Analisten: Samsung Galaxy A51 en Xiaomi Redmi 8 zijn bestverkopende Androids

De Samsung Galaxy A51 en Xiaomi Redmi-smartphones zijn de Android-smartphones die providers en retailers de afgelopen winter het meest hebben ingekocht. Dat becijferen diverse analisten. Sowieso staat de lijst vol met midrange-modellen.

Galaxy A51

Strategy Analytics plaatst de A51 op de eerste plaats, terwijl Canalys de Redmi Note 8 en 8T samen op de eerste plaats zet onder Android-modellen. Er staan geen Android-smartphones van andere merken in het rijtje: Huawei, Honor, Oppo, Realme, Vivo en OnePlus ontbreken bijvoorbeeld. In de lijst staan verder de Galaxy A10s, A20s, Redmi 8a en Redmi Note 8.

Strategy heeft als enige een high-end model in de lijst staan, de S20+. Die zou daarmee beter verkopen dan de S20 en S20 Ultra. De lijstjes verschillen verder enigszins, al is de lijn erin hetzelfde: de modellen tussen 100 en 300 euro verkopen het beste. Canalys toont in zijn overzicht ook iPhones; de iPhone 11 belandt daarbij op de eerste plaats, de beide iPhone 11 Pro-modellen staan tussen de Android-midrangers.

Daarmee lijkt de trend op die van vorig jaar: toen schatte Canalys in dat de A50 de bestverkopende smartphone in Europa was. Het gaat in alle gevallen om toestellen die providers en retailers inkopen en niet per se om modellen die zij verkopen.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Arnoud Wokke

Redacteur

14-05-2020 • 12:22

91 Linkedin

Reacties (89)

Wijzig sortering
Toch staat de A51 niet in de Smartphone Best Buy Guide van mei. Zien de inkopers/consumenten iets over het hoofd, of de BBG?
'De Galaxy A50 is inmiddels te oud en helaas is er iets misgegaan met de verzending van de Galaxy A51, waardoor we hem niet hebben kunnen testen. Anders was dat een goede kanshebber geweest, denken we, aangezien de A50 ook een aanrader was.'

reviews: Smartphone Best Buy Guide - Mei 2020

[Reactie gewijzigd door Mike P op 14 mei 2020 13:04]

'De Galaxy A50 is inmiddels te oud en helaas is er iets misgegaan met de verzending van de Galaxy A51, waardoor we hem niet hebben kunnen testen. Anders was dat een goede kanshebber geweest, denken we, aangezien de A50 ook een aanrader was.'
De gemiddelde tweaker denkt daar anders over geloof ik: https://tweakers.net/smar...axy-a51_p1080424/reviews/
Wel knap dat de helft daar zich geregistreerd heeft om een review te plaatsen, de eerdere reviews zijn wel van mensen die hier al rond hingen en die zijn ook niet perse positief maar toch wel minder negatief dan die van 'newbies'.

Wel fijn dat tweakers die 'newbie' er bij zet.

Nu nog even een filter dat die gewoon niet mee genomen worden! En als ze dan toch bezig zijn alle (nu de scheiding mogelijk is) zakelijke V&A er uit laten filteren (instelbaar in profiel), niks is saaier dan in het menu of RSS feed te zien dat er weer 20 CPU's te koop staan, of 20 verschillende PC configuraties. Als iemand van een bedrijf wil kopen gaat ie wel naar de pricewatch

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 14 mei 2020 13:37]

Hmm maar de recensies van al langer geregistreerde Tweakers tonen wel veel dezelfde klachten, over Bluetooth, traagheid, en trage vingerafdrukscanner. Wel hebben ze hogere scores.
reviews waar newbie bijstaat lees ik meestal niet. Het was me bij de A51 ookal opgevallen dat de score veel lager uitviel op tweakers dan ik had verwacht. Na het bekijken van de reviews snapte ik er meer van
+1Anoniem: 1350842
@youridv114 mei 2020 14:01
Zodra ik in een reviews van een Android telefoon leest 'Spatiebalk werkt niet optimaal' weet ik wel dat die review niet zo heel veel toegevoegde waarde heeft :+
Zodra ik in een reviews van een Android telefoon leest 'Spatiebalk werkt niet optimaal' weet ik wel dat die review niet zo heel veel toegevoegde waarde heeft :+
Je bedoelt: "spatiebalkwerktnietoptimaal", denk ik?
.

