HBO, HBO Max en discovery+ hebben samen bijna 95 miljoen abonnees

Warner Bros. Discovery heeft aangekondigd dat de diensten HBO, HBO Max en discovery+ in het derde kwartaal gezamenlijk 94,9 miljoen abonnees hadden. In die periode, van 1 juli tot 30 september, verscheen House of the Dragon, een spin-off-serie van Game of Thrones.

HBO en HBO Max hebben waarschijnlijk de meeste abonnees van de drie, aangezien deze twee diensten in april nog 76,8 miljoen abonnees hadden. In de kwartaalcijfers van Q3 maakt het bedrijf wederom geen onderscheid tussen het aantal gebruikers van de drie diensten. Het aantal van bijna 94,9 miljoen abonnees betekent dat het aantal wereldwijde gebruikers met 2,8 miljoen is gestegen ten opzichte van het tweede kwartaal van dit jaar. Netflix kreeg er ter vergelijking in het derde kwartaal 2,41 miljoen abonnees bij, met in totaal rond de 220 miljoen gebruikers.

Warner Bros. Discovery heeft in Q3 een verlies geleden van 2,3 miljard dollar. In Q2 ging het om een verlies van 3,4 miljard dollar. Daarnaast heeft het bedrijf zijn schuldenlast met enkele miljarden verlaagd, van 53 miljard dollar naar 50,4 miljard dollar. Om in de kosten te snijden, haalde Warner Bros. Discovery eerder al de stekker uit enkele films en series, waaronder Batgirl, die al zo goed als af was.

In mei van vorig jaar werd bekend dat het Amerikaanse AT&T afscheid nam van WarnerMedia, zodat dit bedrijfsonderdeel kon fuseren met Discovery. Eerder dit jaar werd duidelijk dat Warner Bros. Discovery de streamingdiensten HBO Max en discovery+ in 2023 zal samenvoegen in de Verenigde Staten.

Aanvankelijk zou het samenvoegen van de diensten in één app in de zomer van 2023 gebeuren, maar ceo David Zaslav heeft aangekondigd dat deze datum wordt vervroegd naar de lente van dat jaar. Dat zou zijn omdat de samenvoeging spoediger verloopt dan verwacht. Het is vooralsnog niet bekend wanneer HBO Max en discovery+ in Nederland worden samengevoegd. In België zijn deze streamingdiensten momenteel niet beschikbaar.

HBO Max 2022
HBO Max

Door Sabine Schults

Redacteur

04-11-2022 • 11:20

116

Submitter: TheVivaldi

Reacties (116)

Sorteer op:

Weergave:

Ze hebben samen 95 miljoen abonnees waarvan meerder van die abonnees ook alle twee de diensten afnemen. Als ze nu gewoon weer samen zouden gaan onder 1 dienst zou je hele andere getallen krijgen in abonnees.
Bedankt! Deze wist ik nog niet, heb op beide een abo, ook de "levenslange" korting... eens zien welke kant dat opgaat.
Ik heb mijn levenslange “ korting “ opgezegd. Blijkt dat ik bij een periodieke terugkomst door te wisselen tussen streamingdiensten aan het eind van mijn leven toch voordeliger uit ben geweest ;)
Kan ik me iets bij voorstellen. Hier nu Disney, hbo, Netflix, prime en eurosport player. Die laatste inmiddels opgezegd want geen motogp meer. We kijken met z'n allen verdeeld over het gezin naar alles, maar nooit tegelijk. Bij drukte ook regelmatig een week niet. Maar ja, gemak...
Hehehe je bent nederlander of je bent het niet _/-\o_
Top!
Nu de rest nog ;)
Ik ben benieuwd naar de prijs van het samengevoegde abo. Nu hebben sommige gebruikers natuurlijk abo's bij elk van die drie platformen. Als ze het nu samenvoegen maar dan de prijs niet enorm omhoog gooien dan verliezen ze uiteindelijk omzet. Echter, als het klopt dat het grootste deel van de abonnees al afkomstig is van één van de diensten dan lijkt mij het niet zo een groot probleem.

