Call of Duty: Modern Warfare II-multiplayerbèta begint in september

De multiplayerbèta voor Call of Duty: Modern Warfare II begint in september. Dat laat ontwikkelaar Infinity Ward weten op Twitter. PlayStation-gebruikers krijgen als eerste toegang; andere platforms volgen een aantal dagen later.

Call of Duty: Modern Warfare II-bètadata

De eerste bèta vindt plaats op 16 en 17 september en is beschikbaar voor PlayStation-gebruikers die het spel vooruit hebben besteld, schrijft Infinity Ward. Een open bèta voor alle PlayStation-spelers vindt vervolgens plaats tussen 18 en 20 september. Vanaf 22 september begint een early access-bèta op de PlayStation, Xbox en pc. Die testversie is aanvankelijk alleen toegankelijk voor gamers die een preorder hebben. De open bèta voor alle platforms vindt plaats tussen 24 en 26 september. Alle sessies beginnen om 19.00 uur Nederlandse tijd.

Call of Duty: Modern Warfare II is een vervolg op de Modern Warfare-reboot uit 2019. Het gaat dus niet om een remake of remaster van de originele Call of Duty: Modern Warfare 2, die in 2009 uitkwam. De game wordt ontwikkeld door Infinity Ward en komt op 28 oktober uit. Eerder liet de ontwikkelaar al gameplaybeelden uit de singleplayercampagne zien. Op 15 september, een dag voordat de eerste multiplayerbèta begint, houdt Infinity Ward een livestream waarin het details over de multiplayermodus deelt. Modern Warfare II komt naar de PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series-consoles en pc via Battle.net en Steam.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsredacteur

08-08-2022 • 08:39

100

Reacties (100)

100
100
34
1
0
46
Wijzig sortering
Ik snap persoonlijk niet waarom de laatste shooter releases veelal van die donkere decors moeten zijn.
Ik persoonlijk val veel meer op de mooie kleur rijkere maps.
Neem gewoon een oud dorpje in de Italië in de middag of een pittoresk dorpje aan de spaanse kust met een ochtend zonnetje.

Krijg een beetje het gevoel dat het allemaal "dark" en "spooky" moet zijn met nightvision en cryptolights...
Mij win je er niet mee helaas.

Toch wel benieuwd naar deze release ;)
Dan moet je de nieuwe resurgence map in Warzone spelen :)
Vind inderdaad de sfeer op die map echt top. Wel heel veel kleine hoekjes waar mensen in kunnen campen maar goed.
Goede map voor mij dus
Dat is eigenlijk de enige mode van de "huidige" CoD die ik nog speel. Caldera is imo vreselijk, maar ik vind resurgence best leuk.
Anoniem: 1134149 @Markoow8 augustus 2022 08:54
Helemaal mee eens, ik mis persoonlijk de oude games BO2, BO3, BO4 en AW.
Dit bericht maakt me oud. *Denkt terug aan CoD 2 op Toujane.
Anoniem: 1134149 @xzaz8 augustus 2022 22:02
Ik heb ook de oudere cods gespeeld hoor, maar vind oprecht BO2 de beste game uit de COD reeks. Ik ben zelf nooit een grote fan van de MW reeks geweest. Ze waren goed te spelen maar de black ops series en de spin-off series zoals AW waren voor mij oprecht het leukst
Caldera en de nieuwe resurgence map zijn toch echt behoorlijk kleurrijk.
Dit level heet "Dark Water". Ik neem aan dat er ook andere levels komen.
Ik denk dat ze voor een beetje realisme wilde gaan.
Zijn niet veel tactical insertions in het daglicht.
Dan speel je toch Farcry 6? Die is behoorlijk kleurrijk. Ik ik ben heel benieuwd naar deze cod het blijven toch leuke spellen.
Far Cry 6 is een heel ander spel?
Omdat in een landschap met groene velden en prachtige bloemen die hele stoere neon gekleurde roze wapens niet opvallen. En dat is wat hippe kids willen, neon gekleurde wapens, RGB lampjes en flamingo parasolletjes.
Niet alleen kids, ik (32) vind het ook nog steeds prachtig!
Ik denk dat ze een beetje het tegenovergestelde willen neerzetten als de huidige Battlefield, die is kleurrijk, "leuke" characters, grote mappen en een hele grote flop.
Anoniem: 1134149 8 augustus 2022 08:45
Vanguard was de eerste cod voor mij waar ik spijt had van m’n pre order, alle cods waren het wel waard, sommige wat minder, sommige wat meer maar Vanguard bevond ik echt als oplichting.

