Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'Renders tonen Apple Airpods Studio-koptelefoon zonder 3,5mm-jack'

Er zijn renders verschenen van hoe de Apple Airpods Studio eruit zouden zien, een over-ear koptelefoon waar al een tijd lang geruchten over gaan. De renders tonen een ontwerp zonder 3,5mm-jack met alleen een USB-C-poort.

Jon Prosser toont de renders en zegt erbij in een video dat het gaat om renders die zijn gemaakt op basis van echte beelden, maar nagemaakt om de bronnen niet te onthullen. Een van die beelden kwam woensdag naar buiten via een tweet van choco_bit.

De koptelefoon heeft een afneembare hoofdband en afneembare oorkussens. De aanhechting werkt magnetisch. Bovendien is het ontwerp symmetrisch: de koptelefoon kan zelf bepalen welk oor links en rechts is en stereogeluid daarop aanpassen. Daarvoor zitten sensoren in de oorschelpen. Wie de koptelefoon met een Mac- of iOS-apparaat verbindt, moet toegang krijgen tot uitgebreide equalizerinstellingen.

De renders tonen de koptelefoon zonder 3,5mm-jack. In plaats daarvan is alleen bedraad audio te luisteren via de USB-C-poort en verloopstukjes, claimt Prosser. Apple zou de koptelefoon dit najaar willen uitbrengen. De prijs die het meest de ronde doet, is 350 dollar. Dat ligt in lijn met die van bluetooth-koptelefoons van Sony en Bose. Apple heeft niet gereageerd op de informatie.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

17-09-2020 • 07:49

108 Linkedin

Reacties (108)

Wijzig sortering
Wellicht de One More Thing voor de anders verder karige iPhone 12 introductie over een maand of zo. Ik ben verder nog redelijk cynisch over het vervangen van de batterijen, ik wil geen wegwerp HiFi apparatuur, AirPods zijn al de bloody limit. Een topmodel Sennheiser uit de jaren '70 is vandaag de dag nog steeds geweldig, mits je er met zorg mee om bent gegaan en af en toe een beetje TLC (nieuwe kabel, nieuwe kussens, contacten schoon houden) gegeven hebt. Die koop je nog steeds voor een zelfde bedrag (of minder). Dat is een investering waar ik mee kan leven. Daarom geef ik geld uit aan HiFi.

[Reactie gewijzigd door BikkelZ op 17 september 2020 11:42]

ik wil geen wegwerp HiFi apparatuur
Daar denken fabrikanten anders over. Kijk maar naar die stunt die Sonos laatst uithaalde om ouder modellen gewoon te bricken zodat je ze niet kan doorverkopen.
Enkel wanneer je voor korting op een nieuwe had gekozen werd de oude onbruikbaar. Anders kon je prima je Sonos gebruiken, maar uitsluitend met de oude app.
Volgens mij is dat alleszins redelijk en ben je zelf verantwoordelijk voor die vrije keuze. Blijf het bijzonder vinden hoe dit verhaal is verbasterd.
Wow wat redelijk, softwarematig apparatuur slopen om meer te verkopen! Lekker duurzaam.
Ik begrijp dat jij vind dat duurzaam consumeren ons verplicht moet worden door de fabrikant? Ik hou zelf inderdaad liever daar de vrije keus in.
Maar in dit geval ging het mij persoonlijk om de nuance dat je als Sonos gebruiker wel zelf eerst actie moest ondernemen en producten niet onverwachts ineens stopten te functioneren. Je mag verder helemaal vinden van die werkwijze wat je wilt, maar je kunt Sonos niet betichten van “wegwerp apparatuur”, zoals werd gesteld. Er zijn weinig bedrijven die hun producten zo vaak updaten en zelfs nieuwe features geven of een legacy app in de lucht houden om te zorgen dat klanten de producten langer kunnen gebruiken.
Op zich niet verplichten (al zou het ook niet mis zijn, zie fairphone) maar het blijft een vorm van wegwerp promoten. Die toestellen werken zelfs na 10 jaar vaak nog perfect, waarom zou je het bricken en weggooien?
Meer dan genoeg mensen die het niet erg vinden om met enkele beperkingen te leven en terwijl een beetje e-waste te voorkomen.

Ik gebruik een nagenoeg 20 jaar oude Philips FWC-380 nog steeds, 95% via AUX, met dan een passieve switchbox zodat ik tussen inputs kan wisselen. Op een bepaald moment nog een bluetooth-to-jack-receiver over. Niet de aller-beste geluidskwaliteit, niks streaming services, geen surround... Maar het ding doet het prima en het gaat meer dan luid genoeg voor m'n studio.

Waarom zou een 10 jaar oude Sonos versterker/speaker met wifi/bluetooth/streaming/remote control dan wel rijp zijn voor de vuilbak? Zodat je enkele euro's kan winnen? Diezelfde euro's kan je misschien evengoed winnen door het ding op de tweedehandsmarkt aan te bieden.
Ik vind het oprecht jammer dat deze kant zo onderbelicht blijft. Wellicht kan Tweakers hier ook eens aandacht aan besteden.
Over-ear? Dit lijkt me eerder on-ear, geen kuipje om de oorschelp in te sluiten. Design >> functionaliteit, hmmm ...
Dat is best veel geld voor een koptelefoon die niet op hifi audio apparatuur of een deftige DAC aan te sluiten is. Ik neem tenminste aan dat er geen verloop bij zit van USB-C naar 3,5mm jack.

[Reactie gewijzigd door bapemania op 17 september 2020 07:55]

In theorie kan je een analoog signaal in zijn geheel over usb-c sturen met de Audio Accessory Mode van USB-C, vergelijkbaar met 3.5mm (analoge L, R, en Mic kanalen + ground). De specificatie vereist wel dat headsets dit naast digital audio ondersteunen (voor compatability).

Opzich is er dus niets op tegen om audio signalen over usb-c kabels te gaan sturen mits de headset en de hifi/DAC apparatuur dat ondersteunen.
Er bestaan ook usb-c naar 3,5mm audiokabels idd. Als ze dat ondersteunen heb je wellicht alleen een andere kabel nodig en geen verloopstukjes.

De vraag die nu bij me opkomt is of dit wellicht een voorbode is op het weglaten van de 3,5mm jack bij ipads en macbooks.

[Reactie gewijzigd door epoman op 17 september 2020 09:05]

Waarschijnlijk zullen die op termijn ook verdwijnen. Ik zie het probleem niet echt. Minijack is een consumenten standaard en kan tegenwoordig dus vervangen worden door draadloos. Voor professioneel gebruik maak je toch geen gebruik van die ingang. Daar heb je USB-C voor. Ik doe echt geen audio opnames op mijn MBP via de koptelefooningang.
Ik zie daar op zich ook geen probleem in, zolang er een 'universele' oplossing voor terugkomt. Het blijft prettig om een batterij-loos alternatief te kunnen gebruiken. Apple in het bijzonder maken dit in groeiende mate onwerkbaar door voor verschillende apparaten verschillende stekkers te verlangen of door alleen specifieke combinaties van hard- of software iets te laten ondersteunen.
Wat is er universeler dan draadloos? Geen stekkers meer nodig.
Ja is draadloos universeel¿? Welke audio codecs kan hij aan welke bt versie zal hij hebben. Is hij compatibel met Android/Windows/? Welke stekker gaat hij gebruiken voor laden, als hij draadloos kan laden, welke standaard dan of kan hij alleen laden in een case. Etc etc etc. Er is niks universeel aan draadloos, enige voordeel van een Apple product is dat het vaak universeel werkt met andere Apple producten.
Soort van. De Airpods Pro kunnen sinds deze week 'automatisch' naar andere devices switchen, de normale Airpods moet je iedere keer als je van device wisselt opnieuw 'actief maken' op het actieve device.

Dat connecten kost ook meer handelingen en tijd dan een stekkertje uit- en inpluggen. En dat kan bij Apple momenteel niet, bij gebrek aan een poort die op alle devices hetzelfde is.
Dat is niet Apple's probleem dat het bij hen wel werkt. Met hoeveel stekkers zijn we gestart? Hoeveel houdt Apple er nog over? Drie: USB-C, Lightning en USB. Het is niet dat ze niet hun best doen om naar iets universeels te streven maar ja de rest volgt maar niet. Dus zitten we met zoveel stekkers. Draadloos kan universeel zijn dat bewijst Apple. Ach over 10 jaar hebben we dit gesprek niet meer want dan is het gewoon de norm.
Dat zou kunnen. Het zou ook kunnen dat Apple daarna inmiddels over is op USB-Q++ of misschien wel Lightning 2. Apple is nooit echt zuinig op dezelfde connectors en is juist dol op verloopjes. Dus welke van de twee het gaat worden moeten we maar afwachten.
Euuhhh, volgens mij gebruikt iedereen usb-c tegenwoordig, Apple heeft dus 2 andere stekkers daarnaast. Ik state ook nergens dat het Apples probleem is, universeel betekent universeel niet *alleen voor Apple werkt het wel*. Er is dus niet één wireless standaard die bij iedereen gelijk werkt. Dat het brilliant bij Apple/Samsung/Microsoft/Google werkt is niet hun probleem wel ons probleem ja.
Ok op mijn MBP zitten enkel USB-C poorten dus wat je punt? Op mijn laptop van het werk zit echt een hele rits aan verschillende ingangen dus ik zou echt niet naar Apple wijzen dat het universeler moet.
Oke a: rustig maar, overduidelijk Apple fanboy (ik wijs niet naar Apple, Apple is een van velen met een eigen standaard, waaronder dus ook ms en anderen) en b, Apple heeft usb-c op mbo, lightning op iPhone en usb-c of lightning op iPads etc. Dus binnen Apple is er al geen enkele standaard. Ik wijs nogmaals op wat ik eerder gezegd heb: the keyword is universeel. Draadloos is niet universeel.
Yup Apple Fanboy hier. Mooi hoe je het beschrijft trouwens. Apple is één aansluiting verwijderd van universeel 🤷🏽‍♂️
Hahahaha je vergeet je /s

Anders eens googlen op Bluetooth.
APPLE streeft naar universeel, DE REST volgt maar niet?
Ik detecteer een echokamer. Is USB-C laden en data inmiddels op ieder apparaat een ding bij Apple? Of hebben we een historie aan andere kabeltjes/connectoren tussen allerlei versies, DUIDELIJK duidend op het willen verkopen van accessoires die spotgoedkoop in een derdewereldland worden geproduceerd en in het Westen voor tientallen euro's over de toonbank gaan?
Sorry, maar dit argument is gewoonweg niet te maken voor Apple. Er zijn vast slechtere voorbeelden in de enorme jungle aan device manufacturers, maar apple leidt niet bepaald in het 'koop een nieuw device, en neem al je oude randapparatuur mee'.
Apple heeft eerder een historie van telkens weer eigen standaarden creëren, terwijl de rest al jaren bezig is een universele aan te hangen.

[Reactie gewijzigd door Ducky.nL op 24 september 2020 18:45]

Daar is deze koptelefoon ook niet echt voor bedoeld. Net zo min de Sony en Bose noisecancelling headphones dat zijn.

Het kan natuurlijk wel met die laatste merken, maar dan zijn er veel betere en ook goedkopere opties te vinden.
Die van Sony en Bose hebben de poort wel, inclusief een adapter voor vliegtuigen zodat je ze kunt aansluiten op de entertainment systemen.
Weet ik. Heb de Sony zelf. Mijn punt was vooral dat deze hoek van de koptelefoonmarkt niet echt geent is op het aansluiten op een high-end hi-fi systeem. Het zijn koptelefoons voor onderweg. In het vliegtuig is het wel een puntje inderdaad.

Mogelijk wordt er een verloopstukje bijgeleverd...
Klopt, van een nieuw Apple product in dit segment (high end NC koptelefoons) was dit echt niet te verwachten.

Opvallender is dat het een on-ear ontwerp lijkt te zijn ipv over-ear zoals bij de Sony en Bose. Dat is een belangrijk verschil voor het draagcomfort en zou voor mij een reden zijn iets anders te kiezen.
Ik zou denken dat over draagcomfort is nagedacht... Even de praktijk afwachten lijkt me.
Klopt, ik sluit niet uit dat je met de magnetisch verwisselbare kussens kan kiezen tussen on- en over-ear kussentjes. Het zou natuurlijk typisch Apple zijn om dan €50 of €100 extra te vragen voor de over-ear kussentjes :)
Jij bent niet de doelgroep. Genoeg moderne koptelefoons die je niet aan een “deftige dac” kan aansluiten, want er zit al een “deftige dac” in. De 3.5mm poort gaat dan gewoon door de interne versterker heen, anders werkt de noise cancelling niet.

Een DAC is echt geen exotisch apparaat hoor. Die 100en of zelfs 1000en euros die hifi merken ervoor vragen is vooral marge, dure winkels, marketing, design en misschien een beetje R&D. Precies zoals Apple producten dus eigenlijk. Voorbij een bepaald punt is een goede DAC gewoon een goede DAC en hoor je geen verschil.

Een goede 20 euro DAC is niet te onderscheiden met een goede 1000 euro DAC. Tenzij je de DAC ziet natuurlijk, en je weet welke de dure is en welke de goedkope. Je brein vertelt je dan wel welke de dure is en dat-ie veel zuiverder klinkt en dat die kersenhout panelen een zachte klank geeft aan het geluid.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 17 september 2020 10:30]

Mjah. Maar dat hangt natuurlijk sterk af van welke kabelverhogers je gebruikt, hè.
Ja, maar er zit natuurlijk niet alleen een DAC in een DAC. Een DAC IC kost misschien 5 euro, inderdaad. De voeding van de DAC is heel belangrijk, die moet nauwkeurig en stabiel zijn en een laag ruisniveau hebben. Dan zitten er condensatoren en weerstanden in die vervorming en ruis kunnen toevoegen, daar kies je dus goede componenten voor.
Daarna moet het design zodanig zijn, dat er geen overspraak is en de circuits afgestemd zijn op het ingangssignaal en de versterker.
Over de versterker gesproken, daar kies je natuurlijk het liefst een goede klasse A of AB versterker voor,
maar die worden niet toegepast in draagbare apparatuur omdat ze niet energiezuinig zijn.

Heb je wel eens in een hifi-zaak een (blinde) luistersessie gedaan? Ik kan mij haast niet voorstellen dat je het verschil tussen een DAC in een Apple dongle en een goede DAC niet hoort.
Jazeker, ik heb veel blinde sessies gedaan met versterkers. Boven een bepaalde klasse hoor je gewoon geen verschil en als je al verschil hoort is het zeer subtiel.
Ik heb liever dat ze een goede op de drivers afgestemde DAC inbouwen dan dat je een externe DAC nodig hebt voor leuk geluid
Een DAC hoort neutraal te zijn. Die wordt nooit op drivers afgestemd.
Misschien bedoelt ie de (koptelefoon) versterker.
En laten we het dan over de 6.5mm poort op hi-fi nog maar niet hebben. :+
Of de 1/4-inch op gitaarversterkers }>
1/4” is hetzelfde als een 6.5mm aansluiting?? 😏
Ja. Het is dan ook niet precies 6,5mm maar 6,35mm. 8-)
Ik snap niet dat je een -1 hebt want het is namelijk wel 6,35mm en niet 6,5mm.
Die 6,5mm van pepsiblik passen niet in een 1/4" of 6.35mm jack
In plaats daarvan is alleen bedraad audio te luisteren via de USB-C-poort en verloopstukjes, claimt Prosser.
Weet niet waar die verloopstukjes anders voor zouden zijn.
Wellicht zit er een deftige DAC in zodat er vrijwel geen analoog audiopad en geen analoge versterking nodig is in de hoofdtelefoon. Dat kan de kwaliteit ten goede komen als alle componenten goed op elkaar afgestemd zijn (in theorie moet het niet uitmaken maar in de praktijk doet het dat wel).
Veel is natuurlijk speculatie.
Je kan ook het volgende veronderstellen: op de foto's staat de koptelefoon zonder kabel, dus er zal misschien een mogelijkheid zijn dat de kabel afneembaar zal zijn en als dat het geval is, dan wordt het pas interessant wat de aansluiting zal worden in de koptelefoon zelf. Dan kan je zelf je eigen kabels er desnoods inpluggen. Dat lijkt me veel interessanter om te weten.
Ik vraag me af hoe je met een sensor bepaald welke kant iemand links op zijn of haar hoofd heeft.
de koptelefoon kan zelf bepalen welk oor links en rechts is en stereogeluid daarop aanpassen. Daarvoor zitten sensoren in de oorschelpen
Mijn eerste reactie was 'ik heb helemaal geen sensoren in mijn oorschelpen zitten' maar blijkbaar heten zowel mijn externe gehoororganen als die dingen die er tegen aan drukken oorschelpen. In mijn zoektocht kwam ik de enge tekst 'De oorschelpen zijn eenvoudig van het oor af te draaien.' tegen.
Ontopic:
Zonder sensoren of magneetjes in mijn oren vraag ik me ook af hoe Apple dit kan detecteren.
Zouden ze het doen met de hoek van je oren? Als je een hoofdtelefoon op hebt dan zitten de schelpen achter altijd iets verder uit elkaar dan aan de voorkant.
Ik verwacht zoiets, maar ik ben bang dat het niet bij iedereen goed werkt, afhankelijk van hoe je een koptelefoon op zet of de vorm van je hoofd. Anderzijds brengt Apple doorgaans niet producten op de markt die voor een significant deel van de consumenten niet goed werkt (uitzonderingen zijn er genoeg), dus we zullen zien.
Zijn wel een paar dingen te bedenken hoe ze dit zouden kunnen herkennen. Met bewegingssensoren die de bewegingen van je hoofd meten. Als je draait gaat links naar voren en rechts naar achteren en vice versa. Zou ook kunnen met de hoek / druk van de kussens waarmee ze meten of de voorkant en bovenkant meer druk hebben dan de onderkant.
Ja of als je je hoofd naar beneden doet. Kin naar onder. Dat kun je waarschijnlijk niet zover als je je hoofd naar achteren doet. Of als je met je hoofd mee beweegt op het ritme van de muziek. Je gaat dan soort headbangen en dat doe je eerst naar voren en dan terug. Tenzij je misschien gebukt staat zoals die metal heads die krom staan tijdens concerten met gitaar spelen. Maar die buiging word ook gemeten. Maar misschien heb ik het mis.

[Reactie gewijzigd door Holmindeboks op 17 september 2020 15:09]

'De oorschelpen zijn eenvoudig van het oor af te draaien.'
Daar dreigde mijn vader ook altijd mee, blijkbaar was hij zijn tijd ver vooruit..
Volgens appleinsiderl wil apple met een sensor-array (dus meerdere sensoren) een scan maken van de oorschelp. Naast het automatisch bepalen van links/rechts willen ze ook de rotatie van de koptelefoonschelp tov je oor corrigeren. De bediening zit dan altijd op dezelfde plek tov je hoofd, hoe je de koptelefoon ook opzet.
"Bovendien is het ontwerp symmetrisch: de koptelefoon kan zelf bepalen welk oor links en rechts is en stereogeluid daarop aanpassen. "

Wauw, dat is voor de consument nu echt een USP om deze overpriced koptelefoon aan te schaffen.
Ik zou hem inderdaad niet om deze reden kopen, dat zegt niet dat het niet handig is. Scheelt elke keer toch weer een seconde checken :P
Nou bij mijn huidige koptelefoon is dat hetgeen wat me het meeste tijd kost. Das ja ik zit daar zeker op te wachten.
Dat is altijd mooi hè. Eerst lopen janken dat Apple niet innoveert, en als ze compleet “out of the box” een feature als dit ontwerpen, weet je, zo een die niemand had bedacht en waarvan je echt kan zeggen “slim zeg, dan hoef ik nooit meer bij slecht licht uit te vogelen welke kant links is” dan is het ineens geen relevante feature.
Ik denk dat niemand hem speciaal voor deze feature koopt, maar als de NC goed is en hij net zo goed of beter klinkt dan een Bose dan is de keuze toch snel gemaakt.
Ik zeg nergens dat Apple niet innoveert. En waar lees jij in de specs dat er Noice Cancelling op deze koptelefoon zit?
Nergens, net zoals jij dat niet weet. Maar je weet al wel te vertellen dat hij overpriced is. En de features die wel genoemd worden vind je dus ook geen toegevoegde waarde hebben. Maar ik vermoed dat je je mening al klaar had voordat je het artikel las en nadat je Apple in de titel zag staan.
Het is wel zeker een handige functie, nu moet ik altijd nog kijken hoe ik mijn koptelefoon op doe.
Het is gemak en kneuzig dat dat na decennia ontwikkeling altijd nog belangrijk is om naar te kijken; wat links of rechts moet.
Jij hebt ook een vork met aan twee kanten prikkers? Of een mes wat aan twee kanten snijdt? (no pun intended). Soms wordt er een oplossing gemaakt voor een probleem wat er niet is. En dit is er een van in mijn ogen.
De vorm van de vork maakt direct duidelijk hoe hij gebruikt moet worden. Verdiep je eens in design; logical constraints, fysical constraints.
De vorm van mijn sennheiser over-ear maakt ook direct duidelijk hoe hij gebruikt moet worden. Het ding is asymetrisch zodat de vorm beter aansluit bij het menselijk hoofd en daardoor zit ie comfortabeler.

Verdiep je eens in design, logical constraints, physical constraints.
Niet na hoeven denken is nog altijd gebruiksvriendelijker. Kijk naar usb vs usb c.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 18 september 2020 11:25]

Mwah het is meer idiot proof, maar tegelijk is het wel weer een extra set aan componenten die stuk kunnen gaan. Defecte producten scoren het laagst op gebruikersvriendelijkheid.
Weet je wat ook idiotproof is? Een auto starten d.m.v. een keyfob i.p.v. met een slinger.
Lees het boek Don’t make me think eens ;)

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 18 september 2020 11:39]

Toch zet ik mijn koptelefoon of oortjes eerder op/in de verkeerde oren dan ik messen of vorken verkeerd om hou. Blijkbaar is het dus toch anders, mogelijk omdat je het op messen en vorken niet enkel aan kleine inscripties/details kan zien?

Neemt niet weg dat dit voor mij geen systeem seller is, maar ik zie er wel waarde in.
Toch zet ik mijn koptelefoon of oortjes eerder op/in de verkeerde oren dan ik messen of vorken verkeerd om hou.
Koptelefonen zijn veel symetrischer dan bestek. Zeker draadloze koptelefonen, bij mijn bedrade apparatuur weet ik aan welke kant het kabeltje hoort te hangen.
Probleem? Nee. Kleine irritatie die indien weggenomen het leven een klein beetje aangenamer maken? Ja.

Het blijft een luxe-merk.
Een vork hoef ik niet precies in de juiste stand op mijn hoofd te zetten :P

[Reactie gewijzigd door page404 op 17 september 2020 09:24]

Ik loop altijd te zoeken bij mijn EarPods. Wat is links, wat is rechts. Of je zet hem gewoon "plop" op je hoofd en klaar. Net zoals bluetooth al jaren werkt maar AirPods gewoon net wat makkelijker werken. Het is gewoon frictie weghalen uit je dagelijkse leven, net zoals (de meeste) mensen voor park assist ook schadevrij konden inparkeren.
De prijs die het meest de ronde doet, is 350 dollar. Dat ligt in lijn met die van bluetooth-koptelefoons van Sony en Bose.
Maar dat zijn koptelefoons met active noice canceling, dat lijkt deze niet te hebben toch?
Vooralsnog zijn dit alleen maar geruchten maar het zou heel vreemd zijn als Apple een koptelefoon zónder ANC aanbiedt in dit segment.
Wat zit er dan onder de gecensureerde vlakjes in die tweet? Apple logootje? Waarom heeft ie dat dan niet in de render opgenomen?

Verder vind ik het ontwerp niet direct overtuigend Apple, maar we zullen zien..
Kan iets van unieke identificatie zijn van het prototype.
Ik vind ze een beetje lijken op de koptelefoons van Bowers & Wilkins, met een Apple sausje er overheen. Ik ben benieuwd naar het geluid, voor 350 euro mogen de verwachtingen hooggespannen zijn!
Ik snap de link. Dit zou familie kunnen zijn als ze het design verder hadden geminimaliseerd.
Ik vind de renders juist lijken op die Parrot koptelefoons.
Lijkt op twee Nokia's 3310 aan een beugel. :)
Mag ik toch even muggenziften: Hoe ga ik mijn Iphone XS bekabelt aan dit ding kunnen koppelen? Ga ik dan weer een verloopstukje van 10 euro mogen kopen van lightning naar USB C?
Vroeg ik me ook af, je koopt anders een product van Apple dat niet op je apparaat van Apple past standaard. Mag hopen dat er een verloopstukje bij zit, anders zou het eigenlijk wel een faal zijn als ik eerlijk mag zijn. Misschien is dit een teken dat ze eindelijk naar usb c over gaan overal (al heeft lightning ook 1 groot voordeel: minder gevoelig voor vuil en je laadpoort is makkelijker schoon te krijgen).

Maar aan de andere kant: het is Apple. Die maakt graag problemen om meer geld te verdienen (laadpoort zonder enige reden verwijderen om zo AirPods en dongles te verkopen), dus ergens zou t me niet eens zo heel veel verbazen als je er geen verloopje bij krijgt.

Hoop dat dit geen teken is dat de MacBook zonder jack gaat komen, want een laptop zonder is nog onhandiger dan een telefoon of tablet.

[Reactie gewijzigd door m1999 op 17 september 2020 10:44]

Die zit nu al standaard meegeleverd bij een set AirPods Pro. Lijkt me meer dan logisch dat ze die er hier ook gewoon bij doen.
Ziet er netjes uit, nu maar hopen dat ze niet teveel als een beats klinken en wie weet is het wat.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.