Renders tonen onaangekondigde Pixel 9a

Nieuwe renders, gedeeld door OnLeaks, tonen de aankomende Google Pixel 9a. Google lijkt af te stappen van de camerabalk die eerdere Pixel-modellen kenmerkte. De camera's zouden nu geïntegreerd zijn in een pilvormige module.

Uit de beelden blijkt dat de 9a qua algemeen ontwerp grotendeels op de Pixel 9 lijkt. De zijkanten ogen vlak en er zijn afgeronde hoeken. De Pixel 9a lijkt een meer gestroomlijnd uiterlijk te krijgen. De camera's zouden nu vlak in de behuizing worden geïntegreerd. Ook zijn de schermranden relatief dik, wat niet ongebruikelijk is voor een budgetmodel. De renders komen overeen met eerder uitgelekte foto’s. Over de technische specificaties is nog niet veel bekend.

Google Pixel 9aGoogle Pixel 9aGoogle Pixel 9aGoogle Pixel 9a

Door Andrei Stiru

Redacteur

01-10-2024 • 08:08

76

Submitter: Anonymoussaurus

Lees meer

Reacties (76)

76
76
41
0
0
24
Wijzig sortering
Ik begin me er inmiddels toch wel aan te storen, dat er zo snel echter elkaar nieuwe modellen komen. De impact van het milieu, om die dingen te maken is ook nog eens best groot. Hier mag best wel eens wat wetgeving voor gemaakt worden. Zeker ook omdat de rek van innovatie er wel uit is, met de minimale wijzingen, die je continu ziet.
U wilt volgende maand een nieuwe telefoon. Ik wil over 6 maand een nieuwe. Iemand anders over 9 maand. Een andere over 11.
Ben wel benieuwd wat voor wetgeving u verwacht.
zoals eerder is gezegd het is aan je zelf.

nu telefoons langer worden ondersteund is de noodzaak ook minder voor vervanging.
als iemand wilt vervangen, eigen keuze.
als fabrikant ieder jaar nieuwe uitbrengt, waarom niet?

hoeveel telefoons die worden vervangen na 1 jaar komen op de vuilnisbelt?

ik zelf doe nu al 6 jaar met en telefoon (xperia z mark 1) en waarschijnlijk nog een 3 maanden voordat ik los een nieuwe koop (xperia z mark VI).

dus ieder zijn ding.
hoeveel telefoons die worden vervangen na 1 jaar komen op de vuilnisbelt?
Niet zoveel denk ik. Op dat moment is de tweedehands waarde nog erg hoog.
als iemand wilt vervangen, eigen keuze.
als fabrikant ieder jaar nieuwe uitbrengt, waarom niet?
Dit zeg ik dus ook. Alleen de persoon waar ik op reageer heeft een andere kijk.
Dus je vind het prima, dat heel de wereld gesloopt wordt, omdat jij toevallig een nieuwe telefoon wilt? Het is inmiddels bij de meeste fabrikanten niet meer zo, als je vandaag een telefoon koopt, dat je morgen geen updates meer krijgt. Je kan er nog jaren mee doen. En om te beginnen zou ik het toejuichen, als ze bv om het jaar een opvolger uitbrengen. Als je nu ook ziet, ze weten van gekkigheid niet, wat voor nieuws ze in hemelsnaam moeten uitbrengen. De verschillen zijn minimaal, oa de soc wordt sneller, net of je daar nog wat van merkt.

Daarbij wordt de consument het vel over de oren getrokken, vanwege het milieu, terwijl grote bedrijven de boel blijven slopen. Het is niet zo dat zeldzame metalen aan een boom groeien. En niet alles is ook nog te recyclen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook prachtig, als er iets nieuws uitkomt, maar je kan je inmiddels wel afvragen, of het wel nodig is, ieder jaar een opvolger.

Ik lees overal de zorgen, om de planeet te redden. Met alleen de consument uitkleden komen we er niet.

edit: reactie aangepast.