[Reactie gewijzigd door Apoz op 19 mei 2020 04:59]

Van de 11 reviews zijn er 2 positief te noemen, en het ziet er nou niet echt uit alsof de negatieve reviews nep zijn. Ze hebben het ook allemaal over bluetooth problemen, dit lijkt me gewoon echt een slecht toestel.
Wel opvallend dat 4 vd 5 reviews negatieve reviews nieuwe accounts zijn. Dus of het echt tweakers zijn?..
Ah ok, dus ik zag zelf iets over het hoofd.. :o
Puur op specs heb ik eerder dit jaar de A51 gekocht, en op specs is het inderdaad een leuk toestel. Op basis van de software vind ik het echter een afrader, zo ongeveer in elke hoek is er wel een functie te vinden die weigert te werken totdat je een Samsung-account aanmaakt. Ook updaten de Samsung-apps niet zonder Samsung-account. Voor een volgende telefoon zal ik dus eerder op zoek gaan naar een telefoon die meer een stock-Android-ervaring biedt.

[Reactie gewijzigd door dcm360 op 14 mei 2020 13:22]

+2Anoniem: 1350842
@dcm36014 mei 2020 14:00
Ik heb zelf een A71, wat dus in principe het grotere broertje is, maar ben daar heel tevreden over. Qua accounts weet ik het niet, ik heb namelijk gewoon een Samsung account gemaakt en dan werkt het inderdaad allemaal prima.

Als je dat niet wilt is het inderdaad een afrader, maar ik zou niet op basis daarvan zeggen dat de telefoon slecht is. Ik denk dat het namelijk voor de meeste mensen prima is, en juist fijn dat een Samsung telefoon veel functies bied die in de stock Android niet zitten (of daar langzaam in komen).
Ik weet ook niet welke functies het zijn, maar als het Samsung functies zijn vind ik het niet eens gek dat je een account moet hebben. Net als dat je een Google account moet hebben voor de Play Store, of een Apple account voor de App Store. Waar ik het wel mee eens ben is dat het raar is dat Samsung apps niet gewoon via de Play Store geupdate kunnen worden, lijkt me ook voor Samsung wel gunstig als mensen hun apps zouden gebruiken op andere telefoons. Maar daar heeft vast iemand over nagedacht.

Qua ervaring doet het echt totaal niet onder voor een flagship. Je mist wat dingen als waterdicht en de camera is misschien niet het meest geweldige ooit. Maar zeker niet slecht, en zeker niet voor de prijs van deze toestellen.
Tja, er zijn gewoon dingen die lelijk zijn als er geen Samsung-account gekoppeld is. De kalender-app laat een notificatie staan bij het menu, want er is een update (welke dus weigert zonder account). Datzelfde geldt voor meer Samsung-apps, ze hebben een permanente notificatie op het menu. Ook komen er na installatie telkens notificaties met 'Stel dit in!', waar je vervolgens een account voor nodig hebt (geen concrete voorbeelden van, en hiervoor ga ik mijn telefoon ook geen reset geven :P ).

Overigens ben ik ook bij lange na niet tevreden over de koppeling van mijn Google-account in Android, maar valt daar wat lastiger onderuit te komen. Er is helaas niet de optie om het account alleen voor de Play Store te gebruiken, maar ik ontving ook meteen notificaties van GMail (geen interesse in), en was ook meteen ingelogd in Maps en Youtube (ook geen interesse in om dat te koppelen).

En ik vroeg me net ook af waarom ik eigenlijk niet de A71 gekocht had, want ik vind de A51 eigenlijk aan de kleine kant. Het antwoord daarop bleek dat het prijsverschil destijds groter was, en ik de A71 te duur vond.

