Ziggo wijzigt internetpakketten en verlaagt prijs duurste pakket

Ziggo wijzigt zijn internetpakketten voor nieuwe klanten. De Complete-, Max- en Giga-pakketten maken plaats voor de Lite-, Start XXL- en Elite-pakketten. De prijs van het duurste pakket is bovendien met 4 euro verlaagd. In juli voerde de provider juist een prijsstijging door.

Ziggo-klanten die een Internet Only-pakket afsluiten, hebben voortaan de keuze uit een Lite-abonnement met 100 Mbit/s download en 25 Mbit/s upload, een Start-abonnement met 200 Mbit/s download en 30 Mbit/s upload, een Start XXL-abonnement met 400 Mbit/s download en 40 Mbit/s upload en een Elite-abonnement met 1000 Mbit/s download en 100 Mbit/s upload. Op de tarievenpagina van Ziggo zijn de tarieven van de internetpakketten te zien. Ook de prijzen van Alles-in-1-pakketten en Internet & TV-pakketten kunnen hierdoor anders uitvallen.

Huidige Ziggo-klanten kunnen hun abonnement in sommige gevallen voordelig wijzigen. Zo kunnen klanten met een Internet Complete-pakket bijvoorbeeld overstappen naar het duurste Elite-pakket. Daarvoor hoeft de klant maar 1 euro per maand meer te betalen, terwijl de internetsnelheid aanzienlijk stijgt. Het Complete-pakket (500/50Mbit/s) kostte bijvoorbeeld 58 euro per maand, terwijl het nieuwe Elite-abonnement (1000/100Mbit/s) 59 euro per maand kost.

Ook de prijzen van enkele andere pakketten wijzigen, al veranderen ook de internetsnelheden mee. Alleen het Start-abonnement behoudt de prijs van 47 euro. Ook de internetsnelheid van 200 Mbit/s download en 30 Mbit/s upload blijft hier gelijk. Het goedkoopste internetabonnement is nu de Lite-optie (voorheen Basic), voor een prijs van 42,50 euro per maand. Ziggo verkoopt geen nieuwe abonnementen meer die 500/50Mbit/s of 600/60Mbit/s aanbieden. Voorheen kostten die abonnementen (Complete en Max) respectievelijk 58 euro en 63 euro. In plaats daarvan biedt het Start XXL-pakket snelheden van 400/40Mbit/s aan voor een prijs van 52 euro per maand.

Pakket (bestaande klanten) Prijs Pakket (nieuwe klanten) Prijs
Start (200/30Mbit/s) 47 euro Lite (100/25Mbit/s) 42,50 euro
Complete (500/50Mbit/s) 58 euro Start (200/30Mbit/s) 47 euro
Max (600/60Mbit/s) 63 euro Start XXL (400/40Mbit/s) 52 euro
Giga (1000/100Mbit/s) 63 euro Elite (1000/100Mbit/s) 59 euro

In juli van dit jaar verhoogde Ziggo nog de prijzen van internetabonnementen. De tarieven van de internetpakketten stegen toen met enkele euro's. Ziggo sprak toen over een inflatiecorrectie die gemiddeld 8,5 procent bedroeg. Sinds 2 oktober zijn overigens wel de download- en uploadsnelheden van vrijwel alle abonnementen verhoogd. Dit geldt voor alle klanten die hun modem van de stroom halen, anders geldt de verhoging vanaf november, aldus Ziggo.

Overstappen bestaande Ziggo-klant

Door Sabine Schults

Redacteur

02-10-2023 • 18:41

479

Submitter: Bartjuh1981

Reacties (476)

476
473
137
3
0
266
Wijzig sortering
Ik had TV start + Internet complete voor € 71,50: dit is met de oude snelheid 400/40 Mbit. Zojuist aangepast naar TV start + Start XXL = € 65,50. Voor dezelfde service en snelheid van 400/40 Mbit betaal ik dus € 6,- per maand minder.
Ik heb precies hetzelfde gedaan. Dus ook van 71,50 naar 65,50. Wat wel heel vervelend is: tijdens de wijziging van het abo wordt nergens gerept van 12 maands contracttermijn, maar bij de mail met ontvangstbevestiging staat dan toch dat ik het voor 12 maanden ben aan gegaan. Had ik dat geweten, dan had ik het niet gedaan.

(Voor de liefhebbers van glasvezel: voor mij is tv kijken zonder kastje belangrijk!)

[Reactie gewijzigd door Lumia382 op 22 juli 2024 13:22]

Goed om te weten.

Overigens heb je 14 dagen bedenktijd.
Alleen als je het laat in gaan in de eerstvolgende facturatiemaand, als je het per direct in wil laten gaan, dan vervalt dat.
Kan alleen vervallen als je daar expliciet mee akkoord gaat. Anders is de 14 dagen bedenktijd gewoon geldig, ookal is de dienst al ingegaan.
Ja de keuze is meer van, nu laten ingaan gaat gepaard met vervallen bedenktijd, anders gaat hij pas bij eerstvolgende facturatie. Dat was mijn optie, iets anders wouden ze niet doen
Het moet duidelijk van te voren zijn gecommuniceerd… doodleuk in een mail achteraf is onvoldoende.
En die 14 dagen zijn rijkelijk langer dan wat je met Black Friday kunt ritselen via afdeling retentie.
Dan is trined wellicht een optie voor je, daarbij kun je gewoon via coax kijken op je tv, en het signaal is ook nog eens niet encrypted dat je met smartcards hoeft te werken, tenzij je extra zenders afneemt natuurlijk. Bij ziggo was dat geloof ik altijd alleen de npo zenders die je zonder smartcard kan kijken in HD.
Ik had niet eens een Ziggo abo en had gewoon alle standaard zenders op de COAX staan (blijkbaar zetten ze dat niet uit als een contract word opgezegd)
Ze kunnen ongecodeerde TV niet "uit" zetten als je geen klant (meer) bent. Het enige dat ze kunnen doen is in de eindversterker (straatkast) de kabel naar jouw woning uittrekken. Echter zal daarbij zijn gebleken dat kosten/baten ze beter niet kunnen uittrekken. Ook op basis van dat ogenschijnlijk de "documentatie" niet altijd op orde is. Beetje lullig als je denkt de kabel naar een adres zonder abo uit te trekken maar vervolgens in werkelijkheid de kabel van iemand anders, met abo, uittrekt. En een monteur dus nogmaals langs moet gaan om de kabel weer in te pluggen (maar vast en zeker eerst onderzoek bij de klant te doen, tot de conclusie te komen dat er geen signaal op de kabel staat, maar eens in de straatkast te kijken, en daar een kabel zien te bungelen die al dan niet van het adres met de storing afkomstig is).
Volgens mij gebeurd dit juist nog wel. Kabels worden niet permanent los gemaakt maar krijgen een koppelstukje erop die de kabel op zijn poortje laat zitten zonder dat er signaal op staat.
Dan zal nog steeds de administratie van poortjes 100% op orde moeten zijn om te voorkomen dat een buurman onverhoopt zonder signaal komt te zitten.
Ik denk dat in veel wijken de winst bij Ziggo om een opzegger af te sluiten niet opweegt tegen het risico dat een andere abbonee wordt uitgesloten.
Er zal wel een moment ontstaan dat aanbieders (ook) het TV signaal ten faveure van meer digitale-bandbreedte zullen afschakelen.
Wij hebben een huis verbouwd, na ca. 8 maanden was de coax ontkoppeld. De monteur die weer kwam aansluiten., vertelde dat men actief de aansluitingen zonder abbo ontkoppeld (dan weer geen uitspraak hoeveel tijd men daar tussen laat).
Heb dit hier meegemaakt. Alle lof naar de monteur die het eerlijke verhaal vertelde dat een verkeerd stekkertje was losgetrokken.
Echter excuses van Ziggo zelf kun je dan weer niet verwachten.
Ik kan me voorstellen dat het best wat kost om elke keer een monteur naar de straatkast te sturen, terwijl het waarschijnlijk weinig kost om het signaal er op te laten staan, kan me voorstellen dat menig mens dat geen Ziggo TV abo heeft, dat juist ergens anders heeft. Maar ik vond het vooral heel grappig toen ik erachter kwam.
Dat mogen ze niet eens omdat bij rampen je tv en radio moet kunnen kijken of luisteren.
..

[Reactie gewijzigd door KommaGo op 22 juli 2024 13:22]

Mijn huidige abbo bij Ziggo hoef je ook geen smart card te hebben. Via de Coax direct in de TV.
Alleen NPO is HD, de rest is 'ok' , maat wel alles beschikbaar.
Zit er niet bij nee (misschien in de Ziggo Go app die je er ook bij krijgt aangesmeerd)
Vrijwel alles behalve de commerciële NL zenders is in HD.
Hier precies hetzelfde, maar in Mijn Ziggo staat alsnog dat ons abonnement maandelijks opzegbaar is, dus denk dat dit een fout in de mail is.
Volgens mij klopt inderdaad de mail niet. Een snelheidswijziging zou niet tot een nieuw jaarcontract moeten / mogen leiden. Bij kortingen is het een ander verhaal.
Met odido kijk ik ook tv zonder een kastje. En heb ik glasvezel. Heb 400/400 voor 52,50 p/m
Kijk je tv via een Apple TV of Nvidia Shield ofzo?

