Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Kuo: massaproductie van nieuwe AirPods begint in derde kwartaal van 2021

Analist Ming-Chi Kuo stelt dat Apple pas in het derde kwartaal van dit jaar begint met de massaproductie van de AirPods 3. Volgens eerdere geruchten zou Apple deze oordoppen later deze maand al uitbrengen.

Ming-Chi Kuo stelt in zijn nieuwe rapport dat de AirPods 3 nog niet klaar zijn voor introductie, schrijft MacRumors. Hiermee gaat de analist in tegen geruchten die in afgelopen weken rondgingen over de introductie van die oordoppen. Volgens leakers als Jon Prosser zouden de nieuwe AirPods nog deze maand worden uitgebracht, tijdens een evenement op 23 maart.

Er zijn ook verschillende renders en afbeeldingen van de AirPods 3 verschenen, die tonen dat de oordoppen een AirPods Pro-achtig ontwerp zouden krijgen, maar dan zonder siliconen dopjes of actieve ruisonderdrukking. Dat zou suggereren dat de oordoppen binnenkort al worden uitgebracht, maar volgens Kuo is dit niet het geval. Apple heeft het vermeende evenement op 23 maart ook nog niet bevestigd, hoewel het mogelijk is dat het bedrijf op die datum andere producten presenteert.

Volgens Kuo zullen Apples leveringen van oordoppen het komende jaar ook dalen. In 2020 leverde het techbedrijf 90 miljoen AirPods. De analist verwacht dat dit komend jaar daalt naar 78 miljoen exemplaren. Dat zou komen door toenemende concurrentie van andere fabrikanten. Volgens de analist is het nog onduidelijk of de huidige AirPods 2 uit productie worden gehaald wanneer de nieuwe modellen verschijnen.

Een render van de vermeende AirPods 3. Afbeelding via GizmoChina

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsposter

15-03-2021 • 19:52

37 Linkedin

Reacties (37)

Wijzig sortering
Maak dan gelijk de accu's vervangbaar door de gebruiker, dan kunnen ze langer mee dan 1,5 - 2 jaar.
Zou mooi zijn, maar praktisch en technologisch lastig te doen op dit moment ben ik bang...
Onzin, de galaxy buds + scoren een 7 en die zijn echt goed klein. Batterijen zijn relatief prima zelf te vervangen zie ook: https://www.ifixit.com/Te...132702#teardownConclusion
De AirPods zijn zo ontworpen dat zelfs Apple de batterijen niet kan vervangen en ze moeten dus letterlijk vernietigd worden als de batterijen op zijn.
Apple kan de batterijen wel vervangen, maar ze bieden het niet aan omdat het waarschijnlijk voor hun economisch niet rendabel is. Onlangs kwam ik een video tegen hoe de batterijen in de AirPods vervangen kunnen worden zonder de behuizing te beschadigen: https://youtu.be/pE9aB5aPbMM

Het is wel mogelijk, maar voor de gemiddelde techneut erg lastig of zelfs onmogelijk.
maar ze bieden het niet aan omdat het waarschijnlijk voor hun economisch niet rendabel is. O
Apple biedt wel degelijk die mogelijkheid!

Service en reparatie voor AirPods
Apple hanteert dezelfde methodiek als ze in andere mate bij iPhones en Macbooks gebruiken: hooguit de "module" vervangen die defect is. Doen alsof de pagina waar je naar verwijst enige indicatie is voor mogelijkheid tot reparatie is dan ook je reinste nonsens.

Zelf al meegemaakt dat 1 van de oortjes niet helemaal helder meer klonk. Bij andere in-ears ook meegemaakt, de kleine gaatjes lopen dankzij mijn blijkbaar overmatige oorsmeer productie relatief snel vol. Daar was het een kwestie van openmaken of in het ergste geval het roostertje doorprikken en met was en al eruithalen.

Goed, afspraak gemaakt & langsgeweest bij de A'dam Apple store. Beide oortjes werden gek genoeg omgeruild. Ik had verwacht dat hooguit het probleem-oortje zou worden vervangen.
Dat is niet zo. Apple kan perfect de baterijen scheiden van de airpods en recyclen.
Hoezo?
Sony WF-1000xm3, eenvoudig vervangbare batterij.
Waarom kan Apple dat niet?
Check, dat kan Apple natuurlijk wel, maar dan gaat het iconische design eraan.
Ze zouden er maar zo goed uit kunnen gaan zien. Dan het geluid nog.

