The Witcher 3 voor Nintendo Switch draait in 540p-resolutie in handheld-modus

Nintendo heeft onlangs in het kader van de E3-beurs in Los Angeles een Nintendo Switch-versie aangekondigd van The Witcher 3: Wild Hunt - Complete Edition. Inmiddels laten de makers weten dat er sprake is van een 540p-resolutie als het spel zonder dock wordt gespeeld.

Op het Twitter-account van The Witcher meldt het team dat er naast de 540p-resolutie in handheld-modus sprake is van 720p zodra de port van de The Witcher 3 wordt gespeeld met de Switch in het dock. Daarbij wordt een dynamische resolutie toegepast, zodat het spel ook redelijk goed speelbaar moet blijven tijdens onderdelen waarin de hardware het zwaar te verduren krijgt wat de grafische berekeningen betreft.

Vermoedelijk zal het spel niet verder gaan dan dertig beelden per seconde, al hebben de makers dat niet bevestigd. Wel laten ze verder weten dat The Witcher 3: Wild Hunt een opslagruimte van ongeveer 32GB vergt, wat zou moeten betekenen dat er geen nadere downloads nodig zijn als het spel in fysieke vorm wordt gekocht. Het team achter het spel meldt ook nog dat er geen sprake is van savegames die tussen meerdere platforms werken; daardoor is het niet mogelijk om savegames vanaf de pc, de PS4 of Xbox One over te zetten naar de Switch om vervolgens door te spelen.

Nintendo maakte onlangs bekend dat het spel nog dit jaar naar de Nintendo Switch komt, al is nog geen releasedatum bekendgemaakt. De stemacteur van het hoofdpersonage uit The Witcher 3 hintte eerder deze maand al op de komst van een Switch-port van het spel. The Witcher 3 kwam in 2015 uit voor Windows, PlayStation 4 en Xbox One.

Door Joris Jansen

Redacteur

12-06-2019 • 07:43

87

Reacties (87)

87
84
47
4
0
28
Wijzig sortering
Ik ben het niet eens met het gros van de reacties hier.

Ik heb een ps4 voor de AAA games (zoals the Witcher 3 wat een geweldig spel is in mijn ogen)
Verder heb ik ook een switch want nintendo heeft geweldige spellen die exclusief zijn (Zelda, smash, Mario etc)

Echter blijkbaar zijn dit volgens de meeste hier twee verschillende soorten mensen.
De "hardcore" en de meer "Kiddy, nintendo" kant. Persoonlijk vind ik dat onzin.
Ik ben al lang geen hardcore gamer meer, maar ik kan genieten van zowel de switch als de ps4. Echter zijn het wel twee verschillende consoles met verschillende doelgroepen. echter vind ik het juist goed dat ze deze ports doen. Waarom zou je als je een switch hebt geen witcher 3 moeten kunnen spelen? Omdat het er net wat minder goed uitziet? Voor een console is dat denk ik minder belangrijk dan voor een pc (voor mij sowieso minder belangrijk maar dat terzijde)

Echter de switch is ook voor onderweg, als je forenst, of als je op vakantie bent.
Of gewoon als je vrouw tv zit te kijken, dan kan jij op je switch spelen zonder helemaal naar een andere kamer te gaan. Je kan lekker op de bank blijven zitten headset op en the witcher spelen.

Ik denk dat dit best wel een succes kan worden (mocht er niet teveel lag/crashes e.d. komen) Maar bedenk dat Zelda breath of the wild ook gewoon een top en enorm spel was die echt niet onder doet voor The witcher 3
Grafisch is Zelda niets vergeleken de witcher 3.
Witcher 3 denk de mooiste en grootste rpg van dit moment.
Dat deze nu als aardappel kwaliteit op de switch komt is om te huilen.
De switch is een apart beestje, maar niet geschikt om dit soort games te spelen.

