Gerucht: OnePlus 9 ondersteunt draadloos laden met 30W

De OnePlus 9 krijgt mogelijk ondersteuning voor draadloos opladen met 30W. De telefoon zou volgens 91Mobiles ook een accu van 4500mAh krijgen, en aan de kabel net zo snel kunnen opladen als de 8T die dit najaar uitkwam.

91Mobiles heeft afbeeldingen van de telefoon, en meer informatie die het van een bron zou hebben gekregen. Op afbeeldingen is te zien hoe de telefoon een klein gat linksboven in het scherm heeft zitten voor de voorcamera, maar het is niet bekend welke resolutie die verder heeft. Het gaat volgens 91Mobiles om de standaardversie van de telefoon, niet het Pro-model.

Volgens de bron van 91Mobiles ondersteunt de OnePlus 9 ook omgekeerd draadloos laden, net als de 8 Pro. Draadloos laden integreerde OnePlus tot nu toe alleen in zijn 8 Pro-model. Behalve draadloos laden met 30W is het mogelijk de telefoon bedraad te laden met 65W, net als de voorgaande OnePlus 8T. De accu van het toestel zou met 4500mAh dezelfde capaciteit hebben als de 8T.

De OnePlus 9-modellen komen naar verwachting volgend jaar uit. Het zou dan gaan om drie modellen: een OnePlus 9, 9 Pro, maar ook een 'light'-versie. Eerder kwamen er al renders van de Pro-variant naar buiten.

OnePlus 9OnePlus 9

Door Tijs Hofmans

Nieuwscoördinator

24-12-2020 • 15:35

66

Reacties (66)

Sorteer op:

Weergave:

Warmteverschil tussen 5W en 15W is merkbaar. Hoe warm zal het worden bij 30W?
Dat gaat niet om draadloos opladen. Draadloos opladen is minder efficiënt en energie wordt omgezet in warmte. Hierdoor creëert draadloos opladen meer warmte dan bekabeld opladen van dezelfde capaciteit.
Mijn persoonlijke ervaring met meerdere telefoons die draadloos opladen is dat ze met 15W vrij warm worden.
De 30 watt QI quickcharger van OP komt dan ook met ingebouwde ventilator. En tot nu toe vind ik de warmte ontwikkeling meevallen, maar gebruik deze lader ook zelden.
Ik heb zelf twee Samsung draadloze laders, eentje met en eentje zonder fan. Die zonder fan wordt zelfs met standaard laadsnelheid al erg warm, en de telefoon ook. Die met fan gaat prima.. Dus ik denk dat een goeie fan constructie dit makkelijk op kan lossen.
zakverwarming kan ook lekker zijn
Dan kun je de cv weer lager zetten, de warmte gaat dus niet verloren.
De spoel zelf zal misschien wel redelijk warm worden, maar dat durf ik niet te zeggen. De lader heeft in ieder geval een fan. OnePlus 8 Pro gebruikers kunnen daar wellicht wat over zeggen. Overigens heb ik zelf liever geen draadloos laden. Waarom? Anonymoussaurus in 'nieuws: Merkaanvraag duidt op Warp Charge als nieuwe naam voo...

[Reactie gewijzigd door Anonymoussaurus op 25 juli 2024 13:02]

Ik heb hier in huis een paar vaste oplaadplekken ingericht. Als ik daar ga zitten haal ik m'n telefoon toch al uit m'n broekzak, het is dan een kleine moeite om 'm op de laadplaats te leggen. Dat het niet zo snel oplaadt maakt me dan ook niet echt uit.

In mijn geval gaat het over:
- Een (aangepast) bijzettafeltje waar ik zelf een Qi-lader in heb geknutseld
- Een IKEA-bureaulamp met een geïntegreerde Qi-lader
- Een losse lader bij m'n bed
had ikea niet pre-fab bijzettafeltjes met QI lader.

vraagje: hoe zit dat eigenlijk met iphones werken die ook met zulke laders van bijv ikea.
het lijkt me geen slecht idee om zoiets voor elkaar te boxen.
iPhone ondersteunt gewoon Qi dus ja dat werkt gewoon.
had ikea niet pre-fab bijzettafeltjes met QI lader.
Ja, maar die waren niet mijn smaak. :D
Ik merk wel verschil in warmte bij mn telefoon tussen 15w en 33w. Dus dat zal met 65watt mogelijk nog erger zijn. Anderzijds is je accu ook sneller vol dus dat compenseert elkaar weer en ze proberen zoveel mogelijk warmte in het blok te houden neem ik aan.

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 25 juli 2024 13:02]

Qua bedraad laden kan ik je zeggen dat OnePlus haar methode niet merkbaar warmer is dan als ik de telefoon langzaam laad (OP 8t)
Bij mijn OnePlus 7 Pro merk ik het verschil tussen 30 W en 5 of 12 W bedraad laden duidelijk - hij wordt vaak wel ietwat warmpjes van snelladen.
Als eigenaar van een oneplus 8 pro verbaas ik me een beetje bij de opmerking dat deze andere apparaten niet draadloos zou kunnen opladen. Ik heb hier namelijk al meerdere malen gebruik van gemaakt.
Inderdaad, daar verbaas ik mij ook over. Alle nieuwssites lijken het klakkeloos over te nemen van elkaar. 8 Pro ondersteunt namelijk gewoon 3W omgekeerd laden.

Zie: https://www.techradar.com/reviews/oneplus-8-pro

[Reactie gewijzigd door Anonymoussaurus op 25 juli 2024 13:02]

AuteurTijsZonderH Nieuwscoördinator @Squadb1624 december 2020 16:11
Inderdaad, foutje, is aangepast!
Ik ben destijds van mijn Lumia 920 overgestapt naar de OP6, ik mis draadloos laden nog steeds elke dag. Het is zo gemakkelijk, op je nachtkastje, op je bureau, in de auto, ideaal. Inmiddels als een keer mijn connector moeten laten vervangen, dus een OP met draadloos laden zou voor mij een mooi moment zijn om weer eens aan een nieuwe telefoon te denken. (alleen jammer van dat gat voor de front-end camera, doe mij dan maar een flip-up o.i.d.)
hier juist andersom. 8)7
Draadloos geprobeerd te laden maar vind het gewoon te traag. Bedraad gaat 2x zo snel en even een kabel inpluggen vind ik een kleine moeite. Daarnaast kan ik hem ook oppakken zonder dat het laden stopt.
Heb cable clips voor de kabels waardoor ze niet achter een kast of bureau glijden en snel op te pakken zijn

[Reactie gewijzigd door Valinor op 25 juli 2024 13:02]

Daarnaast kan ik hem ook oppakken zonder dat het laden stopt.
Bij de nieuwste iPhones kan dat ook met draadloos opladen, dus ik neem aan dat andere fabrikanten ook wel een keer zullen volgen. Maar ja, het vreemde is: steeds weer halen mensen het argument aan dat jij ook aanhaalt en dan ga je kijken bij iPhone-artikelen over die nieuwste draadloze opladers waarmee dat probleem wordt opgelost, en dan ineens zit niemand er meer op te wachten omdat ze hem toch liever laten liggen i.p.v. oppakken 8)7
Bij de nieuwste iPhones kan dat ook met draadloos opladen,
Al zit je dan wel met een kabel en bobbel aan je toestel.. en "draadloos" is toch echt zonder draad.
En goed dat Apple inderdaad nu eindelijk ook zo ver is dat ze draadloos laden aanbieden. daar lipen ze fiks op achter.
[...]
En goed dat Apple inderdaad nu eindelijk ook zo ver is dat ze draadloos laden aanbieden. daar lipen ze fiks op achter.
Eh de iPhone 8 en hoger ondersteunt draadloos opladen.
Geweldig was dat destijds, maar pakweg 5 jaar na de concurrentie.
Tsja, dat is geen nieuws toch. Apple voert pas ontwikkelingen van derden door als ze echt goed werken. Behalve als ze zelf iets ontwerpen, zoals Face ID, dan zijn de wel de eerste in de markt.
Wederom onjuist. Dat had windows phone al geruime tijd, zij het onder een andere naam.
Het is een beetje een triest verhaal met Apple: vrijwel geen enkele technologie is door Apple zelf bedacht. Het is bijna altijd een toepassing van bestaande technologie bedacht door andere technologiebedrijven.
Beetje overdreven, Samsung introduceerde het in 2015 op de S6, Apple vanaf 2017 met X en 8.

in 2012 was de 'concurrentie' zeker niet allemaal uitgerust met wireless charging. Een paar modellen van LG en Nokia hadden het toen dacht ik.

Ik snap die fixatie ook niet goed op features die absoluut eerst moeten zijn op jouw favoriete merk/os. Elk os/merk heeft wel features waarbij ze eerst zijn, als dat al belangrijk is. Belangrijkste is dat jij er zelf graag mee werkt, laat de anderen ook hun keuze. Gelukkig is er wat concurrentie en wil niet iedereen hetzelfde.
Reacties worden uitgelokt door opmerkingen als deze van hierboven:
Bij de nieuwste iPhones kan dat ook met draadloos opladen, dus ik neem aan dat andere fabrikanten ook wel een keer zullen volgen.
Voor de galaxy s4 kon je al de official wireless charging kit kopen bij samsung...
Overigens was toendertijd opladen armoedig, je kon ook gewoon een extra accu en desklader halen. Accutje wisselen en gaan met die banaan.
is niet overdreven, zelfs nog wat langer.

samsung had in 2011 al draadloos opladen via een aparte backcover, (SCH-i510)
mijn S4 van 2013 had ook een backcover welke ik had vervangen door een samsing wireless-charge backcover

de S6 kon niet anders dan ingebouwd worden, met de "nieuwe unibody" waar je de achterkant niet zomaar kon vervangen door een klikje

en idd de eerste "ingebouwde" wireless was de nokia 920 :)
Haha klopt.
Met de iphones kan dat ook met draadloos opladen maar dan kan je net zo goed een kabel inpluggen (dat dus sneller laadt)aangezien je die magsafe ook moet loskoppelen. 8)7
De magsafe lijkt mij wel ideaal voor in de auto om tevens als houder te dienen.
Ik kan makkelijk een volledige dag met mijn batterij doen. Als ik hem dan s' nachts oplaad is hij gewoon weer vol, maakt mij niets uit dat hij er dan wat langer over doet, ik lig toch te slapen. En als ik hem dan even wil oppakken dan kan dat ook gewoon, als ik hem terug leg gaat hij wel weer verder met laden.

Het mooie aan telefoons met draadloos opladen is, dat je nog steeds bedraad kunt opladen ;-) Dus mocht je toch een keer nog snel willen bijladen, is die optie er altijd nog. Overigens gebruik ik snelladen alleen als ik het echt nodig heb, het is immers veel beter voor je batterij om rustig op te laden als je de tijd hebt.

Misschien is het net als bij elektrisch rijden. Als je het eenmaal gewend bent gaat het vanzelf en ben je er gewoon niet meer bewust mee bezig dat je soms moet opladen. Dan gaat het gewoon van zelf.
Volgens mij is dat connector ding echt een oneplus kwaal. jaren terug een samsung galaxy s2 gehad, nooit problemen met de laad connector. Toen een nexus 5, ook geen probleem, daarna oneplus 3, en vrij vlot problemen met de connector. Snelladen deed hij sporadisch. Nu een oneplus 6 en na een jaar alweer problemen. Alleen onder een specifieke hoek nog snelladen. Zakelijk heb ik een Samsung galaxy S8, en die doet het al jaren zonder enig probleem, stekker erin en laden. Worden beide ongeveer even intensief gebruikt, waarbij de S8 nog bijna een jaar ouder is...

Dus, ja (snel)draadloos laden kan wat mij betreft niet snel genoeg naar de oneplus telefoons komen.
Wees blij dat je nooit een Nokia hebt gehad in dat geval, oplaad poort begeeft het vaak na een jaar, bij de 5 was dat vaak al na een half jaar. Veel kritiek vanuit fora als GSMarena.
Puur anekdotisch ik het twee oneplus generaties beide 2 jaar gebruikt, nooot problemen met de connector ervaren.
Wel met kabels
Da's raar.
We hebben hier 2x een oneplus 3, een oneplus 5, een oneplus 6 en een oneplus 7
Allemaal probleemloos snelladen.
Bij 1 alleen een beetje omdat er zo'n goedkoop hard hoesje omheen zit, waardoor je hem er niet helemaal goed in kan duwen. (Ligt dus niet aan het toestel)

Misschien zegt dat toch meer iets over hoe jij met je toestel om gaat?
Ik ben met mijn Oneplus 3 na vier jaar toe aan vervanging van mijn connector. Heb je die gewoon bij een willekeurige telefoonwinkel laten vervangen of heb je het zelf gedaan?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Na 2,5 jaar ook bij mij deze problemen (op een OP6)...
Blijkbaar is de USB poort bij zowel de OnePlus 3 en mijn OnePlus 6T gewoon een module, dus je hoeft in ieder geval niks te (de)solderen zoals dat bij mijn Galaxy S3 destijds wel moest. Met een fijn setje schroevendraaiers (J00/J1) en een 'een spudger' kom je een heel eind.

Met deze constructie ben ik eerlijk gezegd verbaasd dat de connector überhaupt binnen een normale levensduur kapot gaat. Ik had mijn S3 destijds in een goedkope standaard gezet, waarvan de ingebouwde USB laadconnector de USB poort van de telefoon van het moederbord had getrokken.

[Reactie gewijzigd door ThePendulum op 25 juli 2024 13:02]

Ik heb het toen bij een winkel laten doen, omdat ik voor dat geld niet zelf wilde gaan prutsen en risico loop dat mijn telefoon het begaf. Ik weet niet meer precies hoe duur het was, maar het was een paar tientjes o.i.d. dus voor mij niet de moeite/risico waard.
Zelf in mijn Lumia gehad. Super makkelijk.
Ik had hem op werk gewoon op de lader en thuis 's nachts.
Zou minder watt toch wel toereikend moeten zijn ook.
30 Watt snap ik niet zo maar er zal wel vraag/noodzaak zijn.
Voor 's nachts laden, volstaat inderdaad een 5 Watt ladertje. Mijn telefoon (S20 FE), met dezelfde accucapaciteit van 4.500 mAH komt prima zonder laden de dag door en gaat 's nachts op de het klokje bij het nachtkastje, met ingebouwde Qi-lader van 5 Watt. 's Morgens is ie altijd weer 100%.
Precies. Nog veel beter voor je accu ook.
De 8T word niet echt warm met 65watt warp charge .
Heeft te maken de accu die eigenlijk 2 accu's van 2750 Mah zijn .👍🏻
Dat komt omdat de warmte ontwikkeling in de lader gebeurt. Dat heeft Oppo zo ontwikkelt.
Nou nee , de laadstroom kan dus over twee accu's verdeeld worden wat minder warmte genereert .
https://en.m.wikipedia.org/wiki/VOOC

VOOC operates at 5 volts and 4 amperes to match the internal battery voltage, which removes the need of regulating the voltage inside the mobile phone, which would produce additional unwanted heat

[Reactie gewijzigd door lighting_ op 25 juli 2024 13:02]

@TijsZonderH
Volgens de bron van 91Mobiles ondersteunt de OnePlus 9 ook omgekeerd draadloos laden; dat zou voor het eerst zijn op een OnePlus-telefoon.
Fout, de OnePlus 8 Pro kan echt al tijden omgekeerd draadloos laden.
OnePlus tot nu toe alleen in op zijn 8 Pro-model, maar die kan niet andere apparaten draadloos opladen.
Hier weer dezelfde fout, éénmaal googlen en je zag het. :?
en aan de kabel net zo snel kunnen opladen als eerdere telefoons van het bedrijf.
Is dat dan 65W of 30W? Want er is tot nu toe maar één "normale" telefoon uitgebracht die met 65W laadt, en met "eerdere telefoons* impliceer je dat deze telefoon Warp Charge 30T ondersteunt en geen 65W. Verder in je stuk geef je het antwoord al, dus waarom schrijf je dan "telefoons"?

[Reactie gewijzigd door Frozen op 25 juli 2024 13:02]

Deze zin was door mij toegevoegd. Die klopte idd niet, en hij is weg :) Thanks!
Arnoud, hoe kan dat nou als telefoonfreak |:( waarschijnlijk zit je al in de kerstmodus. 8-)

Fijne feestdagen

[Reactie gewijzigd door Frozen op 25 juli 2024 13:02]

Kan toch niet al die glühwein zijn geweest die ik al heb gedronken O-) ?
Fijne kerst ⛄
Eens, maar minder opvliegend mag ook wel.
Is dat dan 65W of 30W? Want er is tot nu toe maar één "normale" telefoon uitgebracht die met 65W laadt, en met "eerdere telefoons* impliceer je dat deze telefoon Warp Charge 30T ondersteunt en geen 65W.
Gaat natuurlijk over 65W laden, want dat staat in het artikel van 91Mobiles en ligt ook voor de hand.
Allemaal goed nieuws. Net een Nord gekocht voor mijn dochter. Prima prijs kwaliteit verhouding.

Tot er iets komt zonder front camera gat Notch weet ik wat voor oplossing blijf ik nog even wachten. Ben ook benieuwd hoe het vouwbare gebeuren zich....eh....ontvouwd.
De sensoren die gebruikt worden zijn een 50MP (primary), 20MP (wide-angle) en 12MP (telelens). Overigens lijkt OnePlus zich nu echt te gaan focussen (mocht tijd worden) op camerakwaliteit: in een interview met Input Mag zegt Pete Lau (CEO OnePlus) dat "OnePlus zich gaat focussen op camerasoftware en hardware". Twitter-gebruiker Teme zegt dat OnePlus een samenwerking aangaat met het Duitse Leica voor de OnePlus 9-serie. Huawei heeft ook een samenwerking met Leica sinds 2016.

[Reactie gewijzigd door Anonymoussaurus op 25 juli 2024 13:02]

Dat is misschien een interessante opvolger voor mijn Hauwei Mate 20 Pro.
Dat zou mooi zijn! Ik had graag een 8 willen hebben maar die had niet draadloos laden wat een must is voor mij.
De pro is te groot en te zwaar.
Waarom is draadloos laden een must voor jou?
Je kunt hem toch ook op een docking station plaatsen?
Omdat ik inmiddels geïnvesteerd heb in 3 wireless dockingstations en een custom wireless houder voor in de auto 😊

En het is net iets confortabeler dan wanneer je de phone precies op de stekker moet plaatsen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.