Hoe gaat het zappen? Hoe is de kwaliteit? Wat is je algemene indruk? Weet je misschien hoe de app zich verhoudt tot de Ziggo Go app?
Ik heb altijd Ziggo gehad (keek het laatste jaar via de Ziggo app op de AppleTV). Wegens de kosten overgestapt op T-Mobile nu Odido waar ik ook via de app kijk op de AppleTV. Ik vind de Ziggo app vele malen beter. Ik ga dan ook weer terug naar Ziggo als mijn jaarcontract afgelopen is bij Odido.
Ik vind de Ziggo app vele malen beter. Ik ga dan ook weer terug naar Ziggo als mijn jaarcontract afgelopen is bij Odido.
Duidelijk, dank!
Ben tot nu toe weinig fans van de Odido of Canal Plus apps tegengekomen, alleen Ziggo Go en NL Ziet kunnen blijkbaar tv apps maken. Terwijl bij 100% streaming (Netflix, Prime, HBO, ...) een goede app vrijwel standaard is!
Heb TMobile/Odido al jaren. Heel tevreden.

Eerst internet 100/30 + tv voor 42 euro, maar tv recent opgezegd omdat we nauwelijks kijken.
Nu weer 30 euro voor alleen internet 100/30. Snel genoeg voor 4k streamen met Netflix, HBO, Videoland en Prime.
Prijs is inclusief combikorting met mobiele abonnementen.

Tv kijken met app vond ik juist prettig. Zowel via Sony Android tv als via Apple TV.

Ziggo gehad, KPN+Digitenne gehad. Internet vond ik allemaal wel vergelijkbaar. Heb geen toepassingen waar ik gigabit voor nodig heb.
Dank voor je ervaring!

Dat je tevreden bent over T-Mobile / Odido internet verbaast me niet, daar is niks mis mee. En streaming diensten kijken gaat prima met 100 Mbps. Alleen een 100/30 abonnement lijkt me geen glasvezel abonnement, maar het maximaal haalbare met VDSL (en wat weinigen echt halen).

Ik wil vooral weten hoe tv is op een Odido glasvezel aansluiting (want op koper willen ze de bitrate wel eens verlagen) met de Odido app op een Apple TV of Chromecast met Android TV / Nvidia Shield. En dat het liefst van iemand die (lineaire) tv belangrijk genoeg vindt om het in z'n abonnement op te nemen.

Hoe ervoer jij tv kijken bij Odido, is dat (qua snelheid en kwaliteit) vergelijkbaar met het ouderwets digitaal tv kijken via de kabel?
Dank je.
Er is inderdaad nog geen glasvezel in mijn wijk.
Volgens speedtest haal ik 93.95/29.20, dus kom wel in de buurt.

Juist omdat ik apps gebruik voor streamingdiensten vind ik een app voor tv-kijken ook wel logisch.
De Apple TV app is logisch in gebruik, maar door het beperkt aantal knoppen moet je soms iets meer handelingen verrichten (bijv. tv guide openen).
Met de Android app is dat weer iets makkelijker.

Het hele idee tv-kijken is voor mij wel veranderd: tv-kanalen zijn niet het startpunt, maar het home screen met alle apps (ofwel android tv of apple tv).
- ik start de tv met de aanknop op de Apple TV-afstandsbediening (of via apple device). Geen extra knoppen indrukken zoals HDMI wisselen.
- start op met startscherm of laatstgebruikte app (streaming-dienst of Odido-tv-app)
- makkelijk wisselen tussen apps, maar ook HomeKit bedienen
- tv weer uit met uitknop van de ATV-remote
Ik heb een 4k smartTV van phillips met android. daar gewoon de app op geinstalleerd toen het nog van T-mobile was. De app is prima en de kwaliteit ook. in vergelijking met ziggo vind ik de Odido app overzichtelijker.
Dankjewel!
Het begint erop te lijken dat ik de Ziggo Go app niet echt ga missen als ik ooit overstap. Binnenkort is het weer tijd voor mijn jaarlijkse "bellen voor korting" actie. Als ik er niet uitkom met Ziggo dan weet ik dat ik zo over kan stappen!
Maar dan kijk je middels een app op je tv vermoed ik? Blijkbaar wil OP gewoon de tv aanzetten en zonder app op te starten of van HDMI kanaal te wisselen tv kunnen kijken.
Ik ben van Ziggo naar Odido/T-Mobile overgestapt. Heb de 1GB verbinding en die bevalt prima. Keek in eerste instantie via een klein kastje omdat mijn LG te oud was voor de app. Kastje had als nadeel dat wanneer je een opname ging kijken die nog bezig was het beeld soms bevroor. Sinds kort een Google chromecast 4k TV gekocht. Daarop loopt de app prima en de beeld kwaliteit is goed. De interface van Odido is in het begin even wennen (switchen tussen gids en opnames).

De ziggo app vond ik mbt interface iets beter, mbt beeld of stabiliteit doet Odido zeker niet onder voor Ziggo in mijn beleving. Ook in de slaapkamer werkt het prima via een Amazon TV stick die je tijdens prime days voor een habbekrats kan kopen.
Alleen al om die naam zou ik het laten.
Ziggo is ook stabieler..
Heb je hier een bron voor? Ik heb geen storingen gehad ik de jaren dat ik bij tmobile en tele2 zit. Nu het odido is hebben ze 1 storing gehad die het waard was een nieuws artikel over te schrijven geloof ik.
Ziggo heeft net als elke provider onderhoud. Maar meestal wordt dit goed gepland. Bron heb ik niet, ik ben geen CBS ;-)
Dan slaat het dus nergens op als je zegt dat Ziggo stabieler is. Je weet niet eens of dat echt waar is.
Naar mijn beleving wel, KPN had vaak storingen toen ik er nog klant was.
Just imho. Niet zo gevoelig.
Formuleer het dan direct als een mening.
Alles is een mening.
Neem er nog een paar
Via glasvezel kijk je toch gewoon via de app op je smart tv, dus ook zonder kastje.
Niet alle TVs ondersteunen zo'n app, of ondersteund de app de TV.
Al jaren alleen glas (1GB up en down) en tv kijken via Canal Digitaal.
Geen kastje, gewoon hun app op de Smart TV, te vinden in de Google Play bibliotheek van mijn 7 jaar oude Sony. Kosten ... € 14.95/maand voor nog steeds veel te veel zenders (incl Eredivisie ESPN). :)

Nee, heb geen aandelen! Daarbij bij dit soort maandbedragen toch totaal zinloos :9~
Ik kende dit niet maar ziet er goed uit!
Weet jij of er vertraging in de uitzending zit ten opzichte van KPN/Ziggo?

Dit is voor mij relevant omdat ik in een appgroep zit waarin we met zn alle tegelijk voetbalwedstrijden kijken.
Ik zat ooit bij Youfone die met 15 seconden vertraging uitzenden en de spanning is er dan wel af als in de appgroep al gezegd wordt dat er gescoord is terwijl ik nog niets ziet :)
Op de tv inderdaad enige vertraging (mijn Sony Bravia is na 8 jaar ook wel wat traag) vergeleken met de app op de laptop/mobiel.
Heb nooit de behoefte gevoeld om een vergelijk met Ziggo/KPN tv te maken.

Voor de € 14.95/mnd zou je het sowieso eens kunnen uitproberen of een proefweek gebruiken?

https://www.canaldigitaal.nl/actie/mobiele-app/
Ok, Thanks voor je antwoord. Bij aflopen contract maar eens proberen ;)
Bij al dit soort diensten zit vertraging tov Ziggo over de coax
Bij Kpn niet. Daar zit ik nu en loopt gelijk al dan niet een seconde voor op Ziggo.
Dat is dan ook geen 'ott' dienst zoals Canal Digitaal of NL Ziet. Bij het oude T-Mobile liep het ook vrijwel gelijk aan Ziggo maar met dit nieuwe prutsysteem zit er flinke vertraging op van minimaal 18 seconden
Hoe lang zat je bij Ziggo, waar je helemaal geen keus had overover contracten, waar een contract er nauwelijks toe doet omdat er geen keus is? Minder dan een jaar? Minimale contract is altijd een jaar.

Kastje bij de TV, Dat kan er ook nog wel bij naast al die consoles, dreambox, NV shield.
Maar kan me voorstellen dat dit een dealbraker kan zijn.

Maar goed, voor mij is alles is beter dan ZIGGO, Dus ja ik heb een bril op, nog niet voordelig roze..
Nog niet..!!!
Je hebt zichttermijn en kan er dus onderuit, als je het online zelf geregeld hebt, maar als je er opeens een jaar aan vast zit en je leest dat achteraf, dan us dat best misleidend en dat mag niet. Check dus alles even goed, ook omdat andere reacties hier anders vertellen. Wellicht ben je ook in gegaan op een andere aanbieding oid?
Als je een android televisie hebt dan heb je bij veel aanbieders een tv app zodat je zonder kastje interactief via glasvezel kan kijken zonder kastje
(dubbel)

[Reactie gewijzigd door ikweethetbeter op 22 juli 2024 13:22]

Ik heb precies hetzelfde gedaan. Dus ook van 71,50 naar 65,50. Wat wel heel vervelend is: tijdens de wijziging van het abo wordt nergens gerept van 12 maands contracttermijn, maar bij de mail met ontvangstbevestiging staat dan toch dat ik het voor 12 maanden ben aan gegaan. Had ik dat geweten, dan had ik het niet gedaan.
Ik heb bijna dezelfde wijziging doorgevoerd (ik heb ook nog telefonie opgezegd). In de Ziggo app zag ik dat de opzegtermijn na de wijziging een maand is. En in de bevestigingen per mail (2 stuks, 1 met bijlage) zag ik niks over een contracttermijn van 12 maanden.

En gelukkig maar, want rond kerst is het weer tijd om te bellen voor de jaarlijkse korting. En die korting is afhankelijk van wat Odido vraagt voor 400 Mbps plus tv via de Apple TV app (ik wil namelijk net zoals jij geen provider specifieke kastjes).
Als liefhebber van glasvezel kijken wij via de KPN app van Tizen op de Samsung tv .
Wij komen van Ziggo en hadden een smartcard. Dezelfde beeldkwaliteit.
Besparen nu maandelijks 30 Euro t.o.v Ziggo.
Bovenal is glasvezel internet zo stabiel en snel met de fijne Fritzbox.
Ho bedoel je tv kijken zonder kastje is belangrijk?
Ik heb glasvezel en kijk ook zonder kastje tv?
Geniet er nog van zolang het nog kan IPTV is de toekomst en ook de kabelproviders zullen hier binnen redelijke termijn op overgaan.
Google Chromecast met app support en je kan het zonder kastje... 🤣✌️

Of als je een android tv hebt, via de play store bij. Nl-ziet installeren en met de tv afstandsbediening de zaken kijken.
Bijzonder, in mijn email staat dat het contacttermijn 1 maand is, met de uitleg erbij dat dit de minimale looptijd is van mijn abonnement. Gister avond de aanpassing laten doorvoeren.
Werkt prima met de canal digital app op de TV zelf.

Daarnaast is nieuwere chromecast met Google TV veelal met de TV afstandsbediening te besturen.
Alternatief is de KPN iTV app. Geen kastje nodig, puur over Internet
in de mail, waarin je de samenvatting krijgt van hetgeen wat er afgesproken is staat heel duidelijk vermeld dat het gaat om een contract periode van 12 maanden waar je jezelf aan verbind.

dit staat er precies:
Looptijd, verlenging en beëindiging
Het contract geldt voor onbepaalde tijd met een minimumduur van 12 maanden, daarna is het maandelijks op te
zeggen. Wordt de overeenkomst opgezegd tijdens de minimumduur, dan wordt daarvoor betaald. Neem contact op
met onze Klantenservice voor wat het dan precies kost.

zolang je niet akkoord ben gegaan door op de link te klikken die in de email staat zit je nergens aan vast.
als je zomaar op de link klikt zonder de bijlage door te nemen, om te zien of zigo een fout gemaakt heeft, dan is het je eigen schuld.
daarbij moet je op de link klikken om te bevestigen anders gaat het geheel niet door.

daarnaast, ieder normaal mens weet/dient te weten, dat bij aangaan van een verandering in je contract welke op aanvraag is van de klant zelf, een looptijd zit aan het contract.
dit is al jaren zo geweest bij ziggo en kpn en odido en vodafoon enz enz enz.

er is geen enkel bedrijf wat je korting geeft zonder daar iets voor terug te willen.
hiermee kopen ze jou voor 90 euro zodat je 12 maanden klant blijft.
Ik kijk via t-mobile. Geen smartcard en geen kastje. Zapt 10 x sneller dan ziggo. Kijk op een smart tv via de app
Tv zonder kastje kan toch ook via glas? Ik heb zelf Odido inclusief de app op mijn LG tv. Kastje is nu nog gratis vanwege actie, maar gaat ook de deur uit zodra dit geld gaat kosten.
Zojuist nog eens de bevestigings-e-mail doorgelezen n.a.v. diverse onderstaande reacties.
In de e-mail die ik direct na aanpassen heb ontvangen, staat het volgende:
Abonnement
Internet Start XXL en TV Start Next Mini (zonder bellen)

Contracttermijn
1 maand
TV kijken via Coax (zonder kastje) kan ik ook bij TriNed glasvezel :)
Hier ook zojuist "gedowngrade" naar de snelheid die ik tot 2 dagen geleden had, maar dan voor € 6 minder!
Ik heb deze wijziging ook afgelopen week gedaan. Van complete internet en tv naar xxl en tv. Scheelt 5,50 euro per maand. Ging wel in snelheid iets omlaag van 500 naar 400 Mb/s.
Vandaag mail dat internetsnelheid wordt verhoogd naar 500Mb/s…
Wat gebeurd hier nou?
Had je beter even tot Black Friday kunnen wachten.
Vraagje: Heb je ook gelijk een nieuw jaarcontract gekregen? Of kun je nog maandelijks opzeggen?
Volgens Mijn Ziggo pagina:
Einddatum: Maandelijks aanpasbaar
Opzegtermijn: Je abonnement is maandelijks aan te passen of op te zeggen
Maar dan heb je dus wel minder snelheid.
Nee juist niet: een even hoge snelheid als ik voor 2 oktober had.
Dank je wel voor deze post.
Ik heb meteen mijn abbo verlaagd.
"Huidige Ziggo-klanten kunnen hun abonnement in sommige gevallen voordelig wijzigen."

Deze zin is mij niet heel duidelijk, door "sommige gevallen" en "voordelig" (wat is voordelig in snelheid of in prijs of in beide).
Upgraden kan inderdaad altijd naar een duurder pakket. Maar kan je zonder een jaarcontract van Complete naar Start XXL downgraden? En als je een jaarcontract hebt, dan kan dat pas op het moment van contractverlenging?
Ik heb het net toevallig opgezocht in MijnZiggo. Vannacht is de snelheid van 400 naar 500 gegaan. incl TV complete betaal ik 77 euro voor die 500. Voor 1 euro extra kan ik naar 1000. Maar voor 6 euro minder kan ik naar de snelheid die ik gister had. Ik kan het in de online omgeving zelf aanpassen.
Ik zit dus ook te kijken inderdaad wat ik ga doen, 6 euro minder betalen of 1 euro meer en meer snelheid.
Die 1ne euro meer is het hem niet, maar ja die snelheid heb ik ook totaal niet nodig(En de snelheid van gisteren was ook prima).
Dus wellicht wordt het voor mij terug zetten denk ik, scheelt toch weer 6 euro maandelijks.

Want ja die snelheden worden over een tijdje toch wel weer verhoogt, en prijsstijgingen die erbij komen uiteindelijk weer.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 22 juli 2024 13:22]

Dat is eigenlijk precies mijn vraag: ga ik het verschil tussen 500 en 1000 in de praktijk wel merken? Voor de gein nu even 1000 aangevinkt en een maandje proberen.
Je had het beter andersom kunnen doen. De lage kiezen en dan aankijken of je het te traag vindt.
Van 400 weet ik dat het meer dan prima was voor ons gebruik en zal daarop terugvallen als er geen magische dingen gebeuren met de praktijksnelheid.
Je merkt het echt alleen als je veel games of films download ofzo, maar voor streaming of iets dergelijks maakt het echt geen klap uit
Alleen je Upload snelheid is belangrijk voor seeden.
500 is naar mijn bescheiden mening al heel royaal voor een gewoon huishouden. Video streamen is meestal de grootste belasting. Netflix op 4K gebruikt netto 15 mbps, naar eigen zeggen. Dus met 100 kun je al probleemloos met 6 man tegelijk op 4K streamen.
Netflix op 4K is dan eigenlijk niet echt interessant, zeker op 15 megabit niet. Daar zit zoveel compressie op, dat vaak zelfs een 1080p bluray een hogere bitrate heeft met betere beeldkwaliteit. Dan kun je beter andere streamers pakken om te vergelijken, die gebruiken voor 4K meestal 25 megabit.
HBO noemt voor 4K 25 mbps maar adviseert tegelijkertijd ook 50 te nemen. Natuurlijk moet je niet de grenzen op gaan zoeken voor een rimpelloze ervaring. Ik wil alleen aangeven dat een doorsnee huishouden meestal meer dan genoeg zal hebben aan 100 mbps en 500 zal helemaal voor 99% meer dan genoeg zijn. Je moet echt uitzonderlijke scenario’s gaan bedenken voordat 1.000 mbps nog iets toevoegt. Ik kan me niet voorstellen dat je in een huishouden het verschil gaat merken tussen 500 en 1000 mbps.
In theorie maar in de praktijk ga je tegen issues aanlopen.
In theorie zie ik het niet snel gebeuren dat men in een huishouden met 6 personen tegelijk 4K video zit te kijken. Maar toch Ik heb heel lang op 25/75 gezeten en dat is voor thuisgebruik voldoende. Sinds we geen nieuwsgroepen meer leegtrekken, is het gebruik van een snellere internet verbinding overbodig. Ja een keer een spel downloaden, maar wil je daar een aantal honderd euro per jaar extra voor betalen?

