Samsung brengt Galaxy M21 met 6000mAh-accu uit voor 219 euro

Samsung heeft zijn Galaxy M21-smartphone uitgebracht in Nederland. Het toestel heeft een 6,4"-oledscherm, drie camera's aan de achterkant, een Exynos 9611-soc en een 6000mAh-accu. De Android-telefoon kost 219 euro.

Het scherm van de budgetsmartphone heeft een resolutie van 2340x1080 pixels en een verhouding van 19,3:9. Er zit een inkeping in het scherm voor de 20-megapixelfrontcamera. Aan de achterkant zitten drie camera's; de primaire camera gebruikt een 48-megapixelsensor en verder is er een 8-megapixelcamera met ultragroothoeklens aanwezig. De derde camera is een 5-megapixelsensor voor diepte-effecten.

De Galaxy M21 heeft afmetingen van 159x75,1x8,9mm en weegt 188 gram. De 6000mAh-accu wordt opgeladen via de usb-c-poort met maximaal 15W. De Android-smartphone is uitgerust met een Exynos 9611-soc, die op 10nm wordt gemaakt. Het toestel heeft 4GB ram, 64GB flashopslag en een 3,5mm-jack. Aan de achterkant van de behuizing zit een vingerafdrukscanner.

Samsung presenteerde de Galaxy M21 in maart, maar toen was nog niet duidelijk wanneer het toestel verkrijgbaar zou zijn. Samsung Nederland laat nu weten dat de telefoon beschikbaar is voor 219 euro. Daarmee is hij twee tientjes duurder dan de M20 van vorig jaar.

Samsung Galaxy M21Samsung Galaxy M21Samsung Galaxy M21

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

15-04-2020 • 12:01

109

Reacties (109)

Sorteer op:

Weergave:

Grote batterij, 3.5 mm jack, usb C, goede prijs, klinkt veelbelovend als opvolger.
Ben wel benieuwd of daar dan ook standaard de snellader is bijgevoegd zoals mijn Moto G5plus.
Hoe zit het met het updatebeleid van samsung?
Hoe zit het met het updatebeleid van samsung?
Bij vrijwel alle Galaxy toestellen kan je tegenwoordig op de Nederlandse site terug vinden tot wanneer zij in ieder geval updates krijgen. Onder het kopje Specificaties kan je dan een sectie genaamd "Software support" vinden waar dit vermeld staat. Helaas kan ik de M21 nog niet terug vinden op de Nederlandse website.

De voorganger, M20, krijgt in ieder geval tot mei 2021 updates volgens de specs pagina: https://www.samsung.com/n...alaxy-m20/SM-M205FDAWPHN/

Alternatief: Samsung geeft op de volgende website aan welke toestellen met welke frequentie nog updates krijgen. Hiermee kan je snel een overzicht/idee krijgen hoe Samsung tot nu toe presteert qua update beleid.

https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb

TLDR: Ze zijn hier verrassend open in :)

[Reactie gewijzigd door Caayn op 23 juli 2024 21:52]

M21 zit erbij en geeft om de 3 maanden security update
Hoe zit het met het updatebeleid van samsung?

Gewoon nog steeds altijd het zelfde zoals altijd was, je krijgt wellicht 1 grote upgrade(Zeker omdat het een goedkoop toestel is).
Maar wanneer je hem krijgt is ten 2de dan als nog.

Maar goed voor zo goedkoop toestel vind ik al wel een leuke prijs, ben zelf geen android fan maar zou deze denk wel aanraden om na te kijken.
Als je kijkt wat er nog veranderd is tussen Android 8-9-10 dan zijn de wijzigingen miniem. Zou er bij een toestel van €200 niet wakker van liggen. Beveiligingsupdates zijn echter veel belangrijker, en daar kan bij budget toestellen wel behoorlijk wat verschil zitten. De voorganger zat in het Android Enterprise Recommended programma, dat betekent 1 letter upgrade en minimaal elke 90 dagen (vind ik te lang eigenlijk) een security update gedurende minimum 3 jaar (zou langer mogen). Kans is groot dat de M21 dat ook zal zijn, maar nog even afwachten.
Security updates gedurende 3 jaar voor een toestel van €200 is uitermate lang als je dit vergelijkt met de Samsung S7. Voor dit 'top' toestel uit 2016 van €700 zijn de security updates gestopt na 4 jaar. Het gerommel met de veiligheidsupdates begon al na 3 jaar. Dus zo'n groot verschil is er dus niet met een budgetmodel.
Akkoord dat het lang is vergeleken met voorgaande toestellen, dat betekent niet dat we niet beter mogen verwachten. Ik zou liever het nuttig leven van smartphones verlengd zien tot 5 jaar ongeveer, zelfs de goedkopere.

Samsungs eigen pagina spreekt bij de Galaxy M20 (voorganger) dat de software support tot op zijn minst mei 2021 loopt, voor een toestel dat in februari 2019 beschikbaar was. Dat is dus maar iets meer dan 2 jaar, en dat spreekt de 3 jaar die bij het Android Enterprise Recommended programma vereist waren tegen. Maar ik kan die vereiste wel niet meer terugvinden, ben er zeker van dat die er vroeger was, maar het kan zijn dat Google dit heeft laten vallen.
Ja precies dit inderdaad. Mijn S7 doet het ook gewoon nog prima maar ik zal nu toch moeten upgraden om deze reden. Ik vind hoe dan ook de aftersales van Samsung dramatisch ook naast het matige updatebeleid. Ik heb ooit een scherm reparatie aangevraagd via de Samsung website, akkoord gegeven voor +/- 250 euro reparatie. Na het ophalen van mijn toestel kreeg ik bericht dat het scherm niet op voorraad was en dat ik voor een gereduceerd tarief van €550 euro een nieuw toestel kon krijgen of voor €60 mijn toestel ongerepareerd retour kon krijgen, ronduit schandalig! Er was geen andere optie, ook niet wachten totdat de onderdelen wel op voorraad waren. Daarnaast schijnt er voor Samsung aftersales geen formeel correspondentie adres te zijn behalve whatsapp en messenger, maar correct me if i'm wrong. Voor mij iig geen Samsung meer.

[Reactie gewijzigd door Baet op 23 juli 2024 21:52]

De voorganger zat in het Android Enterprise Recommended programma, dat betekent 1 letter upgrade en minimaal elke 90 dagen (vind ik te lang eigenlijk) een security update gedurende minimum 3 jaar (zou langer mogen).
Als dat werkelijk zo is dat 1 letterupgrade verplicht is in dat programma, dan kan TCL een stevige boete van Google verwachten want de BB KEY2 heeft nooit een letterupgrade gekregen ondanks dat 'ie in dat programma zit.
Snellader was ook standaard bij mijn Samsung Galaxy Note 5 jaren geleden, en ook op mijn Note 9..
Is standaard al jaren bij veel toestellen van Samsung, dus het zou gek zijn als deze dat niet zal hebben.

en een simpele google search bevestigt dat ook :+

[Reactie gewijzigd door stewie op 23 juli 2024 21:52]

Dit hoeft niet per definitie... mijn oude Galaxy A5 2017 had wel snelladen maar de A7 uit 2018 (nieuwer en 'hoger' in de klasse) weer niet... Ook heeft de A7 2018 micro USB waar de A5 2017 al USB C had... 🤔
Nu ja, de note is de premium lijn van Samsung, dus een toestel van +750€ verwacht ik dat dan ook wel.
Mooi ding!
Voor dat geld...

[Reactie gewijzigd door B38A12A op 23 juli 2024 21:52]

Zeker! Vooral omdat je ook een OLED scherm krijgt wat best van goede kwaliteit is waarschijnlijk.
OLED zegt niets over kwaliteit.
Tot dusver zijn er nog geen slechte Samsung OLED schermen geweest, dus op zich wel.
De vraag is wat je slecht noemt he, ik heb de Galaxy S8 gehad, het scherm was werkelijk waar schitterend, maar na een jaar en een paar maanden zat ik wel met een zwaar ingebrand scherm.
10 jaar Samsung gehad waarvan zeker 6 jaar met Oled en nog nooit inbranden gezien.
Mijn Moto X uit 2014 heeft wat UI elementen die ingebrand waren, en ik heb op dit moment een 2 jaar oude S8 waar link boven op het scherm "Edit" van de Lightroom Mobile app is ingebrand. Ik zie het alleen als ik een witte pagina bekijk, maar het staat werkelijk ingebrand.

Ik moet daarbij vertellen dat ik Lightroom voornamelijk gebruikt heb buiten, in de zomer op maximale scherm helderheid, dus dan vraag je er misschien ook om.

Dit is absoluut geen reden voor mij om van OLED af te stappen. Wat ingebrand is, is haast niet te zien, en de voordelen wegen veel zwaarder dan de nadelen.
Mwah; heb zelf vanaf de Galaxy S1 tot de S7 Edge alle S modellen gehad behalve de S5 en het inbranden is wel degelijk gemakkelijk te veroorzaken. Door specifieke handelingen die jij en ik wrs. nooit zouden doen is het binnen no time gebeurd.

Zo heb ik mijn S7 ooit aan een familielid gegeven (scherm destijds nog tip top in orde). Binnen een week kreeg ik te horen dat het scherm paarse vlekken vertoonde. Bij inspectie zag ik direct hoe en waar het scherm was ingebrand en kon ik nota bene de 'verantwoordelijke' app bepalen aan de hand van het ingebrande patroon (icoontjes en zelfs teksten duidelijk afleesbaar). Betreffende persoon had de screen off time uitgeschakeld en de brightness op max staan. Liet de telefoon vervolgens soms uren lang aan staan in dezelfde app. Voila. Max brightness + Lang hetzelfde beeld vertonen = inbranden. Guaranteed! Op garantie kunnen laten vervangen en wat denk je? Maand later hetzelfde! Trust me; screen on time zo kort mogelijk en nooit max brightness...

edit:
Foto gevonden van scherm-reparatie case

[Reactie gewijzigd door 1-0-Ed op 23 juli 2024 21:52]

Ja, maar wie zet het scherm nou max brightness en nooit uit ? Dan moet hij ook nog eens aan een lader liggen en een tijd niks doen.
Standaard zal de telefoon dit nooit doen en je moet dus bewust die screensaver/Scherm uit gaan disablen.

Herzelfde zeggen dat bijv. BMW waardeloze motoren maakt want je hebt een nieuwe gekocht en van utrecht naar Amsterdam bent gereden in zijn 2 met het maximale aantal toeren, waarbij je ook nog eens de begrenzer hebt laten verhogen (ECU flash).

Zo kan alles kapot en heeft NIETS te maken met inbranden van een Oled bij regulier normaal gebruik.
Like I said; iets wat jij en ik wrs. nooit zouden doen... Maar feit is dat OLED schermen wel degelijk kunnen inbranden... Ik stel zeker niet dat het slechte producten zijn en/of een slechte techniek. Ik heb een laptop met OLED scherm en ook mijn TV is OLED. Ik zorg er echter wel voor dat schermen zsm uit gaan of dimmen waar mogelijk en niet direct in gebruik.
Men deed het voorkomen alsof het uiteindelijk gewoon gebeurt en dat bestrijd ik. Bij verkeerd gebruik kan alles stuk.

Zoals ze zeggen:

Reken op de domheid van de mens, dan zal je nooit teleurgesteld zijn ....
Het scherm werd binnen de garantie vervangen, maar het was wel degelijk een zeer wijdbekend probleem bij de Galaxy S8, google even op Galaxy S8 Sreen Burn en er staan talloze meldingen ervan.
Tja als je googled vind je van alles.
Heb het zelf nooit gezien en op het werk hebben we honderden Samsungs en ook niet gezien.
Natuurlijk zal er altijd wel 1 tussen zitten maar als het een structureel probleem was dan hadden we er meer van gehoord.
Burn is is een groot probleem niet alleen bij de s8 alle oled toestellen van Samsung hebben er last van. Een maat van me heeft de s9 met hetzelfde probleem ook mijn Galaxy watch active en Gear S3 hebben er last van. Je toestel altijd op max brightness laten Zorgt na korte tijd al voor permanente schade. Vooral het toetsenbord is heel snel blijvend op het scherm aanwezig. Als je wat voorzichtiger bent met je scherm dan zie je na wat langere tijd hele flauwe vlekken op effen lichte achtergrond.

[Reactie gewijzigd door sygys op 23 juli 2024 21:52]

Nogmaals, zelf nog nooit gezien en van S3,S5, S7edge, Note8 tot S10E nog niet 1x iets gezien.
In mijn omgeving en op het werk ook niet tegen gekomen (honderden toestellen).

Ik zeg niet dat het niet kan maar durf wel te stellen dat het geen structureel probleem is en dat lang niet iedereen ermee te maken gaat krijgen.
Mind you dat die schermen ook gebruikt worden in het overgrote deel van de andere smartphones op de markt en dan hadden we hier veel meer van gehoord.

Je kunt van ieder toestel van Apple, Samsung, Huawei, etc. ook voorbeelden vinden van brandschade aan accu's. Toestellen die smelten, etc. Terwijl vrijwel niemand hier ooit zoiets vanuit de eerste hand heeft mee gemaakt.
Is het inbranden van Oledschermen niet per definitie al een structureel probleem? Of het nu bij telefoons, tv's is, het is een probleem wat tot nu toe altijd voorkomt. Het feit dat niet iedereen er mee te maken krijgt betekent nog niet dat het niet structureel kan zijn.
Daarmee is het volgens mij ook redelijk algemeen bekend dat bij oled er een groter risico op inbranden is.
En daarom hebben ze maatregelen zoals pixel shiften en dergelijke en dat werkt gewoon goed.
Heb ook een Oled TV dus ook daar praat ik uit ervaring.
Nogmaals, ik herken de problemen niet en zou me voor 199 euro (want daar hebben we het over !) me helemaal niet druk maken.
Ik type dit op een S8 die ik bij release heb gekocht. Geen burn in te zien. Hiervoor gebruikte ik een s9, ook geen burn in. De s9 van mijn partner heeft ook geen burn in.

Of er zijn verschillende typen schermen waarbij de ene slechter is dan de andere of de use case is heel anders.
ik kan anders ook de letters en cijfers van me keyboard in me huidige S8 scherm ingebrand zien staan
Heb ook al van het begin een S8, scherm op hoogste resolutie en redelijk helder altijd.
Niets van inbranden te zien..
Lijkt me IMHO niet heel gek. Is toch echt jouw eigen schuld dat je telefoon valt, al had je je andere mankement al aangemeld. Ook een beetje lastig bewijzen dat je je telefoon niet eerst had laten vallen, en toen pas aanmeldde voor de burn-in reparatie, toch? Als ik dit iemand zou aanrekenen zou, hoe vervelend het ook is, jij het zijn, niet Samsung.
Klopt niet, backcover was gebroken. Digitizer en lcd was intact.

Dus zeg het maar, alleen omdat de achterkant gebroken was, was het toestel geheel uit garantie.
Iemand knalt achterop je mercedes. Maar je 2.0 liter motor vertoont mankementen door niet goede toerental te draaien, zie je het verschil?
Ligt er ook aan hoe je je scherm gebruikt. Ik heb eenruim 3 jaar oude tablet met oled, zeker wel slijtage (gele waas), maar geen inbrandingsverschijnselen. Dezelfde apps op hoge helderheid werkt wel lekker voor inbranding. Met de nieuwere technieken zou het overigens minder snel moeten gebeuren meen ik me te herinneren.

S7 en note 8 zie ik ook regelmatig voorbijkomen moet ik zeggen. Lage helderheid helpt al heel veel
Ik heb nooit echt stilgestaan bij inbranden maar ik heb mijn S7 en S5 eens goed bekeken en inderdaad, allebei een beetje ingebrand met google maps. Ik weet ook precies hoe dat komt: vooral 's zomers staat de telefoon op full brightness als ik de auto navigeer. Soms wordt hij door de zon ook goed heet, dat zal wellicht ook niet helpen. Maar bij normaal gebruik was het me nog nooit opgevallen, pas nu ik er naar zocht zie ik het.

Deze M21 klinkt als een mooie vervanger voor mijn twee twee huidige teleoons (privé + werk). Als hij uit is eerst maar eens wat reviews afwachten.
De gele waas is niet Nachtmodus, verkleurde screen protector of vuil?
Nope, staat gewoon of op normale modus of op energiebesparjng, dus geen nachtmodus. Screenprotectors gebruik ik niet. Maar het is wel subtiel, alleen als je er een ander scherm naast legt, valt t op. Blauw slijt het snelste. Maar dat ding van mij is uit 2016 alweer, dus het zou nu wel beter moeten zijn tegenwoordig. Nog steeds mooier dan een LCD-scherm imo
Mijn S8 had ook op het einde een ingebrand scherm. Bij mij was waze de boosdoener
Bij mij ook... is twee keer onder garantie vervangen. Langere tijd op max brightness doet dat met OLED, en dat is nou juist hoe Samsung het ingesteld heeft.... de slider voor brightness heeft een rood gebied, maar als je automatische brightness ingesteld hebt staan, houdt Samsung de S8 in ieder geval voor hele lange tijd in dat rode gebied.
Bij de S2, S3 heb ik het niet gezien, en nu bij de S20 ook nog niet, maar inbranden is zeker een reeel gevaar bij OLED schermen als je veel hetzelfde weergeeft (in lichte kleuren) op max brightness.
Toch weerhoudt het me er niet van om OLED schermen te nemen, want het contrast is vooral zoveel mooier dat ik liever wat ga spelen met handmatige helderheid dan over te stappen op LCD.

Deze M21 ziet er wel interessant uit voor mijn vader. Die hoeft geen toptoestel, en wil lang doen met zijn accu. Goede prijs voor de specs als ik het zo zie.
Ik heb m'n S8 nu iets meer dan 2 jaar en nog steeds geen inbranden oid gehad. Scherm ziet er nog uitmuntend uit.

De accu daarentegen is momenteel wel iets om van te huilen, zelfs op z'n "spaarstand".
Mijn 4 jaar oude s7 heeft nog geen inbranding op het scherm. Brightness altijd op auto
Moet zeggen, ik heb een S2, S3, Note 4, S6, S8 gehad en nu een S10 (Ooit ook wel eens een Xperia Z2, iPhone 6 Plus, OnePlus gehqd :-P) en bij al die toestellen heb ik maar 1x een burn in gehad. Nota bene bij de S8, al was daar wel een en ander voor te zeggen, na een trip naar het zuiden van Frankrijk (& terug uiteraard) en 2 maand later een roadtrip door Italië, in volle zomer. Ik gebruikte men S8 als navigatie, met de TomTom-app. Hierdoor was er een UI-element van deze app ingebrand. Moet er wel bijzeggen, dat dit was aan volle helderheid, bij zeer warme temperaturen en uuuren aan een stuk rijden. Ik had er al vaker van gehoord, maar zelf nog nooit voorgehad. Vandaar mijn lakse houding. Dus het kan zeker, maar je moet er wel wat voor doen denk ik dan. Om even heel ver van dit topic te gaan, mijn Xperia Z2 (waar ik in de korte tijd dat ik hem had, was ik zeer over te spreken, met name de snelheid en batterijduur) was wel na 4 weken rijp voor de vuilbak. Ik zal wat pech gehad hebben. 1x met een silicon case laten vallen, achterkant gebarsten... week nadien, telefoon gebogen aan de aan-toets. Dit zal waarschijnlijk gekomen zijn doordat het achterste glas, het frame niet meer ondersteunde. Maar 2 weken later was het scherm ook gebarsten. Waarschijnlijk door het gebogen frame. Maar zo brandt het geld snel uit je zakken. Nooit nog voor Sony durven gaan. Waarmee ik wil zeggen, er valt over elk merk of model wel iets te zeggen...
Nee maar hij zegt wel dat de OLED die je krijgt waarschijnlijk van goede kwaliteit is.

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 23 juli 2024 21:52]

Hij lijkt qua specs enorm op de Samsung a40. Zelfde prijsklasse en enorm tevreden mee.
Als die processor een beetje vooruit te branden is, dat is vaak een probleem bij de budget samsungs.
Is er ergens een site waarbij deftige battery duur testen doen op smartphones in het lagere segment?
Ik wil graag deze eens afzetten tov Moto G8 Power Lite.
Gsmarena heeft de data alvast ook niet :(
Samsung M30s is ongeveer hetzelfde met specs en die heeft GSMarena wel gereviewed.
Superbedankt! Was me nog niet opgevallen. Per ongeluk ook eentje voor Moto G8 Power lite :)
M31 is nu de betere versie met meer RAM trouwens dacht ik :P Van de M30s weet ik alleen dat die alleen in Duitsland verkrijgbaar was als meest dichtstbijzijnde land. M31 is ook niet in Nederland denk.

Moto G7 Power heeft alsnog meer battery life dankzij de SoC. Moto G8 Power wellicht evenveel of meer dan de M30s. Allemaal afgaande van GSMarena cijfers en eigen ervaringen met de Moto G Power telefoons.

[Reactie gewijzigd door coolkingler1 op 23 juli 2024 21:52]

Ik zou eerder voor samsung gaan, motorola geeft minder updates (1 androidupdate ipv 2)
Mooie smartphone, erg netjes deze specs voor die €219.-. Het lijkt mij een volledige rebrand van de M30s, die voor zover ik kan zien exact dezelfde looks, specificaties, gewicht en afmetingen heeft:
https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_m30s-9818.php
Wel fijn om nu deze telefoon ook gewoon in Nederland te kunnen kopen :)

[Reactie gewijzigd door Neofloppy op 23 juli 2024 21:52]

Alleen front camera is iets anders, verder inderdaad zelfde op de Android versie na. Samsung M31 is nog interessanter:

https://www.gsmarena.com/...hone2=9818&idPhone3=10111
Ja, die heeft wel NFC. Dat mist helaas op de M21
Inderdaad. Als de prijs neit veel hoger is heb je ook nog meer en betere camera sensors.
De M21 heeft gewoon NFC :)
Deze zit dan tussen de A en de S-reeks, toch?
Wie kiest er dan nog voor een A50 of A70?
Ik als die nog steeds een 5" scherm heeft
Het heeft geen zin om beelddiagonaal van toestellen met verschillende beeldverhoudingen te vergelijken. Een 5" 16:9 scherm is even breed als een 5,6" 19:9 scherm, en de lengte zal ongeveer ook dezelfde zijn aangezien de bezels boven en onder nu veel smaller zijn dan bij de toestellen van een paar jaar geleden met 16:9 schermen. Je moet kijken naar de fysieke afmetingen. De Galaxy S20 heeft een beelddiagonaal van 6,2"en beeldverhouding van 20:9 maar die is in de lengte en breedte kleiner dan mijn 16:9 5,3" Nokia 8.

De A50 is even groot als de M21 trouwens, en is ook behoorlijk lang en breed, alleen iets dunner.
Een 6.4" OLED-scherm met 1080P resolutie voor €219,-. Dit konden we drie jaar geleden niet dromen.

Samen met de 6000 mAh accu lijkt mij dit een erg interessant toestel, good job Samsung. Mooi toestel voor mensen die willen upgraden van een Lenovo P2.

[Reactie gewijzigd door Jvann op 23 juli 2024 21:52]

Mijn realme x heeft een 6.5 inch oled scherm en koste 150 euro, het kon dus al een tijdje.
Daar heb je gelijk in, maar ik had erbij moeten zetten dat ik voornamelijk doelde op telefoons die uitgekomen zijn op de Nederlandse markt. Die liggen qua prijs een stuk hoger, maar zeker voor een bekend en duur merk als Samsung is zo'n toestel een mooie prestatie.

