Studio voormalige Telltale Games-medewerkers kondigt Star Trek: Resurgence aan

Dramatic Labs kondigt tijdens de Game Awards Star Trek: Resurgence aan. De verhalende game wordt gemaakt door een studio opgericht door voormalige werknemers van het reeds gesloten en vervolgens doorgestarte Telltale Games.

Star Trek: Resurgence speelt zich in het jaar 2380 af, kort na de gebeurtenissen van Star Trek: The Next Generation. De game komt in de lente van 2022 uit voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X en S en op pc via de Epic Games Store. Dramatic Labs benadrukt dat het spel volledig singleplayer is "zonder microtransacties, dlc of andere verdienmodellen."

Spelers belichamen in de interactieve, narratieve game twee personages, First Officer Jara Rydek en Engineering Crewperson Carter Diaz. Beide karakters werken aan boord van de U.S.S. Resolute en ontrafelen gaandeweg een mysterie over twee buitenaardse beschavingen die op het punt staan van een oorlog. De eerste trailer onthult ook de rentree van Leonard Nimoy's iconische personage Spock. De Amerikaanse acteur overleed in 2015 aan de gevolgen van COPD.

De ontwikkelaar, Dramatic Labs, bestaat uit veel voormalige werknemers van Telltale Games, niet te verwarren met AdHoc Studios welke ook uit ex-werknemers van Telltale bestaat. Kevin Bruner leidt de studio sinds de 'geheime' oprichting begin 2020. Bruner is een van de oprichters van Telltale Games en toenmalig ceo van het bedrijf. Hij neemt bij Dramatic Labs dezelfde taak op zich. Ook de hoofdschrijver en creative director, de cinematic director en de executive producer van Telltale werken aan Star Trek: Resurgence.

Telltale Games kwam de afgelopen jaren regelmatig in het nieuws, onder meer vanwege het ontslaan van een groot deel van het personeel. Een klein jaar later moest de gamestudio achter verhalende games als The Walking Dead, Game of Thrones, Batman: The Telltale Series en The Wolf Among Us de deuren sluiten. Weer een klein jaar later werden de rechten van de studio overgenomen door LCG Entertainment, waarna Telltale zonder veel van zijn originele ontwikkelaars een doorstart kon maken.

Door Yannick Spinner

Redacteur

10-12-2021 • 20:29

48

Submitter: BiG_ChilD

Reacties (48)

48
47
25
5
0
19
Wijzig sortering
Ik ben eigenlijk alleen fan van de Original series en The Next Generation..

Is het bij Star Trek ook zo gelopen als bij Star Wars? Dat de films, series en spellen etc op een gegeven moment eigenlijk alleen maar slechter en slechter werden en de boel alleen maar verpest hebben? -O-

Ik weet namelijk niet wat ik van deze trailer moet vinden..
Is het bij Star Trek ook zo gelopen als bij Star Wars? Dat de films, series en spellen etc op een gegeven moment eigenlijk alleen maar slechter en slechter werden en de boel alleen maar verpest hebben?
Naar mijn mening: Ja. TNG was erg sterk. DS9 vond ik een beetje Meh en Voyager er tussenin. Toen kwam Enterprise, die vond ik wel weer sterk maar niet zo legendarisch als TNG. Die deed ook voor het eerst seizoen-lange verhaallijnen wat TNG toch wel een beetje miste. Ik denk omdat destijds mensen vaak een aflevering misten op TV en er niets was om terug te kijken tenzij je het toevallig had opgenomen.

Toen is er een hele tijd niets geweest, en toen kwamen de JJ Abrahams films die de hele canon overhoop gooiden. Het zijn gewoon verkapte actiefilms met een star trek jasje. Die vind ik echt de slechtste star trek reeks ooit.

En toen wat nieuwe series: Discovery, vond ik in het begin heel erg slecht maar nu gaat het wel. Star Trek Picard vond ik vooral fan service en zeer teleurstellend.

