Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'AirPods Studio krijgt sensoren om muziek te pauzeren als hij om de nek hangt'

De AirPods Studio-koptelefoon krijgt sensoren mee om te detecteren wanneer de koptelefoon om de nek hangt of op het hoofd wordt gedragen. Zo kan de koptelefoon de muziek vermoedelijk pauzeren als de gebruiker de koptelefoon om zijn nek hangt.

Deze nieuwe functie lijkt op een functie van de reguliere AirPods, die detecteren wanneer de gebruiker de oortjes uit zijn oren haalt. Dat schrijft 9to5Mac op basis van anonieme bronnen. De Studio krijgt ook sensoren om het linker- en rechteroor te herkennen. Normaliter zijn koptelefoons onderverdeeld in een linker- en een rechterschelp, om zo de audiokanalen naar het juiste oor te kunnen sturen. Vermoedelijk zal de Studio geen 'linker- en rechterkant' hebben, maar zelf bepalen welk kanaal naar welke kant moet.

Volgens de site krijgt de koptelefoon net als de AirPods Pro ondersteuning voor noisecancelling en de Transparency-modus, waarmee buitengeluid juist wordt toegelaten. Apple richt de koptelefoon volgens de bron voornamelijk op professionele gebruikers. Wie de koptelefoon met een Mac- of iOS-apparaat verbindt, moet toegang krijgen tot uitgebreide equalizerinstellingen.

Vorige maand bleek al dat de koptelefoon vervangbare onderdelen krijgt. Zo zitten de oorschelpen en de bekleding van de hoofdband met magneten aan het frame vast. Gebruikers zouden vervangende onderdelen kunnen aanschaffen. Jon Prosser liet eerder via Twitter weten dat de koptelefoon de Studio-naam zou krijgen. Het artikel van 9to5Mac lijkt zijn tweet te bevestigen.

Door Hayte Hugo

Nieuwsposter

12-05-2020 • 10:54

75 Linkedin

Submitter: robcoenen

Reacties (75)

Wijzig sortering
Volgens de site krijgt de koptelefoon net als de AirPods Pro ondersteuning voor noisecancelling en de Transparency-modus, waarmee buitengeluid juist wordt toegelaten. Apple richt de koptelefoon volgens de bron voornamelijk op professionele gebruikers.
Welke professional zit nu te wachten op NC in een studio toepassing? Mijn ervaring met NC is dat het wel degelijk invloed heeft op het geluid wat uit zo'n hoofdtelefoon komt.
En welke professional zit op bluetooth (compressed!!) audio te wachten :D
Om maar te zwijgen over de latency, daarmee kun je dus geen muziek maken. Zonder draad kán dit gewoon geen serieuze studio headset zijn. :+

Bluetooth heeft standaard 200ms latency. Qualcomm heeft met de aptX-Low 40ms latency. Apple zal wel rond hetzelfde zitten. Maar om muziek te maken moet je dik onder de 20ms zitten, liefst rond de 5ms. Dit zeg ik met ervaring van piano spelen via de computer.

[Reactie gewijzigd door Menesis op 12 mei 2020 11:55]

En volgens mij zitten professionals ook niet te wachten op noise cancelling..
Sowieso is "Pro" een marketingterm, maar volgens mij als het geluid echt heel goed is zouden " professionals" het ook fijn vinden om in vliegtuigen en OV zo min mogelijk omgevingsgeluiden te horen. Dat de muziek niet zo goed is als in de studio zou ik als ik hen was voor lief nemen. Je bent sowieso niet in een omgeving voor de beste geluidservaring.
Je gaat me toch niet vertellen dat mijn Playstation Pro niet voor professioneel gamen is? :+
Ik zie het probleem niet bij iedereen met de term "professioneel", die term kan veel breder zijn dan jullie denken.

Bvb: zijn piloten geen "professionals"? Meeste gebruiken toch een Bose A20, met NC dus!
Je PRObeert hier een beetje leuk te doen, maar je slaat behoorlijk de plank mis wanneer je beweert dat professionals geen gebruik maken van producten van Apple.

[Reactie gewijzigd door Empathy op 12 mei 2020 16:01]

Vergeet niet dat we deze hele discussie ook al hebben gehad met Beats (welke nu ook van Apple is, overigens). Toen kwamen precies deze argumenten ook naar boven.

