CD Projekt Red: next-genupgrade The Witcher 3 komt dit najaar uit

De nex-genupgrade van The Witcher 3 komt in het vierde kwartaal van 2022 uit. Dat stelt CD Projekt Red. De update moest eerst vorig jaar uitkomen, werd dan uitgesteld naar het tweede kwartaal van 2022 waarna een nieuw uitstel volgde. Een exacte datum werd niet meegedeeld.

CD Projekt Red doet de aankondiging op Twitter naar aanleiding van de zevende verjaardag van The Witcher 3: Wild Hunt, dat op 19 mei 2015 uitkwam. Er worden geen details over de ontwikkeling meegedeeld, maar uit statements van de maand april blijkt dat het interne ontwikkelingsteam van CD Projekt Red in de weer was met de next-genupgrade. Het project werd toen opnieuw uitgesteld om na te gaan hoeveel werk er nog op de plank lag. De ontwikkelaar deelde toen ook geen nieuwe releasedatum mee.

De next-genupgrade van The Witcher 3 voegt raytracing en andere visuele upgrades toe aan het spel. Het spel verscheen oorspronkelijk op de PlayStation 4 en Xbox One en werd goed onthaald. Tweakers reviewde de game en gaf The Witcher 3 een hoge score mee. CD Projekt Red werkt niet enkel aan de next-genupgrade van The Witcher 3. De Poolse gameontwikkelaar werkt ook aan een geheel nieuw spel in de The Witcher-franchise. Hiervoor zal CD Projekt Red de Unreal Engine 5 gebruiken. Voor deze game is nog geen releasedatum bekendgemaakt.

Door Jay Stout

Redacteur

19-05-2022 • 18:15

95

Reacties (95)

95
94
61
3
0
15
Wijzig sortering
Dit was voor mij echt een hele teleurstellende game.

De illusie van een open wereld, maar het werd totaal niet beloond om te exploreren.
Kom je een sterke vijand tegen, versla je die krijg vervolgens gear o.i.d. dat je pas na tientallen levels en uren kan gebruiken. Zoveel cutscenes en dialogen, dat mijn duimen er moe van werden om het allemaal te skippen.

Het enige wat mij kon sieren was het kaartspel in de game. Geef mij maar een echt open wereld concept zoals Elden Ring.
Verkennen werd juist wel enorm beloond, er is overal wel iets te zien of te doen. De open wereld is ook volledig open, je kunt gaan en staan waar je wilt.

En ja... Als je dialogen gaat slippen in een RPG snap je er echt helemaal niets van...

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 24 juli 2024 06:57]

Wel gaan en staan waar je wilt maar wat levert het op? Je kan wapens e.d niet gebruiken dus wat heb je er aan?
Je kunt ze wel gebruiken maar niet altijd meteen. Gewoon bewaren tot je ze wel kunt gebruiken... Heb je iets om naartoe te werken.
Nee, want als je dan eindelijk 20 levels verder bent en je zou dat ene zwaard kunnen gebruiken dat je al de hele tijd mee zeult, dan kom je er achter dat je al een beter zwaard hebt. Zeer frustrerend.
Tja, dan verkoop je hem toch? In een RPG als The Witcher 3 krijg je zat loot, het ene is wel nuttig en het andere niet. The Witcher 3 is gelukkig niet zo'n slechte RPG die alle loot scaled met je level waardoor items hele slechte stats hebben als je ze op laag level al gevonden hebt. Scaled RPG's zijn nep-RPG's, ik heb het liever old school zoals The Witcher 3.

