CD Projekt Red stelt release Cyberpunk 2077 uit tot november

CD Projekt Red heeft Cyberpunk 2077 opnieuw uitgesteld. In plaats van 17 september moet de sci-fi-game nu op 19 november verschijnen. De studio meldt onder andere nog veel bugs te moeten verhelpen.

Volgens CD Projekt Red betekent de 'grote wereld' die Cyberpunk 2077 biedt ook dat er veel glad te strijken is en dat is precies waar de studio meer tijd voor neemt. Ontwikkelaars moeten veel doornemen omdat het bij het spel om complexe systemen zou gaan die met elkaar verweven zijn. Daarnaast is tijd nodig om de game mechanics in balans te brengen en bugs te verhelpen.

Volgens de maker is het spel wat inhoud en gameplay betreft klaar en het bedrijf meldt dat redacteuren wereldwijd het spel deze week kunnen uitproberen. Hun previews verschijnen 25 juni na Night City Wire, het online evenement waar CD Projekt Red meer bekend gaat maken over Cyberpunk 2077.

De studio moest het spel begin dit jaar al uitstellen van april naar september vanwege het vele werk dat nog gedaan moest worden. De allereerste aankondiging van het spel dateert uit 2012.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

18-06-2020 • 18:57

145

Submitter: Szwoar

Reacties (145)

145
128
71
6
0
31
Wijzig sortering
"A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad." -Shigeru Miyamoto

Heb liever dat ze het uitstellen dan dat het personeel weer moet gaan crunchen. Er staat ook te veel op het spel bij CDPR om een niet top game uit te brengen. Ze liggen onder een giga vergrootglas. Elk foutje wordt waarschijnlijk uitvergroot.
Leuke quote, maar hij zei dat voordat het internet echt doorbrak op consoles. Destijds stond een game op een cartridge en was het dus voor altijd in de staat waar hij in gereleased was.
Niet dat een game releasen als hij nog niet af is dan maar goed is, en het doet de game ook geen goed (al is het maar in de publieke opinie), maar er zijn tegenwoordig genoeg voorbeelden waar een gerushde game uiteindelijk ook goed werd.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 23 juli 2024 02:49]

Niet helemaal onwaar natuurlijk maar...
Kijk naar No mans sky om een mooi voorbeeld te geven van een game die nog minimaal 12 maanden development nodig had toen het uitkwam. De deceptie was groot veel mensen wilden en kregen hun geld terug het heeft de uitgever en studio flink wat geld gekost en zeker ook een flink deuk in de reputatie op geleverd.

CD Project Red is een bedrijf dat in een erg moeilijke markt het verbazend goed doet, hun games worden goed ontvangen en ondanks dat er natuurlijk bug en dus patches zijn is een CDPR game eigenlijk altijd goed te spelen ook zonder welke patch dan ook. Daar kunnen vele grote studio's en uitgevers nog wat van leren.

Ik ben er erg blij mee dat ze de game hebben uitgesteld, de game zelf is volgens hen in middels helemaal af en men neemt de tijd om bugs te fiksen en te zorgen dat de game leuk is om te spelen en er niet een extreem sterke of zwakke opties zijn die als je de verkeerde kiest de game te saai of onmogelijk moeilijk maken.
Jammer dat die uitspraak van geen kant klopt, kijk naar Duke Nukem Forever. Welke letterlijk forever werd uitgesteld en alsnog ruk was..
Die was voor altijd uitgesteld en nog steeds een rush job. Het een sluit het andere niet uit :P
Dat is een heel ander verhaal, de mensen die dit origineel wilde schrijven hadden geen kaas gegeten van hoe je zo'n project onder controle houd en ze deden steeds maar weer nieuwe engine's gebruiken dingen aanpassen en anders oplossen waardoor ook na vele jaren werk er simpel weg geen werkend spel lag.
Toen met uiteindelijk met een uitgever moest werken die geen geduld meer had om dit nog langer uit te stellen werd de rommel die men had uitgebracht in een veel te kort tijdsbestek om de game in in ieder geval leuk te maken. Het resultaat was een game die zo slecht was dat Duke waarschijnlijk nooit meer in een game te zien zal zijn.

