Rabobank meldt storing waardoor overboekingen niet verwerkt worden

De Rabobank meldt dat er momenteel een storing gaande is waardoor overboekingen en bijschrijvingen mogelijk niet correct verwerkt worden. De bank waarschuwt dat klanten niet meermaals dezelfde overboeking moeten doen.

De bank erkent de storing op zijn website, maar weidt niet uit over een eventuele oorzaak. Uit klachten van klanten op sociale media blijkt dat overboekingen niet in hun overzicht verschijnen en deze transacties worden ook niet door andere banken getoond. Dat zou erop wijzen dat transacties momenteel niet verwerkt worden. Meldingen op AlleStoringen.nl wijzen erop dat de storing bij de Rabobank gaande is, niet bij andere banken. Het is niet duidelijk hoelang de storing nog gaat duren.

Door Yannick Spinner

Redacteur

25-07-2024 • 15:23

63

Submitter: JohanNL

Reacties (63)

Sorteer op:

Weergave:

Bancontact heeft momenteel ook een storing en Allestoringen.nl

[Reactie gewijzigd door Pullen op 25 juli 2024 15:52]

Vroeger kreeg je eens per maand op papier een overzichtje van je rekeningstatus. Dat er nu geen 100% uptime is, lijkt me niet heel onoverkomelijk, maar meer een mentaal probleem.
Ik zie het verband niet helemaal met de storing van vandaag, maar je kan gewoon maandelijks je afschriften downloaden mocht je daar behoefte aan hebben.
Mensen zijn zo snel in paniek, omdat er even iets niet werkt ;)

Haal even adem, tel tot tien en kijk welke opties je nog wel hebt :*)
Mensen zijn zo snel in paniek, omdat er even iets niet werkt ;)

Haal even adem, tel tot tien en kijk welke opties je nog wel hebt :*)
Je comments slaan nergens op. Als je er van uit gaat een bedrag is overgeboekt en je ziet geen transactie verschijnen dan zou je die transactie misschien nogmaals doen omdat je ervan uit gaat dat het niet goed is gegaan. Vervolgens zit je 2 a 3 keer geld over te boeken. Dat heeft niets met stress te maken. De stress komt wel als de storing is opgelost en je ziet dat er 3 keer geld is afgeschreven.

Er staat nu een melding in de app maar toen de storing begon niet.

[Reactie gewijzigd door nestview op 25 juli 2024 17:07]

Mensen raken al in paniek als hun smartphone bijna leeg is en ze de oplader niet kunnen vinden.

Zelfde als met die grote verstoring van afgelopen week. Is het kut dat je niet kunt vliegen of iets niet kan afrekenen? Ja dat is zeker heel kut maar de wereld is niet vergaan en vroeger waren er ook gewoon verstoringen maar daar hoorde je dan verder nietmand over omdat niet alles digitaal aan elkaar hing.

[Reactie gewijzigd door Sicos op 25 juli 2024 19:18]

Ik moet zeggen dat ik het missen van je vlucht voor je vakantie of zakenreis niet helemaal hetzelfde is dan dat je telefoon zonder prik zit en je je lader niet kan vinden.

Het ene kan een erg kostbare of onoplosbaar probleem zijn voor de reis. Dat je telefoon leeg is niet heel boeiend…

Maar eens dat veel mensen (te) snel in paniek raken bij het minste geringste dat even niet lukt.
Hmmm... een lege telefoon waar je e-tickets op staan kan best wel wat paniek opleveren wanneer je op het vliegveld staat... :/
Alles is relatief. Het is niet aan een ander om te beoordelen wat wel of niet belangrijk voor je is.
Tsja, als je jezelf zo afhankelijk maakt van een telefoon… je kan ook je telefoon laten vallen of verliezen.

Belangrijk of niet, dat een vlucht mist ondat deze door een storing gecanceld wordt waar jij geen enkele invloed op hebt, of niet toegelaten wordt omdat je je e-ticket niet aankan is mijns inziens slecht vergelijkbaar. Je had het ticket immers ook fysiek mee kunnen nemen. Ook is het mogelijk om een back-up toestel mee te nemen en/ of je partner indien aanwezig hier ook toegang toe te geven.

