Dropbox ontslaat 500 mensen om te kunnen investeren in AI

Cloudopslag- en filesharingdienst Dropbox gaat 16 procent van het werknemersbestand ontslaan om te kunnen investeren in AI. Die investeringen vereisen ander personeel dan de werknemers die nu ontslagen worden. Het bedrijf zegt ook mensen te ontslaan omdat de groei afvlakt.

Dropbox zegt al langer te willen werken aan een toekomst met meer AI-functies, zoals het herorganiseren van kalenders of het maken van to-dolijsten. De afgelopen maanden ligt er in de techwereld echter een grotere focus op AI, door de opkomst van generatieve-AI-diensten als ChatGPT. Daarom moet het bedrijf sneller overschakelen op het ontwikkelen van AI-diensten, schrijft Dropbox.

"In een ideale wereld zou je mensen van het ene team naar het andere kunnen verschuiven", zegt het bedrijf, maar dit kan niet bij alle werknemers. Voor de nieuwe focus op AI zijn namelijk voornamelijk AI- en early stage product development-ontwikkelaars nodig. Om die mensen aan te kunnen nemen en investeringen te kunnen doen, moet het bedrijf nu zo'n vijfhonderd mensen ontslaan.

Ceo Drew Houston benadrukt dat Dropbox nog winstgevend is en groeit, maar zegt ook dat die groei afvlakt. Dit komt deels door de huidige economische situatie. Door die economische tegenwind zouden bepaalde eerder gedane investeringen ook niet langer duurzaam zijn. Daarom wil het bedrijf in bepaalde delen van Dropbox investeringen terugschroeven, zonder in details te treden.

Door Hayte Hugo

Redacteur

28-04-2023 • 11:26

113

Submitter: DeKoetsier

Reacties (113)

Sorteer op:

Weergave:

Blijf bij je leest? Vreemde ontwikkeling, wat moet dropbox nu met AI?
Dat staat letterlijk in het artikel:
Dropbox zegt al langer te willen werken aan een toekomst met meer AI-functies, zoals het herorganiseren van kalenders of het maken van to-dolijsten
Zoals ik het lees willen ze dus geen 'volledige' AI maken, a la ChatGPT etc, maar willen ze diensten aan gaan bieden die gebruik maken van AI of AI-technieken
Daarvoor zal een ai toch flink wat meer informatie moeten hebben dan Dropbox nu van je heeft. Ik zit er niet op te wachten dat een ai in al mijn data gaat snuffelen, alleen maar om een beter boodschappenlijstje te maken.
Dropbox heeft nu al best veel inzage in je gegevens. Ze scannen bijvoorbeeld continu op illegale content. En ze doen allerlei voorstellen gebaseerd op je opslag (duplicaten etc.).
Je moet zo;n cloud drive ook altijd zelf versleutelen, ongeacht of de aanbieder dit al doet. Je wilt niet dat zo'n club in jou data gaat snuffelen of scannen naar wat hun vinden dat illegale content is.
Zeker, doe ik ook. Je levert alleen veel in qua gebruikersgemak en dat zal de gemiddelde consument zeker niet doen.
Daarom gebruik ik het vooral voor het geautomatiseerd off-site backuppen van sites. Dat kan vaak niet eenvoudig rechtstreeks naar iCloud of lokale computer.
M.a.w. ze springen gewoon op de AI wagen waar heel veel bedrijven nu op zijn gesprongen en uiteindelijk ook weer gaan afvallen want het blijkt toch net niet te zijn wat ze er van hadden verwacht.
wellicht, of ze vinden toevallig een goede toegepaste waarde in het verlengde van hun eigen dienstverlening en kunnen zo de concurrentie aftroeven.