[Reactie gewijzigd door Glassertje op 1 oktober 2024 10:59]

U mist mijn punt een beetje. Ieder persoon wil op een ander moment een nieuwe telefoon. Dit is ongeacht hoeveel jaar een telefoon updates krijgt. U lijkt te willen verplichten dat een fabrikant niet elk jaar een nieuw model uitbrengt.
Afgezien of ik het eens ben met Glassertje of niet (dat weet ik nog niet helemaal).

De consument kan dan toch nog steeds op ieder gewenst moment een nieuwe telefoon kopen, alleen heeft consument dan de keuze tussen een (nog steeds nieuwe) telefoon dat al 1,5 jaar op de markt is en nog 0,5 jaar wachten tot het nieuwe model.

Daarnaast is er altijd nog de mogelijkheid over te stappen op een ander merk/model dat toevallig wel nét nieuw uit is.
Je hoeft niet elke 6 maanden een telefoon te kopen, die van mij is uit 2018 (maar ga ik binnenkort vervangen).
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook prachtig, als er iets nieuws uitkomt, maar je kan je inmiddels wel afvragen, of het wel nodig is, ieder jaar een opvolger.
Maar veel doen dat toch niet meer? Ik al jaaaren niet meer. Ik heb 4 jaar de Samsung S8 gebruikt, toen een OnePlus 8 die ik nog zou gebruiken als OnePlus niet als bedrijf kapot was gegaan (ze gebruiken nu OPPO's ColorOS). En nu heb ik weer een S23 waar ik nog jaren mee wil doen.

Ik zie dit om me heen ook heel veel. Bijna niemand koopt elk jaar meer een nieuwe telefoon. Misschien de patsers maar die kopen toch constant nieuwe dingen om de blits mee te maken.

Maar niettemin is een jaarlijkse release wel belangrijk, want niet iedereen heeft op hetzelfde moment hun upgrade cyclus gestart. Dit is ook goed voor het milieu want met een snellere cyclus kunnen sneller nieuwe technieken worden ingevoerd die milieubesparender zijn. Tijdens de produktierun van een produkt wordt dat zelden gedaan. Dus dan zit je langer met verouderde produktietechnieken te werken.

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 1 oktober 2024 13:51]