Maar goed, ik zorg er in ieder geval voor dat ik niet afhankelijk ben van mijn telefoon bij situaties die problemen kunnen opleveren bij belangrijke zaken.
Dan ben je gewoon niet slim bezig. Als je op een app, of de cloud vertrouwd op zo'n belangrijke dag als een reis of vlucht. er kan van alles gebeuren met je telefoon. (Zowel software als hardwarematig).

Ik zie vaak genoeg dat reizigers claimen dat hun 'ticket in de app' hun rechtsgeldige bewijs van vervoer is, maar niks is minder waar. Een app is een handigheidje, niks meer en niks minder. Dit zal ongetwijfelt overal in voorwaarden staan, en zeker in de voorwaarden van de app zelf.

Zorg iig dat je je tickets gewoon lokaal op je telefoon hebt.

[Reactie gewijzigd door Marctraider op 26 juli 2024 11:09]

Helemaal mee eens ! Toch... ga eens op Schiphol kijken... het zal je verbazen !

@Thalaron stelt:
Maar eens dat veel mensen (te) snel in paniek raken bij het minste geringste dat even niet lukt.
Hoewel Thalaron in bepaalde gevallen best gelijk heeft vond ik dat wat te kort door de bocht.
Bovenstaande was daarom slechts een voorbeeld waarmee ik alleen maar aan wil geven dat het erg van de situatie af hangt hoe belangrijk je telefoon is. Ik weet zeker dat je zelf ook de nodige voorbeelden kunt verzinnen waarbij een lege telefoon tot grote problemen kan leiden.

Nogmaals: het is naar mijn mening niet aan een ander om te beoordelen wat wel of niet belangrijk voor je is.
Een lege telefoon is iets wat jezelf in de hand hebt. Beetje voorbereiding van je vlucht/festival/shopdag kan geen kwaad. Daarnaast kan je zelf een powerbank meenemen, zodat je je telefoon prima weer van stroom voorziet. Dit ligt allemaal binnen je eigen macht en verantwoordelijkheid in het gebruik van je telefoon.

Een bankstoring ligt buiten je macht. Daar kan je wat lastiger voorzorgsmaatregelen voor treffen, zeker contant geld accepteert niet iedereen.

In dit opzicht, kan je misschien wel stellen dat als iemand een opgeladen telefoon echt belangrijk had gevonden, dat die persoon de juiste voorzorgsmaatregelen had getroffen.
Als je iets moet overboeken heb je meestal geen andere opties. Ik moest toevallig wat overboeken naar mijn lopende rekening zodat ik kon tanken, dan is het toch wel knap vervelend.
En ja het is handig als je een alternatief achter de hand hebt, maar die had ik op dat moment niet.
Juist doordat overschrijvingen tussen Nederlandse banken tegenwoordig onmiddellijk worden afgehandeld is het normaal dat klanten daar ook op rekenen en niet nodeloos een werkdag aan verwerkingstijd in hun overschrijvingen inbouwen.

Het argument dat banken vroeger veel meer verwerkingstijd nodig hadden doet niet terzake. Of bereken jij bij het plannen van je reis van A naar B tegenwoordig nog steeds de reistijd aan de hand van een postkoets of trekschuit?
Tegenwoordig onmiddellijk kunnen worden afgehandeld, maar de keten is zo sterk als de zwakste schakel en toevallig is die in financiële wereld best lang. De kans op uitval 'ergens' is dus ook relatief groot.

Uiteraard hoef je ook niet 100 jaar terug in de tijd te gaan, maar rode vlekken krijgen omdat er wat automatisering tijdelijk uitvalt lijkt me nog steeds een beetje overdreven :*)
Kan je nu ook zelf uitprinten.
Kan nog steeds alleen moet je er voor betalen.
Ik kijk letterlijk 2x per jaar of er aparte zaken op de website staan qua afboekingen, boek spaargeld over en daarna sluit ik het weer.

