Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Halo: Reach-pc-spelers kunnen anti-cheat-software omzeilen om mods te gebruiken

Ontwikkelaar 343 Industries laat spelers de anti-cheat-software van Halo: Reach op de pc omzeilen. Daarmee kunnen gebruikers mods voor het spel installeren. Na de release zal de ontwikkelaar ook volledige ondersteuning voor mods toevoegen aan de game.

343 Industries brengt deze week Halo: Reach voor de pc uit. De Halo-ontwikkelaar kondigde eerder al aan dat de pc-port na de release ondersteuning voor mods zou krijgen, maar dat dit nog wel even op zich kan laten wachten. Het bedrijf zegt dat het gestaag doorwerkt aan volwaardige mod-ondersteuning. Gebruikers kunnen wel bij de release de anti-cheat-software uitzetten om direct mods te gebruiken, meldt de ontwikkelaar op Reddit. Spelers kunnen op die manier de spelcampagne en custom matches spelen met mods.

Gamers die dit doen kunnen niet meedoen aan online games via matchmaking. Om die online modi te spelen, moeten gebruikers een originele game-installatie hebben. De ontwikkelaar raadt spelers dan ook aan om een backup van de gamebestanden te maken, zodat spelers gemakkelijk kunnen wisselen.

Halo: Reach komt dinsdagavond om 19:00 uur uit voor de pc. De game zal te koop zijn via Steam en de Microsoft Store. Bezitters van de Xbox Game Pass kunnen de game ook direct spelen op de pc. In de toekomst komen ook andere Halo-games uit voor de pc als onderdeel van The Master Chief Collection. Halo: Reach is de eerste titel uit deze collectie die uitkomt.

Door Daan van Monsjou

Stagiair nieuwsredactie

03-12-2019 • 15:03

24 Linkedin Google+

Reacties (24)

Wijzig sortering
Lichtjes offtopic. Ik heb zelf nog nooit HALO gespeeld, maar wel interesse deze game te gaan halen op Steam. Veel goede verhalen over gehoord zowel single als multiplayer. Maar wat is de beste chronologische volgorde om deze games te spelen en welke game is het leukste en beste betreft multiplayer volgens de fans?

Ik heb destijds wel genoten van de Red VS Blue series en Pure Pwnage met hun Halo (3? geloof ik) aflevering. Vooral dat oldskool Hiphop nummer deed t m. Verder ook beide leuke web series over videogames.

Ik kijk in ieder geval enorm uit naar deze games!
Voor het verhaal is het misschien het leukst om de chronologische volgorde aan te houden zoals ze ook released worden nu.
Qua gameplay (er van uitgaande dat ze dat niet veranderen) zal het misschien wennen zijn van halo reach naar 1 en 2 aangezien die gameplay wat ouderwetser is dan Reach :P
Dus al met al, beginnen met Reach voor het verhaal en blijven steken bij Reach voor de multiplayer?
De oudere delen wil ik voornamelijk spelen voor het verhaal namelijk, multiplayer is vernieuwing vaak wat fijner spelen dan oude wat houterige games.

Ik merk dat ook bij de Souls series games. Ben begonnen ooit met Demon's Souls t/m Dark Souls 3. Laatst geprobeerd Demon's Souls weer te spelen, maar kwam er achter dat betreft houterige besturing en ruzie met de camera angles, deze game inmiddels enorm gedateerd is. Kort gezegd, mijn herinneringen aan de game voelen anders aan, dan het daadwerkelijk weer oppakken.
Ik neem aan dat dit ook zo zal voelen met de multiplayer van de oudere Halo games.
Ik moet zeggen dat de multiplayer van Halo CE iig nog erg leuk /kan/ zijn, ik heb dit nog jaren op LANparty's op school gespeeld aangezien dit lekker makkelijk op de schoolcomputertjes draaiende te krijgen was. Aan de andere kant is ws zelfs kruisje-nulletje nog wel leuk op een enthousiaste lan-party, dus misschien zegt dat niet zo heel veel. Van houterige besturing is imo niet echt sprake, maar het is allemaal wel wat ouderwetser natuurlijk. En de pistol is belachelijk OP, maar dat kan ik eigenlijk wel waarderen.

De originele Halo 2 port voor PC heeft wat vervelende dingen zoals Games for Windows Live, en heb ik volgensmij nauwelijks gespeeld.
Ik zou gewoon lekker beginnen met de 1e Halo, ik neem aan dat de speler zelf wel de chronologie kan verwerken tijdens het spelen, wetende dat Reach een pre-quel is.

Precies wat je zegt, het is waarschijnlijk fijner om met elke game een upgrade in gameplay (en graphics) te krijgen :)

Ik heb deze ook op mijn lijstje staan, maar wacht lekker tot de hele bundel compleet is voor ik aanschaf. En dan uiteraard bij de eerst daaropvolgende steam sale :Y)
Halo 1 is wel verplichte kost. Die introduceert de verschillende vijanden het beste. Met name de 'derde' partij is wel een geniaal moment.
De games komen in chronologische volgorde uit, dus daar hoef je je niet druk over te maken. Wat je wel kan doen is Halo Wars (ook op Steam en goedkoop tot 7 uur vanavond) spelen, dat speelt zich af voor Reach.
Ik heb destijds wel genoten van de Red VS Blue series
Geweldige serie! Echt zoveel om gelachen!
Maar om hoe de games te spelen, volgensmij gewoon hoe ze in de Master Chief collectie zitten. Halo: Reach, Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2: Anniversary, Halo 3, Halo 3: ODST Campaign, and Halo 4.
Het verhaal van Halo in het algemeen is wel top. Zelf vind ik de spellen met Master Chief (1, 2, 3 en 4) leuker dan de subspellen, maar deze voegen wel extra elementen aan het geheel toe.

Gameplay is van alle Halo's (als je COD bijv. gewend bent) wel minder, maar het heeft ook weer iets.

Ik heb de collection al gekocht en de eerste 4 missies van Reach weer gedaan en herbeleef oude herinneringen maar dan op mijn favoriete platform (PC) :D
Prima compromis wat mij betreft, wel moeten ze zorgen dat die mods automatisch uitgezet worden voor dat de anticheat weer aangezet kan worden. Ik heb jaren geleden namelijk hetzelfde gedaan met de oorspronkelijke black ops, VAC uit (Via het menu, niet via tools), mod loader aan en vervolgens leuke lobby's hosten met minigames. Maar het was wel altijd goed oppassen / voor de zekerheid de PC wipen omdat ik niet perongeluk een VAC-ban wou krijgen als die aan sprong met de mods nog present. Ik hoop dat ze daar rekening mee houden zodat mensen niet perongeluk bans krijgen als ze op de verkeerde knoppen klikken.

[Reactie gewijzigd door henk717 op 3 december 2019 15:07]

of via een officiele installer de mods kunnen instaleren.

hierdoor kunnen ze een aantal checksums toevoegen die aangeeft van HE ik ben modded game met auto aim en kill aura.

waardoor online play disabled is
Andersom juist: checksum dat het niet zo is (whitelisted/verified mods) en matchmaking doorlaten
of beide.

waarbij ze dan 3 servers hebben:
1: vanilla/no mods
2: official approved mods:
3: FREE FOR ALL, NO RULES all mods allowed {EXCEPT HACKING the server/other players} {dus mods zoals infinite ammo/ kill aura/auto aim no scope. rocket launcher ammo op de sniper. met 100% accuracy }
Offline prima, maar dat bs gemod in GTA V is helemaal niks en mag geweerd worden .
Online mods zijn ook prima zolang ze maar zorgen dat die mensen niet gemixt worden met mensen die zonder mods spelen. Dan zou ik het spel heel misschien nog eens starten.
Toen ze je nog gratis geld gaven was er nog wel wat aan, maar dat is nou net het enige waar R* wat aan gedaan heeft.

Eens per kwartaal start ik het op, om er vervolgens weer achter te komen hoe belachelijk lang de load times zijn (om in een online match te komen, niet om het spel te starten) en geef ik het weer op. Dat en de powercreep.
Of dat Ja, ik hoef dat iig niet meer een of ander "debiel" die op mm rug zit..
Vroegah met Counter-Strike: Source en TF2 waren er zat mods te krijgen via o.a. Gamebanana. Daar kon je in dat geval custom skins, HUDs en wapen-model replacements downloaden die je lokaal kon installeren. Middels sv_pure 1 kon je als server-owner in dat geval alle custom user content weren. Dus als je op een server wou die die functie aan had staan, kon je niet de server in met je skins.

Nu in het tijdperk van matchmaking is dit wel een stuk minder geworden helaas. Vind het altijd wel jammer dat in bijvoorbeeld CS:GO er niet zo veel vraag is naar zombie, surf en meer. :'(
Reach komt ook uit voor de Xbox One (zie nieuwsbericht van 15 november). Voor de volledigheid ;)
Op YouTube staan al verschillende filmpjes waarin mods worden getoond van de flights (betas)

Ik heb enorm veel zin om vanavond te spelen. Je kan de game vanaf 7 uur downloaden.
Me too, heb m'n agenda leeggemaakt. (lees: ik heb niet eens in mijn agenda gekeken maar zoals elke dinsdagavond is er sowieso niks gepland :D ) maar vanavond wordt het dus geen Netflix. :Y)
nu alleen nog de keuzevrijheid om de games niet chronologisch te spelen....
en de audio moet echt gefixed worden, volume balans is ver te zoeken.
zelf als je het afstelt.
Die keuze zal er uiteindelijk wel komen zodra alle content (incl. mods) wordt vrijgegeven.
Audio heb ik zelf geen problemen mee, was vanaf de launch eigenlijk al goed.

Voor de rest was het echt een enorm nostalgisch momentje toen de intro muziek begon O+
Voor de rest was het echt een enorm nostalgisch momentje toen de intro muziek begon O+
dat wel :)


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True