Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Xiaomi kondigt 70"-smart-tv in Redmi-serie aan

Het Chinese elektronicaconcern Xiaomi heeft de eerste smart-tv van zijn submerk Redmi onthuld. De Redmi TV 70 is een 4k-toestel met een schermdiagonaal van 70 inch. De televisie draait op het PatchWall-platform van Xiaomi en komt ook met de slimme assistent van het moederbedrijf.

De Redmi TV 70 wordt volgens Xiaomi aangedreven door een Amlogic 64-bit octacore-soc van de zesde generatie. De televisie is uitgerust met 2GB ram, 16GB opslaggeheugen en dual-band wifi.

Het PatchWall AI-platform van Xiaomi belooft de kijker gepersonaliseerde aanbevelingen voor tv-programma’s en andere content. Redmi levert het toestel compleet met een bluetooth-afstandsbediening met spraakondersteuning. Met een druk op de knop activeert de gebruiker de slimme assistent XiaoAI. Daarmee kunnen er onder meer programma’s worden opgezocht en andere apparaten in huis worden bediend.

De Redmi TV 70 is vanaf 10 september verkrijgbaar voor 3799 Chinese yuan, omgerekend zo’n 480 euro, maar zal tot nader order alleen in China worden verkocht. Moederbedrijf Xiaomi verkoopt al langer televisies, onder de Mi-merknaam. In de eerste helft van 2019 gingen er daarvan 5,4 miljoen stuks over de toonbank. Volgens marktvorser AVC is Xiaomi daarmee marktleider in thuisland China, en is het bedrijf wereldwijd in de top vijf binnengedrongen.

Ook andere Chinese bedrijven zoals OnePlus en Honor proberen sinds kort een deel van de smart-tv-markt in te palmen. Verwacht wordt dat OnePlus zijn OnePlus TV eind september uitbrengt.

De Redmi TV 70

Door Michel van der Ven

Nieuwsredacteur

30-08-2019 • 11:34

128 Linkedin Google+

Reacties (128)

Wijzig sortering
Dat is zeer goedkoop ... de eerste 70" 4K TV in de prijswatch kost bijna het dubbele.

Nu snap ik dat je Chinese prijzen niet volledig met Nederlandse kan vergelijken, maar toch.

[Reactie gewijzigd door Jvann op 30 augustus 2019 11:39]

Woon zelf in China en heb een chinees merk aangeschaft.. 55 inch smart tv 4k voor geen geintje 125 euro :+ ( ander merk dan hieronder eentje die nog goedkoper was maar heb nu degene gepakt die het hoogst stond aangeschreven voor prijzen hieronder)

Ik heb even voor je gekeken wat een 70 inc tv kost op taobao ( chinese bol.com / aliexpress) .

Ook even verschillende afmetingen bekeken en ook met veel positieve reviews ( is vaak goede indicatie of het kwaliteit is). Ben persoonlijk erg blij met degene die ik heb aangeschaft ( Merk : Chuangd)

55 inch: 1320 RMB / 167 EUR
60 inch: 1580 RMB / 201 EUR
70 inch: 1990 RMB / 253 EUR
75 inch: 2489 RMB / 317 EUR
85 inch: 5699 RMB / 724 EUR

Curved versie:
70 inch: 2499 RMB / 318 EUR
75 inch: 2989 RMB / 380 EUR

Dus in de Chinese Markt zijn ze zeker weten niet het goedkope segment en zetten zichzelf weg als middensegment.

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 30 augustus 2019 18:46]

Chinees middensegment is hier dan weer het lage segment. Gewoon zomaar importeren en zonder wijzigingen op de markt gooien, gaat niet werken.
Ik denk niet dat die regel nog geldt. China heeft een enorme inhaalslag gemaakt op het gebied van tech de afgelopen 10-15 jaar. Prijzen in China zijn zoveel goedkoper omdat het hele tech ecosysteem daar ligt (plus gigantische Chinese afzet markt) en heeft mi niets met kwaliteits verschillen te maken. Iedereen die recent Xiaomi/1+/Huawei/Lenovo spul in handen heeft kan dat beamen.

Ja, de chinezen gebruiken (misbruiken?) bovenstaand feit nu om disruptief toegang tot de westerse markt te krijgen maar is dat nou zo een slecht gegeven? Zeker voor westerse consumenten...

[Reactie gewijzigd door parryfiend op 31 augustus 2019 08:41]

Onzin, er is maar 1 reden: subsidies. En daar geen enkele vrije markt tegen op.
Subsidies zijn zeker een reden.
Maar ecosysteem weegt mi zwaarder. Er zijn overigens nog meer factoren waarom China zo disruptief kan prijzen. Zie artikel hieronder.

https://www.quora.com/Why-are-Chinese-products-cheaper
En meerdere van de daar genoemde factoren komen toch wel neer op subsidies en politieke hulp. Van de andere factoren zijn er wel een paar waar we rekening mee moeten houden, maar dingen als infra, logistiek en supply chain zijn hier ook zeker haalbaar. Je moet alleen het schaalvoordeel terug weten te halen. Er zijn ook genoeg fabrikanten uit Azië die vooral in Oost-Europa een goede logistiek hebben weten op te zetten. Die daar kennelijk toch nog net iets goedkoper is dan alles in Azië doen.

Verder klopt het inderdaad wel degelijk dat sommige "cheap labour" toepassingen al uit China aan het wegverhuizen zijn (maar China is voorlopig groot genoeg om nog steeds goedkope arbeid te leveren dus vandaar alleen sommige denk ik). Iets dat het artikel als mogelijkheid noemt maar wat volgens de schrijver niet gebeurt.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 1 september 2019 23:56]

Politieke hulp of gewoon stimulerend beleid? Maar eerlijk is eerlijk; het westen heeft van hetzelfde systeem en constructies ook tientallen decennia (40-50jaar) lang geprofiteerd door productie naar China te verhuizen. Zo konden we genieten (profiteren?) van lagere productie en arbeidskosten en in het westen hogere winstmarges op in China geproduceerde producten. Kijk maar naar het succesverhaal Apple met hun miljarden omzet en winstmarge. Toen hoorde je het Westen niet klagen. Nu de Chinezen het spelletje doorhebben en hun ecosysteem zelf gaan uitbuiten beginnen wij opeens te sputteren over oneerlijke concurrentie en 'politieke hulp'. Beetje krom niet?

Niet dat de machtsverhouding niet scheef is. Dat is het zeker en wij hebben het zelf in de hand gewerkt. Een simpele oplossing voor bovenstaand probleem is er niet en ik denk niet dat de huidige tarievenoorlog gaat helpen. Overleg en samenwerking is nodig om vooruit te komen maar eer dat kan gebeuren moeten figuren als Trump eerst wijken.

[Reactie gewijzigd door parryfiend op 2 september 2019 09:07]

Mwah, ik hoorde het Westen wel klagen hoor, maar zolang het persoonlijk gewin van een paar hoge piefen en aandeelhouders groter is, ga je dat niet makkelijk tegenhouden. Niet alleen het communistische systeem heeft nadelen. Neemt niet weg dat ook die nadelen er gewoon zijn. Andere nadelen doen daar niets aan af.
Ik heb de laatste jaren Lenovospul in handen gehad, en hoewel de grootste klacht over de belabberde serviceorganisatie van Medion ging, heb ik met meerdere modellen toch jonge uitval en ontwerpfoutjes gehad. Slecht voorbeeld dus, zelfs al vind ik dat ze een hoop dingen wel goed doen.

Natuurlijk haal je prijsvoordeel door schaalgrootte, maar de geschiedenis heeft tot nu toe geleerd dat er altijd een mits of maar aanzit, dus of dat nu anders is moet zich nog bewijzen.
Heb zelf niet zoveel ervaring met Lenovo maar hoor wel veel goede dingen van hun Thinkpad lijn.
Heb wel veel Xiaomi en 1+ spul en hun prijs/kwaliteit verhouding is bizar hoog. Vaak gelijk en in veel gevallen beter dan equivalent Samsung, Sony en Apple spul. Bizar maar waar. Heb wel (gelukkig) geen ervaring met garantie claimen. Lijkt me erg lastig met grijze import.
Interessant. Geeft je wel enig idee van de marges in Europa en de VS....
Nee, geeft aan hoeveel subsidies Chinese staatsbedrijven wel niet krijgen.
Gok dat het dan niet alleen is.

Transport is ook een factor / opslag..

Een TV is nou eenmaal een object wat niet makkelijk te transporteren is ( veel ruimte in beslag nemen). Hier trouwens 0 garantie dus het is maar afvragen of die het ook langer dan 2 jaar volhoudt en of het aan alle regelgeving voldoet in Europa ik betwijfel het maar ik gebruik het als me 2de scherm ( vriendin heeft slechte ogen dus was makkelijker dan dat ze moest kijken op me 32 inch samsung scherm :P )
Die zijn helaas erg laag. Vandaar dat zowel winkeliers als fabrikanten zich uit de markt terugtrekken.
Een tv laat je ook niet even opsturen denk ik. Daar komt dan toch wat meer bij kijken dan bij een smartphone die bijna gratis opgestuurd kan worden en met truuckjes langs de duane glipt.
Wat betaal je dan extra op een tv? 21% plus wat inklaringskosten
Xiaomi heeft toch ook een winkel in Polen? Dan hoef je dat niet te betalen.
Zal natuurlijk wel meer zijn dan 480 euro in Polen, gok ik.
Hier in Zwitserland wordt eerdaags ook een Xiaomi flagship store geopened. Dan krijg je zelfs je BTW terug als EU ingezetene. :)
Je krijgt dan korting gelijk aan de BTW? Want je mag toch niet je BTW terugkrijgen van Xiaomi? Of hoe werkt dat?
Waarschijnlijk krijg je Zwitserse BTW terug, omdat je de TV exporteert naar buiten Zwitserland. Formeel zou je dan weer bij de import in de EU invoerrechten(=zelfde percentage als btw, met mogelijk extra verhogingen voor anti-dumping, etc, zie https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/hoe_bereken_ik_de_belasting_bij_invoer_internetaankopen).
Polen is gewoon een eu land. alle wat in polen verkocht wordt moet gewoon aan de eu regelgeving voldoen, dus gekeurd. Daarnaast in Polen betaal je je als consument ook gewoon btw en idd de invoerrechten en transport komen er ook bij.
Je hebt dan ook gewoon 2 jaar eu garantie.
Hier in spanje hebben ze ook eigen shops, en liggen veel producten van xiaomi gewoon bij de grote retailers in de schappen.

[Reactie gewijzigd door Automark op 30 augustus 2019 17:34]

xiaomiproducts.nl zit met 1 a2 euro verschil ivm alieXpres
als we ze gaan stalken.
ik wil wel 500€ betalen voor zon scherm _/-\o_
De verzendkosten zullen ook niet meer gratis zijn bij een tv. En invoerrechten en wat administratiekosten.

[Reactie gewijzigd door Marzman op 30 augustus 2019 12:12]

Jep en een toeslag voor europeese keurmerken en mogelijk een extra toeslag om te voldoen aan de europeese garanties.
Volgens mij verzendt een shop als banggood ook tv's gewoon gratis naar NL

[Reactie gewijzigd door monsieurpinot op 30 augustus 2019 17:47]

21% btw + 20% invoerrechten (minimaal op electronica), maar zoals iemand anders al zei, verzendkosten van zo'n enorme tv zal veel zijn. Zal ook zo rond de € 100 zijn. Zit je op zo'n € 1000.
Douanekosten, ook weer een extra 10-15%
Dat klopt en daar heb je gelijk in ...

... Maar Xiaomi is gewoon actief in Nederland, dus het is niet ondenkbaar (zal er nog steeds niet op hopen) dat de televisie hier gewoon verkocht gaat worden. Daar zal vast wel btw en magazijnkosten bij komen, maar dan nog heb je een zeer scherp geprijsde televisie.

[Reactie gewijzigd door Jvann op 30 augustus 2019 11:56]

De interface met persoonlijke suggesties en assistent lijkt me wel heel erg op China gericht, daar zou toch nog wel wat voor nodig zijn voordat het ook hier toepasbaar is.
Ja in India hebben ze ook hun eigen interface. Zou desondanks makkelijk op te lossen zijn door er voor Europa gewoon android tv op te draaien zoals op de mibox en Sony tv's.
Het is gelukkig niet ondenkbaar dat grotere retailers die een magazijn in Europa hebben besluiten om een container te verschepen naar Spanje/Duitsland/Polen.
Behalve dan dat het toestel nog verbouwd moet worden om aan zowel de technische- als de consumenteneisen voor de Europese markt te voldoen. Scheelt zomaar een paar honderd euro, dus niet vreemd dat ze daar nog even mee wachten.
Ik ben nieuwsgierig naar dat truucje met de douane.. 🤔😁

[Reactie gewijzigd door eaydin op 30 augustus 2019 12:40]

De webwinkels bieden dat aan, garanties tegen invoerkosten, een tussenopslag in Europa, dat soort dingen.
Nu snap ik dat je Chinese prijzen niet volledig met Nederlandse kan vergelijken, maar toch.
Daarnaast hebben wij nog geen flauw idee van het beeld dat dit paneel weet te produceren ;)
Waarschijnlijk is dat hartstikke fatsoenlijk. Bedrijven als Samsung, LG en Sony vragen simpelweg voor een krankzinnige premium prijs en mensen vinden dat normaal omdat ze inmiddels gewend zijn aan prijzen van 2000 Euro voor een beeldschermpje.
Volgens mij worden tv's ieder jaar goedkoper. Marge's zijn ook niet groot aangezien er al een hoop fabrikanten gestopt zijn omdat het simpelweg niet winstgevend was. Oled wordt ook nog steeds niet in kleine formaten geleverd omdat daar niet genoeg op valt te verdienen. Dus het een krankzinnige premiumprijs te noemen slaat nergens op.
Volgens mij worden tv's ieder jaar goedkoper.
Nauwelijks.... Net als computers worden ze steeds beter, niet persé goedkoper.
Wat noem jij nauwelijks? Ik betaalde 4 jaar geleden 850 voor mijn 55 inch Sony (1080p verder niets bijzonders), dit was toen een lage prijs door een actie. Nu heb je voor pakweg 200 euro minder een toestel die vergelijkbaar is qua aansluitingen en afwerking. Dat vind ik toch een flinke daling van prijs. Gaan we nog verder terug dan blijven de prijzen omhoog gaan. Ik geloof dat mijn broer ooit nog eens rond de 1500 had betaald voor zijn 49 inch led TV, ik heb hier een LG staan die op alle vlakken beter is op de bouw na, en die was 400 euro.

Dit kan je natuurlijk op nieuwheid van technologie e.d. gooien, maar dat dekt echt maar een gedeelte van de lading, de prijzen zijn echt wel flink gezakt. Als je daar ook nog inflatie bij rekent, dan zakken die prijs zeer zeker.
Wat noem jij nauwelijks? Ik betaalde 4 jaar geleden 850 voor mijn 55 inch Sony (1080p verder niets bijzonders), dit was toen een lage prijs door een actie. Nu heb je voor pakweg 200 euro minder een toestel die vergelijkbaar is qua aansluitingen en afwerking.
En toch koop je vandaag niet goedkoper een TV dan toen....

De instapmodellen kosten nog hetzeflfde als toen alleen kunnen ze nu meer.
De midrange modellen kosten nog hetzelfde als toen alleen kunnen ze nu meer.
De top modellen kosten nog hetzelfde als toen alleen kunnen ze nu meer.

10 jaar geleden kocht ik een 46" 1080p voor €1500
Vorig jaar kocht ik een 65" 4K OLED voor €1500
Zelfde prijs, zelfde range, meer mogelijkheden.

Met computers gaat het grofweg hetzelfde. Een fatsoenlijke game PC kostte begin jaren 90 zo'n 2000 gulden. Nu kost hij zo'n 1000 euro. Zelfde prijs, meer mogelijkheden. In die tijd kostte een instapmodel computer een gulden of 800, nu koop je zoiets voor een euro of 350-400. Zelfde prijs, meer mogelijkheden.

Als prijzen echt zouden dalen dan zou je nu een fatsoenlijke PC kopen voor een paar tientjes, en dat bestaat nogsteeds niet.
Je vergelijkt nu een 46inch met een 65inch. Daar raak je me toch echt kwijt. We hebben het dan wel degelijk over een heel ander toestel. Technische specs gaan gewoon omhoog, maar de grote van het scherm is gewoon een keuze, en er zijn dan ook zat mensen die echt geen 65 inch willen. Het formaat van de TV is tevens wel de belangrijkste keuze van mensen. Er zijn echt maar een paar mensen die een ander formaat kiezen, omdat ze iets anders missen op het toestel.
Ik geloof dat de gemiddelde tv tien jaar geleden wel een stuk kleiner was dan nu. 46 inch was toen behoorlijk groot, nu is het nog net niet klein te noemen. Van de 1076 tv's in pricewatch zijn 680 49 inch of groter. Ik weet niet in hoeverre we terug kunnen kijken maar ik denk niet dat dat 10 jaar terug ook zo was.

Toevoeging: de 1080p 55 inch Samsung die ik 2 jaar terug kocht was toen 550 euro. Ben er nog steeds super blij mee. Er wordt nog maar 1 dergelijke tv van Samsung aangeboden door 1 winkel en die is 50 euro duurder dan die van mij was, terwijl er 2 jaar voorbij is gegaan. Maar dat komt ook wel overeen met het punt dat @Croga maakt geloof ik

[Reactie gewijzigd door MCMXC op 30 augustus 2019 17:59]

Ik begrijp dat er een verschuiving is van de populariteit van het formaat, maar zolang de oude maten nog worden verkocht, kan dat niet worden gebruikt als tegenargument dat de prijzen amper zakken.

Dat is hetzelfde als dat we zouden zeggen dat vlees amper gezakt is in prijs sinds de jaren 50, omdat we nu veel meer consumeren dan toen.

Mijn eerste 32 inch was over de 700 euro, dat was een goedkoop model, nu heb je er 1 voor onder de 150.
Dit betekent ook effectief dat wanneer je nu een nieuwe TV zoekt, dat je voor 120-130 euro een fatsoenlijk formaat TV kan kopen, dat was 12 jaar geleden niet mogelijk, dan moest je een tweedehands CRT kopen.

Verder zit er wel echt een plafond qua grote die mensen willen, groter klinkt mooier, maar de fysieke grenzen van kasten en huiskamer, zorgt er wel voor dat mensen op een gegeven moment echt niet groter meer gaan, ik heb zelf 55 inch in de huiskamer, en ik ken niemand met groter. Ik ken wel zat mensen met 32-40 inch.
Nouja, hoewel dierenwelzijn heus niet de enige reden is dat steeds meer bedrijven interesse hebben in vleesvervangers (die vaak duurder zijn en dus meer ruimte voor hogere marges bieden) lijkt me dat een vreemde vergelijking.

Maar hoewel er vast een limiet is op het formaat tv, is er (in de VS in ieder geval) wel degelijk een enorme stijging geweest in het gemiddelde formaat, de statistiek zie je hier: https://www.statista.com/statistics/961283/united-states-average-tv-screen-size/. Meer dan het dubbele in 20 jaar dus. En niet alleen het formaat verschuift, de resolutie neemt snel toe (HD Ready werd nog geen 15 jaar terug geïntroduceerd!) en alles wordt snel HDR, Smart en ook Oled wordt al flink gepushed.

En om op je met alle respect anekdotische bewijs in te gaan, je zegt het zelf al: je nam ooit 32 inch, nu moet het 55 inch zijn. Waarom? En 32-40 inch is nu klein, 20 jaar terug was het enorm geweest. Ik durf ook te wedden dat je niemand kent met anno nu het gemiddelde van 1998: 23 inch (als tv, niet als monitor).

Het enige wat wel tegen @Croga's punt ingaat is inflatie: geld wordt minder waard dus zelfs al blijft de prijs gelijk dan daalt de relatieve waarde/prijs. Maar om ook anekdotisch bewijs te gebruiken: in 1998 hadden we net één PC, TV, vaste telefoon en standaard mobiele telefoon in het huishouden, nu wonen er twee kinderen minder en zijn er 2 laptops, een tablet en twee smartphones bijgekomen.
Dierenwelzijn is inderdaad niet de enige reden. Normalisering, mogelijke ziektes, groei in vegetariers en gigantische vervuiling zijn allemaal redenen waardoor er nog meer interesses was. Maargoed daar ging het punt niet om, het punt was dat ook al geef je hetzelfde bedrag uit aan een product, dat dit niet betekent dat een product niet gezakt is in prijs, in zowel het geval van vlees als tv's, is het argument dat consumenten over het algemeen meer willen, en dat krijgen ze dus ook voor dezelfde prijs.

De groei van grote televisies is compleet irrelevant. Net als vlees weer is het verlagen van prijzen, de reden dat mensen meer kopen. Daarnaast was vroeger een enorme TV ook niet te doen. Ik heb 70cm (27cm) TV's vroeger gesjouwd, die kregen waren iets van 40 kilo. Stel je voor dat je een 65inch CRT TV zou hebben? Het gewicht en formaat zou totaal niet hanteerbaar zijn. Het grootste commerciele model was dan ook 45 inch en dat was uiteraard een bijzonderheid.

We zijn groter gaan normaliseren, echter kan je dat niet gebruiken als een tegenargument dat de prijs amper gezakt zou zijn.

Wat je kan constateren is dat de prijzen van TV's flink zijn gezakt, echter dat mensen niet veel minder zijn gaan uitgeven. En ja daar zit een gigantische verschil in.
Als je je product zo duur maakt dat veel het niet kunnen betalen maar wel veel kosten maakt word natuurlijk al snel iets niet winstgevend.
Veel bedrijven kunnen mer verkopen als ze de prijs verlagen en onder de streep meer over houden maar ze lijken bijna allemaal te kiezen voor de optie weinig werk verzetten niet veel producten verschepen en gewoon het maximale uit de paar klanten trekken die het nog wel betalen.

