Tesla introduceert elektrische quad met Cybertruck-design voor kinderen

Tesla heeft een elektrische quad voor kinderen geïntroduceerd. Het voertuig kan 24 kilometer ver rijden, heeft een topsnelheid van 16 kilometer per uur en beschikt over drie rijmodi. De Cyberquad for Kids kost 1900 dollar en is voorlopig enkel in de Verenigde Staten te verkrijgen.

Op de Amerikaanse website van Tesla staat te lezen dat de elektrische quad beschikt over een stalen frame, een instelbare vering, een remschijf op de as van de twee achterwielen en led-lichten achteraan. Het zitgedeelte is verzacht met kussenvulling.

Met de verwisselbare lithium-ion-accu van 288Wh aan 36V kan de Cyberquad for Kids volgens Tesla 24 kilometer ver rijden. Het bedrijf vermeldt dat het rijbereik kan variëren naargelang het gewicht van de gebruiker, het terrein waarop gereden wordt en de snelheid die gehanteerd wordt. De batterij volledig opladen duurt volgens Tesla ongeveer vijf uur.

De quad beschikt over drie rijmodi. In de eerste modus bedraagt de topsnelheid acht kilometer per uur. In de tweede rijmodus is dat zestien kilometer per uur. Deze rijmodi zijn via een knop achteraan op het voertuig in te stellen. Achteruitrijden in de achteruitrijstand kan met acht kilometer per uur.

Momenteel is de Cyberquad for Kids enkel te verkrijgen in de Verenigde Staten via de website van Tesla en dat voor 1900 dollar. De leveringen beginnen over twee tot vier weken.

Door Jay Stout

Redacteur

02-12-2021 • 18:50

134 Linkedin

Reacties (134)

Wijzig sortering
Tesla zou toch ook met een ATV komen?

S3XY CARS

Model S, 3, X, Y
Cybertruck
ATV
Roadster
Semi
Cybertruck demo niet gezien zeker?
Ja, daar hadden ze die ATV toch laten zien?
Het werd op het bed van de cybertruck gereden. Dit is enkel een speelgoed versie van de echte.
Dus m’n punt blijft overeind: er zou toch een echte ATV komen….?
Ja die is op dezelfde dag als de cybertruck getoond en kan als accessoire erbij besteld worden.

Of het ooit los verkocht gaat worden moeten we nog zien.
Wat een verspilling van zeldzame metalen en andere grondstoffen.
Sorry hoor maar pak in vredesnaam gewoon een fiets als je niets aan je benen mankeert.
Heel leuk speelgoed maar moet we echt al dat met moeite en de nodige milieuschade gewonnen Lithium in dit soort spullen stoppen?
Dat in combinatie met een overspannen elektriciteitsnet...

Echt duurzaam is geen energie verspillen en dat doet dit aan alle kanten.
Hou op man, bah. Let people enjoy things.

Al het plastic speelgoed ook maar verbieden? En laten we de pretparken ook sluiten, kost belachelijk veel energie zo'n achtbaan. :+
Tesla is groot geworden (althans 'op de beurs' ;) ) met een duurzame vervanger voor een niet zo'n duurzaam product. Maar gek genoeg kun je de 'kleinere variant' weer niet duurzaam noemen, want dit valt in de categorie 'speelgoed'. En dat maakt dit juist het tegenovergestelde: een niet duurzame vervanger voor een relatief duurzaam product, want deze quad vervangt ook (spieraangedreven) skelters en fietsen. Die gebruiken minder zeldzame materialen, zijn beter te repareren, gaan langer mee (geen accu), en gezonder om te gebruiken (beweging)

Toch niet zo gek om daar dan kritiek op te hebben, of je het er nou mee eens bent of niet?
Het is geen vervanger voor een 'fiets'. Dat is jou invulling. Je kunt het ook zien als een vervanger van een (brandstof) quad.
Dit is natuurlijk geen vervanger voor een trap skelter oid. Dit vervangt de kleinere benzine quads waar veel jongeren in de VS mee crossen in de bossen.
De aandrijving ziet er erg kwetsbaar uit (op 0:38) en met een maximum van 15km/h valt er ook weinig te crossen. Ik betwijfel ook dat het 'veel' jongeren zijn die dat doen en zeker in de leeftijdscategorie van de kinderen uit de video zullen de aantallen heel beperkt zijn. Die zien er niet ouder uit dan 10.