Het enige is fabrikanten die inruil willen van goede spullen. Samsung die een S23 Ultra wil inruilen op een S24 Ultra. Wat doen ze met dat oude toestel? Apple heeft hetzelfde overigens.
Je baseert je betoog op de aanname dat meer model releases meer ewaste opleveren. Ik ben wel eens benieuwd waar je dat idee vandaan haalt want ik zie niet zo snel een verband. Als ik een nieuwe telefoon nodig heb dan koop ik wat er beschikbaar is. Ik wacht hooguit een maand of 2 als er een nieuw model uitkomt. Ik doe gemiddeld zo'n 4 jaar met een toestel en daarbij is er geen enkel verband met het aantal nieuwe modellen dat er in die 4 jaar op de markt komt. Nieuwe modellen zijn gewoon iteraties van een willekeurige telefoon van een willekeurig merk.
My best "smart"phone is a Samsung Galaxy C9Pro bought in 2018 (I think). Great cameras front and rear and of the same specs. There was some software that could turn it into a 360° camera. Did not download it so cannot confirm. If it did, then EXCELLENT! Android 8 works fine. Six years later, I do not want it to "fizzle out".
Er is niets veranderd hoor. Google brengt altijd de a versie uit in de lente nadat de premium serie is uitgebracht. Daarvoor wordt marketing gedaan, zoals deze zogenaamde lekken.
Weet ik, maar zoals ik al eerder bericht, als consument wordt je het vel over de oren getrokken, want milieu, terwijl die grote fabrikanten, gewoon lekker hun gang gaan. Dat is wat me eraan stoort.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook prachtig, als er iets nieuws uitkomt, maar je kan je inmiddels wel afvragen, of het wel nodig is, ieder jaar een opvolger.
Wanneer is uberhaupt iets "nodig". We kunnen ook naar een situatie toe waar de staat ons om de 5 jaar mobiel geeft waar je de minimale functies mee kan, maar moet je dat willen? Als jij geen nieuwe telefoon wilt, koop je geen telefoon. Laten we alsjeblieft nog wat keuze vrijheid voor de burger laten. De aarde overleeft het wel.
Alleen de mensheid niet inderdaad.
De aarde blijft nog wel even rustig rond draaien.
Het is niet hoe wij met de aarde omgaan maar meer hoe snel wij onszelf vermenigvuldigen waar het probleem zit denk ik. Met een miljard of 2/3 minder, zou de belasting al mega veel minder zijn op álle vlakken van voer tot vervoer. En iets minder overal in geloven zou ook helpen, geniet van die 80 jaar die je hier 'maar' hebt.
Gaat denk ik niet om de aantallen. Volgens mij gebruikt de rijkste 5% het leeuwendeel van de resources op aarde. Betere verdeling zou al helpen.
Inderdaad.
De 10% rijkste mensen zijn verantwoordelijk voor 50% van de uitstoot.
De 50% armste voor 10% van de uitstoot!
Daarmee is het heel duidelijk aan welke knoppen je het beste kunt draaien. Goed om te weten dat de armste Nederlanders bij de rijkste 10% van de wereld horen.
Hihi, bij jou is alles gebaseerd op kennis, waar 'de ander' alleen maar 'gelooft'?
Tsk.
Het mogen toch duidelijk zijn met hoe wij nu met de aarde omgaan de aarde het absoluut niet overleeft.
Heel plat gezegd zou je kunnen stellen dat de mensheid in een technologierace zit met een deadline. Of de mensheid ontwikkeld optijd de technologie om op andere planeten te coloniseren zodat die om zeep geholpen kunnen worden of het is einde mensheid.

Ieder jaar een nieuwe telefoon op de markt moeten brengen is... marktwerking.
Fabrikanten zullen het echt niet erg vinden om iedere 2 jaar een telefoon op de markt te brengen... maar niet als enige. Als Apple ieder jaar een nieuwe telefoon op de markt brengt kan Samsung natuurlijk niet achterblijven die "moeten" dan wel anders worden ze voor minder aangezien.
De aarde overleeft ons wel hoor, de vraag is meer of wij de aarde overleven.
Wat is dat nou weer voor onzin. Je gooit er een drogreden tegenaan om maar verder niet na te denken over de opmerking van Glassertje. Ik ben ook voor de keuzevrijheid van de individuele consument, maar die mag wel meer nadenken over de gevolgen van zijn keuzes en dat geldt ook voor de fabrikanten. Laten we eerlijk wezen: het kapitalisme werkt prima, maar de nevenschade is calostrofaal.
If they did not come up with "new" phones, the manufacturers would not be "manufacturers" for long. Cellphones are "bling". Much like the fashion industry. Clothing camoflages! It does not improve. It hides physical beauty. The real beauty is the personality.
Het is toch juist groener om elk jaar een nieuwe telefoon op de markt te brengen? Als je nu een anderhalf jaar oud model moet kopen omdat je huidige stuk is heb je een jaar minder support en oudere hardware dan dat deze elk jaar een upgrade krijgt.
Ik zie je frustratie en probleem niet zo. Google brengt elk half jaar een telefoon uit. Een premium een een half jaar later de budget versie, dat valt toch mee?

Of wil je serieus wetgeving en handhaving op nieuwe telefoon modellen dat elke fabrikant 1 model in maart van de even jaren mag uitbrengen?
Denk dat er ook meer ingezet kan worden op de duurzaamheid van het proces. Als je kijkt hoeveel KG aan co2 er vrijkomt per geproduceerde telefoon is dat best schrikbarend.
En natuurlijk ook het gebrek aan reparatie voor een hele hoop telefoons, maarja, helaas wordt er meer geld verdiend als mensen constant een nieuwe telefoon moeten kopen.

