Google begint met uitrollen incognitomodus voor Maps op Android

Google is begonnen met het uitrollen van de incognitomodus voor Maps op Android. Daarmee kunnen gebruikers een route volgen of adressen opzoeken zonder dat dat wordt gekoppeld aan hun Google-profiel.

Google Maps incognitomodusGoogle had de incognitofunctie al eerder deze maand aangekondigd. Het bedrijf zei toen al dat die 'ergens deze maand' beschikbaar zou komen voor Android. Ook kunnen iOS-gebruikers van Maps de incognitomodus in de toekomst gebruiken, maar wanneer het precies voor dat platform komt is niet bekend. Google zegt in een blogpost dat de uitrol inmiddels begonnen is. Het kan zoals gebruikelijk nog even duren voor die voor iedereen te gebruiken is.

Gebruikers kunnen de incognitomodus inschakelen door op hun profielfoto te klikken en de functie daar te selecteren. Als de incognitomodus ingeschakeld is worden de zoekopdrachten van de gebruiker niet opgeslagen en aan het bijbehorende Google-account gekoppeld. Ook wordt de data zo niet gebruikt om Google Maps te personaliseren, zegt Google. De modus is niet permanent in te schakelen.

Tot voor kort was de incognitomodus van Google alleen nog maar beschikbaar op Chrome en in YouTube. Eerder dit jaar besloot het bedrijf echter ook de zoekfunctie een incognitomodus te geven. Daarmee worden zoekopdrachten niet langer aan het profiel gekoppeld waarmee Android-gebruikers verplicht ingelogd moeten zijn. Samen met die aankondiging in mei van dit jaar zei Google ook al dat er een incognitomodus voor Maps zou komen.

Door Tijs Hofmans

Nieuwscoördinator

01-11-2019 • 18:42

60

Reacties (60)

60
60
31
8
1
25
Wijzig sortering

Sorteer op:

Weergave:

De modus is niet permanent in te schakelen.
Gaap.. Schiet niks op dus. Ik denk dat Google dit vooral doet om te voorkomen dat mensen de data opslag helemaal uitschakelen in hun profiel ( https://myaccount.google.com/activitycontrols ). Ik kan iedereen sterk aanraden om dit te doen.

Het wordt tijd om te verplichten dat dit standaard uit staat en het alleen bij opt-in aangezet wordt, wat mij betreft. Ik zou best willen betalen voor een dergelijke dienst trouwens, in plaats van al die datamining. Sterker nog: Ik doe dat ook, ik heb een betaald O365 abonnement bij Microsoft en daar heb ik al mijn online data, mail, notities, kalender enz. staan. Ik ben druk bezig alles bij Google weg te slepen.

Probleem is dat je bij Android zo moeilijk helemaal onder Google uit komt doordat je een Play Store account nodig hebt, dat dan gelijk in je toestel gekoppeld wordt.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 25 juli 2024 09:11]

Ik zal wel afgeschoten worden maarja...

Microsoft drops unlimited OneDrive storage after people use it for unlimited storage

https://arstechnica.com/i...it-for-unlimited-storage/

Think your Skype messages get end-to-end encryption? Think again

https://arstechnica.com/i...d-encryption-think-again/


Het gras is niet altijd groener.

[Reactie gewijzigd door Berlinetta op 25 juli 2024 09:11]

Die twee diensten gebruik ik ook amper. Skype helemaal niet en OneDrive alleen voor wat onbelangrijke data (dingen die ik makkelijk bij de hand wil hebben).
Dat zijn 2 voorbeelden, maar Microsoft verzameld net zo goed jouw data. Dat bedoelt hij dan ook met "het gras is niet altijd groener"
End-to-end encryption: ja.
Maar wel naar 2 publieke sleutels: één van geadresseerde, één van Microsoft.
Ik gebruik zelf een apart account voor Google Maps. Maps weet niet dat ik ook nog andere accounts actief heb op mijn telefoon, dus hij kan niets koppelen. Het is wel zo dat al mijn zoekopdrachten dus bij elkaar staan, maar ze zijn niet gekoppeld aan mijn hoofd-account. Met Xprivacy kan dit; op nieuwere versies van Android zijn er vast ook wel Xposed- of Magisk-modules waarmee dit kan.
En jij denkt dat er geen aggregatie plaatsvindt op het moment dat jij met 2 accounts op hetzelfde device inlogt.....
/naief mode uit
Het is inderdaad niet onmogelijk. Maar dan heeft deze incognito-modus ook geen enkele zin. Het enige wat ik kan doen is hopen dat Google zich aan zijn eigen regels houdt. Gezien de kleine groep die aparte accounts gebruikt, heb ik die hoop wel.
"Maar dan heeft deze incognito-modus ook geen enkele zin"