Dit is gewoon suf speelgoed, waarschijnlijk iets dat al bestond, omgekat naar cybertruck stijl. Net zoals die vlammenwerper die ze eerder deden. Easy money, maar met duurzaamheid heeft het niks te maken.
Of een skelter duurzaam is natuurlijk wel afhankelijk van de voeding van je kinderen :+
Een wagen die 2 ton weegt en in 2 seconden van nul naar honderd kmh accelereert en dat allemaal met stroom die voor minstens de helft van de tijd wordt opgeladen met stroom gewonnen uit fossiele brandstoffen duurzaam noemen is natuurlijk ook nogal subjectief.
Check het volgende filmpje, wellicht denk je er dan anders over:
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM

Het is natuurlijk beter om te gaan fietsen, maar tov brandstof (diesel/benzine) is electrisch rijden toch echt wel een stukje beter.
Waarom is een auto eigenlijk volgens jou een niet zo'n duurzaam product?
Die dingen gaan best lang mee. En na ongeluk worden ze gesloopt (indien niet herstelbaar) betekent dus ook dat recycling geregeld is. Net zoals bij end-of-life => sloop => recycle.

Dat in Nederland weinig oude auto's rond rijden is een beetje onder de noemer 'milieu' er door gedrukt. Die oude auto's (indien ze nog konden rijden) zijn doorgeschoven naar andere landen en rijden daar vrolijk verder (met nog minder controle op uitstoot).
Maar goed: ze gaan dus dankzij de betere kwaliteit inmiddels makkelijk 30 jaar mee. Dat is toch niet zo slecht?
Oorzaak en gevolg: BPM

https://www.gewoonvoorhem.nl/prijsverschil-van-autos/

[Reactie gewijzigd door Houtenklaas op 3 december 2021 22:21]

Als alles alleen functioneel mag zijn, dan is er allemaal nog waar weinig aan. Dit apparaat is een gimmick en heeft de batterijen van 3 laptops. Met 280Wh in 5 uur opladen zal je dus zo'n 60W verbruiken. Als je dat teveel vind zou ik de televisie en je computer ook maar uitzetten...
Sorry, maar dit is toch alles behalve nieuw? Zelfs in mijn jeugdjaren had je al speelgoedauto's\quads\moto's waar je als kind op kon rijden.
Hoe zo is dit verspilling?
Toen jij klein was had je ook vast wel van die electrische autos waar je in kon zitten... waarom zou dat nu niet meer mogen?
Ik kan ook nog goed herinneren hoe ik als 5 jarige een farrari F50 elektrische speelgoedauto in de Speelboom zag staan, oh boy wat wilde ik dat graag hebben. Ouders; "nee jongen, veel te duur" ;)
Peuters in zo’n electrische auto, het ziet er altijd een beetje sneu uit.
Buiten de prijs wisten je ouders vast wel hoe snel je er op uitgekeken was geweest. Ik heb in mijn jeugd ook nog te veel grotendeels ongebruikt speelgoed gehad, en mijn ouders waren indertijd best zuinig (was ook nodig). Met een voetbal had je uiteindelijk waarschijnlijk blijer geweest, maar leg dat maar eens uit aan een kind die iets wil hebben - "te duur" is een stuk makkelijker.
Je brengt het erg zwaar waardoor je geminned wordt, maar je hebt wel een punt. Ik begin ook steeds bewuster te worden dat veel bedrijven spullen maken wat ik gewoon zonde van de grondstoffen vindt. Net als die youtubers die een duur product kopen om het vervolgens kapot te slaan... Ik begin soms het consumeren te ervaren als onzinnig...

Producten maken voor plezier moet zeker niet wegvallen, echter vind ik dat ook wat bewuster mogen gaan worden in wat we produceren en of het echt nog nodig is in deze tijd...

[Reactie gewijzigd door Mic2000 op 2 december 2021 20:07]

gewoon zonde van de grondstoffen
Dat is geen criterium waar je op kan leunen zonder te bekijken wat de economische en psycholoische impact is.

