Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 59 reacties

Riva3D heeft op deze page in totaal 23 in-game screenshots geplaatst van een aantal (nog in ontwikkeling zijnde) games, draaiend op een nVidia GeForce3 kaart en DirectX 8. De meeste pics zijn gecaptured op een resolutie van 1600x1200 @ 32 bit en laten zien dat de GF3 in staat is erg veel details te verwerken. Kijk bijvoorbeeld eens naar onderstaande voetbalspeler, je kan z'n haren bijna tellen:

nVidia GeForce3 voetbalspeler

De overige pics vind je hier.

Verder zijn er nog een paar previews online gezet rondom de GeForce3. Tweak3D legt bijvoorbeeld in dit artikel uit wat de pixel- en vertexshaders van de GeForce3 inhouden, en wat er zoal mee gedaan kan worden. Zeker interessant om eens door te lezen. Eurogamer heeft een wat meer algemene preview in elkaar gedraaid (thanks Vertex voor de link).

Tot slot hier twee nieuwe pics van GeForce3 kaarten, geleend van het Franse Planète News:

* Absolute GeForce III, met Blue Orb:

Absolute GeForce III

* Leadtek Winfast GeForce3 64

Leadtek Winfast GeForce3 64

Als het goed is nog één nachtje slapen, en dan staan de eerste hands-on (p)reviews online . Anand schrijft dat hij vannacht zijn preview zal plaatsen, maar hij pas later final GeForce3 samples opgestuurd krijgt. nVidia laat ze nog niet los vanwege een WHQL certificatie probleem met de DirectX 8 drivers . De echte review komt als het goed is binnen een week:

My GeForce3 article is pretty much done, I need to throw in some pictures and put some final edits on it before sending it off to the presses but it should go up at midnight without a hitch. This will only be a technology preview, as we're still waiting on the approval from NVIDIA for final review samples. It seems as if there is a WHQL certification issue with NVIDIA's DX8 drivers for the GeForce3 and they are using that as an excuse to keep GeForce3 samples from going out just yet. Whether this has anything to do with the fact that the first official launch was made in Tokyo for the Mac platform or not is another question. In any case, you will get quite a heavy dose of the technology behind the GeForce3 later tonight and a couple of benchmark figures at most. Hopefully within a week's time we'll have a full review with comparison benchmarks present as well.
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (59)

Zo'n plaatje zegt niet veel, is niet op ware grootte, en het aantal fps is natuurlijk een zeer belangrijk detail, dat hier ontbreekt.

Ik heb wel vaker dergelijke screenshots gezien, ook van de GF1/2, maar volgens mij zijn ze er alleen om het publiek alvast lekker op te geilen. Een duidelijke indruk kun je mij hier echt niet mee geven!
Maar zoals altijd zijn deze spellen speciaal gemaakt voor de kaart.. dus die maken voluit gebruik van de kaart.. maar andere spellen zullen er zeker niet zo mooi uit zien ( :9) maar ehh zoals elke chipbakker tegenwoordig sturen ze eerst een zooi roddels in de wereld om alvast naamsbekendheid te kweken.. daarna wat specs.. om een beetje de massa een idee te geven van de mogelijkheden.. daarna gooi je er wat screens tegen aan om die specs te bevestigen... maar daarna stuur je weer een bericht de wereld in dat de kaart op een bepaalde datum in de winkel ligt zodat iedereen ruim op tijd kan beginnen met sparen.. dan een week voor die datum zeg je dat het allemaal wat vertraagd is vanwege een onbenullig iets.. mensen smachten nog meer naar die kaart.. want het probleem was dan iets waar de klan profijt van heeft ofzo.. en dan pas releasen ze de kaart.. en we zitten nu bij de screens dus schiet al op :)
allemaal heel boeiend dat ik een playstation 2 kan winnen, maar daar kwam ik eigenlijk niet voor

ligt het aan mij of linkt 'deze page' gewoon door naar een stomme ad!?

