WhatsApp brengt functie uit om twee accounts op één toestel te gebruiken

Meta rolt tussen nu en over enkele weken een functie uit waarmee het mogelijk moet worden om tussen twee WhatsApp-accounts te wisselen via de mobiele app. Dat laat het socialemediaplatform in een blogpost weten.

Met deze functie is het mogelijk om via een menu te wisselen tussen twee WhatsApp-accounts, schrijft het bedrijf in zijn blogpost. Zo hoeven gebruikers bijvoorbeeld niet langer in- en uit te loggen om te wisselen tussen hun werk- en privéaccount, of twee telefoons te gebruiken. Voor beide accounts kunnen de privacy- en meldingeninstellingen afzonderlijk gekozen worden. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om wel notificaties te ontvangen voor het privéaccount, maar niet voor het werkaccount.

Om gebruik te kunnen maken van deze functie, hebben gebruikers een tweede telefoonnummer en simkaart nodig, of een telefoon met ondersteuning voor Multisim of e-sims. In de WhatsApp-instellingen moet er een pijltje naast de accountnaam en QR-code komen te staan. Als gebruikers daarop klikken, kunnen ze een account toevoegen. Als die eenmaal is toegevoegd, is het met datzelfde pijltje mogelijk om van account te wisselen. Volgens de blogpost moet de functie donderdag meteen beschikbaar komen, hoewel The Verge op basis van een Meta-woordvoerder schrijft dat de functie 'in de komende weken' wordt uitgerold. De multiaccountfunctie werd eerder al ontdekt in de bèta-app van WhatsApp Business.

WhatsApp - Meerdere accounts

Door Kevin Krikhaar

Redacteur

19-10-2023 • 10:09

160

Reacties (160)

160
160
43
0
0
107

Sorteer op:

Weergave:

Kan je dan nu ook dan kiezen welke telefoon nummer van je contacten hoort bij welke simkaart ? Anders heeft het nog steeds geen zin.

Ik wil daarom 2 aparte telefoons, telefoon A met zakelijke nummers en whatsap business.

Telefoon B met prive dingen.
Waarom heeft het geen zin dan?
Al staat het in 1 lijst, dan bepaal je toch nog steeds zelf wie je je nummer geeft of vanaf welk nummer je die persoon appt.

Whatsapp doet niks met de telefoonnummers op je simkaart, het is volledig afhankelijk vanaf welk nummer je zelf appt of gaat appen.
Omdat ik niet de whatsapp status updates (en alle andere ongein) van mijn zakelijke contacten wil zien op mijn prive telefoon ...
Je zegt dus dat er echt mensen zijn die Whatsapp statussen gebruiken? Wat een onzin is dat. Maar lijkt mij, aangezien je straks kan schakelen tussen accounts, dat je per account dan ook de statussen gaat zien. m.a.w., je ziet alleen je prive contactstatussen via je prive account en zakelijk-zakelijk. Ergernis opgelost.

[Reactie gewijzigd door Sjeefr op 22 juli 2024 13:35]

Uhh ja, er zijn mensen die Whatsapp statussen gebruiken. Niet veel, maar ze bestaan.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 22 juli 2024 13:35]

Ze bestaan wel meer, maar minder in onze cultuur. In de latinos-cultuur wordt dit enorm veel gebruikt (in Latijns-Amerika, maar ook latinos woonachtig in België). Ik heb geen bron, enkel mijn eigen ervaring en wat ik zie in mijn sociale kringen en na lang gereisd te hebben in Latijns-Amerika.
In spanje ook ja. En het zijn inderdaad vooral latinos die ik het zie gebruiken (veel vrienden van me komen oorsponkelijk uit latijns amerika)

Al zie ik het nog veel meer gebruikt worden op instagram.
Whatsapp moet wel onderschijd dan maken tussen prive en zakelijke contacten. Mijn vraag is dus of ze dat echt gaan doen, met whatsapp normaal en whatsapp business had je dus die onderscheid niet.
Minder makkelijk, maar wel mogelijk: WhatsApp geen toegang geven tot je contacten en je zakelijke contacten handmatig toevoegen (in mijn geval minder dan mijn persoonlijke, anders zou je het ook andersom kunnen doen).

Bijvoorbeeld met de wa.me/+31612345678 'API' of de contacten functie van WhatsApp.
Daarom dat ik mijn nummer van het werk in whatsapp business gebruik, dat houd alles mooi gescheiden
Dit is inderdaad een prima oplossing.