Geeft heerlijke rust en ik weet dat ik minder uit geef dan dat er binnen komt dus ik heb nooit en te nimmer financiële stress. Alles gaat automatisch en er is altijd 2x maandlasten beschikbaar zodat het nooit fout kan gaan.
Ik snap niet dat mensen zich compleet gek laten maken dor van alles op de hoogte te willen blijven.
Dan zul jij waarschijnlijk een inkomen ruim boven modaal hebben waardoor je niet zo makkelijk in de problemen kunt komen. Als je net boven minimumloon zit ben je blij als alles aan het einde van de maand financieel gewoon uitkomt.

Deze storing is inderdaad vervelend, maar vooral omdat je normaal dus inderdaad direct ziet dat is afgeschreven en nu niet, dus doe je het misschien nog een keer. Dat kan dus uiteindelijk problemen opleveren want zie dan je geld maar eens terug te krijgen.
Nee hoor ik heb het absolute minimum dat mogelijk is in nederland wat net onder bijstand is en krijg zelfs geen enkele vrijstellingen omdat ik financieel slim ben e gespaard heb ipv alles opgezopen en gerookt en verbrast in restaurants en aan status symbolen.

Gewoon beter de financiën managen iets dat velen niet willen omdat daar compromissen en dicipline bij komt kijken.
Al mijn afschrijvingen gaan automatisch en gebeurt dat niet dan is dat niet mijn probleem. Ontvangen ze het niet maar is het wel afgeschreven is dat ook niet mijn probleem. Vorig jaar gehad met de huur omdat ze een nieuw rekeningnummer hadden en zelf de afschrijving waartoe ze bevoegd zijn niet geregeld hebben en dus stond het op het oude nummer. Not my problem. Ik kijk er niets eens naar het is dat ze me een brief stuurde dat er niet betaald was en ik zag in 2 minuten waarom en heb het genegeerd. het was vijn mijn rekening af met hun machtiging dus fix it...
Kan het niet laten toch even hier op te reageren want je stelt het allemaal wel heel simpel en gaat er al meteen vanuit dat financiele problemen aan de mensen zelf ligt. Je mag van geluk spreken dat je dan nooit een betalingsachterstand hebt gehad en geen incassobureaus op je dak hebt gekregen. Dan valt er niets meer te sparen en je geeneens geld hebt voor andere dingen, oftewel geld verbrassen.
En wederom een verkeerde aanname. Ik ben in 2001 benadeeld door het UWV waardoor ik een schuld van 22k had met alle gevolgen van dien.
Die heb ik tien in 5 jaar tijd gewoon afbetaald (ondanks dat ik gelijk gekregen had van de rechter...) Ik kom dus helemaal niet vanuit een situatie van geluk.
Sinds dien heb ik opgebouwd waar velen alleen maar van dromen. Niet door extra inkomsten maar puur en alleen door beter met mijn geld om te gaan dan iedereen die ik ken.
Ik hoor jou argument talloze keren per jaar als mensen jaloers doen en zeggen dat ik geluk heb maar als ik vervolgens vraag de financiën op tafel te leggen zodat ik ze kan laten zien waar je geld verbrassen en verspillen dan word het dood stil als 15 jaar lang heb ik geen enkele situatie gezien met feiten onderbouwd waar ik echt dacht ja jij heb het moeilijk gehad ipv fouten gemaakt.

Feiten op tafel of mijn punt blijft staan wat mij betreft.

Mensen zij de afgelopen 25 jaar luxe zo normaal gaan vinden dat ze niet eens meer weten wat luxe daadwerkelijk is. Merk kleding, merk producten uit de supermarkt, met de auto naar de winkel ipv lopen en de lijst is eindeloos.
Ik eet bijvoorbeeld voor mij alleen voor nog gen 160 euro per maand. bij de meeste gaat er makkelijk 250 a 300 per maand door heen pp. en dan nog wat er besteld/afgehaald is. Mijn hele maandelijkse lasten incl. 65 voor verzekering en wegenbelasting van de auto en gigabit internet a 62 euro wat beide luxe is in mijn geval is nog geen 1150 euro per maand. Dat is met huur gas water licht gemeentebelasting alles. (het irriteert me dan ook best wel dat de halve wijk zijn geld verbrast en wel die totaal bijna 500 korting per jaar krijgt)

Dus nee deze situatie heb ik helemaal zelf gecreëerd door keiharde discipline en goed financieel handelen. Nooit wat op afbetaling gekocht, nooit wat gekocht wat ik niet nodig had, nooit teveel betaald omdat er een merkje op zat enz enz.

