Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Samsung presenteert Galaxy A70-smartphone met 4500mAh-accu

Samsung heeft de Galaxy A70 gepresenteerd, een midrange-smartphone met 4500mAh-accu. Het toestel heeft een 6,7"-oledscherm met een beeldverhouding van 20:9, langer dan de schermen op Samsung-telefoons tot nu toe.

Het 6,7"-oledscherm met 2400x1080 pixels laat 16:9-content zien met een diagonaal van 5,6", terwijl het display aan de bovenkant een uitsparing heeft voor de 32-megapixelfrontcamera, zegt Samsung. De telefoon meet 164,3x76,7mm en is 7,9mm dik. In die behuizing zit de 4500mAh-accu, groter dan in andere Galaxy A-telefoons. De telefoon ondersteunt snelladen met 25W.

De primaire camera aan de achterkant heeft een maximale resolutie van 32 megapixels en een lens met een diafragma van f/1.7. Daarnaast plaatst de Zuid-Koreaanse fabrikant ook in deze telefoon een camera met ultragroothoeklens die een beeldhoek biedt van 123 graden, net als in de Galaxy S10-modellen. De derde camera op de achterkant is alleen om diepte in te schatten en is niet in gebruik om beeldmateriaal mee te maken.

De A70 heeft een vingerafdrukscanner achter het scherm. Vermoedelijk gaat het net als bij de A50 om een optische variant, een minder veilige versie van de ultrasone scanner uit de Galaxy S10-serie. Het toestel draait op een niet nader genoemde octacore-soc, hoewel de specs overeen komen met die van de Snapdragon 670 van Qualcomm, die Samsung ook gebruikt in de Galaxy Tab S5e.

Samsung heeft niet bekendgemaakt wanneer de A70 uitkomt en tegen welke prijs. Dat gebeurt vermoedelijk over twee weken, als de Zuid-Koreaanse fabrikant een evenement houdt waarop het meer Galaxy A-telefoons zal aankondigen. Dit jaar kondigde Samsung al meerdere telefoons aan in deze serie, waaronder de A20e, A30, A40 en A50.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

26-03-2019 • 11:21

98 Linkedin Google+

Reacties (98)

Wijzig sortering
De A70 krijgt een Snapdragon 675 en geen Snapdragon 670 volgens het laatste bevestigde nieuws van Tenaa (http://www.slashleaks.com...-specs-confirmed-by-tenaa)

De 675 verschilt met de 670 op volgende vlakken:
- De 675 is op 11nm gebouwd, waar de 670 op 10 nm is gebakken;
- De 675 krijgt 2x 2.0 Ghz Kryo 460 cores (A76) tegenover Kryo 360 cores (A75) op de 670. De overige 6 low efficiency cores zijn echter identiek;
- De 675 krijgt een Adreno 612 tegenover de Adreno 615 bij de 670;
- De 675 heeft ondersteuning voor 48MP, waarbij de 670 maximum tot 25MP gaat;
- De 675 heeft een dedicated multicore AI engine die 50% sneller zou zijn dan de core in de 670.

Door de nieuwere processor structuur zou de 675 echter een veel betere real life performance hebben met tot 90% minder 'janks' op vlak van framedrops en stuttering. De raw performance van de 675 kan zeker op met de 710, waar de 670 toch op redelijke afstand blijft. Ook gaming performance zou baat hebben met hogere framerates door het vernieuwde proces (ook al is de Adreno 612 op papier de mindere tegenover de 615). Op papier zou je kunnen stellen dat de 670 het beter doet, maar niets is minder waar, blijkt ook uit de eerste benchmarks van de 675 (https://sparrowsnews.com/...-710-on-antutu-benchmark/).
Merk op dat in het artikel dat je linkt het volgende wordt beweerd: "However, considering that the Snapdragon 675’s built-in GPU model is Adreno 612, and the Snapdragon 670 is Adreno 615, the GPU is not as good as the Snapdragon 670/710.". De score van 34/35K voor de 675 tegenover 43/44K van de 670 voor de GPU lijkt dat te bevestigen.

Dus hoewel de processor net lijkt te presteren, is het volgens mij niet echt een game-monster. Minder stutters zal de meeste games natuurlijk wel ten goede komen.

[Reactie gewijzigd door uiltje op 26 maart 2019 16:24]

Apart dat dit toestel wel 25watt snel laden heeft en de flagship s10 nog steeds met qc 2.0 moet doen.
Omdat deze waarschijnlijk een snapdragon cpu krijgt, en de EU versie van de S10 een exynos gebruikt.
Jeetje, dat is echt een dikke minpunt. Ik dacht dat mijn S9 qc3 ondersteund, maar blijkbaar hebben exynos socs geen ondersteuning voor qc3 laat staan qc4 8)7
De oplaadsnelheid heeft mij echter nog nooit gehoord. Bij geen enkel toestel trouwens. Mijn S9+ zit met normaal opladen voor mij al snel genoeg vol. Maar goed dit is mijn subjectieve mening natuurlijk. ;)
De maximale laadsnelheid is recht evenredig met de capaciteit van de accu. Door de relatief grote accu in dit toestel kan je hem ook rap opladen.
Echter hebben ze in dit toestel snellaadtechniek geimplementeerd om die 25 watt te halen en heeft het niet met accu grootte te maken. De qc 4.0 die ze niet in een vele malen duurder toestel hebben gebruikt wat zeer goed mogelijk was. Kijk naar de concurentie die al lang op qc 4 zit. Of naar huawei die 40w haalt met hun eigen protocol.
Goed opgemerkt!
Mogelijk heeft het te maken met hitte in de S10 door de compacte bouw en de snelle processor?
Mooi dat Samsung mooie toestellen aankondigt. Echter, vind ik dat Samsung nu wel erg veel telefoons toevoegt aan zijn portfolio. Samsung heeft alleen dit jaar al: Samsung Galaxy S10 (S10+, S10e, S10 5G), Galaxy A10, A20, A30, A40, A50, en nu nog A70? Binnenkort volgens geruchten komen er nog: Galaxy A60 en A90.

Naar mijn mening wordt het een erg brede portfolio. Voor een doorsnee consument wordt kiezen misschien erg moeilijk. Voor ons (tweakers) natuurlijk niet. ;)

Dit toestel is echt huge. 4500mAH is wel mooi meegenomen. Maar 6.7 inch kan ik haast geen telefoon noemen, ik noem het liever een Phablet of een mini tablet?

[Reactie gewijzigd door Frans v Huizen op 26 maart 2019 11:31]

Ik vind het zelf ook nogal storend. Eerst had je enkel de Galaxy S* en de A*, nu heb je van de S10 al drie verschillende modellen. En de A serie krijgt ook meerdere modellen per jaar. Welke moet je nou hebben?

Doe dan gewoon één high end S model, één A model en één budget model.
Eerder had je J, A, S, Note, en in het oosten nog de C serie. Dat waren 5 series. Het was toen verwarrend, en dat is het eigenlijk nog steeds. Ik had het idee dat nokia het goed deed, maar de 8 was high end, de 8.1 upper midrange, dus die zitten nu ook debiel te doen.
S, A, C, J, M, Prime, Grand, Core, Grand Prime, Mega, Mini, Trend, Ace, On, R, Y, Young, Pocket, Fame, Prevail, Star, Z, U....

https://en.wikipedia.org/wiki/Samsung_Galaxy

Hee ik verzin het niet.
Vrijwel alles wat je noemt wordt al vele jaren niet meer gebruikt. Neemt niet weg dat ze eerst het overzicht een beetje teruggebracht hebben en het nu weer ingewikkelder maken :{
Dit herinnering ik nog goed!
2011 en 2012 waren gekke tijden voor smartphones :p

Je vergeet de Samsung Galaxy Gio :*)
Oh en vast nog bergen andere. Maar nog steeds hoor. De Galaxy Tab-serie hangt ook met verschillende benamingen aan elkaar.
Helemaal waar!
Ik heb nog steeds Samsung Tab 10.1 model uit 2011 in bezit :p
En een iPad 4 uit 2012.
Wat een gezeur over het aantal modellen zeg. Bij een autofabrikant kun je ook uit een tiental modellen kiezen, doe je toch ook niet moeilijk over. Gewoon even in verdiepen wat het beste bij je past. Hoe meer keus hoe beter.
ben ik niet helemaal met je eens
wat ze zouden moeten doen is dit:

S (high end) 3 soorten met alleen verschil in grote, de rest kwa hardware is hetzelfde (misschien kleine verschillen bv de vingerprint scanner zoals bij S10e and S10)

A (mid) 3 soorten ook hier weer precies hetzelfde als hierboven ....

J (low) idem

Samsung doet het in tegenstelling tot vele andere fabrikanten nu net echt goed zeker in de high end
Ik zou gewoon niet weten wat ik zou kopen buiten samsung als ik gewoon high end wil kopen (doe toch wel zeker 3 jaar met de telefoon). De S10 is gewoon de enige optie, alle andere maken te grote highends
Vergeet niet de M serie die in India het extreem goed doet als concurrent voor de Xiaomi's.
Ik had bij de S10 serie er eerlijk gezegd liever nog één bij gezien, het top-model zonder frontcamera (dus zonder dode pixels).

Het is juist mooi om keuze te hebben, veel mensen willen graag de S10, echter niet iedereen wil een edge scherm, en andere willen juist alle opties die er maar zijn.

De bakker verkoopt toch ook niet alleen wit en bruin brood.
Is dit niet al sinds jaar en dag zo bij Samsung? Alleen destijds hadden we de Galaxy S5, Galaxy S5 Mini, Plus, Neo, Grande, en daarna ook nog eens de Galaxy Note die aan dat verhaaltje mee ging doen.
Wat dacht je van alle J budget telefoons? :+ Zo kan ik nog wel verder gaan. Ik denk trouwens wel dat Samsung met nieuwe J telefoons komt

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 26 maart 2019 11:52]

Die heb ik nog buiten beschouwing gelaten ja. De Y-series ook trouwens.
"De primaire camera aan de achterkant heeft een maximale resolutie van 32 megapixels [..]".

Klinkt dus leuk, maar waarschijnlijk zal hij dit niet schieten als het donker is en een 32-megapixelfrontcamera is overkill to the max :P
De race naar "meer megapixels = kopen" is begonnen bij de eerste digicams en dus nog steeds lopend.
Dat de kwaliteit eerder afhankelijk is van oa de lens en de sensor is blijkbaar ondergeschikt voor de doelgroep. (ik heb de grootste / meeste)
Wat een onzin. Een 32 megapixel smartphone camera is natuurlijk veel beter dan Sony RX1R's 24 megapixel camera.

pricewatch: Sony Cyber-shot DSC-RX1R Zwart

Meer megapixels is altijd beter toch! :D

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 26 maart 2019 11:36]

Het is helaas niet echt een punt waar je verschillende soorten camera's op kunt vergelijken, maar zo doen ze het wel voorkomen idd. Als je dezelfde soort camera vergelijkt, dus smartphone x en y dan heb je wel iets waar je wat mee kan al is het op een gegeven moment niet zo spannend meer ivm de minimale kwaliteit qua pixels alleen maar de grootte van je bestand laat groeien als je meer pixels wilt zien. Qua kwaliteit hangt het af hoe die wordt opgebouwd, dus door de sensor en lenzen.

helaas ziet men dit niet echt in als Jan op de hoek koper van een smartphone.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe goede smartphone cameras tegenwoordig schieten vergeleken een vergelijkbare-prijs compact camera.
Wat is voor jouw een vergelijkbare prijs? Met een camera kun je over het algemeen 2 dingen: Fotograferen en filmen. Op een smartphone kun je natuurlijk veel meer dan dat. Die extra functionaliteit is natuurlijk ook wat geld waard, maar de kwaliteit van andere componenten zijn uiteraard ook minder goed dan een apparaat dat is bedoeld voor 1/2 functies.
in goed licht. weinig verschil, in low light/ bright light situaties, not so much.
A70 zou net geen 41 000 Rs kopen wat iets meer is dan 500 USD.
Daar koop je volgens mij toch véél betere camera voor. Logisch ook, die moet niet telefoneren surfen, smssen , ...
van wat ik hier lees zou het model met 6GB/128GB een Expected prijs van: ₹ 29,990 hebben (ofwel 385€)
https://www.gadgetsnow.co...A70-vs-Samsung-Galaxy-A90

ik vermoed dat 500€ voor het 8Gb/256GB model is (de A50 heeft ook varianten gaand van 200-300€)
De prijs dat ik vond was voor de 6/128 maar als ik net keek stond er nog maar 32000Rs.
Volgens mij smijt men er ginder met tulband naar :+
Afwachten dus.
Alsnog zo rond de 400/500 euro euro is dit een zeer nette telefoon, ben benieuwd :)
De beste camera is welke je op een bepaald moment bij je hebt als je iets wil vastleggen.

Er zijn topmodellen smartphones die mooiere foto's schieten dan legio compact camera's, echter met zoom kunnen compact camera's weer meer bereiken. Een smartphone kan daarin tegen weer veel mooiere macro foto's maken.

Het blijft natuurlijk appels met peren vergelijken. Als iemand een winkel binnen komt op zoek naar een camera, zou het vandaag de dag nog erg vreemd zijn als die persoon met een topmodel smartphone de winkel uit komt. Voor dat geld kun je een fantastische systeemcamera kopen wat technisch véél mooiere foto's kan maken dan een smartphone.

Echter veel mensen die een degelijke camera hebben, hebben die niet altijd bij zich. De meeste mensen die een top-smartphone hebben over het algemeen wel. Dus vandaar de conclusie is dat op het moment dat je een foto wil maken, de beste camera is, is die je bij je hebt.
Sarcasme wordt hier niet gesmaakt.
Dat is niet waar. Hoe meer megapixels hoe meer je digitaal kunt inzoomen zonder zichtbaar kwaliteitsverlies.
Dat geldt alleen als je lens ook goed genoeg is, wat érg lastig is op het formaat dat in telefoons gebruikt wordt.
4500mAh-accu zegt niet veel, als het verbruik hoog is.
Er zit een OLED scherm en een wat tragere maar wel moderne processor op, dus ik verwacht een zeer lange accuduur.
oled scherm zegt ook niet heel veel...
Oled heeft een betere accuduur bij video kijken. browsen is het weer minder. Ligt heel erg aan het gebruik.
Samsung kennende zal er ook wel veel bloatware op het toestel zitten.
Dan heb je al tijden geen Samsung meer gehad want deze retoriek is inmiddels al een tijdje achterhaald
met die bloatware zal het wel meevallen, ik heb de nieuwe android 9 rom van de s8 gezien en gebruikt, daar zit niet heel veel bloat meer in, sterker nog, ik vind de hele ui weinig innovatief meer tov android one. en vraag me dan ook oprecht af waarom ze niet helemaal naar one zijn overgestapt en het slechts bij een OEM-only launcher hebben gehouden. ik zag op het eerste gezicht namelijk geen enkel verschil tussen ONE UI, en Novalauncher prime.
De S10 serie met bloatware en Oled heeft niet zo'n grote accu maar heeft toch een prima accuduur. Ik zou me dus niet te veel zorgen maken om een telefoon met een veel grotere accu icm een zuinigere processor en minder schermpixels.

reviews: Samsung Galaxy S10-serie - Meer technologie achter de schermen
Tegenwoordig zit er op een iPhone meer bloadware op dan een gemiddelde Android. Gisteren een nieuwe iPhone uitgepakt, en meteen al twee pagina's vol apps. Eerste wat je kan doen is puin ruimen om die bloadware apps van je start schermen te krijgen zodat er weer ruimte vrij is voor de apps die je wel wil hebben.
Helaas moet dat nog steeds één voor één dmv verplaatsen naar een mapje.
Dat klopt, maar Samsung optimaliseert zijn toestellen altijd wel goed voor accuduur, dus ik verwacht wel dat dit toestel een zeer goede accuduur heeft.

Natuurlijk zal het verbruik iets hoger liggen dan de gemiddelde midranger vanwege het grote 6.7" scherm, maar dat slurpt echt niet gelijk alles weg.

Ik vindt het een interessant toestel, laat maar komen.
Een 10nm sd670 soc en een 6.7" oledscherm, het vebruik kan dus onmogelijk hoog zijn.
Kon wel eens een mega interessant toestel zijn mits ze de prijs met de A50 in de pas laten lopen, zeker met zo'n grote accu en als de camera beter is dan die van een A50 en meer een combi is van een S9 en S10 kon het wel een groot succes worden
Zou 41000Rs kosten, iets meer dan 500USD dus
Expected price of Samsung Galaxy A70 in India is expected to be Rs. 40,990. Samsung Galaxy A70 Expected to be launched on 19th April 2019. The 512GB / 6GB variant of Samsung Galaxy A70 costs around Rs. 40,990 and expected to available in Silver, Dark Blue and Midnight Black colour.
hmm dit komt al beter in de buurt aangezien ik eind dit jaar weer een telefoon moet gaan uitzoeken houd ik me een beetje op de hoogte van nieuwe releases van dit jaar.

Na mijn nokia 7+ ; geweldig toestel met belabberd scherm voor buiten: ik gebruik hem oa voor navigatie lopend en op de fiets, was ik op zoek naar betere alternatieven. Helaas is mijn shortlist tot nog toe erg kort.

Pocfone F1 klinkt leuk en heeft goede support voor LineageOS waardoor ik minder afhankelijk zou zijn van updates van de fabrikant. Helaas heeft deze wel weer een LCD en daar wilde ik eigenlijk vanaf. wat betreft prijs lijkt het een topding maar een 50~100 euro duurder model met (deels) metalen behuizing en een oledscherm had mijn voorkeur genoten.

de nokia 8.1 heeft met zijn sd710 een leuke upgrade tov mijn huildige 7+ maar ik verwacht wederom geen wonderen van het scherm (met name de helderheid),

de samsung A50 - daarvan zeggen de reviews dat het geluid bagger is, en dat de cpu te traag is voor zijn schil (zelfs onder one UI). dus die laten we dan ook maar links liggen.

hopelijk biedt deze a70 dan een optie al moet ik zeggen dat ik, door de ervaringen wat betreft software updates met de S8, samsung weinig hoop geef. toegegeven updates komen wel, maar vaak veel te traag en veel te infrequënt ten opzichte van G- one-toestellen.
Ik weet niet welke S8 je hebt, maar ik krijg iedere maand op mijn S8 plus de updates binnen. En dan rond de 20ste. En dat zijn kleine fixes en de laatste beveiligingsupdates.
En afgelopen februari dan Android 9 een week na de uitrol van de beveiligingsupdate van 1 februari.

Totaal geen punt en op tijd lijkt me. In mijn ogen geen slecht beleid. Dus je comckusie over de S8 is geheel verkeerd.

[Reactie gewijzigd door jqv op 26 maart 2019 15:51]

Misschien een vervanger van mijn Lenovo P2.. afhankelijk van de prijs!
Haha, daar kijk ik ook altijd naar uit. Maar er is nog geen betere voorbij gekomen voor de prijs van een P2. De mijne had ik eind januari bij de MM gehaald (alweer 2 jaar geleden?) voor net geen 200 euro. Alleen de camera kan beter. Maar niet voor een verdubbeling van de prijs. :)
Ikheb nu twee weken de A50, dit is mijn "upgrade" van een S7 Edge.
De S7 Edge heb ik 3 jaar met tevredenheid gebruikt maar was nu wel op (streep over scherm & usb port defect geraakt).

Ik ben zeer tevreden over de A50, voornamelijk de prijs kwaliteit verhouding! €22 of €45 p.m. is nogal een verschil berekend over 2 jaar!

In vele reviews wordt gezegd dat de bouw van de A50 van plastic is, dat klopt maar het toestel voelt zeer degelijk aan. Het is geen goedkoop plastic in ieder geval.
De A50 reageert snel (Android 9.0 out of the box), enkel de onscreen vingerafdruk scanner is wat trager. Overigens heb ik als eerste voorkeur gezichtsherkenning en dat werkt super. Met al één blik op je toestel heeft de A50 je al herkend.

Onderstaande alinea uit het artikel klopt ook niet:
De A70 heeft een vingerafdrukscanner achter het scherm. Vermoedelijk gaat het net als bij de A50 om een optische variant, een minder veilige versie van de ultrasone scanner uit de Galaxy S10-serie.

De A50 heeft een onscreen vingerafdruk scanner (zover ik mezelf ingelezen heb dezelfde als de S10), maar presteert wegens hardware verschillen of ontbrekende softwareoptimalisatie iets trager dan gewenst!

Ik zou de A50 daarom ook aanraden aan vrienden of kennissen!
Grotendeels mee eens. Ik heb het toestel ook een paar dagen mogen gebruiken. De gezichtsherkenning is enorm accuraat en snel, je gebruikt de fingerprint dan ook bijna niet. De accu gaat bij normaal gebruik makkelijk twee dagen mee.

Enige nadeel vond ik het geluid. Die is echt onder de maat. Nu zou dat voor mij geen reden zijn hem niet te kopen maar kan me voorstellen dat sommige mensen zich er aan gaan ergeren. Maar prijs/kwaliteit is prima in balans bij deze A50!
wat bedoel je dan? speakers? jack? Zou het met bluetooth ook wat uitmaken?
Uiteraard niet stereo (wat ik helaas al gewend ben). Maar vooral een enorm blikkerig geluid bij meldingen en/of andere media.
Dank je. Heb zelf ook een S7 Edge en ben aan het rondkijken.
De A70 komt qua schermgrootte goed in de buurt van mijn all-time favoriet de Note 7 / FE.
Ik heb ook een A50 thuis liggen. Afgelopen vrijdag binnen gekregen van Coolblue maar mijn ervaring is heel anders dan die van jou. Bij 'gewoon' licht (thuis en op kantoor) doet de gezichtsherkenning het redelijk, maar niet altijd en zeker niet heel snel. Vingerafdrukscanner hetzelfde; is niet bijster snel en doet het erg vaak gewoon niet. Afgelopen zaterdag was ik in de jaarbeurs en daar kreeg ik 'm vaak niet, of heel laat ontgrendeld. Best lastig als je op een beurs een app wil laten zien.

Verder vind ik het toestel niet snel, zeker niet bij het ontgrendelen en bij het opstarten van de camera zit ik soms zo'n 10 seconden tegen een zwart scherm aan te kijken voordat ik een foto kan maken, als ik al niet de melding krijg dat de camera niet geopend kan worden.

Dus ik vind het fijn voor je dat de A50 je bevalt (niet sarcastisch bedoeld) maar die van mij gaat weer retour. Inmiddels een Huawei Mate 20 in gebruik genomen en die reageert een stuk sneller, waarbij het een prachtig scherm heeft, ondanks dat het LCD is.

(ter referentie: ik kom van een iPhone 8 Plus).

[Reactie gewijzigd door Alpoholic op 26 maart 2019 13:58]

Wat klopt er niet aan die alinea? de A50 heeft een optische. De S10 is ultrasoon.

Er is trouwens een update in de maak die hem verbeterd.

https://www.sammobile.com...r-fingerprint-recognition
Als ze hier nou een snapdragon 855 en stereo speakers in zouden zetten... Waarom hebben de midrangers altijd kwaliteiten die high end niet heeft en andersom.
Ik snap het gegeil op stereospeakers in een smartphone nooit zo. Ze zitten te dicht op elkaar om daadwerkelijk een stereobeeld te kunnen produceren. Je kan veel beter 1 goede speaker plaatsen dan 2 brakkere, en dat is precies wat telefoonfabrikanten doen.
Nou dat ben ik niet helemaal met je eens.
Ik heb graag stereospeakers op mijn telefoon .. Had voorheen een S7 waarbij ik telkens mijn hand om de speaker moest doen om het mono-geluid goed naar voren gericht te krijgen. Nu heb ik een S9 en kan ik gewoon in stereo youtube filmpjes kijken.
En dat verschil merk je absoluut.

Ik zit soms thuis op de bank, als ik de kindjes tussen de middag op bed heb gelegd, even snel een youtube video te kijken. Dan vind ik het persoonlijk veel fijner om naar stereo geluid te luisteren dan naar een enkele mono speaker.
Smaken verschillen en het,, 'gegeil' noemen is zo kinderachtig.
Absoluut niet waar wat je zegt. Het verschil tussen de stereo speakers met Dolby Atmos op de S10 van mijn vrouw en het geluid op mijn S8 is echt heel erg groot.

Het geluid van de S10 en ook het stereobeeld is absoluut top.
Snap wat je bedoel hoor alleen zelf heb ik de telefoon vaak tijdens het werk (leraar, dus wel voor en na de lessen) gewoon op het bureau liggen om radio te luisteren.

Geluid klinkt redelijk vol en dat heb ik uit een single speaker nog niet gehoord. Even ter referentie, ik heb een Moto X Style die gewoon op is en vervangen moet worden maar ik even geen goede vervanger voor zie. Heeft voor mij geweldig geluid. De A3 en LG G4 van mijn dochters zijn voor mij echt niet goed genoeg. De XZ2 compact van mijn vrouw is een super toestel maar ook die klinkt te zacht (maar heeft geloof ik wel stereo).

Tweede punt is dat ik nog wel eens een serie kijk en het zeer hinderlijk vind het geluid van één kant te horen komen.

Ik snap je punt dus wel hoor maar er zijn mensen die net wat andere wensen hebben en dan is het wat lastiger een goed toestel te zoeken.
De HTC stereospeakers destijds hadden destijds wel een mega goed geluid hoor, stereospeakers hebben zeker een toegevoegde waarde!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True