Ik stel al jaren dan die snelheden een marketing verhaal zijn, ze praten je aan dat het nodig is voor een stabiele verbinding, maar mijn tablet gaat heus niet (merkbaar) sneller Tweakers.net laden. We hebben met onze Toon, de Bauknecht oven afgesproken dat zij niet stiekem Netflix of Prime gaan zitten kijken als wij slapen.

Installeer eens een appliance om je bandbreedte te meten, en als er pieken zijn, kijk waar die vandaan komen. Mijn Unifi USG geeft aan dat ik bijna niets gebruik en heb bij Odido de langzaamste verbinding van 100Mbit en das ruim voldoende voor ons.
Als je het zou merken dan wist je dat wel zeker want dan haal je gigantische constante downloads naar binnen of uploaden van NAS naar cloud opslag, dat soort dingen. Met elk ander gebruik, zoals streaming of wat ook merk je hier niks van. Al doet placebo ook wat.

[Reactie gewijzigd door discy op 22 juli 2024 13:22]

Daarom weet ik eigenlijk nu al dat ik terug ga naar 400. We streamen alleen en lezen nieuws. PS5 spellen download ik 3x per jaar dus dat is ook de moeite niet. En als ik een keer wat anders download dan is de usenetserver alsnog de beperkende factor.

Maar… gewoon een keer proberen is ook Tweakers toch :)
Met het internetgebruik dat je beschrijft zouden zelfs Internet Lite en Start waarschijnlijk prima voldoen. Wellicht die een maandje proberen. Het kan toch weer een leuke besparing opleveren.
In het kader van "Tweakers":
Weet niet of je een eigen router/firewall hebt, maar misschien kun je daar je bandwidth verbruik bijhouden en terugzien :).

Met pfsense kan dat bijvoorbeeld:
https://docs.netgate.com/...aphs/bandwidth-usage.html
https://bandwidthd.sourceforge.net/

Asus heeft ook zoiets:
https://www.asus.com/support/FAQ/114483/

[Reactie gewijzigd door discy op 22 juli 2024 13:22]

Ik heb een Asus achter de modem zitten dus ik zal er eens naar kijken. Dank!
Tja merkte je dat het traag was al tijdens de 400/40?, ik zal het zelf eens merken met een download van de PlayStation store.

Maar goed meeste spellen koop ik fysiek, nu toevallig Spider-Man 2 wel via de store gekocht.
Dus ja ga ik het merken nee niet heel erg, vond ik het vorige maand traag nee ook niet.
De Playstation store is wellicht niet de beste test, gezien hun bandbreedte doorgaans vrij laag ligt. Ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit in de buurt kwam van de maximale downloadsnelheid van mijn abonnement. Steam daarentegen biedt dat wel en zal een stuk sneller downloaden.
Met de Playstation 5 haal ik tegenwoordig vaak meer dan 100MB/s, dus dat gaat zeker richting the maximale snelheid van het abonnement, wat zeer theoretisch maximaal 125MB/s is. In de praktijk echter maximaal 940Mbit/s door wat overhead, dus dan kom je op 117,5MB/s.

Ik durf dus te stellen dat het voor de Playstation zeker zin heeft om een 1Gbit/s abonnement te nemen. Maar als je geduld hebt, dan kan je ook heel prima zonder. :)
Zulke snelheden heb ik zeker niet ervaren, goed om te horen dat ze daar eindelijk werk van maken!
De verdubbeling in upload zou ik in mijn situatie wél merken. 500Mbit download is dan wel weer snel zat.
jew gaat geen verschl merken.
tenzij je zwaar download met medere machines tegelijk via een UTP kabel.

400MB is in 99% van de gevallen meer dan genoeg om te thuiswerken zelfs met meerdere personsn.

anders moet je maar eens een fatsoenlijke "meter" er tussen zxetten om te kijken hoeveel netwerk je nu eigenlijk verbruikt met je laptop thuis
hoeveel ziggo tv gebruikt, hoveel apps gebruiken.

ik werk dagelijks thuis, veel video calls maar mijn laptop via UTP aangelsoten verbruikt nog geen 10% van mijn bandbreedte.

newsgroepen downloaden, daar trek je de bandbreedte dicht als je genoeg aan de news providers betaald hebt.
Mij gaat het niet om de hoeveelhed die je krijgt maar meer hoe een bedrijf werkt en wat ik er voor krijg, Maar het fijt dat ZIGGO dlas hard heef lopen te graaien de afgelopen 10 jaar omdat ze het alleen recht hebben op een vol net werk dat ze gekregen hebben. Ja verduurzamen kost geld.. Maar met een vol netwerk gaat dat een stuk makkelijker dan wanneer je voor klanten moet vechten van begin af aan.
Hard lopen graaien? Misschien moet je even uit je bubbel komen, de winsten van Ziggo bekijken over de afgelopen jaren en dan tot de conclusie komen dat de winstmarge zeer beperkt is. Hoe je dan nog hard graaien wil gaan verdedigen is mij een raadsel. En hoe kom je erbij dat ze het netwerk gekregen hebben? Het overgrote deel van het oorspronkelijke netwerk is gewoon overgenomen van de gemeenten die ze in beheer hadden (CAI netwerken). Daar zijn beste bedragen voor neergelegd. Daarnaast is dat antieke oudheid, want die netwerken zijn in de afgelopen decennia compleet verglaasd, op het laatste stukje na. Daar maken ze nog gebruik van Coax, maar dat is vaak ook nog vernieuwd in de afgelopen decennia.
Allereerst, ik ben geen Ziggo hater, het netwerk werkt meestal goed. Prijsbeleid vind ik minder prettig, maar daar had ik zelf meer aandacht aan moeten besteden. Toch snap ik het anti Ziggo sentiment heel goed.

De mensen die ooit meegingen van a2000 naar Chello en later Ziggo hebben wel een redelijke wirwar aan pakketten over zich heen gekregen met de aanverwante prijsstijgingen, al dan niet omdat ze zelf niet altijd meer door de bomen het bos zagen.

Dan nog allerlei plus diensten en pogingen om met on demand geld te verdienen en je krijgt er wel snel een gevoel bij.

Koppel dat met een dramatische helpdesk en je krijgt al snel een slechte naam. En dan ben ik de eerste die begrijpt dat een helpdesk voor elke gek die een pakket afneemt nooit geweldig zal zijn. Maar dat begrip neemt niet weg dat ze wel een slechte naam hebben.

Dat de winsten tegenvielen zie ik persoonlijk ook meer als idioterie in die wereld met de bedragen die over tafel gaan voor zenders en kabel rechten (al dan niet ooit gemeenschaps gesponsord).

Ik ga straks sowieso helemaal terug naar een basis glas abbonement omdat je daar tegenwoordig alles wel mee kan als je geen fervent tv kijker bent. Dat is wel het complete andere scenario dan waar Ziggo op draait. Internet only zal de lampjes daar niet aan houden. (Of dat bij Odido wel zo is vraag ik me ook af, maar dat zien we dan wel weer).

Juist voor het scenario streaming diensten only is Ziggo het gewoon niet en ik denk dat dat ze toch heel veel pijn gaat doen omdat we daar heen zijn bewogen.

[Reactie gewijzigd door roffeltjes op 22 juli 2024 13:22]

mwa het is maar net waar je het geld voor gebruikt he.. Boekhouden is ook een kunst.. Dat waar jij op doelt heeft niks met het netwerk te maken.. Dat ziggo dat op een grote hoop gooid en dan zegt we maken verlies dus de melk koe moet maar weer gemolken worden.. Dus het internet omhoog..
Pfff wat een prijzen. Ziggo gaat zich op deze manier echt de markt uit prijzen. Glasvezel komt langzaam aan overal.
Kun jij mij een compleet glasvezel abonnement aanwijzen die meer dan 10 euro goedkoper is, inclusief dezelfde zenders, 2 boxen, opnemen en 7 dagen terugkijken? Alles wat ik naast elkaar leg is het zodra de korting is afgelopen eurootjeswerk.

Dan blijf ik liever bij een partij die ons in 15 jaar tijd nog nooit één minuut zonder internet of tv heeft laten zitten.

[Reactie gewijzigd door Dennisdn op 22 juli 2024 13:22]

Internet only is het wel een enorm verschil.

1000mbit
45 euro Odido
59 euro Ziggo

Dat scheelt toch ongeveer 33%
hij vraagt inclusief tv abbo erbij...
Hij reageerde zelf weer op iemand die het algemene prijspeil aangaf. Links of rechtsom zijn dat hele goede verschillen, van 20 % op het goedkoopste tot 33% op het duurste.

Dat het bij totaal pakketten meevalt verandert niet het onbetwistbare feit dat Ziggo de duurste in de markt is
ahh die had ik niet door
ze geven aan dat je gigabit kunt op je adres, en als je dan naar de shop gaat, is er nog maar 100 mbit geselecteerd, voor 45 euro. Gigabit kost je na de actie 55 euro per maand (Exclusief korting voor mobiele abonnees).
Nee, 1000mbit is 45 exc korting of mobiel.