Ik kom namelijk als ik op die link klik op http://list.efront.com/ml/form11.html?riva3d.efront. com/geforce3/screens.html terecht!

vette spam :(
De pagina was blijkbaar onderdeel van een preview die ze net offline hebben gehaald omdat de NDA nog niet afgelopen was. Misschien dat iemand ze gesaved heeft, anders is het wachten tot morgen.
Als ik die heatsink alleen al zie springen de tranen me haast in de ogen... Met eenniet al te jonge 7200 RPM scsi HD en alle pcisloten gevuld, weet mijn systeem al aardig op temperatuur te komen... Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd als ik deze straalkachel in de plaats van mijn trouwe Voodoo Banshee zet ;'(
Een voetballer? Volgens mij is dat Andre Agassi??
Ik denk dat het David Beckham moet voorstellen. Loopt ook alweer een tijdje met zo'n geschoren coupe rond en is in bepaalde kringen erg populair, o.a. omdat-ie met een voormalige Spice-Girl getrouwd is (of was, jeweethetmaarnooittegenwoordig, ik houd dat niet zo bij :)). Toevallig was-ie gisteravond in het sportjournaal en presenteerde nieuwe shirts ofzo. Viel me op dat-ie exact dezelfde bakkebaarden enzo had, als op dit plaatje. Dus volgens mij hebben ze een foto van hem gescanned en als texture gebruikt.
eerder jaap stam
lachu!
je kan waarschijnlijk een half jaar wachten totdat games van dat kaliber uitkomen, tegen die tijd is GeForce3 wel een stukkie goedkoper (hoop ik :P)
dit plaatje heb ik gisteren ook al gezien ;)
als je goed kijk is dit plaatje helemaal niet mooi, oke de haren zien er goed uit maar kijk eens naar het shirt :r allemaal blokjes,d it ligt niet aan de gf3 lijkt me maar toch is het een schril contrast
De details die vrij realistisch ogen, zijn IMHO niet zo zeer een kwestie van high-polygone-modelling/rendering, maar eerder een kwestie van zeer gedetailleerde texturemaps die er overheen gegooid worden. Het aantal polygonen in deze scene is weliswaar wat hoger dan in die van oudere games die ik ken, maar haartjes en andere huiddetails zitten in de textures. Kijk maar naar de vingers, die zijn toch nog vrij hoekig gemodelled.
ok, maar als je zo'n spel speelt dan beweegt het hoor ;)
dan hebbie ook helemaal geen tijd om 'goed te kijken'.
"je kan z'n haren bijna tellen:"

Zoveel haar heeft hij anders niet :)

Maar het ziet er erg strak uit moet ik zeggen.
Daarom hebben ze juist (he dat lijkt Jaap Stam wel) een kalende man genomen omdat zoiets veel moeilijker is.
Een volle bos haar kan je weergeven als hu juist als een geheel iets dat op een kapsel lijkt.
Een paar haartjes moet je exact uitrekenen en dat is veel moeilijk dan zo'n kort door de bocht kapsel.
Ps let ook eens op het publiek op de tribunes het is gewoon net echt publiek geworden.

Nu alleen nog vechtende Hooligans en zo'n spel is compleet }>
Een paar haartjes is veel makkelijker, omdat je dan gewoon een 2d plaatje eroverheen kan renderen zodat het nogsteeds perfect lijkt. Een hele bos haar kan je wel als "een geheel" op zijn hoofd mikken maar dat ziet niet uit, als je dat er mooi uit wilt laten zien zul je ook elk haartje of iig elke pluk apart moeten renderen, en dat is veel lastiger.
En hoe jij aan een pixel of 10 kan zien of het publiek nu "echt" is of niet dat wil ik ook wel es weten (of heb ik een bril nodig?)

Kijk maar eens naar de andere plaatjes op die site, dan zie je ook dat het publiek nog steeds niet erg inspirerend is, en dat het haar van de andere gerenderde voetballer (een vrouw) er een stuk minder mooi uitziet dan die korte haartjes van die Agassi lookalike.
En als je nou een mooie golvende haardos wil hebben (misschien wat voor lara in Tombraider XVII )?

