Ziggo stopt met Movies & Series XL en vervangt het door SkyShowtime

Kabelaar Ziggo stopt met het aanbieden van films en series in zijn eigen aanbod Movies & Series XL en L. In plaats daarvan krijgen klanten die dat nu hebben kosteloos toegang tot streamingdienst SkyShowtime van Comcast en Paramount.

Vanaf dit najaar krijgen klanten die TV Max hebben toegang tot SkyShowtime en ze moeten daarvoor apart een account gaan aanmaken bij de streamingdienst, zo zegt Ziggo. Klanten met vast internet bij Ziggo en mobiel internet bij Vodafone of HollandsNieuwe kunnen SkyShowtime als extra tv-pakket erbij nemen. Vodafone en Ziggo vormen in Nederland één bedrijf, namelijk VodafoneZiggo.

Andere klanten kunnen zich ook via Ziggo abonneren op SkyShowtime. Vermoedelijk loopt de betaling dan via de kabelaar, maar de prijs is dezelfde als SkyShowtime rekent voor een los abonnement via de eigen website, namelijk 6,99 euro per maand. Wanneer de wijziging precies in gaat, zegt Ziggo niet. Het gaat in elk geval om 'dit najaar'.

SkyShowtime is sinds oktober vorig jaar in Nederland verkrijgbaar. De streamingdienst is van de Amerikaanse bedrijven Comcast en Paramount. Beide bedrijven hebben een deal gesloten om SkyShowtime te bundelen met bepaalde Ziggo-abonnementen.

SkyShowtime
SkyShowtime

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

22-08-2023 • 17:18

134

Reacties (134)

134
133
42
4
0
76
Wijzig sortering
Op zich lijkt mij dit voor klanten geen achteruitgang, alleen al vanwege Star Trek. :-) Maar misschien past het ook wel in de (nieuwe?) strategie, waarbij eerder de ontwikkeling van een nieuwe settopbox werd uitbesteed.
mist alleen veel star trek.
geen DS9, enterprise, TAS, voyager, discovery, picard, en lower decks.
daarnaast een paar maanden vertraging met prodigy afleveringen.

je hebt dus alleen SNW(1 dag vertraging), TOS, TNG, de films, en prodigy(paar maanden vertraging)
en prodigy kan zomaar ineens verdwijnen, aangezien paramount er van af wil.

overigens belangrijk om te weten voor tweakers: skyshowtime werkt niet op linux.
wordt actief geblokkeerd, ook als je de juiste DRM plugins hebt en een Windows user agent.

[Reactie gewijzigd door thedicemaster op 22 juli 2024 17:14]

Als je originele Star Trek, DS9, Next Generation, Enterprise en Voyager wil moet je volgens mij bij Netflix zijn. Wil je Picard en Lower Decks is het bij Prime te doen. De meeste films staan ook op Prime. TAS weet ik niet, nooit gezien ook nooit naar gezocht.

Strange New Worlds tot hiertoe nog niet gevonden maar in België geen SkyShowtime, nog steeds geen HBO Max, vrees dat België niet belangrijk genoeg is of je moet op tv kijken dan heb je 10 minuten film afgewisseld met 20 minuten reclame.
Star Trek TNG staat wel op skyshowtime de andere (nog) niet
Star trek staat volgens mij helemaal niet meer op Netflix, dus de oudere series / films ook niet
Net even gekeken voor je. Star Trek, Star Trek Deep Space 9, Star Trek next generation, Star Trek voyager, Star Trek enterprise en Star Trek: the animated series staan op Netflix. Zag ook een docu dat beschikbaar was genaamd "for the love of spock".
Hbo zit in het streamz aanbod (niet volledig, maar toch een aantal titels) omdat Telenet een overeenkomst heeft met hbo komt de Max niet in België
Zelfde met andere diensten, uitzendrechten liggen bij zenders of in het Telenet aanbod.
Beste,

In België heeft Streams een deal met HBO max, dat zij content van HBO mogen uitzenden, we zijn als Belgen weer lekker gesjareld met duopolisten die er alles aan doen om ons als citroenen uit te knijpen.
Ik kan als Belg je frustratie perfect begrijpen, ik heb een high end surround installatie. Ik ben al is gaan informeren voor een VPN, kan je zonder problemen je abonneren in het buitenland. Geen enkele streamingdienst die uitzoekt van waar je id komt, het zijn inkomsten voor hun.
Het aanbod van Amazon is veel beter, het kost natuurlijk geld maar je kan op de Amerikaanse alle films die er bestaan huren en alle series kopen. Je kan zelfs kiezen naargelang de prijs dat kan in England of Duitsland verschillen van prijs, dan neem je de goedkoopste.