Sommige items zijn ook heel afhankelijk van je build, die werken goed met bepaalde skills maar met andere weer niet.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 27 juli 2024 11:07]

Dat is niet mijn punt. Op level 15 vind je een zwaard van level 30. Die er heel cool uitziet en mega damage geeft. Maar eer je level 30 bent valt het in het niet met wat waar je over struikelt. Dus het heeft nul nut om iets te bewaren. Auto leveling RPGs zijn inderdaad nutteloos.
Het ontdekken van de wereld is mee dan alleen maar sterker en beter worden. Mooie plekken in games is voor vele genoeg beloning.
Ieder zijn mening, maar grappig dat je zegt dat je wapens e.d niet kunt gebruiken in de Witcher 3 terwijl dit bij de Dark Souls game veel meer een probleem is. Daar moet je van te voren goed nadenken wat voor soort build je wilt gaan maken. Bij die games is het niet kunnen gebruiken van de wapens een veel grotere issue dan The Witcher 3, of je moet constant souls gaan grinden, wat het ook aardig eentonig maakt.
Juist doordat je gear vindt die je nog lang niet kan gebruiken geeft je een doel naar toe te werken. In elden ring vindt je ook zwaarden die bijvoorbeeld 3x zoveel strengt nodig heeft dan wat je hebt, er staat alleen geen level bij.
Levert best veel op... door te gaan en staan waar ik wil had ik vrij snel mijn eerste volledige set witcher gear compleet. Kwam ik ook weer die mooie hoge level leshen bug tegen in een mooie grot waar ook al een Ekimara is.

Exploratie in de Witcher 3 word enorm beloond. Als je wapens niet kan gebruiken kan je deze ook gewoon dismantlen of verkopen. Je hebt altijd wat aan loot. Je kan altijd alles gebruiken. De vraag is enkel op welke manier. En als jij je zelf limiteerd aan 'Wapens is enkel voor slaan of schieten" dan doe je dat toch echt zelf. Ik heb veel Relic-grade wapens gevonden en deze toch verkocht of dismantled terwijl mijn wapen Uncommon zijn (Groene kleur..) omdat de buffs minder goed zijn.

Witcher 3 is ook een enorm verhaal gedreven game, dus waarom zou je in hemelsnaam alle cutscenes gaan skippen?!

In Elden Ring krijg je ook gear die je niet meteen kan gebruiken omdat je de stats er niet voor hebt. of omdat je plots neer gemept word en eerst weer naar je plek van sterfte navigeren om vervolgens weer neer gemept te worden en ben je je runes ook kwijt en kan je niet meer levelen en niks meer kopen tot je dat allemaal terug verdiend hebt... heel frustrerend allemaal....

Witcher 3 is een prima Open-wereld RPG. Een van de betere die ik ooit gespeeld hebt en onlangs weer ben begonnen. Ik ben nu meer bezig met exploratie dan ik ooit heb gedaan en het maakt de game aanzienlijk beter. niet alleen omdat het nogsteeds een prachtige game is (Vooral na mods) maar ook omdat er zoveel verteld word via de omgeving en radiant quests die je tegenkomt(en geld geven!).
Aha dat is een bug dus, ik vond het al vreemd om die hoge level Leshen tegen te komen in een side quest van lage level. Is daar een fix voor of moet ik wachten tot ik genoeg gelevelt ben om hem te verslaan. Ben pas begonnen met Witcher 3, maar ben ermee gestopt, omdat de next-gen patch eraan komt. :)
Ik heb helaas niks gevonden. Die leshen moet ergens anders spawnen maar dat gebeurd daar. Ik wilde de locatie niet noemen voor spoilers voor mensen die de game nog moeten spelen. Op de wiki van die locatie staat waar die eigenlijk hoort.

Wat ik heb gedaan is naar buiten rennen, even bedaren en dan weer naar binnen rennen, zsm pakken wat ik moet pakken en proberen weg te wezen met wat voelde als 1 HP. Dat was wel even spannend eigenlijk wel om te lachen aan het einde dat het toch nog gelukt was.

Ik blijf gewoon door spelen, heb ongeveer 80 Mods in TW3 zitten nu, allemaal visueel ook. dus tenzij de next gen patch aanzienlijk beter is mis is wss niet zo veel.
Die bug ook meegemaakt, gelukkig nadat ik de Ekimara had gedood. Wegrrollen tot je een ons weegt om weg te komen :) En idd Witcher 3 is wel een van de beste open RPG spellen.