En dat is waarom je uiteindelijk mee gaat met trends en hypes. vraag maar aan Kodak hoe het was toen ze dachten dat 'digitale fotografie' nooit iets ging worden en ze het prima bij hun analoge producten konden houden :)
Ja, het staat in het artikel, maar ik ben het met -peter- eens als je de vraag iets anders formuleert: Wat moet een *gebruiker* van Dropbox nu met AI? Dropbox is een bestandsopslagdienst, waarom zou je daar je "kalenders herorganiseren" of "to-do lijsten maken"? De enige relevante AI zou iets zijn die iets met je bestanden doet, en het laatste wat ik zou willen (als ik Dropbox zou gebruiken) is dat een AI door m'n bestanden gaat zitten neuzen.
Dropbox is een bestandsopslagdienst
En daarvan zijn er twaalf in een dozijn... dus zullen ze zich ergens moeten onderscheiden om klanten te werven en te houden.
Bijna iedereen heeft ergens op z'n schijf een hoekje van duizenden foto's waar geen doorkomen aan is. Als je dat automatisch op een handzame manier kunt ordenen, en dan beter dan 'dit was alles uit oktober 2004' dan zie ik best mogelijkheden in die richting.
Dat zit al sinds jaar en dag op zo’n beetje elke foto-bibliotheek-app. De iTunes foto-afdeling had dat bijvoorbeeld al, wat standaard bij macOS zat, jaren geleden opgesplitst naar macOS Foto’s. Dat neemt bijvoorbeeld ook locatie mee zodat alle foto’s van dezelfde plek makkelijk te vinden zijn, ook als ze op verschillende tijden zijn gemaakt. Het kan ook al 15 jaar of zo gezichten herkennen dus je kunt ook alle foto’s van een bepaalde persoon eenvoudig selecteren. Het kan ook al zoeken op ‘auto’ of ‘hond’ etc.
Dat weet ik, maar dan hou je alsnog een grote berg over. Ik wil graag de mooie, bijzondere :)

Ik realiseer me trouwens heel goed dat dat er lastig is.
Iets wat iOS nog best goed doet. Er worden regelmatig foto’s uitgelicht van momenten die weer een glimlach op mijn gezicht toveren. Zonder storende herhalingen of praktische foto’s van menukaarten. Stiekem best leuk.
Ah :) Snap ik, maar dat zou ik nooit aan een ai overlaten.
Dat doet je iPhone toch al met de “voor jou”, “terugblikken”, “uitgelichte” en slimme mappen functies?

Tevens zit er een filter of duplicates te verwijderen en mogelijkheden om enkel de beste van een set te bewaren.

[Reactie gewijzigd door RVE_NL op 25 juli 2024 01:56]

Niet 13?
Oke 12 past er wel mooi in....

[Reactie gewijzigd door nutty op 25 juli 2024 01:56]

Ja, maar helaas zijn ze niet allemaal zo stabiel als Dropbox.
Met dropbox heb ik nooit en te nimmer sync problemen. Met gdrive en onedrive is dat wel anders..
Maar in mijn ervaring is Dropbox wel één van de best presterende, meest betrouwbare en meest klantvriendelijke bestandsopslagdiensten. Je kunt je naar mijn mening als bedrijf beter onderscheiden in goede prestaties op het gebied van je kernactiviteiten dan je te gaan begeven op nieuw terrein.

Daarnaast vind ik het niet zo'n vriendelijke zet om als werkgever een deel van je personeel de deur te wijzen omdat je je als bedrijf wilt ontwikkelen.
Misschien dat je op dit moment veel kantoor mensen indienst hebt die je prima kunt vervangen door een ia.

Als ik om mij heen kijk zie ik veel kantoor medewerkers die erg druk bezig zijn met het verwerken van digitale gegevens op de computer. Gegevens uit programma a halen en invoeren programma b. Elkaar bezig houden over de mail of de hele dag druk bezig zijn om de hele tijd te controleren.
Eigenlijk kan je wel afvragen of mensen wel zo productief zijn in kantoor werk.

Ik snap deze stap wel.
Oh, er is vast wel iets te automatiseren met AI hoor. De algemene mogelijkheden van een goede AI zijn eindeloos. Ik vind de voorbeelden die ze noemen alleen heel erg vergezocht. Wie zit er te wachten op een kalender en todo functie in een bestandsopslagdienst?
Lijkt mij wel handig dat bepaalde files gekopped zijn aan to-do lijsten en kalenders. Is leuk als je aan een AI kan vragen waar je bestanden zijn voor een bepaald evenement, of dat ie een lijst maakt van belangrijke punten voor een meeting.
wat noem je "een voleldige AI"? Chatgpt is ook maar enkel een taalmodel en kan dus ook geen afspraak inplannen.
Kan best veel handige toepassingen bedenken.

