Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Bethesda stelt Switch-versie van The Elder Scrolls: Blades uit tot begin 2020

Bethesda stelt de release van de Switch-versie van The Elder Scrolls: Blades uit tot begin volgend jaar. De gratis rpg kwam eerder al uit voor Android en iOS. Het bedrijf voert in december nieuwe elementen toe, waaronder een aangepast lootsysteem en een pvp-modus.

Bethesda zegt in een blogbericht dat het allerlei veranderingen in petto heeft voor The Elder Scrolls: Blades en dat dat heeft geleid tot het uitstellen van de release van de versie voor de Nintendo Switch. Deze versie werd tijdens de E3-beurs getoond en had nog dit jaar moeten uitkomen. De uitgever geeft nog geen exacte releasedatum.

De veranderingen waar Bethesda over spreekt, zijn onderdeel van update 1.5, die in december uitkomt voor de mobiele versie. Daarbij gaat het onder meer om aanpassingen bij het vergaren van loot. De timers voor Chests verdwijnen, waardoor ze direct zijn te openen. Tot nu toe moeten spelers daarbij wachten of geld betalen om het proces te versnellen. Daarnaast is er vanaf versie 1.5 meer buit te vergaren door vijanden te verslaan en worden er guilds geïntroduceerd.

Een andere vernieuwing is de toevoeging van een pvp-arena, zodat spelers het in een best-of-three tegen andere spelers kunnen opnemen en loot kunnen verdienen. Om toegang te krijgen tot deze modus moeten spelers minimaal level 5 zijn en de vorderingen in deze arena worden bijgehouden op leaderboards. Bij de pvp-wedstrijden wordt crossplay tussen de mobiele versies en de Switch-versie ondersteund.

In The Elder Scrolls: Blades kruipen spelers in de huid van een lid van de Blades-groepering en moeten ze vanuit een eerstepersoonsperspectief de oude glorie van hun verwoeste stad proberen te herstellen. De game is niet te beschouwen als bijvoorbeeld een mobiele versie van Skyrim. In Blades draait het vooral om kleinere queesten en het beheren en herbouwen van een stad.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

27-11-2019 • 15:57

49 Linkedin Google+

Reacties (49)

Wijzig sortering
Hopelijk komt van uitstel, afstel. Wat een gedrocht, de naam Elder Scrolls onwaardig.

[Reactie gewijzigd door doobieters op 27 november 2019 15:58]

Helemaal mee eens. Bethesda valt tegenwoordig in het rijtje van 'anti-consumer' AAA uitgevers als EA, Activision, Ubisoft, Epic.

Na de flop van Fallout 76 en voortdurende drama daaromtrent proberen ze hier nog een cash grab uit te geven. Hopelijk zien meer mensen in wat Bethesda voor een bedrijf geworden is en lopen ze met een grote boog om hun spellen heen. Wellicht dat Bethesda dan weer een beetje normaal gaat doen.
Ik snap niet wat Epic in je rijtje doet als 'anti consumer'. De hoeveelheid content die ze weggeven ook in combinatie met hun Engine is ongekend. Voor beginnende studio's en enthousiastelingen maken ze het mogelijk om hun Engine met alle functies gratis te gebruiken. Dit is niet alleen game gerelateerd, maar ook voor andere visuele zaken.

Men is alleen gefrustreerd op Epic omdat ontwikkelaars bepaalde games tijdelijk alleen op hun game store aanbieden. Maar dit is voor hun noodzakelijk om de voorsprong van Steam in te halen. Ja Steam is op de meeste vlakken beter dan de Epic game store, maar ze hebben 15 jaar voorsprong.
Daarbij komt dat ze inderdaad lootboxes hebben in bijvoorbeeld Fortnite, maar de game zelf is gratis te spelen en je hoeft niets te kopen. (spel nooit gespeeld verder)

Ik vindt EA en Activision, Blizzard en Ubisoft toch heel wat erger dan Epic.
Even terzijde van wat mensen van Epic vinden; 15 jaar voorsprong is natuurlijk flauwekul. In die 15 jaar had Epic kunnen afkijken wat steam zo goed maakt en het compleet in eigen stijl na kunnen maken.

