Telegram is volgens analisten een miljard keer gedownload

Volgens analisten van Sensor Tower is chatapp Telegram wereldwijd meer dan een miljard keer gedownload. Telegram bestaat sinds 2013, maar groeit de afgelopen jaren flink. De eerste helft van 2021 zou goed zijn geweest voor 214,7 miljoen installaties.

Telegram is de vijftiende app die de miljard downloads is gepasseerd, zegt een analist van Sensor Tower tegen TechCrunch. Andere apps die op dat lijstje staan zijn bijvoorbeeld WhatsApp, Messenger, Facebook, Instagram, Snapchat, Spotify en Netflix. Telegram maakt zelf geen cijfers bekend van downloads, al zei het bedrijf begin dit jaar wel dat er meer dan 500 miljoen actieve gebruikers zijn.

India is de grootste markt voor Telegram. Van alle downloads komt 22 procent uit dat land. Daarna volgen Rusland en Indonesië met 10 en 8 procent, aldus Sensor Tower. Volgens de analist werd Telegram in de eerste helft van dit jaar 214,7 miljoen keer geïnstalleerd. Dat is een stijging van 61 procent ten opzichte van de eerste helft van vorig jaar, toen de app 133 miljoen keer werd gedownload. Telegram stond vorig jaar op de zevende plek van meest gedownloade apps wereldwijd, zegt oprichter Pavel Durov.

Telegram bestaat sinds 2013 en groeit de afgelopen paar jaar flink. Eerder dit jaar haalde het bedrijf een miljard dollar op bij investeerders. Volgens Durov kan Telegram daarmee verder groeien en onafhankelijk blijven. Eind vorig jaar presenteerde Durov plannen om ervoor te zorgen dat de chatapp inkomsten genereert. Betaalde functies en advertenties in kanalen moeten ervoor zorgen dat de dienst gratis kan blijven, zonder advertenties in persoonlijke gesprekken of groepsgesprekken.

Groei van actieve Telegram-gebruikers

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

31-08-2021 • 09:48

108 Linkedin

Reacties (108)

Wijzig sortering
Wat ik nog steeds jammer vind is dat apps zoals Telegram en Whatsapp niet onderling communiceren (of dit is niet mogelijk).
Het zou mogelijk zijn als ze een open protocol met federated servers zouden gebruiken, zoals XMPP en Matrix wel doen. Dat verlaagt de sociale kosten om over te stappen en vermindert sterk de inherente neiging van berichtenapps tot een monopoliepositie. Dát is dan ook gelijk de verklaring waarom ze dat niet doen...
Dat verlaagt de sociale kosten om over te stappen en vermindert sterk de inherente neiging van berichtenapps tot een monopoliepositie.
De initiële investering is echter zeer hoog, omdat er buiten wat technisch onderlegde mensen niemand op XMPP/Matrix zit en het lastiger is om elkaar te vinden (t.o.v. van diensten die het telefoonnummer gebruiken als primaire identifier). Hobbyende tweakers krijgen veel voor elkaar met bridges, maar voor gewone gebruikers is dat geen oplossing, mede omdat niet alle functies van het betreffende netwerk ondersteund worden. Verder zijn bridges een pleister, want je maakt nog steeds gebruik van de chatnetwerken van anderen.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 31 augustus 2021 10:12]

Bridges naar Whatsapp/Telegram/Signal etc. zijn inderdaad niet echt een oplossing. Ik gebruik zelf dat soort gesloten berichtendiensten uit principe helemaal niet, maar ik besef dat ik weinig invloed heb op wat anderen gebruiken. ;)

Edit: @The Zep Man voor mensen die eenvoudig willen beginnen met XMPP en met een telefoonnummer gevonden willen worden, is er trouwens wel Quicksy.

[Reactie gewijzigd door thomas_n op 31 augustus 2021 10:24]

Ik heb zelf Signal, omdat dat nog het minste kwaad is, geen reclame bevat, en het is het makkelijkst om anderen dat (ook) te laten installeren als ze in contact willen blijven. Zeker op Android, waar het de standaard SMS applicatie vervangt en die functionaliteit integreert.
Edit: @The Zep Man voor mensen die eenvoudig willen beginnen met XMPP en met een telefoonnummer gevonden willen worden, is er trouwens wel Quicksy.
XMPP zou ik nooit adviseren. Dat protocol is nooit bedoeld geweest voor mobiel gebruik, en zuigt de accu leeg.

