Gerucht: volgende AirPods hebben ontwerp van AirPods Pro

De volgende AirPods hebben het ontwerp van de AirPods Pro, zo claimt financieel persbureau Bloomberg. De vernieuwde AirPods Pro zouden kleiner worden en meer lijken op recente modellen van Samsung en Google, aldus de informatie.

Apple AirPods Pro
De huidige AirPods Pro

De toekomstige AirPods Pro krijgen een ontwerp zonder dat er een stammetje is, meldt Bloomberg. Apple is nog wel bezig met het passend krijgen van alle componenten in het nieuwe ontwerp en daardoor kan het nog wijzigen, aldus het financieel persbureau. Mark Gurman van Bloomberg staat al jaren bekend om zijn betrouwbare info over onaangekondigde Apple-producten.

De goedkopere AirPods van de volgende generatie krijgen een korter uitsteeksel dan de huidige AirPods Pro, maar moeten het doen zonder functies als actieve noisecancelling, volgens de berichtgeving. Beide modellen krijgen een nieuwe chip voor een bluetooth-verbinding met andere apparaten. Die komt van Luxshare of Goertek, maar Bloomberg vertelt niets over nieuwe functies.

Het artikel vermeldt ook dat problemen met de productie van de hoofdband heeft geleid tot het uitstel van koptelefoon AirPods Studio. Die moet volgend jaar komen en wellicht zal de hoofdband dan niet verwisselbaar zijn. De nieuwe AirPods zouden ook volgend jaar moeten komen.

Terugkijken: videoreview AirPods Pro

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

26-10-2020 • 13:53

65

Reacties (65)

Sorteer op:

Weergave:

why? airpod 1/2 waren 'perfect', vervolgens kom men met die pro (zit niet lekker, bediening via touch niet ideaal, zonder noicecancellling actief klinkt het 'onder water). heb inmiddels een 2e airpod (2019) gekocht. De pro ligt op de plank stof te happen. snap niet waarom men afstapt van een design wat alom geprezen is vanwege zijn draag comfort
écht? stof te happen? Ik wil nooit meer terug naar de vorige generatie airpods. Ben echt dol op m'n Airpods Pro. Zowel met als zonder noice cancelling. "onder water"? Misschien heb je de 'transparency' aan staan, in plaats van 'off'.

Ook je comment "zit niet lekker" - bij de Pro's heb je meerdere dopjes in de doos gekregen die je kan proberen, ben nog niemand tegen gekomen waar ze allemaal niet lekker zitten, behalve als je ze misschien de hele dag in hebt, maar dan zit geen enkele set nog lekker.

Daarnaast gaf je in je vorige comment over AirPods aan dat je ze na 4-6 maanden weg kon gooien ivm de accuduur, en dat je over bent gegaan naar "chinese meuk", toch weer over naar Airpods? |:( 8)7

[Reactie gewijzigd door Sneek op 26 juli 2024 09:46]

Bij mij zitten ze ook niet lekker. Ik vind de -tips in je gehoorkanaal drukken-oordopjes heel vervelend zitten. De niet-pro's zitten een stuk lekkerder.
de oorspronkelijke (1e/2e generatie) die kan ik prima hele dag in hebben; meetings, en uren lang.

De pro heb ik, en nodige collega's, irritatie na enkele uren; gevoellig oor omdat het toch wat 'steverig zit' en dus irritatie veroorzaakt.

Die rubbere dopjes zijn prima - maar daar 'hangt' het headset niet aan vast. Daarom maken die dopjes ook geen verbetering omtrent comfort. (de pro is wel plezieriger bij sporten - die zit 'steviger')

Geluid wat ik beschrijf zou je verwachten bij transparentie-mode, klopt - maar dat geeft ander effect. Heb dit getset met die van collega, vriendin en haar zus (4 verschillende - all vergelijkbaar geluid).

Laat ik hen vervolgens de 'oude' passen en testen - wordt dit veelal plezieriger ervaren. (behalve noice cancellation - dat werkt prachtig).

De standby duur van beide is ok - maar naar half jaar intensief gebruik (+4uur per dag) gaat de standby tijd super hard achteruit. Maar qua comfort blijft het toch ongeevenaard.