Dus dit keer geen pre order maar even wachten op de beta om de gameplay te proeven
Remember, no pre-orders
Pre-order met achteraf betalen. Kan je gratis de beta spelen en kijken of het wat is ;)
Tenzij je de preorder kan annuleren is dat alsnog een betalingsverplichting, en dan maakt het moment van betalen dus niet echt uit.
Ja dat doe ik ook idd. Disk versie bij bol en dan achteraf betalen, werkt al tijden prima.
Ik snap sowieso niet de drang om een game te pre-orderen, doe dat zelf nooit. Tegenwoordig is alles digitaal, of je hem nou van te voren koopt of op de dag van release of een paar dagen er na het maakt echt niks meer uit. Ja oke.. je krijgt misschien wat items waar een kind van 5 blij mee zou zijn.
Anoniem: 306567 @Zackito8 augustus 2022 11:40
Niet alles is digitaal, op de consoles kan je nog steeds een game fysiek pre-orderen. Ik vind het altijd wel fijn om de game met release thuis te hebben. Daarnaast maakt het ook enorm veel uit welke ontwikkelaar er achter zit om te weten of ik hem kan pre-orderen. Als een game gemaakt wordt door Naughty dog, SIE Santa Monica Studio of sucker punch dan kan ik deze games zonder na te denken in pre-order zetten.
De tijd dat je voor een fysiek exemplaar om 24u 's nachts in de rij bij de Mediamarkt moest staan voor de nachtelijke openingen lijken toch wel voorbij...
MediaMarkt heeft ook gewoon een online shop.
Games zonder nadenken in je pre order zetten? Ook 'goede' ontwikkelaars maken fouten, hebben we met cyberpunk gezien.
Deze fouten heb ik nooit gezien bij de studio's die ik hierboven noem. Het probleem van Cyberpunk is vooral een management probleem. Je zal Sony niet een game zien releasen die half af is.
Kopen op dag van release is ook een optie tenzij je de fysieke DVD wilt hebben, maar zelfs dan lijkt mij het gewoon mogelijk om naar een gamestore te gaan en daar de fysieke kopie op te halen.

De games die de studio's maken die jij noemt die trekken mij niet, eigenlijk die games die mij trekken worden vaak gemaakt door de grote studio's en zijn te vaak flops.
Voor de degenen die deze geniale reactie van @As1cs niet snappen:
https://www.youtube.com/watch?v=XVYMKd2Datk
Geniaal? "No Russian" hoor je nog op z'n minst wekelijks in allerlei gesprekken /memes/ filmpjes.
Anoniem: 1134149 @As1cs8 augustus 2022 08:48
Dat werd mij altijd verteld maar elke cod game was het dik waard voor mij, elk jaar zeurde mensen over elke cod.

Vanguard is de eerste cod geweest waar het pas relevant was voor mijn situatie om niet een pre order te plaatsen.

Al hoewel ik goed vertrouwen dit keer heb doe ik uit principe geen pre order.
Same, ondanks het jaarlijks herhalende gezeur van velen blijf ik ieder jaar weer genieten van elke CoD en worden er heel wat uurtjes afgeknalt! Favo maps zijn wel de kleinere. Als UT en Quake speler van 99/2000 hou ik best wel van snelle actie. Dus shipment en das Haus...top en on repeat!
Enkel de CoD games waar je bijna in de lucht kon vliegen en op muren lopen...nee die hoeven voor mij persoonlijk niet.
Dit vind ik nou geweldig, een Quake speler. Kom zelf uit 2004 maar man wat heb ik Quake 2 veel gespeeld. Kan me nog herinneren dat ik 7 jaar was en samen met mijn vader Quake 2 aan het spelen was; een jaar later in mijn eentje en sindsdien wel jaarlijks een hele playtrough.