Ze hadden in ieder geval makkelijk de basis functionaliteiten er in kunnen stoppen zoals een winkelmandje (die er geloof ik nog steeds niet is).
Waarom is dat flauwekul? Steam bestaat sinds 2003, Epic heeft zijn game store sinds 2018.
Daarvoor heeft Epic Games geen eigen games meer verkocht in grote aantallen. Dus er was voor de rest helemaal geen behoefte naar een store en de concurrentie aan te gaan met Steam.

Men is begonnen met een game launcher om zo alles op een plek te hebben van zowel de games die ze zelf aanboden als hun Engine en een marketplace voor hun Engine. Pas na succes van Fortnite is Epic onwijs veel geld gaan verdienen waarbij hun eigen platform is gaan maken om zo concurrentie te bieden aan bijvoorbeeld Steam.

Ik ben het met je eens dat men inderdaad makkelijk bepaalde functies had kunnen implementeren, maar dat kon Steam vroeger ook wel maar men had ook andere prioriteiten. Het heeft soms ook jaren geduurd voordat Steam bepaalde (simpele) functies geïmplementeerd had. Maar dit heeft verder niets met anti-consumer te maken.
Mijn punt was ook niet Anti-consumer (al maakt de epic store het de consument niet makkelijk tbf), mijn punt was je maakt een claim dat ze 15 jaar voorsprong hebben terwijl ze, zoals ik al eerder zei, in die 15 jaar makkelijk een carbon copy steam hadden kunnen maken en er een eigen stijltje aan hadden kunnen geven.

Dat prioriteiten anders lagen zou niks uit moeten maken aangezien het hun eigen besluit is geweest om een store te maken, ze hadden hier alle tijd voor om het in orde te maken voor dat ze het een release gaven. Vergelijkbare platformen zoals GoG Galaxy en *shudder* origin zitten wat dat betreft nog beter in elkaar en hadden bij release al gelijk de standaard features en steam had daar ook een flinke voorsprong maar kennelijk kan het dus wel ? waarom Epic dan niet?

Dat Epic hier voor geen geld zou hebben klopt ook niet, het bedrijf kreeg in 2012 anders al flink wat centjes dankzij Tencent die een investering van 330 M er in had gepropt (https://www.polygon.com/2...games-stock-acquisition). Het succes van Fortnite had hier dus nog langer na geen invloed want die game kwam pas jaren later uit (https://nl.wikipedia.org/wiki/Fortnite).

Tencent is overigens ook waarom veel mensen liever geen Epic spullen gebruiken aangezien ze privacy niet zo hoog in het vaandel hebben staan en dit ook deels overbrengt op Epic (https://www.polygon.com/2...ore-controversy-explained en https://arstechnica.com/g...ore-is-not-spying-on-you/ ).

EDIT: In het 1 na laatste artikel geeft Epic zelfs toe de store in een halfbakken state te hebben gereleased dus tsja neem dat zoals je wilt.

[Reactie gewijzigd door Ryth op 28 november 2019 12:52]

Dus jij doet ook zaken op je werk die totaal niets met je werk te maken heeft en je baas is blij dat je daar al die uren aan besteed? Sorry maar men gaat zich niet verdiepen of tijd en geld investeren in zaken waar men niet mee bezig is. Daarbij hadden gelukkig al die andere game launchers wel allemaal dezelfde functies als Steam wanneer men begonnen is. Zoals Uplay, Origin etc..

Ik weet daarnaast niet over welke functies je praat en wat je precies allemaal mist in de Epic store. Maar het zal allemaal wel erg verschrikkelijk slecht zijn. Persoonlijk speel ik een spel of gebruik ik de engine en kan doen en laten wat ik wil zonder problemen.