[Reactie gewijzigd door Jvann op 23 juli 2024 21:52]

Daar ben ik het mee eens, maar je moet wel rekening mee houden dat de prestaties en kwaliteit redelijk slecht zullen zijn, ondanks dat het een Samsung is, zie de reviews op tweakers van de Samsung A51, dat toestel is één grote ellende.
Staat in de productomschrijving van A51 dat processor niet de zwaarste apps goed aan kan.
Maar voor de M21 zijn specs beter en geeft product omschrijving aan dat toestel geschikt is voor games.
Reviews spreken lovend over de vlotte proccessor dus misschien eerst wat beter onderzoeken dan maar wat aannemen voortaan?
Heb net een A51 en een M21 is onderweg dus zal er binnekort achterkomen wat het verschil is.

[Reactie gewijzigd door Triggernl op 23 juli 2024 21:52]

Nee in de product omschrijving van de a51 staat niet dat die geen zware apps aan kan, heb dat overigens nog nooit zien staan in een productomschrijving. Vlotte cpu zou ik het trouwens ook niet willen noemen, hij is langzamer dan de snapdragon 710, de oude middenmoot van qualcomm.
Maar dat is dan niet 3 jaar geleden toch :o?
Kijk nou van dit soort telefoons word ik blij.

Mijn telefoon voordat ik de OnePlus 6 had aangeschaft was namelijk de Lenovo P2, en de batterij leven was geweldig vooral met Pokemon Go.
De Moto G Power telefoons komen in de buurt van die battery. :)
Klopt, maar de Lenovo P2 heeft een goed oled scherm, de moto G Power een LCD.
Ik denk dat deze Samsung mijn P2 gaat opvolgen.

Edit: typos

[Reactie gewijzigd door E-Flex op 23 juli 2024 21:52]

Hoe heb jij het zo lang vol gehouden met je P2? Die van mij ging helaas dood na 2 jaar trouw gebruik toen ik hem per ongeluk liet vallen :(

Zou me 200 euro kosten om het weer te repareren dus ben ik gaan kijken naar de OnePlus 6 lol.
Daarmee is hij twee tientjes duurder dan de M20 van vorig jaar.
Maar wel een absurd grote sprong vooruit voor 2 tientjes. Camera is beter, dubbel zoveel opslag, batterij is 20% groter.

Eerlijk gezegd ben ik onder de indruk.

De M20 kwam wel in midden 2019 uit met Android 8.1 (terwijl 9 al lang beschikbaar was), maar weet iemand hoe het zit met software ondersteuning voor deze? Lijkt me een interessant toestel.

En wat is eigenlijk het verschil tussen de A-serie en de M-serie? Springt de ene in iets uit over de andere?

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 23 juli 2024 21:52]

De M20 had een 2340x1080 scherm? Was wel een LCD trouwens.

[Reactie gewijzigd door IThom op 23 juli 2024 21:52]

Hoe verhoudt deze telefoon zicht qua cpu/gpu tegenover de Pocophone f1?
En weet iemand hoe het met de updatecyclus van deze telefoon zit?

Voor mij is batterijduur en updates het belangrijkste aan een toestel. Omdat ik van vroeger nog weet dat Samsung het makkelijk maakt om je eigen rom erop te zetten is updaten wel erg belangrijk.
Alsook, weet iemand als de batterij vervangen kan worden zonder het toestel open te breken?
Je moet niet verwachten dat dit toestel ook maar in de buurt komt van de pocophone qua prestaties, de samsung budget phones staan bekend om hun langzamere processors.
Een grove vergelijking geeft aan dat de poco 45% sneller is.
'Jammer' van het formaat. De M20 was nog een mooi 'power' alternatief voor de compactere A40, maar deze neigt meer naar het formaat van de grotere A50 / A51. Maar mooie zet om weer een prijsbewust toestel in de markt te zetten met deze zeer werkbare specs en sterke batterij!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.