Als ik dat met minder als de bijstand kan dan kan ik geen medeleiden hebben met iemand die meer heeft na alle korting die ik niet heb. Ik hou ruim 6k per jaar over met een minder dan minima inkomen in een huurhuis.

Nogmaals ik moet het eerste geval dat niet eigen schuld dikke bult is nog tegen komen. Niemand maar dan ook niemand durft dat op tafel te leggen omdat ze stiekem best weten dat ik gewoon gelijk heb en ze betere keuzes hadden moeten maken.

En als iemand hulp nodig heeft dat inzicht te krijgen help ik ze graag maar daar moet je wel discipline voor hebben. Want een nieuw financieel leven met je oude gedrag werkt gewoon niet.
Nogmaals ik moet het eerste geval dat niet eigen schuld dikke bult is nog tegen komen. Niemand maar dan ook niemand durft dat op tafel te leggen omdat ze stiekem best weten dat ik gewoon gelijk heb en ze betere keuzes hadden moeten maken.
Dat is dan niet mijn ervaring want ik ken genoeg mensen die echt niets eraan konden doen, zuinig leefden maar evenzogoed in de schulden bleven steken. Denk ook aan b.v. alleenstaande moeders of vaders met kinderen, of mensen met handicaps.
Ik kijk zelfs eens geen nieuws meer en al helemaal niet het NOS journaal. Gekscherend noem ik dat altijd een beetje het staats journaal. Het is toch alleen maar kommer en kwel en ik kan er toch niks aan veranderen dus wat heeft het voor nut.

Ja ik lees ook gewoon nieuwsartikelen zucht een keer en ga weer verder met mijn leven. Dat geeft veel meer rust dan me overal maar druk om te maken.
helemaal mee eens, ik ook niet. Ik heb 2 nieuwe banken gekocht en bedacht me dat ik er nog niet eens op gezeten heb en een nieuwe tv box heb die ik na aansluiten niet meer aangeraakt heb. Had beter dat race sim stoeltje kunnen kopen :+

Mensen om me heen zeggen dat is zo sociaal geïsoleerd raak maarja ik ben in ieder geval niet gestrest over oorlogen en alle waanzin die er in de wereld rond dwarrelt. Hoe ouder ik word des te meer ik geen ene hol meer geef om alles dat niet direct belangrijk is.
Tot de Russen hier op de stoep staan omdat niemand het ene moer kan schelen wat er in de wereld gebeurt, laat staan er iets aan kan en wil doen.
Dan mag de overheid gerust een paar wapens komen brengen (mag ze immers niet zelf hebben) en dan verdedig ik met plezier degene die er voor mij waren in mijn leven en degene waar ik om geef.
Dat is zo ongeveer wat de overheid ook gedaan heeft gedurende mijn leven. Voor mij waren ze er iig niet. Ze hebben mij alleen maar in de weg gelopen en mijn leven moeilijker gemaakt.

Precies de reden dat Rusland nooit America zou binnenvallen, daar hebben ze allemaal een wapen en een leger van 250 miljoen schutters. Een Amerikaans stadje binnenvallen staat gelijk aan een hele grote val inlopen. Hier zijn we mak als een lammetje omdat de overheid ons liever onder de duim houd en kunnen ze over ons heen lopen omdat zelfverdediging verboden is. Onder het mom van veiligheid en criminaliteit en ondertussen hebben de criminelen gewoon wapens en de rest niet. Ook hebben we meer steek incidenten ipv schiet incidenten :+

Ga me er in ieder geval niet druk om maken. Heb wel wat beters te doen met mijn bloeddruk.
Tegenwoordig kan je nog steeds die papieren overzichten krijgen. Voor maandelijkse overzichten kost dat een euro per maand/overzicht. En gezien ze daarvoor een paar a4-tjes afdrukken en per post versturen vind ik dat een acceptabel bedrag.
En wij maar braaf elke maand meer dan 3 euro voor hun diensten betalen.
Het staat je natuurlijk vrij om een rekening bij een andere bank te openen wanneer je vindt dat de dienstverlening van de Rabobank niet goed is.
Elke bank vraagt geld om jouw geld bij hun te stallen. Dus mag je er wel wat voor terug verwachten.
Drie euro maar? Ik ben elke maand 6,50 kwijt aan ze.