:+ ....
Het werkt net zo als incognito mode in een browser: er wordt geen geschiedenis bewaard op je device of account, maar het kan nog steeds herleidbaar zijn bij Google.
Denk je dat echt, dat is wel heeeeeeel naïef
Grinnik. Toevallig alleen dat je wifi continu dezelfde Mac adressen ziet. Denk je echt dat Google dat niet mapped?
Well grappig trouwens, bij mij vond Google dat mijn werk m'n thuis is :)
Sterker nog: Ik doe dat ook, ik heb een betaald O365 abonnement bij Microsoft en daar heb ik al mijn online data, mail, notities, kalender enz. staan. Ik ben druk bezig alles bij Google weg te slepen.
Kan prima, je kan een gSuite account nemen.. 8 euro per maand uit mijn hoofd, unlimited opslag..
Had ook gekund ja, maar Microsoft was goedkoper: 5 euro per maand (Business essentials zonder Office pakket). De opslag van MS is maar 1TB maar die gebruik ik toch amper.

Bovendien vertrouw ik Google een stuk minder dan Microsoft. Microsoft doet niet openlijk aan het verkopen van mijn data van produkten gebaseerd op mijn data. Er zal wel wat gebeuren (denk aan de telemetrie in Windows die je niet uit kan zetten). Maar Google vertrouw ik nooit meer (net als Facebook overigens).

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 25 juli 2024 09:11]

Google verkoopt ook niet je data, zelfs niet met gratis accounts. Behoorlijk irritant als Tweakers met dat argument aankomen, want dat wordt ongeveer elke dag gedebunked hier...
Het wordt wel degelijk voor marketing doeleinden gebruikt zoals gerichte reclame. Dat is wat ik bedoel. Google is de grootste profileerder in de wereld.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 25 juli 2024 09:11]

Schrijf dan wat je bedoelt. Het zou voor IT-ers een tweede natuur moeten zijn om zaken duidelijk op te schrijven. Ik hoop dat je requirement wel eenduidig schrijft, anders krijg je een hoop problemen.
Ja maar dan kan die toch niet meer overdrijven? Corrigeren mensen dat niet heb je toch een stukje extra laster kunnen verspreiden. En gebeurd het wel zeg je gewoon dat je dat bedoelde.

Bedoel, eerst huilie doen over Google want hij zou gewoon willen betalen om niet gelogd te worden, wordt er een oplosing gegeven, ligt het daarna ineens aan het vertrouwen/kosten. Eigenlijk is het gewoon slim trollen, want waar gaat de discussie nou over? Niet meer over het artikel in ieder geval :Y)
Ik heb gezegd dat ik wil betalen voor een dergelijke dienst. En dat doe ik dus ook, dus dat is geen loze belofte. Ik heb nooit gezegd dat ik die bij Google af zou willen nemen.

Mijn punt is en blijft dat de praktijken me totaal niet aanstaan. Het verkopen van mijn data of het verkopen van afgeleide produkten van mijn data voelt voor mij net zo'n grote privacy inbreuk.

En je insinuatie dat ik met een lastercampagne bezig ben slaat helemaal nergens op. Je bent zelf aan het overdrijven.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 25 juli 2024 09:11]

Als ze (google etc..) mijn data nu al dan niet verkopen, verwerken, aggregeren, anonimiseren, of wat dan ook. Het boeit mij niet en wekt bij mij in ieder geval geen enkel vertrouwen (understatement). En ik denk dat GekkePrutser net dat bedoelt.

Ik ga in ieder geval geen data op een cloud zetten die ik niet in eigen beheer heb. Met wat moeite (ik ben geen informaticus), heb ik hier toch maar mijn eigen cloud gezet. Eerst op een raspberry pi, maar omdat ik er professioneel uit de voeten mee moet kunnen, tegenwoordig op een NUC.

Kan ik Nextcloud dan wel vertrouwen? Ik weet het eerlijk gezegd niet, maar de code is openbaar en ik hoop dat iemand met verstand van zaken anders wel al eens aan de bel getrokken zou hebben.