Dat is niet uitstellen om de game beter te maken dat is uitstellen omdat je geen idee hebt wat je aan het doen bent en je veel te veel geld tot je beschikken hebt om altijd maar weer dingen aan te passen en te verbeteren (of zo als in dit geval gewoon te veranderen om het veranderen)
Deze game kan dan ook echt niet als tegen argument gebruikt worden voor die stelling.

Dat we nu zeker in de westerse wereld in middels allemaal een redelijk snelle internet verbinding hebben makkelijk ene paar GB kunnen downloaden en data limieten ook eigenlijk overal af geschaft zijn betekend dat je een game met een probleem makkelijk kunt patchen is sort van een argument. Toen deze uitspraak gedaan werd gebruikte we allemaal nog een cartridge en was een patch uitbrengen simpel weg geen optie.
Nu ben ik nog steeds van mening dat een game goed moet zijn op het moment dat deze uitkomt en dat het zeer schadelijk is voor zo wel de ontwikkelaar als de uitgever als de game simpel weg niet goed werkt als deze uitkomt, net als een 0-day patch waar je bij thuiskomst eerst nog even enkele tientallen GB's moet downloaden voor je de game kan spelen bederft het spel plezier als is dat vaak snel vergeten als je de game eenmaal een paar dagen in bezit hebt.
Denk dat het bij CDPR juist mee valt. Ze hebben een goede reputatie, waardoor een foutje door de vingers wordt gezien. Zeker als het later opgelost wordt.

Als Bethesda of EA een foutje maakt, dan valt iedereen er over en praat ieder YouTube-kanaal er minstens een half jaar over bij ieder nieuwsitem dat wordt gemaakt.
Mooi he, die legendarische quote van Miyamoto?

Duke Nukem Forever.
Ik ben helemaal voor uitstellen, maar die quote van Miyamoto is natuurlijk niet 100% correct. Er zijn genoeg spellen die juist zolang uitgesteld werden dat ze niets meer waard waren. Duke Nukem Forever anyone?

Oké, misschien had ik eerst de andere comments moeten lezen : P Genoeg mensen die dit al zeiden. Excuses!

[Reactie gewijzigd door Weltschmerz op 23 juli 2024 02:49]

En vervolgens gaat iedereen op dag 1 lopen klagen over bugs. Nee daar zou ik niet aan beginnen als ik hen was. Liever een paar keer uitstel dan een gehaast product vol met bugs en glitches.
Zeer zeker een zeer gehypde game, ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat de game de hype waar maakt, zeker gezien het filmpje op Tweakers.net van onderhand alweer een paar jaar geleden.

Maar we blijven de cyberkat uit de boom kijken en kopen het pas als er een paar (goede) reviews over uit zijn. Persoonlijk heb ik dan liever direct een correct werkende game dan weer zo een papieren launch vol bugs. En wie zij dat ook alweer dat je een game maar 1x kan lanceren en dat je daar op beoordeeld wordt?
als het spel nog niet "klaar" is bij de release date heb je 2 opties

A. toch uitbrengen -> mensen klagen over bugs/gliches
kan deels "verholpen" worden met een day-1 patch uitbrengen -> mensen klagen
en wij weten natuurlijk niet wat voor bugs dit zijn (kleine bugs zijn okay, maar als het een BSOD verookzaakt of je savegame wordt verwijderd denk ik dat meeste mensen er heel snel mee klaar zijn)
B. uitstellen -> mensen die klagen over uitstellen
voelt voor de meeste mensen toch beter aan dan optie A
Mooi. Nog even de tijd om te kijken welke nieuwe grafische kaart er dan goed voor is. :)
Nouja dat is simpel, een 2080ti of een 3080ti maar dat betwijfel ik ;)
Ik mik op de RTX3080 en Ryzen 4000, dus komt mij ook niet slecht uit, even los van dat ik sowieso vind dat een ontwikkelaar moet releasen wanneer zoveel mogelijk bugs eruit zijn.