In ieder geval hebben wij HBO Max voor een goeie prijs, maar Discovery+ hoeft dan bijvoorbeeld weer niet. Als de nieuwe dienst dan bijvoorbeeld €10 kost... raken ze ons kwijt als klant.
Daar zit ook een groot probleem. Heel veel mensen in Nederland hebben de levenslange aanbieding genomen, HBO (Max) voor half geld. Als die aanbieding gaat vervallen nadat ze samengaan met Discovery+, dan zullen ze heel veel klanten gaan verliezen.

De portfolio van Discovery+ (heel veel al dan niet gescripte reality series) en HBO Max (hoge kwaliteit films / series) sluiten ook totaal niet op elkaar aan, ze richten zich echt op verschillende doelgroepen.
Dat is een mening, geen algemeen feit. Wij hebben gecombineerd nu al zowel HBO Max als Discovery+ en zijn er heel tevreden over.

Beiden hebben veel aanbod en de kwaliteit van de streams zijn perfect.
Dat de portfolio van HBO max heel erg verschilt dan die van Discovery+ is gewoon een feit.

De verwachting dat ze veel klanten gaan verliezen als er een gedwongen prijsverhoging komt, dat is inderdaad een mening. Al geldt het wel voor mij en voor Ben2513 :)
Dan kan het nog steeds dezelfde doelgroep zijn.

De gedwongen prijsverhoging is speculatie. Ik verwacht dat Discovery+ alleen een optioneel pakket wordt in het bestaande HBO Max. Dan is er niets aan de hand met de prijzen en de korting. Dit is ook speculatie. :)
Je hebt volkomen gelijk, feitelijk verschillen de portfolio's bijzonder veel van elkaar.
Je hoeft geen professor te zijn om te zien aankomen dat veel klanten inderdaad stoppen wanneer de prijs verdubbeld gaat worden. Netflix is in Nederland gewoon nummer 1, daarna verrassend genoeg Videoland. Hier heeft HBO Max nog steeds relatief een klein marktaandeel. Veel van hen inderdaad door de lifetime korting, net als SkyShowtime nu doet. Anders kom je in Nederland gewoon bijna niet aan de man.
Wellicht ligt dat in landen als de VS heel anders waar ze meer interesse in het aanbod van Discory+ hebben.
Die aanbieding blijft gewoon bestaan, dat heeft HBO destijds aangegeven. Levenslang als je het abonnement laat doorlopen tenminste.
Alleen HBO-max verdwijnt en je krijgt nu een nieuwe dienst
Dus dag 50%
Dus ik wacht het ook even af waarmee ze terug komen en anders zijn ze mij ook kwijt.
Er staat nergens dat HBO max verdwijnt. Deal blijft gewoon bestaan.
Of... Goed nieuw! HBO Max en Discovery+ Fuseren.

Voordeel voor u als klant! U behoud de 50% korting op HBO Max deel abbo.
Deel HBO = 5 euro = 2.50 voor u + 10 euro Discovery + = slechts 12.50 i.p.v. 15 euro!
Indien u opzegt vervalt de 2.50 korting :+ :+ :+

Ik zie wel. Indien HBO veel duurder zal worden i.v.m. Discovery, dan zeg ik ook gewoon op en sluit ik het abbo wel 1/2 keer p/j af voor een maandje ofzo.
Levenslang slaat niet altijd of alleen op de TTL van de afnemer ;)
Als het samenvoegen met Discovery+ betekent dat mensen voor half geld dubbel moeten betalen, dan zijn de klanten mogelijk ook weg. Zoals je zegt, verschillende doelgroepen, dus veel HBO Max klanten krijgen dan voor hun gevoel alsnog de volle prijs.
Ja want dan stap je gewoon over naar de andere aanbieder van je favoriete Discovery shows.. Oh wacht :P
Het houdt ook juist heel veel nieuwe leden tegen door voor een select groepje een vrienden prijs te rekenen en voor nieuwe leden de hoofdprijs te vragen.
Mensen zijn niet gek.
En die abonnees zitten in de VS, in Europa, in Nederland, op de maan?

edit (uit het kwartaalverslag Q3):
Ended Q3 with 94.9 million global DTC subscribers, an increase of 2.8 million versus 92.1 million subscribers at the end of Q2.