Qua games vond ik A Final Unity en Elite Force de beste.

En van de onofficiele de Enterprise rebuild van Stage 9, maar die zijn helaas gestopt ivm juridische dreigingen.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 23 juli 2024 03:53]

Zowel Discovery als Picard zijn fanservice.
Discovery S1 1ste helft was zeer meh, 2de helft met pike ging best wel. S2 was redelijk ok. S3 ben ik gewoon gestopt.
Picard is zoals gezegd 1 lange fanservice. Het probleem bij beide is dat ze serialized zijn, ipv episodic zoals normaal. Overkoepelende verhaallijn is ok, maar van de hele serie één lange episode maken werkt niet voor star trek. De beste star trek serie van het moment is eigenlijk The Orville.
Mocht je Star Trek Lower Decks nog niet gezien hebben, dan zou ik die ook een kans geven. Ondanks dat Lower Decks een komische animatieserie is, heeft de serie veel meer een Star Trek gevoel dan dat Discovery en Picard hebben. In tegenstelling tot die twee series, is het duidelijk dat Lower Decks, net zoals The Orville, door fans van Star Trek gemaakt is. Lower Decks heeft flink wat meer humor dan The Orville, maar zodra de serie op stoom komt is het, naar mijn mening, net een iets betere serie dan The Orville.

[Reactie gewijzigd door MetroidPrime op 23 juli 2024 03:53]

ik probeer het een kans te geven, maar het is moeilijk om verder te kijken.
De laatste aflevering van Discovery was eindelijk weer eens leuk! Het was zowaar gewoon een TNG aflevering met flink wat character building en een normaal verhaal. Ze kúnnen het wel, die schrijvers daar.

Tenminste, dit heb ik gehoord want wij kunnen seizoen 4 in Nederland natuurlijk nog niet kijken :+
S3 afgehaakt bij aflevering 2 vond het al slecht vorige seizoenen maar dit trek ik echt niet.
The Orville is inderdaad het dichtste wat je bij TNG kunt komen, fantastische reeks!
Oh ja die was ik vergeten want niet echt star trek.

Maar inderdaad The Orville is gewoon een moderne TNG zowel qua idee, sfeer, verhaallijn enz. Alleen iets meer humor er in :) De eerste afleveringen waren iets te veel onderbroekenlol maar het kwam gauw tot zijn recht (en eerlijk is eerlijk, TNG seizoen 1 was ook niet bepaald geweldig)

Ik vind het inderdaad een briljante serie en begin volgend jaar Maart komt seizoen 3!

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 23 juli 2024 03:53]

Inderdaad, The Orville is een hele goede serie.
Ze hebben ook de afleveringen met de maatschappelijke problemen, zoals toen Mercer en Grayson als dieren in een dierentuin zaten of de aflevering waarin iedereen geliked / disliked kon worden en continu gemonitord werd (verwijzing naar bijv, China), maar ook de spannende en gekke afleveringen.
In het begin waren de grapjes té flauw, maar dat kwam gauw goed gelukkig.

En die ensign die de hele dag in de lift stond en er toen maar een muziekje in bouwde, dat zijn gewoon leuke grappen :-)
Impliciete kritiek op China staat niet gelijk aan racisme of een fobie richting Chinezen of hun cultuur.

Het Social credit systeem kun je ook aan die aflevering spiegelen, maar inderdaad ook zeker Social media en hoe we daarmee omgaan in het Westen.
Dat waren twee verschillende afleveringen met verschillende thema's. En het laatste was wel degelijk een verwijzing naar China:

https://www.ad.nl/buitenl...g-punten-hebben~a9cdb688/
Op zich vind ik het helemaal niet erg dat ST Picard een overkoepelende verhaallijn heeft.
Waar ik me aan erger is dat pas helemaal aan het einde een Enterprise te bekennen is.
De opbouw van het verhaal duurt voor mij veel te lang.
Yup. Over het algemeen een achteruitgang.