* 786562 SilentStorm

Is die link trouwens kapot?? ik kom op een vage playstation2 give away ofzo..
Paar dingetjes:
a) waarom zou dit alleen op een GeForce 3 er zo mooi uitzien? Dat het een mooi spel is dat geloof ik best maar volgens mij kan een GeForce 2 of een Radeon dat ook wel weergeven
b) "stills" oftewel niet-bewegende plaatjes zeggen mij niks, het kan netzogoed een model zijn met een (2d) foto als skin zeg maar, dan krijg je ook zulke plaatjes maar dat is niet praktisch, en niet vernieuwend.
Helemaal mee eens. Ik weet niet hoe serieus ik dit plaatje moet nemen, want:

1) het is een still,
2) het shirt ziet er niet uit,
3) dat oor lijkt mij ook niet echt (zeker niet op de 1600*1200 versie!)

Ik denk dat er iemand heeft zitten pixelprutsen...

En hoe interessant is een videokaart van over de 1500 gulden? Voor mij totaal niet...
Natuurlijk word het overdreven wat deze kaart kan, maar laten we de mogelijkheden van deze kaart niet uit het oog verliezen.

Mogelijkheden :

De nfiniteFX engine is heel erg cool. Spellen die hier gebruik van gaan maken zien er nooit hetzelfde uit. Neem als voorbeeld een explosie. Deze wordt door de nfiniteFX engine iedere keer anders op je scherm getoond (mits de spel maker dit anders wil natuurlijk).
Dit is een klein beetje te vergelijken met macromedia flash. Hierbij maak je een begin frame en een eind frame, alles wat hier tussen zit wordt automatisch aangevuld door macromedia flash. Je kunt de nfiniteFX engine hier een beetje mee vergelijken, alleen dan geavanceerder omdat het er hiermee steeds anders uit ziet (nogmaals, mits de spel maker anders wil) en in hardware gebeurt.

Verder zal je met deze kaart (waarschijnlijk) totaal geen problemen hebben om de huidige spellen op 1600x1200@32 bit maximale instellingen te spelen. Dat kan vandaag de dag zelfs met de GeForce2 Ultra niet eens!

Dan kom je nog op beeldkwaliteit. Zie het plaatje van de nieuwe unreal engine maar eens, dat zegt genoeg denk ik zo :). Zoniet, bekijk de Doom 3 demo eens. Die is in realtime gepresenteerd door John Carmack en dat zegt mij genoeg.

Prijs :

De prijs is hoog, maar dat is logisch. Waarom? Er zit erg veel research in dat ding en dat moet terug verdiend worden. Dit is een top-notch videokaart en die kun je nou eenmaal niet voor 500,- op de kop tikken. Ga dus niet zitten zeiken, neem genoegen met wat minder er is zat keus. Ik weet dat het moeilijk is, maar je kunt niet altijd het beste hebben :).

Concurrentie :

Ik verwacht niet dat ATI met iets spectaculairs gaat komen, omdat NVIDIA de laatste tijd erg sterk in de schoenen staat en hierdoor gewoon top produkten kunnen afleveren. De Radeon was een (erg grote) stap in de goede richting, maar als ATI niet met een soortgelijk iets aankomt (lees: nfininteFX engine) maken ze denk ik geen kans om de GeForce3 bij te benen. Als ze met een soortgelijk iets komen dan doen ze weer helemaal mee met de race, vergeet dan ook wat ik hier heb gezegd.
de Radeon heeft geloof ik al een techniek waarmee tussen liggende frames worden berekend.
De Leadtek GeForce3 staat in de pricewatch!
www2.tweakers.net/pricewatch/16414
Ja maar op de site zelf staat
er niks over in, Ik denk dat als je hem besteld je nog wel ff moet wachten, een soort
preorder dus.
Het probleem is alleen dat je aan al die features HE-LE-MAAL niks hebt de komende 1,5 - 2 jaar.

Voordat Doom 3 er is zullen er practisch geen engines zijn die de leuke extra's gebruiken. Het enige waar je wat mee kunt doen is een bruikbare FSAA en de extra performance.

Ik wil eerst een weten wat de Metagence (=Kyro 2) kan; 4 pipelines + 166 mHz DDR + T&L is heeeel mooi en misschiens zelfs betaalbaar! :9 :9 :9 :9 :9
Die wordt trouwens voorgesteld op de CEBIT, over ca. één maand ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True