En even heel gek gezegd:
Er worden grondstoffen gebruikt om eten te maken. Dat eten is nodig omdat dan mensen nog meer spullen kunnen maken die andere mensen dan weer dom kapot slaan... dus is zelfs het produceren van eten niet gewoon zonde?
Ik neem aan dat je kinderen ook alleen buiten mogen spelen en geen TV kijken of spelletjes spelen op de iPad 😉
Zet je mobieltje dan ook maar even uit, beetje Tweakers bezoeken, op een mobiel met accu. Lees dan gewoon een boek.
Sorry hoor maar pak in vredesnaam gewoon een fiets als je niets aan je benen mankeert.
Ik zou graag meer dan tweederde van mijn drie weken vakantie op bestemming zijn ;).
Maar dat probleem los je niet op met een quad die 16km per uur gaat }>
Er is meer dan genoeg lithium in de wereld. Niet zo duurzaam om het te delven. Ons electritijd net can fit nog prima aan. Ze zuren er wel om om dit uptedaten en daar gaan ze ook in investeren. Alle auto's electrisch maken is nog geen 20% van de huidige consumptie. Dus makkelijk te behalen.
Jajajaja maar ondertussen wel electronisch consumenten ipad toetsenbordjes etc hier verkopen. Lekker met het vingertje naar andere wijzen....
Ja, 7 jaar is echt tekort om nieuwe inzichten te krijgen.
Je kunt ook op de inventaris lijst kijken welke dingen hier in huis staan. MacBooks, iPad, iPhones, HomePods, ik heb het allemaal.
Ben ik roomser dan de paus? Zeker niet. Verspil ik dingen, zeker weten.
Ik geef meteen toe dat er een discrepantie zit tussen mijn woorden en mijn daden maar ik doe mijn best.
Ik woon niet in een grot (flinke uitdaging om die in Nederland te vinden trouwens) of in IJburg maar probeer mijn CO2 footprint zo klein mogelijk te houden. Vliegen doe ik niet meer, vlees 1 a 2x per week, netto stroom producent (1 MWh) en <500 kuub gas per jaar. Lopend naar mijn werk is een luxe maar wel bewust werk dicht bij huis gezocht.

Mijn eerste bericht was wat kort door de bocht misschien maar ik verbaas me vaak over de dingen die op de markt gebracht (mogen) worden gezien de vermijdbare milieu impact.
Een e-hummer bijvoorbeeld.

Dit zal ook wel weer de nodige opmerkingen en reacties oproepen maar dat is dan maar zo.
Anyways, fijne avond, zorg voor elkaar en voor je omgeving.
Die negativiteit op alles tegenwoordig...
Space -> los eerst world hunger op
Leuk speelgoed -> verspilling

Zo kan je op alles kritiek hebben... Bekijk eerst eens hoe ver ze staan met recyclen van lithium en waarmee ze bezig zijn.
Off-topic: Groenlinks is allang niet meer de grootste hier in IJburg, D66 wint al jaren terrein.

En ook zonder molens in je achtertuin kan je zeer groen leven, maar dat terzijde.

"Dat ze de plannen voor IJburg nu intrekt heeft naast het verzet van bewoners ook andere reden, stelt Van Doorninck. Zoals de mogelijke hoeveelheid energie die daar kan worden opgewekt, het effect op de natuur en de technische inpassing binnen het elektriciteitsnet. Volgens haar speelde vooral de geringe afstand tot woningen een doorslaggevende rol op IJburg. ‘Binnen 350 meter moeten molens waarschijnlijk vaak worden stilgezet wegens geluidsoverlast. Dat is niet rendabel."

[Reactie gewijzigd door alionfire op 2 december 2021 19:25]

Welke kinderen hebben er nu een cybertruck design?

Edit: de auteur van het artikel heeft de oorspronkelijke titel “Tesla introduceert elektrische quad voor kinderen met een cybertruck design.” aangepast. Nu is het taalkundig een stuk beter, maar mijn Witz gaat nu wel verloren, dat is jammer. Ik kan overigens wel genieten van dergelijke onhandige formuleringen. Analoog hieraan bevatte de Dikke van Dale ooit de definitie van gummiknuppel “Wapenstok voor agenten van rubber”. Als je het geluk hebt om visueel ingesteld te zijn, dan zie je de flexibele diender meteen voor je. Eind goed al goed.

[Reactie gewijzigd door deadmeatsubs op 3 december 2021 12:04]

Welke ouders hebben er nu 1900 dollar over voor een stuk speelgoed voor hun kids. Serieuze first world problems.
Hier in Zürich zit een winkel die kashmier pluche konijntjes verkoopt van ongeveer 30cm groot voor rond de 4.800,- Euro per stuk.

Dan zal 1.900,- voor dit ding ook wel lukken :P
Ja goed, maar in Zürich is dat ongeveer drie koppen koffie :+
niet in zurich friesland :+
Daar koop je een huis voor dat bedrag :)
Wat duur is, is relatief. De legoset die we naar ons surrogaat pleegkind in India sturen is daar ook een fortuin.
Ook hier is dat een asociaal bedrag voor een pluche konijntje ;) Daar kun je met een gezin van 4 een paar maanden normaal van eten.

Naar wat ik zelf heb gezien zijn het vooral de toeristen uit het midden-oosten die dit een leuke gadget vinden voor de kids.

[Reactie gewijzigd door Groningerkoek op 2 december 2021 21:04]

Hahaha hoe heet dit? Wil er namelijk 3 kopen
Ach ja of een squad onder de kerstboom, of een iphone, apple watch en earbuds.
Ligt er maar net aan waar je waarde aan hecht als ouder
Als dat Squad maar wel in kerst kleding is :+
Wie koopt er nou een PC van €2000 om erop te kunnen gamen?
Een pc? Dat kost een knappe GPU momenteel.
Degenen die snappen dat je niet voor een duppie op de 1e rang kan zitten?
Ik denk dat m’n gamecollectie een veelvoud is van die 2 mille 😉
Genoeg om de business case voor dit ding sluitend te krijgen. En vergeet anders die opa's en oma's niet die hun kleinkinderen verwennen met veel te duur speelgoed.
Je hoeft geen kind te hebben om geïnteresseerd te zijn maar buiten dat is het antwoord heel veel ouders hebben $1900 over voor een stuk speelgoed voor hun kids, zeker als ze er zelf ook door gecharmeerd zijn.
De ouders die er stiekem zelf op willen rijden.

En ja, ik negeer verder elk redelijk argument. I WANT ONE NOW!
Zeker leuk dingetje, maar echt veel te langzaam om als volwassene echt plezier van te hebben imo
'Een stuk speelgoed' is een zware understatement. Dat het een luxe item is, prima, en dat maakt toch niks uit? Dat is zo veel wat we hier voor zowel ons zelf als voor onze kinderen hebben.
Als ik kijk wat ik aan games in huis heb staan… damn… das wel een veelvoud.
Ik sluit het niet uit dat ik in de toekomst wel eens een kadootje van 2k geef aan mijn petekindje. (Ik ben zelf geen ouder)
Oh maar zeker waar. Vooral als hyper inflatie straks een feit is, en je dus in de toekomst voor 2k maar net een Lego doosje kunt kopen ;)
Ik denk dat ze het leuker vinden als je er wat vaker bent. Er zijn hier meer idioten die zo'n plastic auto voor hun kinderen kopen. Na 3 rondjes is de pret er vanaf, je kan er verder immers als kind niets mee. Een paar keer zien rijden, altijd met de ouder er naast. Geef ze een stepje die ze kunnen ruilen met trapautotjes enzo, zullen ze blijer mee zijn.