[Reactie gewijzigd door sanderr op 23 juli 2024 23:49]

Staat ook gewoon in het artikel:
Het aantal van bijna 94,9 miljoen abonnees betekent dat het aantal wereldwijde gebruikers met 2,8 miljoen is gestegen
Die abonnees zitten alvast niet in België.
Om een of andere reden houden ze HBO max hier buiten de deur.
partnership met telenet?
Zou kunnen, hier zit veel HBO Max content op Streamz.
:(

[Reactie gewijzigd door Dendeeze op 23 juli 2024 23:49]

Ik heb HBO op streamz (niet via telenet) , en daar kun je mits bijbetalen ook wel HBO max krijgen, dit zit in Streamz+
Dus WEL in België
Wel beste... Ik ben eens gaan loeren wat HBO Max in Nederland kost.
HBO Max Basic: €46,99 per jaar
HBO Max Standaard: €59,99 per jaar
Wil je hier in België HBO Max streamen, dan moet je idd Streamz in huis halen voor de belachelijke jaarlijkse prijs van €143,40.
Wil je Streamz+ dan kost het €239,40 per jaar.
Kortom... We worden als Belgen weer droog in de kakker genaaid door monopolisten zoals VTM (DGP Media) en Telenet, die ons de stokken in de wielen steken, om alleen HBO Max te kunnen streamen.
Ik zal het wel streamen via een VPN.
Wel geinig. Ze maakten 2.3 miljard verlies in het laatste kwartaal. Dat is €24 per abonnee per kwartaal, dus €8 per maand per abonnee. Precies de prijs van het standaard abonnement, dus om break even te spelen moeten de prijzen verdubbelen.

En zelfs dan houden ze nog 50 miljard schuld, een stuk meer dan Netflix met 200+ miljoen abonnees (~14 miljard). Dus ik ben bang dat de prijzen van HBO+ nog behoorlijk zullen stijgen.
Het is wat groter dan discovery en Hbo max. Er vallen ook rechten, bioscopen, attractieparken en nog veel meer onder.

Dus het verlies berekenen over het aantal abonnees klopt niet.
Je hebt gelijk dit was niet van de streaming service alleen. Maar als die andere onderdelen wel winst maken is het dus nog meer per abonnee. Ik kan zo snel geen gedetailleerde cijfers per onderdeel vinden. Q2 verlies was wel nog hoger (3.4 miljard).

Wat ze op CNBC wel zeiden was dit:
Management also noted that HBO Max hasn’t increased its subscription price since its launch nearly three years ago, putting it in a good position to do so when it re-launches as a combined platform with Discovery+.
Dus de prijzen zullen wel omhoog gaan.
Dan zeg ik het abonnement op en download ik de serie, die ik vervolgens afspeel via een Plex server. Kleine moeite tegenwoordig met glasvezel verbindingen van 1gbit/1gbit.
Ik begrijp niet dat ze deze diensten samenvoegen. HBO en Discovery plus hebben een hele andere doelgroep. Heb ze beide maar heb Discovery opgezegd omdat de series die ik vol jaren achterlopen met de VS in seizoen en een groot deel complete pulp is. Het fijne van HBO is nu dat er overzicht is. Anders krijg je hetzelfde als bij Netflix waar je door de bomen het bos niet meer ziet.
Ik begrijp niet dat ze deze diensten samenvoegen. HBO en Discovery plus hebben een hele andere doelgroep.
Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen. Nu hebben sommige HBO Max abonnees nog 'levenslange 50% korting' (levenslang gebaseerd op het 'leven' van het abonnement). Als ze opeens een nieuwe dienst aankondigen en oude abonnees vaarwel zeggen, dan is het fluiten naar de korting.
Het fijne van HBO is nu dat er overzicht is. Anders krijg je hetzelfde als bij Netflix waar je door de bomen het bos niet meer ziet.
Dat is makkelijk op te lossen. Zie Disney+. Je krijgt dan aparte portalen gebaseerd op wat je wilt kijken.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 23 juli 2024 23:49]