Net als Lumiére die produceren dvd, ik vind dvd al niet meer van deze tijd, en blu-ray terwijl je bij een online abonnement je films en series zelfs download in stereo, daaraan werken ze nog. Onbegrijpelijk
Waarom is SkyShowTime geblokkeerd op Linux? Zo wordt je naar Mac of Windows gedwongen.
ze vertrouwen linux niet.
"linux is voor hackers, hackers kunnen te makkelijk series rippen"
op android met root werkt het ook niet.
Wat kortzichtig. Ondanks dat de boel niet werkt op Linux staan nieuwe episodes nog steeds gewoon online kort na de release.
Tenzij je dus al welkomstaanbod van Sky had lopen, a 2,99 zolang abo loopt :+

Dat plus aanbod ziggo was wel aardige combinatie voor mijn beperkte behoeften. Nu moet ik gaan overwegen of ik die 50% korting opgeef voor een voordeeltje dat ik alleen heb zolang ik klant blijf van Ziggo of tot Ziggo weer iets anders verzint. Want Sport Totaal of het kinderpakket als freebie bij m'n combodeal, tsja, allebei eigenlijk geen toegevoegde waarde voor mij.

Maar voor bijna alle andere klanten idd wel beter :P
Drie Euro per maand is inderdaad een goede deal voor die streamingsdienst. Een soortgelijk abonnement heb ik lopen voor HBO Max. Alleen is de vraag hoe die daar na de veel besproken fusie mee om gaan...
Dat soort deals zijn gewoon marketing trucs. Het aanbod in films en series is zo laag dat je beter gewoon 2 maanden per jaar die dienst kan afnemen dan jarenlang de helft te betalen.
Exact dit, ik heb beide voor de 50% korting levenslang, hoelang dat ook moge zijn. Op HBO keek ik house of dragons en nu een andere serie Succession. Maar heb volgens mij nog nooit iets bekeken op Skyshowtime terwijl ik voor mijn gevoel al bijna een jaar lid ben (kan iets korter/langer zijn, geen idee even wanneer ze gelanceerd zijn maar is ook neit het punt ;))
Ik zit met hetzelfde probleem. Heb SkyShowtime al voor 2,99.
Ik ga echter die korting niet opgeven want zoals je al zegt je meet het maar nooit.

En ik heb genoeg andere abo's dus helaas voor mij dan. En geluk voor anderen!
de korting is ongeveer 50%,
de aanbiedingsprijs van skyshowtime is dan ook 3,49 euro per maand.
tenminste de aanbieding die ik heb.
Als er nou HD versies van DS9 en Voyager op stonden, dan zou ik het meteen nemen. Maar ben bang dat er verder sowieso niet zo heel veel op staat.
Vraag mij af hoe dat gaat met mensen die Movies L als "gratis" pakket hebben, (als je bv ook Vodafone) hebt.

Is dan ineens XL en L hetzelfde waard? Of moeten L gebruikers bij betalen?
Nee, dat is niet hetzelfde waard. In de tekst is het misschien wat onduidelijk verwoord maar Movies & Series XL bevat in feite de content van Movies & Series L + een aantal lineaire kanalen ook wel bekend als TV Zenders Plus. Ze zijn dus niet gelijkwaardig maar bevatten allebei straks wel Skyshowtime. Diegene die nu Movies & Series XL hebben zullen straks Skyshowtime & TV Zenders Plus hebben. Diegene met Movies & Series L zullen straks alleen SkyShowtime hebben.

[Reactie gewijzigd door Jay-B op 22 juli 2024 17:14]

quote: VodafoneZiggo
SkyShowtime zal hiermee het huidige Movies & Series L en Movies & Series XL van Ziggo vervangen.
Zoals het er staat is het de vervanging van beide en verdwijnt inderdaad het onderscheid tussen L en XL.