"Laat mij alle foto's zien met een [vul in] erin"

"Maak een samenvatting van deze Word bestanden"

etc. etc.
Dan gaat een AI dus je complete fotoverzameling zitten bekijken, alle documenten verwerken/indexeren... ik ga eens goed nadenken of ik mijn bestanden nog wel bij Dropbox wil blijven plaatsen.
Dat is een terechte punt, maar dat kunnen ze natuurlijk nu ook al aangezien er geen E2E encryptie is. Ze scannen bv ook op illegale content.
Ja aan de andere kant... Mijn telefoon duwt nu alle foto's al naar Google Foto's en daar worden foto's ook al sinds jaar en dag 'bekeken' en geïndexeerd.
"Laat mij alle foto's zien met een [vul in] erin"
Dit kan nu toch al? Zowel bij Google als Apple.
Maar we hebben het hier niet over Google of Apple, maar Dropbox.
En straks kan het ook bij Dropbox... meer keuze, lijkt me geen slechte zaak.
Een schoenmaker kan bij zijn leest blijven, totdat mensen geen schoenen meer nodig hebben, wat dan?

In 2021 lieten ze ook al 11% (315) van hun personeel 'gaan', nu weer 16% (500). Ze geven nu dan ook als eerste reden op dat de groei er uit is en dat door de economie hun klanten onder druk komen te staan en daarmee zij zelf ook. Als reden #2 wordt de AI ontwikkeling gegeven, al het eigen personeel wat ze daarvoor konden inzetten hebben ze al ingezet, nu hebben ze een andere skillset nodig, die het verlatend personeel niet heeft.

Vergeet ook niet dat MS ook al heeft laten zien dat hun eigen AI CoPilot in Office 365 prima integreert met bestanden en email, gezien Drop box zijn portfolio, verwacht ik dat zij ook op dat vlak willen ontwikkelen.

M365 CoPilot:
https://www.youtube.com/watch?v=S7xTBa93TX8
Dat meer mensen Dropbox straks niet meer nodig hebben, kun je eigenlijk al jaren aan zien komen, met de opkomende concurrentie van clouddiensten.

Dropbox kan ook nooit opboksen tegen de mate van integratie die iCloud en Android kunnen bieden, omdat alleen Apple en Google integraties kunnen bieden die zo goed aansluiten op hun producten en diensten.

Afgezien daarvan is het niet vol te houden om altijd maar te willen blijven groeien.

Cloudopslag op zich is gewoon niet genoeg meer om een bedrijf op te baseren dat echt nog veel kan innoveren, ik denk dat iedereen dat wel inziet. De vraag is alleen of ai dat wel kan bieden aangezien de concurrentie op dat vlak misschien nog wel veel groter is.
Dat is hetzelfde als zeggen dat een bedrijf wat medicijnen ontwikkeld ook niks met AI kan omdat het medicijnen produceert...

AI gebruik je om processen te verbeteren, denk aan handelingen die een mens nu steeds opnieuw moet bedenken in uitvoeren.
Bij medicijnen kun je dus denken aan research, bij dropbox kun je dus denken aan TODO lijsten zoals in het artikel staat.
Is er 1 persoon die bij Dropbox aan todo lijstjes denkt dan? Misschien kunnen ze naast todo lijstjes ook schoenen gaan verkopen, auto's ontwikkelen en een hamburger restaurant openen? Nee, dropbox is van het padje af en ik denk dat dit het begin van het eind is. Een focus naar nutteloze bijproducten zonder relatie met iets waar gebruikers je origineel voor gekozen hadden.
Was er 1 persoon die 25 jaar geleden bij Google dacht aan een Smartphone OS?
Blijf bij je leest? Vreemde ontwikkeling, wat moet dropbox nu met AI?
AI technologie zal in werkelijk elk product komen.

En natuurlijk doet Dropbox al veel meer dan alleen bestanden opslaan. Document signing, secure send van docs, screen capture, file transfer, collaborative documents, password storage. document workflow, document insights etc etc. Allemaal zaken waar AI wel wat van kan maken. Kijk hoe slim Microsoft het nu in Office aan het stoppen is.
AI is een zeer misleidende term die tegenwoordig voor alles wat geprogrammeerd gebruikt lijkt te worden en dat is volledig onterecht want het meeste heeft niks met AI te maken, en zelfs ChatGPT is geen echte AI wat mij betreft want Intelligentie en zelfbewustzijn ontbreekt volledig. Het is gewoon een programma wat verbanden zoekt volgens een bepaald model. Niks meer niks minder.

En dat een hoop tech bedrijven direct alles aan AI willen koppelen omdat ze graag hypen omdat ze anders het idee hebben de boot te missen is eigenlijk veelzeggend voor deze branche. Ik kan je nu al vertellen over een jaar of 2 zien de meeste het nut er al niet meer van in. Maar zo gaat het vaker in de tech industrie, denk aan CES beurs, daar staan ook allerlei producten waarvan de helft nooit het levenslicht gaat zien of niet aanslaat.