[Reactie gewijzigd door Scribe op 1 oktober 2024 13:20]

Ik vind het wel meevallen. Mijn S23 heeft een CO2 uitstoot van 54kg over de hele levensduur.

Dat is 1/10 van de uitstoot van een retourvlucht tussen Amsterdam en Barcelona. En daarbij zit alleen de CO2 van de verbranding inbegrepen terwijl voor de Samsung ook de hele produktieketen vanaf grondstoffen wordt meegerekend.

Overigens is de uitstoot van de Samsung door gebruik maar 5kg over de hele levensduur maar dat is begrijpelijk omdat energiezuinigheid bij een portable apparaat natuurlijk voorop staat.

Aangezien ik maar 1x in de 3 a 4 jaar een telefoon koop en wel 2-3x per jaar heen en weer vlieg, is dat niet bepaald een grote impact.

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 1 oktober 2024 13:50]

Er zal wel meer zijn aan vervuiling dan alleen CO2. Maar goed, het valt inderdaad behoorlijk mee.
En bovendien, meer modellen betekent niet dat iedereen die ook allemaal koopt natuurlijk.
Je kan ook zeggen dat men meer denkkracht in het bedenken stopt en dat mensen beter kunnen kiezen wat bij ze past.
Ben het volledig met je eens. :)
Helemaal mee eens, ik heb nog een 6a en die krijgt nog Android updates tot volgend jaar Juni!
En dan nog 2 jaar security updates. Dus ik wacht nog wel even voordat ik ga upgraden naar een nieuwe telefoon.
Ik heb geen 4 jaar gedaan met mijn S20 FE. Maar goed die heeft wel een nieuwe gebruiker die er mee gaat doen tot het scherm geen licht meer geeft of de accu het geen 4 uur vol houdt.
Als een fabrikant een nieuwe telefoon op de markt brengt betekent dat niet dat iedereen die het voorgaande model van een jaar oud heeft het nieuwe modelletje zal aanschaffen.
Hieronder voldoende voorbeelden van mensen die al 3-4 jaar dezelfde phone hebben.
Ik heb nu een Pixel 4a uit 2020 en ben in 2025 wel weer eens toe aan iets nieuws.
Of je een nieuwe koopt of niet, ze worden toch gemaakt?

Maargoed, ik heb m'n punt gemaakt.

[Reactie gewijzigd door Glassertje op 1 oktober 2024 14:57]

Precies, ik krijg een ruime telefoon vergoeding van mijn werkgever en heb een (duur) abonnement met nieuwe telefoon elke 2 jaar. Maar na die 2 jaar verkoop ik die telefoon of gaat naar de kinderen. Die krijgt een 2e of 3e leven, die gaat echt niet naar de recycling. Dat is net zo groen, die van mij heeft alleen 2 of 3 eigenaren ipv 1 lange.
Ik heb ook nog m'n 4a, maar ik ben me wel erg bewust dat die security updates nu al een jaar gedaan zijn (augustus 2023 was de laatste)
Dus nu kijk ik wel uit naar een nieuwe enkel en alleen omwille van gestopte software support. Dat is me echt zonde...

Ook in dit formaat vind je geen nieuwe modellen meer. Het wordt een trieste dag voor mijn handen.
Ja, helaas is ook de 9a zo te zien weer een stuk groter dan wat ik prettig vind.
Ook hier krijg ik dit soort reacties: "hij is maar 6 mm groter", maar die groei zie je bij elk nieuw model in de reeks, totdat het een soort halve tablet geworden is. De trend is niet te stoppen.
Niemand dwingt je om die meuk te kopen toch? Ik heb net toevallig een Pixel 7a gekocht die mijn OnePlus 3T verving. Dat is net zo met auto's trouwens. Er zijn er elk jaar weer een hoop nieuwe. En ik koop ze allemaal niet.
vind het een beetje een europa dingetje, of gen-z dingetje om meteen over het milieu te beginnen..
slaat namelijk helemaal nergens op.
Laat fabrikanten fijn toestellen uitbrengen, je hebt nu de pixel 9 pro voor mensen die het uit kunnen geven, de pixel 9 die wel willen maar niet meer uit wille geven.. en dan de pixl 9a voor mensen waar de normae nog te duur is.. ik vind dit een logische stap, elke fabrikant doet dit namelijk.

