Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Renders tonen Samsung Galaxy Tab S6 met stylus en toetsenbord

Er zijn nieuwe renders uitgelekt van de Samsung Galaxy Tab S6. De nieuwe tablet krijgt een stylus en een toetsenbord, en komt in drie verschillende kleuren uit. Ook bevestigen de renders dat de tablet een dubbele camera krijgt.

De renders zijn in handen van Android Headlines. Op de beelden is te zien hoe er op de achterkant van de tablet een inkeping zit waar de S Pen in kan worden opgeborgen. De stylus lijkt iets anders dan eerdere stylussen van bijvoorbeeld de Note-serie, met onder andere een extra knop op de bovenkant van de pen. Android Headlines zegt dat het niet weet of de pen via de tablet kan worden opgeladen, al werd dat in eerdere lekken wel gesuggereerd.

Op de renders is ook te zien hoe de tablet een dubbele camera heeft. Om wat voor lenzen het gaat is niet duidelijk. De speakers in de tablet worden gemaakt door AKG, wat bevestigd wordt door het logo op de achterkant. Er zit echter geen hoofdtelefoonaansluiting op het apparaat. Dat wordt wel geleverd met een toetsenbord, dat kan worden gekoppeld via de pogo-pinnen aan de zijkant. De Galaxy Tab S6 komt beschikbaar in drie kleuren: blauw, grijs en rozegoud. Het is niet duidelijk of het toetsenbord in dezelfde kleuren wordt geleverd.

Door Tijs Hofmans

Redacteur privacy & security

17-07-2019 • 20:53

80 Linkedin Google+

Reacties (80)

Wijzig sortering
Beter doen ze dit jaar wel de nieuwste gen processor erin ipv de soc van vorig jaar te gebruiken en meer ram. Waarom hun telefoons 8gb geven en een tablet die kan multitasken en dex heeft maar 4gb. Samsung heeft een hoop goed te maken. Aan de andere kant is samsung 1 van de weinige die gelukkig niet opgeeft op de android tablet markt. Vindt een tablet zelf fijn om te gebruiken maar een ipad kost een godsvermogen
Ik denk dat ze dit apparaat meer voor de zakelijk markt willen inzetten als tegenhanger van de Ipad Pro, maar dan zijn er toch nog een paar hobbels die men moet overwinnen en verbeteren.
1 Update beleid min 5 jaar beveiligings updates ( als bedrijf wil je min 2 a 3 jaar het zelfde kunnen kopen en dan ook nog update kunnen krijgen)
2 Androids apps die ook echt geschikt zijn voor Tablets en niet een opgeblazen Phone app.

Want anders koop je als bedrijf een Ipad pro en is de investering en afschrijving veel lager dan een Android tablet die je na 2 jaar weer moet vernieuwen.
Ze leveren al enterprise support van 4 jaar op telefoons dus dat is in principe mogelijk. Het Android ecosysteem is het grootste probleem, praktisch alle apps zijn geoptimaliseerd voor telefoons en Google zelf laat tablets helemaal links liggen.
Je kunt ook voor 600 euro een surface pro kopen. Dan heb je een os wat alles kan draaien met een volwaardige desktop. Die vervolgens ook nog eens met een dock omgetoverd kan worden tot een volwaardige desktop pc met toch wel verbluffende prestaties als ik mag zeggen. Heb zelf de surface pro 5 met i5 CPU maar die is erg goed op zakelijk gebied.
De meest recente reguliere iPad kost €312,-. Poeh wat een godsvermogen.
Dit is wel de tegenhanger van de iPad Pro, niet van de reguliere iPad, dus appels met peren vergelijken. Reken maar dat deze minimaal rond de 500 euro gaat kosten.
En de iPad Pro is nog een stuk duurder dan deze Tab S6.

[Reactie gewijzigd door Arjant2 op 18 juli 2019 12:04]

Beetje realisme erin houden. De meest basic ipad lijkt in alles op een iphone van 5 jaar terug. Kleurechtheid, reflectie, contrast etc... Het is fijner naar mijn mening om een scherm te hebben wat enigzins overeen komt met de telefoon of tv die je hebt. Een tablet is om media te consumeren, o.a. buiten. Persoonlijk zou ik dit niet op de ipad van 312 euro willen doen. Daarnaast is het net als met samsung, of zelfs nog erger, een soc van 2 jaar terug, teruggeklokt tot iphone snelheden, maar liefst 2gb ram.. etc...Een ipad vergelijkbaar met de tab S6 is de ipad pro 11" en deze kost gewoon 899 euro (een godsvermogen)

[Reactie gewijzigd door magnat505 op 17 juli 2019 22:13]

Voor mediaconsumptie en een simpel spelletje is de tab s5e nu echt aan te raden. Het scherm is echt top en de prijs nog onder de 400 euro. Ik zou me niet verbazen als de tab s6 hetzelfde scherm krijgt maar dan met opgepompte hardware en s-pen support.
Scherm is ook zelfde als in de Tab S4, dus niet zo vreemd als de S6 hetzelfde scherm krijgt.
De Tab S6 zal dan ook de opvolger zijn van de S4.
De S5e heeft mindere hardware dan de S4.
S5e is met name gericht op de multimedia consument, waar de S4 en S6 weer meer gericht zijn op de (eveneens) multimedia gerichte professional (en minder de gewone consument).
Hoe is dat iPad scherm dan als je het vergelijkt met de Galaxy tab A? Dat is ook een instap model en die is al te koop vanaf 185 euro (2019 model). Stel je koopt m voor 90% om netflix te kijken.
De ‘basis-iPad’, om hem zo maar even te noemen is een prima apparaat voor alledaags gebruik. Wat betreft schermkwaliteit moet ik je inderdaad gelijk geven. Die is op zijn best matig.

Toch is de iPad Pro wat betreft absolute kracht echt wel een klasse hoger. De A12X fietst nog steeds rondjes om de 855, zelfs de ‘normale’ A12 is sneller. Alleen biedt Apple in dit segment niets aan. Of het is €350,-, of €899,-. Al ben ik benieuwd wat deze tablet moet gaan opbrengen.
Er is toch ook nog de iPad Air? Rond de €500,- met een A12 en beter (gelamineerd) scherm.
Dat is waar! Helemaal vergeten dat ze die dit jaar geïntroduceerd hebben. Misschien iets voor @magnat505 !
Dan moeten we eerst vergelijken op specs. Deze s6 zal amoled hebben.

Vorige week een Samsung Galaxy 20 plus gekocht in een combo met een abonnement. Kosten 660 euro voor een mobiel met 6,3", amoled scherm en 512 GB intern. Voor Amoled met 512 GB ben ik bij Apple 1600 euro kwijt.

Oh ja, mijn vorige telefoon was een Iphone S6 Plus en heb tot op dit moment geen moment spijt.
Nee hoor 1235, scheelt toch even 400. Verder ga ik niet in op de appels met peren vergelijking.
Je kunt de specs al niet 1 op 1 vergelijken, laat staan het OS. Als Samsung zijn eigen OS zou ontwikkelen zou je ook minimaal een paar honderd extra mogen neertellen. De geavanceerde AR functies zijn ook niet vergelijkbaar evenals de gezichtsherkenning.
Daarnaast rent de A12 rondjes om de Galaxy 20 en wordt de iPhone jaren langer ondersteund dan de Galaxy. Tegen de tijd dat je weer 600 uitgeeft aan de volgende Galaxy is de iPhone nog steeds een up to date toestel En nog steeds 2e hands te verkopen voor een mooi bedrag. I could go on.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 18 juli 2019 22:18]

device will be powered by the Qualcomm Snapdragon 855 SoC.
nieuwste dus
Hoop eigenlijk dat deze wat lichter is, na de S2 zijn alle tablets steeds zwaarder geworden.
Yep. Vooral de overgang van s3 naar s4 was een teleurstelling.
Ook vingerafdruk weg. Bah.
Gezichtsherkenning werkt bij mij niet. Zit vaak in bed in donker met andere bril.
Weetikveel.wat ik verkeerd doe. Ik wil vingers terug.
S 4 is Wel sneller. Maar veel te zwaar.
Bij Apple wekrt de gezichtsherkenning met infrarood, dus ook in het donker.
Tja, ben een Mac man, maar mis teveel opties
Lekkere oneliner. Wat mis je dan?
Mooi, mn galaxy tab s2 is toch wel aan vervanging toe.
Nog even wachten dus tot de release komend najaar ?
Mijn ouders hebben die eerste nog altijd. Niet vooruit te branden. Samsung is altijd aan het rommelen geweest met gedateerde (en matige) processors in de Tab S-serie, gelukkig lijken ze het met de Tab S6 eindelijk te begrijpen.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 17 juli 2019 23:29]

Ik weet niet wat je bedoeld. In 2014 hebben we de eerste generatie Tab-S 10.5 gekocht en die doet qua specs nog steeds niet onder voor het meeste moderne spul dat nu te krijgen is. Ook qua prestaties eigenlijk geen problemen mee. Alleen is door de ouderdom de accu-capaciteit wat achteruit gegaan. De eerste Tab-S is nog altijd een van de beste in de S-serie.
Dat meekomen met het moderne spul is echt onzin. De eerste generatie is inmiddels echt een gedateerd ding. Voor apps als Marktplaats kan het nog, maar in Chrome is die zo traag als een slak. Ook niet gek wanneer je naar de hardware en bijbehorende prestaties kijkt.
Je hebt gedeeltelijk gewoon gelijk.
Ik heb ook de Tab S vorig jaar vervangen voor de Tab S4 en die is gewoon velen malen sneller.
De Tab S was gewoon een top tablet, maar nieuwe socs zijn gewoon veel sneller.

Wil niet zeggen dat de Tab S niet meer bruikbaar is want dat is hij zeker nog wel.

[Reactie gewijzigd door Arjant2 op 18 juli 2019 12:25]

Nogmaals hier dus helemaal geen problemen qua prestaties! Echt niks van te merken dat het ding 'gedateerd' is. Denk dat je de jouwe eens een factory reset moet geven en geen dingen installeren die niet heel erg nodig zijn.
Er staat nergens een processor vermeld toch?. Snap nooit dat ze in dit soort tablets niet gewoon highend telefoon SOC's stoppen... die dingen kosten een paar euro?.
Nee, maar volgens SamMobile gaat het om de Snapdragon 855 van Qualcomm. Ze publiceerden ook foto's van de Tab S6, dus ze zullen goed geïnformeerd zijn.

https://www.sammobile.com...alaxy-tab-s6-dual-camera/
Dat, en naar mijn idee hebben ze met de S2 (2015, T810/GTS210WiFi, niet de 2016 versie) nauwelijks aan software- en hardware optimalisatie gedaan.

Er gingen een aantal firmware updates over heen voordat WiFi snel en stabiel bleef werken en de interface was ook niet echt snappy. Draai nu Lineage OS 15.1 (Android 8.1) en dat werkt allemaal een stuk sneller.
Jammer ook dat Samsung blijft hangen op 7 en in NL geen 8 aanbiedt. Toch wel jammer voor een high-end tablet vind ik.

Nu nog wachten op een Lineage OS 16 Unofficial ROM aangezien daar nu geen officiële builds meer voor uit komen :(

[Reactie gewijzigd door JorisM op 18 juli 2019 01:25]

Mooi, mn galaxy tab s2 is toch wel aan vervanging toe.
Nog even wachten dus tot de release komend najaar ?
Wel als je voor de hoofdprijs wilt betalen, want die zal net als alle andere rond de €550-600 euro gaan hangen.

Je kan beter naar een model lager gaan, mits je gehecht bent aan het toetsenbord waar ook andere voor te krijgen zijn :)
Hier ook nog eem s2 (8.0). Na bootloop werkt die ineens weer een paar maanden later. Wilde m dit jaar vervangen maar helaas, ik vertik het om een tablet te kopen die incompleter is dan mijn huidige (geen headphone jack). Ook heb ik maar 1 androidupdate gekregen, 6.0 (zo uit.mijn hoofd gezegd) naar 7.0. Beveiligingspatch van januari. Slecht updatebeleid en dingen sxhrappen doet mij helaas overstappen naar concurrentie. Denk ook niet dat ze weer 8.0 gaan maken. Noodgedwongen naar Apple dan maar.

Overigens loopt mijne nog soepel, misschien dat ik m nog een jaartje hou ipv door te schuiven einde van het jaar. Buiten de bootloops, de verminderde batterijduur en het gebrek ana updates heb ik geen minpunten. Scherm is ook dik in orde. Mijn beide samsungs hebben goede bouwkwaliteit, vallen van de trap overleven ze keurig.

Het hangt af van je voorkeuren wat je aan gaat sxhaffen. S4: niet de allernieuwste, geen vingerafdrukscanner, wel goed genoeg en goedkoper
S5e: net iets minder goed, heel licht, goedkoop, geen headphone jack
S6: op dat moment het best, geen headphone jack, duur, wel aan te raden als je er veel jaren mee doet vanwege gebrekkige updates
De Tab S4 is ook gewoon echt een goede tablet afgezien van het ontbreken van de vingerafdrukscanner.
De soc mag dan iets ouder zijn maar uiteindelijk loopt de UI gewoon vlot, games gaan soepel en het OLED scherm is gewoon fantastisch.... en natuurlijk een 3.5mm aansluiting.
De prijs begint inmiddels wel iets beter te worden dus als je die ergens kan oppikken voor een leuke prijs zodra de S6 uit is dan heb je geen miskoop.
Ik doe minstens 3 jaar met een tablet, vandaar dat ik liever niet ene jaar oud model koop. Android geeft helaas maar ene beperkte tijd updates. Vingerafdrukscanner is wel een mispunt, gebruik dat ding nu nog altijd. Wel jammer dan ze geen tablets met fysieke homebutton maken. Als ik niet zo lang met een tablet zou doen, zou ik dat maar voor lief nemen natuurlijk. Samsungs schermen zijn wel altijd prachtig, groot fan van OLED. Baal wel dat de S6 geen opvolger is, wil OLED niet missen
Tja op Android zijn er gewoon geen andere high end tablets te krijgen.
Dus dan zou je het ontbreken van de 3.5mm jack moeten accepteren.
De vraag alleen nog is of deze S6 wel een vingerafdrukscanner krijgt.
Was juist blij dat Samsung aan mijn eisen voldeed. Verwacht dat deze wel een vingerafdrukscanner krijgt, maar moet toch noodgedwongen overstappen aangezien verloopjes fout gaan en de oplaadingang sneller slijt als deze voor zowel laden als muziek luisteren wordt gebruikt. Dat zou dat ding niet ruim 3 jaar lang volhouden, komen weer extra kosten bij voir vervangen of tablet eerder weggooien. Was heel excited voor de S6, dat zou de de opvolger worden, maar helaas, weer niet. Blijf de software wel herl fijn vinden en high end is er verder niet te vinden. Zonde! Mij zijn ze kwijt, stap over naar Apple (aangezien er niks anders te krijgen is. Vind Android gewoon ook prettiger werken).
En dan ga je op de iPad wel met verloopjes werken, want die hebben toch ook helemaal geen 3.5mm plug? Die redenatie snap ik niet.

[Reactie gewijzigd door Arjant2 op 19 juli 2019 14:31]

De pro heeft er geen, maar dat ding kost ruim 1000 euro. Zou eerder gaan voor de mini 2019, ook prima specs, goede support en handzaam (alhoewel een groter scherm wel weer fijn is bij bijvoorbeeld films kijken). En keurig alle ingangen. Dus nee, ik ga nergens met verloopjes werken.
Dubbele camera... Ik zou zeggen haal er 1 vanaf ipv er nog 1 bij te plaatsen. Een camera aan de voorkant kan ik misschien nog begrijpen, maar aan de achterkant zie ik echt geen nut
Camera is handig om zaken te scannen en daar notities aan toe te voegen met de pen.
Front camera vimd ik dan weer nutteloos. Enkel voor een selfie of even als spiegel te gebruiken..

Productiviteit vs doorsnee consument doelgroep :P

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 17 juli 2019 23:14]

Hmm, frontcamera lijkt me juist voor de zakelijke mensen. Denk bijvoorbeeld aan videoconferincing..
Heb je nog nooit een Chinese toerist gezien? :)
Is dat nu een trackpad? Ziet er wel naar uit. Ben dan benieuwt hoe ze dat verwerken in Android.
Er zit in Android support voor een muiscursor. Dat werkt verassend goed! Natuurlijk kan het zijn dat niet alle apps het snappen
Één van de features van Samsung Android tablets is Samsung DeX, waarmee je een desktop-achtige omgeving krijgt waar je kunt werken met een toetsenbord en muis. Daar zal een trackpad ook handig voor zijn.
Ik kijk vooral uit naar de specificaties van de nieuwe Tab S6 en welke accucapaciteit hij krijgt. Ik vraag me af hoe duur de nieuwe Tab S6 gaat kosten?

Dubbele camera is mooi maar hoe vaak ga je dat gebruiken. Ik heb met de 13 megapixel op mijn Tab S5e vrij weinig foto's gemaakt.

Hij lijkt sprekend op de Tab S5e. Ik heb nu 1 maand de nieuwe Samsung Galaxy S5e 128GB met 6GB RAM tablet gekocht voor €455,- en daarvoor kan ik los een pennetje bij kopen en een toetsenbord. Ik gebruik het voor wat internet, YouTube of Netflix erg handig en het grote scherm 10.5 inch OLED is erg mooi en een zeer lange accuduur van 15 uur! Met 7.040mAh. Vooral de 4 geïntegreerd speakers van AKG Dobly Atmos krijgt deze bij de Tab S6 ook

Ik vraag me af waarom je een High-End tablet zou willen, want met de Tab S5e doe ik alles wat mogelijk is met een tablet en reageert nog eens snel.

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 17 juli 2019 23:06]

Ik bewerk foto’s op mijn tablet en dan ga je dat verschil goed merken hoor.
Ik denk dat dit ook mogelijk is met de Tab S5e
Natuurlijk, maar bij lange na niet zo snel.
Ik ben benieuwd of dat in de praktijk merkbaar is. Het gaat om een midrange Snapdragon 670 Octa-core 2x2.0 GHz 360 Gold & 6x1.7 GHz Kryo 360 op 10nm maar merk niet dat het langzaam is.

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 17 juli 2019 22:59]

Ik zie helemaal geen toetsenbord.

Edit: wel in het orginele artikel, maar niet in het Tweakers-artikel. Dat is niet handig als het zo prominent in de titel staat.

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 17 juli 2019 21:01]

Nope, niet echt :P Ging iets mis bij het aanmaken van de gallery, ik gooi em er alsnog bij!
Top, bedankt dat je het zo snel oppakt! :)

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 17 juli 2019 21:04]

Probleem is telkens de slechte tablet UI van Android. Ik zweer bij Android voor mijn gsm maar gebruik als tablet een iPad Pro. Android slaagt er nog steeds niet in om een uniformiteit te creëren in de apps en de UI. Het aantal apps dat echt goed overweg kan met een groot scherm is bedroevend laag. Vaak moeten apps ook in portret mode gebruikt worden wat het nu van dat toetsenbord dan weer teniet doet. Zolang Google dit allemaal niet oplost mag Samsung nog zo'n mooie (maar vaak achterhaalde specs) tablets uitbrengen, ze zijn hun prijs nog steeds niet waard vind ik...
Ja, zelfs Funda werkt niet in tablet mode.
Volgens mij desinteresse van de ontwikkelaar.

Waarom ING en Rabo wel en Knab niet?

Huib
Hoop nog steeds op een nieuwe windows tablet van Samsung. De tabpro s is nog steeds een fijn ding alleen 4gb ram is wat weinig tegenwoordig.

En het toetsenbord wat ook bij deze tablet weer het geval lijkt is niet super fijn omdat hij enkel plat kan liggen (doet MS toch beter). Maar voor het maken van notities voldoet het prima.
Vreemd om toch s5 over te slaan en van de "essentials versie" (van wat dan) door te gaan naar het volgende modelnummer. Op de onlangs gelekte roadmap heette het nog de s5 te zijn...

[Reactie gewijzigd door Matthias92 op 17 juli 2019 22:31]

Slaan ze de S5 over? aangezien er wel een S5E tablet is.