Ubisoft: ontwikkeling Prince of Persia-remake passeert belangrijke mijlpaal

Ubisoft herbevestigt dat de Prince of Persia: The Sands of Time-remake nog steeds in ontwikkeling is en dat de ontwikkeling een 'belangrijke interne mijlpaal' heeft gepasseerd. Er heerst al lange tijd onduidelijkheid over de in 2020 aangekondigde remake.

Volgens de ontwikkelaar vordert de ontwikkeling van de game en is er een niet nader beschreven mijlpaal gepasseerd. De laatste officiële communicatie rondom de game vond in mei plaats, toen bleek dat het spel ondanks de aankondiging in 2020 nog in een zeer vroeg ontwikkelingsstadium verkeerde. Toen benadrukte een producer nog dat er dit jaar geen informatie meer gedeeld zou worden.

De Prince of Persia: The Sands of Time-remake heeft vooralsnog geen officiële releasedatum, nadat de game voor onbepaalde tijd werd uitgesteld. Eind 2022 werden pre-orders voor het spel zelfs nog terugbetaald, wat volgens de ontwikkelaar werd gedaan omdat de game nog geen releasedatum had.

Door Yannick Spinner

Redacteur

22-11-2023 • 16:20

47

Reacties (47)

Sorteer op:

Weergave:

Waarom komen studios tegenwoordig toch altijd weer aanzetten met remakes.. kom een keer met nieuwe ideeën ofzo.
De laatste keer dat Ubisoft met nieuwe ideeën kwam is helaas al héél lang geleden.

Innovatie ga je sowieso best bij indies zoeken.
Mario & Rabbids schiet me dan te binnen
Ja, want niemand had ooit nog van Mario of Rabbids gehoord ;)
Het idee om die 2 werelden te kruisen en er een tactisch bordspel/schooter* van te maken was toch echt wel uniek toch? Daarnaast, Mario met een wapen! Dat was al unheard of!


* sorry kom even niet op de naam van t genre
Waarmee schiet hij die fireballs dan? ;)

Dat tactische spel deed me dan weer erg denken aan de oude Laser squad en X-Com spellen dus zo origineel is het concept niet. Maar de uitwerking was top. Heb me er best mee vermaakt.
Waarmee schiet hij die fireballs dan? ;)
Z'n handen?
Komt geen wapen aan tepas. Alleen een.... bloemetje?
Dat weet alleen mevrouw Mario ;P
The Division, die was nog origineel en episch. De flinterdunne laag tussen singleplayer en co-op, downtown New York, die was fantastisch. Wou m laatst weer eens spelen, maar leunt net teveel op co-op voor lastigere missies en aangezien er geen player base meer is.
Ik den beginne, ja. Maar uiteindelijk technisch zoveel meer dan dat. Met name de integratie van online erbij.
Eens. The Division was best wel next level. Ook The Dark Zone, met die mechanics, in het begin... zonder de cheaters, of de god tier exploit teams... ik denk dat het onder mijn beste online gameplay momenten valt. Wat was dat vet.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 23 juli 2024 03:44]

Het idee van The Division was super; de focus op squad-based PVP en PVE in een post-apocalyptische stad.
Helaas was het in de praktijk een redelijk standaard FPS waar alle enemies bullet sponges waren zoda je er solo bijna niet doorheen kwam, en de grind vanaf het einde van de story tot level 50 was wel echt absurd, terwijl je zonder level 50 te zijn niks in de Dark Zone te zoeken had omdat de scaling even absurd was.

Daarna hebben ze ook niet meer vernieuwd, het vervolg was weer exact hetzelfde met een net andere omgeving.
Helemaal eens met je laatste alinea. Ik heb m toen gekocht, maar was daar al snel klaar mee.

Komt binnenkort een F2P, maar verwacht dat dat een P2W wordt, en dus niet veel hoop op.
Ze moeten terug naar die PVPVE uit the Dark Zone als ze hier iets van willen maken. Ik snap ook niet waarom dat niet kan, in een tijd waarin een concept als de battle royale de hele gaming wereld bij de ballen pakt. Ja, je moet dan wel je cheaters aanpakken en een dijk van een spel neerzetten qua balance. Klopt. Ik snap dat dat teveel gevraagd is gezien wat er nu uit de Ubi stal komt.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 23 juli 2024 03:44]

Het idee was origineel, de vooruitzichten en demo ook. Daarna was t (persoonlijk) een behoorlijk stuk minder.
Om er vervolgens een deel twee van te maken die minimaal anders is dan de eerste.
En ondertussen zijn ze met deel drie bezig die waarschijnlijk of steeds niet heel veel anders gaat zijn
Misschien niet vernieuwend, maar Prince of Persia: The Lost Crown is voor mij het meest interessante waar Ubisoft op dit moment mee bezig is.

Nouja, en Beyond Good & Evil 2, maar dat zal nog wel 10 jaar duren.

[Reactie gewijzigd door Raem op 23 juli 2024 03:44]

Ik kijk zelf ook uit naar de nieuwe PoP in een MetroidVania jasje. Heel veel mechanics lijken goed afgekeken van Metroid Dread, met zelfs een hint van Mega Man X, wat ik beide zeer goede spellen vindt. Ik kan niet wachten om hem te proberen :)
De laatste keer dat Ubisoft met nieuwe ideeën kwam is helaas al héél lang geleden.
Immortals?
Immortals leende wel erg veel van Zelda BotW.
Het was in ieder geval geen vervolg in een bestaande serie.
Het verkocht blijkbaar ook niet zo goed, dus het vervolg is geannuleerd als ik me niet vergis.
Eens maar ik kan niet ontkennen dat ik opzicht wel uitkijk naar deze game in remake.