[Reactie gewijzigd door dcm360 op 14 mei 2020 14:21]

Je kan de Samsung eigen apps wel zonder Samsung account los updaten via de app als je die melding krijgt, maar als je graag wilt dat dit automatisch gebeurd dan moet je inderdaad aangemeld zijn bij de Galaxy Store met een Samsung account (deze kan je overigens linken aan je google account).

Tis een rare stap van Samsung voor de consument dan, tot iets meer dan een jaar geleden kon je de apps ook gewoon updaten via de playstore, nu niet meer... sinds Android 9 volgens mij.
Je kan de Samsung eigen apps wel zonder Samsung account los updaten via de app als je die melding krijgt, maar als je graag wilt dat dit automatisch gebeurd dan moet je inderdaad aangemeld zijn bij de Galaxy Store met een Samsung account (deze kan je overigens linken aan je google account).
Dan ben ik wel benieuwd of je me nog een stapje de juiste richting in kan duwen :) De handleidingen die ik tot zover heb weten te vinden, waren vooral gericht op net wat oudere telefoons dan de A51, en waren niet meer van toepassing (de update-knop in de app verwijst door naar de Galaxy Store, en die weigert verder dienst zonder toegang tot mijn telefoongegevens en contactpersonen).
Toegang tot je telefoon en contactgegevens is niet hetzelfde als verplicht je aan melden met een Samsung account ;) Het is uiteraard wel logisch wanneer je een app wil updaten die normaal gesproken toegang moet hebben tot die gegevens...
Dat laatste is uiteraard niet waar, de Play Store heeft ook niet alle permissies toegekend ;)

Het is hoe dan ook lelijk dat updaten alleen werkt met toegang tot privégegevens.
Ik heb het hier op een nieuw Samsung toestel getest wat ik heb liggen van mijn werk... wordt mij nergens om rechten gevraagd of een account als ik zaken uit de Galaxy Store probeer te installeren. Heb de email app een update gegeven, Notes... Maar, zodra je apps probeert te installeren die niet van Samsung zelf zijn, dan gaat de boel pas zeuren om een account... maar goed, dat is verder dan ook niet boeiend want het gaat om het updaten van de eigen apps, alle overige dingen vind je ook in de playstore. Er wordt mij verder ook niet om rechten gevraagd.

Maar goed, hoe dan ook vind ik het ook onzin dat Samsung een eigen store gebruikt en die nu ook steeds meer pushed doordat updates voor eigen apps niet meer via Play verlopen.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 15 mei 2020 10:01]

+1Anoniem: 1350842
@dcm36014 mei 2020 14:43
Dat geloof ik inderdaad, en ik ben het dus met je eens dat het raar is dat je deze apps niet gewoon via de Play Store kunt updaten. Maar waarschijnlijk een manier om mensen naar de Galaxy Store te krijgen (aangezien Samsung toch een beetje een haat/liefde verhouding heeft met Google diensten, ze zouden het liefste zelf een alternatief voor alles hebben.

De A71 was inderdaad wel iets duurder, ik heb hem nu voor 389 opgepikt wat ik een prima prijs vind voor wat ik heb gekocht. Vooral het kleinere scherm en de kleinere batterij hebben er voor gezorgd dat ik niet de A51 heb genomen, maar dat is ook deels persoonlijke voorkeur natuurlijk.
Heb zelf de Nova launcher op mijn a40 gezet aangezien ik de Samsung skin niet prettig vind.
De Samsung zooi laat ik links liggen.
Ik heb ook een A40 van het werk, werkt meestal wel goed, maar is vaak ook zo ongelovelijk traag dat ik er gek van word

Is dat beter met de Nova Skin?
Heb zelf geen last van de traagheid.
Kunt Nova altijd gratis proberen
Ik werk al jaren met Samsung, momenteel alleen nog een tablet, tot nu toe heb ik het Samsungaccount nog niet aangemeld sinds ik deze heb gekocht in december. Bij mijn vorige wel, en die heb ik in 3 jaar tijd echt 2 keer nodig gehad.

Die meldingen zijn wel onwijs irritant, maar ik negeer ze gewoon altijd 😂
Ik heb nog de A8 van Samsung, maar ben op zich aardig tevreden over het toestel. Ik dacht dat ik geen Samsung account had, maar - zojuist gecheck - kennelijk dus wel. Geeft wel aan dat je er niet naar om hoeft te kijken; instellen en vergeten.