Mensen die de witcher spelen op een switch missen echt een groot deel van de grafische pracht die de witcher 3 levert.
Op high settings is de witcher echt adembenemend mooi.
Grafisch is Zelda niets vergeleken de witcher 3. Witcher 3 denk de mooiste en grootste rpg van dit moment.
Speel jij dan The Witcher 3 enkel omdat het er goed uit ziet?
Dat deze nu als aardappel kwaliteit op de switch komt is om te huilen.
Waarom zou je er om huilen?
Mensen die de witcher spelen op een switch missen echt een groot deel van de grafische pracht die de witcher 3 levert. Op high settings is de witcher echt adembenemend mooi.
Allemaal leuk maar dat moeten de eigenaars van een switch toch zelf beslissen of ze The Witcher 3 om die reden helemaal links laten liggen of niet? Ik ben er van overtuigd dat het veel mensen te doen is om de gameplay! En niet iedereen heeft 2 of 3 consoles in huis, wees blij dat anderen nu ook dit spel kunen leren kennen!

Je kan het wel jammer vinden dat je dan niet de full experience hebt en ziet hoe goed het spel werkelijk is. Maar je hoeft daarom niet the huilen ;) Als ze het leuk vinden dan maakt het toch niet uit dat het er iets minder goed uit ziet? Vergelijk het met een topgame op een PC, als het zowel op een low end als op een high en pc leuk is, dan is het gewoon een goed spel.

[Reactie gewijzigd door D-Three op 23 juli 2024 08:15]

Andere game ter voorbeeld. The ark is ook op de switch.
Haast onspeelbaar en echt echt aardappelen beeld.
Iedereen het koopt heeft in feite een niet werkende spel gekocht.

Er bestaat een hele geschiedenis van slechte ports naar allerlei consoles en pc.
Soms past een game niet bij een systeem.
En is het eindresultaat slechts een verbasterd gedrocht van een port.

Naar mijn mening heeft de switch al genoeg zeer slechte ports.

En nee ik heb al geen hoge pet op van de "prachtige " games van de switch.
Breath of the wild had ik ook op mijn 360 kunnen spelen.
Dat deze nu als aardappel kwaliteit op de switch komt is om te huilen.
:?
Maar dit is toch ook mogelijk op een PC? Niet iedereen heeft gaming rig van €2000.
Je gaat toch niet zeggen dat de graphics het enige goede aan TheWitcher is? Is het verhaal dan zo slecht?
Je vergelijkt 2 totaal andere type graphics. The Witcher is meer filmischen Zelda meer cartoon stijl. Beide games zijn schitterend. Speel the witcher op mijn xbox one x 4k hdr en zelda op de switch op een 4k oled scherm
prachtig maar niks ten nadele van de switch hoor gewoon mooi beeld

maar goed speel net zo graag op een oude xbox en sony triniton scherm.....gaat om gameplay niet graphics
Maar die is niet op een ander platform beschikbaar met veel hogere resolutie.
De stap naar 540p is best groot. En dat is zeker een minpunt dat verdiend genoemd te worden. Wat je er daarna mee doet is aan jezelf.
540p is alleen undocked 720p is docked. En eerlijk gezegd heb ik het tot nu toe nog niet als storend ervaren (is persoonlijk i know) Om van Docked naar Undocked over te stappen op de switch.

De keuze of je het undocked gebruikt is ook een voorkeur waar je zelf voor kiest, maar nogmaals ik neem dat resolutie verschil gok ik graag voor lief :)
Ik heb ook een switch en gebruik hem ook Alleen maar voor de Nintendo games zelf en voor de homebrew.
Wow, daar konden we in de jaren 80 alleen maar van dromen.
Gameplay > Graphics
Ja, daar kan ik het wel mee eens worden in de meeste gevallen.

Maar dit gaat over een Resolutie die half van een standaard is.

[Reactie gewijzigd door TheDeeGee op 23 juli 2024 08:15]

Een kwart van de resolutie zelfs. Het is 960x540, dus de helft in de hoogte én de helft in de breedte.
Gek genoeg zien de screenshots van ingame footage op een Switch er wél goed uit, zie ook de post van afgelopen avond waarin de aankondiging stond:

https://www.rpgsite.net/n...er-3-over-20-million-sold
Het is ook een klein(er) scherm die Switch, en als het fatsoenlijk draait boeit die resolutie echt totaal niks.