Uiteindelijk bleken echte professionals helemaal niet de markt te zijn, maar de mensen die graag het label van professional willen hebben om interessant te lijken.

Ditzelfde lijkt me ook hier het geval.
Ik denk dat jullie een andere definitie van professional hebben dan apple (in dit geval).
dan ben ik benieuwd wat "PRO" betekend in apple taal
Betere specs/extra features ivm het niet-pro model, thats it :)
In elk geval een hoog bedrag op het prijkaartje.
genaaid woorden door een "PROfessional" persoon / verkoper
Dat het product Studio heet, betekent niet dat dit ook de markt is waar ze zich op richten. ;)
Marketing, marketing, marketing...
De professional die ook wel eens in een vliegtuig zit of een serietje wil kijken terwijl manlief aan het stofzuigen is. Dat het er op zit wil niet zeggen dat je het altijd aan moet hebben, nietwaar.
Daarvoor zullen de meeste daadwerkelijke professionals (welke er hun brood mee verdienen) imo toch wel verschillende koptelefoons hebben. Ik heb ook wel wat setjes Bluetooth oortjes, welk inderdaad ideaal zijn wanneer ik op reis ben (mits de reis niet te lang is) en prima muziek op te luisteren valt.*
Lompe studio headphones met lange, zware (hoewel wel afneembare) kabels en een 6,3mm aansluiting dan weer helemaal niet, dus die blijft gewoon bij de audio interface liggen, maar daar zit wel véél beter gebalanceerd geluid in.

Dat is het ook een beetje. Dit soort koptelefoons, zoals de huidige Airpods earbuds zijn gewoon ideaal in gebruiksgemak voor consumenten, maar voor de geluidskwaliteit hoef je het over het algemeen niet te doen, en ondanks de naam hoef je hiermee ook niet bij een professionele studio aan te komen zetten. 4 koptelefoons met Bluetooth aan dezelfde computer hangen, en dan allemaal een aparte ruimte in voor een opname? Niets daarvan, gewoon wat lange kabels in een externe interface drukken en klaar is Kees.
Sommige koptelefoons zijn gemaakt om audio mee te luisteren, en sommige zijn gemaakt om audio te maken/mixen :)

*Ik ben geen professional, hooguit een enthousiasteling.
Mixen doe je ook op airpods. In de auto, ook. Ook op de crappy speaker op je telefoon. Uiteraard ook op goede koptelefoons, maar je muziek dient goed te klinken op alles.
Nou meer: mixen doe je ook vóór Airpods, auto, smartphone, club et cetera. Je zult je mix controleren in die situaties, maar niet direct op mixen, want dan gooi je meteen je glazen in voor alle andere situaties. Mixen blijf je doen in de gecontroleerde studio omgeving op je monitors die je door-en-door kent, met daarnaast het liefst wel een aantal controle middelen in de buurt, zodat je niet elke keer naar de woonkamer of auto hoeft te rennen.
Uiteraard, maar daar begin je niet mee. Je begint eerst met een plat geluid, en dan ga je kijken hoe het over komt op audio devices welke zwaardere bas e.d hebben, zoals consumenten-elektronica.

Anders blijf je bezig aanpassingen door te voeren en klinkt het uiteindelijk ruk op high-end gear :p
Mijn punt was dan ook dat ze er niet specifiek voor gemaakt zijn, je kan beide categorieën prima onderling uitwisselen als je dat zelf wil.

[Reactie gewijzigd door Fero op 12 mei 2020 12:00]

Oh ja natuurlijk! Heb hier ook 2x een Adam A5X staan voor ideeën uitwerken en dergelijke! Het was meer een toevoeging op jouw comment. :)
Absoluut, bij ons in de radiostudio komt veel spul voorbij, maar het is daar toch echt vooral Beyerdynamic (in geluidsstudio's niet anders, ook veel AKG daar) en Sennheiser wat de klok slaat. Heb zelf draadloze JBL-dopjes voor recreatief gebruik (met passieve, nog niet eens actieve (laat ik daar niet over beginnen) NC, hartstikke leuk om zo op bluetooth te gebruiken maar totaal niet geschikt in een radiostudio (sowieso bluetooth/draadloos spul natuurlijk niet, maar ik bedoel hier de geluidskwaliteit en vooral klankkleur).

