Analist: Oculus Quest 2 is 1,1 miljoen keer verkocht in vierde kwartaal

Volgens SuperData heeft Facebook in het vierde kwartaal van vorig jaar bijna 1,1 miljoen Oculus Quest 2-headsets verkocht. Het analistenbureau verwacht dat 87 procent van alle verkochte VR-headsets in 2021 een standalone-exemplaar zoals de Quest zal zijn.

Niet eerder werden er in een kwartaal zoveel exemplaren van een VR-headset verkocht, schrijft SuperData. Alleen van de Samsung Gear VR werden in een kwartaal meer geleverd. Dat was in het vierde kwartaal van 2016, toen er 1,4 miljoen Gear VR's geleverd werden. Dat is echter geen complete headset, maar een accessoire voor smartphones.

De Oculus Quest 2 was vele malen populairder dan andere VR-headsets. Volgens SuperData werden er in de laatste drie maanden van vorig jaar 125.000 exemplaren van de PSVR verkocht, 61.000 exemplaren van de Valve Index en 55.000 stuks van de Oculus Rift of Rift S. Windows Mixed Reality-headsets zoals de nieuwe HP Reverb G2 komen niet terug in de cijfers.

In zijn jaarrapport over de gamemarkt schreef SuperData eerder al dat er in 2020 minder VR-headsets werden geleverd dan in 2019, maar dat komt door het wegvallen van 'mobiele headsets' zoals Samsungs Gear VR. Leveringen van standalone-headsets zoals de Quest en Quest 2 stegen tot 3,4 miljoen exemplaren.

Volgens SuperData zal de populariteit van standalone-headsets verder groeien en is de verwachting dat die categorie dit jaar goed is voor 87 procent van alle VR-headsets. Het analistenbureau schrijft dat toe aan de mogelijkheid om ook met een Quest of Quest 2 pc-games te kunnen spelen. SuperData denkt dat enkel toegewijde enthousiastelingen nog zullen kiezen voor headsets als de Valve Index en HP Reverb G2.

Verkopen VR-headsets Q4 2020

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

01-02-2021 • 17:18

65

Reacties (65)

65
64
27
2
1
36
Wijzig sortering
Anoniem: 474132 1 februari 2021 19:18
Ik wacht op het VR helmpje van Pornhub.
Niet gek ook, een van de weinige VR controllers die geen belachelijk hoge prijs heeft. Voor de gewone consument is een VR controller als de Valve Index véél te duur.
VR controller? Kuch. Anyway, het is idd waar dat de Quest 2 een hele goede deal is. Het lullige is alleen dat Facebook de hardware zwaar subsidieert om een monopoly positie te verkrijgen, en dat lukt ze aardig.

Als "toegewijde VR enthousiasteling" houd ik me hart vast voor de toekomst. Wie gaat Facebook nu nog inhalen? Is het straks Facebook of niks, omdat alles een Oculus exclusive is, Revive dichtgetimmerd is, en geen fabrikant zich er nog waagt om SteamVR hardware te maken?
Tja, daar zitten twee kanten aan.
Enerzijds een niche sector met veel te dure producten en gebrek aan AAA software, die al jaren niet serieus vooruitkomt.
Anderzijds een Amerikaanse tech gigant die hier een monopolie zou kunnen bereiken.
Mijn hoop is dat de technologie goedkoper en nog beter wordt en betere software beschikbaar komt en dat goedkope (Chinese?) aanbieders met concurrerende hardware komen en een soort steam VR.

Gegeven de lethargie bij de concurrentie: PSVR met leuke software, maar hardware al wat verouderd toen hij uitkwam en sindsdien ook nog niet vernieuwd, misschien dit jaar? En dingen als de Vive Index: duur, "lastige" lighthouses en ook al weer wat ouder in deze sector, Google die weer eens met enthousiasme in een nieuwe markt springt en er weer even enthousiast uitspringt, denk ik dat een grote speler die er vol ingaat de enige manier is om een critical mass te bereiken.
Marges zijn minimaal want productverkoop en de dienstverlening op het product zijn niet de verdienmodellen voor Facebook.
Ah, dat is die superieure headset waarbij je Facebook-koppeling verplicht is en blijft, toch? Mwah... ik sla ff over.
Tsja ik heb hem intussen zelf ook gehaald en die Facebook koppeling? Ach.. ik heb al een Facebook account, doe er niet veel mee, maar vind het al met al ook geen ramp om deze te gebruiken icm. De oculus. Het is niet zo dat je online bent op Facebook wanneer je deze headset gebruikt o.i.d. En mijn spellen koop ik gewoon op steam.

Enige rede waar ik mee zou kunnen zitten is de afhankelijkheid van Facebook, maar ik verwacht dat Facebook over een jaar of wat nog wel bestaat en tegen de tijd dat dit niet meer zo is dan is deze headset of al gruwelijk oud en aan vervanging toe of is er vast al een patch of hack of wat dan ook om de headset weer standalone te maken.

Tot die tijd... wat een top ding! In combinatie met draadloos virtual desktop echt een fantastische volledig bewegingsvrije VR ervaring. Persoonlijk erg onder de indruk voor een leuke prijs. Wel zou ik dat een stuk minder zijn zonder goede game pc en de draadloze ervaring waar je weer een aardig stabiel draadloos netwerk voor nodig hebt.
Probleem is meer dat er optische camera's op zitten die alles wat ze zien mogen kunnen delen met Facebook volgens de terms of agreement. Niet echt lekker voor je privacy.

De prijs kwaliteit verhouding is inderdaad geweldig. De resolutie/scherpte vond ik in verhouding met de Reverb G2 toch wat tegenvallen. Aangezien de resoluties van beide HMD's dicht bij elkaar zit, had ik een kleiner verschil verwacht in beeldkwaliteit.
Draadloos pc games spelen is inderdaad ook geweldig, maar ervaar toch nog microstutters en het opzetten ervan is niet echt voor de gemiddelde gebruiker. Vergeleken met de link kabel kies ik liever voor de G2.

Hoop dat de Quest3 native support krijgt voor draadloos pc gamen, met bijgevoegde hardware (al dan separaat verkocht) waardoor je niet afhankelijk bent van je router.

[Reactie gewijzigd door Excalibur82 op 26 juli 2024 21:27]

Die camera's sturen NIKS maar dan ook echt helemaal NIKS naar facebook.. maar blijf vooral deze onzin verspreiden.

Ik ervaar via Virtual Desktop totaal geen 'micro stutters' werkt echt fantastisch en ook de snelheid waarmee je gaat spelen is super.

1. Headset van muur pakken en opzetten
2. Virtual Desktop opstarten
3. In game menu je steam of oculus game kiezen en je bent aan het spelen.

Super geregeld en geen geneuzel met kabels of whatever gewoon altijd spelen wanneer je wilt.
Helemaal mee eens, geen microstutters in combinatie met snelle Wifi.
Je vergeet een woordje: ze sturen *NOG* niks naar de Facebookservers.

Beloftes van Facebook en het zogenaamd 'voldoen aan wet- en regelgeving' zeggen mij niks meer.

Ik voel me als EU-inwoner -ondanks de AVG, en ondanks ik geen enkele Facebookdienst meer gebruik- niet beschermd tegen een tech-gigant als Facebook. Immers: wanneer de winst van een illegale actie 500 miljoen is, maar de boete 'slechts' 100 miljoen + een pets op de vingers — tsja, dan schiet het niet op.

Misschien had je het gemist, maar in de tussentijd is moederbedrijf Facebook meerdere malen omtrent diverse (privacy) schandalen en rechtszaken in het nieuws geweest:
  • Het onethische experiment op bijna 700.000 nietsvermoedende FB-gebruikers (bron: Forbes, 2014);
  • Het proberen te ontduiken van een GDPR-lawsuit door Max Schrems (bron: TheNextWeb, 2017), maar deze (gelukkig) wel verloren te hebben (bron: TheNextWeb, 2019)
  • Het Cambridge Analytica-schandaal, waarbij data van 87 miljoen FB-gebruikers is gebruikt voor advertenties gedurende de verkiezingen (bron: Cnet, 2018).
  • De recordboete van 5 miljard die Facebook heeft gekregen n.a.v. diverse privacyschendingen (bron: USAtoday, 2019)
  • Het toepassen van gezichtsherkenning zonder de gebruiker's goedkeuring (bron: Reuters, 2020)
Om er maar een paar te noemen.

Dus je statement dat het 'onzin' is, is misschien iet wat ongenuanceerd. Facebook heeft herhaaldelijk laten zien dat ze compleet lak hebben aan wet- en regelgeving wanneer er geld te halen valt. Dus in dat opzicht heeft @Excalibur82 wel een punt.
Ik beweer niet dat het onmogelijk is om stutterfree te spelen, alleen dat er zeker geen garantie is dat het je lukt. Een beetje googelen laat zien dat er ook veel gevallen zijn waarbij het niet goed werkt. Zelfs met mensen die er een speciale router voor hebben gekocht. Het is ook niet officieel ondersteund door Oculus.
Ieder zo z'n mening natuurlijk. Maar jouw eerste statement is niet juist. Waar staat dit expliciet zo benoemd? "alles wat ze zien mogen delen met Facebook". Dat is zover ik kan vinden niet waar.

Onder 'what kind of information do we collect?':
Information about your environment, physical movements, and dimensions when you use an XR device. For example, when you set up the Oculus Guardian System to alert you when you approach a boundary, we receive information about the play area that you have defined; and when you enable the hand tracking feature, we collect technical information like your estimated hand size and hand movement data to enable this feature.

Het is dus nodig om functionaliteit te ontsluiten. Dat betekent nog niet dat deze data ook daadwerkelijk gedeeld wordt met Oculus zelf, Facebook of derden.

Na een verdere uitvraag via roadtovr.com antwoord Facebook:
The key takeaways from Oculus’ statement is that the data captured by the cameras is being processed locally for tracking, and that 3D maps of your environment are not being transmitted or stored on a server. They explicitly say that raw images (camera footage) is not stored anywhere (even on the local headset or host machine).

Overigens, jouw kwaliteitsverlies tov G2 kan komen door een lage bitrate van de Link verbinding. Feit blijft dat er een video encode over de lijn gaat dus er én meer kracht nodig is voor de encoding, én kwaliteitsverlies is door de compressie. Als je in de echter in laatste versie van Link de resolutie en de bitrate omhoog schroeft, komt het akelig dichtbij headsets die vele malen duurder zijn. Een pure pass-through (DisplayPort?) zou nog mooier zijn.

G2 headset is super fijn, comfortabel (licht) en scherp. De meegeleverde controllers zijn daarentegen zeer matig, Veel drift (wegdrijvende controllers) en tracking verlies. Bovendien vreten ze batterijen. Quest 2 is wat mij betreft koning. Maar wat ik al zei, Ieder zo z'n mening. :)
Het ging my inderdaad om je eerste citaat. Wat ze nu zeggen niet te gebruiken, is geen garantie voor de toekomst. En Facebook heeft gewoon niet zo'n lekkere reputatie op dit gebied.

Wat de resolutie betreft, ik heb gespeeld op 100%. Dus de native resolutie.
De G2 is gewoon toch een stuk scherper (en dat had ik niet verwacht op basis van de specs). De sweetspot van de Quest 2 is wel een stuk beter dan de G2. En de controllers ook inderdaad. Hoewel ik geen last heb van drifting of andere tracking problemen vind ik vooral de rumble storend goedkoop aanvoelen bij de G2. En ja, de batterijduur is tov de Quest 2 beschamend.

[Reactie gewijzigd door Excalibur82 op 26 juli 2024 21:27]

Er is geen garantie inderdaad. Ooit heeft Oculus gezegd nooit een Fb account te gaan verplichten ook al waren ze door Fb gekocht. Hier zijn we dus met de Quest 2 en account verplichting + verplichting voor oudere headsets in de toekomst.
Facebook haar business model is het verzamelen (en doorverkopen) van data. Zo gauw er vraag is naar beeldmateriaal dan is maar de vraag of Zuckerberg de etische verantwoordelijkheid neemt. Het verleden geeft weinig vertrouwen. Ik heb geen Facebook meer en ik ga ook langzaam afscheid nemen van whatsapp. Dan maar geen VR set, dat overleef ik ook wel weer :)
Snap dan niet waarom HTC VIVE het zo slecht doet.
Mwah, En dan, maak je een. Facebook account aan, maximaliseer je alle privacy instellingen en dan doe je er nooit meer iets mee.
nou, das een nette aantal toch. komt dat omdat de oculus goedkoper is dan de competitie? ik heb die valve index gezien, en das geen kattepis voor de hele set.
Neem aan dat het puur door de initiele prijs komt.

Wat zou er gebeuren als er expliciet bij de verkoop van de Oculus producten zou moeten staan dat je met je prive gegevens betaald, zou de verkoop er van dan af nemen?
Ik heb de Quest 2 gekocht, en ik moet eerlijk zijn : ik merk bitter weinig dat mijn data "zwaar" geharvest wordt... Ik zit toch al op Facebook, dus of ze nu zoveel meer data hebben over mij, is nog maar de vraag. Maar speciek in VR lijkt het moeilijk om veel "nuttige" data te collecteren; Overigens hoeft het alu hoedje niet geheel op, ik neem aan dat Facebook wel een data hongerige incentive heeft.

Ik denk dat de Quest 2 momenteel de beste headset is als je mee neemt :
- (PC) VR games wireless (alvr / virtual desktop)
- de prijs
- de eenvoud van setup

Ongetwijfeld verliezen ze op bepaalde "technische specs" van de Vive en HP Reverb G2, maar daar moet je serieus diep voor in de buidel tasten en verlies je toch tenminste één van de voordelen;
Precies dezelfde mening en ervaring hier. En wat je zegt: ik heb toch al een Facebook account.

Het is gewoon echt een heel leuk ding voor een acceptabele prijs.
Precies dezelfde mening en ervaring hier. En wat je zegt: ik heb toch al een Facebook account.

Het is gewoon echt een heel leuk ding voor een acceptabele prijs.
Ik wil niet dat AL mijn gegevens door verkocht woorden en er van alles mee GAAT gebeuren, nee moet niks hebben van Social Media, en zal ik dus ook nooit een Oculus kopen, mij (Privé) gegevens zijn van mij en gaat niemand wat aan, en wat ze er allemaal mee kunnen flikken is al helemaal niet leuk.
Tja, ook maar geen online bestellingen doen dan in deze barre Corona tijden.
Het is absoluut je recht om dat te doen, maar in het Quest verhaal lijkt de impact beperkt. Ik moet netjes voor vrijwel alles mijn toestemming geven; by default staat ook veel uitgezet, ik moet manueel ze aan zetten...

Overigens volledig vrije keuze :) maar het argument je betaald met je gegevens, ik betwijfel of dat hier het geval is, je betaald voornamelijk in de Oculus store met je bankkaart.
-

[Reactie gewijzigd door Jack77 op 26 juli 2024 21:27]

Ik heb de Quest 2 gekocht, en ik moet eerlijk zijn : ik merk bitter weinig dat mijn data "zwaar" geharvest wordt... Ik zit toch al op Facebook, dus of ze nu zoveel meer data hebben over mij, is nog maar de vraag.
Dat is ook natuurlijk niet iets dat je altijd onmiddellijk merkt. Als jij over een jaar ineens meer spam gaat krijgen, ga je dat nog linken aan jouw Quest aanschaf? Of als er over 2 jaar weer ergens een grote dataset opduikt en die gegevens worden gebruikt voor identiteitsfraude, ga jij dat nog linken aan jouw Quest aanschaf?
Facebook gaat je email adres niet verkopen, dat is geen nuttig data model. Als spam je enige bezorgdheid is dan is er geen probleem. De datahonger van een google/facebook/microsoft/overheden gaat veel verder dan jouw email adres.
Kijk, en daar ga je keihard de fout in. Je betaalt (met een "t") niet met je privégegevens. Je hebt een Facebook account nodig. Iets wat velen op deze aardkloot al hebben. En anders maak je er 1 zet je alle privacy instellingen op max en vervolgens houd niemand je tegen om meer nog wat met dat Facebook account te doen. Dat wil niet zeggen dat ik voor deze malafide praktijken van Facebook ben overigens. Maar als je je dan toch zorgen maakt om privacy, doe dat dan over de corona test die je eventueel afgenomen hebt.

Verder levert de Quest 2 erg veel bang for buck, prima resolutie, makkelijk in te stellen, met en zonder PC te gebruiken , prima tracking en goedkoop. Daar kan inderdaad geen Index of HP reverb tegen op.
De kosten zijn met een Index indirect een stuk hoger, omdat de Index een vrij snelle PC nodig heeft. De Quest 2 heeft een eigen platform aan boord en kan helemaal stand-alone werken. Daar bovenop is de prijs van de Quest 2 inderdaad bizar laag. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar winst mee maken, het doet me denken aan console-prijzen waarbij de hardware niet is waar de winst vandaan moet komen. Zo te zien een goede manier om marktaandeel te winnen.

[Reactie gewijzigd door Cyphax op 26 juli 2024 21:27]

We kijken toch best enigszins kritisch naar de cijfers van deze analisten/bureaus. De laatste jaren zijn er veel voorstellingen gebeurd waarbij je de onderliggende cijfers echt wel in twijfel kan trekken. Om dan te komen met een exact cijfer zoals 87 procent mobiele VR-headsets in 2021, ik vind het wat te veel natte vingerwerk...

Dat Quest 2 in 2021 goed zal blijven verkopen, lijkt me duidelijk (al is met maar omwille van de lage prijs). Het verbaast me ook niet dat dit toestel in Q4 2020 zo goed heeft verkocht. Quest 2 was dan net uitgebracht, in tegenstelling tot de andere toestellen in de grafiek die al meerder jaren verkrijgbaar zijn.
De prijs en design, maar vooral dat het stand alone werkt vind ik allemaal mooi, het enige dat mij persoonlijk er van weerhoudt hem te kopen is dat verplicht Facebook account, jammer dat dit moet maar voor de rest lijkt me een tof concept.
Dat was in het vierde kwartaal van 2016, toen er 1,4 miljoen Gear VR's geleverd werden
Tja, dat kwam gewoon omdat die gratis bij een hoop samsung telefoons meegeleverd werd, niet omdat er zoveel mensen dat ding zouden hebben gekocht.
Eerst dacht ik ook "FB account? pff no way!"
Met de lockdown en geen duidelijk einde in zicht wanneer ik weer normaal buiten kan zijn, en toch de wens iets nieuws te doen... heb ik een OQ2 gekocht. Ik ben uitermate tevreden.

Het wireless kunnen streamen van zwaardere spellen en de gehele VR ervaring is geweldig. De sensatie om bij HL:Alyx handmatig herladen, knielen en rondkijken is superb (alleen jammer dat er geen crowbar was...). Uiteraard is de FB-vereiste nog wel een nadeel maar daar valt mee te leven, zo ook de wat mindere hoofdband (na wat box sessies begint het toch wel stroef te worden, maar heb een verbetering al in de bestelling) en de lensscherpte luistert toch wel vrij nauw. Voorlopig zie ik me hier nog meerdere keren per week mee spelen, totdat er een echt betere wireless model op de markt komt...
Werkt dat ding ook goed op PC? Of is ie meer geschikt voor standalone
Werkt prima, heb gisteravond de overstap gemaakt naar draadloos streamen vanaf de PC, dit erft alleen een hoop moeite, maar het werkt nu uitstekend. Enige minpunt is dat je een credit card moet koppelen om developer mode aan te zetten (benodigd voor streamen ipv kabel)

Andere optie is via die Oculus link, via de kabel aan de PC kun je dan ook spelen. Bij mij flikkert alleen steeds de connectie weg en mag ik SteamVR + de game die aanstond weer opnieuw opstarten. Vandaar mijn keuze om te streamen.
Dus je moet je creditkaart koppelen, terwijl je ook met Facebook gekoppeld bent?
Correct, je moet een CC aan je FB account koppelen. Beetje balen |:(
Zodat ze straks je zo hop op de FB crypto kunnen drukken en je ‘makkelijk’ via WA kunt betalen. En voila, we zijn er weer in getuind.
Na het koppelen heb ik de creditcard weer kunnen verwijderen uit mijn Facebook betalingsopties!

Dat zou ik dan ook aanraden om te doen, geen meerwaarde om ergens betalingsgegevens op te slaan die je verder nooit meer gaat gebruiken.
Nice, was nog niet zeker of dat kon zonder developer mode status te verliezen. Straks gelijk even doen. Thanks!
Nog even gedubbelchecked, mijn Geheugen laat me in de steek, was waarschijnlijk in de war met een ander platform. Ik moest verifiëren met creditcard of telefoonnummer, ik heb toen gekozen voor telefoonnummer. Dat nummer staat nog in mijn account.

Desalniettemin zijn cc gegevens niet nodig, maar dat kost je mogelijk wel je telefoonnummer ;)
Creditcard koppelen? Je kan toch gewoon via Sidequest en Virtual desktop streamen? Ik heb nergens een cc aan gekoppeld.
Bij sidequest heb je developer mode nodig, dit kon ik niet inschakelen zonder credit card. Misschien is dit onlangs veranderd, of heb jij het ook net pas?
Ik heb de Q2 sinds launch en niet veel later Virtual desktop geinstalleerd. Volgens mij heb ik een tutorial gevolgd van Cas en Chary op YouTube.
Je mag je oculus developer account nu verifiëren met een telefoonnummer. Dat is wat ik heb gedaan.
Is dat sinds vandaag? Ik heb het gisteravond nog gedaan, en toen kon ik developer mode niet aanzetten zonder credit card aan m'n account te hangen.
Oh, sorry. Ik heb verkeerd gelezen. Ik dacht dat het over een Oculus developer account ging, maar dat is dus niet zo.
Ik heb hem juist gekoppeld op de pc. Ik speel project cars 3 wireless en dat gaat goed. Voor flight simulator heb ik dan weer wel de link kabel nodig. Dit is dan ook wel de meest stabiele manier.
Die link kabel is usb-C begrijp ik? moet deze in je Videokaart? of kan het ook elders? Echt duidelijke video's vind je daar niet over.

[Reactie gewijzigd door miknic op 26 juli 2024 21:27]

In een USB 3.1+ connector op je mobo.
De originele is usb-c maar heb zelf een andere kabel voor minder dan een derde van de prijs. Deze steek je in de gewone usb poort op je moederbord of front panel. Mocht je videokaart beschikken over een usb poort dan kun je hem ook daar op aansluiten maar dit zou geen verschil moeten maken.
ALVR/virtual dekstop en niet te ver van je wifi = werkt perfect. (of bekabelt als je de niet-tweaker weg wilt gaan)
Bij mij blijft ALVR glitchy (quest 2). Bij het bewegen van mijn hoofd is er vaak een her-stabilisatie en ook werken mijn controllers niet, terwijl ze perfect in de menu's van Oculus werken. Zou ik je mogen vragen je instellingen te delen? Ik heb al zo veel geprobeerd. Ik zit op een 5Ghz Router en Wifi, computer zit bedraad aan router.

[Reactie gewijzigd door kikibu op 26 juli 2024 21:27]

Koop voor twee tientjes virtual desktop en je bent van alle bugs af :)
Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad ... Mijn setup is niet spectaculair :
- RX580, AMD Ryzen 2600 (bekabelt, 100Mbit tot aan de switch)
- Xiaomi 4A 2.4GHz + 5GHz WiFi Dual-band AC
- Quest 2

Die switch staat wel in line of sight van mijn speelveld (2 meter)

Mijn tech savy collega met de Quest 1 heeft ook virtual desktop gekocht omdat hij ALVR niet in gang kreeg, ik heb met ALVR 14.x en hoger gewoon direct success gehad ...

Mijn idee was ook om VD te kopen mocht de open source oplossing niet werken ... succes
Geen idee, het zal wel aan mijn apparatuur liggen dan. ALVR is natuurlijk kleiner en minder compatibel. Ik heb 6600K en RTX 2070 en een ASUS router.
Meeh aan je specs zal het zeker niet liggen dan ... het switchke kost letterlijk 39 euro dus niet zo'n monster ... je PC hangt toch bekabelt aan de switch / router ? teveel andere toestellen op het zelfde kanaal ? (5Ghz verbonden netwerk ?)
Ja ik zit wel in een flat met zo'n 25 andere netwerken om me heen, toch sta ik letterlijk naast mijn router. Anyway, ik probeer Virtual Desktop wel, als het niet werkt, vraag ik mijn geld terug.
Zeker! Ik speel zowel stand alone als PCVR, en dat laatste zelfs probleemloos draadloos in de huiskamer met de pc boven in m’n kantoor.

Komt bij dat veel spellen cross buy zijn. Koop je op de Quest (iets duurder dan bijv in steam) maar krijg je de PC versie gratis en kan je dus beide scenario’s doen zonder 2x de game te kopen.
Werkt perfect op pc. Mits goede pc maar vooral ook een goede router.
De quest 2 is echt geweldig. Alleen de headband is niet fijn. Daarom heb ik Oculus quest elite strap gekocht. Verder stond mijn grafische kaart op de lijst van goedgekeurde kaarten, maar daar is de oculus software het niet mee eens. Moet dus op zoek naar een beter videokaart. Dat blijkt lastig, een goede grafische kaart is bijna niet meer voor een normale prijs te verkrijgen. Dus moet nu wachten voordat ik steamvr en No man sky kan spelen op de quest 2.
Je kunt nu al steam VR spelen door virtual desktop te gebruiken. Als je goeie 5ghz wifi in de buurt hebt speel je zo stutterfree. Ik heb al meerdere zware games op mn OQ2 gespeeld via streaming, en mijn GPU is toch alweer 6 jaar oud.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.