[Reactie gewijzigd door roffeltjes op 22 juli 2024 13:22]

is het nu 1 of 1000 mbit?

In elk geval zie je in de shop dat het na 8 maanden voor 100mbit 45 euro, voor 400mbit 50 euro, en voor 1000mbit 55 wordt.
De prijs van Odido kan ook afhankelijk zijn van de wijk waar in je woont. Odido is 10 euro per maand duurder als ze gebruik moeten maken van het netwerk van bijvoorbeeld KPN tov. het glasvezel netwerk wat ze zelf hebben aangelegd.
Aha, het kabeltje dat bij ons ligt is idd van Delta, dus dat zal het zijn. De aansluitpunten zijn er nog niet, dus nog even afwachten...
Aha, ik begreep het ook al niet :)
Nou als ik hier kijk is het 100mbit voor 45euro eerste 8 maand voor 30euro. 1000 kost 55 euro.

Laat maar kpn lijn hier.

[Reactie gewijzigd door Happy2000 op 22 juli 2024 13:22]

Maar die is wel heel lokaal. ik gok dat het bij de meeste nederlanders wel gaat tussen KPN. Odido en Ziggo
Dat zal, maar ik doel op een totaalpakket. Uit ervaring van de buren weet ik dat odido (lang) niet zo stabiel is qua tv als ziggo.
Dat zal, maar dat is niet het onderwerp van dit nieuws bericht of de post waar je op reageerde ;)
SNLR? Maar dat is met 1 boxje en ik lees niets over 7 dagen terugkijken (wel opnemen). Staat dan weer een snelheid van 1000/1000 tegenover ipv 500/500(?).
GLASVEZEL INTERNET & TV
€58,90
per maand
1.000 Mbps up- en download
Inclusief highspeed internet router
Inclusief IPv6
1 TV ontvanger
Opnemen, pauzeren en Begin Gemist
Inclusief TV App
1 jaar gratis ESPN
100+ televisiezenders
https://www.snlr-glasvezel.nl/land-van-cuijk/pakketten/
Ik heb gebruik gemaakt van een aanbieding van KPN glasvezel: 1GB up/down + uitgebreid tv pakket voor €35/maand gedurende 9 maanden, daarna €65/maand. Op jaarbasis véél goedkoper dan Ziggo. En over 'n jaar kijk ik opnieuw wat een goede aanbieding is.
Ben echt blij met eindelijk concurrentie voor Ziggo, en ze voelen het nu ook duidelijk.
Dit soort reacties lees ik regelmatig onder Ziggo artikelen, maar als ik het dan voor onze situatie ga uitrekenen kom ik nooit voordeliger uit. Ziggo’s Start met tv + 2x VF abonnement met korting.

Na het stoppen van de kortingspetiodes (die je bij Ziggo ook gewoon krijgt) is er soms een klein voordeel van een eurootje per maand. Dat vind ik niet interessant voor een partij die mij al 23 jaar zeer stabiel internet en tv levert.
Idem voor mij, ik kom eigenlijk nooit goedkoper uit voor internet + tv. En die Ziggo Next werkt gewoon echt fijn/goed.

Net m'n abo omlaag gezet van de oude 500/50 naar 200/30. Die snelheid gebruiken we toch niet voor die zeldzame keer dat we 2 netflix streams hebben. Duren m'n playstation updates ietsje langer, moah.
Ik woon in het stadscentrum van Utrecht, daar gaat waarschijnlijk nooit glasvezel komen. Ziggo heeft in mijn stad/gebied een monopolie, tenzij je inbelverbindingen meetelt.
Daar is nou juist net overal glasvezel aangelegd in de afgelopen maanden. In ieder geval overal in de vogelenbuurt. Open Dutch Fiber heeft ons weken lastig gevallen met aanbiedingen.
Goed om te horen. Ik woon binnen de grachten, hopelijk komt het daar ook ooit.
glasvezel is leuk als je gebruik maakt van de apparatuur van de proivider.
maar met een unifi netwerk en router hier heb ik niks aan glasvezel.
angezien er op dit moment nog niet 1 modem op de glasvezel markt is wat werkt met deze bedrijven en op bridge modus gezet kan worden.

daarnaast zijn veel glasvezel boeren hun klanten ook aan het "foppen"
ze geven CGnat voor ip4 en ze geven je ip6
maar, voor een aantal toepassingen werkt CGnat niet, omdat je geen nat translation zelf kan instellen.

ander dinge, gamen met cgnat levert ook problemen op.
je zit met 100+ mensen achteer 1 fysiek internet adres.
als er een van die mensen cheat en ze blocken dat ip adres ben jij ook de sigaar.

zolang er niet een open IP4 en IP6 adres gegeven wordt en daarbij een modem wat in bridge gezet kan worden zit je met iets langzamere snelheden toch veel beter bij ziggo.

en daarbij 40 up en 400 down is meer dan voldoende voor 99% van het volk
glasvezel is leuk als je gebruik maakt van de apparatuur van de proivider.
maar met een unifi netwerk en router hier heb ik niks aan glasvezel.
angezien er op dit moment nog niet 1 modem op de glasvezel markt is wat werkt met deze bedrijven en op bridge modus gezet kan worden.
Ik zit bij Odido en heb de glasvezel kabel rechtstreeks in mijn USG pro hangen. Er zit niets van apparatuur van Odido tussen. Dus dat is niet waar.

Verder heb ik ook gewoon mijn eigen ip adres hoor. Host er zelfs websites op.

[Reactie gewijzigd door cmegens op 22 juli 2024 13:22]

welke SFP+ module heb jij er dan voor gebruikt om de glasvezel in je pro te krijgen?
en wat hjeb je met de helpdesk moeten regelen om het werkend te krijgen?

overigens heb ik een USG, nog geen usg pro.

op het moment dat eik een makkelijk werkende oplossing heb stap ik over van ziggo naar ..........
zolang het maar sneller en goedkoper is.
wat in veel gevallen niet echt het geval is
Zou ik even op moeten zoeken, zal ik straks thuis doen. Als je er huiverig voor bent om dat zelf uit te vogelen staan er ook aanbieders op marktplaats die gewoon een kit leveren. Niks met T-mobile hoeven regelen. Werkte gewoon zo.

[Reactie gewijzigd door cmegens op 22 juli 2024 13:22]

Sluit je daarmee niet direct een jaarcontract af zodat je verplicht een jaar bij ze moet blijven?
Nee mijn abonnement was en blijft maandelijks opzegbaar staat er bij in de bevestigingsmail.
ik deed standaard elk jaar verlengen, kreeg je weer 3-6 maanden korting.
Belachelijk duur. Ziggo is duidelijk nog steeds de monopolistische graaier.
Heb jij dan ook voorbeelden van andere marktpartijen die aantoonbaar (veel) goedkoper zijn? Ik heb ze nog niet gevonden.
Internet only scheelt het tot 33% met T-Mobile/Odido

Dat is echt wel veel goedkoper.

Dat het met allerlei tv pakketten anders uitpakt is niet voor iedereen relevant
Wel pakket pak jij dan voor de vergelijking. Als ik het goedkoopste pakket pak dan is het € 42,5 vs € 35. Maar misschien dat dit voor de duurdere pakketten anders uitpakt.
Ik betaal 410,- per jaar voor 1gb glasvezel. Dat is bij tweak, maar er zijn er voldoende die niet zoveel duurder zijn. Vergelijk dat naar met Ziggo, meer dan 700,- per jaar voor 1gb doen/100 mb up, afzetters zijn het.
Dat lukt niet met Internet Start, kun je alleen upgraden. Bij mijn vorige downgrade moest ik ook bellen en dat werd ook telefonisch bevestigd dat dat de enige optie was.
Ja klopt zo is het wel duidelijk.
Alleen verlies je dus wel download en upload snelheid dan als je complete zou houden.
Ik ben wel bevreesd dat als je iets gaat wijzigen dat het dan mis loopt. Of is dat onterecht?
Gaat het makkelijk in de online omgeving aanpassen?
Ik kan "voordeliger", maar als ik zo kijk verlies ik wel wat Ziggo GO voordelen.
Wat zijn de wijzigingen dan?
Wat zijn de wijzigingen dan?
Bij een internet only abonnement kun je ervoor kiezen om wel of geen Ziggo GO te doen. Het is me nog wel onduidelijk of het aantal dagen terugkijken via Ziggo GO ook minder is geworden.
ik open net mijn ziggo go app en kan een week terug kijken zoals gewoonlijk
Met Ziggo GO kun je zeven dagen terugkijken, ook bij de nieuwe abonnementen. Ik ben al overgezet en er is daarin niets veranderd.
Precies, hier moet je echt op letten.

Kennelijk is het weer opnieuw aangepast, maar je kan tegenwoordig dus ook zonder Ziggo Go nemen.
Het kan al een tijdje zonder Ziggo Go, maar als je tegen de klantenservice zegt dat je toch echt geen TV wilt, vragen ze heel mooi verwoord of je nog wel TV terug wilt kunnen kijken online. Waarmee de meeste mensen niet eens door hebben dat ze daar weer meer voor betalen.
Volgens mij hebben ze al 6-7 kwartalen dat ze gemiddeld 25k klanten verliezen per kwartaal en wat ze ook zien dat veel klanten overstappen naar glasvezel. Die is de laatste jaar aan het groeien tov Ziggo en dit was te verwachten dat men de prijzen zou verlagen om klanten weer terug te winnen.

Het steeds maar weer 12 maanden korting geven en ook bij verlengingen zorgt ervoor dat ze geld verliezen en is niet gunstig, mede doordat KPN af toe ook meegaat met dit soort aanbiedingen om tegen gas te geven. Die markt is verziekt als je ziet dat klant na 12 maanden weer weggaan en dit kost geld.

Dit is ook de reden dat de prijzen steeds verder omhoog zijn gegaan de laatste 5 jaar en nu is de inzet anders en KPN had al 1,5 jaar geleden al zijn prijzen en diensten aangepast en afgelopen jaar ook al met de TVplus diensten en nu volgt Ziggo dit ook en gaan ze met 100 Mbps ook eindelijk naar 42,50 en trekken ze de prijs gelijk, alleen de upload is minder.

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 22 juli 2024 13:22]

Een jaar geleden deed men hier bij mij ook een poging toe. Ik had al jaren een goedkoper abonnement, maar ze konden mij een aanbieding doen. Na een snelle rekensom was ik gewoon per maand duurder uit voor dezelfde snelheid en wat zenders extra die ik toch niet zou kijken.

We zijn ondertussen verhuisd en nu zit ik met glasvezel internet only bij KPN.
Als je nu een complete abonnement hebt ga je er wel erg op achteruit. Maar voor een euro meer ga je er dubbel zo hard op vooruit.
En voor €. 2,50 meer (en je hebt de keuze voor glas) heb jij bij de concurrent een 1000/1000 abo t.o.v. 125/25 bij Ziggo. Wil je iets vergelijkbaars dan ga je zelfs minder betalen voor alsnog iets wat 2x zo snel is :+ . En dan neem ik nog een van de meest ongunstige glasproviders op het KPN netwerk (nee niet KPN zelf). Ga je op delta of glaspoort kijken dan is het verschil t.o.v. Ziggo helemaal absurd.

[Reactie gewijzigd door Annihilism op 22 juli 2024 13:22]

En voor €. 2,50 meer (en je hebt de keuze voor glas) heb jij bij de concurrent een 1000/1000 abo t.o.v. 125/25 bij Ziggo. Wil je iets vergelijkbaars dan ga je zelfs minder betalen voor alsnog iets wat 2x zo snel is :+ . En dan neem ik nog een van de meest ongunstige glasproviders op het KPN netwerk (nee niet KPN zelf). Ga je op delta of glaspoort kijken dan is het verschil t.o.v. Ziggo helemaal absurd.
Nu hebben wij nog geen glas (dat zou Delta begin dit jaar beginnen met aanleggen, maar nog steeds niemand gezien), maar ik heb wel de prijzen van Delta bekeken. Daar zouden we net zoveel kwijt zijn als bij Ziggo, voor een vergelijkbaar pakket. Ja, de up en download zou hoger liggen, maar dat hebben wij niet nodig. Die 400 (en vanaf vrijdag 500, want dan gaat de stroom van het modem af vanwege werkzaameheden van Enexis :p )Mbs is meer dan genoeg. Nu hebben wij geen internet-only maar gebruiken wij ook CI+ modules (waar wij nu niets voor betalen)
Je kan in de nieuwe Delta regio's ook voor andere aanbieders kiezen ipv. Delta. Caiway bijvoorbeeld.
Kijk even naar partners op hun lijnen, meestal bieden ze dezelfde snelheid maar met extra opties zoals tv pakketten.
Maar je hebt gelijk, de prijzen zijn niet zo nice als in het westen, geen 1000/1000 voor 30 euro als sommigen hier hebben via Tweak internet etc. idd.

[Reactie gewijzigd door Xfade op 22 juli 2024 13:22]

Er ligt hier helemaal niets... Het moet eerst aangelegd worden en dat zou Delta doen (begin dit jaar beginnen)
En voor €. 2,50 meer (en je hebt de keuze voor glas) heb jij bij de concurrent een 1000/1000 abo t.o.v. 125/25 bij Ziggo. Wil je iets vergelijkbaars dan ga je zelfs minder betalen voor alsnog iets wat 2x zo snel is :+ . En dan neem ik nog een van de meest ongunstige glasproviders op het KPN netwerk (nee niet KPN zelf). Ga je op delta of glaspoort kijken dan is het verschil t.o.v. Ziggo helemaal absurd.
moet je wel glas als optie hebben, dat is vooralsnog alleen aan een klein stukje van alle woningen voorbehouden
Pak je het start xxl pakket, dan heb je alsnog je 400 mbit.

Nieuwe klanten krijgen trouwens bij Ziggo ook een gratis WiFi 6 booster er bij in bruikleen, behalve voor het Lite abonnement. Dit is een sagemcom F@st 266

Uit mijn hoofd is het zo dat alle nieuwe abonnementen behalve Lite ook nu de zwarte Sagemcom modem krijgt.
Het Lite abonnement ontvangt nog een Arris of Compal modem.

[Reactie gewijzigd door kameleon20 op 22 juli 2024 13:22]

Laat me raden, ik mag mijn huidige Connectbox niet inruilen voor dit nieuwe modem?
Jawel modemruil kan altijd als je doet of je problemen hebt. Als je geen problemen hebt zou ik het lekker zo laten btw :)

[Reactie gewijzigd door discy op 22 juli 2024 13:22]

Als je huidige Connectbox nog de problematische Puma chipset heeft, kun je sowieso een nieuwe krijgen. Even bellen en doorgeven dat je last hebt van slecht geluid met Teams ed. en ze sturen gratis een nieuwe generatie met een betere chipset.
Ah thanks, dat wist ik niet. :)

Welke modem krijg je dan?
Ik kreeg destijds een nieuwere generatie van UBEE, die Ziggo volgens mij nog steeds Connectbox noemt.
Ziggo heeft alleen de witte Connectbox (Arris/Compal), Connectbox Giga (Arris) en zwarte Connectbox V2+ (Sagemcom) nog voort particulieren.
De mogelijkheid tot uitgifte van de Unbee 1318ZG (Zakelijk non wifi modem) is voor particulier sinds enige maanden niet meer mogelijk.

De problemen met de Puma chipset zijn 'verholpen'.
Ik ben benieuwd of ze stabieler werken dan de zeshoekige smart wifi 5 pods en of bestaande klanten deze ook kunnen gebruiken/omruilen. Is daar al meer bekend over?
In huur zijn ze 2,50 per stuk, en ik heb ze al een poosje in test gehad.
Ze zijn vele malen beter dan die zeshoekige pods, en zelfs beter dan de deco's durf ik oprecht te zeggen.
Ja ik zat dus te kijken ik heb complete, en heb nu 500/50.
Ik kan dus of op dit pakket blijven nemen ik aan, of 1 euro meer betalen. en verdubbeling van snelheid krijgen.

Want ja terug zetten naar start xxl is leuk, bespaard je wel op de kosten alleen ga je ook terug in snelheid(Niet dat ik het denk nodig te hebben).
De keuze is makkelijk. Je kan namelijk als bestaande klant niet terug naar Start XXL.

Edit
Laat maar, kan wel. Een maand terug kon het nog niet. Sorry! |:(

[Reactie gewijzigd door LongBowNL op 22 juli 2024 13:22]

Ja ik ga eens kijken deze maand komt Spider-Man 2 uit, nu heb ik 500/50 eens kijken of ik nu echt merk die snellere download.

Maar wordt denk ik weer downgraden, en dan 6 euro besparen.
Die 1000/100 is totaal onnozel en niet nodig vind ik, niet dat ik het geld niet heb maar ik heb het niet nodig.
Ieder zijn usecase denk ik dan zo. Ik zou eerder omhoog willen qua snelheid dan omlaag (1gbps symmetrisch, kpn). De download trek ik sowieso regelmatig vol, de upload wel wat minder, denk ik.
Uiteraard iedereen zijn eigen use case, ik zou niet weten hoe ik die download snelheid vol trek.
Ja over paar weken even een keer Spider-Man 2 download, maar verder is het alleen een Netflix of iets dag verbruikt niet zoveel :).

Thuis werken met vpn aan en teams ook niet, kan prima op het 40/4 pakket.
Of je moet grote bestanden up en downloaden regelmaat, maar voor gewoon beetje kantoor werk en teams overleggen kan dat prima.
Maarja, die 500/50 is dan ook pas net sinds deze maand, dus tot deze maand was die 400/40 nog genoeg, scheelt dan toch weer 11 euro per maand, als je de extra snelheid toch niet perse nu al nodig hebt.
Scheelt 6 euro per maand, van 71 euro terug naar 65.
Het ligt er misschien ook aan welk pakket je had, ik heb internet compete en tv start(dus geen extra tv zenders, of kastje om op te nemen/ terug te kijken(ci+ module gebruik ik).