Zolang jij abonnee blijft, blijft die korting ook geldig, dus al wijzigt HBO de samenstelling van de bundel, dan vervalt niet opeens jouw lopende abonnement. Alleen als je van de ene naar de andere streamingdienst huppelt, zoals zoveel mensen doen (voor mij persoonlijk onbegrijpelijk, maar dat terzijde) dan zou je wel die "levenslange" korting kwijt raken. En dat staat ook gewoon in de Algemene Voorwaarden.
Zolang jij abonnee blijft, blijft die korting ook geldig, dus al wijzigt HBO de samenstelling van de bundel, dan vervalt niet opeens jouw lopende abonnement.
Als HBO Max als dienst ophoudt te bestaan (bijvoorbeeld omdat HBO een nieuwe dienst opzet die alle content van HBO Max en Discovery bevat), dan vervalt het HBO Max abonnement en daarmee de korting.
Dan hebben ze nog steeds een contractuele verplichting om iets soortgelijks aan te bieden, zònder dat de consument/abonnee daarbij benadeeld wordt. ;)
Dan hebben ze nog steeds een contractuele verplichting om iets soortgelijks aan te bieden, zònder dat de consument/abonnee daarbij benadeeld wordt. ;)
Dat hebben ze niet, want het contract betreft de dienst 'HBO Max'. HBO mag die eenzijdig opzeggen als de dienst ophoudt te bestaan.

Een onderdeel van contracten voor onbepaalde tijd (maandelijks opzegbaar) zijn voorwaarden waaronder ze opgezegd kunnen worden. Die zou ik eens doornemen als ik jou was. Dan zie je dat dat wederzijds eigenlijk best wel makkelijk kan. ;)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 23 juli 2024 23:49]

Ik heb de Algemene Voorwaarden al lang en breed doorgenomen, dus dat hoef ik niet nogmaals te doen. Los daarvan weet ik er in algemene zin al meer dan voldoende vanaf. Ik zit zelf in sales & marketing en werk dagelijks met allerlei soorten contracten, en ik weet ook wat de regels hier in Nederland zijn. Ze MOETEN de consument iets gelijkwaardigs aanbieden, als zij eenzijdig besluiten het product of de inhoud van het product te veranderen. Het is dat of een optie om je geld terug te krijgen.
Ze MOETEN de consument iets gelijkwaardigs aanbieden, als zij eenzijdig besluiten het product of de inhoud van het product te veranderen. Het is dat of een optie om je geld terug te krijgen.
Geld terug te krijgen?

Voorbeeld:
"Onze dienst houdt op te bestaan vanaf 1 januari 2023. Vanaf dit moment loopt uw abonnement ook af. Tot die tijd loopt uw abonnement gewoon door en betaalt u gewoon (tenzij u eerder opzegt), en kunt u gewoon blijven kijken."

Waarom zou de consument in dit geval na 1 januari 2023 geld terug moeten krijgen?

Verder MOETEN ze een consument niets gelijkwaardigs aanbieden als een dienst ophoudt te bestaan.

Verder zou ik artikel 3.6 van de voorwaarden nog eens doornemen:
Eender welke Abonnementaanbieder kan uw Abonnement en de toegang tot het Platform en/of uw HBO Max Account onmiddellijk uitschakelen, opschorten of beëindigen, om welke reden dan ook of om geen enkele reden, (...)
Ja, je kan ze als consument mogelijk aanklagen onder bepaalde gevallen. Immers is iets als een EULA niet per definitie rechtsgeldig. Wat ga je daarmee winnen in het geval dat betreffende dienst in het geheel niet meer bestaat?