Maar een punt van kritiek mbt tot de wapens ben ik wel mee eens. Ik heb wapens gehad die 10 levels hoger waren en pas toen ik op het juiste level was zag ik dat het garbage was. Het zou mooi zijn als ze een oplossing daarvoor zouden kunnen implementeren.
Het zou mooi zijn als ze een oplossing daarvoor zouden kunnen implementeren.
Zijn vast wel mods voor te vinden. natuurlijk moet CDPR wel wat doen hiermee..
maar gezien het gebruikelijk is in RPG's dat wanneer je wapens vind met een hoge level requirement, deze uiteindelijk nutteloos blijken op dat level, dismantle ik deze gewoon voor resources. Als een game crafting heeft is alles wat jij als speler maakt toch altijd beter.

Ik heb bijvoorbeeld ook een mod geinstalleerd die de shops aanpassen zodat alle junk items er uit gefilterd worden en ik enkel wapens zie die relevant zijn voor mijn level. Dat is ook een enorme verademing moet ik zeggen...
Als je de dialogen skipt is het dus gewoon geen spel voor jou. Deze horen toch echt wel bij het genre. En de open wereld was alles behalve een illusie. Ik weet niet hoe je tot die conclusie komt.

Ik heb hem ondertussen 4 maal uitgespeeld en het is voor mij het beste spel ooit.
Ik speel al heel mijn leven games als Final Fantasy, maar sinds From Software ben ik gewoon enorm verwend geweest. Dialogen boeien me gewoon niet meer, ik wil gewoon vrij zijn, qua build exploration etc en hier had ik continue het gevoel dat ik weer iets verplichtst moest doen.
Is Minecraft dan niet meer je ding?
Je snapt dat “verwend” subjectief is? Ik heb TW3 en veel van FromSoft gespeeld en vind beide geniaal. TW3 is gewoon een ander type game, wat je juist ook speelt om de quests en dialogen (waar super veel vrijheid in zit). Dat TW3 niet jouw game is maakt het niet slecht of minder dan FromSoft games. Het is appels met peren vergelijken.
Je kan heel veel exploren en de main quests minder doen, maar om bepaalde gebieden vrij te spelen moet je de main story wel volgen. Dat is in horizon ook zo
Ik ben er meerdere keren aan begonnen maar kom er slecht doorheen
Geinig.. bij mij lukte het ook pas de 3e of 4e keer ofzo.
Eerste paar pogingen dacht ik.. meh...
De laatste keer dacht ik ineens..hey.. dit is geinig, leuk bedacht.. hey dit werkt leuk en BAM! 200 uur verder.

En ik ben gek op RPG's dus begreep ook niet helemaal waar de opstartproblemen vandaan kwamen
(wellicht omdat mijn focus normaal op JRPG's ligt en dit toch wel een andere tak van sport is)
Bij mij kwam ik er in het begin niet echt in doordt ik alleen maar op de minimap naar die routelijn zat te kijken.

Toen ik die uitgezet had en gewoon de wereld in keek werd het pas leuk.
Wat maakt het dat je er slecht doorheen komt? Volgens mij is het in principe vrij makkelijk; doe de main quest. is die te hoog gegrepen/wil je wat anders doen? Dan doe je een paar side quests of ga je exploren :P, quests zijn overal te vinden. Of trekt het verhaal je niet zo?
Bij mij kwam het doordat ik opeens gedwongen werd als een ander karakter te spelen en dat ik er achter kwam dat er, om bij sommige uitgebreide quests een bepaald resultaat te krijgen bepaalde handelingen nodig waren of dingen in een specifieke volgorde gedaan moesten worden die naar mijn idee niet door het verhaal duidelijk werden gemaakt.
Ik kreeg regelmatig het gevoel dat ik op plekken rond liep waar ik (nog) niets te zoeken had of dat ik ergens informatie gemist had en waren lange periodes waar ik niet de indruk kreeg dat ik met iets significants bezig was waardoor ik uiteindelijk gewoon ben gestopt met spelen.
Ik ook, maar bij de derde keer was het raak en heb ik 'm uitgespeeld. In het begin kan je de loot het beste negeren en vooral veel sidequests doen, zodat je het juiste level hebt om met het verhaal verder te kunnen.