Op mijn privetelefoon staat WhatsApp met mijn privenummer.

Op mijn werktelefoon staat WA Business met mijn werknummer en daarnaast gewoon WhatsApp als linked device van mijn prive telefoon. Van die laatste staan de notificaties ook gewoon uit.

Moet alleen nog eens uitzoeken of mijn privéwhatsapp ook te WOB'en is op deze manier, want ik ben wel ambtenaar.

Edit: nou, da's kinderlijk eenvoudig dus. Het hele privéleven valt daar gewoon onder, werktelefoon of niet :+

[Reactie gewijzigd door doltishDuke op 22 juli 2024 13:35]

Heb dat net even opgezocht, dat is ook voor ambtenaren in NL?
Dus als je in NL woont en een job hebt voor de overheid mag iedereen zo maar je privé conversaties opvragen?
Edit: nou, da's kinderlijk eenvoudig dus. Het hele privéleven valt daar gewoon onder, werktelefoon of niet
Dit lijkt mij echt zuur. Als het op een rechtszaak uit komt niet uit te leggen aan de rechter dat je het gescheiden houdt en dus niet voor werk gebruikt. Lijkt mij echt onwaarschijnlijk dat je alles moet overhandigen.

Als Rutte allerlei onzin smoesjes kan verzinnen dan lijkt het mij sterk als jij geen terechte argumenten kan bedenken waarom dat niet zou moeten.
Dat doe ik ook. Leuk dat ze dit nu toevoegen maar ik zie niet heel veel toegevoegde waarde ten opzichte van WA business gebruiken.
Als je je zakelijke contacten alleen je zakelijke nummer geeft en je privé contacten alleen je privé nummer EN je er zelf op let dat je een nieuw gesprek vanuit het juiste profiel start, is er toch niets aan de hand? Dan blijft het toch gescheiden?
Of mis ik iets?
je blijft de status updates etc. zien. ook bij starten van nieuwe chat staan ze al je contacten in de lijst.
Als je zakelijke contacten je privé nummer niet kennen, hoe kunnen ze dan je status zien? Die is toch gekoppeld aan je nummer? Dat is ook zo bij WA Business.

Zelf doe ik helemaal niks met statussen dus voor mij geen probleem, maar ik snap wel de zorg.
Dan blijf je 2 keer aparte whatsapp gebruiken, dus whatsapp klonen of whatsapp en whatsapp business.
Dan open je in je vrije tijd niet whatsapp business, dan zie je ook geen status updates etc.

Notificaties etc vallen prima op ieder geval IOS in te stellen niet de Focus functie, en android zal ook vast wel zoiets hebben.
En anders gewoon 2 telefoons weer gaan gebruiken, hoef je ook niks in te stellen ben ik ook weer aan het doen(Terug van 1 naar 2 telefoons).

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 22 juli 2024 13:35]

Er zijn veel telefoons die twee profielen ondersteunen waartussen je kunt wisselen.
Je hebt dan eigenlijk 2 telefoons in 1: je hebt aparte Google-accounts, aparte contactpersonen, aparte achtergrond, icoontjes, aparte apps, alles gescheiden. Vergelijk het (ongeveer) met 2 gebruikersaccounts op Windows.
Enige wat nog wel doorkomt, is als iemand je belt op je 'andere' nummer en je bent ingelogd op het 2e profiel.

Daarnaast hebben telefoons ook nog de mogelijkheid tot 'dubbele apps'. Dan kun je 2 verschillende WhatsApps hebben met hun eigen instellingen. Zo heb ik al jaren 2 WhatsApps op 1 telefoon. Maar dan wel met dezelfde contactpersonen inderdaad, wat WA nu zelf uitbrengt.
iPhone heeft niet zoiets
Dat heet bij werktelefoons via bijv. Intune ingesteld,
Werk en Persoonlijk profiel.
Ik heb nog nooit de whatsapp status updates gebruikt, of gezien.. dus lijkt mij niet dat jij ze dan wel moet zien als je dat niet wil?
Je moet specifiek op de updates button klikken om ze te zien te krijgen.
Ja dat idee had ik dus al, daarom begrijp ik niet zo goed waarom er een punt van gemaakt wordt (of dat ik zelfs gemint wordt)
Je kan toch whatsapp business gebruiken? Na werktijd sluit je de app af en ontvang je geen meldingen meer? Zo doen wij het hier in ieder geval. Heb niet heel veel zin om met een oude iphone 6 te lopen omdat ik die ter beschikking heb gekregen en dan ook de hele werkdag bij mij. moet hebben
in whatsapp for bussiness kan je zelf tijden instellen waarop je niet bereikbaar bent
Dan - als je geen werktelefoon hebt - schakel je het Werkprofiel op je telefoon in en installeer je WhatsApp daarop los.