[Reactie gewijzigd door Terrestrial op 25 juli 2024 01:56]

Inderdaad. Wat tegenwoordig onder 'AI' geschaard wordt, heette 10 jaar terug nog 'deep-learning'. Zelfde techniek, nieuw (marketing-) labeltje.

De modellen zijn wat complexer geworden; Wat meer lagen en parameters.

De intelligentie is ver te zoeken.
Wat moet dropbox überhaupt met meer dan 500 mensen? Voelt aan als Twitter wat ook insane overstaffed bleek.
Die 500 zijn nog maar 16% van het totale personeelsbestand, dus in totaal hebben ze blijkbaar ruim 3000 werknemers. Dat lijkt me inderdaad ook ‘nogal aan de hoge kant’ (zacht uitgedrukt) voor een software bedrijf dat een product maakt waarvan de technologie volgens mij met minder dan 50 man ontwikkeld en beheerd zou kunnen worden..

Nu zullen vast wel weer veel mensen zeggen ‘je onderschat het enorm’ en ‘ze hebben ook legal, sales, PR, support, HR, office management, moderators, whatever’. Gaat er bij mij nog steeds niet in dat je daar 3000 man mee bezig houdt. Voorbeelden te over van bedrijven die met minder dan 500 man leidend zijn in de meest uiteenlopende industrieën, dat een beetje software klussen en wat servers in de lucht houden 3000 man zou moeten kosten lijkt me symptomatisch voor het verknipte beeld dat bestaat van de zogenaamde waarde van veel tech bedrijven.
Als je een global p(l)ayer wilt zijn, en je moet in alle lanmden en talen ondersteuning leveren via helpdesk ed dan is 3000 man niet een veel. Waarschijnlijk zullen ze net als het ameroikaanse defensie apparataat de wereld opdelen in regios ( 5-7) en per regio een stack aan personeel nodig hebben. En 500 zijn waarschijnlijk boventallig geworden door doorgevoerde automatisering en outsourcing van taken. de stap naar AI is dan een leuk excuus
Blijf bij je leest?
Juist niet, zie Blockbuster die de online video revolutie heeft gemist en een paar jaar later ten onder is gegaan.
Het is en blijft nog steeds verhuur van beeldmateriaal.
Hmm waar haalt dropbox toch al die data vandaan om de AI te trainen?
Dropbox gaat zich positioneren als een productivity tool en knowledge sharing en generator voor teams met AI. Daar hoort filesharing natuurlijk bij maar de focus gaat anders liggen. Via file sharing zijn ze groot geworden maar door 20 jaar lang hetzelfde te doen wordt een een fossiel. De app-markt evolueert maar naar de cloud dus als ze niets doen ben je binnen dit en 10 jaar bijzaak ipv hoofdzaak. De concurrentie heeft ook niet stilgezeten, ze moeten zich heruitvinden.

Een heel belangrijke en opkomende markt is kennis delen en productiviteit. Chat GPT is daar een mooi voorbeeld van. Dropbox heeft toegang tot vele informatiebits, lokaal op uw computer. Als ze die data koppelen met online data (Zendesk, Slack, mail inbox, Ms Teams) heb je een heel stevig positie om iets te doen aan de productiviteit van een werknemer.