Rond level 10 - 15 kan je ergens de Scavenger Hunt quests gaan doen voor betere gear. Bijvoorbeeld:
https://witcher.fandom.co...Hunt:_Griffin_School_Gear
Wat was er niet open wereld aan?

Je kon enorm ver lopen in de wereld, en veel vergezichten waren daadwerkelijk plekken die je kon bezoeken.

Voor mij nog steeds één van de beste spellen ooit qua immersie
Je kon wel overal naar toe, maar uiteindelijk was het beter om gewoon de storyline en pad te volgen.

Bij games als Dark Souls en Elden Ring kan je ook meerdere kanten op, maar daar kan je dan ook daadwerkelijk de wapens, armor, magic etc gebruiken als je de stats hebt.

Bij the witcher moet je verplicht levellen tot een bepaalde hoogte om dat soort dingen te kunnen gebruiken en dat krijg je eigenlijk alleen maar voor elkaar door alsnog de storyline te volgen ipv lekker exploreren.
Je kon wel overal naar toe, maar uiteindelijk was het beter om gewoon de storyline en pad te volgen.
Ben ik niet met je eens. Ten eerste omdat de progressie in de main quest line makkelijker gaat als je wat sidequests mee pakt, en ten tweede omdat die sidequests an sich inhoudelijk minstens even interessant zijn als menig game's main quest.

Als je meer van de loot en het levelen bent dan van het volgen van een boeiend verhaal (ik vond 't in The Witcher ijzersterk, volwassen thema's, rauwe content, ontwikkelde karakters) snap ik dat je er niet heel veel aan vindt.
Die verplichte levels van je Gear was ook rete irritant. Dat was ook mijn reden om het spel niet uit te spelen.
Toch raar die redenatie, in souls games is elke stat point ook 1 level, en dat neemt exponentieel toe aan wat je moet spenderen, wat is het verschil met oh ik heb de stats al maar moet 10 levels hoger zijn, of ik moet nog 10 van een stat erbij (wat ook 10 levels is) :?
maar daar kan je dan ook daadwerkelijk de wapens, armor, magic etc gebruiken als je de stats hebt.
Als je de stats hebt...

Ik ben zowel witcher 3 als Dark Souls fan, maar vind net dat je bij DS veel meer moet levelen en plannen eer je een specifiek wapen kan gebruiken.
? Hoe is elden ring dan anders?
Misschien had je de moeilijkheid heel makkelijk staan? Genoeg gebieden waar als je komt je afgemaakt word zonder kans .
Moeilijkheidsgraad was het probleem niet. Ik voelde me gewoon niet vrij.

Bij een open wereld game als Elden Ring begint het al met de keuzevrijheid van je Charachter. Wil je Melee, Magic etc.

Vervolgens stap je de wereld in en kan je werkelijk overal naar toe. Als je dan vervolgens iets vind of iemand verslaat kan je het ook gebruiken, mits je daar je punten aan besteed.

Wat dat betreft is het echt ultieme vrijheid en gameplay.
EUh heb je dan de witcher 3 gespeeld? Je kan inzetten op kracht/snelheid aka melee of je "signs" wat magie is.
Je kan naar overal toegaan waar je wilt, verslaan wie je wilt (als je kan ),...