Ik vind het altijd wel geestig dat gemauw om resoluties en zo. 5 jaar geleden was 1080p helemaal je-van-het, nu loopt iedereen te janken als het geen 4K is, en over 4 jaar zeurt iedereen dat 8K toch écht wel een standaard moet zijn en "hoe we óóit op 4K hebben kunnen gamen is een raadsel".
Heb zelf een switch, vind zowel handheld mode als docked mode prima werken in de meeste games. Ik was vooral verbaasd dat het er prima uitziet in handheld mode volgens de screenshots, zelfs al draait het op 540p.
Ben zelf niet zo'n snob omtrent pixelcount, kwaliteit of wat. Wil vooral dat een spel soepel draait (heb bijvoorbeeld een PS4 base, die dipt steeds nét onder de 30fps bij Horzion: Zero Dawn en daar stoor ik me mateloos aan), anders stoor ik mij daar te vaak aan om helemaal "in het spel te komen".
>5 jaar geleden was 1080p helemaal je-van-het

Dat klopt ook, maar games tegenwoordig hebben zoveel meer detail dan 5/10 jaar terug dat er een hogere resolutie nodig is. Speel een Quake 4 zonder AA op 1080p en het oogt lekker scherp, maar speel daarintegen farcry 5 zonder AA en je ziet overal ontiegelijk veel kartelrandjes.

En daarbij komt ook dat tv's groter worden. 4k op mijn 55' tv was belachelijk scherp en er hoefde geen AA bij, maar op mijn nieuwe 65' zijn de kartelrandjes weer aanwezig.
Nou idd. Op de gameboy kon ik ook al een fatsoenlijk spelletje mario spelen. Daar had 't moeten stoppen, die resolutie gekte :+
Over het algemeen zien Switch games er prima uit in handheld mode, maar een open world game als Xenoblade Chronicles dipt soms zo hard in resolutie (zelfs naar 360p) dat het lijkt op een 3DS game. Ik hoop niet dat het bij The Witcher 3 ook zo ver komt..
720p vs 4K op een 32/40 inch op paar meter afstand is niet echt boeien ,laat staan idd dat je 540p op een 6-7 inch scherm speelt.
Meer, resolutie van de Switch zelf is 1280x720.

Als we kijken naar de dock is dat dan wel kwart van 1080p, maar in dock draait het spel op 720p blijkbaar.
Het ging mij om
Maar dit gaat over een Resolutie die half van een standaard is.
Hier doelt hij op de 540p in handheld mode, wat een kwart van 1080p is (een standaard die veel gamesystemen nu toch wel hebben).
Ja maar die 540p is wel in portable, het lijkt mij dan eerlijker om de docked resolutie mee te vergelijken (720p dus)

Dit aangezien de andere consoles geen portable mode hebben, dus de enige logische vergelijking is dan Switch in dock vs de rest.

Maar puur kijkend naar de resolutie, portable of niet dan klopt die stelling dat het een kwart is wel.

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 23 juli 2024 08:15]

Op een apparaat dat "in je broekzak" past. Dit niet vergeten. Welke andere handheld kan dit spel draaien?
Vrijwel elke iPhone van de laatste paar jaar is vele malen sneller dan een Switch. Zelfs de meeste high-end Android toestellen lopen rondjes rond een Switch qua performance.

Probleem bij mobiel is de beschikbaarheid van goede spellen, niet de mogelijkheden van de hardware.
Maar dan praat je wel over toestellen die 8 á 900 euro kosten.
Uiteraard. Aan de andere kant, veel mensen hebben die telefoon toch al, die Switch is weer €300 aan extra hardware die je moet aanschaffen om op lagere kwaliteit dan je mobiel te kunnen gamen. Het grootste verschil is dat de Swift expliciet als console verkocht wordt en dat mensen daardoor bereid zijn de volle mep te betalen voor games.

Nu iOS 13 support krijgt voor PS4 en XBox controllers (die veel gamers toch al hebben liggen), hoop ik dat er wat meer volledige console games geport gaan worden. Ik zou wel een Witcher 3 op m'n telefoon willen, of een GTA V.
Smartphones moeten rekening houden met een overhead waar je u tegen zegt. Heel Android blijft draaien in de achtergrond en daarom kunnen mobile games nooit de volledige hardware benutten. Bovendien gaat je batterij dan erg snel leeg en dan zit je met een lege telefoon.

Persoonlijk vind ik een smartphone echt ideaal voor typische kleine games die je snel even 5 á 10 minuutjes kunt spelen, maar meer niet.
Op papier zijn smartphones sneller, echter kan er niet geoptimaliseerd worden zoals voor consoles omdat de hardware zo uiteen loopt. Dit punt wordt om een of andere reden altijd vergeten in dit soort discussies, dus bij deze.
Er valt niet zo veel winst te halen met optimalisatie dat je een factor 5-6.5 performance goed kan maken. Kijk naar de Geekbench 4 resultaten van de Tegra X1 in de Shield en bedenk je dat de Switch op de helft van de kloksnelheid hiervan draait (2.0 Ghz in de Shield, 1.05 Ghz in de Switch). Dan is een iPhone XS 5.3 keer sneller in multi-core en 6.5 keer sneller in single-core.

'Optimalisatie' wordt maar wat random geroepen alsof het magie is, maar wat er te optimaliseren valt ligt maar heel erg aan wat je aan het doen bent en welke hardware-specifieke features je kan gebruiken om dit te versnellen.
Kloksnelheden zeggen daar niet zo veel over, het gaat om de architectuur van de processoren.
Met andere woorden, hoe de cpu/gpu met bepaalde taken omgaat. Kijk bijv naar een PS4 Pro.
Dat ding heeft minder tflops dan mijn huis/tuin/keuken PC met een semi-dikke grafische kaart. Echter draaien games een stuk beter op de PS4 pro dan op mijn PC. Dat verschil zit hem dus in de optimalisatie die je kan toepassen op games die voor een console ontwikkeld worden.
Kloksnelheden zeggen daar niet zo veel over, het gaat om de architectuur van de processoren.
Maar beide zijn gewoon vrij standaard ARM cpu's zonder rare fratsen.
Kijk bijv naar een PS4 Pro.
Dat ding heeft minder tflops dan mijn huis/tuin/keuken PC met een semi-dikke grafische kaart. Echter draaien games een stuk beter op de PS4 pro dan op mijn PC. Dat verschil zit hem dus in de optimalisatie die je kan toepassen op games die voor een console ontwikkeld worden.
De PS4 heeft een aantal grote verschillen in architectuur t.o.v. een standaard PC waar je handig gebruik van kan maken. Bijvoorbeeld het feit dat de GPU en CPU bij hetzelfde geheugen kunnen waar je bij een PC steeds tussen het interne RAM en video geheugen moet kopiëren. Hierdoor kan je zonder overhead de GPU dingen laten doen die je normaal door de CPU laat doen en vice versa. Zulke grote verschillen zijn er niet tussen de Tegra X1 en de Apple A12. De X1 is gewoon een standaard Cortex A57 + A53 reference design van ARM.
En hoelang houden die telefoon die prestaties vol voordat ze throttlen?
Groot verschil is volgens mij wel de actieve cooling, dus minder throttling dan bij de meeste nieuwere telefoons.
Kwart eigenlijk, als je aantal pixels rekent.
960x540 is Vita resolutie (oke, dat was 960x544). Op een 720p scherm en zeker met de kwaliteit van een Switch zal het vooral ''zacht'' uit zien.