Het probleem met Chat GPT is dat het enkel publieke kennis heeft, geen interne kennis. Dropbox zou in dat gat kunnen springen en daar AI tools rond ontwikkelen.
early stage product development-ontwikkelaars
mooi scrabble woord maar zegt vrij weinig natuurlijk, overigens vraag ik me wel af waar die medewerkers uit de begintijd van dropbox zijn gebleven dan. Dat je AI - devs nodig hebt vind ik nog een logische verklaring maar de rest...
Vergeet niet dat ze heel veel bedrijven hebben overgenomen, waar natuurlijk ook personeel uit meekomt. Op een gegeven moment zal de rek er ook uit zijn om nog enorme teams voor nieuwe productontwikkeling in een onderdeel wat uitontwikkeld is en 'volwassen' is.
Ja begrijp ik, maar dat is wat mij betreft dan ook een nettere uitleg dan wat ze nu geven. afgezien dat je zou verwachten dat bedrijven het personeel die producten onderhouden die als "af" beschouwt worden onderhouden al eerder zou afschalen.
Dropbox zal toch eerst ook mensen moeten aannemen om AI diensten te kunnen ontwikkelen. Tenzij ze een kant en klare AI oplossing van de plank kopen maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Ja maar daar moet je als bedrijf wel de financiele ruimte voor hebben. En die creëren ze dus door deze ontslagronde, zoals het artikel al letterlijk meldt:
Om die mensen aan te kunnen nemen en investeringen te kunnen doen, moet het bedrijf nu zo'n vijfhonderd mensen ontslaan.
Daardoor komt er dus weer geld vrij voor salarissen voor die nieuwe aan te ndmen mensen met de juiste kennis/expertise.
Blijft raar, want wie gaat het werk v/d ontslagen mensen doen? Niet het AI team want dat heeft ander werk.
Het andere personeel? Mensen iets langer laten werken en iets harder laten werken en ta-da je kan 500 man ontslaan. Misschien hadden ze teveel personeel en te weinig werk?
Ceo Drew Houston benadrukt dat Dropbox nog winstgevend is en groeit, maar zegt ook dat die groei afvlakt. Dit komt deels door de huidige economische situatie.
Ik denk dat ze erg veel concurrentie ondervinden van microsoft met Onedrive. Daarvan kun je je afvragen hoe eerlijk dit is. Veel particulieren zullen dropbox wel kunnen vinden voor cloud opslag. Echter vrijwel ieder bedrijf dat ik ken gebruikt onedrive. Dit omdat het allemaal zo lekker integreert binnen office en bovendien gewoon in het pakket van 365 zit.

Zelfde geldt voor teams dat eigenljk voor videoconferencing veel slechter is dan zoom. Maar het zit in het office365 pakket of is met slechts 1 klik toe te voegen.
Bedrijven gebruiken doorgaans MS Teams of Cisco WebEx voor security redenen, Zoom is voornamelijk populair bij particulieren waar dat minder speelt.
Is dat zo? Wij gebruiken in heel het bedrijf Zoom en ik ken talloze voorbeelden van andere bedrijven die ook gewoon volledig Zoom gebruiken voor conferencing en daar zitten niet de minste partijen bij..

Overigens lijkt Cisco WebEx's interface wel op iets wat in het begin van de "nullies" ontworpen is, ongelofelijk dat bedrijven dat uberhaupt afnemen.
Het is slechts om investeerders aan te trekken. Als een opslagdienst is er gewoon niet meer te verdienen, het is al lang uitontwikkeld.

Zet een modern buzzword -AI in de naam, maak een businesscase en je trekt investeerders aan.
Als een opslagdienst is er gewoon niet meer te verdienen, het is al lang uitontwikkeld.
Dat wil ook zeggen dat je als bedrijf dus stil komt te staan en daarmee steven je ook af op afbraak en faillisement.. Je moet je als bedrijf wel blijven ontwikkelen.

Echter als je denkt dat je je storage en traffic niet efficiënter kan maken middels AI, dan onderschat je AI.
> Echter als je denkt dat je je storage en traffic niet efficiënter kan maken middels AI, dan onderschat je AI.

Nee, ik denk net als Dropbox niet dat AI backups significant efficiënter kan maken. Als je todo-lijstjes of organiseren van kalenders als toekomstig verdienmodel hebt, dan is Dropbox wel zo'n beetje uitontwikkeld.

[Reactie gewijzigd door kabelmannetje op 25 juli 2024 01:56]

Dan ga je er van uit dat een bedrijf als Dropbox al hun toekomstige ontwikkelingen in en persbericht gaan plaatsen...
En dat gaat niet gebeuren omdat zij de concurrentie ook niet wijzer gaan maken dan dat ze zijn.
Bijzonder, dat jij weet waar deze technici zich mee gaan bezighouden. En, dat jij weet dat wat in het bericht staat, niet waar is.

[Reactie gewijzigd door kabelmannetje op 25 juli 2024 01:56]

Dat is als beweren dat je met communiceren dus moeilijke problemen kan oplossen. Makkelijker gezegd dan gedaan, zelfs al investeer je er miljoenen in. Dropbox is daarbij niet gespecialiseerd in AI of ontwikkeling, dus gaat het er niet om of we AI onderschatten, maar of Dropbox zichzelf hier overschat of eigenlijk vooral met andere zaken als marketing bezig zijn om dit massaontslag gunstig te laten klinken met AI als buzzword.
Brood bakken is ook allang uitontwikkeld, en toch zijn er allerlei bedrijven die met veel succes brood verkopen.
Ik mis even welke broodbakkers precies gaan "innoveren" door in vrij nutteloze en irrelevante AI-technologie te gaan. En dat om het broodbakken te verbeteren.