Ik heb trouwens een vraag: Kan een onderneming eigenlijk zomaar zijn data op dergelijke cloud zetten, rekening houdende met alle berichtgeving over het (mis)(ge)bruik van alle data die je daar opslaat? of toch minstens met de onzekerheid wat er mee gebeurt, want geef toe: wie weet echt wat ze met je data doen?
klopt niet, google hanteert een opslag limiet van 1tb voor accounts met minder dan (ik dacht 10?) x users.

zelf gebruik ik nog een gratis google apps account maar daarbij krijg je net als bij consumenten-accounts maar 15gb opslag. wel staat data-analyse volgens de privacy-policy grotendeels uit. Helaas zijn deze accounts al jaren geleden afgeschaft en kun je zo'n account nu niet meer registreren.
klopt niet, google hanteert een opslag limiet van 1tb voor accounts met minder dan (ik dacht 10?) x users.
Nee hoor, dat staat wel op hun website, maar in de praktijk is dat niet zo. Ik heb maar één account op mijn gSuite domain en toch onbeperkt opslag.
Ik ben ook Google-moe.

Al maanden ben ik zoekende naar de ideale privacy friendly config, van Lineage tot stock, een uiteindelijk heb ik mijn Samsung Galaxy A70 met stock ROM geflashed en daarna middels de handige handleidingen op XDA voorzien van NanoDroid. Dat verwijdert Google Apps door MicrgG + een alternatieve app store: Aurora + FDroid. Dat is ook gewoon beschikbaar voor andere Androids.

Behalve dat Play Services weg zijn, scheelt het me ook eens flink accuduur.

Nu draai ik self hosted een Nethserver met Nextcloud die alles mooi synced naar mijn mobiel.
Er is zoveel moois te vinden als Google alternatief :-) en het is vaak veel trail & error en minder "slick" dan een Google suite, maar je draait het mooi zèlf en je bent in control of your own data!
Ja ik ben er ook mee bezig. Heb mijn mail diensten dus op O365 overgezet, want zelf draaien is gewoon teveel gedoe (tot een jaar geleden nog wel gedaan). Buiten dat draai ik wel veel zelf, VPN en chat enzo.

Ik ben nu aan het testen met de Lineage builds van MicroG. Daar zit MicroG al in en hoef je dus weinig mee in te stellen: https://lineage.microg.org/

Mijn belangrijkste telefoon is een Galaxy S8. Ik wist niet dat je met de Stock rom ook dingen kon vervangen, dat is wel een goeie. Zal ik eens naar kijken, maar het probleem is dat ik op tenminste 1 telefoon de dingen van mijn werk moet houden. En we gebruiken Android Enterprise functies voor het beheer daarvan.

Wat ik zelf ook doe is een aantal chatdiensten routeren via een Matrix bridge. Ik heb nu Telegram en Signal via Matrix draaien, en ga binnenkort Whatsapp proberen. Dat heeft het voordeel dat ik niet meer al die aparte apps heb die ook nog eens in je data lopen te graaien.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 25 juli 2024 09:11]

Ik ben dan vooral benieuwd naar hoe jij internet-bankiert, je ov-chipkaart checkt, de DigID inlogt etc. Al deze apps zijn ano nu bijna onmisbaar geworden voor de burger. Maar ook diensten als netflix en Spotify (die er bij mij voor hebben gezorgd dat ik zelden nog dingen illegaal download), vereisen de aanwezigheid van google play services.

Bovendien zou ik niet graag spul als nethserver (dat naar mijn idee heel veel security inlevert voor gebruiksgemak), inzetten om al mijn data te hosten. Waar je google misschien niet vertrouwt om data verkoop, zou ik een pakket dat letterlijk alle plugins met de default apache-php-mysql settings installeert niet vertrouwen omdat het simpelweg zo lek als een mandje zal zijn. Zelfs als dat niet zo is dan vraag ik me af hoe zo'n pakket offsite-backups, HA en andere data-beveiligings-routines toepast. Je wilt immers niet dat gemailde facturen, berichten van belangrijke partijen of andere zeer belangrijke data op een goede zondagmorgen naar /dev/null zijn vertrokken.

Wanneer je dergelijke zaken zou willen toepassen zie ik eigenlijk alleen maar mogelijkheden met een freenas cluster en een professioneel in te richten mail en data opslag systeem. Persoonlijk zou ik dan eerder terecht komen bij een pakket als Sogo wat dan door een expert wordt beheerd en ingericht.

Als het dat je waard is prima anders zou ik m'n data toch maar liever aan een professional 'verkopen' dan het te riskeren dat je data in handen komt van criminelen, of verloren gaat aan mis-configuratie.