Dit specifieke geval - ook al is het geadverteerd met Plezier/Werk - is voor mij zeker handig omdat ik twee privé nummers heb waarmee ik WhatsApp :)
Waarom zou dat nodig zijn? Je kiest zelf of je werk of privé aan het appen bent, selecteerd het contact waar je mee wilt appen en stuurt je app. Daar hoeft niets gekoppeld te zijn aan een sim......
En als je werk-contact jouw appt zul je dat in de app ook zien, neem ik aan. Je krijgt het appje dan binnen op je werk-whatsapp.

Het leven kan zo eenvoudig zijn joh. Gewoon zelf even 2 seconden nadenken en er kan niets meer mis gaan.

Tegenwoordig is er geen koppeling aan SIM kaart meer nodig, of überhaupt wenselijk. Ik heb in mijn contactenlijst duidelijk staan wat privé telefoon nummers zijn en wat niet (zodat ik ook 1 persoon zowel privé als over werk zou kunnen appen/mailen/bellen) en de rest is allemaal gezond verstand.
Hij kan dan gewoon een 2de whatsapp nemen voor zijn werk nummer, whatsapp business of iets.
Dan zie je ook de status updates etc niet op je prive whatsapp, wil je ook de notificaties niet. dan ja moet je de telefoon een beetje instellen met een niet storen functie(Dat kan prima).

En anders wil je niks in stellen en tijdens prive tijd geen zakelijk dingen makkelijk niet zien, dan gewoon 2de telefoon en klaar.
Die gooi je aan de kant en klaar geen omkijken na je bent vrij, wanneer je weer gaat werken kan je hem erbij pakken.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 22 juli 2024 13:35]

ik heb zowel zakelijk als prive sims in 1 telefoon, want ik wil niet altijd met 2 telefoons lopen. Mijn zakelijke telefoon zit in mijn tas die mee gaat naar kantoor en daar staat mijn zakelijke whatsapp op. Daar kijk ik maximaal 1x per dag op en klaar.
Of gewoon een Samsung, bij mij is alles inclusief foto's, contacted en cloud opslag perfect gescheiden
Ik vind het uberhaubt een gemis dat ik een sim (en daardoor een tel. nummer) niet kan koppelen aan het account waar mijn contact personen instaan (outlook zakelijk sim1 en Gmail prive sim2). Bin een samsung kan ik dit wel moet contact doen, of je krijgt steeds de vraag welke sim te gebruiken. En bij het over stappen naar een andere telefoon ben je de koppeling van contact en sim weer kwijt en moet je helemaal opnieuw beginnen.
Als je Android hebt kun je in veel gevallen ook een werk profiel installeren. Installeer daarna Google contacts, WhatsApp Business en koppel die aan je zakelijke nummer. Je hebt nu een apart profiel voor je zakelijke contacten. Het is daarnaast ook mogelijk om dit zakelijke profiel op gezette tijden aan en uit te zetten.
Wat zegt de AVG over het delen van persoonsgegevens met derden zonder toestemming?
Je kan naast whatsapp ook whatsapp business installeren voor je zakelijke contacten. Dan heb je 2x whatsapp op je telefoon.

Het is dan nog steeds opletten dat je in de juiste app de juiste contactpersoon selecteert. Maar als je eenmaal gesprekken hebt lopen dan is dit totaal geen probleem meer.
Hoe zit het met je contacten? Is en een oplosing om prive en zakelijk te scheiden? Dat zou geweldig nieuws zijn.
Whatsapp heeft eigen contactenlijsten, dus je bepaald zelf wie je appt of aan wie je je nummer geeft.
Dat veranderd niet.
Het kan best dat ze een kopie maken van je lijst en die hun 'eigen contactlijst noemen' maar dat is het dus niet, de data komt gewoon van mijn eigen contactlijst. Ik heb nog nooit iemand aan mijn whatsapp adresboek toegevoegd, toch staat precies iedereen uit mijn (eigen)contactlijst er in...
Dat klopt ook wel, maar wat je er mee doet is aan jezelf natuurlijk.
Als iemand je nummer niet heeft, zal die je niet op je andere whatsapp kunnen benaderen.
Zover ik weet moet je Whatsapp verplicht rechten geven tot je contacten en daardoor kan Whatsapp iedereen die jou nummer heeft opgeslagen linken zowel zakelijk als prive.
Daarom zegt hij ook, als iemand je nummer niet heeft, zal die je niet op je andere whatsapp kunnen benaderen.
Waarom gescheiden je kiest zelf voor wie je appt en opzoekt, het is niet dat de ander jou contacten krijgt of updates etc.
Je ziet alleen je lokale contacten op de telefoon, dus je kiest er zelf voor welk contact je selecteert(De andere contacten van whatsapp krijgen geen sync van jou contacten).
Maar belangrijkste is, hoe gaat hij om met contactenlijsten?