Dat zal vele malen duurder worden dan de GTX970 die hij gaat vervangen, maar de bonus staat er reeds voor geparkeerd.
Ik ben bang dat me 1080 Ti, het wel moeilijke gaat krijgen, dus inderdaad nog even tijd om te sparen voor de 3000 serie, al ben ik dan wel bang dat me Intel Core i7-7700K Boxed, weer te oud is...
En voor je het weet ben je weer bezige met complete nieuwe systeem.. :9

Maar inderdaad heb liever dat ze nu de tijd nemen, en Druk beetje van de ketel kunnen nemen.
In plaats dat de Devs Bij release helemaal barbaarse uren moeten gaan draaien, om als het gek te patchen en te fixen.
Want het blijft wel een branche waar een erg hoge werkdruk ligt.

*spelfout er uit gehaald*

[Reactie gewijzigd door DragonVirus op 23 juli 2024 02:49]

Ja same here. Heb een flinke up dat geplanned staan van m'n PC (mag ook wel na 8 jaar) dus dit geeft me meer tijd wat leuks bij elkaar te sparen.
Inderdaad. Hopelijk zijn de nieuwe generatie rond die tijd goed beschikbaar is. ;)

En hopelijk liggen ze qua prestaties ook dichterbij voor gunstige prijzen.
Voordat je naar de winkel rent voor een rtx3080 bijvoorbeeld zoals zoveel mensen van plan zijn zou ik het eerst even afwachten allemaal. Helemaal als je nu al een RTX kaart hebt. Cyberpunk gaat namelijk DLSS 2.0 ondersteunen. En dat is de meest geavanceerde techniek van nvidia die we de komende jaren gaan zien. Simpel gezegd kun je met DLSS 2.0 op een lage resolutie spelen met de kwaliteit van een hoge resolutie zonder dat je het verchil kunt zien. Je speelt bijvoorbeels op 540p maar ziet er uit als 1080p. Mag jij raden wat dat met je framerate gaat doen :) 40% extra performance in frames is noet ongewoon. En nee je ziet het verschil in kwaliteit gewoon niet. Recentelijk genoeg video's over te vinden op YT. Dit is zo bijzonder krachtig.. Hiermee gaat Nvidia AMD volledig buitenspel zetten. Time will tell uiteraard maar het ziet er zeer belovend uit.
Anoniem: 574346 18 juni 2020 18:58
Ok 19 november dus lancering van of de PS5 of de Xbox series X. :)
Gerucht gaat dat Nvidia gevraagd heeft om de game uit te stellen met de lancering van de 3000 reeks.
Lijkt me allemaal niet zo waarschijnlijk. Waarom zou CDPR zich daar wat van aantrekken?

Dat iemand iets roept op het internet, maakt het mi niet meteen een gerucht.
Omdat Nvidia waarschijnlijk een deal met de studio heeft en hun en zak met geld gegeven heeft om de game voor hun nieuwe vga te optimaliseren.

Dit omdat de twee qua marketing al wat samen gedaan hebben en dit niet ongebruikelijk is.
Niet mee eens, zo’n game voor de lol uitstellen om dit soort reden kost cdpr een fortuin. Dit is gewoon puur om de kwaliteit te leveren die verwacht wordt.

Daarnaast heeft hun grotere partner, Microsoft speciaal een special edition xbox one uitgebracht deze maand, met de gedachte dat de game in September uit zal komen.