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 22 juli 2024 13:22]

Hoezo achter uit? Je hebt toch 100MB meer dan XXL?
Op zich dan wel weer jammer dat het duurste pakket minder daalt dan de middelste twee. Voor het kleine verschil (tussen de twee middelste), is er eigenlijk ook geen reden meer om te kiezen voor Complete, als je voor 5 euro extra in de maand 100/10 megabit meer upload/download krijgt.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 22 juli 2024 13:22]

Voor het kleine verschil, is er eigenlijk ook geen reden meer om te kiezen voor complete
En dat is dus ook precies hoe marketing werkt, mensen kiezen dan toch voor iets wat ze niet perse nodig hebben voor net iets meer geld.

De 'The decoy effect' noemen ze dit ook wel.

[Reactie gewijzigd door Bender op 22 juli 2024 13:22]

Yep, of het popcorn model. Voor een, twee euro meer bijna het dubbele.
Ja maar dan kan je zeggen popcorn model maar kan jij bij de glasvezel dan 200 Mb afnemen bij een Odido?
Daar ga je van 100 meteen naar 400
Die doen precies hetzelfde. De 400 ziet er veel aantrekkelijker uit dan de 100. Vervolgens kijk je naar de 1000, en die is eigenlijk nauwelijks weer duurder dan de 400.
Klopt helemaal je je eens.
Maar echt.

2 persoons huishouden. Had 50mbit van ziggo, nu 1gbit kpn ivm actie.
Merk geen verschil omdat ik die 1gbit niet nodig heb.

Hooguit downloaden van ps5 game. Maar hoe vaak doe ik dat? En vaak laat ik de ps5 m dan in rest mode downloaden..

Ik wil vooral goede dekking in en om het huis. Daar ben ik met KPN superwifi niet zo tevreden over.
De pakketten links verdwijnen helemaal. Dus je hebt straks alleen nog maar Lite, Start, Start XXL en Elite. Je kunt geen Complete of Max meer kiezen.

[Reactie gewijzigd door hiostu op 22 juli 2024 13:22]

Lekker duidelijk te onderscheiden productnamen 8)7
Ziggo/Vodafone staat niet bekend om hun goede namen. En niet alleen Ziggo, vroeger had je gewoon:
- Basis
- Medium
- Power

Nu heb je er 4 of 5, met allemaal hun eigen namen. Sommige gebruiken ook namen als:
- Minder
- Veel
- Veel Meer
- Veelst

Of:
- Basis
- Goed
- Beter
- Best

Schiet mij maar lek inderdaad, wat is er zo moeilijk aan gewoon simpele namen.
Zoals...?

- Websurfer
- Streamer
- Gamer
- Alles Kunner

:P
Dat zou al logischer zijn, maar voor mij mag het gewoon zo simpel als mogelijk.

Kennelijk zijn marketing mensen erg overtuigd van hunzelf, wat ze weten uit gekkigheid vaak niet meer welke namen ze moeten verzinnen.
Eens, en daarnaast... wat zou er mis zijn met Nederlandse benamingen? Het verengelsen van Nederland mag wel eens wat minder van mij. Net zo min als de turbo taal met 1001 afkortingen en dan nog een beetje tot je duizelig word.

Overigens over marketing gesproken... de naam Odido... |:(
Was dat niet zo'n farizeeër ergens in Amsterdam op het nivo Sekte?
Of Elite :) misschien even afwachten Elite-Start- XL-XXL- Elite-Mega ..... :Y)

[Reactie gewijzigd door Jeroen hofman op 22 juli 2024 13:22]

Ben benieuwd hoeveel mensen downgraden. Het merendeel heeft genoeg aan een lite abonnement alleen weten ze dat zelf niet zo goed.
Daarom hebben ze eerst Lite steeds in prijs verhoogd, en introduceren ze nu een nieuw pakket er onder. 90% van de bestaande Lite mensen zal niet downgraden, omdat ze niet eens weten van de optie of er geen verstand van hebben. Meer geld voor Ziggo en nu toch weer een goedkoper pakket er bij waarmee ze iets beter kunnen concurreren qua instap prijs.

Ze hadden Lite dus helemaal niet in prijs hoeven verhogen in het verleden. Ik ben zooooo blij dat ik Ziggo inmiddels jaren achter me heb gelaten en op glas zit....!
Ik wil zelf downgraden naar Start XXL, maar dat kan dus niet als bestaande klant. Ten minste, niet in de interface van Mijn Ziggo.

Laat maar, kan wel. Een maand terug kon het nog niet. Sorry! |:(

[Reactie gewijzigd door LongBowNL op 22 juli 2024 13:22]

Apart, ik heb me een maand geleden "gedowngraded" naar Start ipv Complete na de aankondiging dat op 2 oktober de snelheden omhoog gingen (vandaag in laten gaan). Ik heb ook TV in mijn abo, dus misschien is dat net wat anders dan alleen internet afnemen?
Downgraden naar Start kon wel, Start XXL daarintegen kon toen nog niet.
Wat ben ik blij dat ze bij ons op het eiland glasvezel hebben aangelegd. Via E-fiber, ook wel de 'open' kabel, bieden verschillende partijen synchrone snelheden van 1 Gbit aan voor €40,- p.m. Dit is zonder tijdelijke kortingen die regelmatig worden aangeboden door verschillende partijen. Je kunt hier ook nog eens gebruik maken van een vast IP-adres en een goede en behulpzame servicedesk als je problemen of vragen hebt. Helaas kan niet iedereen gebruik maken van deze mogelijkheid waardoor je soms gewezen bent op een enkele prijzen.

Nu de uitrol van glasvezel zo hard aan de gang is snap ik ook niet waarom ze nog steeds zulke hoge prijzen vragen. In verhouding met glasvezel is het naar mijn idee erg duur. De coax aansluiting laat ik uiteraard zitten mocht ik er in de toekomst gebruik van willen maken, maar als ze zichzelf de markt uit blijven prijzen dan zie ik mezelf nooit meer klant worden van VodafoneZiggo.
Ik heb mijn ouders geholpen hun triple play "wurggreep" abonnement de deur uit te doen nu er glas van glasdraad ligt. Ik vind het wel jammer dat het voor de meeste niet-tweakers toch lastig is om zelf de diensten bij elkaar te zoeken, want triple play op glas is eigenlijk net zo duur. De migratie kost wel wat moeite, want met triple play ben je compleet ontzorgt.

Maar ik heb hier een besparing van pak m beet €300 op jaar basis gerealiseerd door over te gaan op een "kaal" internet abonnement via RapidXS, te bellen via cheapconnect, tv via NLZiet, en email hosting via vimexx. Er een goed router neer gezet (in tegenstelling tot de oververhitte en afgeschermde Ziggo meuk). Erg tevreden ermee, internet is stabieler & sneller, tv kijken via een app is even wennen maar je hebt NPO plus erbij. En goed voor de concurrentie blijkt nu ....

[Reactie gewijzigd door MauricevL op 22 juli 2024 13:22]

Max (600/60Mbit/s) 63 euro Start XXL (400/40Mbit/s) 52 euro
Giga (1000/100Mbit/s) 63 euro Elite (1000/100Mbit/s) 59 euro

Klopt dit wel Tweakers? Max en Giga allebei 63 euro.
Ja dat klopt, het max abonnement bestond al niet meer. Je kon al voor hetzelfde geld overstappen naar giga.
Anoniem: 1617016 2 oktober 2023 19:00
Grappig, dus het kon eigenlijk best goedkoper, maar ze doen het pas nu ze klanten verliezen aan glasvezel. Zo zie je maar, concurrentie is nuttig.
Yep, ook hier rammelt Odido binnenkort met glasvezel aan de deur, dus nu meteen maar even de boel gedowngrade naar 400. En zodra hier glas komt, wegwezen.
Heb al glas op andere adres, en dat is een zegen vergeleken met coax.
Je kunt als bestaande ziggo klanten je abonnement eenvoudig wijzigen, betekent dat je dan aan een nieuw jaarcontact vastzit?
Nee. Heb net gebeld om mijn Basic om te laten zetten naar Lite. Was onmiddellijk geregeld en kreeg een paar minuten later de bevestiging. Werd beschouwd als wissel dus geen nieuwe contracttermijn.
Waarom zet je basic om naar Lite? Basic was 50/25 en nu 100/25? Snelheden zijn toch hetzelfde?
Hij betaalt 2,50 meer voor 100/25 ipv 50/20. Zo slecht is dat toch niet? Dat is toch niet hetzelfde ?
35 euro voor 1gbit bij Odido zonder korting
Voor 35 euro krijg je 100 Mbit/s bij Odido. 1 Gbit/s kost 45 euro (zonder korting).
Maar ze zijn klant bij Ziggo, niet bij Odido
Dan moet Odido het wel aanbieden in de plaats waar je woont.
En 1e jaar met korting: €17,50 (Ben abo betaal ik apart) voor glas-internet only.
kDenk wel dat er 'iets' bij komt binnenkort...
.oisyn Moderator Devschuur® @Jeuvie2 oktober 2023 21:09
Da's toch verschillend dan 8)7. Hij had 50/25, waarschijnlijk voor €40, nu krijgt ie 100/25 voor €42,50.
Ik betaal voor mijn internet basic 50/25 nu 100/25 38,50,- dus zo gek is mijn vraag toch niet?
.oisyn Moderator Devschuur® @Jeuvie2 oktober 2023 22:12
Zeg je dat je Basic verhoogd is naar 100?
Dat klopt, ik heb nu 100/25.

https://community.ziggo.n.../1245849/page/35#comments

[Reactie gewijzigd door Jeuvie op 22 juli 2024 13:22]

.oisyn Moderator Devschuur® @Jeuvie2 oktober 2023 22:15
Ah ok, dat bleek niet uit het artikel. Ik vraag me af of @robertwebbe dat wel doorhad dan :)
Hoe krijg jij het voor elkaar dat je maar 38,50 voor 100/25 betaald?
Ik heb afgelopen vrijdag mijn tv pakket uit mijn abonnement laten halen en heb nu alleen internet basic 50/25 voor 44,-.. 😬
Dat basic abonnement oktober 2021 afsluiten voor €32,50 en er twee keer inflatiecorrectie overheen krijgen om op €38,50 uit te komen. Tenminste, zo ben ik er aan gekomen...