[Reactie gewijzigd door uiltje op 5 december 2021 01:08]

Welke ouders hebben er nu 1900 dollar over voor een stuk speelgoed voor hun kids. Serieuze first world problems.
Ik denk dat je het verschil tussen Nederland en de VS onderschat. Sure, er zijn daar ook veel armen, maar het verschil tussen rijk en arm is groot en de rijken zijn wel degelijk een stuk rijker. Als IT’er daar tel je niet echt mee als je niet meer dan een ton per jaar verdiend. Dan is dit opeens relatief best te doen. Week werken voor een cadeau.
Ben het helemaal met je eens hoor. Totaal bullshit product natuurlijk voor de elite en mensen die niet tot de elite behoren maar niet met geld om kunnen gaan. (dat is, blijkt uit recent onderzoek, 50% van de Nederlandse bevolking)
In dat opzicht strategisch een slim product van Tesla. Maar dat neemt niet weg dat het onzinnig speelgoed is.
Mensen die op een ranch in de VS wonen moeten zich met gemak in hun terrein van 10*10km kunnen verplaatsen. Dit is daar ee oplossing voor. Fietsen gaat niet, want 'Murica
Ligt eraan, ik ga graag mountainbiken met mijn kiddo, goede mountainbike is duur maar de sport is goed voor zijn gezondheid. Net als leerzaam speelgoed, geeft ik rustig een flink bedrag voor zolang ik er een toegevoegde waarde in zie.
Een goede mountainbike kost meer dan 1900 dollar (grofweg 1750 euro). En die worden voor dat soort bedragen door velen gekocht. Dus ik kijk hier helemaal niet van op.
Maximaal 150lbs mag erop. Natuurlijk zeg ik het dat ik het voor de kids koop. :P
Dit koopt pappa voor de kids, zodat hij er gewoon zelf een heeft...

Ik zou er ook wel een willen ;)
Tesla introduceert elektrische quad met Cybertruck-design voor kinderen.
Jay mag idd wel op schrijfcursus ;)
Misschien zie ik het niet, maar wat is er mis met die zin?
Je kan de titel lezen als:
Tesla introduceert quad voor kinder die een cybertruck design hebben.
"quad met cybertruck-design" is toch het lijdend voorwerp? Ik zie er ook niets verkeerds aan.
De titel is gecorrigeerd. Zie mijn eerdere post. Het was “Tesla introduceert elektrische quad voor kinderen met cybertruck design.” Het had auteur Jay natuurlijk wel gesierd als hij dat even hier gemeld had. Maar ja, wellicht schaamde hij zich?
ITers in San Francisco verdienen meer dan een ton per jaar aan het begin van hun carrière.
Weet je ook wat huisvesting (en andere kosten) zijn in de bay area?
Leuke afleiding van het feit dat de Cybertruck geplaagd wordt door productie problemen en ook in 2022 nog niet op de markt gaat verschijnen ;) .
Wat mij het meest stoort zijn de motor geluiden die onder de video zijn gemonteerd. Hij is toch elektrisch? 8)7
Misschien zit er kunstmatig motorgeluid in opdat wandelaars ze toch nog van een afstandje aan horen komen en zich dus geen ongeluk hoeven te schrikken door een plotseling voorbij scheurende quad.

Voor kinderen lijkt het me ook wel stoer en leuk, ergens op zitten dat zulk geluid produceert.

[Reactie gewijzigd door Uruk-Hai op 2 december 2021 21:03]

Dit zit ook al in sommige elektrische auto's omdat mensen er eenmaal aan gewend zijn dat je ze aan hoort komen. Zelfde met die elektrische scooters/steps/whatevers. Ik let doorgaans goed op maar ik ben ook wel eens geschrokken van zo'n ding dat met behoorlijke vaart en heel stilletjes langs je rijd.
Je weet dat dit een nieuwe wet is dat wagens onder een bepaalde snelheid een "motor" geluid moeten maken, daarmee dat nieuwe wagens deze functie ook hebben.
https://www.egear.be/elektrische-auto-geluid/
Dat kun je ook bereiken met van die flapjes tussen de spaken van je wielen :)
Pfff... er zijn geen productie problemen voor de Cybertruck. Tesla heeft gewoon nog geen capaciteit om hem te kunnen bouwen zolang de nieuwe mega factories nog niet gereed zijn om productie te draaien.
Tesla verkoopt momenteel meer voertuigen dan ze op dit moment kunnen bouwen en voornamelijk daarom is de cybertruck voorlopig weer een eindje vooruit geschoven.
Productie problemen?