Binnen het BYOD principe van zakelijke omgeving op een android toestel heeft een 'bedrijfsapp' enkel toegang tot de 'bedrijfskant' van de contactenlijst, deze is niet simkaart gebaseerd. Maar hoe gaat deze 'duo' versie hiermee om?
Een apart bedrijf profiel met een sandbox omgeving zie je niet veel. Dan heb je ook gewoon whatsapp in de sandbox dus 2 instanties. Daar is deze versie dus niet voor. Als je beide accounts gewoon in het hoofd profiel hebt dan heb je ook toegang tot beide contact lijsten.
Niet veel of helemaal niet?

Nog nergens een adequate oplossing gevonden om Whatsapp in een Sandbox te gebruiken en aan een lege contactenlijst te koppelen waar je zelf naar behoefte kan bepalen wie je daar wel of niet aan toevoegd.
Je ziet het bij grote bedrijven wel. Gebruik ik nu ook voor mijn klant.
Whatsapp gaat om met jou lokale contacten op je toestel, er zit geen sync in dat andere jou nummer dus kunnen zien.
Je heb dus ja 1 lijst maar dit is alleen de lijst op jou telefoon, en het is niet dat pietje van werk jou prive nummer dan kan vinden als hij zoekt naar nieuwe contacten.
Nee maar iedereen die jouw nummer heeft opgeslagen wel.
Een oplossing waarbij je zelf kan aangeven wie jou wel of niet mag Whatsappen zou veel beter zijn.
Dat is natuurlijk niet in het belang van Meta/Whatsapp
Als iemand van jou werk bijv jou prive nummer heeft logisch, maar er zit geen sync tussen dat dit automatisch gebeurt.
Ik heb dit ook gehad whatsapp prive en whatsapp business op 1 telefoon gehad, dus 1 adressboek. En niemand van mijn werk vond mijn prive nummer.

Als jij op op whatsapp met je prive nummer zakelijk nummer selecteert en berichten gaat sturen, dat is je eigen fout(Dan krijgen ze jou prive numemr ja).
Niet waarschijnlijk. Of de app klonen of WhatsApp Business installeren is het beste
Dat zou fijn zijn want Whatsapp Business is voor mijn werk-sim net wat te overkill :) .
Overkill? Neu, ik ben dat type persoon die lever z'n prive en zakelijk gescheiden heeft zitten in aparte apps. Dus ik zet juist dan WA Business ook op m'n telefoon, om dat gescheiden te houden.
Precies, met WA Business heb ik dat al lang.
Is toch helemaal niet nodig?

Op mijn Samsung heb je de dual app functie.
En op zijn niet Samsung waarschijnlijk niet :)
De meeste Android-smaken hebben deze functionaliteit volgens mij.
To make it clear, the feature to make multiple copies of an app is only available on certain Android devices. You should be able to find this feature on Samsung, Xiaomi, and OnePlus phones.

bron
https://www.makeuseof.com/run-two-copies-of-app-android/

hangt ervanaf wat je onder meeste verstaat maar ja een aantal hebben het wel
Dat artikel is echt zwaar incorrect. Huawei, Honor, alle andere BBK merken naast OnePlus (Oppo, Vivo, etc.) en Asus ondersteunen het ook. Blijft er niet heel veel over.

En het zou mogelijk ook standaard in Android 14 zitten: https://www.xda-developers.com/android-14-app-cloning/ maar ik weet niet of het ook echt live is gegaan.
out of date dus alweer blijkbaar mooi nieuws als het in standaard andoid zou belanden
An sich wel, maar hoeveel bestaande telefoons die dit nu niet ondersteunen krijgen ook de upgrade naar Android 14? En Apple, die ondersteunen dit volgens mij niet?

