Gerucht: Apple werkt aan magnetische externe accu voor iPhone 12

Apple werkt volgens een gerucht aan een externe accu voor iPhones die met magneten bevestigd kan worden aan de achterkant. Via draadloos laden kan de accu een gekoppelde iPhone 12 opladen. Het accessoire zou in de komende maanden uit moeten komen.

Apple werkt volgens Mark Gurman van Bloomberg al minimaal een jaar aan het accessoire en is het de bedoeling van Apple om de accu in de maanden na de release van de iPhone 12-serie uit te brengen. Die iPhones kwamen in oktober vorig jaar uit. Gurman staat bekend om zijn goede bronnen binnen Apple.

Het accessoire zou gebruikmaken van het MagSafe-systeem, dat al gebruikt wordt in de iPhone 12-serie voor het koppelen van accessoires zoals hoesjes. Er zijn prototypes van de accu in omloop met een behuizing van wit rubber, zeggen anonieme bronnen tegen Bloomberg. In een bètaversie van iOS 14.5 zijn ook al vage verwijzingen gevonden naar een externe accu.

Uit interne tests van Apple zou gebleken zijn dat de magnetische verbinding stevig genoeg is om de accu op zijn plek te houden tijdens gebruik. De ontwikkeling van het accessoire zou vertraagd zijn door problemen met de software. Zo zouden iPhones onterecht aangeven dat de accu oververhit raakt.

Vanwege dergelijke problemen, kan het ook zo zijn dat Apple het product uitstelt of helemaal niet uitbrengt, suggereert Bloomberg. Dat gebeurde ook met de AirPower, een draadloze lader die in 2017 werd aangekondigd. In 2019 annuleerde Apple dat accessoire. Apple heeft niet gereageerd op de nieuwe geruchten.

Apple zou intern ook gediscussieerd hebben over het doel om apparaten zoals de Apple Watch, AirPods en iPhones elkaar draadloos op te laten laden. De komst van zo'n functie op korte termijn is volgens Bloomberg onwaarschijnlijk.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

19-02-2021 • 14:50

123

Reacties (123)

123
107
55
2
0
36
Wijzig sortering
AliExpress staat er al helemaal vol mee: https://nl.aliexpress.com...rchText=magsafe+powerbank

Begrijp dan niet helemaal waarom Apple tegen zoveel problemen aanloopt.
Wat slecht. Veel van die chinese meuk kan zelfs in de fik vliegen. Fijn als dat ding in je zak ligt of ergens onbewaakt en alles in brand vliegt.

Bedoel doe eens reviews kijken van hoe electronica uit china enz in de regel in elkaar geprakt is. Hotglue, geen beveiliging voor overcurrent of kortsluiting etc.
Je vergeet dat deze "Chinese meuk" gewoon geimporteerd wordt naar Nederland en vervolgens door bol.com, mediamarkt, weet ik het allemaal verkocht wordt. En dan wordt het ineens niet meer gezien als "Chinese meuk".

Maar goed er is zeker ook echt chinese meuk op AliExpress, maar ook gewoon exact hetzelfde grij als hier wordt verkocht, alleen dan zonder winstmarge etc. van de bedrijven hier in Nederland.
Dan is er in ieder geval een partij waar ik aan kan kloppen als de boel in de fik vliegt en die daar dan verantwoordelijkheid voor moeten nemen. Verder zitten er nog wat autoriteiten op die in dat geval de veiligheid checken.

Niks mis met producten uit China, maar wel volgens onze standaarden aub
Toevallig zijn ze wel bezig om daar stappen in te maken voor europa! Dus dat is goed nieuws. Alleen persoonlijk zou ik er nog niks kopen omdat ik zo min mogelijk chinese producten wil kopen om punt 1 onze economie te steunen en punt 2 zo min mogelijk china te steunen. Dan koop ik liever iets wat "Made in Taiwan" is ofzo. Maargoed, in de praktijk natuurlijk weinig aan te doen.

[Reactie gewijzigd door Twanekel op 22 juli 2024 18:41]

En met "Made in Taiwan" steun je China niet? Voor zo ver ik weet hebben nog nauwelijks landen Taiwan als onafhankelijk land erkend, dus valt het officieel nog steeds onder China.
Ik ben geen expert, maar volgens mij heeft Taiwan een eigen economie en politiek. Zo hebben ze naar mijn weten ook niet dezelfde censuur als China. Maar China dreigt wel al jaren Taiwan over te nemen als ze niet doen wat China van ze wil.
Jij koopt iets hier in NL en je huis vliegt in de fik en jij denkt dat je dan kan aankloppen bij het erkende verkooppunt ??? Want die chine lader kocht je netjes bij de mediamarkt dus je zit goed.
Succes daarmee !

[Reactie gewijzigd door Bomberman71 op 22 juli 2024 18:41]

Ja inderdaad, dan klop je aan bij je verzekering en je leverancier. Wanneer Mediamarkt mij een levensgevaarlijk chinees ding verkoopt hebben ze daar ook langer dan de garantietermijn een verantwoordelijkheid voor.
Nogmaals, succes daarmee ...
Jij mag dan bepalen dat het door die lader komt en dat hun in gebreken zijn gebleven en alles.
Recht hebben en Recht krijgen zijn 2 verschillende dingen.

Ga maar eens op de website van Kassa kijken. Zijn veel simpelere zaken te vinden en de consument heeft vaak mooi het nakijken want die kunnen niet 10.000'en euro's in zaken stoppen tegen een EU gigant met vaste advocaat teams op de loonlijst.
Zo werkt het met alle producten hoor, ongeacht wat voor soort.

En als jij elektronica producten wil hebben die niet uit China komen, wens ik je veel succes en hoor graag wat je hebt gevonden.
Keer op keer sta ik verbaasd over de kwaliteit van allerhande onderdelen die van AliExpress vandaan komen. Als je daar een winkel hebt met rotzooi dan lig je er binnen korte tijd weer uit. Of kun je niet eens beginnen.
Als ik de reviews bekijk zie ik alleen maar tevreden gebruikers.
Gekochte reviews?
Aangezien Apple producten ook voor een groot deel in China worden gemaakt, en meer algemeen de meeste electronica in China wordt gemaakt of onderdelen bevat die in China zijn gemaakt heb jij geen electronica in huis?
En zo kun je vast ook video's vinden van slechte Nederlandse en Amerikaanse elektronica. Misschien moet je maar gewoon off the grid gaan leven.
Want de spullen op AliExpress werken altijd probleemloos en perfect?
Je moet wel de goede merken uitkiezen inderdaad.
Die lader van 0,54 euro die zal inderdaad niet heel veilig zijn.

https://lygte-info.dk/info/ChargerIndex%20UK.html

Betrouwbare merken:
https://edwardsrailcar.com/saving/reliable-chinese-brands-100-little-known-but-very/
Dat artikel neem ik na de eerste al niet meer serieus:

"Anker – an independent brand and parent company for four more companies."

Noem die andere vier dan ook! Lijkt me wel zo handig wanneer zo'n artikel geschreven wordt...
Omdat alleen Anker batterijen en laders verkoopt van de merken die ze voeren? Eufy bv doet stofzuigrobots, camera's, deurbellen. Soundcore speakers en koptelefoons etc.
waarschijnlijk omdat ze hard hun best doen om door middel van software op een of andere manier 3rd party accessoires zonder dure apple licentie buiten spel of op een achterstand te zetten.
Sinds de lancering van MagSafe (zoals Apple die magnetische laders noemt) zijn er heel veel zogenaamde MagSafe laders op de markt gebracht, die eigenlijk geen MagSafe lader zijn.
De officeel gecertificeerde MagSafe laders die o.a. Apple verkoopt, laden je iPhone met maximaal 15W en klikken magnetisch vast op de achterkant van je iPhone.

De niet MagSafe gecertificeerde "namaak" laders kunnen wel gewoon gebruik maken van de magneten in de iPhone om op de achterkant vast te klikken, maar gedragen zich verder als een gewone draadloze Qi lader. Daarom kun je een iPhone daarmee maximaal met 7,5W opladen.

Een lang verhaal kort: een magnetische lader betekent niet per sé dat het ook een MagSafe lader is :)

Edit: waar AirPower stond, bedoelde ik natuurlijk MagSafe :)

[Reactie gewijzigd door theblindman op 22 juli 2024 18:41]

Verwacht zomaar dat de verwachtingen bij (en voor) Apple een stuk hoger zijn.
Planned obsolescence was ook tijdens Jobs al het geval hoor. Er zijn zeker dingen veranderd sinds zijn overlijden maar dit niet.
Waarom niet de interne accu verbeteren ?
Omdat dat veel moeilijker is, daar moeten echt drastische veranderingen in de chemie voor gebeuren. En daar worden al vele miljarden in gepompt over de hele wereld, gaat gewoon niet zo snel.
Je kunt de interne accu natuurlijk ook gewoon verbeteren door 'm twee keer zo groot te maken. Moet natuurlijk je telefoon wel iets dikker worden, maar dat is natuurlijk absoluut onmogelijk...
Dat is niet echt verbeteren, dat is gewoon de design parameters aanpassen... Want er zitten wel degelijk nadelen aan een grotere accu of telefoon, daar wordt hij ook zwaarder van naast natuurlijk dikker.
Neu en een soort machnetisch blok achter op je iphone is dan ineens een betere optie.... Er zijn een hele boel android telefoons die prima met bijvoorbeeld een 5000ma batterij overweg gaan en niet te zwaar of dik worden.

In principe is het niet direct je techniek verbeteren nee, maar het is wel een verbetering als de mobiel langer mee kan door hem 1 á 2 mm dikker te maken bijvoorbeeld.
Deze extra battery pack is niet bedoeld voor permanent gebruik ga ik vanuit, moet het denk ik meer als powerbank zien.
In principe is het niet direct je techniek verbeteren nee, maar het is wel een verbetering als de mobiel langer mee kan door hem 1 á 2 mm dikker te maken bijvoorbeeld.
Wat @EraYaN zegt is dat je het niet zo makkelijk kunt stellen. Zelfs al vind jij dit nu (subjectief), er is een grens. Anders is volgens jou logica een telefoon die dikker is dan lang een verbetering. Er moet dus een afweging worden gemaakt. Apple maakt die zoals hij nu is. Daar kun je het (subjectief) mee oneens zijn, maar het is simpelweg dat, een keuze.
En wat zijn de nadelen?
En wat zijn de nadelen?
Speciaal voor jou nog een keer:
daar wordt hij ook zwaarder van naast natuurlijk dikker.
Daar heb je er toch twee te pakken.
De meesten vinden dat helemaal geen nadeel.
Dit zeg ik gebaseerd op FEITEN.
Kijk eens naar de verkoopcijfers van de Iphone 12.
Juist ja, de grotere toestellen verkopen als een malle terwijl de mini erg slecht verkoopt (slechts 6% !) en die zal waarschijnlijk niet terug keren bij de volgende serie iphones.
Maar voor de meeste mensen is de accu van de iPhone 12 meer dan genoeg en is een dikkere telefoon alleen nadelig. Voor een paar powerusers is er nu een optie om een soort van powerbank te hebben zonder gehannes met kabels.

Voor mij is de accu van mijn X nog ruim voldoende, maar ik kijk dan ook eerder naar de mini als alternatief dan de 12 (pro).
Jij kijkt zo maar je bent in de ruime minderheid.
slechts 6% kiest voor een 12 mini ...
De 12 Pro en Max verkochten het meeste van de gehele serie.
Kortom, Zwaarder zijn, groter zijn en vooral duurder is niet direct een nadeel voor de grootste groep.
Dus die dunne telefoon die zo goed verkoopt gebruik als argument dat telefoon maar zwaarder en dikker moeten worden? Ik vind persoonlijk het gewicht toch wel tegen het maximale aanlopen bij de grotere telefoons.
Nee, het gewicht maakt ze minder uit als er meer features zijn.
De 12 mini is ideaal als je de mensen hier moet geloven.
Lekker compact, past in me zak, geen koelkast, lekker licht.

En wat blijkt ? De consument (over het geheel gezien) wilt liever de grotere modellen met een fatsoenlijke accu en kiest toch voor een groter display.
Dit zijn de cijfers en die liegen niet,
Wat jij persoonlijk vind boeit niet in deze, het gaat om de massa en dat is waar een bedrijf zich op focussed.
Ik heb ook naar de 12mini gekeken, zeer interessant, maar mist te veel features ten opzichte van de pro. Met name lidar en standaard helderheid display. Was er een 12mini pro geweest, had ik die genomen.
Ik heb ook naar de 12mini gekeken, zeer interessant, maar mist te veel features ten opzichte van de pro. Met name lidar en standaard helderheid display. Was er een 12mini pro geweest, had ik die genomen.
Eens, dit is meer een pro vs niet pro ipv mini vs niet mini probleem. Als de mini op hetzelfde moment was uitgekomen en ook de pro opties had waren verkoop cijfers wellicht anders geweest.
En die mini Pro is er niet, bewust niet.
Logisch want je vind ook geen massage stoelen een in instappertje bij BMW of Mercedes.
Ze gebruiken bepaalde features voor een upsell en dat is logisch en daar is niks mis mee.
Dat snap ik niet. Je kunt van een iphone 12 naar een 12 pro (upsell). Maar niet van een 12mini naar een 12mini pro (met bijpassende prijs uiteraard, ook een upsell). Een pro lijn van een mini, "normaal" en max had mooi geweest. Wishfull thinking van mijn kant, zeg maar.
Ze hebben nu 4 stuks in de 12 serie !
Logisch dat ze geen pro versie gaan maken van de mini.
Je heb dat keuze uit de andere modellen en JA er is altijd een compromis die je moet maken. Dat is en blijft zo.
Er waren genoeg jaren dat je 1 model per jaar had en nu zagen we in 2020 in totaal 5 modellen !
Is dat niet genoeg ?

Enne de mini gaat eruit en komt niet terug. Let op mijn woorden.
Mits gekoppeld aan een groter scherm. Als de 6.1 iPhone 12 (pro) veel zwaarder en dikker zou zijn, zou ik het niet zo een lekkere telefoon vinden.

Je moet even niet zwart/wit denken.
Zo van: zwaardere iPhone verkoopt beter.
Maar ook relatief bekijken: die iPhone 12 6.1 verkoopt misschien wel beter omdat het scherm groter is.
Het is niet zo dat de iPhone 12 mini beter zou verkopen dan de 6.1 iPhone als hij dikker en zwaarder zou zijn vanwege een grotere batterij. Je neemt in jouw vergelijking gewoon niet alle factoren mee.

Je kan niet stellen dat alle iPhone 12 kopers nog meer tevreden zouden zijn als deze iPhone 12 dikker en zwaarder zouden zijn. Laat staan de al zware iPhone 12 Pro Max.

[Reactie gewijzigd door Halo_Master op 22 juli 2024 18:41]

Niemand koopt een grote iphone vanwege het extra gewicht, nee natuurlijk niet.
Het gaat mensen om het display (zijn gewend geraakt aan een groter display) en de extra features.
Als die zaken wilt kom je bij de 12 Pro en max terecht.
En ja, die zijn dus forser en zwaarder maar mensen nemen dat voor lief.

De cijfers liegen niet.
Ja, maar volgens jouw redenatie, zouden die toestellen nog dikker en zwaarder moeten worden vanwege een grotere batterij.
Terwijl de groep die nu een iPhone 12 Pro (Max ) heeft genomen, misschien helemaal niet wil dat deze toestellen nog zwaarder en dikker worden. Terwijl jij aangeeft dat Apple dat makkelijk zou kunnen doen, omdat de klanten de iPhone 12 mini links laten liggen. Die redenatie klopt niet en is eenzijdig. Je moet hiervoor meerdere factoren meenemen in jouw redenatie. Als de iPhone 12 Pro Max dikker en zwaarder zou zijn(zijn al behoorlijk zwaar) , dan zou het zomaar kunnen zijn dat mensen genoegen nemen met de 6.1 inch iPhone 12(pro).
Er is niemand maar dan ook niemand die persee een mindere accu wilt, echt niet.
Het is waar dat mensen ook niet persee een steeds zwaardere telefoon willen.
Dus wat kan je dan doen ?
Gewicht besparen en de besparing gebruiken voor meer accu of je zult met nieuwe technologie moeten komen (graphine batteries ?)
Kijk eens naar de RVS rand rond de 12, relatief zwaar, er zijn andere oplossingen voor.

Feit blijft dat een piggyback accu naar de fout toe corrigeren is ... Een Porsche 911 met een 30L tank maar je kunt wel 2x 10L jerrycans extra mee nemen.

De laatste jaren is er niet veel innovatie op iPhone gebied maar de accu's zijn altijd geen uitblinkers geweest met misschien de 11 Pro max als uitzondering.
De accu van de mini is ook erg klein, en volgens ervaring van een vriendin ook wel matig. Een klein toestel kan je prima dikker maken zonder dat het heel log wordt. Past er ook een een grotere accu in. Ik hoor veel mensen in mijn omgeving die wel graag een klein toestel willen, maar de 12 mini toch links laten liggen vanwege de kleine accu (icm de prijs ook vaak).
Typisch Apple.
Het anorexia syndroom. Moet dun blijven en accu is gewoon van ondergeschikt belang.
Zal ervoor geflamed worden hier maar boeit me niks, de accu was nooit een sellingpoint bij een iPhone. Uitzondering misschien de 11 Pmax.
Ik denk zelfs dat het het verdienmodel van Apple is.
Over 1 jaar is een mini net als een iphone 6. Halverwege de dag op zoek naar de lader .....
Overigens zie ik dit bij alle flagships. Maar dunner dunner dunner, wat ten koste gaat van de accu. Maar valt me wel op dat Apple nog steeds kleine accu's erin stopt ten opzichte van toestellen van vergelijkbare grootte. Gelukkig is iOS wel energiezuiniger dan Android, waardoor t nog wel iets compenseert. Maar wel jammer dat design vaak te koste gaat van de accu. Gelukkig zijn de schermen nog wel plat, daar is Apple supergoed mee bezig
Stel je nou eens voor dat ze gewone accu's erin deden van 4000+ mah dan was het zoveel beter.
Anderen kunnen dat ook en qua hardware heeft de iPhone niet veel speciaals.
Niks geen sdcard opslag, niks bijzondere schermen, geen spen erin, geen speciale koeltechnieken (nadeel van de 12 !), Helemaal niks speciaals wat eigenlijk extra ruimte zou gebruiken.
Die toestellen zijn wel heel dun tov de concurrentie (en die toestellen vind ik ook al te dun eigenlijk), misschien dat dat het grootste probleem is. Maar het is wel vreemd dat ze nog zo klein zijn zonder genoemde features ja. Zag dat de 12 en de 12 pro de 3000mah nog niet eens halen... Maar ja, design en geld verdienen aan accessoires boven alles. Geldt ook voor andere fabrikanten overigens
Als daardoor de accuduur ook twee keer zo lang wordt, zie ik dat niet als nadeel.
Waarom kan Apple niet de capaciteit verhogen zoals Android telefoons.
Met iOS optimalisatie kan de batterij erg mee gaan, maar nee ze stoppen nog steeds kleine accu's erin.
Dat slijt sneller.
Het hoeft niet een nieuwe accutechniek te zijn. iPhone 12 is 7.4 mm dik met een 2815 mAh accu en de 12 Pro Max is 7.4 mm dik met een 3687 mAh accu. Als Apple voor 8.00 zou gaan en iets efficienter omgaat met ruimte (zoals sommige andere fabrikanten) dan kan de accu een stuk hogere cappaciteit hebben.

S21+ dat qua afmeeting vergelijkbaar is met de 12 Pro Max, maar wel 7,8 mm dik heeft een 4800 mAh accu.
Apple weet zelf ook wel dat als ze hun telefoons een paar mm dikker maken ze een grotere accu kunnen plaatsen. Maar ze verkopen liever een externe accu.
Klopt, of een aparte iPhone versie uitbrengen voor power users. Inclusief extra settings en mogelijkheden voor het OS zelf. Wat ik zelf nog harder nodig vindt omdat de telefoons steeds dunner worden en de mogelijkheden in iOS langzamerhand steeds beperkter worden. Maargoed omdat dit 1% van de markt is, hooguit, is hier niet veel kans op helaas.
Zoals de iPhone Pro / Max? Meer camera's, grotere batterij, groter scherm... weet niet wat je precies bedoelt met extra settings en mogelijkheden.
Volgens mij krijg je binnen iOS juist steeds meer keuzevrijheid :) En hoe kan het eigenlijk ook anders, het systeem kon moeilijk meer gesloten worden.
Op Android is dat precies andersom, dat is alleen maar meer gesloten geworden sinds de lancering :)
Je kan de interne accu 'verbeteren' of vergroten, maar je kan ook aan het stroom verbruik werken. Apple doet al vrij lang dat laatste met nu de M1 als pronkstuk. Mijn iPhone 12 pro (niet max) heeft aan het einde van de dag nog 80% +.

Daarnaast hebben ze tegenwoordig een feature die je batterij niet meer 100% oplaad waardoor deze langer moet meegaan, net zoals bij elektrische auto's gebeurt. https://support.apple.com/en-us/HT210512
Ben benieuwd hoeveel SOT jij hebt met 80% na een dag.
Als zakelijk gebruiker met veel telefoontjes en berichtjes per dag haal ik de 60-70% volle lading einde dag ook prima met een 12 Pro.
De keren dat ik hier flink onder zit zat ik in een gebied of ruimte met slechte dekking waardoor de telefoon veel energie verbruikt om verbinding te houden en/of te zoeken.
Weet wel dat bij iphones de 1e 20% niet daadwerkelijk 20% is. Als je exact hetzelfde zou doen vanaf 60% kom je onder de 40%. Iphones batterij percentage is zo geprogrammeerd.
met alle respect 2 uur SOT is vrij weinig. Zelf zit ik gemiddeld op 6 uur SOT maar moet m'n telefoon regelmatig opladen wellicht binnenkort upgraden.
Damn, 6 uur van de 16/17 uur dat je wakker bent..?
Zelf heb ik niet het gevoel dat het echt veel is. Ik gebruik m'n telefoon 80% van de tijd om te appen, Instagram, twitter... social media stuff. Video's kijken doe ik nooit op m'n telefoon dat doe ik om m'n laptop.
Als je ook nog 8 uur werkt heb je dus nog 2 tot 3 uur over voor eten, reistijd en alle andere dingen..?
Niet dezelfde persoon maar ik zit nu op 85% en dat op een iphone 11 die om 07:00 van de oplader ging en vanaf 08:00 continu muziek streamt via spotify via 4G met niet het sterkste bereik. En daarbij ook iets van 2 uur in totaal dat ik het toestel ook actief gebruikt heb.
In de meeste gevallen eindig ik net boven de 70% afhankelijk van hoe laat ik naar bed.
Ik heb niks te klagen over het batterij verbruik van mijn iPhone maar wat ik er mee wilde laten zien is dat percentages dat je 70 of 80% aan het einde van de dag niks zegt als je niet weet wat je doet. Ook 2 uur schermtijd zegt niks. Ben je 2 uur aan het lezen, 2 uur aan het spelletjes spelen of andere zaken.
Voor mijn gevoel zit ik vrij veel op mijn telefoon, maar dat zal behoorlijk relatief zijn. Wel moet ik zeggen dat ik hem tijdens het werk eigenlijk zo goed als niet gebruik.
Wat ik er mee wilde laten zien is dat percentages dat je 70 of 80% aan het einde van de dag niks zegt als je niet weet wat je doet. Ook 2 uur schermtijd zegt niks. Ben je 2 uur aan het lezen, 2 uur aan het spelletjes spelen of andere zaken.
Waarom niet de interne accu verbeteren ?
Weet je, deze externe accu lost eventueel een probleem op waar mensen al langer of klagen: Het niet hebben van een (makkelijk) verwisselbare accu.

Op deze manier kun je EN een gesealde telefoon hebben die waterdicht is EN gewoon de externe accu blijven vervangen zolang dat het enige minpunt is aan de telefoon.

Het verbaast me dat niet meer mensen dit aanhalen.
die zit al in het toestel dat al gelaunched is, batterijcapaciteit kan je niet zomaar opschalen en apple wil geen grotere batterijen, integendeel
Daar kun je niet extra op verdienen. Nu verkoop je een extra component, naast je extra oplader, die er ook niet bij zit...
Edit: Uiteraard is het wettelijk bepaald dat Apple beter aan het milieu moet denken, maar dat kan ook anders, door bijv. minder plastics te gebruiken in de verpakking, of inderdaad een BETERE accu in de iPhone stoppen die langer meegaat, i.p.v. een aparte externe magnetische accu pack te verkopen. Hierdoor slaan ze imo de plank juist mis.

[Reactie gewijzigd door CSB op 22 juli 2024 18:41]

? Het hele idee dat een grotere accu is beter voor het milieu is gewoon van de pot gerukt.

Externe batterijen zijn er al in alle maten en gewichten en bovendien kan je niet zomaar uw accucapaciteit verdubbelen in uw smartphone. Met mijn externe batterij kan ik gerust een week camperen en hem tegelijk inschakelen als wifi hotspot.

En die vergelijking met de oplader klopt niet omdat er wel degelijk deftige batterij in de Iphone 12 zit.
Een grotere interne accu zorgt wel degelijk voor een langere levensduur. Want meer capaciteit betekent minder cycles. Ook zou je minder ver kunnen doorladen waardoor de levensduur nog verder omhoog gaat.
Natuurlijk is er ook een factor tijd en gaat de SOH achteruit zelfs als je 'm niet gebruikt, maar een Lithium batterij kan zo een jaar of zeven mee bij licht gebruik in een milde omgeving dus dat is niet de bottleneck.

Het is ook best wel makkelijk om de interne batterijcapaciteit te vergroten. Het toestel moet dan een x aantal millimeter dikker worden. Dat is misschien esthetisch minder mooi (en we praten hier over Apple) maar het hoeft echt geen Pocketline Swing te worden.

Een voordeel van een externe accu is wel dat deze vervangbaar is.
Een voordeel van een externe accu is wel dat deze vervangbaar is.
Dan is de Europese unie
ook weer blij :)
Ik vind deze hele rant/discussie eigenlijk wel weer grappig. Eerst werd Apple verweten dat ze zich niet aan de EU wet/regels hielden wat betreft opladen, omdat ze eerst de 30-pins connector en daarna lightning gebruikte. Terwijl de EU nergens beschreef wat de telefoon connector moest zijn, enkel dat de lader zelf universeel moet zjin. En aangezien je gewoon de kabel kan verwisselen was dat gewoon het geval. En punt wat veel mensen hierbij vergeten is dat het een milleu wet is, en geen consumenten wet. Ofwel, deze wet/regels zijn in het levengeroepen om het milleu te ontlasten. De meeste mensen hebben thuis al weet ik niet hoeveel laders. Nu doet Apple wat de EU graag wilt zien: minder (onnodige) laders, om zo het milleu deels te ontlasten, is het weer niet goed.

Het is misschien wat onhandig dat er nu enkel een Lightning-to-USB-C kabel bij zit zonder lader. Maar: het overgrote merendeel van de mensen die een iPhone 12 koopt had daarvoor al een iPhone, en dus Lightning kabels die ze met de oplader van de andere iPhones en/of iPad kunnen gebruiken. Ik zie dus niet in waarom iedereen hier zo'n probleem van maakt.
Of je kan je ook gewoon beter informeren ipv steeds dezelfde onzin uit te kramen
Wacht effe. Apple is zo begaan met het milieu dat ze geen laders meer leveren want iedereen heeft al 1. Dus minder e-waste. Kleinere verpakking dus minder transport en minder uitstoot etc. (En meer winst voor Apple).
Vervolgens gaan ze lopen klojen met draadloos opladen (veel energie verlies t.o.v. gewoon bedraad). En dan nu het eerst nog in een accu pompen (ook x energie verlies) en daarmee draadloos gaan laden (dubbelop verlies van energie). Allemaal heel goed voor het milieu hoor...
Wat is er mis met een draadje vanaf je oplader of eventueel vanaf een accu pack?
Vervolgens gaan ze lopen klojen met draadloos opladen (veel energie verlies t.o.v. gewoon bedraad)
Wacht maar tot je ziet hoeveel stroom je verspilt met een gemiddelde voeding in een desktop.
Uit interne tests van Apple zou gebleken zijn dat de magnetische verbinding stevig genoeg is om de accu op zijn plek te houden tijdens gebruik.
Ik hoop niet dat het om dezelfde tests gaat als de Wallet :+
Ik heb de Wallet nu voor twee maanden en dit voorbeeld is nog nooit voorgekomen. MKBHD is een super reviewer, maar slaat hier de plak echt mis.
Als antwoord op jouw link
Die gozer doet de telefoon in zijn front pocket met 2 handen. Dat doe ik iig niet. Ik duw juist met de telefoon de broekzak open. Ik heb geen iphone met wallet, maar kan mij voorstellen dat ik wel hetzelfde probleem als MKBHD in de video die @tweegroenethee linkte zou hebben.
Sorry maar ik denk toch dat de meeste mensen hun telefoon in hun voorzak steken. Zeker op het openbaar vervoer, de fiets, al zittend op een stoel,... En dat truukje met twee vingers gebruiken om je achterzak open te houden en dan de telefoon in je zak te laten glijden is ook al niet iets wat je standaard zou doen.
Zelfs met 1 hand lukt het prima hier. Ik noem het maar even de 'schep' manier. Maar ik zie echt niet in hoe je dan de Wallet los gaat krijgen.
Mijn broekszakken zijn veel te strak om mijn hand er mee in te stoppen... dus dat probleem is zeker wel een ding.
Exact dat is nu 'voorspeld' / uitgelekt!

Zie dit bericht over de verwachtte verbeterpunten van de iPhone 13 / 12s.

Maar goed... of de achterliggende gedachte dan nog steeds is om externe batterijen toe te voegen aan de volgende generatie... Er was namelijk al 'gelekt' dat er een betere batterij / accutechniek toegepast gaat worden.

[Reactie gewijzigd door Danny the dog op 22 juli 2024 18:41]

Ja, de waarheid en zoals gebruikelijk wordt je hier daarop dan gemind .....
Waarop baseer je dat de magneten te zwak zijn? De Wallet blijft prima zitten namelijk.
Youtube staat VOL met voorbeelden waarbij ze te zwak zijn voor dagelijks gebruik.
MKBHD heeft er ook aandacht aan besteed.
Er zijn altijd mensen bij wie het volstaat, immers als hij de gehele dag op het bureau ligt dan werkt dat wel.
Maar met name de mensen die de iphone in broekzakken stopt en soortgelijke acties hebben al geconstateerd dat de magneten niet altijd sterk genoeg zijn.
Op YouTube is het over het algemeen een trend om nieuwe Apple producten met mooie clickbait link af te kraken.
Neem van mij maar aan dat de magneten prima zijn. Niet perfect.
Zou dit betekenen dat er geen Smart Battery Case komt voor de iPhone 12? Dat zou ik persoonlijk wel jammer vinden
Rebranded Aliexpress alternatief ChargeFast Magsafe Powerbank 5000Mah $45 (met $10 korting ‘MY10’) en hier een video review van 9to5mac.
Dan moet de magneten wel wat sterker worden aangezien een powerbank vrij zwaar kan worden
Is ook wel nodig, want de batterij van de 12 Pro is niet bepaald 'Pro'. En ik zeg dit grappig, maar dat is het echt niet. Op bepaalde dagen haal ik eind van de dag niet.
Mijn 12 Pro Max gaat makkelijk 2 dagen mee :Y)
Ben wel heel erg benieuwd naar de echte bruikbaarheid. Is het alleen bedoeld om voor nood thuis te kunnen komen of kan je er een hele lading mee vullen? Dat lijkt me sterk aangezien een Qtorm draadloze powerbank (geen goedkope meuk) die ongeveer 2 iPhone12’s boven-op-elkaar groot is, de accu net 1x vol krijgt….
Apple is ook bezig met een externe camera. Deze kun je koppelen met je telefoon via wifi en ook standalone gebruiken dankzij de interne accu.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.