Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

LG toont ips-monitoren met reactiesnelheid van 1ms

LG heeft tijdens de E3-gamebeurs in Los Angeles twee nieuwe ips-monitoren voor gamers getoond. Het gaat om een 27"- en 38"-exemplaar die beiden over hoge verversingssnelheden beschikken en volgens LG een reactiesnelheid van 1ms halen.

LG meldt dat de opgegeven reactiesnelheid van 1ms de grijs-naar-grijsresponstijd betreft. Volgens de fabrikant geldt dat zowel voor de 38GL950G als de kleinere 27GL850. Met een dergelijke reactiesnelheid kunnen deze panelen op papier op het vlak van de reactiesnelheid wedijveren met monitoren die zijn uitgerust met tn-panelen.

Naast het verschil in beelddiagonaal heeft de 27GL850 een resolutie van 2560x1440 pixels en dus een beeldverhouding van 16:9, terwijl de 38GL950G een 21:9-scherm heeft met een resolutie van 3840x1600 pixels. De 27"-monitor haalt een maximale helderheid van 350cd/m², terwijl het grotere 38"-scherm 450 cd/m² haalt. Op het vlak van de verversingssnelheid is er ook een verschil: de kleinere van de twee gaat niet verder dan 144Hz, terwijl de grotere van 144Hz kan worden overgeklokt naar 175Hz.

Verder is er een verschil wat betreft het aanpassen van de verversingssnelheid op de output van de gpu van een aangesloten computer. De 38GL950G ondersteunt G-Sync van Nvidia, terwijl de 27GL850 de status G-Sync Compatible heeft. Dat laatste betekent dat de 27"-monitor adaptive sync van VESA ondersteunt, wat ook wel bekendstaat als AMD's FreeSync. Door het label G-Sync Compatible garandeert Nvidia dat het scherm zich ook kan aanpassen aan de output van Geforce-gpu's en er daarbij geen sprake is van flickering of artefacten. LG vermeldt niet binnen welk bereik de monitoren hun verversingssnelheden kunnen aanpassen aan de framerate die de gpu van een aangesloten computer eruit perst.

Het genoemde verschil in maximale helderheid heeft gevolgen voor het toekennen van een DisplayHDR-label door VESA. De standaardisatieorganisatie heeft onder meer het DisplayHDR 400-label in het leven geroepen voor monitoren die een bepaald minimaal niveau van hdr kunnen produceren. Daarvoor moet de maximale piekhelderheid minimaal 400cd/m² bedragen. De 27GL850 valt daar buiten door zijn waarde van 350cd/m². Deze 27"-monitor ondersteunt wel gewoon hdr10, maar zal gelet op het ontbreken van een DisplayHDR-label geen overtuigende hdr-ervaring weten te generen. Overigens is DisplayHDR 400 de laagste categorie die VESA aan hdr-monitoren toekent. Beide LG-schermen kunnen 98 procent van de dci-p3-kleurruimte weergeven.

Vanaf juli komen beiden monitoren beschikbaar. In de Verenigde Staten kan de 27GL850 vanaf 1 juli worden vooruitbesteld. LG zegt dat dit scherm in de loop van juli 'naar verwachting in gelimiteerde oplage in de Benelux te koop is'. In het derde kwartaal van dit jaar komt de 38GL950G naar de Benelux. Prijzen zijn nog niet bekendgemaakt.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

12-06-2019 • 14:28

67 Linkedin Google+

Reacties (67)

Wijzig sortering
Wel mooi stukje van de LG site (QA)
LG Display was the original manufacturer of IPS technology and IPS panel technology has long been the preferred technology in LCD monitors for professional displays and for color critical work. In more recent years IPS has come to be the preferred choice for many consumers who are looking for a screen with strong all-around performance characteristics. IPS has always been characterized by its stable image quality and wide viewing angles. Improvements in response times and refresh rate have also made it a very viable alternative to the more common TN Film technology typically used in gaming displays. In 2018, LG Display who is still one of the main producers of IPS-type panels, introduced their latest generation of IPS, dubbed “Nano IPS”. The most significant change with this latest Nano IPS generation is the color space that can be produced by the display. HDR (High Dynamic Range) is a relatively new area to the desktop monitor market, but one important aspect of such content is the need for a color space beyond the normal sRGB gamut. The color space now talked about for HDR content is DCI-P3, with a display needing to ideally produce at least 90% of this color space to properly handle HDR colors. This corresponds to a coverage of around 125 – 135% sRGB and so with the increased interest in HDR, manufacturers needed a more affordable way to offer wider color spaces from their displays. This has led to the production of a couple of alternate options, one of which is Nano IPS from LG.Display.

In the production of Nano IPS, a layer of nanoparticles (hence the name) is applied to the standard W-LED backlight of the screen. These absorb certain wavelengths of light, for instance absorbing unnecessary yellow and orange which in particular leads to more accurate red shades. The KSF phosphor layer that is added allows the Nano IPS panels to offer a wider than normal color space equating to 98% of the DCI-P3 reference, which is about 135% of the sRGB space. This allows support for HDR content and produces more vivid, bright and saturated colors.

The specifications that we have for the LG 27GL850 27" UltraGear™ Nano IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync® Compatibility do not show the monitor as being a VESA Compliant monitor and images for the back do not show any VESA Wall Mount bolt holes for attaching a VESA Compliant Wall Moun
En: 10-bit dus 8-) :9

27GL850 38GL950G
Techniek nano-ips nano-ips
Grootte 27-inch 37.5-inch
Resolutie qhd (2560 x 1440) wqhd (3840 x 1600)
Helderheid 350 nits (Typical) 450 nits (Typical)
Kleurbereik dci-p3: 98 percent dci-p3: 98 percent
(srgb: 135 percent) (srgb: 135 percent)
Kleurdiepte "1.07B" "1.07B"
Verversingssnelheid 144Hz 175Hz (oc)
Responstijd 1ms GTG 1ms GTG
Hdr HDR10 VESA DisplayHDR 400
Variabele verversingssnelheid G-Sync compatible G-Sync
Hdmi 2 1
Displayport 1 1
3,5mm-jack 0 0
Usb 3.0-hub 1 up / 2 down 1 up / 2 down
Verlichting - Sphere Lighting 2.0

[Reactie gewijzigd door n00bs op 12 juni 2019 15:52]

HDR10 standaard met 450 nits?
of halen ze 1000 nits piek?
Wel goed lezen he :-)

Het paneel voldoet aan: DisplayHDR 400

En wat houdt deze VESA standaard in:

First genuine entry point for HDR.
Significant step up from SDR baseline:

True 8-bit image quality – on par with top 15% of PC displays today
Global dimming – improves dynamic contrast ratio
Peak luminance of 400 cd/m2 – up to 50% higher than typical SDR
Minimum requirements for color gamut and contrast exceed SDR

[Reactie gewijzigd door n00bs op 13 juni 2019 14:15]

Hdr HDR10 VESA DisplayHDR 400
Dus er staat HDR10.
en ik dacht(mijn fout) dat voor HDR10 ook 1000 nits piek nodig was, maar dat is alleen voor DisplayHDR1000. HDR10 zegt dus eigenlijk geen ene moer.

je hebt gelijk
Hier kan je alle specs voor de diverse VESA HDR standaarden zien: https://displayhdr.org/performance-criteria/
als ik het goed zie:
https://www.inet.se/produ...7gl850-qhd-nano-ips-160hz
27'' zo rond de 600 euro?

https://www.inet.se/produ...qhd-curved-nano-ips-175hz
38'' -iets- meer 2350 euro :P

[Reactie gewijzigd door kleijn1985 op 12 juni 2019 14:53]

Oef dat is een stevige prijs voor die 38 inch
Dat is relatief. Je bespaart je wel $999 voor een aparte poot ;)
Dan heb je ook wel zo'n beetje het perfecte scherm. Heb hier nu de 38 inch Dell, maar die is 60Hz. Qua formaat is dit zo'n beetje perfect. Veel groter is niet nodig omdat je de hoeken van het scherm toch niet gaat zien gezien ie zo enorm breed is. De hoogte is meer dan zat met 1600 pixels en in vergelijking met een 16:9 27 inch scherm is ie nog hoger ook. De prijs van deze LG is inderdaad zeer stevig, maar dan heb je ook echt wat en voor heel veel jaren ook.
Ja alleen jammer dat het design van de LG monitoren echt ruk is. Met name de poten (driehoek achtig of halve cirkel) zien er niet uit. Doet Dell het een stuk beter.
Wat klote is want ik werd behoorlijk enthousiast toen ik dit artikel zag :')
2350 euro
Ja, laat al maar. :'(
Ik dacht rond de 1500
En weg ben ik.

De acer X34P is 3440 1440 ips en 120hz.
en kost nu 779 bij bol.

Deze prijs is wel heel erg bizar.
1ms, ips paneel, hogere resolutie, brightness is.

Als de zwartwaardes ook nog is redelijk zijn, komt het contrast boven (s)pva panelen uit en als de uniformiteit meevalt is t een winner.

Heb zelf de AW3418DW en die had als advies prijs 1499$, maar heb hem gekocht toen vr 1100 eur. Dus met een beetje geluk zal de de uiteindelijke prijs iets lager liggen.
Kan je beter een tv met 4k er aanhangen die is nog groter en niet zo duur LG Oled 65 inch rond de twee duizend. Waarom een curved zie ik ook geen nut van in.
Een 4K televisie heeft een refreshrate van 60Hz. Die refreshrate van deze LG monitor ligt dus een stuk hoger. Volgens mij hebben de meeste monitoren ook veel minder last van input lag dan een televisie. Televisies hebben ook nog geen ondersteuning voor variabele refreshrate's. En een 4K televisie heeft standaard beeldverhouding van 16:9 ipv 21:9. Allemaal eigenschappen waarvoor je de voorkeur zou kunnen geven aan deze nieuwe LG monitor.

De prijs die in dit artikel vernoemd word is een introductie prijs. Vaak zul je zien dat na de introductie deze prijs wat daalt, wat deze monitor aantrekkelijker zal maken. Deze monitor zal de eerste weken/maanden toch niet goed verkrijgbaar zijn volgens het bericht van LG.

Wat betreft het het gebogen beeldscherm van deze, en veel andere gaming monitoren. Veel mensen zitten vrij dicht op hun beeldscherm te werken. Dit is een extreem breed scherm, een gebogen scherm kan mee helpen met het kijken naar de zijkanten van het paneel. Of dit waar is weet ik niet, ik heb zelf nog geen ervaring met het werken met gebogen schermen.
Televisies hebben ook nog geen ondersteuning voor variabele refreshrate's.
Sommige wel (van Samsung vanaf 49"). Ook die TV's hebben echter geen DisplayPort input, dus moet het via HDMI. Alleen AMD-kaarten ondersteunen sync over HDMI. Nvidia alleen via DP. M.a.w. 4k TV's die het kunnen bestaan wel, maar het telt eigenlijk niet. ;)

De limiet is 120Hz @ 1080p/1440p. Of ze ook 4k doen @ 120Hz betwijfel ik. Daar is HDMI 2.1 voor nodig en welke versie ze hebben zetten TV fabrikanten er lekker nooit bij in de specs, net als alle andere daadwerkelijk belangrijke details. :X

[Reactie gewijzigd door Roenie1 op 20 juni 2019 14:26]

Op deze Duitse site hadden ze het een maand geleden over een verwachte prijs van 2000 euro:
"Voraussichtlich wird der 38GL950G 1.999 Euro kosten"

Edit:
Op deze site hebben ze het voor de 38 inch over een prijs van 2000$ en voor de 27 inch $500. Dat zijn natuurlijk US prijzen (zonder btw?) maar een bedrag van 500-600 voor een dergelijk scherm lijkt me zeker interessant

[Reactie gewijzigd door Jorissie87 op 12 juni 2019 15:20]

Mooi scherm benieuwd of ze de IPS glow een beetje kunnen onderdrukken.
Dat is vrijwel onmogelijk omdat het inherent is verbonden aan de technologie, het zal nooit volledig verdwijnen van IPS monitoren. IPS glows hangt af van de volgende zaken:

- Kwaliteit van het paneel (= geluk hebben dat je een goed exemplaar krijgt, een A+ quality paneel)
- De monitor op de goede hoogte zetten
- Niet té dichtbij zitten
- Zorgen voor voldoende omgevingslicht
- Monitor brightness niet te hoog zetten

Desondanks zal je altijd last hebben van een zekere mate van IPS glow, waardoor ik zelf liever geen IPS meer koop. Ookal zit je met je neus recht voor een paneel, dan nog zit je ten opzichte van de randen van het paneel onder een bepaalde hoek waardoor glow zichtbaar is. Backlightbleeding (= totaal anders dan IPS glow) kunnen ze redelijk goed voorkomen met fatsoenlijke bouwkwaliteit en QA controles, maar ook hier ben je overgeleverd aan het hebben van geluk.

Ik ben vooral benieuwd hoe ze die 1 ms responstijd voor elkaar hebben gekregen op een 'nano' IPS paneel. Fabrikanten sjoemelen enorm met deze cijfers omdat er niet echt een gestandaardiseerde test is die ze allemaal gebruiken; elke fabrikant doet maar wat om een zo laag mogelijk getal te halen voor gunstigere marketingdoeleinden. Ze meten het al GTG en waarschijnlijk wordt er een relatief agressieve overdrive gebruikt die voor artifacts of reverse ghosting kan zorgen. Ik ben dus zeer benieuwd naar de praktijktesten met deze monitoren, want die 1 ms is sowieso nooit haalbaar natuurlijk.

Edit: Volgens HWI claimt LG nu de eerste ips-monitoren te bieden met een native responstijd van 1 ms tussen twee grijsniveaus, wat dus wel degelijk iets nieuws zou zijn (momenteel claimen de snelste ips-modellen zo'n 4 ms). Het zou dus niet om een 'mprt' responstijd gaan. Dus ik ben erg benieuwd hoe ze dit gedaan hebben en of het in de praktijk ook daadwerkelijk zo snel is :)

[Reactie gewijzigd door stin00 op 12 juni 2019 17:58]

Ik ben vooral benieuwd hoe ze die 1 ms responstijd voor elkaar hebben gekregen op een 'nano' IPS paneel. Fabrikanten sjoemelen enorm met deze cijfers omdat er niet echt een gestandaardiseerde test is die ze allemaal gebruiken; elke fabrikant doet maar wat om een zo laag mogelijk getal te halen voor gunstigere marketingdoeleinden.
Dat heb ik gemerkt met deze pricewatch: Acer KG271C Zwart
Ze liegen gewoon over de echte responstijd en ze bedoelen niet 'pixels' in dit geval, maar specifiek en alleen de helderheid die binnen 1ms reageert om zo de illusie te wekken dat het 1ms is. ("oude" pixels worden gedimd, "nieuwe" pixels verheldert.)
Ze meten het al GTG en waarschijnlijk wordt er een relatief agressieve overdrive gebruikt die voor artifacts of reverse ghosting kan zorgen.
En dat euvel komt naar boven in de eyetracking ufo-test (https://www.testufo.com/eyetracking#pattern=stars).
Ik kan op mijn Acer monitor op 120hz of 144hz de patronen niet herkennen van de ufo-test, behalve op 60hz ziet het er goed uit. De bewegende UFO is nauwelijks te herkennen en heeft soort van schokgolf voor zich, om het maar een naampje te geven. Dit scherm van mij is dus gewoon bagger kan ik aannemen en de 1ms die ze adverteren is gewoon een grove leugen en gaat niet eens over pixels. (en de 120hz+144hz is onbruikbaar gebleken in de ufo-test. tijdens gamen was het wel een redelijke boost alsnog, ondanks de blurriness)

Ik hoop dat het scherm uit dit artikel niet gewoon 1ms roept om maar leuk mee te lopen... Maar ach, ik zal hem waarschijnlijk toch niet kunnen betalen xD

[Reactie gewijzigd door Yezpahr op 12 juni 2019 18:00]

Dan doet hij het een stuk slechter dan mijn Acer XB271HU IPS (ook andere prijsklasse natuurlijk) die heeft geen moeite met 144hz en is gerate op 4ms :+
Maar jij hebt dus geen enkele moeite de achtergrond patronen te herkennen bij het volgen van de bewegende UFO hier?: https://www.testufo.com/eyetracking#pattern=stars

Probeer alle 4 opties (stars / checkerboard / thin vs thick x2)
De refresh rate wordt aangegeven op de site dus als er 60 staat moet je het nog even instellen. Ik heb op 60Hz / 120Hz en 144Hz geprobeerd. 60 gaf de beste resultaten.
Ik zal de anderen nog even proberen maar nee, ik had geen moeite op 144hz (overclock naar 165 heb ik uit staan)

Nu heeft deze monitor ook een echt 144hz paneel volgensmij, en zit in die monitor een overgeclockt 60hz paneel maar dat weet ik niet zeker meer, maar zie ook:

https://www.tftcentral.co.uk/images/acer_xb271hk/lag.jpg

De XB270/271 hebben een zeer lage input lag en gemiddelde response tijd zelfs voor een IPS paneel.
Als mensen met een 144hz TN monitor op mijn pc spelen is het enige dat ze opvalt de veel betere kleurweergave.

[Reactie gewijzigd door DarkBlaze op 13 juni 2019 14:01]

Mooi! Zat al een tijd te wachten op een nieuwe 1440P, 144+Hz, G-sync monitor. Het aanbod is m.i. veel te karig waardoor de prijzen belachelijk hoog liggen, zelfs bij modellen die al 3 jaar oud zijn. Zou mooi zijn als LG wat roering op de markt kan brengen.
Ik zit nu al 5+ jaar te wachten op een waardige opvolger van mijn Samsung 22" monitor. Mijn voorkeur gaat uit naar 27" IP 2560x1440. Liefst 10-bit (echt) en G-Sync >90Hz en out-of-the-box goed gekalibreerd, relatief goede zwart waarden. HDR is geen must voor mij.

Ik hoop dan ook dat deze LG dit allemaal kan leveren :-)
Afhankelijk van waar je de 10 bit voor nodig hebt gaat dit waarschijnlijk niet werken. Het is namelijk zo dat dit op driver niveau (afhankelijk van de applicatie IIRC) niet mogelijk is. Voor sommige applicaties gaat alleen een Quadro, FirePro of Radeon Pro je de mogelijkheid bieden, helaas.
?

Ik kan al jaren op mijn Nvidia videokaarten via de control panel (van NVidia) 10 bit, etc handmatig configureren. Het enige is dat dit niet de standaard instelling is en Windows dit niet standaard biedt.

Ik heb ook 10bit geconfigureerd vanaf nu mijn 2060RTX naar mijn Epson beamer. En je ziet wel degelijk verschil wanneer je dit instelt.

10 bit is ten alle tijde mooier, 8 bit gradaties zijn bij sommige kleursettings voor mij goed zichtbaar en daarnaast gebruik ik vaak photoshop en zit ik niet te wachten op 6+2bit frc of 8 echte bitjes zoals veel monitoren hebben.
In windows is dit wel degelijk mogelijk, alleen heet het daar "Windows HD Colour". Als je dat aanzet zul je onder 'advanced settings' doorgaans ook zien dat je colour space, bit depth, en colour format veranderd is.
Top, bedankt voor die info👌
Ik heb uiteindelijk de Aorus AD27QD gekocht.
Een beetje prijzig, maar valt goed mee als je het vergelijkt met wat het aanbiedt en als je het vergelijkt met echte G-Sync panelen.

Is G-Sync compatible, 144Hz, 1440p, IPS, 10 bit (wel fake 10 bit, dat is 8 bit met frc, maar persoonlijk vind ik 10 bit geen noodzaak), Heeft HDR 400 (natuurlijk dat is niet te vergelijken met HDR 1000, maar omdat ik vaak in het donker ben in mijn kamer, is 1000 nits te fel, en is dus 400 genoeg, terwijl ik toch kan genieten van de HDR kleurenbereik). Heeft een heel goeie Color gamut voor een "mainstream" IPS paneel, wat vooral voor mij een leuk extra was, de kleuren van deze monitor is toch wel prachtig voor een IPS monitor.

Blijft inderdaad wel een dure monitor. Maar ben er heel tevreden mee tot zover.
Ja idd, die G-Sync monitoren zijn veel te duur. Anders zou ik er ook wel een willen. Die G-Sync compatible monitoren gaan mi niet laag genoeg qua refresh rate. De G-Sync's gaan allemaal tot 30 Hz en zo moet het maar veel G-Sync compatible's gaan slechts tot 40-50 Hz. Als je videokaart het spel maar aan 30 fps kan draaien heb je vlaggen bij deze monitoren.

[Reactie gewijzigd door Fredi op 13 juni 2019 00:16]

Als je videokaart maar 30 frames ergens in haalt, kun je volgens mij beter je geld uitgeven aan een andere videokaart ipv een Gsync scherm. ;)
Ik was de laatste tijd ook op zoek en dit is eigenlijk precies waar ik naar zocht. Er zijn wel aardig wat soorgelijke monitoren op de markt, maar veel daarvan komen uit 2015 of hebben een super nerdy design. Deze ziet er netjes uit!
In het artikel worden de 38 en 27 inch door elkaar gehaald volgens mij. Welke ondersteund g-sync en welke de vesa variant(g-sync compatible). Dit is nu niet helemaal duidelijk.

Ontopic: ben al een tijdje in de markt voor een Ultra wild 32+ inch met minimaal 1440 hoogte. Lijkt mij erg handig met development maar wil er ook op kunnen gamen. Hier lijkt dus de laatste tijd steeds meer keuze in te komen. Mooie ontwikkeling! Ook mooi dat IPS nu kan meekomen met TN qua response.
Ja idd, had ik ook opgemerkt, is een fout in het artikel. Ik denk dat de 38" G-Sync ondersteunt en de 27" Vesa.
Ontopic: ben al een tijdje in de markt voor een Ultra wild 32+ inch met minimaal 1440 hoogte. Lijkt mij erg handig met development maar wil er ook op kunnen gamen. Hier lijkt dus de laatste tijd steeds meer keuze in te komen. Mooie ontwikkeling! Ook mooi dat IPS nu kan meekomen met TN qua response.
Let er op dat als je gaat gamen op een ultrawide monitor 1440+ scherm, je een dikke videokaart nodig hebt. Het 21:9 ratio laat zich moeilijk terugschalen naar lagere native resoluties. In het geval van 3440x1440 zelfs helemaal niet. Je kunt dus geen lagere resolutie gamen omwille van hogere framerate. Dat zou bij deze 38 inch een stuk beter zijn met zijn 3840x1600, maar is wel iets om mee te nemen in je overweging.
Ik ben er zelf op de harde manier achter gekomen. Gelukkig had ik een 1080ti, maar zelfs deze heeft het zwaar soms. Eigenlijk het enigste nadeel aan wqhd
[...]


Let er op dat als je gaat gamen op een ultrawide monitor 1440+ scherm, je een dikke videokaart nodig hebt. Het 21:9 ratio laat zich moeilijk terugschalen naar lagere native resoluties. In het geval van 3440x1440 zelfs helemaal niet. Je kunt dus geen lagere resolutie gamen omwille van hogere framerate. Dat zou bij deze 38 inch een stuk beter zijn met zijn 3840x1600, maar is wel iets om mee te nemen in je overweging.
Ik ben er zelf op de harde manier achter gekomen. Gelukkig had ik een 1080ti, maar zelfs deze heeft het zwaar soms. Eigenlijk het enigste nadeel aan wqhd
Is onzin, ik ken op mijn 3440x1440 goed gamen op 2560x1080, en ziet er goed uit, dus als bij een spel 3440x1440 te veel is ga je voor 2560x1080, heb ik ook gedaan toen met de Anthem demo, nee 2560x1080 is geen probleem voor een 3440x1440 monitor.

En verders heb ik nog geen spellen gespeeld die niet draaide op 3440x1440 met mijn Geforce GTX 1080 en Intel Core i7-5775C, Rage 2 deed het ook erg goed op very High en 3440x1440.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 13 juni 2019 16:27]

2560x1080 is toch geen native resolutie 8)7

Dat zal altijd resulteren in wazig beeld. Prima als jij daar mee door kan, maar de meeste zullen dit niet waarderen, vandaar mijn opmerking.

Dus voordat je met "onzin" komt, even beter lezen de volgende keer svp
Nee geeft geen wazig beeld, ziet er gewoon goed uit en is gewoon ook een 21:9 resolutie.

Dus dat is onzin.
Houd toch op man. Bij iedereen geeft het een wazig beeld, maar bij jou niet. Ik denk dat je je eigen definitie van "goed" eens onder de loep moet nemen.

Overigens heeft 2560x1080 een andere ratio dan 3440x1440

3440x1440 = 2.39:1
2560x1080 = 2.37:1

Hij zal dus moeten rescalen, en dat resulteerd ALTIJD in minder scherp beeld.

[Reactie gewijzigd door micla op 13 juni 2019 17:44]

Het zal niet rescale omdat het verschil tussen 2.37:1 en 2.39:1 bijna niks is, verwaarloosbaar.
Het is duidelijk dat je niet weet waar je het over hebt. Verdere discussie is zinloos. Veel plezier verder met je 3440x1440 scherm..
Kan precies het zelfde zeggen van jou blijkbaar, gebruik al jaren 21:9 monitors, maar veel plezier met jou 21:9 monitor.
Ze moeten alleen wel uitkijken met de versnippering van de HDR standaard(en). Het wordt er met nu weer een semi-HDR label niet duidelijker op voor een consument.
Ik heb onlangs de LG 34GK950F gekocht, ook een 144hz IPS. Helaas heb je niks aan 144hz als er zo veel ghosting aanwezig is. Ik heb hem omgeruild voor een TN paneel waar het beeld veel scherper op is. IPS heeft gewoon teveel motion blur (ghosting). Ik ben benieuwd of het beter is op de nieuwe schermen.
Als de 38 inch een betaalbare monitor wordt, wordt het tijd voor een mooie upgrade.
Ga maar uit van 2000+ euro. Dus ligt eraan wat jouw beeld van "betaalbaar" is ;)

[Reactie gewijzigd door Jorissie87 op 12 juni 2019 15:22]

Ik denk dat ik nog even een rondje over sla.. :+
Als hun gepresenteerde gegevens en haalbare resultaten correct zijn dan denk ik dat de 27GL850 een hele populaire kan worden bij de "gemiddelde" PC gamer. Want dan zijn dat, in ieder geval naar mijn mening, zeer nette specs!

Nu wachten op de prijzen, maar LG is nooit extreem duur.

[Reactie gewijzigd door LongTimeAgo op 12 juni 2019 14:31]

LG is nooit duur omdat de IPS-panelen die ze in hun monitoren stoppen van henzelf zijn. Ze moeten dus geen IPS-panelen bij een andere fabrikant inkopen wat goedkoper is.
Leuk hoor, maar vermoedelijk ver buiten mijn budget. De 1440p 144Hz IPS monitoren die nu op de markt zijn kosten al klauwen vol geld dus ik laat deze waarschijnlijk aan me voorbij gaan. Ik heb al een tijdje een spotgoedkoop TN paneeltje van Dell, en hoewel hij niet de beste is is hij zeker goed genoeg.
Wat is bij jou klauwen vol geld?
€600 en daarboven vind ik toch wel erg veel.
Wanneer dat een perfecte monitor is voor mij (10-bit, >=120Hz, G-sync, grote kijkhoek met nauwelijks degradatie van contrast en kleur, goede zwarting en contract, HDR) dan lijkt mij dat een prima prijs. Met een goede monitor doe je makkelijk ~10 jaar.
Ik zit zelf wat lang te wachten op de Asus PQ22UC. Het is prijzig maar bovendien 21.6", portable en OLED. Precies wat ik zoek. Zojuist ook verder zitten zoeken en schijnt er ook PA32UCX en kost de PQ22UC OLED versie $1000 meer. Dan valt de meerprijs wel mee. Natuurlijk zal ik statische beelden zoveel mogelijk beperken maar doordat het mooi plat is en portable, hoef ik deze enkel erbij te pakken en aansluiten wanneer ik content wil bekijken of games wil spelen.
bekijk anders dit even 1440p IPS 95Hz, is een samsung paneel https://www.laptopsdirect...dru/version.asp?switchc=e


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 KPN

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.