Verder gaat het niet enkel om het vinden met een telefoonnummer, maar dat dat transparant gebeurt (telefoonboek uitlezen en standaard Signal gebruiken i.p.v. SMS als dat mogelijk is).

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 31 augustus 2021 10:27]

Dat protocol is nooit bedoeld geweest voor mobiel gebruik, en zuigt de accu leeg.
Enig idee/informatie hoe en waarom dit protocol zoveel (extra) stroom gebruikt ten opzichte van andere messengers?
Moderne mobiele messengers maken gebruik van pushberichten via bijvoorbeeld Google (Android) of Apple (iOS). De telefoon houdt een enkele verbinding open, wat veel accu bespaart t.o.v. meerdere onafhankelijke verbindingen naar meerdere partijen. Het apparaat hoeft daarom niets te 'pullen', wat meer energie kost.

Die pushberichten zijn overigens veilig. Iets als Signal verstuurt in een pushbericht bijoorbeeld enkel een lege boodschap, waarna de client weet dat die een verbinding moet opzetten naar de Signal servers om te kijken wat er aan de hand is.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 31 augustus 2021 10:36]

Sorry, ietss met klok en klepel ;)

"Pull" is alsof ik naar de brievenbus moet lopen om te kijken of de postbode al geweest is, terwijl "push" de postbode is die aanbelt om te zeggen, "hallo, hier is je post" toch?
'Push' is een server die een bericht stuurt naar een client over een bestaande open verbinding. 'Pull' is een client die periodiek aan de server vraagt of er berichten klaar staan.

Voor communicatie gebaseerd op events is push efficiënter. Zie ook bijvoorbeeld IMAP IDLE en Push-IMAP, wat push ondersteuning toevoegt aan mail via IMAP.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 31 augustus 2021 10:55]

Conversations en forks ondersteunen gewoon Google/Firebase Cloud Messaging (zie https://github.com/iNPUTm...7-push-notifications-work), dus dit argument gaat niet op. Ook op iOS schijnen in Siskin pushberichten mogelijk te zijn met een XMPP-server die dit ondersteunt, maar daar weet ik 't fijne niet van.

Overigens is het batterijverbruik van Conversations zonder pushberichten werkelijk verwaarloosbaar. Ik heb ook lang WhatsApp gedraaid zonder pushberichten (geen Google Play Services) en dat was ook prima te doen (maar trok wat meer batterij leeg dan Conversations). Ik denk in die zin dat je de impact op batterijverbruik van de theoretisch suboptimale situatie zonder pushberichten wel wat overschat.
Met gebruik van de Stream Management en Client State Indication extensies is het stroomgebruik van XMPP op telefoons inmiddels sterk teruggedrongen. Echt een probleem is het nu niet meer.
XMPP zou ik nooit adviseren. Dat protocol is nooit bedoeld geweest voor mobiel gebruik, en zuigt de accu leeg.
Dat is tegenwoordig niet echt meer waar. Conversations staat bij mij continu aan op de achtergrond en heeft geen merkbare invloed op de accuduur.
Verder gaat het niet enkel om het vinden met een telefoonnummer, maar dat dat transparant gebeurt (telefoonboek uitlezen en standaard Signal gebruiken i.p.v. SMS als dat mogelijk is).
Dat is maar net hoe je het zelf prettig vind. Ik houd contactlijsten voor verschillende apps juist het liefst gescheiden en geef dan ook alleen aan de standaard telefoon- en sms-apps toestemming om bij mijn contactenlijst te komen. Ik wil liever niet dat contactenlijsten van e-mail- en messaging-apps daarbij in zitten, die houd ik liever los bij. :)
Dat is maar net hoe je het zelf prettig vind.
Daar zit het probleem. Het gaat niet om jou of om mij, maar om de massa. De massa wil niet nadenken over registreren (denken over een gebruikersnaam, een wachtwoord, een mailadres waarop je een bevestigingsmail kan ontvangen/waarmee je wachtwoorden kan herstellen, ...), over het zoeken van andere gebruikers, over het overtuigen van anderen om hetzelfde te doen enkel om met hen te kunnen praten, ...