Dynamisch 720p is vergelijkbaar met PS360 resoluties uit die tijd voor Docked, dus ansich is het niet zo slecht. Het blijft immers mobiele hardware dus is het relatief.
Handheld speel je ook niet op een 40+ inch tv he, maar op een schermpje dat net iets groter is dan je telefoon. Dus het zal verwacht ik prima te spelen zijn. Belangrijker is dat framerate stabiel is en niet hele tijd op en af waggelt.
(Gameplay + graphics) > (Gameplay > graphics)
Alleen is de gameplay in W3 gebaseerd op de graphics. Als je niks kan zien is de lol er wel een beetje vanaf.
Wat een onzin. Alle gameplay in computer games is gebaseerd op graphics. Van tekst adventures tot de laatste zogenaamde triple A blockbuster. Geen graphics, geen game.

540p op een kleiner scherm is goed te doen - behalve voor de graphics whores onder ons natuurlijk die alles op 8k 120Hz willen. ;) ...Helemaal als de resolutie dynamisch schaalt valt het allemaal prima te doen.
Beetje vergelijkbaar dus met andere grote games zoals Wolfenstein 2 en Doom.

Toch wel indrukwekkend, zeker aangezien de game nooit met Switch in gedachte is gemaakt, ik ga hem in ieder geval wel halen de game is top (op PC gespeeld) dus lekker on de go waar en wanneer ik maar wil spelen deze keer :D

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 23 juli 2024 02:57]

Zeker een prestatie, net als de port van Witcher 2 naar de Xbox 360 een paar jaar geleden.
Nou het feit dat je dit zware spel op een handheld kunt spelen is natuurlijk wel cool. Uiteraard zal dit ten koste gaan van iets. Ik hoop dat de snelheid en grafische kwaliteit de ervaring niet verpesten.

Het ergste aan dit allemaal vind ik nog wel dat dit spel voor een prikkie overal te koop staat maar je voor de Switch versie waarschijnlijk gewoon weer de hoofdprijs moet betalen.
Daar staat tegenover dat je alle DLC, een map en nog wat dingen krijgt bij de standaard editie van de game (die Complete heet). Dus je krijgt wel veel extra's ten opzichte van de meeste Switch overzettingen.
Wat niet wegneemt dat je de GOTY edition bijtijds in een sale of op instant gaming voor een pak minder aantreft... moesten ze hem releasen voor €40 zou ik hem alsnog aanschaffen ^^..

Originele versie destijds uitgespeeld op pc maar nog niet aan de expansions toegekomen.

[Reactie gewijzigd door Totoro88 op 23 juli 2024 08:15]

Maar is dat dan ook de Switch versie? :)
Zelfde resolutie als de PSVita die de PS4 overneemt, prima te doen op een klein scherm
Ondanks de technische beperkingen ben ik er nogsteeds van overtuigd dat Nintendo goud in handen heeft. Ze zouden de volgende generatie met gemak een Switch 2 kunnen uitbrengen met alleen een forse hardware upgrade.
Persoonlijk vind ik de stap van mijn ps4 pro naar de switch wel altijd even slikken. Maar 9 van de 10 keer speel ik op de switch op de Tablet stand. En dan is het prima te doen.
De vraag is: Naar wat kan Nintendo overstappen? Ze gaan sowieso niet voor het meest recente werk, dat is Nintendo al jaren niet meer aan het doen. Ze kijken vooral naar ''balans''

Dus een grote upgrade? Op dit moment zijn er twee keuzes:
  • Tegra X2: 256 Pascal cores en Denver CPU. Levert wel een verbetering op, maar geen drastische upgrade.
  • Tegra Xavier: 512 Volta cores, Carmel CPU. Dit komt meer in de buurt van een Xbox One, maar is dan ook bijzonder groot, kost veel en verbruikt gemiddeld 30 watt. Nu kan je downclocken, maar zoals gezegd, Nintendo is all about balance.
Dus de upgrade mogelijkheden zijn niet zo groot. Hoogstens Tegra X2, maar als Nintendo dat had gewild, dan hadden ze daar wel naartoe gehint. En dat is dan niet eens een hele grote upgrade.
Ik denk dat het meeste succes te boek staat door dat hij heel simpel te hacken is. Ik heb zelf ook een switch het meeste draait dat ding homebrew want voor de games vindt ik hem niet heel bijzonder op de Nintendo games zelf na dan. Denk dat ik hem anders al lang verkocht zou hebben.
behalve t haar van de characters vind ik het spel er redelijk uitzien voor de switch, maar MK11 haar had ook al dat probleem
Anoniem: 468653 12 juni 2019 07:55
Veel mensen boeit dit iets, maar de meeste Nintendo fans volgens mij helemaal niet. :+
Misschien de Nintendo fans met een verkeerde bril. Ze moeten stoppen die high end games te transporteren naar de Switch. Dark souls was een ramp, mortal kombat 11 was een ramp, en the Witcher gaat een ramp worden.
Nintendo is absoluut gameplay boven graphics, maar de kwaliteit mag zeker niet storen. Het geschok, gehaper en gekartel bij dit soort games haalt mij compleet uit die beleving.
Hoe weetje nou dat dit een ramp gaat worden?
Vind dit een beetje raar om te zeggen vooral omdat de game beter eruit zie dan op PC lowest...
Dat mensen de kans krijgen om dit te spelen op de switch is geweldig want je moet het wel ff zo zien niet iedereen heeft alles staan of heeft letterlijk een switch staan.
Sws kijken de meeste naar de vekeerde doelgroep als het om switch games gaat.
Ik persoonlijk zou dit niet kopen maarja ik heb een pc staan van 3500 euro die net aan de game op 60fps 4k kan draaien op max, maar ik begrijp ook dat dit voor de meeste out of reach is dusja.
CDPR heeft hier goed aan gedaan om meer publiek een geweldige game te laten spelen on the go en als de framerate gewoon stable 30 is gaat deze game niet floppen en zijn er genoeg mensen die het zeker zullen kopen.
Precies dit, ik heb een gaming PC en draai het spel vrijwel op max 1080p 60fps.

En toch heb ik hier interesse in, ik ben altijd dol geweest op handhelds vanwege het hele "het past in je broekzak/tas" principe en dat het overal met je mee kan, als ik "bruut grafisch geweld" wil zien speel ik een game op m'n pc.

En dan heb je inderdaad mensen die gewoon geen gaming PC hebben, de mijne was destijds rond de 1100 euro en zelfs dat is fors voor de meesten, ken genoeg mensen die alleen een Switch hebben en voor hun is dit een mooie toevoeging.

En voor de mensen die denken dat dit soort games Nintendo gamers niet boeien, dat is niet helemaal waar.

Het is alleen dat Nintendo qua dit soort games al heel wat jaren vrij vaak in de steek is gelaten (door een spel niet erop uit te brengen of met slechte performance) en men verwacht het gewoon niet meer.

Daarnaast blijft dit alsnog indrukwekkend, de game was niet bedoelt voor een mobiele chip zoals de Tegra, en dat het spel op 540p in portable draait valt ook mee, men vergeet dat de 3ds 240p was en de Vita 540p (en veel games op de Vita draaien ook niet native).

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 23 juli 2024 08:15]

Wat ik dan met name spijtig vind, is dat ik thuis niet verder kan gamen op mijn game pc of ps4.

Zo had ik ook DOOM gekocht op de switch. Op zich prima te spelen op de tv met de switch. Maar op mijn 50" scherm zie je toch wel het verschil. Nu moet ik wel toegeven dat DOOM zo snel is, dat je weinig tijd hebt om te genieten van de omgeving. En het ziet er alsnog redelijk uit.
Beetje onrealistische verwachting aangezien het allemaal het verschillende platforms zijn (cross save tussen verschillende platforms).

Al moet ik wel zeggen dat cross save tussen PS Vita en PS4 voor mij wel interessant was (maar goed Sony hun eigen eco systeem destijds)

Als je on the go wilt spelen en thuis perce verder wilt, maar de Switch op een groot scherm niks vindt is de GPD Win 2 misschien iets voor jouw, is gewoon een kleine handheld die volledig op Windows draait en dus kun je de saves tussen de GPD en je normale pc uitwisselen.

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 23 juli 2024 08:15]

Maar mis je de Nintendo exclusives. Daarnaast heb ik weinig zin om m'n saves continu uit te wisselen.
Je hoeft het ook niet te kopen. Volgens mij is het een leuke toevoeging voor mensen die het wel willen spelen.
Dark Souls een ramp? Die draait op de Switch beter dan het origineel op de PS3 man... MK11 net zo, dat draait uitstekend op de Switch. Warframe, Wolfenstein e.d. doen het ook meer dan prima.

Ik weet wel dat ik zo snel mogelijk m'n PS4-versie van The Witcher op Marktplaats ga gooien. Lekker boeiend dat ik op de Switch overnieuw mag beginnen.

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 23 juli 2024 08:15]

Hoezo benoem je het met high end game. In mijn optiek is het soortgelijk spel als breath of the wild maar dan bestemd voor een wat ander publiek. Dat vereist niet zoveel rekentijd. Graphics kan je altijd downscalen door bijvoorbeeld minder paricles of modellen van mindere kwaliteit te gebruiken. Dat een spel op een ander platform (grafisch) intensief is houd niet in dat het bij voorbaat een ramp is, dat is het pas waneer de ontwikkelaar niet voldoende tijd neemt om het spel voor het platform aan te passen.
Mortal Kombat 11 was helemaal geen ramp. Ja je zag verschil tussen de PS4 en Switch versie, nee dit hield gameplay niet tegen, nee het zag er niet meteen super slecht uit.
Volgens mij is er vrij weinig mis met de performance van Dark souls en Mortal combat? Volgens mij liep Dark souls op de x360 en ps3 trouwens ook niet echt geweldig. Witcher 3 trouwens ook niet op de ps4 en xbox one dus wat dat betreft snap ik niet helemaal wat je nou probeert te zeggen. Er zijn zat games op andere consoles die ook lang niet altijd de 30fps halen of slechte frame pacing hebben.

Of de kwaliteit je stoort ligt er ook maar net aan wat je verwacht. Ik heb een Switch en de graphics boeien mij niet zo erg bij de meeste games. Ik kies dan ook vooral de wat meer stylized games uit. Ik heb The Witcher 3 op de pc gespeeld en afgaand om de screenshots zou ik het zeker niet op de Switch willen spelen maar voor mensen die de game nog niet gespeeld hebben of de graphics minder uitmaakt, waarom niet? Zolang het een beetje stabiel op 30fps draait is er niks mis mee.
Mja, ik heb Borderlands 2 op de PSVita gespeeld en dat met plezier gedaan. Ik denk dat er echt wel een markt is voor downports baar portable devices.

Ik ben er dus wel blij mee en zal deze dan ook met veel plezier aanschaffen. Ik hoop wel dat de framerate rond de 30fps is.
Saint row is ook echt een drama op de switch de besturing alleen al. Ik snap niet dat ze alleen maar oude games uitbrengen. Of van die indie games die er uit zien of ze voor een mobiel van 5 jaar gelden zijn uitgebracht.
No offence maar, hoewel de trilogy niet lang daarna verscheen, heb ik niet echt te klagen gehad over Dark Souls remastered op de switch.
Maar dan de volgende vraag, zijn wij als verwende gamers wel de doelgroep hiervoor?
Concurrentie gaat niet naar 8K volgend jaar maar 4K.

Dat is al bevestigd, die 8K is bedoelt voor content zoals Netflix enz.

Verder was de GameBoy resolutie ook fors lager dan de Switch en de games simpeler.

Ik snap je frustratie, toen de Switch uitkwam hoopte ik op een docked 1080p en portable 720p systeem (voor de meeste games die ik speel ook het geval, helaas bij lange niet altijd het geval)

De Switch is als een portable een leuk systeem, maar men moet er grafisch niet te veel van verwachten, ik vergeef het Nintendo tot zover wel want portable, maar als dit weer een thuisconsole was zoals de Wii U zou ik de Switch waarschijnlijk niet eens kopen, dit omdat als handheld ik de beperkingen nog kan snappen maar als thuisconsole is dat een ander verhaal kijkend naar de concurrentie.

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 23 juli 2024 08:15]

Eens met Mizgala, ik zie de Switch als een portable device, die ik evt. op groot scherm kan spelen als ik hem aansluit. Heerlijk! Kan hem meenemen in de trein, het vliegtuig, vakantie, overal waar ik naartoe ga. Evt. het schermpje los neerzetten. Als ik thuis ben en samen met mijn vriendin een spel doe, sluit ik hem gewoon op de dock aan, en dan kunnen we samen op groot scherm spelen.
Wil ik andere games spelen, ga ik op mijn PC of mijn PS4. Daarnaast lijkt het mij ideaal om the Witcher 3 op de Switch te spelen. Op de reguliere PC kon ik mij er de tijd niet voor pakken, ik kan me voorstellen dat dit op een handheld heel anders is.
Maar zelfs deze games zien er ronduit wazig uit in handheld modus.....

Dan moet je toch echt eens langs de oogarts gaan, dan heb je wel heel slechte ogen.
Degene die geen Switch hebben, of geen interesse hebben om de Witcher 3 op een handheld te spelen zijn meestal degene die dit boeit.
Ik heb een switch, en wat mij boeit. Is dat ik denk dat het op lange termijn beter voor Nintendo is om games te verkopen met "Nintendo graphics". Of met een console te komen die wel gewoon mee kan met de rest. Met een fiat mee doen aan een F1 race is toch geen vertoning.

Dat zeg ik niet om Nintendo te trollen, maar omdat ik er iets om geef.
Inderdaad, ik speel de witcher 3 al een tijdje op mijn ps4. Misschien dat dit spel prima speelt in de switch handheld mode maar op tv ga je toch wel het kwaliteits verschil zien. Het is maar wat je uiteindelijk belangrijk veld maar een mooie spelwereld speelt wel mee in de gameplay ervaring althans bij de witcher wel. Ik ben ook benieuwd of alle pikante scenes in het spel zitten of dat Nintendo toch sensuur zal toepassen.
Als Nintendo fan en als PC gebruiker moet ik zeggen dat dit zeer interessant is. Ik word niet alleen weggeblazen door high end graphics maar ook door low end graphics. En hoe de game toch weer draait op Switch. Normaal koop ik nooit consoles maar het unieke concept van de Switch was het wat mij betreft waard.
Ik speelde op mijn 486DX2 spellen in 800x600. Da's nauwelijks minder pixels dan dit.
Ik weet dat dit een handheld device is, maar toch...
Je 486DX2 kwam qua graphics alleen niet veel verder dan dit op 3D gebied (en dit was fckn awesome voor die tijd :D)

https://www.youtube.com/watch?v=7mWbnVPwX4U
De game "Descent" kon je toen spelen, met wat geluk... (of was dat pas bij de Pentiums en de 3DFX-kaarten?)
Denk dat het net de pentium tijd is (1995), draaide Descent redelijk op m'n Cyrix 6x86 120+ hehe, good old times. Quake kwam ook op rond die tijd, maar alles draaide vrijwel op 320x200/320x240. Software rendered. Met 3DFX kwam je wel op 640x480.
Dat deed je ongetwijfeld op een grotere monitor dan het mobiele scherm van de Switch (Want je verwijst naar de handheld resolutie)

Overigens waren de meeste games op de 486 eerder beperkt tot 320x200 en met mazzel 640x480. Pas vanaf de Voodoo 2 werd 800x600 een resolutie die vaker werd gehanteerd door gamers.
Op een 486DX2 kon je het gros van de games toch wel spelen op 640x480, zonder acceleratiekaart hoor. Die 800x600 was idd misschien wat hoog gegrepen :)
Dan praat je ongetwijfeld over 2D titels, terwijl het hier gaat over 3D games. :)
ik vind het persoonlijk ideaal kan ik eindelijk The Witcher op de wc spelen :D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.