Wat ik jammer vindt is dat er redelijk veel bloat op staat. Mijn vrouw heeft de Xiaomi Mi A2 en dat is een Android One telefoon. Wat een verademing is dat. Alleen het Oled-scherm van de A8 is echt prachtig en daar heb ik de rest graag voor over. Nou nog een kleine, compacte versie. Maar mijn dochter heeft net de S10E gekocht, misschien kan ik die over een jaar van haar overnemen als ze weer wat anders wil.....

Edit: ik open Galaxy Store en zie dat ik 17 updates klaar heb staan. En alleen de Reminder-app gebruik ik er van. De rest laat ik maar lekker voor wat het is. Samsung Pass / myFiles / Video player / veilige wifi / cloud / Bixby / Autofill en weet-ik-wat nog meer gebruik ik niet

[Reactie gewijzigd door P_Tingen op 14 mei 2020 14:58]

Ik heb nog de A8 van Samsung, maar ben op zich aardig tevreden over het toestel. Ik dacht dat ik geen Samsung account had, maar - zojuist gecheck - kennelijk dus wel. Geeft wel aan dat je er niet naar om hoeft te kijken; instellen en vergeten.
En er even mee akkoord gaan dat Samsung allerlei gegevens verzamelt uiteraard. De Galaxy Store wil om dubieuze redenen ook toegang tot mijn contactpersonen en gespreksgeschiedenis, daar heb ik gewoon geen zin in.
Ik heb de illusie allang opgegeven dat ik zaken geheim kan houden op mijn telefoon.

Deze week was ook al in het nieuws dat zo ongeveer 30% van de apps verkeerd geconfigureerd is, waardoor ze mogelijk datlekken kunnen bevatten.

Ik doe wat ik kan met adblockers, 2fa en password managers, maar veilig zal het ooit zijn, daarvoor is data domweg teveel waard
Ik heb met bepaalde spelletjes dat ik rechts in het scherm, zeg maar onderkant normaal gezien, paar keer moet tikken om een menu te openen en dat is best irritant !
Ik denk dat dit erg te maken heeft met de "Value for Money" bij de A50 en A51. Je krijgt voor een mooie prijs een prima toetsel, die een tijdje mee kan. Ook het ruime update beleid bij de A50 is een groot pluspunt wat mij betreft.
Toch kan ik als gebruiker van de A51 deze echt niet aanraden.. alleen maar problemen met bluetooth die niet connected blijft deze connecties weg blijft gooien op random momenten of stotterende muziek via bluetooth afspeelt, dit op allerlei producten geprobeerd maar allemaal dezelfde problemen (meerdere autoradios's, headests smartwatches) op het samsung forum gekeken en daar staan nog veel meer klachten over de bluetooth van dit toestel..
En dan heb ik het nog niet eens over de andere kleine mankementen als je hier nog niet genoeg van afschrikt.

dus, goedkoop toestel: ja ,value for money: zeker niet dan kan je beter de Redmi 8 nemen.
Zelf gebruik ik nu de A51 een tijdje. Ik heb een BT Jabra oortje eraan gekoppeld en ik ben nog niet tegen problemen aangelopen. ook niet op grotere afstanden. Hopelijk kunnen de problemen die er blijkbaar wel zijn middels software update opgelost worden.
alle beschikbare updates die er toen (2 maanden geleden) waren hielpen niet ook alle tweaks die je binnen het systeem kan/kon proberen geen verschil dus maar overgestapt omdat ik de hele dag met een smartwatch rondloop en in mijn auto graag bluetooth connectie wil behouden.

Dus misschien heb je geluk en heeft jouw toestel geen problemen maar die van mij en meerdere had ze wel degelijk.