Lang verhaal kort, ik moet de eerste Beats/Apple-unit bij de radio en in de geluidsstudio nog zien, even Beats1 niet meegerekend natuurlijk (en zelfs daar in die studio's is niet alles Apple).
Je moet deze koptelefoon ook niet zien als iets voor professionals naar mijn mening. (Onlangs dat dit wel in het artikel staat) Dit is meer een concurrent voor de Sony mdr 1000xm3 en Bose NC700.

Deze koptelefoons zijn ook beide bij release €349.- ook deze zijn niet voor professionals maar voor de gewone consument.

Professionals kiezen vaak voor bekabelde open koptelefoons.

[Reactie gewijzigd door Stein03 op 12 mei 2020 11:08]

Professional is hier naar mijn mening ook meer marketing. Voor mensen die graag 'Pro' gear kopen voor niet pro toepassingen. Dat zie wel meer bij bedrijven. Mensen willen gewoon graag iets Professioneel, dan komt het serieus over en dan lijkt het alsof je echt top spul koopt. Hier spelen bedrijven graag op in.
Tegewoordig plakken ze overal PRO op, terwijl het niet veel toevoegd.

usb stick 64gb voor 6 euro
of koop een usb stick met diezelfde specs met het PRO labeltje, en dan kost die usb stick ineens 60+ euro.
Ik! Voor live opnames is het heel fijn om geen achtergrond geluid te horen.
Los daarvan, als ik 'm koop dan zou ik 'm ook gebruiken voor niet-studio dingen, net zoals ik m'n laptop en telefoon zowel zakelijk als privé gebruik.
Ik weet dat het 'AirPods Studio' heet en dat ze het over 'professionals' hebben, maar ik denk niet dat ze audio-professionals in een studio-omgeving bedoelen.

Denk eerder dat het 'studio' heet om de illusie te wekken dat het goed klinkt, en dat ze met 'professional' bedoelen dat iemand dit gebruikt om tijdens het kantoorwerk naar muziek te kunnen luisteren *en* naadloos tussendoor telefoontjes te kunnen plegen of Siri instructies te kunnen geven.
Ondanks de Pro en Studio in de naam gaat dit echt niet door pro's in een studio worden gebruikt. Net als beats studio is het gewoon een naam. Maar in de buurt van echt high end zal het niet komen
Geen enkele!
De marketing machine volop aan het werk :)

Ik ga hem misschien wel kopen trouwens.. 8)7
Apple gebruikt de term studio en pro niet voor de doelgroep die jij nu aanhaalt. Het is volgens mij gewoon een marketing term om te zorgen dat men weet dat het “goede kwaliteit” is.
Serieus, wat is er pro aan de AirPods, Beats Solo, iPhone of iPad? Anders dan de normale versies.

Overigens wél handig, AirPod uit, muziek pauze. Solo pro dichtklappen, koptelefoon uit. Studio af doen, muziek pauze. Dat soort handige dingetjes kan echt alleen Apple kwam ik achter in mijn zoektocht.

[Reactie gewijzigd door iAR op 12 mei 2020 18:18]

Grappig, ik heb een Microsoft Surface headphones; die heeft die functie ook en werkt oprecht fantastisch. Keurig pauze als ik de headset af doe en de muziek speelt weer verder als ik de headset weer op zet. (Ik weet niet of dit in het nieuws bij Tweakers geweest is).

Edit: nieuws: Microsoft kondigt Surface Headphones met noisecancellation aan

Het is wel in het nieuws geweest, hoewel het geen los nieuwsitem puur over deze functie was.

