Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Marshall introduceert draadloze Motif ANC- en Minor III-oordoppen

Marshall introduceert zijn draadloze Motif ANC-oordoppen. Deze oordoppen beschikken over actieve noisecancellation en komen beschikbaar voor 199 euro. Het bedrijf toont ook lager gepositioneerde Minor III-oordoppen, die 129 euro kosten.

De Motif ANC zijn de eerste oordoppen van Marshall die actieve noisecancellation bieden. Gebruikers kunnen de sterkte van de anc-functie zelf instellen in een bijbehorende app en de Motif ANC-oordoppen bieden ook een transparantiemodus die het omgevingsgeluid juist versterkt. De oordoppen bieden verder een IPX5-certificering voor waterdichtheid en 6mm-drivers.

De Marshall Motif ANC. Bron: Marshall

De fabrikant meldt verder dat de accu van de Motif ANC-oordoppen tot 4,5 uur meegaan wanneer ruisonderdrukking is ingeschakeld en 6 uur luistertijd biedt wanneer anc uitstaat. Met de meegeleverde oplaadcase kan de accuduur opgehoogd worden tot 20 uur met noisecancellation. De case zelf kan worden opgeladen via USB-C of een draadloze oplader. De zijkanten van de oordoppen zijn verder aanrakingsgevoelig, waarmee gebruikers muziek kunnen pauzeren, noisecancellation aan of uit kunnen zetten en telefoongesprekken kunnen beantwoorden.

Marshall introduceert ook de Minor III als een goedkopere set draadloze oordoppen, met 12mm-drivers, touchbediening, een IPX4-certificering en een pasvorm zonder siliconen eartips. De Minor III-oordoppen ondersteunen geen actieve noisecancellation en bieden vijf uur accuduur. De meegeleverde oplaadcase kan de totale luistertijd ophogen naar 25 uur en kan eveneens worden opgeladen via USB-C of een draadloze Qi-oplader.

De Marshall Minor III. Bron: Marshall

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsposter

15-09-2021 • 18:22

16 Linkedin

Reacties (16)

Wijzig sortering
Dit is dus weer geproduceerd door Zound Industries, die ook verantwoordelijk zijn voor Urbanears. Ze hebben een soortgelijke deal met Adidas. Vast prima voor de gemiddelde gebruiker, maar ik kon er niet heel vrolijk van worden.

Ik blijf het toch knap vinden hoe Marshall als merk zo gedraaid (pivot?) is. Bekend als een van dé merken voor gitaarsterkers. Zo iconisch dat zelfs bij het ontbreken van de juiste licenties een Marshall-achtige versterker en cabinets vrijwel altijd terug te vinden zijn in gitaar-effect en modelling tools, meestal met een naam als Plexi, JCM8000 of andere variaties die net genoeg verschillen.

Ik zie nu al een aantal jaar het Marshall logo langskomen op die vage bluetoothspeakers en sporadisch een koptelefoon. Helaas heeft dit enkel het Marshall badge en label gekregen, het heeft niets te maken met het gitaar merk, de Marshall sound of hun engineers.
Reageer
Nja, de Marshall gen 1 speakers zijn wel veel leuker en unieker ook. Zie Marshall Stockwell gen 1 met die vette leren hoes met fluwelen rode binnenkant, regelbare bass en treble en powerbank functie en de looks. De gen 2 speakers zien er niet uit naar mijn mening en de nieuwe koptelefoons en oordopjes ook niet.
Reageer
Dat ligt echt wel genuanceerder. De experts waarderen de speakers wel degelijk om hun geluid en het design, materialen etcetera is gewoon Marshall.

Ze hebben verschillende leveranciers, altijd gehad, voor verschillende onderdelen en zo ook hier. Ze focussen op stijl en geluidskwaliteit en dat doen ze uitstekend.

iPhones worden ook niet door Apple gemaakt. Maar ze staan wel voor én achter het eindproduct
Reageer
Ja, der gitaaramps en speaker boxen van Marshall vind ik echt wel baas, daar weten ze echt wel wat ze doen.

Met die kennis in de hand dacht ik, goh, ik luister ook graag harde gitaarmuziek, dus laat ik ook dopjes van hun kopen. Ik ben droevig dat ik mijn zuurverdiende centen daar aan heb uitgegeven.

Schoenmaker leest!
Reageer
Ik snap je negatieve toon niet zo eerlijk gezegd.

Ja, Marshall probeert zijn goede naam te gelde te maken door ook spullen te verkopen aan mensen die geen electrische gitaar hebben. Is dat zo erg? Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat de kwaliteit van de bluetooth speakers en koptelefoons is. Ik heb één keer kort zo'n speakertje gehoord, klonk best aardig maar zeker niet overdonderend, en dat is ook precies wat je voor dat geld zou mogen verwachten. En de Marshall Monitor II ANC koptelefoon kwam bij een groepstest hier op Tweakers als een van de winnaars uit de bus, dus zo slecht kan het niet zijn.

Het feit dat ze de ontwikkeling van deze spullen uit handen hebben gegeven aan Zound Industries hoeft ook niet meteen negatief te zijn. En natuurlijk zal het geen signature Marshall sound hebben, maar daar zit de doelgroep van deze spullen waarschijnlijk sowieso niet op te wachten.

En los daarvan, ik kan me niet voorstellen dat ze hierdoor minder gitaarverstekers verkopen. Dus voor Marshall kan dit alleen maar beter zijn, namelijk meer geld om goede/betere gitaarversterkers te ontwikkelen.
Reageer
Zo slecht is het geluid uit Marshall branded headphones qua geluid niet (echter niet de versies die ik heb opgehad tot op heden). Ik mocht enkele jaren geleden een hele ochtend bij Hi-Fi Klubben koptelefoons testen waarbij ik één nummer (ik geloof een song van Spearhead/Michael Franti vanwege de mix aan stylen) constant op repeat heb stuk gedraaid op alles wat ze hadden hangen met een prijs van tussen de €50 en de €400. Dit waren ongeveer 25 verschillende koptelefoons.

Uiteindelijk is de keuze een Marshall Major I geworden aangezien deze het beste klonk in mijn setup en mijn muzieksmaak. Boven de €400 met een afzonderlijke DAC is het natuurlijk wel een ander verhaal.. Maar met enkel de ingebouwde DAC van een telefoon (dat hadden ze vroeger nog..) was het zeer rijk geluid.

Helaas bleek 1-2 jaar later wel dat het materiaal van deze eerste generatie Major zeer slecht bleek te zijn; ondanks voorzichtig gebruik viel deze van ellende uit elkaar.. Hopelijk dat ze dit inmiddels wel beter doen. Sindsdien heb ik echter een Sony koptelefoon en wil ik niet meer (zonder budget verhoging) naar een ander merk..
Reageer
Jammer dat ze niet beschikbaar zijn in black and brass, want dat staat echt veel mooier en vet dan de saaie zwart en wit.
Reageer
Op de Minor III zitten brass details toch?
Reageer
Is brass niet goudkleurig? Ik doelde meer als deze:
https://www.marshallheadphones.com/nl/en/emberton.html
https://www.marshallheadphones.com/nl/en/kilburn-ii.html

Klik op Black and Brass en zie je wat ik bedoel.
Reageer
Wat een prachtige dopjes! Qua design is Marshall echt tof. (Smaken verschillen uiteraard :)). Ik wil ook wel een case met dat design voor m’n AirPods Pro. :P

Heb hier trouwens ook een Marshall Bluetooth speaker, komt prima geluid uit en accu gaat verrekte lang mee. Denk dat de mensen die commentaar leveren op het “uitbesteden” de producten niet zelf gezien en/of gehoord hebben. :P Was bij MM ook een probleem, die dachten dat JBL een beter geluid zou geven. Nou, in de verste verte dus niet; moest ie zelf ook toegeven. Heb ook die ANC headphones gehad. Wederom enorm gaaf design en zaten goed, equalizer iets minder en besefte dat koptelefoons niet handig zijn om te vervoeren. (Hence AirPods Pro.)
Reageer
BOMBACI

Of naar Razer, wie weet haha de prijzen zijn toevallig het zelfde de Razer pro kost 199 en die ik heb 129 oftewel lager gepositioneerde oordoppen :9

Deze heb ik: https://www.razer.com/mob...arbuds/RZ12-03820100-R3U1

De pro versie: https://www.razer.com/mob...ss-pro/RZ12-03440100-R3U1

[Reactie gewijzigd door Crash1992 op 15 september 2021 18:36]

Reageer
En Apple heeft goed naar Sony gekeken, want bijna alle vormen in-ear zijn al eens door Sony gemaakt..
Reageer
Dit vind ik dus ook. Het lijkt net of een er een Marshall hoesje om Apple Airpods zit.

/ offtopic
Eigen creativiteit is voortaan ver te zoeken. Wellicht is dat ook te danken aan de consument. Maar echt interessanter word het niet op deze manier.

Vroeger deed iedereen iets anders, als ik kijk naar de iPod-era. Sommige aapte Apple na, maar er waren ook heel veel exotische versie's die op hun eigen unieke manier een aparaat ontwierpen, Zune, Rio, SanDisk, Creative, Philips & Sony. Dat is voortaan helaas niet meer zo.

Je zou zeggen in deze tijd van hyperpersonalisatie, dat je dat wel zou verwachten. En dat Apple juist niet aan het roer zou staan met hun neutrale stijl.
Reageer
Ik denk dat de -1 is omdat het niet echt iets toevoegt :)
Reageer
ahh ja, ik doelde ermee dat er weinig creativiteit zat op het ontwerp.
Reageer