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 23 juli 2024 23:49]

Er is nog wel een significant verschil tussen een dienst die daadwerkelijk ophoudt te bestaan, zoals bijvoorbeeld Google Stadia, of een dienst die verandert van HBO Max in een ander, groter of meer uitgebreid pakket. Daarmee houd feitelijk HBO, of hoe ze het dan ook gaan noemen, niet op met bestaan, het wordt alleen omgevormd tot iets anders.

En leuk hoor, al die eigen regeltjes van hen zelf, maar het enige dat hier bindend is, is de Nederlandse wet, en als hun regels in strijd zijn met die wet, dan kan HBO zijn borst nog nat maken, want dit zal niet slechts een handjevol abonnees raken, met alle gevolgen van dien.

Ik weet niet hoeveel abonnees ze inmiddels in Nederland hebben, maar als het merendeel daarvan een aanklacht in zou gaan dienen, dan zou HBO/Discovery daar niet blij mee zijn, want die zitten er echt niet op te wachten om een rechtszaak aan hun broek te krijgen voor wanprestaties/ondermaatse service.

De belofte "levenslange" korting zou daarbij waarschijnlijk ook nog wel even ter sprake komen...

[Reactie gewijzigd door ThanosReXXX op 23 juli 2024 23:49]

Er is nog wel een significant verschil tussen een dienst die daadwerkelijk ophoudt te bestaan, zoals bijvoorbeeld Google Stadia, of een dienst die verandert van HBO Max in een ander, groter of meer uitgebreid pakket. Daarmee houd feitelijk HBO, of hoe ze het dan ook gaan noemen, niet op met bestaan, het wordt alleen omgevormd tot iets anders.
Ga als consument maar eens daarover je gelijk halen in de rechtszaal. Gaat je niet lukken, als de nieuwe dienst significant een ander aanbod biedt.
Niet zo moeilijk als je denkt, aangezien los van hun eigen algemene voorwaarden, ze zich nog steeds aan de Nederlandse wet moeten houden. Een bestaand lid heeft dus ALTIJD recht op vergoeding of een nieuw aanbod.

Simpelweg de stekker eruit trekken en je abonnees vaarwel zeggen zullen ze overigens zelf ook niet gauw doen, want dat is toch ook niet in hun eigen voordeel.
Ik verwacht dat in HBO Max alleen als een optioneel pakket Discovery+ wordt opgenomen. De levenslange korting voor HBO Max is dan geen probleem.

Alles alleen onder de vlag en in dezelfde app van HBO Max is dan het enige verschil.
Wij hebben zowel HBO Max als Discovery+ en de menu structuur van beiden lijkt al op elkaar.
In het voorjaar was het levenslang 50% korting op het abo als je vanaf pre-launch onafgebroken lid blijft. Ik ben heel benieuwd wat daar van overblijft. Als je elke zoveel jaar je product omgooit, dan is levenslang niet echt een trekker meer.
Toch wel, want je blijft op de helft zitten.
Dit gaat vanzelf Disney+ achterna met z'n 200+m, wanneer de wereldwijde uitrol verder doorzet. Met Looney Tunes, Harry Potter, Lord of the Rings, BigBang, two-and-a-half-man, friends, DCU, Monster Universe, Terminator en ga zo maar door.... je kan er als huishouden niet omheen.
Beetje liefhebber kent zo'n beetje elk van de films en series, en als je kinderen hebt is Looney Tunes/DC minstens zo waardevol als House of Mouse/Marvel.

Als je alleen al kijkt naar de toevoegingen van deze week, zoals Django Unchained, Passenger, Robin Hood, volgende set van Terminator films, Total Recall, Arrival, Money monster.... Onze weekenden zijn voor deze maand alweer gevuld.