[Reactie gewijzigd door rscheper op 12 mei 2020 11:13]

Mijn Parrot Zik van 2012 heeft het ook, plus aanraakgevoelige zijkanten, wat ik een beetje mis bij de nieuwere modellen, te veel knopjes :)

Het is gewoon marketing geblaat, Apple moet zonder presentatie toch een beetje hype creëren :)
Huh, Apple heeft nog niets bekend gemaakt. Je mag best afgeven op de marketing campagnes, maar wacht even tot dat daadwerkelijk plaatsgevonden heeft :+

En ten aanzien van Apple en het opzettelijk lekken van info (wat je suggereert): luister even naar de laatste podcast van MKBHD (Waveform 1 mei). Hij heeft Mark Gurman te gast, een Bloomberg journalist die altijd scoops rondom Apple weet te scoren, met een hoog waarheidsgehalte. Hij weet te vertellen dat Apple nog nooit opzettelijk gelekt heeft, in tegenstelling tot andere bedrijven, maar dat de supply chains zoveel sporen achter laten, dat je met wat speurwerk wel het e.e.a. te weten komt. Interessante podcast.
Mijn plantronics koptelefoon van een jaar of drie oud heeft deze functie ook, koptelefoon af = pauze. Ik ging er vanuit dat dat inmiddels standaard zou zijn.
Is het ook. Sinds ruwweg een jaar komt er eigenlijk al geen premium ANC headset met uit zonder deze detectie. Het grotere nieuws hier is de automatische L-R detectie, zodat de koptelefoon willekeurig op je hoofd gezet kan worden, dat is volgens mij iets echt nieuws.
Ja, dat is inderdaad wel uniek zo ver ik weet. Aan de ene kant denk ik dan, gevalletje van over-engineering. Van de andere kant komt het wel sporadisch voor dat ik 'm verkeerd om opzet :+
De afneembare oorschelpen is wel handig. Mijn Marshall headphones hebben dat ook en ik heb ze een keer laten vervangen vanwege ouderdom (5 jaar intensief gedragen).
Heb onlangs een Surface Studio gekocht voor 160 euro, super aanbieding! Kwalitatief gezien is het een prima koptelefoon voor die prijs. Een van de weinige waar je dus een beetje slimme foefjes hebt zoals het automatisch pauzeren bij het afzetten, handige draaiknoppen voor volume en noise-reductie etc.

Het blijft echter Microsoft. Gare ondersteuning, een slechte app en een aantal vervelende bugs waar je tegen aan loopt.
Veel van deze functies zitten ook op mijn Sennheiser PXC 550. Aanraakgevoelige zijkanten, automatisch pauzeren, aan/uit als je de oorschelpen draait, tegelijk met 2 bluetooth apparaten verbonden zijn, instelbare noise cancelling. En dat voor minder dan 200 euro (voor de eerste versie). En dan ook nog een heel fatsoenlijk geluid.
Je kan het er niet mee eens zijn en geen apple fan zijn (ik ook niet overigens, heb niets van apple). Maar het gaat hier toch om een nieuw product, wat Tweakers al jaren doet is nieuwe producten op de markt een platform geven. Daar hoort dit dus ook bij.

Als het je niet aanstaat klik je er toch niet op, genoeg andere delen op deze site te vinden.
Het gaat hier niet om een nieuw product. Het gaat om 1 feature van een nieuw product. Als ze nou een nieuwsartikel maken over het feit dat het product gereleased is met alle specs, okay dan begrijp ik het want dat gebeurd zo vaak. Maar bij producten van andere merken wordt ook niet bij elke feature die bekend wordt een compleet artikel gemaakt, gelukkig maar ook want anders zou de hele website dagelijks overspoeld worden.
*Een paar minuten later*
nieuws: Gerucht: Samsung Galaxy Note 20 krijgt een 120Hz-scherm met variabele...

Ik kan denk ik wel een hele lijst maken wat er per merk op onderdeel niveau gemeld word. Dus maak hier nou niet Apple nieuwsitems uniek in. Dit is zeiken om te zeiken.

[Reactie gewijzigd door Crp op 12 mei 2020 13:23]

Het zou echt een nieuw product zijn als Apple de eerste zou zijn met die functie.
Het is allemaal nogal selectief.
Waarom geen artikel over Sony https://www.sony.com/electronics/support/articles/00229324
Kan ik ook een artikel verwachten als Sweex een functie toevoegt aan een product?
Ik ben benieuwd welke hoofdtelefoons/koptelefoons dit nu al hebben? Voor oortjes is het bij high end over het algemeen een standaard, maar de functie voor hoofdtelefoons is voor mij niet bekend.