Zie echt geen verschil
Mij boeit dat gwent dan juist weer niks en ik vind die vele cutscenes juist een mooie toegevoegde waarde hebben en de moeite waard om te kijken en te volgen. Verschil moet er wezen gelukkig :-)

Overigens ben ik he wel eens met je punt over de gear... Ik vind de lore rondom de monsters een grotere beloning, zoals ontdekken welke oil het meest effectief is enzo.
Als je bij dit soort games door de cutscenes heen gaat skippen dan moet je er waarschijnlijk niet aan beginnen. Het gaat hier juist bij deze game om het opbouwen van characters, verhaallijn,etc.
Sorry maar het is nu wel duidelijk dat je een aanhanger bent van FromSoftware games, maar je gaat een game van 7 jaar geleden vergelijken met een game als Elden Ring van nu? Beide games hebben hun sterke en zwakkere punten, maar voor mij is The Witcher 3 nog steeds een van de beste games die ik ooit gespeeld heb, en dat zegt iets voor iemand die daarvoor nog nooit een RPG heeft gespeeld. Juist het verhaal en de keuzevrijheid is wat de game zo goed maakt, al moest ik wel heel erg wennen aan de game omdat het mijn eerste RPG was.

Dat zeggende Elden Ring is vast een goede game, en een die nog op mijn verlanglijst staat, maar het is absoluut geen vernieuwende baanbrekende game zoals The Witcher 3 dat destijds was. FromSoftware heeft dezelfde formule gebruikt als in de Dark Souls games alleen dan in een open-world. Grafisch gezien is de game aardig, maar ook totaal niet hoogstaand en de game loopt zelfs op nieuwe hardware heel beroerd. Dark Souls 3 heb ik heel veel gespeeld en de game is juist moeilijk als je het de eerste keer speelt, daarna blijf je spelen om andere builds te proberen, maar het verhaal of de wereld verandert niet als je andere keuzes maakt en dat was iets wat juist zo goed was bij The Witcher 3.
De kracht van het spel is juist dat er overal interessante verhalen te vinden zijn in de vorm van side quests en lore.
Misschien had je net zoals ik de verkeerde verwachting dat het een soort Skyrim zou zijn: 20% quests volgen en 80% zelf rondrennen en de wereld verkennen. Uiteindelijk ontdekte ik dat The Witcher alleen tot zijn recht komt als je het omdraait: 80% quests volgen en 20% verkennen.
klopt niet wat je typt over sterke vijand
als die sterke vijand al doodskop had is het bye bye
of liep je te game in easy mode?
Of je het nou wel of niet serieus meent, dit is gewoon een comment om reacties uit te lokken.

Een RPG waar het verhaal wordt erkend als 1 van de beste omschrijven met "dialoog skippen tot je duimen er moe van worden"..

Ik denk dat je zo ongeveer de enige bent.
Vond het ook een teleurstellende game. Bakte er helemaal niks van :)
Alsof jij een hele andere game heb gespeeld dan ik.
Als je een wapen niet kan gebruiken dan verkoop je die lekker, je vind er genoeg dus er is altijd wel iets van je eigen level. Ik liep overigens altijd rond met set items rond dus dan kan je alle zooi die je vind toch wel verkopen O.i.d. De wereld is juist super belonend als je verkent, ik denk dat de meeste mensen dat juist het sterke punt vinden van deze game dat de wereld mooi en levend is en uitnodigt om rond te neuzen. hahaha en dan zeuren over cutscenes en dialogen dat is RPG die dialogen die jij skipped bepalen soms zelfs de uitkomst van het spel xD.
Nou ja, dan is story driven RPG gewoon niet jouw type game, zoals je ook geen Baldur's Gate of Planescape Torment kunt spelen als je niet van lezen houdt. Met het concept "open wereld" heeft dit ook niet zo veel te maken.
Maar dat je een wapen vind die je pas na tientallen levels en uren kan gebruiken zit ook gewoon in Elden Ring... Je kunt de 1e en 2e boss vroeg in het spel verslaan, maar je hebt nog 50 levels in 1 stat nodig om hun wapens te kunnen gebruiken.
Nu ik vrij recent las dat Elden Ring niet zo idioot moeilijk en frustrerend was wilde ik het misschien een kans gaan geven. Als het relatief (of zelfs helemaal) dialoogloos is, is alle interesse erin eigenlijk meteen weg.