De cybertruck is nog niet in productie. Juist door het gebrek aan problemen bij de model 3 en y. Tesla bouwt en verkoopt daar zoveel van dat hun batterij leveranciers niet aan de vraag kunnen voldoen.
Als de battery supply het enige was wat nog de productie van de Cybertruck tegenhield, waarom zijn dan praktisch geen enkele van de designs finalized? In de auto industrie kom je niet weg met designs waar nog niet eens samples voor zijn in 2021, en dan verwachten te leveren aan klanten in 2022.

Dat batterij productie capaciteit is een mooi zoethoudertje maar niet het hele verhaal.

Bron: werk in de industrie.
Tesla heeft nog nooit een design gefinalized. Als ze een verbetering hebben gaat die meteen in productie. Ze wachten niet eerst 3 jaar omdat ze dan pas een nieuwe versie van hun auto gaan introduceren.

De ontwikkeling blijft gewoon doorgaan, of de auto nu in productie is of niet.
De combinatie van supply chains en goedkeuringen van instanties over de hele wereld aangaande veiligheid en meer betekent al dat "als ze een verbetering hebben gaat die meteen in productie" natuurlijk compleet niet kan. Je denkt dat ze een leverancier van de ene op de andere dag kunnen zeggen dat zijn producten niet meer nodig zijn? De constante output die nodig is in de auto industrie werkt beide kanten op, een bedrijf als Tesla kan ook niet van het een op het ander spontaan een leverancier vertellen dat de producten niet meer nodig zijn.
Dat gaat een stuk makkelijker als je heel veel onderdelen zelf maakt.

En je mag best veel aanpassen onder dezelfde typegoedkeuring. Maar voor die keuringen heb je al snel 100 auto's nodig. Dus dat doe je pas als je in massa productie gaat.
De Cybertruck is een bijzonder ontwerp met heel nieuwe materialen en manieren van bewerken. Ik kan me best voorstellen dat daar vertraging in is. Zo moet eerst ook de nieuwe batterijcel op grote schaal en betrouwbaar geproduceerd worden, wat ook vertraagd is. Dus ik ben het wel met je eens dat er waarschijnlijk meer (heeft gespeeld) speelt dan alleen batterijen.

Maar de concurrentie voor de Cybertruck is er ook nog niet echt. Rivian heeft wel een handjevol auto's geproduceerd om aan eigen medewerkers te leveren, maar dat was vooral tbv de beursgang. Echte productie zal ook maar mondjesmaat op gang komen.

Ford heeft redelijk wat reserveringen voor de F150 (ongeveer 15-20% van het aantal Cybertruck), maar de verwachte aantallen in 2022 zijn zeer klein.

Maar goed, er zijn wel al wat spy cam beelden van een Cybertruck in real life. Dus ik denk dat er achter de schermen best wat progressie is.

En wat vooral speelt is dat de Cybertruck gemaakt gaat worden in Austin. Die fabriek wordt naar verwachting begin 2022 opgestart.
Er is een reden waarom Tesla meer waard is dan de rest van de industrie samengesteld. Ze volgens namelijk niet blind alle regeltjes van de industrie. En maar goed ook, ik kom ook uit die ‘industrie’ en het verbaasd me dat nog niemand eerder doorhad wat voor vastgeroest conservatisme er daar overal rondhangt.
Werk je bij Tesla dan? Juist omdat je in de industrie werkt zou je toch wel op de hoogte moeten zijn dat ze het anders aan pakken dan 'de rest'.
Het anders aanpakken is een nobel streven en ze hebben absoluut wat mooie dingen bereikt hoor. Maar als je zelf herhaaldelijk een launch datum noemt en die in de verste niet kan halen, dan doe je ook dingen fout. En gezien de hoeveelheid dingen omtrent de Cybertruck die nog steeds niet rond zijn, en nee dat zijn niet de grote zaken als battery packs maar ook genoeg kleine zaken tot aan de knopjes voor de HMI aan toe, dan denk ik dat de uiteindelijke release datum nog wel eens flink later kan gaan zijn dan ze zelfs nu voorspellen.
Nobody cares :)

