Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Stemacteur van The Witcher 3 lijkt op komst van Nintendo Switch-port te hinten

Doug Cockle, de stemacteur die verantwoordelijk is voor de gesproken teksten van het hoofdpersonage uit The Witcher 3, heeft op Twitter een bericht geplaatst waarin hij wellicht hint op de komst van een versie van het spel voor Nintendo Switch. Officieel is daarover niets bekend.

Doug Cockle zegt letterlijk het volgende in zijn Twitter-bericht: 'Wie wil dit nog meer zien'. Daarbij plaatst hij een andere tweet, waarin het gaat over een wensenlijstje voor de komende E3-beurs. In die tweet gaat het over de wens van de komst van een Nintendo Switch-versie van The Witcher 3: Wild Hunt, waarbij er ook afbeeldingen zijn gecreëerd van een Nintendo Switch-gamedoosje van het spel en een Switch-console in handheldmodus waarop The Witcher 3 wordt gespeeld.

Cockle geeft met zijn bericht in ieder geval aan dat hij graag een Nintendo Switch-versie van het spel ziet verschijnen. In theorie kan dat vrij betekenisloos zijn en niet veel meer zijn dan een poging om te peilen hoeveel animo er is voor een port van The Witcher 3: Wild Hunt. Het lijkt echter om meer dan dat te gaan, mede gelet op zijn functie als de stemacteur van Geralt of Rivia en omdat hij een knipoog-emoticon gebruikt aan het einde van zijn opmerking. Daarmee is het wellicht te beschouwen als een soort teaser voor een toekomstige aankondiging van de komst van de game naar de Switch. Nintendo heeft overigens nog niks officieels hierover bevestigd of naar buiten gebracht.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

06-06-2019 • 15:12

46 Linkedin Google+

Reacties (46)

Wijzig sortering
Dat is grappig, want ik lees net andere rumours over Witcher 3 waar niks over deze tweets vermeld worden. De link naar een DF video staat al boven, en hier nog een artikel van Eurogamer: https://www.eurogamer.net...t-of-the-witcher-3-viable
En er lijken andere hints te zijn, CDRP heeft de rumours niet glashard ontkend ("no comment"), er de game is op Chinese webshops verschenen, ik geloof dat het daarmee begonnen is.

De vraag is, wil ik dit? Ehm.. Ik weet het nog niet! Al zou ik zeker kopen voor support, om het vervolgens niet meer aan te raken. Ik ben een redelijke Witcher fan, maar heb deel 3 nog niet omdat m'n PC dat gewoon niet kan draaien in een beetje behoorlijke settings. Geen geld voor een nieuwe PC helaas! En als ik 'm op vergelijkbare Switch settings wil spelen, had ik dat natuurlijk al lang kunnen doen, nee deze game wil ik in z'n volle glorie kunnen spelen.

Dan is er nog het feit dat dit het laatste deel is in een trilogie. Ik snap zelf niet waarom je dat zou willen spelen (maar mensen die alle 3 de games hebben gespeeld mogen vertellen of deze game afzonderlijk ook gewoon top is), maar dit is dus dezelfde situatie als Mass Effect 3 op de WiiU. Nou niet helemaal hetzelfde, aangezien de WiiU als hardware gewoon geflopt is en de Switch natuurlijk niet, maar toch. Ik heb m'n savefiles in ieder geval wel klaar liggen voor wanneer het zo ver is. Vergelijk dit ook met die andere "onmogelijke port" Doom 3, dat sowieso het eerste deel is van een reboot, en dat je toch niet voor het verhaal speelt.

Nogmaals, ik zou 'm kopen voor support (en voor zo'n geile Witcher 3 Switch case in m'n collectie :P), maar waarschijnlijk niet spelen, en ik vraag me af of het echt een succes wordt. Maar misschien kan het in tegenstelling Mass Effect 3 op de WiiU, wel een hitje worden puur door de veel grotere (hardcore) playerbase en de goede naam die de Witcher serie terecht heeft.

Mocht dit waar zijn, dan graag ook een amiibo van Geralt m'n waifu Triss!
The Witcher 3 is de enige Witcher game die ik trok... de andere twee ben ik afgehaakt vanwege het combat systeem en de lineariteit.

Witcher 3 was op alle fronten beter.

Insta-buy op de Switch, hoewel ik betwijfel of die daar de power voor heeft... _/-\o_

[Reactie gewijzigd door Flozem op 6 juni 2019 17:46]

Ik zag zojuist de DF video en moet zeggen dat ik verrast was op hoe acceptabel het er nog uit zag op low. Alleen was de hardware nog steeds sterker dan de Switch. Ze hadden namelijk de hardware gedowngraded en beperkt.
Ik heb de Witcher 3 gespeeld zonder de eerdere 2 delen te hebben gespeeld en ik vond het nog steeds een leuk spel en ook het verhaal gewoon heel goed te volgen. En ik heb van genoeg mensen gehoord die ditzelfde hebben gedaan. Ik ben niet aan de andere 2 varianten begonnen, omdat ik daar hele negatieve verhalen over hoorde tov deel 3.
Ook alleen deel 3 gespeeld. Prima te spelen zonder de eerste twee games gespeeld te hebben.
Mocht je wat tijd over hebben lees dan de boeken!
Tja, ik zie jouw probleem.

Games kopen, en vervolgens niet aanraken. Voor support ... . Aan de andere kant zeggen dat je geen geld hebt om de PC te upgraden.

Snap je al waar ik heen wil .. ;)
Nou als je 'ns wist hoeveel m'n eerste PC kostte.. ;) Het gaat niet om een upgrade trouwens, ik zal 'm echt totaal moeten vervangen wil ik nog een beetje gamen en video editen.
Sparen dus toch of begrijpen we dat verkeerd? 8)7
Ben vooral geinterreseerd of het kan en niet zo zeer geinterreseerd om het te spelen op de Switch. Zou het wel een mooie ontwikkeling vinden en zeker wel een testament aan hoe de Switch in elkaar zit en de skills van CD-Projekt Red.
Ondanks dat het deel 3 in de naam heeft is er geen sprake van een trilogy zoals bijv. Mass Effect. Het is een op zich staand verhaal waarbij slechts een paar procent van de content gerelateerd is aan voorgaande delen.

Ik heb alle drie de delen nu twee keer doorlopen en er zit echt heel weinig verhaal in wat door de drie delen heen gaat, om dit te testen kun je in de Witcher 3 een Witcher 2 savegame import simuleren. Het gaat dan om een stuk of 6 kleine details die invloed hebben op wat kleine dingen in Witcher 3.
Gaat er vooral om dat je de hele lore en het begin van Geralds verhaal kent, je kan de Witcher 3 prima spelen zonder de eerste delen gespeeld te hebben, maar voor mij was het spel echt wel beter omdat ik de eerste delen ook had gespeeld, je kent de lore en hoe alles er aan toe gaat
Na de vele optimalisaties die de makers kunnen hebben doorgevoerd bij dit spel kan ik wel geloven dat er een draaibare versie op de Switch kan komen.

Maar de Switch heeft in theorie net zo veel kracht als de Xbox 360. Daar vond ik The Witcher 2 al niet heel lekker op draaien...

Wellicht komt Gwent en dat andere spinoff spel naar de Switch?
De Switch is een tikkeltje krachtiger dan een X360 hoor, de WiiU was dat namelijk al. Zowel de CPU/GPU kracht als de veel modernere architectuur maakt dat de Switch veel meer kan dan een 360, zelfs handheld :)

[Reactie gewijzigd door JackAvery op 6 juni 2019 20:16]

Waarom... Ik heb iedere keer weer het idee dat Nintendo consoles maakt die anders zijn dan die van de concurrenten. Consoles die qua specs niet te vergelijken zijn, omdat de anderen niet bedachten dat je moest bewegen, of gewoon verder wilt spelen in de trein...
Ondertussen wordt zo'n beetje iedere game geport naar de Switch en is er een kip-ei verhaal te doen over waarom er meer Switches dan Playstations verkocht zijn in Japan. Het rotte met al die ports is wel dat er dingen weggelaten moeten worden, want cartridges, of er moet aangepast worden omdat het beestje anders heter wordt dan de zon...

Als ik kijk naar wat er op de Switch draait, dan zie ik shitloads aan games die op een andere console ook te spelen zijn... en allerhande Nintendo-spelletjes die de reden zijn dat ik ook de WII(-u) niet interessant vond.
Misschien moeten ze bij Nintendo de handdoek oppakken en een concurrerende versie van de Switch bouwen, in plaats van fletse remakes (laten) porten.
Helaas is Nintendo de enige partij die probeert nieuwe dingen te doen in game land. Sony en MS komen elke keer weer met een snellere variant van het vorige model en als het even kan nog even de innovatie van Nintendo mee pikken als dat blijkt aan te slaan. Niet alles is inderdaad een succes, maar de Switch is dat wel.

Nu kan Nintendo inderdaad met een op prestaties concurrerende Switch komen, maar dat betekend wel concessies aan wat het nu een succes maakt. Ik denk niet dat je het dan nog een handheld kunt maken namelijk. Prijs word veel te hoog, stroomverbruik omhoog en je moet flink meer warmte gaan afvoeren.

Een betere versie is zeker mogelijk (verbeteringen in hardware algemeen) maar echt een flinke sprong word lastig denk ik.

Ik heb persoonlijk geen problemen als het er wat minder uit ziet en ik het als nog in handheld mode kan spelen.

Ik ben blij dat Nintendo zich zelf blijft en ons gewoon iedere keer weer verrast met iets nieuws, bij Sony is het in elk geval ver te zoeken met originaliteit. Al jaren dezelfde controller (nee ik vind hem niet relaxed), ongeïnspireerde naamgeving van de consoles (Ok, Vita was verfrissend maar ik verwacht niet dat we voorlopig van de nummertjes af komen) en volgens mij is echt alles wat nieuw was pas gekomen na dat Nintendo het had.
Omdat niet iedereen meerdere consoles kan/wil hebben thuis en je dus graat multi-platformers ook op de Switch wil zien. En gezien veel mensen tegenwoordig een Switch hebben, wordt het ook meer interessant voor uitgevers om te porten of games uit te brengen op de Switch.

Ivm al deze ports en mutli-platformers is de Switch voor mij echt de perfecte console aan het worden. Ik wil best wat inleveren op pixelniveau, als dat betekent dat ik spellen als Doom en The Witcher 3 in het vliegtuig kan spelen, zonder een laptop mee te zeulen.
Zou cd-Project Red het voor elkaar krijgen dat spel op zo'n manier te optimaliseren dat het speelbaar word zonder al te veel in te boeten op grafisch vlak?...

Destijds met veel plezier gespeeld op pc (I5 4670s + 960 2GB - spel kreeg je er gratis bij) en vond dat het allemaal nog vrij vlot liep op 1080p met high-ultra settings zonder hairworx.

WitcherXbotw zou ik wel zien zitten :)

[Reactie gewijzigd door Totoro88 op 6 juni 2019 15:25]

Misschien een 2.5D versie ervan ? :-p
Ik heb in mijn eerste playthrough nog gebruik gemaakt van een 760m en zelfs dat ging nog prima als je kan leven met 30fps.
Als CD-PR het al niet kan, kan Panic Button het wel ;) die hebben ook Doom, Rocket League, Wolfenstein en Warframe geport.
The Witcher 3 op high/ultra op een 960 :?
als je genoegen neemt met +30fps op 1080p en hairworx uitzet, was destijds aangenaam verrast.
Ik heb sinds dag 1 een Switch en speel er regelmatig met plezier op, daarnaast ben ik ook een enorme Witcher fan en heb ik in Wild hunt + expansies al gauw 250+ uur in zitten.

Maar ik zie dit toch echt niet goed lopen op de Switch kwa poort.Het draaide op launch op zowel de PS4 als X ONE met aanzienkelijk meer horsepower al niet lekker- en dat is anno 1,5 jaar na launch ook niet het geval dat W3 30 FPS steady aan kan. BRON

Dus als current gen al moeite heeft, hoe gaat dat in hemelsnaam op de Switch ? Ja, ik weet dat Wolfenstein en Doom geport zijn maar daar is de resolutie zo laag dat alles een blurry waas is; waar je ook niet vrolijk van word.

Sommige dingen moet je gewoon niet willen proberen vind ik.

[Reactie gewijzigd door lithiumangel op 6 juni 2019 15:19]

Ik de bron die je linkt is op XBox One tijdens gameplay vrijwel altijd 30+ fps, alleen in cutscenes ed. iets lager. Op PC zijn de requirements ook vrij laag, mijn pc van ondertussen behoorlijk wat jaar oud (8+ als ik me niet vergis) voldoet daar zelfs nog aan.

Moet dus wel te doen zijn :)

[Reactie gewijzigd door EpicKip op 6 juni 2019 15:29]

Bij de release was je PC natuurlijk ook nog niet zo oud.
Wat is je punt nou precies? Het gaat er om of het te doen is voor een switch, als mijn oude pc het kan draaien moet het een switch ook lukken (dan wel een port natuurlijk).

[Reactie gewijzigd door EpicKip op 7 juni 2019 09:36]

Bij de release was je PC natuurlijk ook nog niet zo oud.
Precies, en je hoort het te vergelijk met een Game-PC van 2013, zo oud is de Xbox One en Playstation 4, en dan kan je het pas goed vergelijken, en dan hebben we het over Geforce GTX 780 Ti, GTX 780, GTX 770 en GTX 760, en de Radeon R9 290X, R9 290, R9 285, R9 280X, R9 280, R9 270X en R7 260X.

Met een Geforce GTX 780 zit je met setting op Ultra en 1080P rond de 40 a 45fps.

https://www.youtube.com/watch?v=ep-t6zj9jQk

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 6 juni 2019 19:49]

Hij heeft een knipoog-emoticon gebruikt aan het einde van zijn opmerking!!

Daarnaast is het vandaag 75 jaar na D-day, Is de stand van de maan ten opzichte van de aarde opmerkelijk om te noemen en heeft staat het 1-1 tegen england, Correctie: zojuist 2-1 voor Nederland :P

Allemaal verschillende tekenen dat The Witcher 3 naar de switch komt en misschien zelfs wel Half-Life 3 eraan komt :D :+
In theorie kan dat vrij betekenisloos zijn en niet veel meer zijn dan een poging om te peilen hoeveel animo er is voor een port van The Witcher 3: Wild Hunt. Het lijkt echter om meer dan dat te gaan, mede gelet op zijn functie als de stemacteur van Geralt of Rivia en omdat hij een knipoog-emoticon gebruikt aan het einde van zijn opmerking.
Ik hou wel van een beetje speculatie maar dit is toch wel heel vergezocht allemaal. Dit is misschien een reddit waardige constatering maar niet meer dan dat. Laten we de E3 volgende week eerst maar eens afwachten.

[Reactie gewijzigd door Euler212 op 6 juni 2019 15:18]

Dit is dan ook niet het eerste gerucht, al meer dan een week gaan de geruchten over een Switch release.

Digital Foundry heeft ook al meteen een mooi artikel over de mogelijkheid om het werkend te krijgen.
Ontploft de switch niet, als je een game als deze erop draait.
Ik ben een van de weinige met deze mening. Maar Nintendo moet gewoon "Nintendo" games blijven verkopen. Of zelf met een fatsoenlijke console komen. De store staat vol games die eigenlijk net niet lekker werken op de switch, en al helemaal de competitieve games niet. Zoals battle royale games.

Zo maken ze alleen maar reclame voor echte consoles. Net als dat een speelgoed piano een eerste stap is naar een echte piano is.
De verkoopcijfers zeggen iets anders. En Nintendo's eigen games draaien prima op de Switch. Zelda moest even opgepoetst worden na de release, maar MK8D, Smash Bros, Splatoon 2, Mario Tennis Ace, en ARMS doen het uitstekend.

De publishers moeten misschien wat meer moeite doen om games te verkopen op de Switch. Kijk naar wat Panic Button doet met Doom en Wolfenstein en Warframe. Het kán dus wel. Mortal Kombat 11 draait ook prima.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 KPN

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.