Als extraatje is het wel leuk, maar 6,99 per maand voor een aanbod van maar 845 titels (bron: JustWatch) is niet aantrekkelijk genoeg voor mij. Ter vergelijking: 7206 bij Netflix, 2308 bij Disney+, 2302 bij Prime, 1836 bij HBOmax en een riante 186 bij Apple. Natuurlijk moet er wel wat voor jou tussen zitten en verschilt de kwaliteit, maar kwantiteit doet er ook wel degelijk toe.
Nee, dit klopt niet. XL bevat ook TV Zenders Plus.
Ik citeer VodafoneZiggo direct, volgens hen is SkyShowtime de vervanging van beide. Ik begrijp dat er op dit moment een onderscheid is tussen L en XL, uit het persbericht kan ik niet opmaken dat dat zo blijft.
Vandaar ook de opmerking. Het persbericht is iets te onduidelijk hierin. De term vervangen is hier niet helemaal op zijn plaats.
Ik XL zat ook nog exclusieve content. Hier viel voorheen de HBO content onder. Dit is later in een beperkter content aanbod voortgezet. Maar kon mij niet boeien om er een abonnement op te hebben
Mwah, bij Netflix hebben ze nog altijd veel niet en veel rommel. Voelt vaak als wegzakken in middelmatigheid. Kan ook niet zoeken op imdb score of iets binnen genres. Crunchyroll doet dat veel beter met rating systeem.
Ik weet niet of het klopt, maar gevoelsmatig hebben ze allemaal zoiets honderd echt goede titels en verder opvulling. Ooit ging Netflix daar dik overheen, in 2018 echt top herinner ik me, incl Disney titels ook nog en lagere prijs.

[Reactie gewijzigd door OruBLMsFrl op 22 juli 2024 17:14]

Je hebt een plugin "IMDB ratings on Netflix" of "Trim: IMDB Ratings on Netflix and Prime Video".
Je kan dan wel niet sorteren op rating maar je kan de rating wel zien van IMDB en rotten tomatoes.
[...]

Zoals het er staat is het de vervanging van beide en verdwijnt inderdaad het onderscheid tussen L en XL.

Als extraatje is het wel leuk, maar 6,99 per maand voor een aanbod van maar 845 titels (bron: JustWatch) is niet aantrekkelijk genoeg voor mij. Ter vergelijking: 7206 bij Netflix, 2308 bij Disney+, 2302 bij Prime, 1836 bij HBOmax en een riante 186 bij Apple. Natuurlijk moet er wel wat voor jou tussen zitten en verschilt de kwaliteit, maar kwantiteit doet er ook wel degelijk toe.
Het pakket L wat je als Ziggo + Vodafone abonnee nu kreeg was ook niet de moeite wat inhoud betreft. Vond je iets leuks, dan moest je bijbetalen. Dan kan je beter nog gratis Skyshowtime hebben. Dan kan je in iedergeval Californication nog een keer terugkijken ;)
Vraag ik me ook af ja! Hier ook alleen L.
Ik heb "Movies & Series", dus niet "Movies & Series L/XL".
Is dat dan weer anders? En nee, ik zit niet op SkyShowtime te wachten.
Ik heb ook de gratis versie ism Vodafone en het werkt hier al. Niets voor hoeven doen.
en het werkt hier al
Waar verwijs je precies naar? Bedoel je dat je Movies L bij je Ziggo en Vodafone (of Hollands Nieuwe) contract hebt gekregen, of bedoel je dat je al een uitnodiging voor SkyShowtime hebt gehad?

@mvrhrln, je moet volgens mij in jouw Ziggo account eerst een keuze maken voor welke pakket je wilt gaan. Je kunt kiezen uit drie verschillende pakketten onder Mijn Ziggo > Producten > Volop Extra Voordelen:
  • Ziggo Movies & Series L
  • Ziggo Sport Totaal
  • Ziggo Kids
Ik had Movies L gratis bij Ziggo/Vodafone. Als je nu op die plek kijkt staat er al een boel van SkyShowtime. Ook in de Ziggo-app is het al te bekijken.

Maar echt op de plek waar eerst Movies en Series zaten, en het heet ook nog steeds zo, alleen dan met SkyShowtime-logo's. Inloggen in de SS-app op de Next kan niet zonder een proefabonnement aan te gaan, dus daar zullen we nog wel een uitnodiging voor krijgen.