Als Whatsapp het gewoon zelf gaat ondersteunen pak je die groep ook mee.
oh zeker daar ben ik het helemaal mee eens
Het 'klonen' van apps op Android is altijd gebaseerd op de work-profile API's. Deze zijn al sinds Android 5 beschikbaar. Sommige merken hebben daar een eigen variant op gemaakt. Zoals Samsung met 'dual messenger' waarbij je een select aantal chat apps kunt klonen om zo een 2e account te gebruiken. Achter de schermen wordt hiervoor een work profile gebruikt. Dit is een volledig gescheiden omgeving waarin je werk apps kunt draaien. Oorspronkelijk bedoelt voor 'enterprise devices' waarbij IT admins meer controle kunnen hebben over wat er gebeurd op een werk telefoon. Maar ook prima te gebruiken op je eigen prive toestel.

Zelf gebruik ik third party apps om werk / prive goed te scheiden op mijn dual SIM Samsung S23. Om een volledig werkprofiel op te zetten gebruik ik: Island. Deze app zou in principe moeten werken op alle Android toestelen met Android 5 en hoger. Verder om telefoontje en notificaties per SIM kaart te blokkeren gebruik ik Hush. Dat laatste is niet mogelijk met de standaard 'niet storen' functie op Android.

Heb ook een tijdje een iPhone gehad maar vind dit toch wel een van de grote voordelen van Android. Lekker tweaken en maximale vrijheid om precies instellen zoals jij het wilt :)

[Reactie gewijzigd door EverGreen1979 op 22 juli 2024 13:35]

dank voor de informatie
Ja, en de helft van NL gebruikt iOS en daar kan dat dus niet :-)
Ja, maar niet iedereen heeft een Samsung-telefoon ;) Op een iPhone is dit per definitie niet mogelijk en mag je dus aanrommelen met Whatsapp Business.
Op mijn Samsung heb je de dual app functie.
Ja, maar er zijn meer telefoons dan alleen Samsung hé. Ik heb die dual-app functie niet op mijn OnePlus namelijk. En de kans dat ik dat op m'n volgende foon heb, is ook redelijk klein, want ik wil geen Samsung hebben.

Dus nee, niet iedereen heeft de optie voor werkprofielen.
Alle Android toestellen met versie 5.0 en hoger hebben de optie om een werkprofiel in te stellen. Zie mijn antwoord hierboven.
Kan zijn dat OnePlus het eruit heeft gesloopt ofzo? Ik heb het nog nooit gezien en ik heb het ook nog nooit gevonden in de talloze menu's van de telefoon zelf.
Een werkprofiel is oorspronkelijk bedoelt voor enterprise devices. Je zult het dus niet vinden in de instellingen menu van de meeste toestellen. Samsung OneUI heeft dit ook nergens staan. Als je echter een third party app gebruikt kun je de 'zet werk profiel op' flow wel oproepen en gebruiken. Bijv met Shelter of Island.

[Reactie gewijzigd door EverGreen1979 op 22 juli 2024 13:35]

Maar dan draait de app toch twee keer?
Nu heb je twee accounts in een instance.
Niet nodig, wel handig. Je kunt namelijk ook autoresponders erop zetten
Ik heb daar WhatsApp Business voor. Dan heb je een apart icoontje voor zakelijke berichten.
Inderdaad, ik houd het graag gescheiden.
Inderdaad, heb ik ook. Normaal WhatsApp voor privé simkaart en WhatsApp Business voor mijn werk simkaart. Hoe makkelijk wil je het hebben? Nog aparte icoontjes ook.
Maar kun je je werk whastapp dan ook uitzetten terwijl je prive aanstaat op de andere sim?
Zeker, je kunt de privénummers blokkeren op WhatsApp Business en omgekeerd de werknummers blokkeren op je normale WhatsApp. Alles komt dan keurig gescheiden binnen op de juiste bestemming.
In mijn situatie: Simkaart 1 privé normaal WhatsApp
Simkaart 2 WhatsApp Business.
Ik heb de simkaarten ook zelf zo ingesteld in het simkaartbeheer van de telefoon dat uitgaande nummers met het juiste account de juiste simkaart gebruiken.

Het is even wat zoekwerk maar prima te doen.
Nee, ik heb het niet over blokkeren. Maar gewoon ; prive staat hele tijd aan, business zet ik uit na 1700.
Ik heb het voordeel van een KPN abbo voor mijn werk met een dual simkaart. Dat is twee simkaarten op één nummer. Ik heb voor mijn werk een oude Lenovo P2 waar ik één simkaart in heb. Dat is mijn werk KPN kaart. Op die Lenovo staat ook WhatsApp Business.