Het is toch wel gewoon een stuk nostalgie voornamelijk maar dat is het soms ook gewoon waard.

Wat ik wel lame vind zijn de remakes van games die nog geen 3-4 jaar oud zijn.
Ik denk dat je remaster met remake verward... deze Prince of Persia is echt een compleet opnieuw gemaakt spel. De games die jij bedoelt die nog vrij recent zijn hebben meestal alleen een oppoetsbeurt gekregen zodat de graphics weer een beetje bij de tijd zijn.
Ah daar heb je gelijk in. Ik haal ze soms door elkaar. Met een hele opnieuw gebouwde game zie ik in principe nog minder een probleem. FINAL FANTASY VII Remake is Bijv imho een goed voorbeeld. Geweldige game!

Zou tof zijn als ze PoP ook zulk niveau kunnen remaken
Sommige titels verdienen het mij betreft.

Een compleet nieuwe franchise maken is natuurlijk heel risicovol en complex.
Vanuit het bedrijf/aandeelhouders snap ik het wel.
Ik snap het niet, want franchises die goed lopen worden ontiegelijk veel geld waard. Het is een beetje alsof de bestaande franchises op Life Support hangen met al die remakes die hit/miss zijn, en er weinig nieuws bij komt. Dat is toch oneindig dom in een markt die blijft groeien, of niet soms. Zeker als je bedenkt dat elke keer als er een grote-wereld game wordt aangeboden (die belofte van een nieuw universum, iets om te ontdekken) de mensen in de rij staan. Het kunstje van Bethesda bijvoorbeeld met Starfield. Puur de belofte van die nieuwe wereld heeft die game verkocht, want laten we eerlijk zijn, veel meer dan Fallout met wat Space scenes ertussendoor en heel veel laadschermen is het niet.

The Witcher 3 verkocht ook dat visioen. Baldurs Gate 3 idem. Skyrim. Destiny. Warframe. Cyberpunk. Etc.

Waarom is het er niet? Omdat aandeelhouders niet ambitieus zijn in een wereld die wordt gedomineerd door een paar grote publishers met diepe zakken en een aantal vastgeroeste franchises die toch wel centen binnenbrengen. Iedereen krijgt zijn jaarlijkse cadeautje, we domineren, het is wel goed zo. Onlangs werd ActiBlizz overgekocht door MS. Het bedrijf van ook Blizzard, waar ooit ziel en zaligheid in gaming was te vinden. Zeg het maar. Men is liever druk met het bouwen van storefronts en clouddiensten om jou geen games meer te verkopen maar een abonnement zodat je nog minder zeggenschap hebt over de code; mods en cheats succesvol de nek omgedraaid, zodat men jou een 5% XP boost kan verkopen en de content kan blijven drip-feeden. En natuurlijk alle andere trucs van een winkel kan toepassen op iets wat eigenlijk entertainment zou moeten zijn. Want ja, volgens de letter van de wet 'hoort het toch zo?'... Waarom zou je nog iets nieuws bedenken als je het zo makkelijk kan maken? Af en toe hengel je dankzij je gruwelijke winstmarges even wat nieuwe publishers en studios binnen en je bent klaar. Waarom denk je dat Valve nooit tot 3 geteld heeft? Ze hebben Steam. En nu Deck. History repeats - geen nieuwe content, wel nieuwe manieren om die content te spelen en te betalen.

De nieuwe 'franchises' vind je wel als je naar de indies kijkt, al is daar dan deel twee misschien nog in ontwikkeling :)

[Reactie gewijzigd door Vayra op 23 juli 2024 03:44]

Blijkbaar is er genoeg markt voor. Ik ben er persoonlijk ook wel een voorstander van. Ik kan wel een paar games bedenken die ik met de huidige engines en graphics nog wel eens zou willen spelen, Max Payne en Half-Life, om er maar even twee te noemen. Prince of Persia heb ik me ook altijd prima mee vermaakt, dus kom maar door.
Max Payne is toch al in de maak?
1. Echt origineel zijn is takke moeilijk al dan niet schier onmogelijk. Alles is al een keer gedaan, je kan het alleen nog in een iets andere vorm gieten.

2. Starfield, BG3, Cyberpunk en talloze indie games spreken tegen dat ze ALTIJD met remakes aan komen zetten.

3. Wat zou jij dan graag willen zien?
screw innovation, PoP Sands of Time verdient het gewoon om een remake / remaster te krijgen
wel een bijzonder vaag bericht dan om alleen voor een 'important internal milestone' zo'n bericht de wereld in te slingeren zonder specifiek te worden
.oisyn Moderator Devschuur® @QwaftZefoni22 november 2023 16:35
*Remake, gelukkig. Op een remaster zit ik persoonlijk niet echt te wachten.
Heb deze grijs gespeeld op de Gamecube, samen met de 2 opvolgers, hele leuke games waren dat. Ben nog altijd wel benieuwd naar deze remake.
Belangrijke mijlpaal = het design van de lootboxes is klaar 😅
internal milestone
"We hebben besloten het toch maar niet te cancellen" is ook een mijlpaal in de ontwikkeling...
Of: We hebben een nieuwe stagair gevonden die dit verder wil ontwikkelen.
Mijlpaal 1: radiotorens geplaatst…
Of misschien de ingame store geïmplementeerd...
Dezelfde mijlpaal als die piraten game van ze?
Bij Ubisoft snappen ze "behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst" niet helemaal. Waarom blijft Ubisoft vasthouden aan die drie IPs die elke twee jaar eigenlijk slechter zijn dan hun voorganger? Of is dit indirect gewoon een resultaat waar de hele game industrie (en de hele media industrie) mee te maken heeft; alles is al een keer gedaan en alles is een remake of een retelling.
De mijlpaal is dat de meeting over een remake is afgesloten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.