Ik heb ook zo'n hekel aan mensen die games al van tevoren afschrijven. Vooral als Ubisoft fan vind ik sommige reacties gewoon vervelend om te lezen. Maarja ook Activision en andere companies hebben te maken met deze haters, zal helaas nooit een einde aan komen
Ubisoft heeft ook gedrochten van een games, natuurlijk zijn er mensen die zon ontwikkelaar gaan haten. Kan heus wel een einde aan komen, moeten ze goede games maken.
PreOrders zijn echt zelden een goed idee. Misschien als het om een hele kleine indie studio gaat die echt het geld nodig hebben om het project rond te krijgen. Maar verder zou ik ver weg blijven van het preorderen van games. Al helemaal als ze vooraf je 60-70 piek willen hebben.
Anoniem: 1134149 @Juliuth8 augustus 2022 08:49
Wat is het probleem van een pre order als 95% van de releases mij enorm aanstaat en het destijds ook mijn main game was?

Het extra closed beta weekend en dlc goodies zijn het dan wel waard voor mij.
Jammer is wel dat zelfs mensen zonder preorder op de PS eerder toegang tot de beta hebben dan de mensen met een preorder op de XBox. Ik snap best dat Sony heel veel geld over heeft om zoveel mogelijk voordeel te hebben voor de gamers op de PS maar het is jammer dat Activision op deze manier schijt heeft aan de mensen met een preorder op de XBox.
Hopelijk gaat de verkoop aan MS door en blijft CoD multiplatform maar dan zonder deze flauwekul.
Het is een meerjaren marketing deal met PS die Xbox hiervoor ook meerdere jaren heeft gehad voor CoD.
Hopelijk gaat de verkoop aan MS door en blijft CoD multiplatform maar dan zonder deze flauwekul.
Dus alleen al om die reden zouden ze aan MS verkocht moeten worden? Denk je nou echt dat MS geen slaatje hieruit gaat slaan zodra dit contract over een paar jaar voorbij is? Ten eerste komt het in Gamepass, ten tweede zal MS natuurlijk weer roepen "performs and plays best on Xbox", en ik ga er vanuit dat zij ook gaan zorgen voor content of beta's eerder op het xbox platform.

Daarbij een pre-order zegt toch niet automatisch dat je de game ook eerder kan spelen? Dus wat je zegt is gewoon onzin dat ze schijt hebben aan de xbox pre-orders. Een pre-order kan een in-game bonussen hebben of een sleutelhanger die je erbij krijgt, maar als developer geen beta heeft dan is die er ook niet. In dit geval is er een beta bij en kunnen PS bezitters deze 2 dagen eerder spelen...nou nou wat een drama.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 22 juli 2024 15:25]

De preorder geeft je eerder toegang tot de beta, daar wordt ook mee geadverteerd en dat blijkt ook uit de data waarop men de beta kan spelen op de PS en op de XBox. Maar op de XBox krijg je dus niet eerder toegang tot de beta.
Overigens zitten er op mijn kalender tussen 16 september en 22 september meer dan twee dagen.

Of MS doorgaat met het gamer pesten zoals Sony valt nog te bezien, dat hangt van de voorwaarden van de verkoop af die met de toezichthouders afgesproken zijn. Dat Sony beweert dat het op de PS beter speelt boeit me trouwens niet, ik speel enkel de beta op de PS5 en speel de game zelf op de XBox omdat ik er een hekel aan heb na 8 uur mijn controller aan de oplaadkabel te moeten hangen.
De preorder geeft je eerder toegang tot de beta, daar wordt ook mee geadverteerd en dat blijkt ook uit de data waarop men de beta kan spelen op de PS en op de XBox. Maar op de XBox krijg je dus niet eerder toegang tot de beta.
Overigens zitten er op mijn kalender tussen 16 september en 22 september meer dan twee dagen.
Is een marketing deal tussen AB en PlayStation. Is al jaren het geval en niet pas met deze CoD die eraan komt.
Of MS doorgaat met het gamer pesten zoals Sony valt nog te bezien, dat hangt van de voorwaarden van de verkoop af die met de toezichthouders afgesproken zijn.
Sony pest gamers? Je denkt dat AB hier niks over te zeggen heeft en onder dwang een contract tekent ofzo? Is MS in xbox fans hun ogen nog steeds een liefdadigheid instelling ofzo? Valt me altijd op dat xbox fans zichzelf graag zielig bevonden willen worden of gauw in een slachtoffer rol willen stappen en denken dat corporation hun beste vriend is.
Dat Sony beweert dat het op de PS beter speelt boeit me trouwens niet, ik speel enkel de beta op de PS5 en speel de game zelf op de XBox omdat ik er een hekel aan heb na 8 uur mijn controller aan de oplaadkabel te moeten hangen.
Als je goed leest, zijn dat Xbox hun woorden die ze vaak graag gebruikte voor hun marketing. Nog voor de release van deze generatie consoles deden ze dat, totdat ze zagen dat de PS5 ze in multiplatform games gewoon aan het beaten waren. En dan over controllers...mij boeit het niet waarop je het wilt spelen, maar 8 uur al een drama vinden terwijl niemand 8 uur achter elkaar zonder enige pauze ook maar door gamed, tenzij je serieus nooit het zonlicht ziet, maar genoeg momenten om hem op te laden of zelfs terwijl je aan het gamen was. Daarnaast een 2e controller is ook nog altijd een optie.