Daarnaast is de Airpods Studio een interessante hoofdtelefoon voor de tweakers die in het Apple ecosysteem zitten. Tweakers is een platform waar ook nieuws gebracht word die niet altijd interessant voor jou als persoon is, maar voor iemand anders wel relevant kan zijn.
In ieder geval de Microsoft Surface Headphones.
Mijn headset op kantoor is een Plantronics Voyager Focus headset en die heeft een vergelijkbare functionaliteit
Ik zie inderdaad dat ze de functie hebben met het op- en afzetten van de hoofdtelefoon. Maar dat is 1 bekend voorbeeld, het is niet dat we een ruim aanbod hebben in verschillende hoofdtelefoons met die functie. Daarnaast is de voorspelling hier dat Apple ook die herkenning gaat gebruiken om te herkennen op welk oor de schelp zit, waardoor het niet meer uitmaakt hoe je de koptelefoon opzet.

Daarnaast zie ik Apple gebruikers niet naar Microsoft hoofdtelefoons gaan. Apple speelt met deze functie goed in op de huidige markt. Daarom zie ik ook geen rede voor een reactie dat we al genoeg koptelefoons met een soortgelijke functie hebben, want dat valt ook wel weer mee.
Bowers & Wilkins PX serie. In ieder geval de PX en PX7.

Ik vind het storend overigens, en heb het gewoon uitgezet.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 12 mei 2020 11:20]

Wat vind je er storend aan? Ik vind het heerlijk om automatisch een nummer of een podcast te pauzeren. Het is wel sneller dan een handeling doen via je telefoon. Heb je wel eens gekeken naar de gevoeligheid van die sensoren in de app?
Omdat ik soms uit routine zelf mijn muziek al op pauze heb gezet of heb staan. Vervolgens die ik de koptelefoon af en begint-ie te spelen! 😁

Of andersom, zet je muziek aan, doe koptelefoon op, en opeens stopt-ie.

Ook vind ik dat-ie automatisch disconnect vervelend, want ik heb soms dat-ie eerst de muziek start (en dan over de speaker speelt) en dan pas de koptelefoon het overneemt. Dan mag mijn omgeving opeens genieten van mijn luide herrie voor een seconde.

Ik ga er vanuit dat Apple’s implementatie nauwkeuriger gaat zijn.

(B&W PX icm macbook en iphone 11 pro)

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 12 mei 2020 15:17]

Zoals ik het lees denk ik dat het anders gaat dan jij denkt. Er staat dat het detecteert dat je hem om je nek hangt. En op basis daarvan dan de muziek pauzeert.

Daarnaast zal hij een bediening bevatten net als de Airpods, dat je door middel van gestures (tikken op je koptelefoon) de muziek kan bedienen.

[Reactie gewijzigd door Crp op 12 mei 2020 16:32]

Zoals ik het lees denk ik dat het anders gaat dan jij denkt. Er staat dat het detecteert dat je hem om je nek hangt. En op basis daarvan dan de muziek pauzeert.
Wellicht dat het bij Apple's spul goed werkt, alleen bij de B&W PX die ik gebruik werkt het dus... soort van.
Dat is dan inderdaad een slechte implementatie op die B&W. Mijn koptelefoon (een 5 jaar oud Plantronics model) heeft deze functie ook en daarbij werkt het gewoon zoals je verwacht. Koptelefoon af = pauze, koptelefoon op = doorspelen, maar alleen als de pauze was geïnitieerd door de koptelefoon af te zetten. Dit is super intuïtief.
De Bang and Olfusun en Bowers and Wilkins over ears hebben een dergelijke functie, als ik het goed heb begrepen.
Zoals ik al zei in mijn reactie op @vBr8, ik begrijp het als er een nieuwsartikel wordt gepubliceerd over een product wat gereleased wordt met alle specs. Maar nu is het een artikel over 1 feature van een product wat nog komen gaat. Als dat met elk merk zo zou gaan dan zou de hele website overspoeld worden. En nu wordt er weer een uitzondering gemaakt want, muh apple.
Tja, lees het dan niet toch? Niet vervelend bedoeld, maar dat is nou eenmaal de huidige markt. Apple is een grote speler in de markt en daardoor kan een artikel als dit relevant zijn voor andere Tweakers. Daarin denk dat de opmerking "als dit bij elk merk gebeurt zou de hele website overspel worden" niet heel relevant, want niet elk merk heeft zo'n groot marktaandeel als Apple.

Het gaat hier overigens over meerdere features die genoemd worden, niet over specifiek 1.
Dat betekent niet dat je geen kritiek mag geven op de nieuwswaarde (of het gebrek daarvan) van een artikel. Jammer dat dat 9 van de 10 keer wordt afgescheept met drogredeneringen als 'lees het dan niet' of een -1.
Kritiek geven in een topic over de nieuwswaarde, zorgt er ook voor dat je het bewuste topic opent en er hits op komen. Als je een nieuwsbericht wat je niet boeit gewoonweg niet opent, zal het minder hits opleveren, en topics met weinig hits zullen in de toekomst minder of niet meer gemaakt worden, want het is zonde van de tijd. Vandaar dat het zeker geen drogreden is om te zeggen: Dan lees je het toch niet? En denk je echt dat nieuwsposters elke reactie gaan lezen om te kijken of iemand het wel of niet interessant vindt? Neem aan dat de meesten onder ons toch niet zo narcistisch zijn om te denken dat hun mening ook maar enige waarde heeft voor de posters?

Ik lees zeker 50% van de nieuwsberichten niet, omdat ik aan de kop van het bericht kan zien dat ik het niet boeiend vind. Zie je een post die je niet boeit, open hem dan gewoon niet. Als genoeg mensen dat doen, verdwijnen die topics vanzelf. Hekel aan electrische auto berichten, sla ze over. Hekel aan Apple/Android? Sla die berichten over. Maar nee, sommige woorden in de titel werken als een rode lap op een stier....
De Plantronics BackBeat Sense koptelefoon had dit vijf jaar geleden al. (Volgens mij slaat het "sense" in de naam ook op dit soort gedrag, het was dus wel een van de selling points van dit model).
Het heeft absoluut nieuwswaarde. Apple brengt voor het eerst een Headphone uit onder zijn eigen naam, dus niet onder Beats. En de redacteur vermeldt ook gelijk wat voor features hij vermoedelijk zal krijgen, zodat het artikel iets meer inhoudt krijgt. Er wordt nergens vermeldt dat deze features iets geheel nieuws zijn, maar dat zal jouw beeld over Apple zijn. Een nieuw Apple product dus iets innovatiefs, maar zoals je hieronder kunt lezen zijn dit bestaande features, ook al is het nog niet gemeengoed.
Je hoeft de artikel overigens niet te lezen. Voorbeeld, ik als console gamer leest artikelen over desktop GPU's niet. Voor mij absoluut geen nieuwswaarde, voor de ander weer wel.
en dan is nog de vraag, heo klink deze (PRO)dukt, het zal niet bbeter klinken dan een sony met ldac en 5-50khz, ok meeste mesnen horen dat tog niet maar tog,
de respons time is vrij redelijk dan een standaard 20-20khz

in mijn oren kling zover sony vrij goed, maar ze zijn nog niet in de buurt van sennheiser hd800,

sony maak teminste gebruik van de bluetooth waarop apple met bt 5.0 heb en nog geen eens aptx of ldac ondersteund, ik snap zowizo niet hoe mesnen kunnen zeggen dat apple zo goed klink met al die begrenzingen erin

apple loop ver achter in mijn ogen, de ipad "PRO" 2018 ken nog geen eens full hd ondersteunen via zijn usb-c en dat vind ik echt midnerwaardig , zelfs mijn oude samsung galaxy s3 kon dat toen de tijd al , en dan zijn we al meer dan 2 jaar verder en nu pas een muis ondersteuning ? kom op mensen, ik had al normale muis en toetseboord ondersteuning op de nokia n900 / n8 dan gaan we al heel ver trug
Jij weet dat de mogelijke Headphone van Apple nog niet uit is hè? Dus alles wat je over de features, geluidskwaliteit, codec ondersteuning verteld is ietwat voorbarig. De informatie komt uit anonieme bronnen. Ik geloof nog wel mensen met een goede trackrecord wat betreft Apple producten zoals Mark Gurman, Ming-Chi Kuo en Jon Prosser, maar zelfs hun weten niet hoe het product gaat klinken.
Hoe kan jij wel weten dat de Apple Headphone niet beter zal klinken dan de Sony?
Apple heeft nog niks bekend gemaakt, dus welk Bluetooth standaard (5.0?) het gebruik gaat maken en welk codecs (alleen AAC?) hij gaat ondersteunen, weet niemand nog.