Zolang er in Azie en Amerika niks aan het milieu word gedaan heeft het kleine beetje wat wij doen al helemaal geen nut, dan heb ik het nog niet over al het geld dat het kost, en wij uiteindelijk betalen.
Warmte, kou, nat, droog alle periodes hebben we gehad hier ga je vrij weinig aan veranderen.
zie eens: YouTube: 3.9 Billion Years of Climate Change History... in about 5 minutes
Helemaal mee eens!
Hoe verhoud een smartphone zich met andere producten zoals vleescomsumptie, een auto of desktop-pc? Ik doe zuinig met mijn smartphone, mijn pixel 6a kan nog prima jaren mee, maar ik denk niet dat minder smartphonemodellen per sé de oplossing is. Bovendien is de -a serie pixels de budgetlijn die waarschijnlijk niet elke generatie wordt vervangen.
Ik zag hierboven 54 KG CO2 voor een Samsung S23. Fabricage en 5 KG stroomverbruik tijdens de levensduur.
Volgens de Nederlandse vleessector is het gemiddeld wereldwijd voor rundvlees meer dan 60 kilo CO2 per kilo vlees.
Of zie het als autorijden, een rit van 500 km.
Pixels gaan sowieso veel langer mee door lineageos support
Dat geldt misschien voor ons als tweakers, maar de gemiddelde mens begint hier niet aan. (Als ze al beseffen dat hun software geen security updates meer heeft)

En ja pixels hebben hier tegenover de rest van de markt al een voordeel. Je moet al geluk hebben dat je telefoon ondersteund is.
Dit ligt volgens mij ook voor een groot stuk bij de consument. Nieuwe smartphones komen er constant uit van eender wie, het vereist enigszins wilskracht om niet op elke nieuw ding op de markt te vliegen.

Mijn huidig toestel is nog steeds de iPhone XR en het toestel ervoor had ik voor 5 jaar. Zolang dat ding blijft bollen en ik er niet gefrustreerd aan geraak blijf ik het gebruiken.
Helpt natuurlijk ook dat ik geen app freak ben en tevreden ben met enkele essentiële apps en heel het sociale media of games aan mij voorbij laat gaan.
Een kanttekening: ik neem aan dat de fabrikant niet flink gaat overproduceren. Dus als de vraag in jaar a 20.000 telefoons is, in jaar b 16000 telefoons en jaar c 18000 telefoons, dan zorg je dat je zoiets hebt liggen. Niet standaard 30.000 telefoons maken ieder jaar en er vervolgens 10.000 weggooien, etc.

Als dat in orde is dan valt het milieu aspect wel mee, dan is het meer dat mensen misschien wel "te vaak" nieuwe telefoons kopen.
Deze renders doen mij terugdenken aan de pocophone f1, OnePlus 6(T) en Essential Phone met die cameras. Niet per se een compliment, telefoon straalt niet modern naar mij uit.
Ik heb een Pocophone F1 en ik zie werkelijk geen gelijkenissen, buiten dat het beide smartphones zijn. Camera's liggen compleet anders, bezels zijn anders, etc... begrijp jouw vergelijking dus niet echt.