[Reactie gewijzigd door Xanaroth op 23 juli 2024 23:49]

DC animated zit toch niet op hbo? Dat is juist een van de kritiekpunten.
Bijvoorbeeld Justice League Action staat er al 52 afleveringen op, of Lego-batman, of de animated films van o.a. Superman, Catwoman, Batman. Maar voor simpelweg 'kinderen, ongeacht leeftijd' zit er ook categorie tussen die oud genoeg is voor de zwaardere films/series als Superman&Lois, Smallville, DCU films, etc.

Verder is het net als met Disney+: geduld hebben. Je gooit niet eventjes honderduizenden uren aan content van de afgelopen 50-60 jaar online. Dat kost letterlijk tijd om op je server te zetten en beschikbaar te maken.

[Reactie gewijzigd door Xanaroth op 23 juli 2024 23:49]

LOTR rechten liggen bij Embracer Group, dus het is allerminst zeker dat die films op HBO blijven. Die zullen te zijner tijd wel naar de hoogste bieder gaan.
In ieder geval nog niet voor seizoen 2, want die is al aangekocht en wordt momenteel ingepland, gewoon op HBO Max.

https://www.gamesradar.co...on-2-release-window-2024/
Ik had het over LOTR niet GOT.
Ah, my bad. Sorry. Zijn de films bij HBO te zien, dan? Wist ik niet eens. Wellicht ook omdat de nieuwe serie weer bij Amazon Prime zit, vandaar even mijn verwarring.
Batgirl was niet echt 'snijden' in kosten, als wel damage control. De film werd gecanceld vanwege een belastingvoordeel ten tijde van de fusie. Door het niet uitbrengen van de film konden ze het productiebedrag volledig aftrekken van de belasting (dat is ook waarom hij nooit uit gaat komen, dan moeten ze die kosten volledig terug betalen). Dat laat wel zien dat ze niet het vertrouwen hadden om positief te draaien op die film...
Toch wel snijden, want zoals de in het artikel vermelde bron aangeeft, zou er nog tientallen miljoenen in marketing en distributie kosten moeten worden geïnvesteerd, en los daarvan is ook het verkrijgen van een belastingvoordeel ten gunste van een kostenbesparing ten opzichte van een verliespost nog steeds een vorm van snijden in de kosten...
Distributiekosten en marketing zijn niet de grootste kostenpost en de film en bijbehorende marketing was al in principe af, ze hebben alleen het draaiboek niet afgedraaid.


Wat belangrijker is om te weten en wat je eigenlijk ook nergens ziet terugkomen op de sites, een film wordt niet gewaardeerd op wat die kost maar wat die (potentieel) kan opbrengen. Ipv 90mln zou die voor 180mln op de balans (kunnen) worden gezet (waardeoordeel even achterwege gelaten).

Deze film trekt dan de aandacht omdat die nog niet eens was uitgebracht,
maar het maakt onderdeel uit van een groter pakket films en series die zichzelf allang hebben terugverdiend, nog waarde hebben op de balans,

en waarvan WB nu zegt dat ze het “verkeerd” hebben ingeschat en niet meer publiekelijk gaan vertonen.


Theoretisch kan het wel,
maar ik zou het vreemd vinden als de belastingdienst in de VS hier mee akkoord gaat.
Als je nu een (kunstmatig) verlies creeert, is het een belastingtechnisch truukje om betaalde belastingen van afgelopen jaren terug te krijgen (middelen).

Correcter zou zijn om de films en series te verkopen want ze zijn niet 0 (nul).
Het staat letterlijk in het artikel waar de schrijver van dit artikel naar linkt: er zou alleen al voor lokale marketing en distributie 30 tot 50 miljoen dollar mee gemoeid zijn, en daarboven op nog tientallen miljoenen voor wereldwijde marketing en distributie, waarmee het totale kostenplaatje dus zo goed als verdubbeld zou worden, dus het zou in dit geval wel degelijk een grote kostenpost geweest zijn.