Ik koop een groot deel van producten niet simpelweg omdat de prijs absurd is voor wat het daadwerkelijk kost.
gelukkig kiest dit bedrijf er voor veel dozen te schuiven en zo succesvol te zijn.
zelfde gebeurd met kleine auto's. Zitten hele kleine marges op of zelfs verlies. Vandaar dat ze alleen nog als EV's uit komen (i.p.v. 10k ineens 35k kunnen vragen)
Ik geloof niet dat een auto fabrikant een auto met verlies gaat verkopen. Het is geen printer waarmee je met de inkt geld kunt verdienen.
Alle Audi A2's zijn destijds, ondanks de forse instapprijs vanaf 21.000 euro (20 jaar geleden), met dik verlies verkocht.
De reden hiervoor was dat Audi op een 60.000+ exemplaren per jaar rekende qua afzet.
Van 1999 tot 2005 hebben ze echter, in totaal, een 150-160.000 exemplaren kunnen slijten.
Dat komt neer op een gemiddelde 4,5k verlies per verkochte A2.
Geen idee ik heb 800 euro betaald en dat was nog lang niet het goedkoopste model, geen idee waarom je 2000 euro zegt, ja die TV's bestaan en ja ze worden gekocht, maar als je het er niet aan uit wil geven kan je met veel minder een TV hebben, is het beeld dan minder? Ja, is dat de prijs waard? Dat moet ieder voor zich bepalen :)

Denk maar niet dat je straks voor 500 euro een TV hebt die identiek is aan een 2000 euro model van andere, hooguit aan het 1000 euro kostende model van andere en dan niet voor 500 euro maar voor 800 na alle import/btw. De marges op TV's zijn echt waardeloos in het sub 1000 euro segment...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 30 augustus 2019 12:57]

800 euro voor een 70" tv?
De marges op TV's zijn niet zo hoog hoor. Ze verdienen er niet zo heel veel aan en dat is al jaren zo. Daarom is het nu ook relatief goedkoop om mega grote toestellen te kopen. 15 jaar geleden was dat no gondenkbaar.
Dat gaat dan ook om krankzinnige premium televisies :+
En als je de tendens een beetje volgt, dan zie je ook dat ze keihard in prijs dalen. Je hoeft dus niet meteen een top-tv te kopen. Na een halfjaar kost hij al honderden euro's minder.
"Waarschijnlijk is dat hartstikke fatsoenlijk. "

Waarschijnlijk is het eerste woord wat je gebruikt om de rest van je verhaal te staven 🤔
Ja alleen jij als consument vergeet dat de techniek veel korter meegaat. Waar vroeger de beeldbuistechniek 20-30 jaar kon blijven bestaan is dat nu nog maar 10-15 jaar. De investeringen moeten in kortere tijd terugverdiend worden.
Probleem is dat het niet zomaar een beeldschermpje is, en al helemaal geen "paneel" zoals Caayn beweert.

Het paneel is een los onderdeel, en bepaalt maar een deel van de beeldkwaliteit. De signaalverwerking doet de rest. Je kunt met een goed paneel een slecht toestel maken, en andersom kun je een goede signaalverwerking teniet doen met een slecht paneel. Voor een goed toestel moet alles goed zijn. Dat is niet helemaal triviaal.
Vooral dat ja! Ben benieuwd :)
Als je de rode draad volgt in Xiaomi-producten dan is de kans groot dat dit dik in orde zal zijn.
Niet perfect, maar voor de prijs extreem competitief. Xiaomi hoort bij een handjevol merken die de woorden "Made in China" een nieuwe betekenis hebben gegeven.

Ik hoop echt dat dit toestel ondanks wat er in het artikel gezegd wordt, toch nog de Eu-markt haalt want die haal ik meteen in huis: 4K, 70inch, nog geen 500 euro en geen 'shady' merk... 8)7
Shady merk? Misschien moet je eens de background van Xiaomi eens lezen...
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je een -1 hebt gekregen, maar ik ga niet akkoord met wat je zegt.

2 hoge piefe? Er zijn er echt wel een aantal reeds geweest, waaronder topmannen van microsoft en nvidia.

Waar dat ze een aantal jaar geleden "maar" 45 miljoen omzet behaalde, zijn ze nu meer dan miljarden waard. Dat alleen zegt genoeg. Ok... Mede dankzij wat sponsers maar goed.

Betreft surveillancetechnieken; samsung, google, microsoft zijn hier meesterbreinen in. Ze kennen je door en door sinds god weet wanneer.

Bij xiaomi zijn tenminste transparant. Ze zeggen duidelijk dat ze uw gegevens zullen gebruiken.

Dat er in de Benelux niet veel Xiaomi verkocht wordt, wilt niets zeggen. Je moet aar eens naar Indonesie, Turkije, en al die andere landen gaan. Daar kopen ze niks anders.
Hoge verkoopcijfers vind ik niet direct een indicatie dat een product goed is. Het is simpelweg te nieuw om er wat van te kunnen zeggen, in elk geval qua hardwarekwaliteit (het eerste dat je van dergelijke producten ziet is software). Producten die elders goed verkopen voldoen verder niet per definitie aan wat onze consumenten ervan verwachten, dus ook op dat punt is het nog even afwachten. Vandaar dat ik de vergelijking trek met andere opkomende merken uit het verleden. Hier vrijwel altijd ergens in het lage segment begonnen, en pas als duidelijk was dat het product bruikbaar en voldoende duurzaam was, kropen ze omhoog. Ik vind Samsung daar toch het beste recente voorbeeld van, maar Japanse merken zijn ook ooit zo begonnen. De eerste producten van Sony (verwarmde kussens meen ik) waren zo slecht dat ze daar maar geen merknaam opzetten en ze ook niet exporteerden. Jaren later was het toch echt een kwaliteitsmerk om rekening mee te houden, en ook minder goedkoop.

De -1's zijn kennelijk meningmoderatie, want ik kan me slecht voorstellen dat ik zo slecht formuleer dat de vorm ongewenst is. Dan zal het de inhoud wel zijn. Jij gaat er tenminste op in, ook al overtuig je me nog niet.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 1 september 2019 13:14]

Ik heb hier een Xiaomi Mi3 (6-7jaar oud) liggen die ik nog dagelijks gebruik.
Alles op de mi3 werkt nog flawless in tegenstelling tot mijn oude apple iPhone5 en asus Zenphone2 uit dezelfde periode. De apple heeft inmiddels een kapotte powerknop en de zenphone2 start niet eens meer op. De mi3 heb ik een keer de accu zelf vervangen maar verder draait dat ding nog als een tierelier.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over mijn Xiaomi oordopjes, bt speakertjes en bt oordopjes. Of de 1+.3T. Allemaal equivalent of beter dan mijn apple spul. De hype is real, China is echt geen 3e wereldland meer op het gebied van tech.

Prijsindicaties zoals je die vroeger had? Gaan niet meer op vandaag de dag. Zie onze discussie hierboven.
met invoerrechten en BTW komt hij op 625 euro. de vorige mi tvs waren erg goed volgens de reviews. misschien dat ik ook mijn vrouw kan overhalen een 70inc te namen.
Ah de struggle van een getrouwd man haha.

Ik moet alleen een grotere muur zien te vinden in dit huis.
Maar zelfs als je btw e.d. meerekent, dan ben je volgens mij nog steeds goedkoper uit dan de eerste uit de Pricewatch.
Maar er zijn natuurlijk meer specificaties dan enkel de resolutie en schermgrootte. Wat er hier op de markt is in het 70”+ segment zijn allemaal high-end TV’s, dat is deze Redmi waarschijnlijk niet.
Naja dat is niet helemaal waar :) simpel pricewatch en levert dit op:
70 inch begint bij pricewatch: Sharp LC-70UI7652E Zwart
950 euro, simpel sharp tvtje, niks bijzonders 100 mbit wifi, 4k, hdmi 2.0

pricewatch: LG 70UM7450PLA Zwart
1050 euro, LG modelletje: 4k, hdr10, web os ( geen versie nummer) geen wifi, wel ethernet, airplay 2 ondersteuning.
dat zijn enigste 2 70 inch modellen

pricewatch: LG 75UK6200PLA Zwart
dan ga je naar een low budget 75 inch,
Ik heb van de 6200 pla de 55 inch versie, moet zeggen dat het echt prima tv is.
Geluid is redelijk, wifi, bluetooth aan boord, 3x hdmi, web os 3.5 wat redelijk snel is :)
Ik ga hem bestellen op Ali, zeker weten!!
Dit is wel een zeer goede deal. Zo zou ik er ook wel een willen hebben. Dit is geen geld voor 70 inch. Man man man. Zo verover je zeker de markt conform beleid van Xiaomi.

[Reactie gewijzigd door gentlemen op 30 augustus 2019 11:44]

Ja en dan advertenties tijdens het kijken 🙈. Uiteindelijk moet de kostprijs ergens van gehaald worden.

En verder is het afwachten hoe de ervaring qua os en scherm is. Dus kan idd een goede deal zijn, maar evengoed kan je beter wat dieper in de buidel tasten.
Al dat geneuzel over adds ik heb werkelijk nog nooit een add gezien in een xiaomi product.

Volgens mij is dat binnen de eu simpelweg een non issue of mensen gebruiken braaf al die xiaomi apps en accounts waardoor dit binnengehaald word.

Het enige wat ik aan te merken heb op deze xiaomi producten is de software foutjes. zo heeft mijn telefoon een schakelaar die ik op uit moet zetten voor aan om geluid te krijgen bij berichten en nog een schakelaar die op aan moet op kantelen uit te zetten want nogal irritant was in het begin omdat ik het maar niet aan de praat kreeg. maar verder werkt het prima en krijg je zeer veel waar voor je geld.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 30 augustus 2019 12:22]

Ja zeuren over advertenties in apps? Iedere gratis app heeft dat is echt geen Xiaomi only ding.
Omdat het in Europa nog niet/nauwelijks is doorgevoerd.
Ja en dan advertenties tijdens het kijken 🙈. Uiteindelijk moet de kostprijs ergens van gehaald worden.

En verder is het afwachten hoe de ervaring qua os en scherm is. Dus kan idd een goede deal zijn, maar evengoed kan je beter wat dieper in de buidel tasten.
Oplossing voor de IT'er; in je firewall even wat adresjes blokkeren heb je ook geen ads meer. Daarnaast; als ze het alleen in china uit willen brengen en de ads zijn regio gebonden dan zullen we er hier in nl niet zo veel last van hebben.
Er zijn meerdere wegen naar Rome. Op je chromecast is het namelijk ook praktisch onmogelijk om ads te blokkeren. Als Google dat voor elkaar krijgt kan ciaomi dat ook
Aangesloten op je mediaplayer / HTPC heb je daar geen last van :)
Geen last van reclames op mijn Xiaomi M9 T Pro. Maar hoop dat hier een goed paneel in zit. 100 Hz.
Jammer dat er geen Google Assistant op zit, maar valt mee te leven. Hopelijk brengen ze ook een kleiner scherm uit. Anders kan ik met deze TV wel gelijk de echtscheidingspapieren aanvragen 8)7
Wat met 1 schuifje uitgezet wordt, teminste mensen zeiden dat..

[Reactie gewijzigd door raro007 op 30 augustus 2019 13:44]

Ik weet het niet zeker maar volgens mij wordt je bij elke tv doodgegooid met reclame tijdens het kijken.
Tenzij je uiteraard kijkt via zaken als netflix.
Mijn 42" panasonic plasma doet het hier al 10 jaar inmiddels en blijft dat naar verwachting ook nog wel even doen ook. Ja, het ding verbruikt onbeschoft veel watten maar zoveel kijk ik er toch niet naar.
Meestal kijk ik tv/films/docu's aan de bar op een 15,6" laptop en als het groter moet stream ik het mbv een chromecast naar de tv.
Het verdienmodel van Xiaomi zit wel gedeeltelijk in adds. Dus je zal waarschijnlijk op sommige plaatsen in de tv advertenties te zien krijgen. Dus het is niet helemaal eerlijk te vergelijken met tv's die dat niet hebben.
Mooi dat ik Pi-Hole heb draaien die filtert gelukkig op alle devices de reclame er tussen uit
Moet 't alleen geen hardcoded DNS entries hebben zoals de chromecast.. ;-)
Zijn genoeg oplossingen voor, google DNS blokkeren, poort 53 blokkeren. Er zijn genoeg manieren dat je je Chromecast kan forceren door pi-hole te gaan. Jammere is wel dat het dan niet meer zo makkelijk voor de leek is en je een enigszins redelijke router nodig hebt.
Op de telefoons is het wel een instelling die je uit kan zetten. Dat moet wel per app (beveiliging, upload etc, wat ze meeleveren) Misschien dat dit op die tv hetzelfde werkt.
Die je waarschijk net zo makkelijk uit kan zetten als met hun smartphones, je zoekt nu problemen.
Ik heb het nergens over problemen. Ik merk alleen op dat het verdienmodel bij Xiaomi anders is. Dat zeggen ze zelf ook.
Maar je zegt dat je adds gaat krijgen, ik heb ng nooit adds gezien op geen 1 van mijn xiaomi producten.
Een tv is bij mij een monitor, zit alleen tijdelijk aan het internet als er een interessante firmware update is.

Zo 'Smart' zijn de meeste tv's niet, helemaal niet na 2 a 3 jaar in bedrijf.
Wat ik met mijn chineese televisie heb ( woon in china en ook daar aangeschaft) is dat je 10 seconde reclame krijgt van taobao. Weet niet of ze dat gaan toepassen in het buitenland maar ik persoonlijk vind het niet erg om reclame van 10 seconde te kijken bij opstarten ... maarja ik betaalde 125 euro voor 55inch :P
maar zal tot nader order alleen in China worden verkocht.
Ik vraag me toch altijd af waarom het dan wel nieuwswaardig is hier in Nederland... Als de tv hier te krijgen zou zijn en veel goedkoper is dan concurrenten, dan wel, maar hier hebben wij toch helemaal niks aan? Of kun je een 70 inch tv ook met de bekende 'gratis' Chinese verzending thuis krijgen 8)7