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 26 juli 2024 09:46]

Om de chain van 'dat meen je niet?!' te vervolgen: Onder water vergelijken met transparency modus.. Ik hoor bijna geen verschil zonder oordopjes of transparency modus. Je voelt de AirPods Pro bijna niet zitten en dat gecombineerd, hoort het van mij bijna hetzelfde, met als zonder oordopjes in. Dat 'onder water' gevoel herken ik dus niet.
Dan is het misschien verstandig om even een gehoortest te doen. Vooral in hoge frequenties zijn ze duidelijk meer gevoelig dan laag in die modus. Alsof je een boost filter op spraak aanzet (is het natuurlijk ook), maar is geen 1-op-1 omgeving (ook veel meer ruis). Dat is natuurlijk niet erg, maar het verschil is echt wel duidelijk te horen.
Google eens naar "Airpods pro fall out". Ik ben ook een van die personen die hier last van heeft helaas. Ik ben ze tijdens het fietsen al meerdere keren bijna kwijt geraakt tot aan het punt dat ik ze dus gewoon niet meer durf te gebruiken bij het fietsen. Ik draag ze nu alleen nog maar als ik zit te werken. Verder vind ik wel dat ze een beetje dat stetoscoop effect hebben. Ga maar wandelen met geen muziek aan. Ik hoor echt me voetstappen alsof me oren dicht zitten. Vind dat zelf geen hele prettige ervaring. Ik heb alle 3 de dopjes geprobeerd, ik heb zelfs op Amazon speciale memory foam dopjes gekocht. Maar heeft allemaal geen zin. Ze glijden gewoon heel langzaam uit me oor. Maakt ook niet uit hoe ik ze in mijn oor doe. Met de vorige generatie airpods had ik hier totaal geen last van!
De pro gasten in de tour de france gebruiken ook gewoon een stukje tape :+
Een neck strap add-on is dan denk ik een oplossing.

Ik heb zelf Bose Quietcontrol 30 (ook ANC in-ears) en vind die rare neckstrap van Bose (vrij groot, inmiddels uit de handel) toch erg handig vaak!

[Reactie gewijzigd door Rutger Muller op 26 juli 2024 09:46]

Ook je comment "zit niet lekker" - bij de Pro's heb je meerdere dopjes in de doos gekregen die je kan proberen, ben nog niemand tegen gekomen waar ze allemaal niet lekker zitten,
Elke keer die dopjes... Ik zal voor jou de eerste zijn dan: Ik haat oortjes die je moet vastduwen in je oorkanaal. Ook met de goede maat dopjes vind ik het niet fijn om ze in het oorkanaal te voelen en alles af te sluiten.

Hemels is het gevoel van de gewone Airpods in verhouding daarme, die hangen gewoon aan je oorschelp en vallen niet uit bij mij.

Ieder z'n ding, het zou jammer zijn als de keuze verdwijnt.
Is uiteindelijk toch allemaal persoonlijke voorkeur, ik wil ook niets anders dan het oude design. De nieuwe vorm vind ik erg vervelend en dan ook erg jammer dat ze de oude laten vallen. Het hele in-ear principe vind ik irritant en geeft een druk op mn oren/hoofd.

Voor beide valt iets te zeggen, helaas laten ze zoiets niet de keuze van de klant. Het oude design is in ieder geval al jaren geprezen.
Niet iedereen heeft dezelfde oren. Ook al krijg je drie maten doppen, kan het nog steeds zijn dat die dingen niet passen, en zeker bij het design van Apple is het goed mogelijk dat ze niet passen omdat ze niet echt je oor in gaan. Om een persoonlijk voorbeeld te geven, als ik iets eet, dan gooit mijn rechteroor steevast mijn AirPod Pro naar buiten, ongeacht welke maat ik pak. Laat staan dat ongeacht welke van de drie maten ik gebruik, de "fit test" altijd zegt dat ik een andere maat moet proberen.

Dat je persoonlijke ervaring afwijkt is prima, maar dat maakt zijn ervaring nog niet invalide. Als hij de gewone AirPods liever heeft, dan is dat zo.

Hetzelfde met ANC, ik zweer erbij, maar er zijn mensen die constant white noise horen met ANC, ongeacht welk merk of welk soort headset. Tevens zijn er mensen voor wie het fysiek pijn doet om ANC te gebruiken, die kunnen het helemaal niet hebben.
Dat deed ik niet - zijn ervaring invalide maken. Ik gaf aan dat misschien de instellingen niet goed stonden omdat ik nog nooit iets over een 'onderwater effect' ben tegen gekomen. Ik zet wel twijfels bij zijn verhaal ivm zijn eerdere comments. Daarin gaf hij aan dat hij airpods na 4-6 maanden kan weggooien en over is gegaan op 'goedkope chinese meuk' - dat spreekt hij nu tegen. That's all.

De fit-test zegt vooral wat over of de ANC goed zal functioneren, in mindere maten of het comfortabel is, dat is persoonlijk.
Ik kan je wel zeggen dat de Airpods 2 perfect passen, en ik met de verschillende maten heb geprobeerd van de Pro en dat ze na een tijdje (in het begin niet, maar zeg na anderhalf uur) gewoon uitvallen. Meermaals op een short haul vlucht meegemaakt, telkens tegen het einde aan.

Verder vind ik ANC echt wel onmisbaar in sommige situaties, dus ik gebruik alsnog wel de Airpods Pro maar heb daarnaast een setje Airpods 2 voor wanneer ANC niet nodig is en ik alsnog langere tijd wil kunnen luisteren / spreken zonder dat onding telkens weer erin te moeten douwen.
Wat je zegt over vliegen klopt deels, het is zo dat de cabinedruk verandert tijdens je vlucht. Het kan dus zijn dat de druk tussen je trommelvlies en je airpod hoger is dan de omgevingsdruk en ze dus "uit worden geduwd". Dit probleem is overigens inherent aan alle in-ear oordopjes.
Heb het ook als ik op bed lig ;) En mijn Beats X blijven wel goed zitten maar hebben geen ANC (passief isoleren ze wel heel goed omdat ze wat dieper zitten).

Maar dat is een goede verklaring.

[Reactie gewijzigd door b12e op 26 juli 2024 09:46]

De Airpods Pro zijn ok. De bediening kan beter.

Echter tijdens een gesprek het volume niet kunnen wijzigen is wel heel jammer voor oortjes van 250 euro.
Ik vind de Pro's ook allround beter, met name door NC, maar ik ben het wel met hem eens dat de originele fijner zaten. Die voelde ik totaal niet en ook leken ze mij lichter.
Ik vind de airpod 1/2 ook veel lekkerder zitten, maar dat komt omdat ik geen enkele in ear lekker vind zitten, de airpod1/2 kan ik zeker de hele dag in hebben, ik voel niet eens dat ik ze in heb, met in-ear is dat toch wel heel anders bij mij, dus bij deze, je bent de eerste tegengekomen ( online) die ze niet lekker vind zitten :)
Mijn airpod pro's zijn de beste aankoop van dit jaar.
Magisch hoe je het zintuig gewoon kan sturen met noise canceling en transparante modus. Het werkt intuïtief en automatisch. Ook bellen in een rumoerige ruimte met noise canceling is echt fantastisch(nee geen aandelen)
Hoe lang zijn die accu's gegarandeerd eigenlijk? Je kan ze niet vervangen namelijk.
Draagcomfort is subjectief, ik vind persoonlijk de AirPods Pro veel comfortabeler dan de standaard AirPods en vele reviews online zijn het met me eens op dat vlak.

Ben benieuwd of Apple de transparantie mode behoudt, dat is een erg handige feature van de Pro imo.
Ik heb liever ook in-ears dan oordoppen die gewoon op je gehoorschelp liggen. Het geluid wat daaruit kan komen is dan ook een heel stuk beter. Helaas zijn mijn oren het er niet mee eens, daar er wat verstoppingsproblemen zijn gekomen met het gebruik door de jaren heen. Of iritatie (jeuk), zeker als je ze bijvoorbeeld in doet terwijl je oren nog een beetje vochtig zijn van na het douchen etc.

Als ik dus mocht kiezen, zou ik het voor mijzelf bij de oudere houden. Die zijn ook een stuk toegankelijker (qua pasvorm) dan de pro-modellen.
Ik ben het helemaal met je eens met de toevoeging dat dit enorm subjectief is.

Voor mij is het design van de AirPod redelijk perfect. Geluidskwaliteit is ruimschoots voldoende voor waar ik het voor gebruik (Podcasts/Audioboeken). Ik heb de Pros niet geprobeerd, want ik ben niet echt geïnteresseerd in ANC, maar alle oordopjes met het in-ear design gaan op de lange termijn irriteren.

Maar een heleboel mensen luisteren meer naar muziek, zitten vaker in de trein, en hebben een ander soort oren, en dan heb je mogelijk andere wensen.
"alom geprezen is vanwege zijn draag comfort"?!

1x schudden met m'n hoofd en ze liggen op de grond, nee die vorm is echt niet voor iedereen en al zeker niet alom geprezen. Dan zit de pro echt beter.
Zoals meerdere mensen daarboven al schrijven. Dat is echt heel erg persoonlijk. Ik vind geen enkele airpod fijn die in mijn oren geduwd moet worden. Geef ook mij de Airpod 2 (of 1). Dus sorry, om maar even met jouw zin te eindigen: de orginele zit echt beter.
Hoewel ik nooit Airpods in m'n oren heb gehad: de bedrade voorgangers (de vroeger standaard bijgeleverde) vond ik vre-se-lijk. Zó slecht dat ik niet begreep hoe iemand het óóit in z'n kop heeft gekregen om zelfs maar te denken om het in de verkoop te slingeren.
Instant pijn als ik het probeerde te dragen en dan zat het niet eens goed vast? Mischien ligt het aan m'n specifieke oren.

Altijd rubberen afsluitende dopjes gehad, dus voor mij persoonlijk lijken die pro's ook interessanter.

Om maar een alternatief standpunt te tonen. De een z'n perfect is de ander z'n afschuwelijk.
dit heeft inderdaad niets met de draadloze airpods te maken..
Mwah de vorm is hetzelfde alleen iets dikker. Als de EarPods dus niet goed zitten en pijn veroorzaken zullen de AirPods het niet veel beter doen.
Bedoel je de oude earbuds of de earpods? Dat zijn twee verschillende versies namelijk.
De nieuwe was prima, alleen hij had iets te veel bump op 90hz
Bedraad, dus earpods gok ik?
Ik ga zeker nog een reservepaar aanschaffen als ze verdwijnen.
snap niet waarom men afstapt van een design wat alom geprezen is vanwege zijn draag comfort
Ik heb veel positieve dingen gehoord over de huidige 'normale' AirPods, maar het argument "draagcomfort" heb ik maar zelden gehoord...
Ligt ook aan je oren hoor. Ik heb soms namelijk helemaal niet eens door dat ik ze inhad. Muziek was er allang mee gestopt dan, maar liep er wel mee rond. Op het werk soms ook wel handig om niet gestoord te worden ;).
why? airpod 1/2 waren 'perfect', vervolgens kom men met die pro (zit niet lekker, bediening via touch niet ideaal, zonder noicecancellling actief klinkt het 'onder water). heb inmiddels een 2e airpod (2019) gekocht. De pro ligt op de plank stof te happen. snap niet waarom men afstapt van een design wat alom geprezen is vanwege zijn draag comfort
Ik heb de AirPods 2, en die zijn zeer goed. De Pro setjes zijn net iets beter, maar mij het prijsverschil niet waard.

Wat ik mis, is het kunnen veranderen van het volume op de oortjes zelf.

Met andere woorden: het kan beter (volgens mij, en velen met mij).

[Reactie gewijzigd door ikweethetbeter op 26 juli 2024 09:46]

De airpods 1/2 lekken vaak wel heel veel geluid naar de omgeving, wat nou niet echt duidt op een perfecte pasvorm 😅. Bij in-ears hoor ik dat veel minder vaak. Sowieso is het heel persoonlijk wat past en wat niet. Bij mij vallen de gewone er bijna instantly uit aan 1 kant (van vrienden), de pro-variant heb ik nog niet geprobeerd omdat zowel ik als mijn vrienden deze.niet bezitten of gaan bezitten.
Als een extreme heavy user van de Pro variant: ik kan het niet meer met je oneens zijn.

Ik werk bij een alarmcentrale. Als ik thuis werk, word ik om de haverklap gebeld op de mobiele telefoon. Gesprekken voeren via de Airpods Pro in Transparancy mode is absoluut awesome. Je spreekt met de persoon aan de andere kant van de lijn alsof hij/zij naast je staat, je merkt gewoon niet dat je oortjes in hebt.

Ook het omgekeerde is absoluut mogelijk: tijdens het autorijden speel ik muziek af over de AirPods Pro. Dankzij de Noisecancelling wordt het geluid van de motor van mijn auto behoorlijk goed weggefilterd (simpele auto: maakt herrie wanneer de snelheid omhoog gaat) terwijl ik de muziek juist goed hoor. Ok de noisecancelling blokkeert geen claxon of sirene maar dat wil je ook niet. Wat mij betreft rijd het in ieder geval een stuk prettiger. Ook fijn tijdens bijv. een treinreis in de stiltecoupé, de noisecancelling werkt behoorlijk goed).

Ofwel, als een ervaringsdeskundige die gemakkelijk de Airpods Pro meer dan 30 uur per week gebruikt: die dingen zijn awesome. Vooral dankzij de transparancy én noisecancelling modus
Ik heb het juist andersom. De airpods 1 en 2 vallen bij mij uit. En juist de airpods pro niet.
Ik zou het erg jammer vinden als de in-ear modellen als enige overblijven. Hoewel die prima zijn, heb ik de originele AirPods de hele dag in op het werk. Die voel je niet zitten en kun je dus prima de hele dag in hebben zonder dat je er last van krijgt. De Pro's klinken natuurlijk beter, maar de fit is voor mij niet comfortabel genoeg om er 8 uur mee rond te lopen.
Helemaal met je eens. De Pro's zijn heerlijk voor tijdens sporten of situaties waarin je NC kan aanzetten. Maar op de werkvloer vind ik het heerlijk om de normale in te houden, je merkt ze niet plus je kunt gewoon gestoord worden. Heb al een aantal keren gehad dat ik mijn collega's niet hoorde omdat ik NC per ongeluk had aanstaan O-)
Waar kan/mag je werken met oordoppen in?
Bij een hoop kantoorbanen mag dat gewoon hoor.
Vrijwel overal? Soms niet direct met die van jezelf, maar ook in bijvoorbeeld een supermarkt hebben ze vaak 1 dopje voor communicatie.
Hoe lang kun jij met je oortjes doen, joh? Mijne zijn nu na 2 jaar gebruik meestal na een uur of 2.5/3 wel leeg
Momenteel heb ik de AirPods 2 die ik met launch gekocht heb (maart 2019), en die halen nog makkelijk 4,5 a 5 uur.
Damn, dat zou ik erg jammer vinden. Ik vind in-ear oortjes echt rot, dat zit voor mij werkelijk echt niet comfortabel. (Ja ik weet dat er verschillende plugjes zijn)

De originele earpods/airpods zitten werkelijk als gegoten voor mij, vallen zelfs niet uit bij hard headbangen :)

Die zitten dan best weer minder goed voor sommige anderen, maar op dit moment is er tenminste keuze...
Dit heb ik ook ja. De originele earpods/airpods zijn bij mij de enige modellen die echt goed blijven zitten. Ze lijken voor mijn oor gemaakt. Ik heb al talloze producten van andere fabrikanten geprobeerd. Je kunt het zo gek niet bedenken. Met allerlei pasvormen en extra rubberen dopjes, et cetera. Nog nooit iets gevonden dat fatsoenlijk in mijn oor blijft zitten en lekker zit. Krijg er ook altijd jeuk van in mijn oor, en vind het gewoon niet lekker zitten als ik zo'n ding in mijn oor moet duwen. AirPods Pro heb ik wel nog nooit geprobeerd, dus wie weet...
De originele earpods/airpods zitten werkelijk als gegoten voor mij,
Dat zijn toch ook in-ears?
De 'gewone' Airpods zitten niet vast in je oorkanaal, maar hangen aan de oorschelp.
Ik zie het nog wel gebeuren dat Apple de originele Airpods blijft verkopen, tegen een iets lagere prijs.
Ik heb de 1 gehad tot de batterijen onvoldoende waren voor een call van één uur en nu de pro vanwege ANC, maar wat een slecht draagcomfort. De 1 is nog nooit uit mijn oor gevallen en de pro altijd met lachen, eten of spontaan als ik een langer gesprek voer...
Ik zal hierna geen AirPods meer kopen als alleen het design van de pro nog beschikbaar is.
Jammer, ik heb een schurfthekel aan in-ear. (In de zin van zo’n rubbertje de gang in.) De 1e en 2e generatie zitten prima, zonde dat dat verdwijnt.
...en meer lijken op recente modellen van Samsung en Google...
Als het andersom was geweest had iedereen moord en brand geschreeuwd.
Ik zie de hele discussie maar ook ik heb een pro en de oude generatie airpods maar de Pro gebruik ik amper haha. De oudere zitten voor mij gewoon lekkerder :)
Dus de conclusie van alle commentaren hierboven samen is: ze zitten óf perfect of ze zitten heel k*t. Precies wat we al wisten. Heb het Apple zelf eens zien zeggen in een artikel dat ze voor een klein deel van de bevolking niet bruikbaar zijn.
Ik heb de pro's sinds eind maart en ze bevalleen een stuk beter dan de Airpods versie 1, maar ook daar heb ik van genoten.
Ik merk de laatste tijd echter wel dat de pro's gaan kraken als ik zelf wat luider praat en de pro's op transparant staan, beetje jammer.
Hopelijk wordt de ANC van de nieuwe pro's nóg beter dan de huidige. Vanwege één of ander virus werk ik tegenwoordig vanuit huis, maar daarvoor waren ze standaard onderdeel van mijn commute. Ook voor korte vluchten (<6 uur) neem ik m'n QC35 al niet eens meer mee, de ruimte die dat ding inneemt vergeleken met het kleine doosje van de airpods is voor een "one-bag reiziger" eigenlijk niet te verantwoorden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.