Tesla doet tenminste iets wat de auto-industrie 100 jaar geleden had moeten doen. Innoveren.
Zoals wat? Wielen? Een ronde stuur of een half ronde stuur? Alles gecentraliseerd bedienen? Buiten je auto gesloten worden omdat servers eruit liggen?
Lekker meelullen met wat een onzin bericht was ? Er is niemand buitengesloten omdat 'de servers eruit liggen. Je hebt je keycard en evt mobiele telefoon om je auto open te maken. Geen internet of wat voor server ook voor nodig. Punt.
Een electrische auto die niet kut is?
dat hebben ze gedaan, en dat heeft geresuteert in de benzine en later de dieselmotor.
Lol eigenlijk wel een goede :) en feitelijk correct.
Nou wat wel zo is, is dat iedere keer als Tesla of een ander bedrijf van Elon Musk iets heeft dat tegenvalt of negatief in 't nieuws komt, ze altijd vrij rap daarna met dit soort fratsen op de proppen komen. Dat helpt natuurlijk aanzienlijk om mensen het negatieve nieuws te doen vergeten. Ze doen dit ook als de concurrentie iets nieuws of interessants in de markt zet. Apple heeft daar ook een handje van.

[Reactie gewijzigd door fapkonijntje op 2 december 2021 19:08]

En gister al "nieuws" over een Tesla fluitje. Kan niet op.
Deze heeft een iets betere prijs-kwaliteit verhouding :+
https://nl.aliexpress.com/item/1005003439070865.html
Maar die heeft geen Cybertruck design... :'(
Maar het is niet van Tesla en mist de cybertruck vormgeving :/ :/
Hij was wel meer dan $ 10.000 aan basis onderdelen alleen aan kwijt. Toegeven die van hem rijd wel meer dan 10x zo snel (meer dan 160Km/U tov deze van tesla max 16Km/U)

-Defecte Raptor 700 voor: $2400 ($3000 - $600 door de motor te verkopen)
-Gecrashte Zero Motorfiets: $3000 (wegens verkeerde handeling batterij ontploft.)
-Nieuwe batterij: $1000 (bleek defect)
-Nog een Gecrashte Zero motorfiets: $4000 (voor de batterij)
-alle extra onderdelen en materiaal: $...
In de VS hebben veel gewone mensen een tuin of gebied in de buurt waar kinderen met zo’n ding heerlijk rond kunnen crossen. Vroeger kregen ze daarvoor een benzine-quad (en een benzine trike, daarvoor, nietwaar F9?), nu kunnen ze herrie rondkarren. Machines kopen doen ze daar toch wel, dan zie ik liever deze e-quad.
O ja, en wat 1900 dollar betreft; ga eens in een wwekend naar een kartbaan of een motorcross-terrein. Daar zie je genoeg ouders die 1900 aan hun kinderen uitgeven; per jaar...
In Nederland mag je er niet mij rijden. Moet eerst door de controle.
Laat die dingen vooral aan de andere kant van de plas. We hebben hier al teveel van die kleine onverzekerde elektrogevallen op de openbare weg rondrijden, zoals steps, hoverboards, skateboards, airwheel, enz.
Een echte Tweaker bouwt dit zelf...."voor zijn/haar kind" (ahum)
Goede ontwikkeling, Quads zijn in alle smaken te krijgen behalve elektrische. Yamaha en kawasaki zijn grote quad bouwers, van 200cc voor kids (ook in standen instelbaar) tot dikke raptors met 700cc en dan heb je de All purpose quads nog.

KTM heeft een range elektrische crossmotoren (mijn bonus zoon rijdt met een KTM E series crossers op zn 5de ;)

Hij rijdt liever op de elektrische dan op de 2 takt 50cc terwijl ze alle twee 60 lopen.

T feit dat Tesla in de kids hoek in springt is om kinderen op jonge leeftijd al te laten binden met t merk Tesla en lekker met je tesla quad door de tuin heen te knallen. wordt ie ouder, komt vanzelf tesla als automerk in beeld... super slimme marketing en goede ontwikeling van Tesla dat ze hier op inspringen. Jeugd is de toekomst,.... "Elektrische jeugd" wel te verstaan :)

Kies score Let op: Beoordeel reacties objectief. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de beoordeling van een reactie, niet of een mening overeenkomt met die van jou.

Een uitgebreider overzicht van de werking van het moderatiesysteem vind je in de Moderatie FAQ

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.



Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee