Gerucht: OnePlus 9 Pro ondersteunt draadloos opladen met 45W

De komende OnePlus 9 Pro krijgt mogelijk ondersteuning voor draadloos laden met een vermogen van 45W. Volgens eerdere geruchten kan de reguliere OnePlus 9 draadloos worden opgeladen met maximaal 30W.

De informatie is afkomstig van Max Jambor op Voice, die vaker betrouwbare informatie over onder andere OnePlus-producten publiceert. Jambor stelt verder dat het toestel ook 'omgekeerd' draadloos laden ondersteunt. Daarmee kunnen gebruikers accessoires als draadloze oordoppen of smartwatches opladen met de OnePlus 9 Pro. Jambor stelt dat de laadsnelheid hiermee 'zeer gelimiteerd' is, maar noemt daarbij geen concreet vermogen.

De leaker meldt ook dat de OnePlus 9 ondersteuning krijgt voor draadloos laden, hoewel hij daarover nog geen aanvullende informatie heeft. Volgens eerdere geruchten ondersteunt de reguliere OnePlus 9 draadloos opladen met 30W. De telefoon zou daarnaast een 4500mAh-accu krijgen. Het bedrijf integreerde ondersteuning voor draadloos laden voor het eerst in zijn OnePlus 8 Pro. Dat toestel deed dit eveneens met maximaal 30W en bood daarnaast al ondersteuning voor omgekeerd draadloos laden.

De OnePlus 9-serie komt naar verwachting later dit jaar uit. Het zou gaan om drie verschillende modellen; naast een reguliere OnePlus 9 en een Pro-model, zou het bedrijf ook een 'lite'-variant introduceren. Dat laatste model zou een Snapdragon 865-soc van Qualcomm krijgen.

Afbeeldingen van een vermeende OnePlus 9. Afbeeldingen via 91mobiles

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Daan van Monsjou

Redacteur

04-01-2021 • 21:03

53 Linkedin

Submitter: AnonymousWP

Reacties (53)

Wijzig sortering
OnePlus brengt de laatste tijd zoveel verschillende modellen achter elkaar uit dat ik een beetje het oude vertrouwde gevoel kwijt raak. Voelt nu meer alsof ze steeds wat onderdelen uit de bak die ze voor zich hebben graaien om zo wat meer geld binnen te halen.
Er is weinig over van “Never Settle” :(
Dan te bedenken dat de volgende toestellen nog worden aangekondigd binnen 3 maanden:
  • OnePlus 9-serie: 9 Pro, 9, 9 "Lite"
  • Nieuwe Nords: een met onbekende naam (met een SD 480) en een Nord SE
:+

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 4 januari 2021 21:31]

Haha idd.
Van mij mogen ze de T series over slaan.

Maak gewoon een goede 9 serie.
Een voor die liefhebber een "pro"

En idd wat goedkopere voor die met een budget werken.

Maar de 9 is straks net droog.En dan komt een 9T met minimale updates.

PS zelf geen last van lawaai van de Wireless lader met de 8pro.
de T is niet bedoeld als een upgrade, het is een refresh zodat het nog steeds aantrekkelijk is om dat model te kopen, oneplus is toch een brand waar de klanten het laatse nieuwe willen en dan is zo een T model juist goed gevonden.
De volgende Nord komt uit onder Nord 2
Er komt ook nog een Nord SE, naast de Nord 2.
OnePlus brengt de laatste tijd zoveel verschillende modellen achter elkaar uit dat ik een beetje het oude vertrouwde gevoel kwijt raak. Voelt nu meer alsof ze steeds wat onderdelen uit de bak die ze voor zich hebben graaien om zo wat meer geld binnen te halen.
Er is weinig over van “Never Settle” :(
Inderdaad, was en gebruiker van de originele Oneplus One een een grote fan maar dat ben ik tegenwoordig niet meer, hun slogan "never settle" lijken ze helemaal kwijt, oorspronkelijk was het juist hun bedoeling om 1 telefoon uit te brengen(om zo te besparen op r&d)met goede compromissen en goede bijna kale en langdurige ondersteunde android software, de updates beginnen steeds later te komen, ze beginnen steeds meer telefoons uit te brengen waardoor ze meer op Samsung lijken, en hun telefoons zijn ondertussen gewoon in de winkels beschikbaar en die moeten ook winst maken, dat was trouwens ook een van hun karakteristieken, ik herinner mij nog goed dat ze zaten te zeggen dat de telefoons enkel bij hun te koop waren om ze kosten te drukken.
Dan ben je vol in de marketing getuind.
.

[Reactie gewijzigd door Kvibe op 5 januari 2021 10:13]

dat model heeft natuurlijk maar beperkte groei mogelijkheden
Ik ben het met je eens, ook kwa prijs begonnen ze van 400 euro nu ligt het bij 900 euro
Het is niet dat de telefoons zijn blijven hangen op het niveau van toen. En natuurlijk gaan ze wel een beetje mee met de rest, mensen betalen nou eenmaal zoveel voor een telefoon, dan kan de marge ook wel een beetje omhoog. En daardoor heb je ook een kleinere groep die het er niet mee eens is.
Bovendien valt die marge nog mee vergeleken met andere producten.
Ik kom redelijk vaak Oneplus telefoons tegen, ook de nieuwere modellen. Dat wil toch zeggen dat het prima werkt voor Oneplus.
Never Settle in de zin van koop elke nieuwe versie van onze toestellen.
Dat komt omdat klanten de producten toch wel kopen en ze dus gewoon door kunnen gaan met het maken van nieuwe versies die net even iets anders maar eigenlijk gewoon meer van het zelfde zijn.

Kijk naar andere merken die wat groter zijn, doen die ook maar iets anders? Natuurlijk niet de markt wil graag dit soort telefoons hebben en met een hele serie net even andere telefoons die dus ook net even andere prijspunten bedienen kun je het maximale uit een product persen en dat is ook gewoon hard nodig als je wil overleven want als jij het niet doet zal de concurrent het zeker wel doen.

Het geen ik echt jammer vind is dat er niet echt een model boven uitsteekt. In vroeger tijden maakte Samsung een Note serie die echt flink anders was dan de rest van de telefoons die ze maakte. Nu zijn de S en de Note eigenlijk gewoon het zelfde. En die trend lijkt iedereen te volgen, niet meer een goede telefoon en voor de echte liefhebbers een telefoon die veel duurder is maar wel dingen bevat die de rest van de wereld pas volgend jaar in de reguliere top modellen tegen gaat komen.
Helaas is dat er gewoon niet meer en is het allemaal een telefoon ontwerpen en dan een hele serie vrijwel de zelfde telefoons met net even minder dit of net even meer dat uit brengen, toch best wel jammer eigenlijk.
Is dit niet juist "Never Settle"?
Zoveel verschillende modellen is net de slogan 'never settle' in praktijk brengen.
Altijd handig. Vraag me wel hoe de koeling geregeld is. Ik heb een hekel aan zachte zoom sinds ik thuiswerk.

[Reactie gewijzigd door gaskabouter op 4 januari 2021 21:09]

De draadloze lader bij de OnePlus 8 Pro wordt gekoeld met een kleine ventilator. Deze lader is overigens 30W. Met een van 45W zal de fan wel ietsje groter zijn.
Daarom mijn punt dus. Die lader hoor je toch. Een grotere fan is niet altijd stiller.
Ikzelf heb geen 8 Pro, dus ik kan niet oordelen hoe luid de fan is. Anders even een video opzoeken: https://www.youtube.com/r...+pro+wireless+charger+fan of vragen in [OnePlus 8-serie] Accessoires.
Ik heb hem wel en je hoort hem dus. De komende zal niet stiller worden vrees ik.
is niet luid, hoort hem alleen als je niks verder aan hebt staan
Maar gebeurt er met poes als-ie in de buurt van de lader komt?
Niks, net als je hem onder je kussen kan leggen en slapen zonder er wat gebeurd met je hoofd...

Hij zendt alleen uit als er een (geschikte) telefoon wordt neergelegd. En 50% van de straling komt dan in je batterij, en de rest wordt hoofdzakelijk warmte (daarom de koeling) en dat beetje straling wat er toch vrij komt gaat alle kanten op en is daardoor zo laag in vermogen dat het niet relevant is.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 5 januari 2021 09:16]

In het slechtste geval wordt ie geladen.
hot pussy :+

Helemaal niets, anders zou dit niet verkocht mogen worden.
Ik vind het geluid van die lader behoorlijk storend en luid.
Ik zou zoiets nooit op de slaapkamer willen of op een bureau waar je in stilte werkt.

Ik heb zelf de OP3, 5, 6, 7Pro en nu 8Pro gehad. Dus grote OP-fan, maar dat draadloos snel laden hoeft voor mij echt niet als er zoveel lawaai voor nodig is. Ik laad 90% van de tijd via de kabel op.
Dat is erg snel 45watt draad en is er bekend hoeveel deze via de kabel zou kunnen opladen?
Ik vermoed 65W, net zoals bij de OnePlus 8T.
Hou het fijn bij mijn 7t pro McLaren, ga niet terug naar een punchhole nadat ik full screen heb gehad, dus misschien de 10 als het onder het scherm gaat :+
Who cares?!

Ik laad nog altijd (alleen ‘s nachts) bedraad op, met een 5 Watt lader en zelfs dat is zo snel dat mijn telefoon gaat temporiseren om niet te snel (dwz vooraleer ik opsta) aan 100% te komen _/-\o_ .

[Reactie gewijzigd door Myaimistrue op 4 januari 2021 21:16]

Ik. Heb mijn accupercentage altijd tussen de 20 en 80%, want slijtage in de extremen. 'S nachts staat de telefoon uit, want ik slaap dan. En als ik slaap wil ik niet gestoord worden.
Dat zou ik nou echt nooit kunnen. Stel dat er iets is met m'n vriendin, haar kinderen of mijn familie. Ik wil dan bereikbaar zijn. Mijn telefoon gaat dus nooit op stil qua oproepen. Notificaties gaan uiteraard wel uit snachts.
Op mijn Samsung kan ik gewoon niet storen gebruiken en een aantal telefoon nummers aangeven die dus alsnog kunnen bellen. Zou dus een optie kunnen zijn voor als je dat nog niet wist. Vind het zelf fijn werken
Yes ik gebruik die optie ook op mijn 6T, OnePlus heeft die optie gelukkig ook. Werkt echt goed, notificaties uit maar de nummers die je toestaat kunnen wel nog gewoon bellen.
Wat zou er kunnen zijn waar je persé voor nodig bent, en wat ambulance of politie niet beter af kunnen handelen?
Mentale steun van een geliefd persoon?

[Reactie gewijzigd door B00st3r op 5 januari 2021 09:47]

Touché :)

Ik ken uiteraard jouw situatie niet maar ik denk dat bij de meeste mensen dat niet vaak nodig is. Maar goed, kan natuurlijk verschillen. Misschien ook een mentaliteitskwestie, ik ga er van uit dat alles wel oké is overal, terwijl anderen van slechtere gevallen uit gaan.
Idem. Mijn telefoon staat vanaf 20u op “niet storen”, dat staat los van het opladen.
Ik vraag me altijd af of dit de moeite waard is. Effectief reduceer je je batterijcapaciteit hiermee tot 60% vanaf aanschaf. Ik heb zelf anderhalf jaar een Samsung S10e, en volgens de settings is mijn batterijcapaciteit nog niks afgenomen (twijfel of dat klopt, maar veel zal het in ieder geval niet zijn), en ik houd echt nooit rekening met hoe ik oplaad. Moderne smartphones zorgen er zelf ook voor dat de 0% en 100% nooit gehaald worden. Begrijp me niet verkeerd, het zal vast beter zijn om hem tussen de 20 en 80 te houden. Maar je reduceert daarmee je effectieve capaciteit, het kost moeite, en het voordeel lijkt nihil.

[Reactie gewijzigd door thompouce op 5 januari 2021 13:41]

Moeite kost het niet echt hoor. Ik rij een half uur naar werk (ja ook nu) dus dan gaat ie in de ochtend in de auto aan de lader, komt ie tot 65-85%, afhankelijk van hoe veel er nog in zat, en terugweg gaat ie er weer aan. En in het weekend als ik zie dat ie onder de 40% gaat, gaat ie gewoon even aan de 15w snellader zodra de mogelijkheid zich voordoet, bijvoorbeeld als ik ga koken en mijn telefoon niet gebruik.

In hoeverre het beter voor de accu is met moderne telefoons, geen idee, het zal beter zijn, maar significant beter is de vraag. Ik heb nog de horror in mijn hoofd van een oude iphone die met een uur gebruik weer aan de lader moest, en een galaxy s4 waarvan de achterkant eraf kwam omdat de accu aan het opblazen was. Anderhalf jaar geleden een telefoon gekocht met toen (mei 2019) bijzonder grote accu (asus zenfone 6), ik vind de sterke accuduur geweldig, en wil dat graag zo houden.
Jij laadt misschien elke nacht op, maar persoonlijk vind ik het fijn om, voordat ik weg moet, nog even snel bij te laden. Andere keren laad ik op wanneer de accu onder de 30% komt. Het consequent elke nacht laden ben ik vanaf gestapt. Misschien ook maar eens een 5W lader regelen voor 's nachts.
Zowat elke Android telefoon doet het gebaseerd op je wekker. Tegenwoordig weet ook een telefoon dat je slaapt op bepaalde tijdstippen (wekker of niet) en zorgt het ervoor dat je bv je weerbericht voor de morgen al gereed hebt.
Dat weet ik (auto silent settings) maar dat ie daar ook het laden op baseert? :?
Yep, dat hangt af of het toestel de optie heeft voor geoptimaliseerd laden, maar inderdaad die kijkt voor het gemak echt wanneer je de wekker over het algemeen gaat en dat onthoud het dan. Als jij bijvoorbeeld elke dag om 9 uur opstaat en je toestel hangt in de nacht aan de lader, dan gaat het de laatste procenten pas in het laatste uur heel rustig verder opladen.

[Reactie gewijzigd door Phntm op 5 januari 2021 10:10]

Tsja, mijn telefoon weet dat ik nooit voor 6u opsta en dus gaat ie de laatste 20% laden vanaf een uur of 4 (dat duurt ongeveer 1.5u met een 5w lader).
Iedereen klaagt steeds maar weer over dat OnePlus geen goedkope toestellen meer aanbied.
Wat wil je dan precies? een OnePlus 9 Pro voor 400 euro? Dat vind je realistisch gezien hetgeen wordt aangeboden?

Als je een goedkoper toestel wil neem je maar een Nord. Maar dan moet je niet mekkeren dat er geen Wireless charging inzit, geen 120hz scherm etc etc.

Het is of het een of het ander.
Wat gaat het milieu-effect van het inefficiënte draadloos opladen eigenlijk zijn?
Zo goed als geen. Een gsm batterij is heel erg klein vergeleken met je frigo of afwasmachine.
???????

Laden met kabel is efficiënter, dus je verspilt minder energie. Vergeleken met koelkast, auto, vliegtuig maakt het echter maar weinig verschil en je kunt vooral het beste lang dezelfde telefoon gebruiken.