[Reactie gewijzigd door Marnixjee op 14 mei 2020 12:52]

Dus misschien heb je geluk
Of jij had pech (met een aantal andere)?
Hetzelfde hier. De laatste update (van twee maanden geleden) heeft schijnbaar een deel van de BT problemen opgelost.
Echter i.c.m. Apple Airpods zijn de problemen bij mij nog steeds aanwezig.
Bluetooth probleem heb ik niet met mijn smartwatch. Het grootste probleem is de vingerafdrukscanner die heel slecht werkt. Dan heb ik liever een gewone aan de achterkant die wel werkt.
Ik heb een stuk of 6 BT devices aan de mijne gekoppeld ik ervaar geen enkele problemen.

Vingerafdruk is inderdaad af en toe lastig. Maar de gezichtsherkenning werkt wel prima. Heeft wel moeite met mijn baard soms :+ Vingerafdruk is al wel een stuk beter geworden dan een half jaar geleden moet ik zeggen.
De bluetooth problemen heb ik ook over gelezen. Echter gebruikt mijn schoonmoeder dat deel niet. Op de A50 is dat overigens prima.
Stotterend muziek over bluetooth heeft te maken met wifi die aan het binnenhalen is van muziek. Op 4g heb ik er geen last van. Maar die camera van dit ding is zwaar dramatisch ondermaats(maak er niet snel een foto album van)
Hoe weet je dat? Ik heb zelf al mijn muziek offline, en bij mij stottert het ook via bluetooth (wel op een A50, maar dat zal hetzelfde probleem zijn).
Mijn dochter gebruikt de A51 en ze vind het een heerlijk toestel.
Batterij die echt heel lang mee gaat, en ik kan ook zeggen dat de bluetooth gewoon lekker mee gaat.
Ze heeft er een philips aan hangen en soms onze autoradio. Maar ik heb nog geen haperingen mee gemaakt.

Wel valt me op dat ze laatste update heeft gehad van februari en dat er nog niets nieuws is.
Ik had wel verwacht dat er eens per maand een update zou zijn voor dit toestel.

[Reactie gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 14 mei 2020 14:42]

Dat Bluetooth probleem merk ik dus ook .. Ik heb een Note10+ en een A51 en de laatste stottert nogal vaak .. grappig toestel maar absoluut geen aanrader
Denk dat ook veel bedrijven de keuze maken voor deze toestellen, waardoor de populariteit zo hoog is. De toestellen hebben een goede prijs/kwaliteit en Samsung is een merk die naar mijn mening vertrouwd wordt in de markt.
“ De Samsung Galaxy A51 en Xiaomi Redmi-smartphones zijn de Android-smartphones die providers en retailers de afgelopen winter het meest hebben ingekocht. ”
Blijf het een vreemd verhaal vinden dat dit bij “marktaandeel” gerekend wordt. Het hoeft niet dat deze phones ook daadwerkelijk ook geretailled worden.

Zelfde laken-in-het-pak als auto’s die nu op kenteken gezet worden, maar pas maanden later daadwerkelijk verkocht worden. Die worden per “nu” als verkoop beschouwd.

Hoeveel van die phones worden daadwerkelijk verkocht en met hoeveel voorraad blijft men zitten?
Zijn er andere betrouwbare cijfers voor handen? Als er betrouwbare verkoopaantallen zijn zie ik dat ook liever, maar als die er niet zijn, tja dan moeten we het met de inkoopaantallen doen.
Ik zie niet in waarom winkels bekend zouden willen maken welke toestellen ze verkopen of voor hoeveel.
Dat is immers waardevolle informatie. Afgezien nog van het feit dat je natuurlijk duizenden verkopers hebt die echt niet allemaal hun voorraden en verkopen gaan doorgeven.

Gevolg is dat je het met inkoopcijfers moet doen van grote retailers en zelfs die zijn nog onnauwkeurig, want dit zijn ook maar schattingen, kijk maar naar de verschillende top zoveel lijstjes die verschillende organisaties geven.
Ik denk dat de cijfers wel een goed beeld zullen geven. Ik kan me niet voorstellen dat er van een product dat gauw verouderd (en in waarde verminderd) veel voorraad wordt gekocht. Als dat wel veel voorraad is dan zal de retailer dat niet zomaar lukraak doen.