[Reactie gewijzigd door Nieuwevolger op 23 juli 2024 02:49]

Zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd.
We hebben het hier niet over een paar ton welke Nvidia aan ze geeft maar over miljoenen.
Plus vaak nog flink wat kennis en medewerking bij de ontwikkeling, waarmee men geld bespaard.
Nou die miljoenen zullen ook weer net zo hard verdampen als de beurswaarde met 3 procent daalt. Een nieuwe GPU release is ook niet te vergelijken met de console verkopen.
Dat is niet hoe het werkt. Een aandeel minder waard betekent niet dat het bedrijf dat moet betalen ofzo. De lonen tijdens uitstel daarentegen...
Nee, maar de bedrijfsvoering is er wel opgericht om de aandeelkoers in stand te houden, dus een uitstel doe je niet voor de lol. Je moet bijvoorbeeld ook nagaan, dat een uitstel van 2 maanden, ook een 2 maanden uitstel betekend voor het volgende project. Daarnaast is het niet logisch dat Microsoft en Nvidia zogenaamd zouden betalen voor een uitstel.
Ze zijn Microsoft partnered.

Dan zou het veel logischer zijn dat hij nu uitkomt voor de xbox series x op 19 november.
en aangezien zowel de Xbox als de Playstation AMD GPU's hebben denk ik niet dat Nvidea zoveel invloed heeft bij CDPR, daarvoor zijn de verkopen op consoles te belangenrijk voor de totale verkoopcijfers.

Het is veel waarschijnlijker dat het een combinatie is van de komst van de nieuwe consoles en nog wat werk te verzetten in de hoop enigszins in de buurt te komen van de torenhoge verwachtingen die ze heeft doen besluiten dat de vertraging te verantwoorden is
Deze game gaat eerder of later dan RTX 3xxx uitkomen maar niet tegelijkertijd.

Als het iets met Nvidia te maken heeft verwacht ik dat het eerder is en dat ze een verhaal op hangen van. 'Over 3 weken lanceren wij onze nieuwe generatie GPU's, dan kan je Cyberpunk met deze fancy dingen spelen'.

Als het later is of tegelijkertijd dan kunnen reviewers de game niet meerekenen en de nieuwe features goed testen. Zag je met RTX, er waren geen games (nogsteeds vrij weinig) om het te testen dus was iedereen erg getemperd.
Er is ook al een Cyberpunk 2077 2080ti videokaart. (https://assets.rockpapers...raphics-card-1212x683.jpg)
Zeg niet dat het waar is maar men werkt nauw samen.
Iedere AAA game ontwikkelaar werkt nauw samen met de 2 GPU boeren. Dus dat zegt echt heel weinig.
Waarom zou CDPR zich daar wat van aantrekken?
Geld, goodwill @Nvidia, hype builds hype (dus N3000 + CP2077) en zo kan je nog wel eens wat zaken bedenken. Of het waar is zou ik van zo een anonieme bron met een vrachtwagen zout nemen, maar dat is een ander verhaal.
CDPR heeft echter wel een verleden met Nvidia GameWorks optimalisatie, zo’n hele gekke gedachte is het dus niet. Of het ook daadwerkelijk de reden van uitstel is lijkt mij ook sterk, ik schat dat het alle partijen in dit geval goed uit komt. Geen buggy game en een releasedatum rond de lancering van de nieuwe consoles en Nvidia Ampere + AMD Big Navi GPU’s.
Als CDPR een deal heeft met Nvidia dat elke GPU sale ook een sale voor CyberPunk is (dus icm een key voor de game) zoals Ubisoft dat ook vaak heeft gedaan met assassins creeds etc. ietwat minder onwaarschijnlijk.
Hoe meer ik erover denk, hoe logischer het klinkt. Een launch title voor de 3000 kaarten.
leuk verhaal, onwaar. Pas als de CEO zelf verteld dat dat verhaaltje waarheid is zou ik zoiets geloven. Tot die tijd word het spel uitgesteld om te verbeteren.
lijkt me sterk, zou geen goede reclame zijn. iig wel fijn dat ik nog even kan kijken of ik een RDNA 2 of Ampere ga kopen
Hoe dan ook je veranderd er niks aan en ik baal er wel van. 1 van de weinige waar ik al een tijd naar uit kijk. Aan de andere kant liever een game die geoptimaliseerd is dan een game vol met bugs.

Ach die twee maanden overleven we ook wel weer hè...
De game wordt nu gemaakt voor de PC en de XBOX One en PlayStation 4. De nextgen versie wordt later uitgebracht. Dus geen lunch game voor de console, al ben ik benieuwd hoe de XBOX One versie op de series X draait.
Weet je dit zeker?

Je weet natuurlijk nooit wat CDPR nog meer uit die grote toverhoed gaat kunnen halen.
't Zou me niets verbazen dat men voor de nieuwe consoles iets hebben geprepareerd.
Ik denk dat je onderschat hoeveel tijd een goede port kost om te maken, GTA5 komt bijvoorbeeld ook pas in 2021 naar de next gen consoles.
De game zal zonder upgrade ook gewoon draaien op de PlayStation 5 en Xbox Series X, dus daar hebben ze zeker enorm profijt van. Overigens denkt iedereen dat er een speciale versie wordt uitgebracht, maar dat is later door CD Projekt Red al tegengesproken en betreft gewoon de eerder aangekondigde (gratis) upgrade voor Xbox Series X via Smart Delivery. De PS5 krijgt ongetwijfeld iets vergelijkbaars.
Update, April 10: A CD Projekt Red spokesperson has clarified that the “full-blown next-gen version” Nowakowski referred to is the previously announced Xbox Series X upgrade.
https://www.videogameschr...77-wont-be-a-launch-game/

De game zal er overigens direct beter uitzien op de nieuwe consoles.
  • They confirm that press is playing the game as we speak in order to produce previews for the next week, 25th
  • Previews will be released when Night City Wire ends on 25th
  • "Read the previews" was said so video unlikely from press? (my own speculation!)
  • Press playing the game for previews are "from around the globe"
  • Press has access to build that has character creation, starts from the beginning of the game and has time limit, but no limits on what they can do in the game. Build is lacking things like some of the story content as CDPR wants keep stuff under wraps. Build has bugs in. (commentary: so no spit polished vertical slice to play, that is good)
  • They are streaming game from PCs to press to play because of COVID prevents in-person events
  • They aren't worried about releasing so close to next-gen, confirming that backwards compatibility is possible on PS5 and XSX for the game
  • Game will run on PS4, PS5, XBO and XSX from day 1
  • Game will look better on next-gen consoles from day 1
  • Next-gen version is planned for 2021, "more robust update". Will be free of charge for those who own last-gen version
  • They expect next-gen consoles to release around same time, but they aren't worried about release titles creating competition for CP77 as release titles look to be different kind games
  • They keep being coy about number of expansions coming to the CP77, number of them will be announced "soon" as part of marketing campaign
  • Insisting that COVID and working from home situation aren't cause of delay, last stretch of development is just very demanding
  • They have seen increases in pre-orders of Cyberpunk 2077 every time some store that it has ran sale on other games
  • No plans for live events for the game at this time
  • CDPR doesn't do delays to try and reach arbitrary MetaCritic scores, they just want to release game when they feel quality is what they strive for
  • Multiplayer portion / version of the game is delayed proportionally to delay of CP77. CP77 is pushed back by X, MP part is pushed back by X

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 23 juli 2024 02:49]

Sony laat het aan de ontwikkelaars om wel of geen "PS5-patch" te maken. In principe moeten de games gewoon draaien op de PS5. Enhancements is aan de individuele devs
Zeg ik wat anders dan?
mm ja over dat journalisten stukje, hopelijk niet alleen de IGN, Gamespot en whatnot. Stuur dan een ACG, Skill-up, Isitworthabuy die kant op zodat we een non-biased preview krijgen
GTA V draait al op de oudere consoles, en de huidige consoles zijn waarschijnlijk grotendeels backwards compatible. Dus ik verwacht niet dat het lang duurt om een goede port te maken omdat die grotendeels al bestaat, zo niet compleet. Wat denk ik lang duurt is de revisie van GTA V voor de nieuwe consoles.
Zou mij niks verbazen dat die revisie wordt gemaakt omdat GTA 6 vertraging of iets dergelijks heeft opgelopen, denk niet dat de revisie al lang in de pijp zat.
Er zit wel eem groot verschil in. GTA is natuurlijk al lang uit. Dit spel is nu in ontwikkeling waardoor je al rekening kan houden met een nieuwe console. Dan kan je bijvoorbeeld denken dat de modellen al ontwikkeld zijn voor de ps5 en dan dat ze de ps4 versie of dingen uitschakelen of met een tooltje het kunnen omzetten naar ps4 kwaliteit. Tenminste ik vermoed dat zo iets wel gebeurt.
En hier de magie uit de grote hoed.

nieuws: Cyberpunk 2077 krijgt ook bij PlayStation 5-release update voor beter...


CD Projekt Red heeft in een gesprek met investeerders bekendgemaakt dat Cyberpunk 2077 direct te spelen is op de PlayStation 5 als die console uitkomt.

[Reactie gewijzigd door Audione0 op 23 juli 2024 02:49]

De game wordt wel gelijk uitgebracht met de Series X en PS5 maar de echte next gen versie komt later uit.
Op zich hoeft dat niet zo lastig te zijn, gewoon op de nieuwe consoles de settings wat verder open draaien. Ok, tuurlijk, als ze er wat meer tijd aan spenderen kunnen ze het waarschijnlijk beter optimaliseren, maar voor de eerste support hoeft dat niet moeilijk te zijn. Ze maken die settings toch al voor de pc versie.
Dan mag ik wel hopen dat de patch, of next gen versie, of hoe ze het dan ook wilde gaan oplossen klaar is.

:+
Als dat zo zou zijn, waarom dan geen gepatchte game uitbrengen voor de next gen?
Hij komt ook uit op de huidige gen. Er is zelfs een special edition gemaakt met daarop de download codes voor de game. Zou lullig zijn als ie daar niet op draait :)
Wanneer is de pc release dan ? Tegelijk ?
Ubisoft is volgens mij nummer 1 in Europa en 2 in de wereld.

The witcher 3 alleen al heeft hoeveel miljard in het laatje gebracht? En dat blijft ook maar verkopen wat best knap is na zoveel jaar alweer.
Op basis van wat? Qua omzet zit Ubisoft niet eens in de top 10 van video game companies.

Daarnaast heeft The Witcher 3 nog lang geen miljard opgeleverd. Eind 2018 stond de teller op $50 miljoen.
Dat artikel spreekt over de opbrengst uit Steam. Volgens mij zijn er ook nog 1 of 2 kopietjes verkocht voor de consoles.

Geen miljard natuurlijk, maar wel aanzienlijk meer dan 50mln in totaal dus.

[Reactie gewijzigd door Robbaman op 23 juli 2024 02:49]

Je hebt gelijk, mijn post is onvolledig. Inkomsten van console sales en hun eigen platform (GoG) zijn misschien even groot, maar dan zit je nog niet aan de miljard. :)
De totale verkoop van Witcher 3 games lag in april dit jaar op 28.3 miljoen stuks verdeeld over de verschillende platformen.

Als we per verkocht kopie een gemiddelde uitgave van 30 euro rekenen(full price in eerste jaar, jaar erop zat de GOTY editie tussen de 40 en 60 euro, daarna steeds vaker in de sale voor 15-25 euro) komen we toch al uit op een omzet van 840.000.000.
Ik denk als je daar de losse DLC verkoop uit jaar 1 en 2 ook nog bijtelt de game echt wel de miljard aan omzet heeft gedaan hoor.
Ik zei het wat verkeerd, ik bedoelde eigenlijk meer de netto waarde van het bedrijf mede dankzij de witcher 3.
Incl GoG verkopen van allerlei games etc was het bedrijf in 2017 qua netto waarde al boven de 2 miljard.

In 2020 is dat al meer dan 8 overigens qua marktwaarde.

https://www.reddit.com/r/...surpassed_8_billion_they/

[Reactie gewijzigd door Bozebeer38 op 23 juli 2024 02:49]

Waar baseer je deze informatie op? CDPR is pas ná the witcher 3 een succes was flink gegroeid, mede door subsidie vanuit de Poolse overheid.

Bovendien is Rockstar de grootste developer nu al enige jaren. Die sinds het begin in Dublin gevestigd zit, inmiddels een hoofdkantoor in de VS bezitten, maar toch echt 'Europees' zijn.
In het geval van Rockstar kun je over miljarden spreken, Ubisoft ligt eraan welk jaar het is, en CDPR doet pas net mee. Neemt niet weg dat ze bij de top horen, omzet zegt niets over kwaliteit.

[Reactie gewijzigd door Luke Skyballer op 23 juli 2024 02:49]

Kleine correctie, Rockstar North zit in Edinburgh, niet in Dublin :P. Ben er zelf toevallig een keer langsgelopen.
Als fan van het eerste uur had ik dit moeten weten, bedankt voor de correctie :D
Neem de tijd! Er zijn genoeg games om ons te vermaken tot November. Als dit nou een goeie release wordt, zonder bugs.. prima! 👍🏻
Inderdaad beter iets later en goed dan meteen uitbrengen met allerlei mankementen :/
Ik zal wel te kritisch zijn, maar ik heb niks meer te spelen wat ik leuk vindt. Beetje nutteloos rondhangen in wow terwijl ik podcasts luister :)

Maar ze mogen zeker de tijd nemen van me. Als ze nu in tijdnood zijn, dan liever een goeie release in november dan een rushed game in september.
Is het niet net iets te toevallig dat dit rond de launch van nieuwe consoles, nieuwe GPU's van beide kampen en Zen 4000 desktop valt? Enfin, misschien wel prettig voor de keuzevrijheid - maar wel balen als pre-order fanboy van het eerste uur :7 .

[Reactie gewijzigd door Cassius op 23 juli 2024 02:49]

Waarschijnlijk voornamelijk NVIDIA, het word toch geen next gen exclusive en AMD betaalt niet.
Ik gok dat deze datum heel erg in de buurt of de release datum van de nieuwe consoles ligt. Het is een week voor thanksgiving.
@Satangel , neem nog een glaasje azijn.

Cd project red mag dan niet zo veel uitgebracht hebben maar de games zijn ontzettend goed gemaakt.
The witcher 3 wild hunt is by far de beste rpg die ik gespeeld heb, studio's als Ubisoft die vaker games uitbrengen dan dat ze hun onderbroek verschonen zie je ook elementen in hun games stoppen die je eerder bij bijvoorbeeld The witcher al zag. Echt totaal niet te vergelijken als je het mij vraagt.
Ja ik vind het op zich jammer dat het nog eens uitgesteld word maar aan de andere kant zie ik liever dit dan hoe Ubisoft het doet. Die brengen games uit die van ellende uit elkaar vallen en dan mogen we evengoed de volle mep betalen en hopen dat het ooit gefixed word.

ik was al van plan om eerst de ps5 af te wachten en dan cyberpunk aan te schaffen en nu ga ik dat zeker doen :p
Nog langer wachten. Nog maar eens the Witcher 3 spelen dan. Ik ben overigens niet bang dat ze het laten mislukken. Er is sprake van 2 maanden uitstel. Een nieuwe datum. Een jaar, dat was zorgwekkende geweest. En er zouden dus previews verschijnen na 25 juni. Dan weten we de status. Ongetwijfeld met de opmerking er bij dat er nog veel bugs met natuurlijke vijanden bestreden moeten worden.
Zouden meer ontwikkelaars een voorbeeld van kunnen nemen. Als het niet af is volgens hun dan is het niet af. Liever een game zonder bugs dan eentje die vol zit vanaf dag 1. Volste vertrouwen in CD Project.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.