Als het nou 2 uur was of 2.5 uur, maar mierenneuken om 8 uur.

Edit: batterij duur is trouwens 12 uur en kan zelfs 15 uur zijn. Het is maar net wat voor type game je speelt.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 22 juli 2024 15:25]

Dat Sony beweert dat het op de PS beter speelt boeit me trouwens niet, ik speel enkel de beta op de PS5 en speel de game zelf op de XBox omdat ik er een hekel aan heb na 8 uur mijn controller aan de oplaadkabel te moeten hangen.
Als je na 8 uur gamen nog steeds verder door wilt gaan heb je misschien andere dingen om over na te denken. Wat is het probleem om na elke game sessie je controller in de lader te zetten?
Dat is ook wel overdreven, xbox en pc zijn een paar dagen later, heb je dan direct schijt aan de mensen met een Xbox? Hoe is dat met alle timed exclusive games op xbox? Daar wordt door Microsoft ook grof geld voor betaald. Dit is een beetje meten met twee maten.
Omdat je een signaal stuurt naar developers dat het afmaken van de game niet nodig is. Als het gross van de mensen een preorder plaatst is de buit al binnen. De druk om dan een goeie game af te leveren die goed verkoopt neemt enorm af.
Anoniem: 1134149 @Juliuth8 augustus 2022 09:01
Ik heb nooit het idee gehad dat een game niet af was tot Vanguard toe, en zelfs Vanguard was af naar mijn weten maar ik vond de maps en gameplay echt beneden peil.

Elke cod voor Vanguard heb ik mijn geld uit gehaald qua game tijd, speel alleen maar Search & Destroy dus de rest van een game is vrij irrelevant voor mij.
Pre-orderen is nooit een goed idee:

1: je bent je geld meteen kwijt, ruim voordat de game er is. Jij hebt het geld harder nodig dan de grote gamestudio
2: je weet niet wat je koopt, er zijn nog geen reviews, echte gameplay ervaringen etc.
3: zoals hiervoor al genoemd, je geeft een signaal af dat de developper enkel een leuk trailertje in elkaar hoeft te zetten voordat het product geld waard is. Zo is het niet bepaald motiverend om de game helemaal spik en span te maken op financieel gebied.