Ben wel benieuwd naar de Pixel 9a. Ik wacht nog steeds op een waardig en handzaam toestel om mijn F1 te vervangen, maar met de Pixels is er altijd wel wat mis en dan betaal je nog eens een redelijke hoofdprijs. Zag gisteren een aanbieding voor de 7a voor 330€, maar als ik dan de reviews op Tweakers lees is mijn interesse snel weg. Traag laden, matige batterij, etc... dan kan ik net zo goed m'n Poco F1 nog wat langer houden die het na 5 (of is het al 6 jaar?) nog steeds goed doet. Heb wel na 4 jaar de batterij vernieuwd voor 15€, maar met 'n aankoopprijs van 230€ destijds (geïmporteerd), nog steeds onverslagen.

De 9a ziet er wel duidelijk een pak minder premium uit, vooral door die 'dikke' bezel rond het scherm. Wetende dat de prijzen van de a-reeks toch ook meestal niet mals zijn, zal hij sowieso ten vroegste een half jaar tot een jaar later interessant worden.
Ik loop intussen meer dan een jaar rond met mijn Pixel 7a en moet zeggen dat de reviews over matige batterij achterhaald zijn. Klopt dat dit in het begin zo was, maar de batterijduur is echt enorm verbeterd intussen. Het gebeurt regelmatig dat ik met meer dan 50% resterend in bed kruip, al hangt dit uiteraard sterk van het gebruik af.
Reviews worden natuurlijk na de eerste maand niet meer geüpdatet.
Dat klinkt voor mij alsnog matig, maar ok. Ik ken u gebruik niet.
ik heb mijn Pocophone F1 vier jaar terug vervangen voor een Xiamo Mi 10T Pro, die weer twee jaar jonger en sneller was. Nooit spijt van gehad. Mijn vrouw heeft de Pixel 7a en die ik zeker niet zonder fouten, maar het is een heerlijk klein telefoontje die echt prima foto's maakt en ik verbaas me er echt elke keer over hoe veel lichter en sneller hij is in gebruik ten opzichte van mijn Mi 10T Pro. Als oud F1 gebruiker denk ik dat de Pixel 7a je prima zal bevallen.

Overigens kan ik het gamen niet beoordelen, dat heb ik nog nooit gedaan op die Pixel, geen idee of dat lekker loopt.
Bedankt voor de reactie.

Gamen doe ik niet op een telefoon dus dat is niet belangrijk. Goed scherm, snel en goede camera zijn dingen die primeren voor mij.

Op zich kan mijn F1 nog goed mee, maar bij momenten is hij retetraag en ik kan niet vinden waaraan het ligt (ik vermoed de storage). Ik draai LOS met Android 12 en zou eigenlijk moeten upgraden naar Android 14, maar dat vereist een clean install en daar ben ik een dag mee bezig dus nog niet zien zitten. Op de trage snelheid bij momenten is het echter nog steeds een geweldig toestel, al zie ik dat de helderheid van het scherm bij nieuwere toestellen ook wel een pak beter is.
De originele F1 was echt briljant voor zijn tijd, het feit dat je hem nu nog goed kunt gebruiken zegt genoeg. :)
Misschien ben ik in de minderheid, maar het design van een telefoon kan me tegenwoordig echt zo weinig boeien. Voorkant is 99% scherm en de rest is toch niet echt zichtbaar want dat zit in een hoesje. Tevens ligt de telefoon altijd op de achterkant of zit in een broekzak. Ik vind het veel belangrijker hoe het werkt, of het scherm en de camera goed is en goede support krijgt. En dan liefst allemaal niet te kostbaar. Maar mij zul je dan ook niet snel >500 euro uitgeven voor een telefoon waar ik het liefst >4 mee doe.
Het gros van de telefoons lijken ook allemaal hetzelfde, eerste wat me hier in op kwam was: iphone 4 met een ander camera eiland en natuurlijk geen home butten.

In andere woorden; vlakke zijkanten, afgeronde hoeken, paar streepjes voor de antennes en een vlakke achterkant en inderdaad 99% scherm

[Reactie gewijzigd door ultimasnake op 1 oktober 2024 08:26]

Nog even los van het feit dat de meeste mensen vanaf het moment dat ze de telefoon in gebruik nemen er een hoesje omheen doen en het ontwerp van de telefoon er nog minder toe doet
Er is wel iets variatie. De meest telefoons die ik de laatste jaren heb gebruikt hadden een wat afgerond scherm en/of een zijkant die dus niet vlak was à la iPhone 4.

Voor het vasthouden is dat prettiger, juist bij grotere telefoons.
Net als het gros van de auto's, vliegtuigen, mensen enzv...
telefoon straalt niet modern naar mij uit
Dat vind ik met de jaren steeds minder belangrijk worden. Er gaat toch een hoesje omheen, dus ik zie de buitenkant van de telefoon alleen als ik hem een keer uit het hoesje haal.
Google lijkt af te stappen van de camerabalk die eerdere Pixel-modellen kenmerkte
Opzich wel jammer. Het zorgt ervoor dat de telefoon, ook zonder hoesje, stabiel ligt.
De camera's zouden nu vlak in de behuizing worden geïntegreerd
De renders en gelekte foto's tonen nog steeds een lichte verhoging voor het camera eiland.
Zo te zien is dat een randje er omheen om te zorgen dat het camera glas niet direct contact maakt met het oppervlak waarop hij ligt. Wel slim op zich om krassen op de camera te voorkomen.
Zolang het symmetrisch en breed genoeg is vind ik het oké. de 9 ziet er weer frisser uit dan de 6/7/8 serie die de balk gebruikte. Het eiland lijkt mij nog stabiel genoeg om niet te wiebelen.
Mss ben ik een rare, maar wil je van een nieuwe telefoon niet de specs weten ipv een render?
Dit kan een tekening van een 6-jarige zijn.

Ik bedoel, ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ze een bepaald toestel niet hebben genomen omdat 'ie zo lelijk is, of dat de voorste camera aan de verkeerde kant zit. Ja, in de jaren 90 misschien.
Het is wel het A instapmodel van de Pixel lijn. Dus hou je verwachtingen maar niet zo hoog.

Ik hoop dat ze in ieder geval de warmte van de SOC aanpassen. Ik heb nu nog een 6a, maar die kan soms willekeurig super warm worden terwijl hij niks aan het doen is.
Oh die mensen zijn er. Ik heb mensen een telefoon zien afkeuren omdat het camera eiland hun niet beviel.
Ik vond de Pixel 8 wel dik, en zag dat niet goedkomen met een hoesje. Dus ja.
Jammer dat ze voor de 9A niet hetzelfde design als van de pixel 9 series hebben aangenomen. Ik vind namelijk het cameraeiland in de pilvorm ontzettend mooi en absoluut onderscheidend van alle andere telefoons. Maar sowieso denk ik dat in de toekomst diverse merken dit design element gaan kopiëren omdat het juist zo mooi geslaagd is.
Mhe, wat is het punt van de camera gelijk te maken met de behuizing als je er alsnog een rand rond doet die duidelijk een beetje uitsteekt. Dat .5 mm verschil lijkt mij juist veel storender dan de 2-3 mm die je nu vaak ziet.
Misschien wel dikkere randen rond het scherm, maar het zijn wel "even" randen (overal even dik, dus geen "kin") zo te zien. Dat vind ik zelf dan wel weer mooi, doet me denken aan de Nothing Phone (1).
De frames van de Pixel 8a zijn letterlijk perfect voor grip en comfortabel gebruik, dit hebben ze nu platter gemaakt. De camera frame zorgde voor een leuke uiterlijk en dit is nu ook weg.

Willekeurige downgrades eigenlijk.
Ben ik de enige die did op een iphone 4 -5 en 12 tm 16 vind lijken?
Afhankelijk van de specs blijft het een interessante telefoon.
U bent de enige. In de hele wereld.
Ben ik nu een apple fan boy?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.