Mooi dat je denkt dat Epic dus geen tijd en resources besteed in het maken van een Engine. En ondersteuning daarvoor moet bieden. Epic had voor Fortnite nog maar paar kleine teams die zich bezig hielden met het maken van games. Dus dat geld waar je over praat zal dus hoogst waarschijnlijk besteed zijn aan hun Engine en Resources daarvoor.

Daarnaast snap ik niet waar de discussie over gaat want ik geef je gewoon gelijk dat de store niet goed genoeg is in vergelijking met Steam. Maar daarom ben je niet anti-consumer daar waar mijn hele reactie over gaat en ging.

Edit: Als Epic dus toegeeft dat de store te snel geleased is betekend dat dat ze dus blijkbaar andere prioriteiten hadden. Net zoals ik al aangegeven heb. ;) Dus wat wil je nu precies met je hele reactie bereiken? Of wil je gewoon graag dat iedereen stopt met het gebruiken van de Epic Store?

[Reactie gewijzigd door Andyk125 op 28 november 2019 13:53]

Amen! Ik wordt een beetje moedeloos van de hip-to-hate "oh het is Epic, dan laat maar" reacties op alles dat er ook maar een beetje mee te maken heeft (en veel vaak ook helemaal niet). /offtopic

Verder zie ik wel Bethesda een beetje schuld bekennen door die gewraakte loot-timers uit deze game te halen. Ze zullen zich toch realiseren dat dit soort moneygrabs het imago niet goed staan, ze lijken toch wel een beetje te luisteren naar de feedback. Of het voldoende is, is een tweede. Ik blijf er in ieder geval van weg. Als ik al microtransacties in een mobile game wil doen, is dat voor een indie developer die daadwerkeljik afhankelijk is van dit soort inkomsten, in plaats van de aandeelhouders te pappen.
Ik ga een autofabrikant worden, de concurentie heeft wel decenia voorsprong op mij dus ik start met paardenkarren te verkopen.

Ik open een supermarkt, maar je kan maar een artikel per bezoek kopen.

De annalogie gaat niet helemaal op, maar heb overdreven om mijn punt duidelijk te maken.
De annalogie slaat gewoon helemaal nergens op. Je moet ergens beginnen en er is geen software ontwikkelaar geweest die zijn of haar product in de eerste keer helemaal goed heeft, laat staan perfect. Ook Steam heeft er jaren over gedaan om een fatsoenlijke infrastructuur op te zetten.

Net als @Ryth wat wil je precies bereiken met deze reactie? Jij vindt dus omdat de store minder is dat ze daarom anti-consumer zijn?
Er is een verschil tussen een product beschikbaar maken met minimale features en een halfafgewerkt product...
Volledig akkoord.
Blades verdient de aandacht die het op deze site krijgt echt niet. Als er dan toch mobile games hier in de nieuwsfeed hoeven te verschijnen, zijn er honderden die dat meer verdienen dan deze cashgrab.
Gatver wat is Bethesda toch een verschrikkelijk bedrijf geworden. Ik heb de hoop op een fatsoenlijke Elder Scrolls game single player al opgegeven omdat ik er geen vertrouwen meer in heb dat er niet allerlei paywalls in zullen zitten of een gedwongen online gedeelte om zo te blijven cashen.... En wij met z'n allen nog te keer gaan over horse armor.... Het is alleen maar erger geworden helaasz fallout hebben ze voor mij ook helemaal verpest. Vond de hele essentie van Fallout al weg in Fallout 4. Ik had echt geen zin in het bouwen van settlements en als een soort mech met een powerarmor rond te lopen.... Ik was zwaar verliefd op fallout 1 en 2 en vond het heel gaaf toen er een 3(D) kwam maar er is mijn inziens weinig van de oude fallout over.
Nochtans zal dit meer geld verdienen dan wat jij een "goed" mobiel spel vindt.
Volgens mij zit hier echt niemand op te wachten. Je kunt net zo goed Skyrim gaan spelen, alleen heb je dan wel een goed spel.

Had liever gezien dat ze Fallout ook op de Switch uitbrengen. Veel meer Skyrim gespeeld op de Switch dan al die jaren op de PC.
Voor Fallout krijgen we The Outer Worlds nog op de Switch 😜
The outer worlds is goed, maar als ik FO 3 en/of 4 op de Switch kon spelen die even goed is als Skyrim qua kwaliteit dan zou ik daar geen nee tegen zeggen.

Vooral omdat ik niet kan zeggen hoe die op de Switch gaat zijn.
Ik zie graag Fallout 3 of New Vegas op de Switch verschijnen. Maar ik zie dat niet meer gebeuren, een jaar na Skyrim had ik wel een Fallout titel verwacht, maar inmiddels zijn we twee jaar verder. Kennelijk is er meer vraag naar games zoals Fallout Shelter en The Elder Scrolls: Blades :-p
Ja, vanuit de aandeelhouders :+
Helaas echt absoluut in geen velden of wegen te vergelijken...
Ik heb zo'n 40 uur in The Outer Worlds gestopt en daarmee zit ik aan de hoge kant, de meeste mensen zijn er veel sneller doorheen. En that's it, dan ben je er echt wel klaar mee. Die game is het gewoon niet waard om vaker te gaan spelen en zoveel valt er niet te ontdekken. Fallout 3, NV en 4 heb ik allemaal zo'n 400-500 uur in zitten ongeveer, wellicht meer (moeilijk exact te zeggen omdat Steam niet altijd goed telt als je met mods speelt en ik ook op console nog het een en ander gespeeld heb).
TOW leek in het begin heel wat, en de conversaties zijn zeker goed gedaan, maar een vervanging voor Fallout is het gewoon echt niet... helaas.
Ik moet jou spijtig genoeg gelijk geven. Er mist echt iets, een spark? Fallout NV was grauw en helemaal niet zo strak en cartoony. Die game had die polish ook niet nodig want toch scheen deze op magische wijze. Wat een herinneringen!
Wanneer je The Outer Worlds uit hebt ben je er gewoon klaar mee en dat had ik niet zien aankomen! Desalniettemin is het wel de moeite. De werelden, steden en dialogen zijn best wel een zicht! Ik vond vooral de skilltree teleurstellend, alsook de wapens en de skills heb ik nooit gebruikt, noch van mijzelf noch van de companions. Ook de tech wapens niet. Hopelijk komt er een tweede deel die dit allemaal kan rechtzetten!
Bijzonder dat ik over The Witcher 3 voor de Switch hier niks gelezen heb, en "Elder Scrolls" Blades (tussen aanhalingstekens ja) wel. Wat een ontzettend slecht spel.
90 uur en counting nu met witcher op de switch. En ja ik heb hem op de pc ook al helemaal door gespeeld 2 jaar terug haha.
Op pc heb ik alleen maar mod gebruikt dat je gear niet slijt dus dat is het enige irritante dat ik nu af en toe de boel moet reparen:p Voor rest erg tevreden ermee. True graphics zijn stuk minder maar dit pak je er makkelijk ff snel bij tussendoor vanuit sleep mode terwijl je op de bank hangt :)
En daarbuiten is het deftige port naar Switch? Ik zie zoveel games geporte worden naar switch, vraag mij soms toch af of dat wel kwaliteit oplevert...
Ik heb er net zoveel plezier van nu als op de pc; en op mijn pc speelde ik het met een gtx970 dus ben wel wat gewend. Kijk anders op youtube video reviews genoeg want natuurlijk lever je in grafish en fps. Mja ook aan doom 2016 heb ik veel lol gehad op de switch terwijl ik die ook al 4x had uitgespeeld op de pc op 10x betere graphics en dubbele fps (60 vs 30).
Veel Switch ports zijn juist super goed voor wat je van de hardware zou verwachten. Soms een lage resolutie, maar wel een stabiele fps omdat er gebruik wordt gemaakt van dynamisch resolutie schalen. Niet alles is goed maar veel games wel.
The elder scrolls spellen weten mij te boeien door de mods...
The Witcher wist mij in de vanilla game al behoorlijk lang tevreden te houden.

Ik vind de TES games echt wel goed hoor, maar als ik kijk naar verhaal en aandacht voor de site-quests vind ik de Witcher serie beter.
Ik zou NOOIT een TES zonder mods kunnen spelen. Misschien wel even, zo vlak na een nieuwe release ofzo als er nog geen mods beschikbaar zijn :p
Eeeehhh, is dit überhaupt nog wel een Elder Scrolls titel waardig? Combat lijkt er absoluut niet op. Buiten dat ziet de gameplay in de trailer er bijzonder repetitief uit. Hoe zit het eigenlijk met de lore van deze game? Dat is namelijk wel een van de de redenen waarom ik TES speel als ik eerlijk ben, bijzonder veel diepgang.
lore? Bedoel je wereld/scenario?
Ik ken eigenlijk alleen enigzins de oude DOS-versie. Skyrim en Morrowind als streken zaten daar al in. Zou het nu niet Hammerfell of High Rock moeten worden, of misschien dat eiland?

[Reactie gewijzigd door blorf op 27 november 2019 19:12]

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=lore
The collective history and the sum of all knowledge available about a certain fantasy or sci-fi universe.
- Do you know an RPG with a good story?
- Yeah, the Elder Scrolls games have quite the lore.
Heb het op mobiel geprobeerd op dag 1 van release.

Het was in het begin wel leuk maar na een aantal dagen word je kots misselijk. Je doet tekens hetzelfde en alle dungeons lijken op elkaar.

Absoluut geen variatie en je word geïrriteerd dat je moet wachten op de timers van de chests.
Deze cashgrab slaan we lekker over.
Zat hier juist op te wachten omdat ik het op de telefoon niet lekker vond spelen als ik langer bezig was. Jammer, moet ik toch wat langer wachten

[Reactie gewijzigd door Ryme op 27 november 2019 16:20]

Ik snap niet zo goed waarom jullie dit nieuws artikel geschreven hebben..
Niemand wil dit "spel", en het verdient absoluut geen extra aandacht.

Er zijn genoeg leuke games die je niet volledig proberen uit te kleden, zelfs op mobiel.
Daar zou ik veel liever een artikel over zien.

Eerlijk gezegd verbaasd het me dat Nintendo Blades uberhaupt toelaat,
meestal willen zij alleen kwalitatief goede games op hun platform.

[Reactie gewijzigd door xenn99 op 27 november 2019 17:05]

Heb het spel een kans gegeven, lees tot level 45 gekomen zonder maar 1 euro uitgegeven te hebben uiteraard. Alleen de quests zijn enigszins interessant, de rest is gewoon grinden en voegt helemaal niks toe. Het spel doet afbreuk op Elder Scrolls lore, ik hoop dat ze de directie en management per omgaande op straat gooien, Bethesda moet gered worden. Met angst kijken ik uit naar wat ze met Elder Scrolls 6 gaan doen, ontzettend genoten van Skyrim en Fall-out 3 maar al in mindere mate van Fall-out 4.
De beelden zijn top notch, maar de gameplay is echt te mobiel georienteerd. Call of Duty: Mobile doet dat een stuk beter en met veel meer content. Het kan dus wel.

Toch, een pluim voor de beelden. Mobieltjes kunnen nu eindelijk console level complexiteit (Dit is essentieel om te noemen) en visuele fideliteit aan.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True