Anyway, echt te gek voor woorden dat je met dit soort wegwerp praktijken wegkomt tegenwoordig. Wordt natuurlijk allemaal gecompenseerd door het weglaten van laders bij telefoons....

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 16 maart 2021 09:10]

Dat is ook wel een beetje een lulverhaal, want dat je batterijen 'kan' vervangen zegt maar heel weinig. Men gooit ook laptops weg als de batterij 'minder' wordt (whatever ze dan denken aan te duiden met minder..).

Batterijen vervangen gaat niet veel verder dan AA, AAA en 9V blokjes, zelfs knoopcellen is al snel te veel gevraagd. Hoeveel fietslampjes met prima vervangbare batterijen worden er wel niet weggeflikkerd? En dan niet bij het KCA, maar gewoon op de stoep of bij het algemene afval.

Dat iets in theorie kan zegt niet dat men het ook doet. Betekent uiteraard niet dat fabrikanten het niet meer hoeven te proberen, maar die leuke lieve theorie dat als alles makkelijk te repareren was het allemaal beter zou zijn gaat ook alleen maar op voor de mensen die dat dan ook daadwerkelijk doen. En dat zijn er niet zo veel als je zou hopen (in elk geval geen 90 miljoen gebruikers van draadloze spullen).

[Reactie gewijzigd door johnkeates op 16 maart 2021 02:41]

Hoeveel fietslampjes met prima vervangbare batterijen worden er wel niet weggeflikkerd? En dan niet bij het KCA, maar gewoon op de stoep of bij het algemene afval.
Dat is ook meer omdat die batterijen vaak duurder zijn dan zo'n lampje.
Bij laptops valt het trouwens ook wel mee, veel mensen gebruiken hun laptop dan vrijwel constant aan de lader als de accu meer versleten is, en soms vervangen ze die nog wel.
Bij duurdere apparaten worden accu's toch nog wel eens vervangen als het kan of niet teveel kost als je het zelf niet gemakkelijk kunt doen.
Je kan de nuance overslaan maar het is nog steeds 'een beetje een lulverhaal' om dat je schrijft alsof de oplossing is dat mensen zelf aan de slag gaan met hun apparaten, terwijl dat op z'n best een niche is. Ik schrijf dat niet om dat het een 'goed idee' zou zijn om geen vervangbare batterijen en andere onderdelen te hebben, maar het is geen effectieve oplossing voor bijv. milieuvervuiling.

De "ja maar het is een keuze, en vrijheid" trope hoort daar ook niet echt in thuis (kijk naar die fietslampjes). De bergen e-waste die we de wereld rond transporteren bestaat niet voornamelijk uit AirPods en telefoons, maar uit witgoed, warmtewisselaars, kleine huishoudelijke apparaten en schermen (zoals monitoren en TV's, maar dan dus niet eens tablets en kleiner). Dit zijn vaak juist de apparaten die prima te repareren zijn, maar men doet dat niet, want nieuw kopen heeft blijkbaar de voorkeur. Ik ga je huiswerk niet voor je doen, als je wil dat er een onderzoek bij past dan kan je dat prima zelf opzoeken, bijvoorbeeld met de Global E-waste Monitor 2020, vast nog wel ergens in PDF-vorm te vinden.

Tenzij je het op schaal aanpakt heeft een of ander klein percentage van 'vrijheidsbenutters' nagenoeg geen impact.
Schei toch uit. We kunnen een sonde naar Mars sturen maar geen losse batterij in een headset doen?
Het is pure onwil.
Schei toch uit. We kunnen een sonde naar Mars sturen maar geen losse batterij in een headset doen?
fyi Je kunt de AirPods accu laten vervangen door Apple!

Vervangbare accu is niets meer dan een pleister want het beperkt amper de hoeveelheid lastig recyclebaar afval.