[Reactie gewijzigd door i-chat op 25 juli 2024 09:11]

Rabo-internetbankieren werkt gewoon. Spotify ook. Chip en Digid doe ik niks mee op mobiel, dus dat weet ik niet. Sommige apps melden wel dat Google Play Services vereist zijn, maar werken toch gewoon.

Wat betreft Nethserver: het is gebruikersvriendelijk, en alles wat niet wordt gebruikt staat uit. Het draait op een VM die automatisch wordt gebackupt. Voor mij werkt het gewoon, ik hou van sleutelen en dingen leren. Ik gebruik Sogo ook, dat draait ook op Nethserver.
Gaat er iets mis? Backup terug, klaar. Heel simpel met VMs. Het is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk, maar ik vind het ook gewoon leuk.

Belangrijke bijlages in de mail sla ik elders veilig op, bij de rest van mijn data, die op drie fysieke plekken staat.

Waarom zou Nethserver trouwens onveilig zijn? Het is gewoon een mooie GUI die een hoop CentOS commando's uitvoert. Ik vergelijk het met Windows vs. MS-DOS.
Maar een dienst als MicroG kan een hoop van de Google services vervangen. Alleen de push services niet, maar je kan daar wel op een redelijk anonieme manier gebruik van maken.

[offtopic]: Doe je echt al die dingen zo vaak op een mobieltje? Ik snap dat niet zo... In plaats van een groot computerscherm met een efficient toetsenbord, op een schempje van een paar centimeter aanprutsen :? En waarom filmpjes kijen op een scherm van 6" als je ook een grote TV hebt hangen? Alleen van Spotify snap ik het wel.. Maar die vereist alleen play services voor hun push notificaties (bij Spotify alleen spam).

Onderweg gebruik ik de mobiel ook hoor, maar thuis ligt hij steevast alleen op de oplader. Zelfs in de metro kijk ik nooit filmpjes. Daar is de verbinding toch te instabiel voor op dat moment.

En prive informatie als facturen en andere financiele data zou ik sowieso niet op online opslag willen. Niet bij Google en niet self hosted (tenzij GPG encrypted ofzo).

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 25 juli 2024 09:11]

De vraag is ook of de koppeling aan profiel aan de voorkant gebeurd (de gebruiker ziet het niet) of aan de achterkant (Google ziet het niet).
Gezien je volgens GDPR je data op kan vragen en beide scenarios dus data over je zijn, kan je daar best makkelijk achter komen ;)
Ik vraag me af of dat echt zo 'makkelijk' is als je doet voorkomen
Om je probleem op te lossen met de Play Store:
Maak hier een google account aan:
https://accounts.google.com/SignUpWithoutGmail


Als je microsoft email adres hebt kan je profilering af zetten in de opties. Maar je hebt ook een microsoft account en daar moet je ook profilering afzetten: https://account.microsoft.com/privacy/
Microsoft verwijdert je data na 60 dagen als je je account sluit. Google is daar niet duidelijk over.
Maar dan moet ik alsnog Google een hoop gegevens geven, dat lost niet zo veel op toch? Ik zie de oplossing meer in alternatieve stores. Ik ben nu aan het testen met de MicroG build van LineageOS en het werkt behoorlijk goed. Je hoeft nergens accounts aan te maken, algemene voorwaarden te accepteren enz. Zelfs niet om uit de Play Store te downloaden met de Aurora Store. Het is alleen jammer dat het zo niet op mijn S8 werkt (om de een of andere reden zijn de S7 en S9 wel ondersteund maar de S8 niet :-( ). Ik heb een tweedehands Sony XA2 gekocht om mee te testen met SailfishOS, Lineage en Eelo (al gaan die nu verder onder de onhandige naam "/e/"). Sailfish was mooi maar veel te buggy, vandaar dat ik nu bij Lineage (met MicroG) aangekomen ben.

Overigens heb ik geen consumenten Microsoft account. Ik heb de zakelijke versie van O365 (i.v.m. eigen domein). Als het goed is wordt daar sowieso niet op geprofileerd.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 25 juli 2024 09:11]

Ik snap dit dus niet. Ze zeggen de informatie niet op te slaan, maar iedereen weet toch dat ze hiertoe wel verplicht van door de wetgeving in de USA. Dus wie houd ik met deze mogelijkheid nu precies voor de gek? mezelf? :?
Ik denk dat het er eerder om gaat, dat jij bepaalde historie niet als suggesties wil.