Dat je ervaringen dan zeggen dat je doorgaans tevreden bent over de game na pre-order zegt natuurlijk niet dat voorgenoemde punten opgelost zijn.
1: Ik pre order zelf pas 4-5 uur voor het eerste beta weekend, zodat ik hem nog op tijd kan downloaden, dus dat is wat, 1 maand eerder, soms 2 maanden voor release?
2: Ik weet niet wat ik koop ben ik het mee eens, maar als je 10 jaar op rij blij bent met je pre orders, waarom dan niet blijven pre orderen tot je een keer teleurgesteld bent? Wat ik dus nu pas ben en ik zal ook MW2 Reboot niet pre orderen daarom, terwijl ik die naar hoge verwachting wel weer leuk ga vinden.
3. Ik heb zelf geen game meegemaakt die niet af was tot nu toe.
Punt 1 is onzin. Als dit waar is moet je de game sowieso niet kopen.
Punt 2 is deels waar. Door trailers en gameplay te kijken heb je een goed beeld van het product. Er van uitgaande dat ze je niet voorliegen. Zeker als de uitgever/developer bekend staat om bepaalde kwaliteit is het een prima keuze. Mensen willen het vaak sowieso zelf ervaren, goed of slecht. Bij een film doe je in principe hetzelfde en daar kun je je geld niet eens terug vragen. In een restaurant idem dito.
Punt 3 de uitgever heeft z'n geld allang verdiend, ook zonder jouw preorder. Die verkoopt de game namelijk aan winkels en die verkopen het weer aan jou. Het moment van aanschaf doet er daarbij nauwelijks toe. De makers van Cyberpunk gaan echt niet nog een keer zo'n game uitbrengen. Die weten dat hen fans nu wel 2x nadenken voordat ze een game kopen van hen. Die imagoschade zit geen enkele uitgever/ontwikkelaar op te wachten.
Vwb Xbox klopt dit al niet, je betaalt pas een paar dagen tot een week voor de release van de game (standaard bij pre-orders).
Jullie avatars lijken nogal op elkaar
Anoniem: 1134149 @spokje8 augustus 2022 10:43
Van mij en Juliuth?
Ja :P dacht even dat jullie tegen jezelf zaten te lullen :P
Anoniem: 1134149 @spokje8 augustus 2022 11:31
Gina Gray is toch echt wel een stuk mooier dan een random cartoon foto ;)

Maar ik snap je wel, het zijn vooral de kleuren die erg overeenkomen
Vaak heb je bij CoD freeplay weekenden voor iedereen en dan is het spel vaak ook een paar tientjes goedkoper om zo veel mogelijk spelers over te halen om de nieuwe in de serie te gaan spelen.. Ik pre-order eigenlijk nooit spellen, alleen GT7 heb ik gepreorderd. Hoogste wat ik voor CoD heb betaald is volgens mij 55€ voor PS4/5.
Ik vond zelf COD Cold war wel echt een leuke game, vanguard nooit gespeeld. Maar wat maakt dit nou echt dat dit een slechte COD was?
Maps en TTK in Vanguard is bagger, gewoon geen fijne gameplay loop.
Cold War daarintegen heb ik helemaal kapot gespeeld en speel ik nog steeds wel 1x per week, goede maps en goede gameplay
Vanguard was ook wat mosterd na de maaltijd met weer het WW2 thema voor mensen die ook BF spelen. Ik was er snel klaar mee. Heb zelf in januari tijdens de sale voor zeven tientjes Vanguard en Cold War gekocht maar vermaak me met die laatste nog steeds.
Voor mij waren het Vanguard, Ghost, MW3 en Infinite Warfare.
Ik vind dat er is geen goede CoD meer geweest sinds ze afgestapt zijn van het realistische aspect en een slechte kopie van Titanfall geworden zijn (BlackOps, Advance/Infinite Warfare). CoD:MW3 was echt een super goede shooter, met als enige minpunt dat de community niet meer dan drie maps wilde spelen (want die waren het makkelijkste om in te cheaten).
Fijn al die reboots met dezelfde namen. Straks de remaster van de originele MW2 en dan is het plaatje compleet :+
Je bedoelt deze: https://us.shop.battle.ne...are-2-campaign-remastered ?
Dat is al lang gedaan, ook express alleen de campaign natuurlijk.
Ow wauw…..die heb ik compleet gemist. 8)7