Graphics en end-scene fidelity neemt toe maar complexe gameplay code neemt af. Vaak is het een tradeoff.

Maar dit zie je al heel lang in de game industrie dat hoe meer de game cinematic wordt hoe minder interactiviteit en complexe code er bij komt kijken. (Op de graphics pipeline na dan)

Maar ook daar zit steeds meer zooi bij als chromatic abberation, film grain en motion blur om de boel op te krikken. Vaak en gelukkig is deze vorm van post processing uit te zetten, maar het feit dat het er in zit en meestal standaard aan zegt toch wel iets over de situatie ;-)

Wat meer on topic: De trailer footage ziet er erg cartoony en steriel uit. Om over de animaties maar niet te spreken. Mocht dit echt in-game footage zijn dan props to them, aangezien de meeste studios de boel flink faken in pre-launch content. Maar verder geen excuus in bijna 2022.

[Reactie gewijzigd door Marctraider op 23 juli 2024 03:53]

Wat veel Engels, lastig te volgen.
Hopelijk kun je een keer echt op je schip rondlopen. Dat is wat ik in heel veel space-sims mis. Star Trek is echt zo space-sim waarbij dat behoorlijk meerwaarde kan hebben. En goed past bij een meer RPG aanpak.

Maar inderdaad ondanks al jaren fan van Star Trek heb ik de spellen nooit echt wat aan gevonden. En zoals de series laten zien kun je er zoveel kanten mee op. Zelf toch voornamelijk fan van TNG en Voyager. Alhoewel DS9 toch ook leuk vond. De nieuwe dingen vind ik wat minder dan kijk ik toch liever de Orville.

Maar ik kan mij goed voorstellen dat het steeds lastiger is om goede sci-fi verhalen te verzinnen. Alles is eigenlijk al gedaan. Wat dat betreft hoop ik toch eens wat meer op een complexere sci-fi games waarbij je acties van schepen bijvoorbeeld zelf kunt scripten. En daar je skills in moet tonen. Zal goed passen denk ik bij een Star Trek game.
Anoniem: 1486766 10 december 2021 20:39
"zonder microtransacties, dlc of andere verdienmodellen."
Kom maar op!
Inderdaad, alleen daarom al insta-buy!

Had laatst dat nieuwe Star Trek spel op Apple Arcade gedaan.
Op Apple Arcade mogen geen microtransacties in de spellen zitten.
Maar dit spel was eigenlijk wel zo gebouwd.
Dus nu moest je verplicht wachten omdat je niet kón betalen.
Echt, absurd gewoon.
Sowieso natuurlijk het hele pay to win, maar dit sloeg alles.

Betalen voor DLC prima, betalen voor een skin of een hoedje ook prima (ik doe het zelf niet), maar pay to win of andere microtransacties zijn echt een ramp. Ik wil met alle liefde gewoon 50 euro ofzo betalen voor een goede game. En als over twee jaar dan wat extra levels komen in de vorm van DLC, prima.
Geen Ferengi's dan ook? 😂
Hopelijk echt Star Trek ipv Woke Trek
Als het is zoals de laatste serie Discovery, vrees ik er voor ... :'(
Ik ben erg benieuwd. Een goede Star Trek-game zou weer eens leuk zijn. Goede Star Trek-games zijn dun bezaaid.
Ik zou zeer graag weer een star trek bridge commander willen. Indertijd had je er supervette mods voor.
Heb je dan Starfleet Academy wel gespeeld?