Net zoals in de browser, als je de letter "P" intypt krijg je misschien heel iets anders dan patat.
Yep, ik noem het alvast de "mistress mode" :o
zo gaat het nu toch ook zo met de browser of wissen alle websites je gegevens wanneer je incognito activeert?
Ik snap dit dus niet. Ze zeggen de informatie niet op te slaan, maar iedereen weet toch dat ze hiertoe wel verplicht van door de wetgeving in de USA. Dus wie houd ik met deze mogelijkheid nu precies voor de gek? mezelf? :?
Net als accounts verwijderen ....
Alsof er een daadwerkelijke verwijdering plaatsvind, ipv 'invisible' flag
Maar dan wordt er weer om bronnen geroepen ;)
[...]
Net als accounts verwijderen ....
Alsof er een daadwerkelijke verwijdering plaatsvind, ipv 'invisible' flag
Maar dan wordt er weer om bronnen geroepen ;)
Eén is voldoende voor mij :)
Dat is niet te bewijzen of hard te maken.
Maar mijn boerenverstand zegt me dat er uiteindelijk wel ergens iets opduikt dat we al jaren zijn voorgelogen, betreffende dataretentie.

FB stuurde tientallen mailtjes dat je account op delte stond, TENZIJ je inlogd binnen X maanden, X weken en dan een deadline van enkele dagen voor het toch écht weg is.
Al deze mails genegeerd, en na een paar jaar via wachtwoord vergeten, mijn account weer opgevraagd.
Wat gek .... tussen 2014 en 2017 geen activiteit ... maar alles TOT mijn verzoek om te verwijderen gewoon in volle glorie aanwezig.


Het gaat er bij mij gewoon niet in dat de grote techbedrijven daadwerkelijk zo'n waardevolle dataset ( Google en MS hebben gewoon bijna 15j aan data van mij en hun gebruikers ) zomaar 'verwijderen'
In het beste geval word het geanonimiseerd ( naar buiten toe ) maar keihard 'verwijderen' Nope
deactivate is not delete
In het eerste geval kan je FB worden gereconstrueerd, in het geval van delete wordt alles verwijderd van de servers ...(dit kan wel tot 30 dagen duren)
Tot 30 dagen, ja .....
Maar ik heb netjes 'delete my profile' gedaan, het wachtwoord gewijzigd en alle devices uitgelogd.

en 3 jaar later kreeg ik na 'forgot password' een mail op het oude adres, en kon ik mijn WW aanpassen en inloggen.

Dus ik geloof werkelijk niet in de volledige 'delete' die beloofd wordt, bij geen enkele speler op die markt.
Ik kan het helaas niet controleren maar vind nergens ook maar één vergelijkbaar bericht.
De testen die besproken worden spreken u tegen

https://www.cbsnews.com/n...our-data-still-out-there/

[Reactie gewijzigd door OxWax op 25 juli 2024 09:11]

Grappig hoe je ( vaker ) op de U vorm over gaat, als je het ergens niet mee eens bent ;)

Maar het artikel zegt toch JUIST wat ik ook al beweer, er is GEEN bewijs dat het écht verwijderd wordt.
Zelfs CA wordt aangehaald, een beerput die openging ...
Denk je ook daarvan dat zij de enige zijn die aan data-collectie gedaan hebben ?
En of ze het 'onbedoeld' en 'zonder medeweten' van FB gedaan hebben ?

De techbedrijven zijn zo groot, dat echte controle gewoonweg niet meer mogelijk is.
Zelf Zuckerberg is zijn historische feiten aan het rechtpraten.
In een recente speech geeft hij aan dat FB is opgezet om "discussies op niveau te kunnen opzetten'' terwijl het common knowledge ( er is zelfs een film over gemaakt ) dat het niet meer was dan een 'rate your classmate' website
Grappig hoe je ( vaker ) op de U vorm over gaat, als je het ergens niet mee eens bent ;)
Maar het artikel zegt toch JUIST wat ik ook al beweer, er is GEEN bewijs dat het écht verwijderd wordt.
Geef eens stukje tekst wat dat volgens u/jou O-) aangeeft?

[Reactie gewijzigd door OxWax op 25 juli 2024 09:11]

Ik kan dit beamen. Ook ik heb jaren geleden mijn account verwijderd (niet gedeactiveerd, moedwillig naar op zoek gegaan, en was nog vrij verstopt) maar kon toch een aantal jaar later nog inloggen na een pw reset. Bij mijn Vrouw exact hetzelfde! Was wel een jaar of 5 alweer geleden, weet niet hoe het nu zit. Heb mijn e-mail gewijzigd en wachtwoord @ random uiteindelijk.
"Iedereen weet toch" is zo'n ongelofelijke dooddoener dat iedereen toch moet weten dat je zo'n claim alleen maar zou moeten maken als je die statement ook met bronnen kunt onderbouwen.

Wie echter tweakers.net doorzoekt op google en data opslag komt al snel enkele artikelen tegen over hoe google data van Europese burgers in bijv Ierland opslaat om aan de GDPR te kunnen voldoen.
Ook zijn er een paar artikelen waarin wel wat geschreven staat over hoe de VS google alsnog wilde dwingen die data met ze te delen en hoe dat uiteindelijk toch niet kon worden geëist voor data over niet-Amerikanen.
Ik snap dat nooit die mensen die denken dat Google het enige bedrijf is die info van je heeft? Daar doen ze alles voor te zorgen dat Google dat niet zou ontvangen. Maar in de tussentijd weten ze aan de hand van de zendmasten ongeveer waar je zit. En hoeveel bedrijven hebben geen gevoelige informatie van jou?
Ik snap dat nooit die mensen die denken dat Google het enige bedrijf is die info van je heeft?
Klopt maar wel het enige bedrijf wat in eerste plaats een advertentieboer is ... en daarnaast producten gratis aanbied om meer over je te weten te komen.
Dat is waar. Maar het gaat ook om het doel van het bedrijf. Ik denk niet dat kpn mijn locatie misbruikt voor ads of een profiel. Google wel.
Dat is waar. Maar het gaat ook om het doel van het bedrijf. Ik denk niet dat kpn mijn locatie misbruikt voor ads of een profiel. Google wel.
Nee, Google misbruikt jouw info niet, je hebt er zelf consent voor gegeven door de diensten te gebruiken, of door diensten van derden te gebruiken, die op hun beurt weer Google gebruiken als tool.
Dat zal vast. Ik heb de eula niet gelezen.
Maar Google. Maar vooral ook Facebook doen geloven dat je privacy allemaal in de hand hebt. Dat is wel alleen die foto die je post. Maar alle data die uit die foto komt, daar heeft niemand het over. Maar daar zit voor deze bedrijven de waarde. En dat staat vast niet zo concreet in de lettertjes. En dan is het toch misbruik. In my opinion.
Dus jij ziet liever reclame van inlegkruisjes dan iets waar je nog enigszins interesse in hebt?
Vraag je dit serieus? Enigszins is geen echt schaduwprofiel waard. En daarnaast heb ik echt nog nooit een advertentie gezien waarvan ik dacht: klik. Ik heb het al of ik hoef het niet.

Sowieso, targeted advertenties zijn complete onzin. Kost super veel en levert bijna nooit op wat ze hopen. Ik weet alleen niet waar ik dat nou laatst hoorde (Podcast over Media) of ergens las.
Dus ik kan nu eindelijk 7 dagen in de week naar een bar zonder dat google denkt dat ik een alcoholist ben?
Dan ben je meteen bevrijd van gepersonaliseerde reclames voor alcohol op je telefoon.
Alsof het iets uitmaakt, ze tracken je toch overal.
Je telefoon (OS), registreert in ieder geval van alles, zonder dat je daar specifiek een app voor op hoeft te starten. Voor de Lumia's waren specifieke apps beschikbaar om die info openlijk te maken. Geen idee of er voor Android toestellen ook van dat soort apps beschikbaar zijn. Op Lumia heet die app "Activities", de info hierover is nog op Github terug te vinden.
Uhmm, wanneer ik maps open (android) word je automatisch aangemeld. Daarna log ik dan weer uit en word er ook geen gegevens aan je profiel gekoppeld als je de navigatie gebruikt. Heeft de incognito dan nog wel zin? Wanneer je de incognito knop drukt, dan ben je nog wel aangemeld. Gewoon uitloggen lijk me effectiever. Vaaaaag
Hier gebruikt Google weer de gebruikelijke mist-tactieken. Incognito lees ik als "er wordt geen gebruikersdata gedeeld". Niet dus. Tel daar bij op de irritante stem, en ik blijf lekker mijn oude 640XL met Here Drive gebruiken in de auto. Up-to-date kaarten en perfect offline werkend.
wat heeft die stem in godsnaam met eventuele privacybezwaren te maken? Bovendien kun je die stem prima vervangen door bijv stemmen van Luquendo.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.