Zo is er voor ouders die niet met games bekend zijn, maar hun kroost willen verrassen, toch geen touw aan vast te knopen.
Jammer alleen de campaign geremasterd. Ik vind de originele COD MW2 de tofste die ooit is uitgebracht. Lekker granaten door het hele level werpen om random drie kills te maken.
Open béta, maar wel een preorder vereisen. Weinig opens aan dan toch?
Dan heb je toch blijkbaar het stukje gemist dat er ook een paar dagen open zijn voor iedereen. De pre-orderaars krijgen 2 dagen eerder en extra, daarna is de beta open voor iedereen. Dus ja open Beta. Ook al zou het alleen voor de mensen met pre-orders zijn, dan is het nog een open Beta, want je hoeft je niet apart in te schrijven en hopen dat je geselecteerd wordt. Alleen is het dan een open Beta met een eis.
Ik heb inderdaad gemist dat het een paar dagen later inderdaad echt open is voor iedereen. Maar een aankoop als vereiste om toegang te krijgen tot een testsessie is niks 'open' aan als je het mij vraagt.
Dat is een persoonlijke insteek. Ik vind een pre-order vereiste niet echt een definitie van een closed beta, waar jij dat wel vind. Voor beide is wat te zeggen en een kwestie van interpretatie. Een closed beta zie ik meer als een beta waar je je apart voor moet inschrijven en waarbij de fabrikant bepaalt wie wel en niet mee mag doen. Maar hoe dan ook, er zijn 2 dagen van volledig open beta voor iedereen, ook zonder pre-order.
En nu maar hopen dat het dit keer geen kinderspelletje word met stickertjes en allerlei kleurtjes...
Ik hoop dat het een waardig vervolg word op MW2019 want die was, zeker in het begin, prachtig opgezet en redelijke realistisch. Cold war daarentegen was een redelijke flop, single player was nog te doen. Vanguard is gewoon jammer, singleplayer gaat helemaal nergens over... net een slechte actiefilm waarin je speelt. Multiplayer maak je kills en word je gekilled op onmogelijke wijze terwijl iemand allang weggelopen is oid.
Het is Cod he, dus die kleurtjes en stickertjes kan je wel verwachten.. Ik noem dat soort zaken niet voor niks gekscherend CoD kleuren als ik ze in andere games tegenkomen.. Je kent ze wel, de roze hello kitty wapenskins etc..
Mja dat, nu moet ik wel zeggen dat ik een aantal jaren van Cod weg ben geweest. Heb een gat zitten tussen de eerste modern warfare en MW2019.

Maar ondanks de CoD kleuren was ik wel enorm teleurgesteld in Vanguard dat er geen duitse uniformen in zaten maar iets wat gekscherends op een afstandje op moet lijken. Maar dat komt vermoedelijk door de cancel/woke cultuur gok ik.
Grappig aangezien je precies het tegenovergestelde wil van Markoow in de comment hierboven.
Ik snap persoonlijk niet waarom de laatste shooter releases veelal van die donkere decors moeten zijn.
Ik persoonlijk val veel meer op de mooie kleur rijkere maps.
Neem gewoon een oud dorpje in de Italië in de middag of een pittoresk dorpje aan de spaanse kust met een ochtend zonnetje.

Krijg een beetje het gevoel dat het allemaal "dark" en "spooky" moet zijn met nightvision en cryptolights...
Mij win je er niet mee helaas.

Toch wel benieuwd naar deze release ;)
Net niet helemaal. Hij heeft het meer over de maps en omgevingen, daar maken mij de kleuren etc niet zoveel uit. Ben het zelfs tot op zekere hoogte wel met Markoow eens dat het allemaal zoveel donker is de laatste tijd.

Het gaat mij voornamlijk om de stickertjes voor de wapens wat nergens over gaat, de maffe skins die men kan kopen wat dan net de plank weer misslaat. De Rambo en die hard skins bijvoorbeeld in warzone vond ik wel grappig en kan ik mee leven, maar de roze teddybeer skin is triest om te zien in een spel wat qua graphics toch best goed in elkaar zit.
MW2019 heeft een hele vette back to basics multiplayer, eindelijk geen vliegende exotapijten en doeda's maar gewoon bestaande wapens met af en toe een gek uitstapje. Ik hoop dat ze dit keer echter consoles and pc's enigzins rechttrekken. Eindelijk eens die mythische FOV slider voor next gen consoles en wellicht optie voor géén crossplatform met PC spelers. Je bent echt canonfodder voor de PC speler op het moment als je op een xbox zit ( geen crossplay optout). Ik snap dat met vorige spel de playerbase op de xbox waarschijnlijk te klein was maar xbox en ps moet nu toch wel voldoende zijn.
Als ik zo nu en dan replay's zie in Warzone/MW2019 multiplayer dan twijfel ik ook of dit skill of gewoon echt cheats is.
Door skill based matchmaking beland je als enigzins above average console speler in dezelfde pot als menig "twitch tv"streamer met een goede gaming rig met als resultaat dat je alleen maar gefrustreerd raakt van je verlies maar in feite loop je al 30ms achter op iemand met een 240hz monitor met nvidia reflex en 1000hz polling rate controllers/muizen. Zit je daar op de bank totaal uitgeroeid te worden met je xboxje op wifi, geen lol meer.