Dat die auto's van te voren op kenteken worden gezet is een uitzondering, en ik denk dat er een specifieke reden achter zit, zoiets als een subsidie of belastingsvoordeel dat verdwijnt.

Mocht ik er naast zitten dan hoor ik graag waarom!
Ik betwijfel dat dan toch. Als je af en toe die grote volle manden bij Mediamarkt ziet, dan betwijfel ik of ze alles wel verkopen :)
Ze zullen toch wel een fatsoenlijke administratie bijhouden voor hoeveel verkocht zijn dan wel hoeveel ze op voorraad hebben...
Bij auto's kan het eerder op kenteken zetten nog wel eens een belastingvoordeel opleveren waardoor de tussenpersonen wat speculatieve voorraad aan durven te houden, maar voor telefoons zal dat meevallen. Daar wordt echt niet meer ingekocht dan ze binnen afzienbare tijd kwijt zijn.
Heb een tijdje in de auto-wereld gezeten, en dat is inderdaad één kant van het verhaal. De andere is “sales-targets”, die moeten immers ook gehaald worden _/-\o_
Voor mijn vrouw heb ik een Redmi 8 pro aangeschaft, leuke specificaties, lekker goedkoop. Ik las op een site wel dat de 4G+ implementatie een beetje beperkt was en dat daardoor de downloadsnelheid beperkt is. Sommige apps zijn niet stabiel, GPS tracking viel in Endomondo een beetje tegen en ook het updatebeleid is niet echt voorbeeldig.

Maarja, voor dat soort geld kan je over een jaar gerust weer verder kijken.
De GPS tracking wordt gehinderd door de agressieve batterijbespaaropties. Dat had ik ook met Runkeeper op een ander toestel met MIUI, als je voor endomondo de battery saving uitschakelt doet hij het waarschijnlijk weer perfect.
Id batterysaver uitzetten voor die specifieke app, dat werkte bij uitstekend in combo met runkeeper
Tik dit berichtje vanaf de Redmi 8 pro. Kan me voorstellen dat mensen MIUI niet je van het vinden. Ik heb zelf al een tijd Xiaomi, gecombineerd met de Nova Launcher prima voor mijn gebruik.

Enige grote probleem wat ik heb met mijn toestel is dat de automatische helderheid soms fluctueert, erg irritant en voor mij reden om al een beetje rond te kijken naar een ander toestel.

Daarnaast al lichte krasjes zichtbaar in het scherm terwijl de telefoon altijd solo in de broekzak zit en met scherm naar boven op tafel.

Voordelen zijn wel de snelheid, camera en batterij.
Glas tegenwoordig lijkt ook veel zwakker. Hier na 2 keer vervoeren in mijn broekzak al krassen met gorilla glass 5... Daarvoor 2 maanden geen nieuwe door niet reizen. Alleen in jaszak gehad toen. Ligt niet per se aan het toestel dus maar aan nieuwere glassoorten

[Reactie gewijzigd door m1999 op 14 mei 2020 14:48]

Het zijn ook goed betaalbare toestellen met goede specs, dit nieuws verbaasd me dus niets.

Offtopic: sinds wanneer noemen we smartphones met Android erop "Androids"?
Sinds "smartphones met Android erop" niet erg elegant en beknopt is
Android telefoons kan ook nog, maar de titel is inderdaad al aardig lang.
Ik denk sinds redacteuren niet oneindig veel ruimte hebben voor de titel en iedereen gelijk begrijpt wat ermee bedoelt wordt.
mis een beetje de A71 in veel vergelijkingen. Die lijkt me een beter toestel dan de a51 (logisch) maar ook voor het geld. A51 is het net niet voor mij
Ik heb sinds kort een A51 en het is een leuk dingetje als je weinig verwachting hebt en hem alleen voor simpele dingen gebruikt. Maar de Bluetooth stottert erg vaak en dat lees ik overal. Daarnaast hapert de software erg vaak en spelletjes die op mijn A8 beter lopen dan op mijn A51 kan dus écht niet he! Ik ben dan ook voor het eerst ooit negatief verrast door Samsung
Ik heb al ruim 3 maanden de nieuwe Galaxy S20 Ultra €1349,- via T-Mobile. De nieuwe Pocophone mag ook niet ontbreken. Ik vind het knap dat het kan voor die prijzen waar ik voor Samsung €1349,- modt neer tellen. Ik kijk uit naar een vergelijking. Indrukwekkend dat de Galaxy S20+ het beter doet in de verkoop

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 14 mei 2020 13:35]

Dat krijg je als early adopter, je betaald teveel en krjjgt vaak een product dat nog niet helemaal af is.
De Ultra is wat dat betreft een beetje een fail, zeker in de Exynos versie en dan was dat een hoop geld.
Niet meer in trappen en ook niet laten lijmen door pre-order gifts.
Je ziet het nu ook bij de Oneplus8 pro, gezeik met die schermen en hier en daar software issues (oa notificatie issues).

Dat soort dingen moet je in 2020 niet meer willen en koop dus NOOIT een smartphone binnen 1 maand na release.
Hier wacht ik 6-12 maanden na release, ook voor gebruikersreviews en technische mankementen. En de prijs kan zo halveren na een maand of 6.

De early adapters krijgen vaak wel leuke dingen erbij, zoals oortjes, koptelefoons en hoesjes. Maar dat zit ook wel een beetje in de prijs

[Reactie gewijzigd door m1999 op 14 mei 2020 14:54]

Ja precies, ze betalen die extra's zelf en krijgen er vaak gedoe gratis bij.
Vind het gewoon klote om de hoofdprijs te betalen en dan te moeten leven van update naar update omdat van alles niet optimaal is en sommige functies soms gewoon slecht werken.
Zie de focus van de Ultra, iets beter na update maar Zal nooit top worden en dan heb je een 1350 euro kostend toestel en slechts 128GB storage.
Tegenwoordig heb je ook nog acties erna gelukkig. Als je het goed doet, kun je en flinke korting en een extraatje krijgen.

De Ultra heeft overigens wel gewoon uitbreidbaar geheugen in tegenstelling tot veel andere flagships.
Klopt maar de Note10 had al standaard 256GB en het is op zijn minst merkwaardig dat je nu de helft hebt.
Daarbij verlies je de dualsim optie en welke mSD kaartje je ook gebruikt het is bij lange na niet zo snel. Daarbij kan niet alles op ext memory gezet worden.
Enne goedkoop is het ook niet voor.
Je hebt 128GB maar wilt bijv. 512. Dan moet je een 400GB kaart zien te vinden en koop dan eens een kwaliteits kaart met ook nog eens performance en kijk eens wat die kosten. Dan ben je niet even klaar met een paar tientjes.

De Ultra is een Fail.
Die SOC zuigt voor het geld.
De focus is ruk en overal performance van de camera valt tegen tov de top 3 van vorig jaar.
Geheugen is bizar laag voor een Ultra toestel.
Kleurkeuze zijn saai en minimaal.
Was echt een Samsung fanboy maar heb geen idee waar die gasten mee bezig waren toen ze dit toestel maakte.
Had Dp autofocus moeten hebben, 256GB standaard en een prijs van 1099.
Ah, had gemist dat de note 10 bij 256GB begon. Dat is wel raar dan.

Ik koop zelf sd-kaartjes van Sansung is gewoon van het kruidvat, is lekker goedkoop 😂. Maar die laatste gaat niet tot grote opslagen geloof ik.

Tegenwoordig heb je ook e-sim, kun je nog steeds dual sim gebruiken :)
Ja maar dan moet je telefoon wel E sim supporten en de meesten met een fysieke Dual Sim optie doen dat niet.
Daarbij, T mobile is de enige in NL naast 2 kleine knaken providers dus dat schiet ook niet echt op.

Logisch want het draait om geld en met esim kan je veels te makkelijk en snel switchen van provider en daar zitten de meesten niet op te wachten.
Het is ook niet ideaal inderdaad. De technologie is er ook nog nauqelijks en wordt vrij weinig geïmplementeerd.

Ze mogen daar wel meer in investeren ook.

Ook zijn er toestellen met 3 poorten, ook nog een optie om naar te kijken.