En over de iPad "PRO" 2018? Hoezo breng je die ter sprake? Beetje offtopic lijkt mij, maar goed, geen idee waarom zij Full HD ondersteuning niet hadden ingebouwd. Apple is geen liefdadigheidsinstelling dus ik vermoed dat ze willen dat je een Apple TV erbij koopt zodat je Airplay 2 kan gebruiken. Gelukkig wordt je tot niets verplicht, jij kan gewoon een Samsung Galaxy S3 gebruiken. Jouw Samsung had wel HD ondersteuning, heb je enorm veel kunnen besparen door de iPad Pro niet te kopen. En je had al muis en toetsenbord ondersteuning op je n900/n8. Ook fijn, lekker tekstverwerken, charts en pivot tables in elkaar zetten met je full size muis en toetsenbord op een 3'5 inch scherm.

[Reactie gewijzigd door Master Chieftec op 12 mei 2020 18:23]

vroeger was dit een hype tog? een telefoon met toesenboord, mja ik gebruik liever een echte toetsenboord met mechaniche knoppen dan een shit touch screen of membrances enz.. zelfs apple weet niet heo hij met mechaniche schakelaars om moet gaan daarom zijn ze eer vanaf gestapt in mijn ogen, ze wouden alles zo plat mogelijk en nog zijn ze niet tevreden wan nu hebben ze een oude technologie trug gehaald vlinder toetsenboorden, nou dat is een uitvinding die "MAGIC" is, en al die apple volgers blijven maar apple geloven dat ze de beste zijn vanwegen het prijs kaartje en status die je zo genaamd krijg/heb als je een apple heb iedereen maakt deze fouten ook samsung met "ULTRA" maar apple blijf er op hangeng alsof ze een eche "PRO" zijn , van apple hoor je nooit slechte dingen terwijl die er zeker zijn, alleen samsung woord erg afgekraakt, valt een beetje op hoe mensen apple blijven beschermen,

en hoe wil apple een betere codec gebruiken als die er niet is in hun aparaten
even nadenken, je ken wel een studio hoofd telefoon maken, die op acc draaid maar klink het ook echt studio, zelfde als die bose shit, ken nooit het echte geluid naarvoren halen als je iets in krimt tog ? zelfde als dat je een cd omzet op mp3, dat ken tog niet meer studio klinken ? heb al zo veel data verloren om het zo daandig in te krimpen, ok aac is iets beter, maar waarom geen opus die nog beter is, of des noods flac, tak, ape, cda, tta, enz... waarom blijf apple zo hangen met mp3 en mp4/aac terwijl hun hardware zo "TOP NOTCH" zijn , mja wie ben ik , jullie hebben er meer verstand van , jullie vinden wat apple maakt en doet tog het beste wat er is, zo werk het gewoon als je een bepaalde persoon volg
Jij weet dat ik niet de CEO van Apple bent hè? Waarom je zo'n pleidooi houdt bij mij voor wat Apple allemaal verkeerd doet en waarom mensen hun producten toch blijven kopen, ik zou het echt niet weten.

Elk bedrijf die groot is geworden (Microsoft, Apple, Google, Sony, Tesla, Samsung) zullen toch iets heel goeds doen, waardoor mensen hun spullen kopen en waarom zij zo geliefd zijn bij hun gebruikers. Ieder bedrijf maakt gebruik van marketing, het is echt geen Apple uitvinding. Als die van Apple beter is waardoor hun spullen beter gaan verkopen, dan doen de andere bedrijven iets niet goed. Zij moeten dan beter hun best doen en net zo goed worden als de marketing van Apple. Hoe ik marketing zie, het begint eerst met een goed product. Pas daarna komen de fancy woorden als Pro, Magic en Ultra. Overigens, dit soort benamingen zijn zeker geen Apple uitvindingen.