Verhaallijn van de storymode vond ik echt onzin met controversiele nonsense die weer op echte gebeurtenissen gebaseerd was maar dan omgedraaid was ( waarom dát weer). Waarom kunnen wij niet op een of andere fictieve bad guy jagen zoals in MW1/MW2 ala "All Ghillied Up".
Ook ik wacht met smart op die fov slider. Had veel lol met mp en Warzone tot ik het verschil tussen pc en console zag qua fov. :o Sindsdien afgehaakt. Ongelooflijk dat next gen consoles geen fov kunnen instellen.
Vergeet als voordeel de aimassist niet. Volgens mij is t verschil minder groot dan hier wordt geschetst. Menig streamer, zo niet de meeste, spelen console
Hoe kom je erbij de streamers op consoles spelen..ik ken er werkelijk geen een..Hier is een lijst van de toppers: https://www.dexerto.com/c...twitch-streamers-1647044/
Ik denk dat ik van de meeste de setups uit mijn hoofd weet.
Iedereen heeft een controller+ PC omdat iedereen dondersgoed weet dat je dan aimassist+FOV+low latency features van de RTX kaarten hebt. ( EN bij meerdheid casuals met controllers in de server beland). Of ze spelen met KBM.
hier een leuke vergelijking: https://www.youtube.com/watch?v=VKPv8aIE5cQ
Ik denk dat meeste couchgamers geen 120hz tv's hebben, verschil tussen 60hz console + 144hz monitor pc is al groot + inputlag TV vs Monitor is al makkelijk 20ms als niet meer. Zelfs de controller op de xbox is 4ms vs 0,5ms op een muis. Alle kleine beetjes bij elkaar zorgen voor zeker 30ms verschil.
Het is dan ook niet wonderbaarlijk dat menig streamer gewoon fluitend door de map banjerd want ze weten dat als ze iemand tegenkomen de kans groter dat zij de encounter winnen.
Dan heb ik het nog niet eens gehad over DUMA routers waarmee ze doodleuk in "minder ontwikkelde"landen spelen waar iedereen bij voorbaat op oude LCD's zit.

Voordeel van aimassist weegt echt niet tegenop een muis, als je mechanisch gezien bedenkt dat ik met mijn duim een radius van enkele cm's heb om te mikken en jij met een muis een oppervlak van een halve vierkante meter...
Ik heb zeker ook werkelijk ALLE versies gespeeld, de XSX 4k+2k120/xbox one 720p/ps5 4k120 zelfs tussen de ps5 en xsx versies zit verschil. Tot voor kort draaide wz bijvoorbeeld in full 4k op de xsx waarbij ps5 soort van verkapte 2k versie had. Nu hebben ze de xsx versie weer gedowngrade in resolutie om fatsoenlijk 120fps werkend te krijgen.