[Reactie gewijzigd door kabelmannetje op 25 juli 2024 01:56]

Bij broodbakken kan ik me nog voorstellen dat je de AI oude recepten laat opsporen en aanpassen aan huidige ingredienten en productiemethoden.
Welke broodbakkers doen dat precies? Lijkt mij sterk dat een bakker 16% van hun medewerkers gaat ontslaan om vrijgekomen gelden in AI te steken.
Er is een markt voor bijzondere broden, bieren en andere dranken.
Een bakker zou geen 16% van zijn personeel ontslaan, omdat hij weet hij aan personeel en automatisering nodig heeft.
Lijkt mij heel erg sterk dat een broodbakker AI gaat inzetten om diverse soorten broden te bakken, maar ok.
Nu duikt men archieven in voor oude voedselrecepten.
Vast. Erg geloofwaardig dat een broodbakkerij 16% van z'n personeel ontslaat om AI te maken die oude recepten in archieven gaat zoeken...

Welk bedrijf is dat dan?
Een bakker zou geen 16% van zijn personeel ontslaan, omdat hij weet hij aan personeel en automatisering nodig heeft.

Ging mij om de AI. Bakkers zijn niet gefinancierd met durfkapitaal.
Valse analogie dus.
Heel simpel. Je hebt laag met praktische mensen die het brood bakt.
En je hebt net zo grote laag of misschien wel een grotere laag die de hele dag op kantoor zit om de administratie te doen, bezig te houden met wetgeving, inkopen, verbeteren plannen schrijven, hr, elkaar de hele dag controleren, enz. Als deel van deze mensen kunt vervangen voor een ia scheelt veel werk.

En eerlijk gezegd zie ik juist op punten wetgeving een grote markt voor ia.

Als ik iets wil dan moet ik eerst een kantoor aan mensen inhuren om een vergunning aan te kunnen vragen. Vervolgens gaat de vergunning aanvraag naar een kantoor van de gemeente die wat van moet vinden.

Wat als je nou door een ia een vergunning kan laten schrijven. En wat als de vergunning aanvraag door een ia laat controleren. En wie zegt dat dit niet al gebeurd?

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 25 juli 2024 01:56]

Een broodbakker doet echt zelf geen onderzoek naar AI van kantoorautomatisering.
Besparingen omdat de winst daalt lijkt mij. Maar dan met een mooiere uitleg naarvoor geschoven. Ze zullen het gespaarde geld vast niet 100% benutten voor het AI hoofdstuk.
"Nee, echt waar, AI kan de mensen niet vervangen"

Ze worden als geloosd tijdens een investeringsronde. Moet je nagaan wat er gebeurd als het project geslaagd is.
And we need to acknowledge some other hard truths. In some areas, investments that showed promise before the downturn have more limited potential today. In others, we haven’t been executing consistently or managing performance as tightly as we need to. So we’ve made more significant cuts in these areas in order to free up investment in our future growth.
Er worden mensen ontslagen omdat groei afvlakt, bepaalde bestaande en opkomende projecten niet lijken te werken en omdat er ander personeel nodig is om met deze nieuwe investering aan de gang te gaan. Er worden niet mensen ontslagen om plaats te maken voor een AI dat vervolgens hun werk over gaat nemen.
Jij en ik weten dondersgoed dat dat wel gaat gebeuren in de toekomst. We kunnen er omheen draaien, maar daar gaan we toch echt naar toe.
Maar dat is niet waar het in dit nieuwsbericht over gaat.
Wie heeft jou dat verteld? Diegene had waarschijnlijk geen idee waar die het over had, althans, ik denk dat AI ontzettend veel mensen kan vervangen. Is het daarentegen een slechte zaak? Of biedt het juist veel kansen?
Het hangt er vanaf waar je in de maatschappij staat. Als je nu op het vmbo met een theoretisch leerweg zit ben je naar mijn idee aardig screwed. Het gaat richting ofwel stevig hbo/universitair, ofwel (v)mbo maar dan wel praktisch.
ai, das minder voor hen.
I see what you did there :9
Au. Werk je bij dropbox, wordt je zelf gedropped.
Nvidia denkt 🤑

Na crypto is AI een hele mooi cash cow voor de GPU maker.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.