Het echte probleem is de levensduur (en energie dichtheid) van de huidige accu technologie en dat speelt over de gehele industrie.
Maar blijkbaar is dat wat lastiger op te lossen dan een sonde naar mars.sturen

[Reactie gewijzigd door Carbon op 16 maart 2021 10:17]

Vervangen ze echt die accu? Of krijg je gewoon nieuwe AirPod?
Opzich doen ze 1,5 - 2 jaar al best goed. Er zijn draadloze JBL oortje op de markt die het na 1-2 maanden nog maar 20 minuten op de batterij uit houden. Belachelijke troep.

pricewatch: JBL TUNE 220TWS (Zwart)

[Reactie gewijzigd door ITsEZ op 15 maart 2021 20:09]

JBL... tsja. Figures. Is ook niet bepaald te vergelijken..

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 15 maart 2021 20:37]

Niet te vergelijken? Je mag volgens mij wel meer verwachten van Samsung, de eigenaar van JBL.
Valt mee, JBL was voor de overname ook een wat goedkoper merk van Harman Kardon dacht ik.
Oh je bedoeld dat ze opzettelijk goedkope rommel maken?
Nee, ik bedoel dat JBL dus inderdaad geen goeie vergelijking zijn met Airpods. Als je duurdere merken met goedkopere gaat vergelijken is de goedkopere meestal in het nadeel.
Kom maar door, ben wel in de markt voor een nieuw setje.

Op zich vond ik al dat de 2e generatie veel sneller aan pairing deed dan de 1e. Als de 3e nog sneller contact maakt, mooi. Draadloos laden is ook wel een leuke gimmick geworden, dus dat houden we erin.

Wel hoop ik dat de prijs binnen de perken blijft. Zo'n Airpods Max bijvoorbeeld, dat kan ik gewoon niet aan mezelf verantwoorden.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 15 maart 2021 20:33]

Mag ik vragen waarom je in de markt bent voor een nieuw setje? Bevallen je bestaande niet goed? Zijn ze versleten (accu oid)? Serieuze vraag dit..
Veel erger dan dat: Ik had een 2nd gen setje, maar eentje was uit mijn oor gevallen en dat is niet zo erg, want daar kunnen ze prima tegen... maar toen is er een auto overheen gereden. Daar kunnen ze niet tegen.

Je kunt een individuele vervanger krijgen (is ook niet goedkoop).... maar dit was al de tweede keer, dus waser wel klaar mee (tsja, soms ben je een pechvogel).

Ben maar overgeschakeld naar de oude 1e generatie Airpods van mijn vrouw... zij heeft intussen Airpods Pro. Dat was handiger in de trein met noise canceling (treinen zijn die dingen waar je vroeger mee naar je werk ging).

En die 1e generatie, daarvan merk je dus dat ze trager zijn met pairen *en* de batterij raakt intussen wel wat versleten (gekocht als kerstcadeau in 2016, toen ze net uit waren).

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 15 maart 2021 20:58]

Ik ben van de 2 naar de Pro overgestapt omdat ik in het vliegtuig (zo'n ding waar je vroeger mee naar klanten in het buitenland ging voordat ze allemaal MS Teams kregen ;)) nog een Bose headset gebruikte voor noise canceling. Moet zeggen dat de Pro wel echt veel lekkerder zitten en beter klinken.
Hier bijna hetzelfde, maar die pro blijft aan 1 kant mijn oor uitvallen. En aan de andere kant zit ie ook niet heel vast. Ben dus serieus in de markt voor 3rd gen AirPods. Alleen jammer van de noice cancelling. Dan maar weer mijn grote Sony gebruiken in het vliegtuig.
Helpt het wisselen naar de grotere dopjes niet? Er worden bij de AirPods ook kleinere en grotere dopjes geleverd als de normale niet passen
Helaas niet, allemaal al een paar keer geprobeerd. Maar misschien maar eens wat andere proberen. Wellicht de comply die genoemd wordt.
Thx
Je kunt ook nog kijken naar after-market memory foam dopjes. Deze vormen naar de vorm van je ooringang. Ik ben zelf zeer tevreden met een setje van het merk Comply. Ik heb meerdere memory foam dopjes gebrobeerd en deze hebben by far de hoogste kwaliteit.
Was ook meer sarcastisch bedoeld. Ik heb ze zelf ook }> Maar ik gebruik hem uitsluitend in huis. Voor als ik onderweg ben zijn AirPods Pro toch gemakkelijker mee te nemen.

Tenzij ik op vakantie zou gaan met het vliegtuig, dan zou ik ze wel meenemen. Puur vanwege de betere noice canceling.

[Reactie gewijzigd door TheKerremenke op 16 maart 2021 15:19]