Zoniet, moet je die zeer zeker even kopen op GOG, geloof ik dat hij staat.
Echt heel erg goed en leuk spel!
Als je BC leuk vond, dan deze ook.
Op GOG staan inderdaad enkele oude titels waaronder Academy, Bridge Commander en de Elite Force games.
Herinner ik me vaag nog ja. Maar dat is ondertussen al een 24j oud spel, ik wil een nieuw :D
Sinds Star Trek: Borg zijn er inderdaad geen toppers meer geweest. :+

Zonder gekheid, ben gematigd optimistisch, ookal is de informatie die we hebben nog wat minimaal. Trailer geeft in ieder geval toch wat hoop dat ze niet voor dezelfde toon gaan als Star Trek: Picard en Discovery.
De humor in dat spel, prachtig.
Ik heb zo mijn twijfels of dit een goede game gaat worden. Hoe de games van Telltale worden gemaakt moet je maar net leuk vinden. Het is vooral veel verhaal en dan ergens een paar keer klikken. Ik ben zelf nogal fan van de Borderlands serie, maar de game van Telltale heb ik nooit uitgespeelt. Als je echte Borderlands game gewent bent dan is staren naar een scherm, een paar keuze's maken en swipen om naar links of rechts te gaan niet bepaald een volwaardige game. Als dit spel is zoals de meeste games van Telltale zijn geweest, dan is het niets voor mij.
Ik vond juist de lore van TellTales Borderlands er gaaf. Plus het was canon!

Ok, de gameplay is heel anders, maar voor de rest was het echt een top game.
Qua verhaal en lore helemaal prima dat spel hoor. Het is alleen meer een flim kijken dan een spel spelen.
Ja klopt. Het is geen shooter als Borderlands :)
Ben benieuwd, iig blij dat het qua tijdlijn afspeeld tussen de jaren 90 series. Dat was toch gewoon de sterkste periode. En bied gewoon veel voer voor verhalen en voor games

Een game over de huidige series kan bijna niet anders dan een actiespel zijn.
Klopt. Maar dat ze desondanks dat dan weer gelijk Spock voor de zoveelste keer moeten rehashen (films en disco drama) daar wordt ik een beetje moe van
Nou precies dit! kom op zeg waarom Spock? De toevoeging van Spock zorgt niet meteen voor een breder publiek dus waarom dan het character die het meest dood is gedraaid. Geef mij Quark, LaForge, Janeway (I know die was op dit moment in de tijdslijn kwijt), andere characters met een uitgewerkte persoonlijkheid in een nieuwe context niet de man die zo vaak gebruikt is dat hij een karikatuur is van zichzelf.

Dat gezegd hebbende zou een goed startrek verhaal wel weer een keer fijn zijn en TellTale had met de Wolf Within voor mij een goede feel. Dus hopelijk wordt het wat
Hopelijk knappen ze de engine eindelijk op, die van de Telltale spellen begon wel erg oud te worden.
Ligt het aan mij ? Ik vond de graphics in de trailer er best gedateerd uitzien.... characters bewogen houterig, hopelijk is het een beta ;)
Al gaat het in deze game om het verhaal :)
Toch apart. Telltale ging volgens mij ten onder aan mismanagement en mishandeling van het personeel. Nu richten ze een ander bedrijf op met de toenmalige CEO van Telltale...

Vind de game van Telltale heerlijk, daar niet van. Heb ze denk ik allemaal wel gespeeld. Tales from the Borderlands was/is een pareltje die ik nog vele malen zal spelen.
Sterker nog, het was Bruner zelf die een grote hand had in de gigantische werkdruk en verkeerde richtingen die het bedrijf koos. Dus dat hij nu weer aan het roer staat met zoveel ex-Telltale medewerkers verbaast me.
Nice, Telltale heeft het altijd goed gedaan. Het is een van de zeer weinige game devs die het overgehypte concept "episodic gaming" tot een daadwerkelijk succes hebben kunnen maken (Valve daarentegen :X )

Hun Monkey Island reboot vond ik ook zeer sterk. Jammer dat ze daar niet mee door zijn gegaan (maar dat mocht niet van de licentiehouders).
Mmm, de trailer muziek lijkt veel op de de theme muziek van Star Trek Discovery.
Ik heb niet zoveel met de Telltale "spellen". Het lijkt meer op een animatie film met hier en daar een paar keuzes die je kunt maken. Maar als sf-fan misschien toch een keer proberen al is het dan alleen voor het verhaal.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.