Overigens is 128GB wel voor de meestw consumenten genoeg, maar een downgrade tov de note 10 is onlogisch. Misschien dat er later nog een tweede configuratie komt?
Ik merk er vrij weinig van de problemen rondom de Galaxy S20 Ultra. Er zijn inmiddels al paar updates uitgekomen dit fix een paar problemen met de camera en de autofocus. Ik gebruik een hoesje bij mijn Galaxy S20 Ultra de Otterbox Symmetry pop en een Ultra-Clear glazen-screenprotector op het scherm en aan de achterkant gebruiken ik op de camera eiland glazen-screenprotector.

Ik kan de Galaxy S20 Ultra echt aanraden het is een prettige smartphone en ik werk er met veel plezier op. Ik ben er intensief mee bezig en die ook gamen op de 120Hz.

Ik heb inderdaad bij de pre-order de Galaxy Buds+ ontvangen en zijn een erg mooie setjes

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 14 mei 2020 15:20]

De Plus staat er in, niet de ultra toch (dat haal ik uit het artikel).

Daarnaast heb je echt veel te veel betaald voor de Ultra, bij KPN kon je (inclusief abonnementskosten) onder de 1000 euro uit komen. En hem dan gewoon gebruiken met je t-mobile abonnement :)
" Daarmee lijkt de trend op die van vorig jaar: toen schatte Canalys in dat de A50 de bestverkopende smartphone in Europa was. "

Het lijkt helemaal niet op de trend van vorig jaar. Toen was de iphone XR de 5e best verkopende telefoon volgens Canalys. Dit jaar verkoopt de iPhone 11 twee keer zoveel als de nummer twee op de lijst. Beter passendere kop boven dit artikel zou ook zijn iPhone 11 veruit meest verkochte toestel....
iPhones draaien geen Android en horen daarom in geen enkel rijtje thuis in dit artikel.
Dit artikel is gebaseerd op een bericht van een analisten bureau wat opent met de iPhones....
Nee het artikel is gebaseerd op onderzoek van Strategy Analytics en die openen niet met Apple.
De auteur haalt er alleen onderzoek van Canalys bij die eveneens Androids noemt maar waar ook Apple in genoemd wordt.
Dit zorgt voor nogal wat verwarring in dit artikel. Geheel duidelijk is het niet opgeschreven.
Zoals ik het artikel begrijp gaat het gehele onderzoek en[edit: onderzoek bevat ook Apple] artikel alleen over Android. Dus dan is het logisch dat de iPhone niet genoemd word. Uiteraard had de zin duidelijker geweest kunnen zijn:

"Daarmee lijkt de trend op die van vorig jaar: toen schatte Canalys in dat de A50 de bestverkopende Android smartphone in Europa was."

[Reactie gewijzigd door PeterElzinga op 14 mei 2020 14:35]

. Je had je reactie al aangepast ;) ;)

[Reactie gewijzigd door Banix op 14 mei 2020 19:09]

Dit artikel gaat over 2 verschillende onderzoeksbureaus en 2 verschillende lijstjes. Dat is nogal onduidelijk opgeschreven.
1. Strategy analytics
2. Canalys

Het artikel lijkt te gaan over bureau 1. En de lijst van bureau 2 wordt er bij gehaald om verschillen aan te duiden maar in dat onderzoek staan tevens iPhones.

[Reactie gewijzigd door Arjant2 op 15 mei 2020 12:22]

Meestal denk ik "toch niet nodig om op de man te spelen" in de commentaren, maar als ik de originele tweet van Canalys bekijk waar het artikel naar verwijst dan vraag ik me toch ook af waarom je deze insteek kiest voor dit artikel...
Ik vind t ook jammer hoor. Mij lijkt dat je als ‘journalist’ zo objectief mogelijk je verhaal zou moeten schrijven maar t valt me wel vaker op deze beste man het niet kan laten om zijn persoonlijke mening er niet eens heel subtiel doorheen laat schijnen.

Dat kun je beter bewaren voor je commentaar/reacties zou ik zeggen. Maar hou het bericht neutraal.

[Reactie gewijzigd door OhMyGod op 14 mei 2020 15:31]