Als ik dan in dit Tweakers artikel lees hoeveel verlies ze al hebben geleden, dan is er misschien wel sprake van dat er op series en andere films een x bedrag terug verdiend is, maar blijkbaar bij lange na niet genoeg om het risico te nemen deze Batgirl film alsnog online aan te bieden of in de bioscoop te vertonen.

[Reactie gewijzigd door ThanosReXXX op 23 juli 2024 23:49]

Dan hadden ze wel heel weinig vertrouwen in die film om de kosten te dekken als alleen al de winstbelasting meer was dan de geschatte omzet.
Ik zit er al een tijdje aan te denken om HBO Max te nemen. Zowel het oude als de nieuwe series, denk aan GoT en The Last of Us wat eraan zit te komen in Januari.

Ik denk dat ik in januari maar eens ga testen of het wat is.
Ik heb het als sinds de pre launch maar echt veel staat er, op de hbo krakers na, ook niet op. Vooraal heel veel oude meuk.
Ligt eraan waar je interesses liggen. Ik vind er meer dan genoeg op. Als je me een beetje een idee kan geven, heb ik wellicht nog wel wat suggesties voor je.
Dat gevoel heb ik ook bij SkyShowtime... Een paar krakers en veel oude meuk.
De prijs is al verdubbeld van € 3 of € 4 naar € 6 of € 8 per maand, maar het echt waard vind ik het voor € 4 al niet.

Edit: ik zei eerst verdubbeld, toen gecorrigeerd en bedragen toegevoegd, me daarna herinnerd dat ik het wel bij het juiste eind had en ditmaal de bedragen gecorrigeerd.

[Reactie gewijzigd door Blizz op 23 juli 2024 23:49]

De prijs is niet verdubbeld, je krijgt nu niet meer de levenslange 50% korting. Ik betaal nog steeds 3,99 euro voor het abonnement.
Een tijdelijke deal komt op hetzelfde neer als een prijsverhoging. Als ze straks weer zoiets aanbieden dan noem ik dat ook gewoon een tijdelijke prijsverlaging/aanbieding.

Zo had Disney voor de launch al duidelijk gemaakt dat voor Disney+ de introductieprijs tijdelijk is en later verhoogd zou worden. Same shit, prijsverhoging.
Prijs is sinds de introductie niet gewijzigd.
Ik schreef het elders ook net, maar een tijdelijke deal is praktisch hetzelfde als een tijdelijke prijsverlaging. Een launch deal betekent dat het tarief 'na de launch' verhoogd wordt.

Kunnen we moeilijk doen over terminologie, maar feit blijft dat een abonnement toen minder kostte en nu is verdubbeld.
De eerste zin is niet waar. Het is geen tijdelijke prijsverlaging. Ik heb hem nog steeds.
Ik bedoelde het aanbod zelf, tot dusver is het inderdaad nog steeds in stand gebleven. Ik vraag me wel sterk af of het blijft, David Zaslav vertrouw ik voor geen meter, maar toen HBO Max van start ging beeldde ik me al in dat ze hier omheen konden door alle features of alternatieven die ze nieuw introduceren niet beschikbaar te stellen voor iedereen die de launch deal heeft.
Ik vind het de prijs super waard. Met Hbo voor 4 euro en Prime voor 4 euro heb je meer waar voor je geld dat Disney of Netflix.
Ik heb denk ik 1 ding gekeken sinds ze weer van start gingen en dat was HotD. Het is dat het een familie-abo is of ik had het stopgezet.

Ze zijn vele honderden miljoenen euro's misgelopen door halverwege seizoen 5 HBO Nederland op te heffen en iets later hun content aan Ziggo-kabeltv abonnementen te koppelen. 1,5 - 2 miljoen Nederlanders keken toen GoT en HBO kostte € 15 per maand. Het heeft ze de Nederlandse markt gekost.
Ik ben er (gelet op de prijs) tevreden mee. De nieuwe GoT was erg goed en er staat genoeg (oud) materiaal op.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.