Mensen denken dat het een pot nat is maar er is dus te veel verschil, ik vind dat we terug moeten naar de glory days van COD waar iedereen vrijwel gelijk was en het ging om de LOL en niet om wie highest kills/beste rig/ META build en al die crap van afgelopen jaren. Met console only optie kun je dit wat meer waarborgen.
Dank. Gaat mij inderdaad meer om gebruik van een controller ipv console. Ik vraag mij dan wel af waarom streamers toch een controller verkiezen boven een muis als dat veel beter zou werken.
Volgens mij komen veel streamers ook af van consoles ( xbox360 glory days) en hebben ze bepaalde gewenning. ik denk dat het in de"industry"als je het al zo kan noemen, algemeen bekend is dat controllers als voordeel de aimassist hebben maar dat is dan de enige wat console gamers ook hebben. Als je dat dus combineert met PC dan heb je ( als je controller gewend bent) soort van alle voordelen in 1 en dat is juist echt broken.
Dit is ook de reden waarom sommige (grote) streamers zelfs vinden dat controller-gamers nooit tot de grootheden zullen behoren https://screenrant.com/co...-disrespect-timthetatman/
Anyway, allemaal gezeur door volwassen mensen terwijl dit gewoon een spel is die leuk had moeten zijn...
Ik speel met keyboard muis. :)
Apart dat Xbox geen Xplay optie heeft. Op de Playstation is die er al meerdere delen, waarbij het soms irritant was dat ie blijft vragen of je die optie niet wil aanzetten, omdat je dan meer keuze hebt qua servers. Ik zou op zich geen problemen hebben met Xplay tussen Xbox en Playstation, maar PC heeft teveel voordelen tov de consoles, ook al kan je toetsenbord en muis gebruiken op de consoles. Zelfs met die input methode ben ik op consoles hooguit middelmatig, dus het geeft je geen enorm voordeel op de console. Dat hebben ze gelukkig goed uitgewerkt. (EA, leer hier eens van en maak het in Battlefield ook mogelijk)
Precies dit, als ik weer verplicht wordt als 'casual' XBOX gamer afgeslacht te worden tegen PC spelers, dan wordt dit de 3e CoD op rij die ik zal overslaan.
Ik heb nog nooit gemerkt dat ik afgeslacht wordt door PC spelers in MW of Cold War terwijl ik gewoon cross play doe.
maybe verschil in k/d en skill based match making ? ik zat bv met een k/d van 1,8 eerste 2 games bij "normale" spelers, na 1 uur bij de meest sweaty ttv streamers. Merk ook als ik warzone met vrienden speel ( allemaal <1KD) dat wij in veel rustigere games belanden in WZ als MP.
Fijn dat ze een goede lading aan beta's doen. Ben benieuwd hoeveel overhand de gierigheid in deze versie naar voren gaat komen. De laatste games al amper gespeeld/gekocht, gewoon omdat het gewoon een veredelde bende is om maar zo veel mogelijk te verdienen..

Eerst even kijken of het wat is. Modern Warfare draag ik nog steeds een warm hart toe
Call of Duty heeft drie ontwikkelstudios (en nog een hoop voor "support) die iedere 3 jaar een game afleveren. Dit jaar is Infinity Ward weer aan de beurt en dat zijn naar mijn mening altijd de beste. MW2019 was ook top. De rest koop ik niet.
Weet ik, maar ik blijf voorbarig. Het is niet dat het van Infinity Ward komt en ineens geen cashgrab gaat zijn zonder al die onzin
Vanguard was voor mij de eerste CoD die ik niet heb gekocht/gespeeld. Behalve dan met de gratis weekenden. De gameplay vond ik niks, het wokegehalte was te hoog (soms had ik het gevoel dat ik in een vrouwelijke Black Panthers trainingsmissie zat) en de mappen waren maar duf.

Tot dan toe heb ik vrijwel álle CoDs gespeeld, vanaf de eerste met de weergaloze uitbreiding United Offensive tot en met Cold War. Heb ook een groot aantal dubbel vanwege meerdere platformen. CoD4: MW heb ik geloof ik vijf keer in totaal :+

Ondanks dat ik wel uitkijk naar deze versie wacht ik lekker de open beta's af. Een reservering vooruitbestellen doe ik niet. Er is in deze tijd toch geen schaarste met zoveel digitale opties. En de bonussen vind ik niet interessant.
Wanneer komt er weer een een nieuwe unreal tournament. Dat waren nog eens shooters. UT'99 en 2004 grijs gespeeld. Paar jaar terug waren ze bezig met een nieuwe UT. Die heb ik ook nog een tijd gespeeld, helaas zijn ze hier mee gestopt...

On-topic ; Black Ops het meeste gespeeld, de laatste Vanguard vind ik maar slappe hap.
Een detailtje wat ik fijn vind: Het lijkt er op dat je eigen wapen steeds meer gecentreerd in beeld is. Ik vind het altijd zo dom als je eigen wapen helemaal zo aan de zijkant staat naar het midden gericht. Bij Doom kun je je wapen wel in het midden zitten, maar dat vind ik weer té.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.