Ze hebben regelmatig een storing maar heb er zelf de afgelopen 5 jaar maar één keer last van gehad en dat was bij het bestellen van eten. Gelukkig werkte ApplePay wel nog op dat moment want stel je voor ik had uit mijn luie stoel moeten komen en zelf iets maken of ergens gaan halen.
Inmiddels lijkt het weer opgelost te zijn, overboekingen komen hier weer binnen.
Ik wacht nog steeds op een overboeking van half 3 vanmiddag die nog niet ontvangen is
Mogelijk is die dan uiteindelijk niet via een instant payment gegaan, maar een reguliere overboeking.
Die zou er dan uiterlijk morgen moeten zijn.
Ben gisteravond nog aan het chatten gegaan met de Rabobank, en de storing was wel opgelost, maar alleen voor nieuwe overboekingen werd mij verteld. Overboekingen gedaan tijdens de storing waren nog onderweg. Laat dat soort info dan ook gewoon zien lijkt mij, maar goed.

Gelukkig heb ik mijn geld inmiddels ontvangen op de Leaseplan spaarrekening.
Bij mij nog niet helaas.
Vaak is het een cascade van, externe leveranciers/ certificaatclubs etc, die eerst plat gaan, verbindingen trager worden, er geherstart moet worden etc.... Het wordt ook zo groot, we gaan het vaker meemaken.
Je ziet bij de Rabo dat het geld overgemaakt is en het geld is ook weg, maar het komt simpelweg niet “aan” bij de ander.

Hele awkward marktplaats verkoop zojuist..
Had ook problemen met iDin van de Rabobank, maar lijkt inmiddels opgelost te zijn...
Gaat lekker met onze grootbanken.
Tsja, een storing kan altijd optreden. Soms door menselijke foutjes, soms door een technische oorzaak, al dan niet bij de bank zelf of bij een tussenpartij.

Bij de Rabobank vind ik het overigens sowieso nogal meevallen, eerlijk gezegd. Heb eigenlijk zelden een storing, en als er eens één is, is hij meestal ook vrij snel weer opgelost.

Sowieso, waar gewerkt worden nu eenmaal wel eens foutjes gemaakt. Dat is inherent aan mensenwerk.

Mijn advies: gewoon niet te druk om maken en het later nog eens proberen. En vooral niet altijd tot het laatste moment wachten met een betaling, met het risico op eens een storing. Geeft al met al een stuk minder stress op die manier.
Nou.... Rabobank heeft toch wel periodes met zeer regelmatig storingen, het is een tijdje rustig geweest, dat klopt.

Particulier heb ik er niet heel veel last van, zakelijk is het enorm irritant en hinderlijk zeker als je de kosten in 't achterhoofd houdt die de grote banken in NL rekenen.
Nou... ik heb letterlijk nog nooit een storing gehad bij Rabobank. Ze zullen er wel zijn, maar ik ben er zelf nog nooit door gehinderd geweest.

Dus wat jij relatief veel vindt, vind ik relatief weinig. En dus zijn allebei onze posts totaal irrelevant.
Same en zit er al 29 jaar. Er word vooral overhyped hoe impactvol dit alles is. over een paar uurtjes is het opgelost en worden alle betalingen voltooid.

Ik heb nog vaker een stroomstoring gehad dan een bank storing en ik kan me er maar 1 herinneren in de afgelopen 30 jaar.
Een storing overdag tot een uur is te doen. Maar 4uur of meer is niet best.
ING is heer en meester in storingen.

maar ik vraag me af, aangezien ing meer wereldwijd is.
Hebben landen hun eingen infra daarvoor, of wordt dat door ING nederland opgesteld en gebouwd?
Daarom is het ook een storING ;)
En u maakt nooit een foutje of vergissing op uw werk?
'Het is de schuld van de Rabobank!'
Ing, revolut, rabobank, overal wat geld staan en nooit meer een issue

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.