Iedereen zoekt duidelijk iets anders in een spel. Zo vond ik CP2077(in de release week) eigenlijk een beter(geeft mij meer entertainment) spel dan GTA5. Zou hem ook eerder opnieuw spelen(daarom baal ik dat deze upgrade weer is uitgesteld). De zandbak is voor mij blijkbaar niet zo interessant meer en voelt zelfs als leegte. De verhalen, dialogen en keuzes zijn voor mij echt veel belangrijker.

[Reactie gewijzigd door MN-Power op 27 juli 2024 11:07]

Jammer dat je gelijk gedownvote wordt, dit is jouw mening en dat is helemaal prima.

Ik vond het zelf ook uiteindelijk enigszins tegenvallen. Dat is ook de reden dat ik de game niet uitgespeeld heb.
Denk niet dat hij voor z'n mening gedownvote wordt, maar eerder voor de redenen die hij voor zijn mening geeft. De reden 'pijn krijgen aan je duimen omdat je cutscenes skipt' in een rpg, komt een beetje onnozel over. Dan moet je mijns inziens geen spel spelen wat voornamelijk om het verhaal draait. Daarna vergelijkt hij TW3 met Elden Ring op eigenschappen die kenmerkend zijn voor FromSoftware spellen, wat een beetje een zwaktebod is. Tuurlijk kan je Elden Ring leuker vinden, maar houd je mening wel eerlijk en ga een spel niet beoordelen op iets dat het niet is.
Tja eerst alles skippen en dan zeggen dat het geen bal aan is. Zo kende ik iemand die was naar de Return of The King geweest omdat hij hoorde dat Lord of The Rings zo goed was. En het niets aan vond. Tja
Als je de dialogen in de Witcher niet kan waarderen, moet je er inderdaad ver van weg blijven.

Daarnaast moet je goed kijken naar de "rarity" van een item die je vind, als je een "orange" item vindt, is die het vaak wel degelijk waard om te behouden.
Ben al poosje met mijn eerste playthrough bezig en stoor mij ontzettend aan overduidelijk verschillende stemacteurs die voor dezelfde personages gebruikt zijn, soms in dezelfde cutscenes. Naarmate je verder komt ook steeds meer kleine bugs (merchants met inkeeper icon op minimap bijv) en al stoor ik me daar niet aan zal het mij benieuwen of dat soort dingen ook worden gladgestreken.

//Edit speel op pc. Na 180 uur net begonnen aan hearths of stone dlc

[Reactie gewijzigd door frickY op 27 juli 2024 11:07]

Ik vind dat echt wel mee vallen met die stemmen. Het is mij eigenlijk niet eens opgevallen in tegenstelling tot een Skyrim waar het gewoon overduidelijk is.
In Skyrim hebben ze maar vijf stemacteurs, :+
Ik heb zelf ooit begrepen dat de poolse dub veel beter is, misschien helpt dat.
Blood and Wine is de beste DLC in een game die ik ook gespeeld heb.
Eens. Ik heb blood and wine in 1 ruk uitgespeeld.
je bedoelt 1 en de zelfde stemacteur voor diverse personages. ik stoor me daar totaal niet aan en vind het ook nog wel begrijpelijk. zo ontzettend veel mensen waar je mee praat, vind voor al die personages maar eens goeie stemacteurs en het kost ook echt bergen geld op die manier. al die ongure kerels hebben idd zelfde stem maar vond die stem dan wel bij ze passen en dan denk ik er niet eens bij na dat die stem het zelfde is als die vent van gister
Nee, ik bedoel dat bijv Geralt regelmatig anders klinkt.
Aangezien het een trilogie is, vraag ik mij af waarom ze niet een Definitive Edition voor de hele trilogy maken net als Bioware met Mass Effect heeft gedaan.
Enkel en alleen het derde deel wat al qua graphics veel beter is en nog steeds prima mee komt verbeteren lijkt mij weinig nut te hebben.
Als je The Witcher 3 al hebt (ik heb ze alle 3) dan heeft een grafische update weinig meerwaarde.
Een mod die je gratis kan downloaden is dan de betere optie.
Dit is een gratis update...
Deze gratis update is meer dan welkom voor console spelers die geen toegang hebben tot mods.
Mass effect is een heel goed voorbeeld waarom ze dat juist niet moeten doen. ik heb die gekocht omdat ik zulke goeie herinneringen had aan die games maar toen ik deel 1 weer ging spelen was dat echt om te huilen. lege werelden, ja betere graphics maar de npc heb de animaties van toen en dat stoorde me zo ontzettend. Zelfde zul je krijgen met the Witcher. het is niet voor niets dat deel 3 als veel beter geschouwd word dan deel 1 en 2
Mijn favorieten lijstje in volgorde:

Witcher 3
Witcher 1
.
.
.
.
.
.
.
Witcher 2

Ik vond Witcher 2, echt de minste van de 3 ondanks de betere graphics. Ik vond vooral het combat systeem chaotisch, met veel enemies tegelijk en de wereld veel minder 'open' dan de andere 2 witcher games.
Ik weet het niet, de 1e was... niet zo'n goed spel, die moesten ze nog grotendeels herbouwen om het speelbaar te maken. De 2e voelde als een filler, het eindigt behoorlijk abrupt.
Het enige spel dat mijn vriendin mij bijna verplichtte om te spelen.
Fantastische ervaring met mooie folklore en ditto scènes en landschappen.

Priscilla's song.. kippenvel.
https://youtu.be/2bSk-8C76dc
<off-topic >
Die vriendin is een keeper. Zuinig op zijn.
</off-topic >
Voor Witcher 3 vond ik Skyrim geweldig, na Witcher 3 ben ik Skyrim Medieval Delivery Boy gaan noemen. In Witcher 3 is letterlijk in elke side quest werk gestoken zodat je interessante nieuwe dingen of grappige dingen te weten komt. Het eerste spel dat ik gespeeld heb ook waar je beslissingen vaak echt achteraf verschil maken voor de loop van het verhaal of je komt iemand tegen die verwijst naar zaken die je eerder gedaan hebt en hoe je ze gedaan hebt. Mijn vrouw zat dikwijls gewoon mee te genieten van de verhalen wanneer ik speelde. Flawless? Nee, maar als je in de lore zit (ik had eerst de boeken gelezen) wel het beste spel ooit tot hiertoe.
Dat is idd een van de grootste pluspunten van de game vind ik; gameplay is wel okee, zeker beter dan de voorgaande spellen, maar het echte verkooppunt is het schrijfwerk dat gewoon top notch is. Elke main- en sidequest is gewoon goed geschreven.
Ik kijk er wel naar uit, maar we zullen zien of ze de deadline halen.
Haha fake news indeed :+
Zolang ze die wind maar downtunen :D
Als de die nu uitbrengen tijdens het derde seizoen van the witcher dan heb ik ook direct de smaak weer te pakken :+
Snap niet goed dat de PC versie niet wordt genoemd in dit artikel. Daarvoor heb je al heel lang een fantastische mod die het spel er erg mooi uit laat zien: https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021

Voor zover ik heb begrepen werkt CDPR ook samen met de maker van deze mod voor de 'next-gen' versie.
Linksquest Moderator Spielerij 19 mei 2022 20:11
Ik heb de Witcher, geloof het of niet, nog niet gespeeld, maar nu ga ik zeker op deze versie wachten, kan ook wel voor de Xbox One of Playstation 4 versie gaan, maar als dan wil ik ook gewoon de Next Gen versie spelen :D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.