[Reactie gewijzigd door Dennisdn op 22 juli 2024 17:14]

Skyshowtime mag wel met wat meer kwalitatieve content over de brug komen. Veelal is oude films of series..
Skyshowtime is niet best inderdaad. Star Trek in HD met stereo geluid, terwijl USA Paramount het in 4K aanbied met dolby digital/ atmos. Daarnaast kijk ik altijd met engelse subs, maar die kan in de app op Android TV alleen op minimaal font size 24.
Ja het is erg dat via “illegale bron” je dus beter beeld hebt dan via het legale aanbod.
Als ik een Mercedes jat rijdt dat ook beter dan mijn Polo.
Downloaden is dan ook niet hetzelfde als stelen.
Kun je mij het verschil eens goed uitleggen dan
Downloaden is kopiëren. Je maakt er ‘nog een’. Het origineel blijft onaangetast op z’n plek.
Met stelen neem je iets weg. Je hebt het origineel.

Downloaden (uit illegale bron voor de muggenzifters) is niet stelen. Het is copyrightschending.

Dat wil niet zeggen dat de eigenaar van het origineel geen schade heeft. Het feit dat jij een kopie van het origineel hebt, betekend dat de eigenaar inkomsten is misgelopen.
Het excuus “ik had het niet gekocht” is natuurlijk geen valide reden. Je hebt gewoon niet het recht. “Ik kon het niet kopen” (wat zeer waarschijnlijk onzin is, alleen wordt het dan (heel) duur en veel gedoe) is evenmin een valide reden.
De content aanbieders zijn ook niet consequent in het toepassen van het 'copyrightbeginsel'. Het is nu niet zo actueel meer door de streamingtechniek maar ik (en ongetwijfeld meer tweakers) stammen nog uit de tijd van de beeld en geluidsdragers. Als je vroeger een cd (of dvd, lp, cassete enz) kocht betaalde je daarmee de productiekosten van de cd en de rechten om er naar te luisteren. Echter als een cd kapot zou gaan kon je niet een nieuwe kopen tegen bijv productiekosten en marge, je moest dan gewoon een nieuwe cd kopen en dus weer opnieuw betalen voor de copyright die je al had. Ook als er een verzamel cd uitkwam met 1 bonusnummer wat je nog niet had, terwijl je de rest van de nummers al op andere cd's of lp had staan moest je om die te kunnen kopen weer opnieuw copyright betalen over de nummers waar je de rechten al van had betaald. Het was natuurlijk lastig uitvoerbaar maar niet consequent.
Klopt helemaal. En dat gedeelte voelt heel zuur. Ik zou ook verwachten dat als ik een film op dvd heb, dat ik hem dan voor een gereduceerd tarief op blu-ray moet kunnen kopen.

Helaas werkt dit niet zo :(
De vraag is wel, welke inkomsten de eigenaar misloopt, als je het anders ook niet had gekocht. Dus "Het feit dat jij een kopie van het origineel hebt, betekend dat de eigenaar inkomsten is misgelopen" is daarmee niet eenduidig waar.
Klopt.

En het is al helemaal ingewikkeld als je er rekening mee houdt dat een product mogelijk geproduceerd, geïmporteerd, getransporteerd en eventueel doorverkocht moet worden door een winkel.

Dus het downloaden van een film veroorzaakt niet dezelfde financiële schade als de hoogte van de adviesprijs van het product.

Even puur hypothetisch:
Aan de andere kant kun je stellen dat de ‘downloader’ de moeite heeft genomen om het te doen. (Al is het maar een klikje ergens geven.)
Er is dus blijkbaar een zekere interesse in het product. Stel dat het ‘niet te downloaden/kopiëren’ zou zijn. Dus dat het gewoon niet kan of dat het gewoon niet beschikbaar is op die manier.

Zou die persoon van toch niet zo’n titel kopen. Misschien niet alles, maar misschien wel een deel.

Ook daar is natuurlijk niets over te zeggen.

Onder aan de streep is het illegaal. Je overtreed de wet. Wat de financiële schade is voor de eigenaar is heel moeilijk te kwantificeren, maar het is onder aan de streep wel illegaal. Ook als de financiële schade nagenoeg nul is.

[Reactie gewijzigd door lenwar op 22 juli 2024 17:14]

De producent beschikt nog over het product bij een gedownloade kopie en een extra kopie heeft een marginale kosten(MK) van 0. De producent kan gewoon doorgaan met verkopen en doordat de MK 0 is kun je bij een illegale download alleen spreken over potentiële lagere omzet.
Okay dus zou het verstandig zijn om iedereen er toe aan te zetten om een film gewoon te downloaden ipv deze te kopen of via een betaalde streaming dienst af te nemen want je zou toch compleet dom zijn om er voor te betalen

Maar dan zit ik nog steeds met een onbeantwoorde vraag mag ik nu wel of niet een grotere tv meenemen uit een winkel zonder ervoor te betalen
Ik neem deze tv mee om te lenen na 2 jaar breng ik de tv gewoon weer terug dus de tv blijft eigendom van de winkel alleen staat hij tijdelijk bij mij
Dit kan de winkelier wel wat omzet kosten maar aan de andere kant wie zegt mij dat ik de tv wel had gekocht als ik wel geld genoeg had
Dus is het de vraag maar of de winkelier inderdaad omzet gaat missen

Is het niet zo dat er groep mensen is die enigzins in de IK vorm leven en alles proberen goed te praten zolang men er zelf maar voordeel uit haalt en zich alleen druk maken zodra iets voor ze nadelig uitpakt
Om een voorbeeld aan te halen is dat men een tv aanschaft en deze gaat stuk na 3 jaar en de winkel zegt dat is effe pech hebben wij geven je maar 2 jaar garantie
Dan wordt er opeens geroepen volgens de wet heb ik recht op een langere levensduur ik voel mij benadeeld ik wil graag nu wel dat de wet wordt toegepast en graag op de letter nauwkeurig

Je zou hier voor een woord kunnen toepassen als schijnheilig of egoïstisch gedrag
Je stelt een vraag en ik heb het beantwoord. Dat je het er niet mee eens bent doet er niet toe.
Ik denk dat Lenwar het heel mooi omschrijft en natuurlijk ben ik blij dat ik gewoon mijn mening mag geven of je het daar nou wel of niet mee eens bent en of iets er wel of niet toe doet dat bepaal je gelukkig niet dat bepaal ik zelf

[Reactie gewijzigd door Steenw op 22 juli 2024 17:14]

Dat is een kromme vergelijking. Die Mercedes is wel hier te koop. Die films zijn hier niet te krijgen, zelfs al zou je die via de streaming dienst willen hebben en ervoor willen betalen.
Star Trek in 4K is hier ook te koop dat heet de 4K blu rays kopen. Downloaders moeten gewoon is eerlijk zijn en stoppen met smoesje 10.000 om niet te betalen voor content. Alles is legaal te krijgen
Pas maar op, nu komt iemand met een voorbeeld dat hij echt nergens in Nederland kan krijgen.

Ik ben het met je eens, als je iets echt legaal en in goede kwaliteit wilt zien, kan dat in 97% van de gevallen. Tegenover redelijke moeite en redelijke kosten.

Wel meer moeite en meer kosten dan gewoon illegaal downloaden. Vandaar vaak allerlei smoesjes om het downloaden goed te praten.

Die 3% die niet onder de 100 euro en binnen 3 maanden levertijd te verkrijgen is. Mijn zegen heb je om het ergens anders te vinden. Maar pas als alle smoesjes op zijn.

[Reactie gewijzigd door Stpan op 22 juli 2024 17:14]

Geen smoes of dergelijke,

Ik betaal voor Hbo, Videoland, Netflix, Npo plus, Disney, Amazon prime.
Kosten nu ongeveer t zelfde als een normaal televisie abonnement. Dus geen probleem om deze diensten aan te schaffen en ik betaal graag mee zodat er meer series/films gemaakt kunnen blijven.
Echter is er al hier op tweakers een topic betreft Skyshowtime en ik ga nu niet alles in de herhaling zeggen.
Ik heb ook toen het uitkwam een lifetime abbo afgesloten voor Sky betreft 2,99 per maand vanaf release.
Echter heb ik dat nu al sinds het uitgekomen is en ik kom zoveel problemen tegen dat ik hem onlangs heb op gezegd.
Mijn Samsung televisie uit 2021 ( letterlijk 1,5 jaar geleden gekocht) kan momenteel van schrijven nog steeds skyshowtime niet zien/vinden. Ik moet dus vanaf mijn telefoon streamen. Echt al bijna een no-go betreft streamingdienst. Maar goed, taal/ondertiteling/audio/synchroon lopen is echt ruk. Bij merendeel van de series/films die ik daar op bekeken heb is dit allemaal zeer slecht geregeld. het is bijna onmogelijk om probleemloos iets af te spelen. zelfs voor een kleine 3 euro per maand is dit dus niet goed te praten. mocht er echt iets exclusief af te spelen zijn wat ik erg graag wil zien, heb ik dit wellicht met een downloadje gedaan.
Nou vergelijk het maar I dat de Mercedes hier wel te krijgen is, maar alles is minder luxe en er zit een bromfiets motor in.
Dan nog heb ik de keuze om die luxere versie te importeren, die keuze heb ik nu niet.
dus dan mag je het illegaal downloaden dus als ik het goed begrijp mag ik de Mona Lisa gewoon stelen omdat er maar 1 exemplaar van is en deze ook niet in nederland te verkrijgen is
Dus gewoon naar het land toe rijden waar hij hangt en hem in de kofferbak laden want tja dan hadden ze hem maar gewoon hier in nederland moeten hebben hangen
Diefstal en downloaden zijn niet hetzelfde. Voor de wet geld diefstal enkel en alleen als je een goed van iemand anders wegneemt. Oftewel de originele eigenaar heeft daarna het goed niet meer.

Downloaden is volgens de definitie van de wet geen diefstal en valt onder andere wetgeving. Het valt eerder onder een foto van de mona Lisa maken. Die vervolgens uitvergroten en uitprinten om die vervolgens op te hangen.
Okay maar hoe zit het dan met dat de producent geld investeert in het maken van het product en hij op het moment dat je het download hij daar dan niks voor krijgt
Hoe gaan we dat dan oplossen hij zou toch ook wel wat van zijn kosten willen terug verdienen

En dan heb ik nog een vraag want ik wil een wat grotere tv en zit een beetje krap bij kas
Mag ik bij de expert verder op gewoon een tv die ik wil meenemen en aangeven dat ik hem een poosje ga lenen en dat het gewoon zijn eigendom blijft hij gaat alleen een poosje bij mij staan een jaartje of 2 dan breng ik hem terug
Ik neem aan dat het dan toch ook geen diefstal is want ik leen hem alleen en breng hem weer terug na 2 jaar
Ik betwist nergens dat downloaden uit illegale bron wettelijk verboden is. Enkel dat dit niet onder diefstal valt volgens de wet.

En nee een televisie die je uit de winkel meeneemt is ontvreemd, dat betekend dat de eigenaar geen bezit meer heeft over de TV. Daarmee wordt je verhaald juridisch direct flauwekul.
Ik wil een Mercedes kopen, maar die is niet op voorraad in Nederland, want redenen :+
Nee een betere vergelijking is dat de Mercedes die ik heb gekocht langzamer rijd dan de zelfde type Mercedes in Amerika terwijl die allebei even duur zijn. Alleen maar omdat de verkoop via een andere dealer loopt.

[Reactie gewijzigd door ashwin911 op 22 juli 2024 17:14]

Dat soort effecten is bij veel producten heel normaal en dan wordt er ook niets illegaal toegeëigend.
Het is helemaal achterlijk omdat Sky Showtime eigendom is van Paramount (wat dus de eigenaar is van Star Trek), en de US versie van hun streaming dienst heeft ‘t wel in 4k/atmos (daar komen de illegale rips ook vandaan).

Ze hebben dus de content zelf en in 4k/atmos, maar ze ondersteunen helemaal geen 4k bij SkyShowtime.
Ik heb het semi legaal geprobeerd via een usa account op Paramount, maar dat werkt niet lekker. Je moet steeds switchen van store als de app een update heeft en altijd kijken via vpn.

Snap überhaupt niet waarom er een Paramount app moet zijn en wij zo’n slap aftreksel als Skyshowtime krijgen. Ze kunnen toch ook prima Paramount overal aanbieden en desnoods titels regiogebonden op specifieke data vrijgeven?
Dat kunnen wij als consument wel vinden en beredeneren, maar er zijn allerlei belangen, contracten, afspraken en regels waar je als consument niets van weet en die prima kunnen verklaren waarom het niet zo gaat als jij het graag zou willen.
StarTrek heeft bij mij op een LG tv wel degelijk surround (Dolby+). Lijkt inderdaad wel heel erg aan de app te kunnen waarop je het gebruikt. Dat mogen ze wel eens verbeteren.
Klopt. Je krijgt ook een melding bij bijv. de subs dat de aanpassing alleen zichtbaar is op LG en Samsung tv’s als ik me niet vergis. Da’s wel heel beperkt natuurlijk. Voor alle andere tv’s, tablets, etc. moet je de opties in die specifieke app gebruiken en die heeft die specifieke app niet…. arrrghhh. Het hoeft toch niet zo ingewikkeld anno 2023?
DD+, maar gewoon twee kanaals als ik naar de informatie van de versterker kijk.
Dolby is geen surround. Dolby is een compressiemethode waar je met een goede verhouding (goed) geluidsinformatie kan overbrengen.

DD+ is geoptimaliseerd voor stereogeluid, maar al zou de drager Dolby Atmos zijn, dan nog kan het stereo zijn. Het is net welke kanalen ze meesturen. (Je kan Bassie en Adriaan ook in 4K met 7.2.2 surround uitzenden, maar daar wordt de bron niet in eens meer van dan het origineel.

Ofwel. De app op je tv, kan prima altijd in een bepaald dolby-formaat uitzenden, maar dat hoeft niet te betekenen dat het dan beter is dan (L)PCM bijvoorbeeld.
Movies en Series XL is/was niet veel anders. En ook vrij weinig vernieuwing, alles wat interessant is voor mij had ik inmiddels wel gezien.

Ik stond op het punt om het op te zeggen, ik wacht nu nog even om te kijken of ik van Skyshowtime wel gebruik maak.
Skyshowtime mag wel met wat meer kwalitatieve content over de brug komen. Veelal is oude films of series..
Ooh echt? Showtime is doorgaans wel goeie kwaliteit en heeft ook de laatste jaren fijne series voortgebracht. Zou zonde zijn als die niet gelijk naar SkyShowtime komen.
Gaat eigenlijk op voor alle streamingdiensten, vooral die hier in Europa beschikbaar zijn. Rechten zijn zeer versplinterd. Enige die het voor mij momenteel wel goed doet is Prime, maar voor hoelang nog?
Dat van die rechten komt voor een deel ook weer omdat we in Europa bestaan uit een grote verzameling relatief kleine landen. En de rechten moeten vaak voor ieder land apart geregeld worden omdat er vaak langlopende contracten met landelijke zenders zijn.
Oh zeker. Maar ook omdat niet elke dienst overal beschikbaar is. Dus het is een afweging voor een studio om dan de rechten in bijvoorbeeld Nederland niet terug te kopen/licentieovereenkomst ontbinden voor hun streaming dienst. Dan blijven die rechten (of een aantal seizoenen) in handen van de oude partij. Komt de dienst dan wel uit in Nederland, dan missen we die. The Simpsons is hier in Nederland een goed voorbeeld van. Veronica heeft nog steeds de rechten op een aantal vroege seizoenen, FOX heeft een aantal seizoenen, en dan Comedy Central ook. Disney+ heeft dan wel alle rechten maar binnen Nederland zijn er dus drie partijen.
Is bij veel streaming diensten zo.

Het zou efficiënter zijn als er minder streamingdiensten op de markt komen en wij hetzelfde geld dat wij nu betalen aan de versnippering, maar hoeven te betalen aan 2 of 3 diensten. Dan in theorie zou het aanbod beter kunnen zijn, omdat er minder vaak voor hetzelfde hoeft te worden betaalt. Maar zou nooit in de praktijk gebeuren, want als er maar een paar streamingdiensten over zouden blijven, dan zouden we hetzelfde aanbod behouden voor meer geld.

Heb dit ruim 6 jaar terug gezegd, en zeg het weer: ik zou het prima vinden om 50€ p/m te betalen voor een super selectie aan content. Dan bedoel ik alle exclusives van Netflix, HBO, Disney, SkyShowTime, Amazon Studios, New Line Cinema, DreamWorks, Metro-Goldwyn-Mayer, Columbia Pictures, Sony Pictures, etc...

Maar gaat niet gebeuren. Kapitalisme stimuleert dat omwille van de hebzucht, bedrijven 10x hetzelfde moeten om een klant te winnen.

[Reactie gewijzigd door Z100 op 22 juli 2024 17:14]

En fatsoenlijk gaan werken via Chromecast (Google TV)... De helft van de tijd wil ie niet starten.
Nou heb het sinds kort en het is echt prima content voor de prijs die je betaalt.
Leuke exclusieve series en films, zonder dat verantwoorde gedoe wat je steeds meer op netflix ziet.
Omdat het niet nieuw is, is het per definitie geen goede kwaliteit?
Je trekt de verkeerde conclusie haha. Ik bedoelde juist dat hetgeen wat kwaliteit is wat er op staat vooral oudere series en films zijn. Dus dat er wat nieuwe aanwas mag komen wat ook van die kwaliteit is.
Ah :)
Dan begreep ik je verkeerd. Ik vond het al zo’n gekke opmerking.
Inderdaad echt veel rommel (naar mijn smaak) en ook star trek gaat zwaar achteruit (een zingende crew… pffff). Ik heb het iig al opgezegd..
Inderdaad echt veel rommel (naar mijn smaak) en ook star trek gaat zwaar achteruit (een zingende crew… pffff).
Dat kan je je niet voorstellen, ja... :+