Basic is nu ook 100/25 van snelheid, haal je dat niet, dan even modem rebooten.
Aha, op die manier. Bedankt voor de info!
das niet barre handig. nu betaal je wsl meer voor hetzelfde.
Basic was €44 per maand en Lite €42,50, €1,50 goedkoper. De (nieuwe) snelheid blijft hetzelfde: 100/25.
Ik betaal voor basic sinds vorige maand 38,50€. Daarvoor 35€. Waarschijnlijk heb ik dat pakket al ietsje langer dan jou.
Zo ik weet kun je altijd verlagen, en dan zou je niet een jaar vast moeten zitten. Gewoon even met ziggo bellen dus. Ik heb wel eens gehoord dat je wel voor 1 jaar moet tekenen als je de welkom korting wilt hebben -- zelf geen ervaring mee
Ik ben vorige maand van complete naar start XXL gegaan ivm de snelheidsverhoging op xxl.

Dit gedaan via de retentie afdeling omdat ik ook wat voordeel wilde hebben. Na een beetje moeite 6 maanden 20 euro korting, ze wilde in de eerste instantie 10 euro korting doen.

In dit geval wel een jaarcontract. Maar met de korting en wegdoen van Ziggo TV. Besparing van €25 per maand en dankzij de 6 maanden korting nu het eerste jaar €420 goedkoper dan voorheen. Dat is wel de moeite waard.
Of goed zeuren en 9 maanden 20 euro korting fixen en ESPN 1 jaar gratis ;)
Kort antwoord. Ja je gaat een nieuw abonnement aan.
Nee dat klopt niet. Je gaat alleen een jaarcontract aan wanneer je een korting krijgt niet bij alleen een aanpassing van het pakket.
Na online aanpassen kreeg ik een bevestigingsmail waarin staat dat de contracttermijn 12 maanden is. Morgen maar eens even bellen hoe dat zit.

EDIT: Vandaag is de wijziging ingegaan in Mijn Ziggo. Hier staat dat het abonnement maandelijks aanpasbaar en opzegbaar is. Lijkt op een fout in de mail dus.

[Reactie gewijzigd door NLDViane op 22 juli 2024 13:22]

Ook aangepast, heb een bevestiging dat het per maand is.
Heb je misschien een pakket gekozen?
De enige keuze die ik had was "Pakket: Internet Start". Geen TV of telefoon aangevinkt.
Hier ook aangepast van 500/50 naar 400/40 en er staat contractduur 12 maanden in de mail. Dit werd nergens vermeld tijdens het aanpassen.. Lekker dan, morgen weer bellen om het ongedaan te maken.

Edit: @NLDViane Ik heb net even snel gechat met Ziggo. De einddatum van m'n 1 jaar contract is inderdaad ongewijzigd en het nieuwe pakket is per vandaag al ingegaan. De automatische email was gewoon extreem verwarrend/foutief.

[Reactie gewijzigd door stin00 op 22 juli 2024 13:22]

Heb het zelf via de app gedaan.
Ook de pdfs gelezen en een screenshot gemaakt van de prijs per maand.

Hier is het per maand gegaan, sterker nog, om 00:28 viel de verbinding even weg en kreeg ik (bijna) direct een melding dat het nieuwe abbo wat is ingegaan op 03-10-2023.

Zouden ze per app of website andere regels hanteren?
Kan mij niet voorstellen dat er een marketing persoon op kantoor blijft om aan de knoppen te draaien....
Ik keek net bij iemand en die ziet gewoon online staan dat degene weer voor 12 maanden vast zit.
Als je niks doet gebeurt er inderdaad niks.

[Reactie gewijzigd door Cave_Boy op 22 juli 2024 13:22]

Toch klopt het niet. Net mijn pakket aangepast en geen nieuw jaarcontract.
Dacht ik al, laat dan maar zitten ze zijn hier druk met glasvezel bezig en heb dus geen zin om nu weer aan een contract vast te zitten. :)
Is niet zo. Zojuist aangepast en de contracttermijn is 1 maand
Yes klopt hier ook.

Abonnement
Contracttermijn

Internet Start XXL en TV Start Next Mini (zonder bellen)
1 maand
Waar staat dat dan? Het is toch niet de bedoeling dat je moet gaan overleggen of dat er verkeerde informatie via de mail gegeven wordt.
Ergens moet toch staan dat het per maand is en dat je niet aan een jaarcontract vast zit.
Het staat in de 2de email die je krijgt over je bestelling (van de wijziging), zoals boven jouw post is aangegeven.
En als het uitgevoerd is de volgende dag staat het ook in mijn ziggo
Dank voor je reactie.
Ik vraag me af of dit ook per maand aanpasbaar is?
Weet dat van graaf moment tot aangesloten zijn zo meer dan een half jaar kan duren.
Als ze druk met glas bezig zijn bel dan met retentie voor een mooie deal. Tenzij je de upload van glas goed kunt gebruiken.

Zodra Odido hier beschikbaar is ben je een dombo als je voor de volle mep Ziggo neemt. Je krijgt er immers altijd minder voor.
Nee hoor. Alleen als je gebruik maakt van aktie prijzen e.d.
Anoniem: 1883242 @jobr2 oktober 2023 20:27
Laat het nou net zo zijn dat je online alleen de mogelijkheid hebt om te switchen met "aktie prijzen".

Of ze moeten het zich opnieuw bedacht hebben maar dit was nog het geval amper een maand geleden.

Voorheen kreeg je ook vrijwel direct de gewijzigde snelheid nu handelen ze het af als een bestelling en nieuw contract, tijdens kantooruren.

Mensen zolang mogelijk vasthouden is een strategie wanneer er andere opties zijn en concurrentie.
De manier waarop zegt wel eea.

Opties tot wijzigen zonder "aktie prijzen" ontnemen,
de standaard methode tot annulering hoogdrempelig maken, brief of telefonisch.
Mensen die zich snel schamen of vatbaar voor schuldgevoelens een vriendelijk aanbod (voor een jaar) maken.
Het is allemaal wat wolfs geworden tegenwoordig, maar dat zijn veel consumenten ook, jammer voor de meerderheid aan schaapjes.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 1883242 op 22 juli 2024 13:22]

Dat is nu niet het geval. Het zijn de gewone prijzen. Ik heb ook nog nooit aktieprijzen gezien bij switchen.
Nu krijg je ook een bestelling maar opzegtermijn blijft 1 maand

[Reactie gewijzigd door jobr op 22 juli 2024 13:22]

Er lijken anders ook genoeg mensen bij concurrenten te werken. Odido (moet echt nog wennen aan die naam) lijkt hun marketing team gestuurd te hebben.

Dus tja, het is maar hoe je de reacties leest. Zelf ben ik al jaren klant bij Ziggo, en maar 1x het verbindingsproblemen gehad. De kwaliteit van hun netwerk is bij mij gewoon goed. En met deze wijziging kan ik voor hetzelfde geld overstappen van 500/50 naar 1000/100. Of een paar euro minder en 400/40 nemen. Prima wijziging, in mijn ogen.
Waarom zouden er hier mensen voor ziggo moeten werken?

Ik heb de keuze uit glasvezel en ziggo, beide hebben een stabiele verbinding. Het voordeel van ziggo is dat de nederlandse ondertiteling bij tv programma's gewoon goed werkt in tegenstelling tot glas aanbieders waar het via de teletekst pagina opgeroepen moet worden. Het nadeel van ziggo is de async verbinding.

Ondertiteling bij de glas aanbieders is een vervelend punt voor mij, erg irritant, de async verbinding heb ik geen last van omdat ik nauwelijks upload.

kortom: ik switch ieder jaar van glas naar ziggo en weer terug, net waar ik de beste aanbieding kan krijgen. nu zit ik bij ziggo en krijg ik een jaar lang 50% korting, als dat is afgelopen kijk ik weer verder naar wat dan het beste voor mij is.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.