Op mijn privé Motorola telefoon heb ik twee simkaarten. Een privé simkaart en de andere KPN simkaart (de KPN simkaart staat overdag uitgeschakeld). Op die telefoon staat mijn normale WhatsApp. Daar heb ik alle contacten van mijn KPN simkaart (mijn werk contacten dus) geblokkeerd.

Om 22:00 uur gaat mijn Lenovo op vliegtuigstand en zet ik op mijn andere Motorola (die met de twee simkaarten) mijn KPN simkaart aan. Op die telefoon zet ik ook mijn data en wifi uit.
's Morgens vroeg zet ik de KPN simkaart weer uit en zet ik op de Lenovo de vliegtuigstand uit.
Op mijn privé telefoon zet ik dan de data en de wifi weer aan.

Lijkt wat omslachtig, maar mijn werktelefoon ligt dus 's nachts beneden in vliegtuigstand en mijn privé telefoon neem ik mee naar boven. Ik ben dan uitsluitend op beide nummers via telefoon of sms bereikbaar.
Overdag heb ik dus twee telefoons bij mij.

Feitelijk doe ik dus hetzelfde als jij.
Maar ik ben heel benieuwd hoe jij WhatsApp uit kunt zetten?

[Reactie gewijzigd door WOteB2 op 22 juli 2024 13:35]

Sorry. Het lijkt alsof ik dat zoe doe, maar het is wat ik wil.
Het account wisselen mag dan wel iets eenvoudiger worden, zie op deze manier niet het voordeel ten opzichte van whatsapp business ernaast installeren die wel meteen opent met het juiste account.
Er zijn genoeg mensen die een 2e (werk)sim hebben die ze eigenlijk alleen voor bellen of bereikbaarheid gebruiken. Die krijgen misschien een paar keer per jaar een whatsappje. Als voor 2 simkaarten appjes binnen kunnen komen op een applicatie dan hoef je niet het complete whatsapp business te installeren.
dan hoef je niet het complete whatsapp business te installeren.
In welke zit is WhatsApp Business "compleet"? Is het een super zware app?
Nee totaal niet heb het ook een tijdje gehad, maar weer terug gegaan na werk en prive telefoon apart uiteindelijk.
Om gebruik te kunnen maken van deze functie, hebben gebruikers een tweede telefoonnummer en simkaart nodig, of een telefoon met ondersteuning voor Multisim of e-sims.
Dus een mobiele telefoon zonder multisim ondersteuning heeft niks aan deze functie?
Nee, gaat er om dat je met dat nummer kan verifieren. Zo kan je ook op een simkaartloze tablet ook Whatsapp gebruiken.

En al heb je geen fysieke dual sim, dan heb je nog eSim mogeljkheid.
En al heb je geen fysieke dual sim, dan heb je nog eSim mogeljkheid.
Je kunt ook gewoon een prepaid dumbphone gebruiken om het nummer te verifiëren..
Gelukkig staat dat er niet, je leest over het woord of heen denk ik.

Vind dat stukje in het artikel wel raar geschreven. Het woord 'of' klopt niet in de context (in beide gevallen heb je 2 telefoonnummers/sims nodig) en in het 2de deel mist eigenlijk de opmerking dat je niet enkel multisim of esim ondersteuning dient te hebben maar ook daadwerkelijk moet gebruiken lijkt me (anders heb je maar 1 nummer/sim en gaat het feestje dus alsnog niet op).
Top! Nu nog een client versie waarop dit kan! Zodat ik niet whatsapp hoef te openen via de browser en op de PC zelf.

Ja ik weet dat je dat allemaal kan simuleren etc, maar daar heb ik helemaal geen zin in.
Meerdere mensen hebben dit soort vraag in mijn omgeving die geen IT'rs zijn.
Gebruik iets als Ferdium, kun je al je communicatie in 1 client stoppen.
(van whatsapp, tot email, skype, slack, etc.. en dan onbeperkte accounts)
Inderdaad, Ferdium werkt perfect hiervoor. Gebruik het al jaren voor onder andere meerdere WhatsApps, ideaal.
Super,
Nu ben ik bereikbaar via mijn Nederlandse en mijn buitenlandse whatsapp nummer.
Handig als je vaak in 2 landen bent.
EINDELIJK. Alle jemig, dat heeft echt veel te lang geduurd. Kan ik Whatsapp business er vanaf gooien, scheelt weer een app.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.