabelen valt echt te prefereren boven de WiFi. Zeker op wat grotere afstand naar je basis/router, als je verzekerd wil zijn van geen verstorende/stilstaande beelden op hoge kwaliteit.
Voor mij geldt het juist andersom. TV in de slaapkamer hangt aan de muur en heb geen UTP bekabeling in de buurt. Überhaupt geen kabels in het zicht, zo'n kastje als dit kan dan achter de TV. Zit nu een Chromecast met GoogleTV achter, die werkt prima over Wi-Fi. TV kijk ik nu via coax. Zolang dat gaat is het prima, maar anders zou ik dit een prima alternatief vinden. Caiway kennende moet ik dan alleen gelijk mijn halve netwerk vervangen, verplicht een nieuwe router afnemen bijvoorbeeld.
Nog meer data naar Google. Is dit een verplichte upgrade voor klanten of kunnen die nog kiezen voor een apparaat wat geen data naar Google doorsluist?
Gewoon een dummie account aanmaken. hgfgvgghhhh@google.com

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.