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 22 juli 2024 17:14]

Ach ja… maar dat heeft een historie. Zie voorgaande Star Trek series.
Het is wel leuk te lezen hoeveel voorbereiding in die ene aflevering heeft gezeten.
Ik vond de Lower Decks crossover best geslaagd :o
Ik ook! Beter dan best geslaagd eerlijk gezegd :)

Maar als je Lower Decks niet kent komt het wellicht een beetje vreemd over.
Movies en series XL kost 11.95 per maand.
Sky Showtime kost 6.99.

Wat gebeurt er met dit verschil?
Of steekt ziggo dit in eigen zak?

Had vanaf het begin ook sky voor de 2.99 aanbieding maar ondertitels liepen compleet uit de maat met de film.
Hoop dat dat dan weer beter is geworden.

[Reactie gewijzigd door HDD2 op 22 juli 2024 17:14]

XL heeft nog extra zenders in het pakket. Die blijven er gewoon bij.
Dat hoop ik ook. 192TV is wel leuk ...
TOP! Hier in Leiden is het al beschikbaar!
Kreeg je daar bericht van of zag je het ineens in Mijn Ziggo?
nadat ik dit artikel had gelezen ben ik meteen op mijn tv gaan kijken... en daar stond ie tussen!
Waar stond die tussen? Het gaat toch vooral om de streamingsdienst?
klopt

Klik of druk op Home(het huisje) dan naar Films en series, dan staat SkyHome er gewoon tussen

[Reactie gewijzigd door qbig1970 op 22 juli 2024 17:14]

Helaas is dat grotendeels nog de sneak preview voor skyshowtime, waarbij slechts 3 afleveringen van series beschikbaar zijn. Bijvoorbeeld Dexter

Voor sommige series zie ik wel alles, zoals Yellowstone en de prequals. Ook mixen ze nog de uitzendingen van de reguliere tv er door zoals bij House, law and Order en Downtown abbey, die dus max 1 week beschikbaar zijn of je een ander abo voor nodig hebt ( voor de zender die het uitzend). Dat vertroebeld e.a.

Tevens staan alles series nog niet in het overzicht. Yellowstone staat niet in de lijst maar via 1923 (een prequal) kom je via ”wellicht vind je dit ook leuk” bij Yellowstone en 1883 uit en kan je deze series compleet zien (van wat al uit is)

Dus zeg je showtime abonnement nog maar niet op… ze werken er nog aan…

[Reactie gewijzigd door jeanj op 22 juli 2024 17:14]

Skyshowtime mag van mij wel met meer content komen. Tot nu toe vind ik het vrij mager wat er verder bij komt.
hopelijk wordt skywhowtime niet een exlusief iets zoals hbo destijds was. Ik heb inmiddels geen ziggo meer echter was movies en series na het opheffen van hbo echt geen zak meer aan.

al hoewel hbo wel erg dominant was vanwege game of thrones, the wire etc waar bij skyshowtime niet echt doorbrekende content heeft

[Reactie gewijzigd door Tweakwondo op 22 juli 2024 17:14]

Dat was wel anders.
Ziggo had een beperkte set van de content van HBO als exclusieve content in Nederland.
Nu is er koppelverkoop tussen Ziggo en de streamingdienst SkyShowtime.

(( Koppelverkoop omdat gratis niet bestaat in deze context ))
Ik heb vandaag toegang gekregen net als iedereen met een mediabox next of next mini.

https://www.ziggo.nl/tele...sten/skyshowtime/campagne
Hier staat uitgelegd hoe je kan kijken of het voor jou werkt.
Aanbod is nu nog beperkt, en als we een eigen account kunnen aanmaken zal alles beschikbaar komen volgens de site

[Reactie gewijzigd door kameleon20 op 22 juli 2024 17:14]

Maar eens even afwachten dan dan hoef ik in elk geval voor Star Trek Strange new worlds nu geen abonnement af te sluiten.

Het is gratis dus mij zul je niet horen over de content of gebrek aan geluidskanalen.
Oppassen voor huidige SkyShowtime abonnees, die sinds start nog steeds van korting genieten en dat jullie geen Ziggo Max hebben kunnen beter je abonnement nog niet opzeggen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.