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 31 augustus 2021 10:38]

Voor het oplossen van de wereldproblemen wel inderdaad. :+
Voor mijn eigen gebruik maakt het weinig uit wat de massa doet. :P
De client op je telefoon hoeft toch geen XMPP te gebruiken, zolang servers het maar gebruiken om onderling te communiceren?
Hobbyende tweakers krijgen veel voor elkaar met bridges, maar voor gewone gebruikers is dat geen oplossing.
Dat is het gat dat https://www.beeper.com/ probeert te dichten, gebaseerd op Matrix (en ontwikkeld door een prominent developer van een groot aantal bridges)
[...]


Dat is het gat dat https://www.beeper.com/ probeert te dichten, gebaseerd op Matrix (en ontwikkeld door een prominent developer van een groot aantal bridges)
"Beeper is a paid subscription service with a $10 monthly fee."

Gaat niet werken. You can't compete with free. Hooguit is dit interessant voor een niche, maar niet voor de massa.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 31 augustus 2021 14:29]

Als leek zou ik zeggen dat een (primaire) identifier toch uiteindelijk gewoon een uniek(e) nummer/code is voor een gebruiker?

Ik zou zeggen bijvoorbeeld een hexidecimaal nummer van 8 tekens (dat moet nog wel te onthouden zijn/in een simpele QR code passen) en we kunnen wel ff vooruit.
Ik zou zeggen bijvoorbeeld een hexidecimaal nummer van 8 tekens (dat moet nog wel te onthouden zijn/in een simpele QR code passen) en we kunnen wel ff vooruit.
Hoe herken jij of iemand zo'n identifier heeft, en wat die identifier zou kunnen zijn? Wil jij (en iedereen) dat allemaal handmatig uitzoeken, enkel om een nieuwe manier van communicatie te gebruiken?

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 31 augustus 2021 14:37]

Dat zie je puur aan de opmaak (als het veld waar deze info staat niet al gewoon als tag "xmpp ID" heeft?)

+31612345678 is een NL mobiel nummer, naam@domein.nl is een emailadres, NL1234AB5 is huisnummer 5 ergens in (de buurt van) Amsterdam.

Ik denk dat je hexidecimale nummers/codes in het hedendaagse leven zo weinig tegen komt dat je die als zodanig voor dit doel te gebruiken/herkenbaar zijn?

Daarnaast uitzoeken? Hoe bedoel je dat? En de manier van communicatie is niet nieuw, iedereen gebruikt een of meerdere messengers en XMPP is al een bestaande (internationale) standaard.
Je had vroeger gewoon msn om te chatten. Met Pidgin kon je zowel Jabber als ICQ als msn en xmpp als nog tig van andere protocollen gebruiken.

Ironisch gezien zijn what's app en telegram in dat opzicht juist achteruitgang inplaats van vooruitgang. :X
Je kan nog steeds Pidgin daarvoor gebruiken: https://www.pidgin.im/plugins

Bovendien biedt Telegram een API aan waarmee je zelf je eigen client kan schrijven: https://core.telegram.org/#tdlib-build-your-own-telegram
Dit gaat hopelijk wel de toekomst worden.

Net als SMS maakt het dan niet meer uit welke app je gebruikt. Je gebruikt dus de berichten app die jij het fijnst vindt.
Helemaal mee eens, en ik ben dan zelf ook hard aan het proberen mijn familie en vrienden over te krijgen naar Matrix. Ze gebruiken in principe de Element client(s), maar zelf switch ik regelmatig tussen clients en niemand die er verder iets van merkt. Heerlijk!
Ik heb het idee dat de trend van het afgelopen jaar bewijst dat die sociale kosten en monopoliepositie niet zo reëel zijn als vaak gedacht. Je kan namelijk gewoon een paar apps naast elkaar gebruiken, en in een foldertje onderaan gooien. De meeste mensen met wie ik nu op Signal of Telegram praat niet zijn niet echt techies, maar toch blijven de gesprekken daar plakken.
Je kan natuurlijk altijd zelf een smartphone client programmeren die alle messengers op jouw smartphone synchroniseert. Of is dit te kort door de bocht?
Ik denk niet dat de chatapps op je telefoon een api hebben zodat een andere app de berichten kan lezen/verzenden, niet bepaald "veilig" :+
Het gaat hier niet om de "veiligheid" maar de functionele eis om tussen messengers berichten uit te wisselen.

"Den ghewone gebruiker" zal het allemaal een worst zijn, zolang zijn functionele eis(en) maar worden vervuld. De potentiele negatieve effecten zijn niet of slecht zichtbaar voor de gebruiker en als het wel een bepaalde impact heeft, zal de gebruiker dat effect baggateliseren (hoeveel mensen zijn er gestopt met Facebook vanwege aantoonbare negatieve effecten?)
Als een chatapp de mogelijkheid heeft om zonder meer een api te gebruiken voor deze doeleinden, dan heb je echt een heel groot probleem. Zelfs Facebook laat dat niet zomaar toe (en terecht). Chatberichten en bijbehorende media zijn nogal privacy gevoelig, daar wil je niet een "open" API voor implementeren.
Matrix komt met een aantal 'bridges', je kan die tevens zelf bouwen als je dat nodig acht. Je kan voor zover ik weet al Signal, Telegram en WhatsApp bridgen naar Matrix.
Dat is 'by design'. Je wilt immers geen concurrenten faciliteren of toegang geven tot jouw datasilo.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 31 augustus 2021 10:05]

idd - maar je betaalt eigenlijk een communicatie provider (de telecom) om vervolgens via een ander systeem te communiceren. Blijft eigenlijk een gebrek van de telecom-boer.
SMS was natuurlijk hun 'oplossing' - maar bijzonder beperkt (MMS is niet echt aangeslagen) en technisch gezien daar ook niet voor bedoeld. En daar bovenop ook nog eens (in den beginne) uiterst kosten ineffectief voor de gebruiker (wat ook dikke schande was).

Dus men is massaal weggetrokken naar externe apps.
Telegram. De eerste weken vond ik het echt een geweldig platform. Ik gebruik het zelden, volg wat groepen, meer niet.

Maar vrijwel dagelijks wordt ik at-random gestalkt door mensen die enkele miljoenen voor mij hebben, of escorts die schijnbaar mij graag.... Laat maar.

Met Signal, Whatsapp of andere diensten nauwelijks tot nooit last van gehad, maar Telegram is echt een zooitje in dat opzicht.
Ik herken je issue niet. Maar je kan bv wel instellen dat je alleen zichtbaar bent voor mensen die in je contacten staan bv.

Het kan ook zijn dat je nickname ergens rond gaat bij spammers. Volgens mij kan je die ook wel aanpassen.
vreemd.
zelf gebruik al jaren telegram en ik heb nog nooit een spam bericht gekregen.
Ik ben erg tevreden over de extra functionaliteiten die telegram heeft tov andere zoals verbeteren/verwijderen van berichten. locatie delen, uitgebreide meldinginstellingen, ....
Dit kan je uitzetten in de instellingen.
Aangeven dat alleen contacten je mogen appen.
Persoonlijk zie ik Telegram en Signal als totaal verschillende apps. Ik zou dan Telegram ook nooit gebruiken voor privé berichten etc. (Vertrouwens gevoel).

Telegram heb ik enkel gebruikt (nu niet meer) voor wat bots en om groepen te volgen, maar dus absoluut niet voor privé berichten.

Signal daarin tegen is echt een vervanger voor Whatsapp, enkel dan met betere functies en die wel/meer om je privacy geven.

Het is wat kort door de bocht. Maar dit is hoe ik de platformen gebruik en zie.
Telegram is helemaal niet "privacy first". Ik denk aan een onderzoekje van Heise - zelfs tijden het typen gaat er al data naar de servers.
En e2e encryptie is niet standaard, of is dat ondertussen wel zo?
Ik zeg dat toch ook helemaal niet? Juist het tegenovergestelde. Daarom gebruik ik telegram niet voor privezaken, maar enkel voor bots voor home assistant etc.
Dan heb je denk ik per ongeluk aangezet dat externe (niet contacts) je berichten mogen versturen buiten contact verzoeken.
Gebruik het al 5 jaar en herken je spam niet
De voornaamste reden voor mij om telegram te gebruiken is gemak, whatsapp en signal zijn veiliger, maar ook lastiger te gebruiken helemaal als je af en toe van telefoon wisselt.
Tuurlijk fijn dat niemand mijn berichten kan lezen, het probleem is alleen dat ik dat zelf ook niet meer kan als ik van Android naar ios wissel.
Ik gebruik Telegram enkel voor mijn Domoticz notificaties
Gebruik hier Telegram voor allerlei geautomatiseerde berichten, in eigen 'scheduled' tasks, en hier dan met Home Assistant. En het kan zelfs enkel door het aanspreken van een URL, daarom kan het ook bijna overal als je wil. Echt super fijn.
Dat wordt binnenkort opgelost, met een "iOS to Android converter"-optie en vice-versa. https://wabetainfo.com/wh...-between-ios-and-android/

iOS heeft het al: https://wabetainfo.com/wh...hats-from-ios-to-android/
https://twitter.com/WABetaInfo/status/1420313526757957636

Bij Android heeft nu alleen Samsung het: https://twitter.com/wcathcart/status/1425477943606747147

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 31 augustus 2021 10:14]

De app op de telefoon voelt ook veel vlotter aan dan Whatsapp, naast dat het functionaliteit heeft waar Whatsapp dan 1-2 jaar later plots mee komt.

Vrijwel altijd als Tweakers een bericht plaatst "Whatsapp krijgt..." dan kan je er eigenlijk al vanuit gaan dat Telegram dit al langere tijd als functionaliteit heeft.Vaak als Whatsapp het toevoegt is het ook een slechtere variant van wat Telegram heeft.

Je kan in Whatsapp bijvoorbeeld niet fatsoenlijk een gifje opsturen uit je eigen bestanden, dit moet allemaal via Giphy gaan. Als je het via Whatsapp verstuurd is het een statisch plaatje. Je moet het dan al omzetten naar een MP4-bestand bijvoorbeeld voordat deze fatsoenlijk wilt inladen.
Ik kan op Whatsapp prima gifjes uit eigen bestanden versturen, bij mijn weten ook al vóór Giphy geïntegreerd was. Zowel op Android als op iOS.
Aantal downloads zegt an sich niet zoveel. Ik heb bijvoorbeeld ook Telegram op mijn telefoon staan (en dus gedownload), maar ik gebruik het niet.

Het aantal actieve gebruikers zegt al meer, net als het aantal verzonden berichten. Van Whatsapp weet ik dat er meer dan 100 miljard berichten per dag zijn (bron), maar hoeveel is dat bij Telegram? De meest recente getallen van aantallen berichten per dag die ik kon vinden stammen uit 2016, toen dat er 15 miljard per dag waren (bron)
Ik denk ook dat sws overheidsinstanties naast whatsapp iig ook telegram of signal moeten aanbieden.


Wat je nu ziet is dat een commercieel bedrijf een dienst in handen heeft die wordt gedreven door commercie en kapitalisme.
Zonder de EU waren die regels hier ook aangepast. Ipv te wachten dat Facebook weer met de voorwaarden gaat rommelen zouden ze er beter voor kunnen kiezen om een tweede kanaal te gebruiken zonder alle commercie er om heen.

Een dienst gebruiken is prima, maar een “gratis” dienst die geld verdient met interactie is niet zo verstandig als je als overheid onafhankelijk wilt blijven.
Ik denk dat ze geen van alle moeten aanbieden, eerlijk gezegd. Vanwege dat risico.
Het zou zomaar kunnen zijn dat Telegram met aantal berichten WhatsApp voorbij is. Telegram wordt namelijk veel meer gebruikt voor groepen en vaak enorm grote groepen, wat automatisch voor meer berichten zorgt dan bij de relatief kleine WhatsApp-groepen en individuele berichten.
Ja, hetzelfde hier.

Gebruikt Telegram eigenlijk alleen af en toe voor wat bot kanalen. Bijvoorbeeld toen ik een Xbox Series X wilde kopen.
exact. Hoeveel berichten ik heb ontvangen afgelopen jaren dat mensen Telegram zijn gaan gebruiken....vervolgens kijk ik na een paar maanden op de profielen en zijn de meesten snel inactief.
Dat ligt aan je eigen omgeving dan. Ik moet meer dan 20 contacten naar beneden scrollen om de eerste tegen te komen die vandaag niet online geweest is.
dat is logisch. Met wie je contact heb gehad en dus actief zijn staan ook bovenaan
Het leuke aan Telegram is dat je heel makkelijk bots kunt maken. Je kunt allerlei notificaties uit andere apps laten sturen naar jezelf.
Dat is ook een groot probleem. Te veel bots op Facebook die een Telegram link gebruiken om mensen te lokken in een Ponzi-scam/pyramide-spel/cryptocurrency-buy-francy
Helemaal mee eens. Het is aanlokkelijk voor een hoop rotzooi.
Ik heb dat juist nooit begrepen. Waarom een bot in een chatapp?
Je hebt bots om notificaties te ontvangen van applicaties of websites die je gebruikt, bots waarmee je op afstand bijvoorbeeld via Sonarr een download kan aanzetten of informatie kan opzoeken op bijvoorbeeld IMDB of Spotify mee kan besturen.

Om maar een aantal zaken op te noemen wat je ermee kan, niet iedereen zal daar de nut van inzien maar het is op zich wel geinig wat je er allemaal mee kan.
Zie het als een makkelijke manier om een push-melding te krijgen. Ik laat mijn Zabbix notificaties naar Telegram sturen. Zo vervuil ik m'n mailbox niet, zitten alle notificaties in 1 chatgesprek en mis ik nooit wat.
Iemand dat ik ken heeft bvb een bot geschreven om bij het EK/WK voetbal pronostieken te kunnen ingeven via knopjes en commando's, komt er automatisch berichten met de verdiende punten etc.
Ik heb nog een bot om rss-feeds van websites als telegram-berichten te ontvangen.
Vroeger had ik nog een bot om polls mee te kunnen maken, maar dat zit tegenwoordig ingebakken in Telegram.
Dat kan opzich in vrijwel alle chat apps hoor, WhatsApp is meer een uitzondering dan de regel.
Ik gebruik het echt alleen voor Octoprint Telegram; een bot die je 3D printer in de gaten kan houden en bedienen via een Telegram bot.
Potverdekkie, dat is iets slim 8-)
Laten ze maar eerst standaard E2E encryptie activeren als je een bericht stuurt.
én E2E groepsberichten, maar ik vermoed dat ze dat nooit zullen doen, de investeerders willen natuurlijk wel geld terug zien (met winst) en groepen in telegram zijn bij uitstek geschikt voor het tonen van "relevante" advertenties.
Omdat je dan niet op multiple devices kan installeren. Als E2E is is alleen het bericht op 1 device.
Leuk dat je dat zegt, maar niet waar. Matrix kan dit wél.
Whatsapp kan dat ook. Maar zover ik technisch begrepen heb kloont de Whatsapp applicatie op windows whatsapp app van je smartphone. Het is makkelijk te checken. Bij Whatsapp moet je een backup uploaden naar een ander smartphone.

Bij Telegram niet. Je logt via ander smartphone in en je ziet al je berichten nog.
Hou wel van concurrentie, niet van verandering.
Waarom heb je hier analisten voor nodig?

Als het een miljard is, dan zal dat zeker aan de grote klok gehangen worden gezien dit alleen maar positieve aandacht zal opleveren. Waarom komt Telegram hier dan zelf niet mee?
Omdat het imo vrij waardeloze info is. Ik heb zelf al >8 jaar Telegram, heb het ondertussen dus al verschillende keren gedownload op verschillende platformen. Maar ik blijf dezelfde gebruiker zijn. Het is mij ook niet duidelijk over welke platformen het gaat in het artikel.
Het is een betere app an sich dan whatsapp, veel meer mogelijkheden ook. Het enige wat stom is, is dat e2e encryptie niet default is.

Kies score Let op: Beoordeel reacties objectief. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de beoordeling van een reactie, niet of een mening overeenkomt met die van jou.

Een uitgebreider overzicht van de werking van het moderatiesysteem vind je in de Moderatie FAQ

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.



Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee