Samsung Galaxy Tab S6 krijgt Snapdragon 855-soc en kost 699 euro

Samsung introduceert een nieuwe Android-tablet in zijn Galaxy Tab-serie. De Tab S6 heeft een 10,5"-amoledscherm met een resolutie van 2560x1600 pixels. De tablet heeft een Snapdragon 855-soc en wordt geleverd met een S Pen.

Net als in de Galaxy S10-toestellen heeft de Galaxy Tab S6 een vingerafdrukscanner achter het scherm. Er zijn vier speakers in de tablet verwerkt. Samsung noemt de Snapdragon 855-soc niet bij naam in het specificatieblad van de Galaxy Tab S6, maar volgens de fabrikant gaat het om een 7nm-soc met één core op 2,8GHz, drie cores op 2,4GHz en vier cores op 1,7GHz. Dat komt overeen met de specificaties van de Snapdagon 855.

De tablet krijgt aan de achterkant twee camera's, waarvan één een ultragroothoeklens met een beeldhoek van 123 graden heeft. De camera's hebben resoluties van dertien en vijf megapixel en aan de voorkant zit nog een achtmegapixelcamera. De Galaxy Tab S6 is 5,7mm dik, weegt 420 gram en heeft een accu met een capaciteit van 7040mAh.

Samsung levert de tablet met een S Pen die ondersteuning biedt voor zogenaamde Air actions. Daarmee kunnen gebruikers functies van de tablet op afstand bediend worden door bewegingen te maken met de stylus. Dat werkt bijvoorbeeld voor het maken van selfies of het beheren van multimedia. Volgens Samsung werkt dat in een open ruimte tot een afstand van zo'n tien meter. De S Pen kan draadloos worden opgeladen.

Verder is de Galaxy Tab S6 met software uitgerust om handgeschreven notities om te zetten in tekst en te exporteren naar bijvoorbeeld een Word-document. De Samsung Notes-app kan transparant weergegeven worden over bijvoorbeeld een video die wordt afgespeeld. Ook heeft de Tab S6 een verbeterde versie van Samsung DeX, waarmee de tablet als pc gebruikt kan worden. Het optionele Book Cover-toetsenbord heeft een DeX-functietoets om de pc-achtige omgeving op te roepen. De toetsenbordhoes heeft ook een houder voor de stylus en een touchpad.

Samsung brengt de Galaxy Tab S6 op 23 augustus uit in het grijs en in het blauw. De versie met 128GB flashopslag en 6GB ram kost 699 euro. Er komt ook een variant met 256GB en 8GB ram voor 779 euro en er is een lte-variant met 128GB die ook 779 euro kost.

Samsung Galaxy Tab S6
Samsung Galaxy Tab S6Samsung Galaxy Tab S6Samsung Galaxy Tab S6

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

31-07-2019 • 16:09

170

Reacties (170)

170
169
56
2
0
95
Wijzig sortering
Mooi apparaat, ben zelf zeer tevreden gebruiker van de Tab S3 en gebruik deze vooral als notitieblok icm het pennetje... werkt dikke prima icm OneNote.

Op zich geinteresseerd in deze opvolger maar:

1. Mij toch te prijzig (helemaal als toetsenbord er niet bij wordt geleverd, deze zal ook nog eens 100-150 euro extra kosten. Nu gebruik ik het toetsenbord amper, maar voor die prijs en het doel, workability, zou het fijn zijn deze te hebben.).

2. 16;10 is meer media gericht ipv productiviteit, nu is de fysieke grootte zo'n beetje gelijk aan de S3 dus misschien valt het in de praktijk nogal mee

3. >10.1" betekent dat de office producten van MS niet meer gratis zijn voor zover ik had begrepen en je een abbo moet afnemen, sta ik ook niet om te springen.

Verder wel een mooi product, keyboard cover met trackpad, groot scherm in dezelfde afmetingen als de S3, snelle cpu, veel geheugen, etc. Premium product... wat dat betreft, voor een telefoon zouden we niet gek meer oplijken van zo'n prijs, maar hier voelt het toch hoog.

Wie weet als de prijs weer zakt of er mooie aanbiedingen komen (zie wel dat voor 23 aug bestellen er een actie is van 100 euro + dagwaarde oude telefoon/tablet terug bij inleveren oud apparaat)
Vwb je trade in value moet je van Samsung niet teveel verwachten, tenzij je van beledigingen houd.
Alleen de meest recente modellen leveren iets op en denk dan dus aan de S5 bijv. maar ook dan schrijf je vreselijk veel af.
Mjah, zou dan meer een stuk oud mobieltje inleveren en puur voor die 100e gaan... Je kan een goed oud apparaat beter zelf verkopen dan het op deze manier doen natuurlijk.
Trade ins werkt meestal niet voor hardware die ouder is als 2 jaar of het bod is zo laag dat mensen het liever weggeven of binnen de familie iemand vinden die het graag willen hebben.
Voor € 48,95 per jaar heb je Office 365 Personal voor 1 gebruiker, incl. 1 TB Onedrive. 21 € extra en je mag het met 6 mensen delen, incl. ieders 1 TB OneDrive ruimte: Office 365 Home.

Onbeperk aantal apparaten, zolang je maar inlogt. Tenminste bij Home.

Daarmee is die 10,1” toch niet ècht een probleem, toch? Geen 4:3 scherm én geen Windows vind ik een veel groter probleem. Zou je geen W10 for ARM devices erop kunnen zetten? Hmmm...
Mwah, qua performance en standby tijd vind ik android (met een dergelijke soc) toch wel een voordeel hoor. En Android is nou juit een van de verkooppunten... En 50 euro per jaar, tja... het zijn gewoon weer extra kosten waar ik niet op zit te wacthen ;)
Toch echt volstrekt niet mee eens. In mijn boek is in geen enkel scenario is Android op een tablet de beste keus. Ik heb alle drie de grote besturingssystemen voorhanden:
- tablets met iOS,
- PC's, notebooks, tablets en telefoon met Windows
- en telefoons en tablet met Android.
(al is die tablet Android naar mijn pa verhuisd inmiddels)
Allemaal dienen ze hun doel, maar een tablet met Android is het slechtste van beide werelden:
- geen x86(_64) programma's
- geen tablet apps, vooral opgeblazen telefoonapps
Kreupel aan alle kanten, wat mij betreft. En dan voor een prijs waar je een heel mooie iPad of een Surface voor hebt met niet al die nadelen.

Maar ieder z'n meug.

Ik ben heel benieuwd hoe het eerste Windows device draait met die SOC.

PS: als je over die 50 euro valt moet je misschien andere software gaan gebruiken. Of zegt jouw baas ook: ik wil wel wat ie voor mij werkt, maar ik zit niet op die extra kosten te wachten?
Enkele malen per jaar is de Home edition ook voor 50-55 euro bij amazon.
Kan je gelijk voor enkele jaren inkopen. :9
Meestal is die dan gelimiteerd op een exemplaar per account. Maar als je Prime hebt, kun je er een kopen met Prime Day en een op Black Friday. :P
Heb er 4 kunnen kopen in 1 keer, vorig jaar :)
Beter, volgens mij is dat ook de maximale aan verlengingen die je kunt koppelen aan Office 365.
49 euro voor Onedrive Home, waar dan ?
Waar dan? Normaal betaal je dan 6.99 per maand, of als je per jaar betaalt 69 euro per jaar. voor 3 euro per maand extra kun je het delen met 5 mensen (je bent zelf die 6e gebruiker). Dat is dan 99 euro per jaar. Hoe jij bij 48.95 komt weet ik niet. Misschien een aanbieding voor 1 jaar bij een bepaalde verkoper?

https://products.office.c...yLdX5hJ&MarinID=sMyLdX5hJ

[Reactie gewijzigd door mjz2cool op 23 juli 2024 10:54]

Pricewatch eens gebruiken. ;-) Afgelopen week net weer verlengd en op advies van MS (support) zelf niet voor de goedkoopste gegaan maar die daar net boven.

https://licentie2go.com/m...osoft-Office-365-Personal
€ 48, 95

https://licentie2go.com/m...t-Office-365-Home-Premium
€ 69, 95

@Bomberman71 : Personal voor 49 euro, Home is 21 euro meer.

(Geen idee of linken gewenst is hier, zo niet graag dit bericht verwijderen.)
Dank je !

Kut lui bij MS ... ik heb Personal en betaal dus 69 euro en hun geven mij helemaal niks qua aanbiedingen.
Terwijl je dan via 3rd party beduidend goedkoper uit kunt zijn.
Graag gedaan.

Bij verlenging krijg ik de laatste 2 keer bij Licentie2go een paar euro extra korting. Na de eerste keer via hun voor de prijs op de website heb ik nu twee keer persoonlijk aanbod met een paar euro extra korting gehad.

Prijzen via MS en via dealers is altijd een ding. Zo gaat het ook met digitale spellen en fysieke releases. Ik denk dat het is om hun partners niet uit de markt te drukken en zo hun ook marktaandeel te geven. Het zou heel makkelijk zijn om hun partners uit de markt te drukken voor abonnementjes, maar wie gaat dan de andere delen verkopen? Er is zoveel meer dan alleen Office 365 dat via de Microsoft Partners verloopt. ;-)

Volgende keer kun je in ieder geval een paar euro besparen! ;-)
Betalen voor office? Ik heb gratis Word office van Microsoft op mijn Tab S5e
Oh? Dan is dat misschien veranderd (of zijn er uitzonderingen)... Altijd begrepen dat office voor devices tm 10.1" gratis is en daarna betaald. Maar dat is dan wel goed nieuws iig.
De office apps op mobiel maken gebruik van de office online backend. Voor zover bij mij bekend zijn deze altijd te gebruiken zolang je een microsoft account hebt. Enkel voor zakelijk gebruik moet je een E1 licentie afnemen voor office online.

Zelf gebruik ik nog een galaxy tabpro s, voor productiviteit zou ik niet kleiner willen eigenlijk. Voor mij is het ook een laptop vervanger dus vind dan persoonlijk windows wel fijner. Alleen is 4gb ram wat beperkt (hoop nog ergens een 8gb versie voor niet teveel te vinden).
en de specs van VDBerg zijn S5e dan ook 10.5” WQXGA Super AMOLED (2560x1600)
Ik gebruik hier gewoon Word op mijn tablet niet voor betaald zo uit de doos
Mooi apparaat, jammer dat er Android op draait en geen Windows 10. Ik heb afgezien van de aanschaf van een Surface Pro tablet vanwege de slechte reputatie van de hardware. Een Samsung zou ik wel kopen maar deze is dan niet interessant vanwege de Google adware waar de tablet op draait. Het zou mooi zijn als er nog een Windows versie zou komen.
Welke slechte reputatie? Die dingen verkopen best aardig en ik hoor voornamelijk tevreden gebruikers. Heb ik ergens iets gemist?
Waarom zou een Surface slechte reputatie hebben?

Ik heb 2 maanden getwijfeld tussen:

iPad pro, Galaxy Tab S5, en Surface pro

Hoofddoel was om mijn MBP 2011 te vervangen. Had de MBP tijdens toen tijdens mijn studie gekocht, en doet het nu nog erg goed hoor. Alleen ik ben niet meer zo jong en het begint zwaar te voelen tijdens mijn werkreis. Daarom heb ik besloten om mijn laptop te vervangen voor een tablet.

Hiervoor heb ik een lijst gemaakt van wat de vervangende apparat moet hebben:
- licht gewicht
- toetsenbord (muis is zeer welkom)
- fatsoenlijk desktop versie van lightroom & photoshop kan draaien.

Mijn keuze ging uit naar de Surface pro, namelijk omdat het de meeste past bij mijn criteria. Tot nu toe heb ik geen enkele seconde spijt gehad van mijn aankoop. Ik ben er super tevreden mee.
Met Windows 10 zou er ook andere hardware in moeten. Anders is het niet meer zo'n mooi apparaat (alleen qua uiterlijk misschien). En slechte reputatie van de hardware van de Surface lijn? Ik hoor daar niet zo veel van, heb je bronnen? (geen the verge of vergelijkbare sites)
Het enige nadeel is hetzelfde als bij de nieuwere Macbooks: upgradability. Je moet gelijk al rekening houden met het toekomstige gebruik.
Wel geinig om in 2 clicks Linux te kunnen draaien vanuit DEX.

Beetje IntelliJ of klooien in de CLI. Ik gebruik het amper, alleen op vakanties eigenlijk. Maar het kán :D
2. 16;10 is meer media gericht ipv productiviteit, nu is de fysieke grootte zo'n beetje gelijk aan de S3 dus misschien valt het in de praktijk nogal mee
Juist veel minder, devices welke zich (meer) op media richten hebben doorgaans een 21:9 verhouding. Moderne series zijn doorgaans 16:9, films doorgaan 21:9. Eigenlijk alle content welke je op platvormen als Youtube vind is ook 16:9. Ook voor gaming is een breed beeld vaak veel prettiger, je houd veel meer 'scherm' vrij omdat je handen minder bedekken.

16:10 levert je vrijwel zonder uitzonderingen zwarte balkjes op tijdens mediaconsumptie. ;)

Waarom denk je dat zo veel moderne smartphones juist de lengte in beginnen te gaan i.p.v. de breedte? Productivity is niet iets waar de meeste mensen een smartphone voor gebruiken, mediaconsumptie des te meer. 19:9 en 20:9 zie je steeds vaker, en dat is niet enkel om de hoekjes op te vullen t.o.v. 1920x1080. (want dat kan met 18:9 namelijk ook al prima)

[Reactie gewijzigd door D4NG3R op 23 juli 2024 10:54]

Hoezo vind je 16:10 media gericht? Voor office applicaties is het toch juist fijn om meer scherm hoogte te hebben vanwege de toolbars die altijd boven in zoveel ruimte in beslag nemen?

Naar mijn idee is juist een verhouding van 16:9 of 21:9 media gericht, gezien de series en films deze verhoudingen hanteren. Kun je toelichten wat jij met 'media gericht' bedoeldt?
(ook @D4NG3R )

Mijn S3 heeft een 4:3 verhouding en komt simpelweg overeen met een notitieschrift/blok... Nu zeg ik ook 'meer' mediagericht, natuurlijk is 16:10 weer iets fijner qua productiviteit dan 16:9 maar 4:3 is wat mij betreft voor notities ed gewoon ideaal.

Wat betreft 21:, dit9 levert ook zwarte balken, maar dan aan de zijkant dus in die zin is dat ook nog niet optimaal ;)

Hoe dan ook, wie weet valt het in de praktijk enorm mee en werkt 16:10 net zo prettig. Ik blijf hem in de gaten houden maar kan de prijs nog niet verantwoorden voor mezelf
Wat betreft 21:, dit9 levert ook zwarte balken, maar dan aan de zijkant dus in die zin is dat ook nog niet optimaal ;)
Niet in films, voor filmliefhebbers is 21:9 de beste keuze.

16:10 is natuurlijk helemaal prima - maar ik wou alleen aangeven dat zelfs de veel meer voorkomende verhouding van 16:9 al beter is voor media dan 16:10. ;)

16:10 is echter wel een prettige balans tussen werk en media, vandaar dat veel tablets ook die verhouding hebben.

[Reactie gewijzigd door D4NG3R op 23 juli 2024 10:54]

Om die reden gebruik ik google documenten op mijn tab S4, werkt ook prima 😃
Ik denk persoonlijk dat de markt voor tablets en vooral in die prijsklasse gedomineerd wordt door Apple, de enigste tablets die ik eigenlijk nog zie zijn iPads of Windows 2in1 laptops die als tablet gebruikt worden..
Ik gebruik zelf alleen nog maar Android tablets. Juist vanwege de produktiviteit. Bij Apple had ik altijd gedoe om bestanden over te zetten omdat je niet gewoon een filesysteem hebt, geen muisondersteuning, en zaken die geblokkeerd worden (bijvoorbeeld doe ik veel SSH logins met Yubikey, dit kan op Apple niet vanwege NFC beperking). Sommige van deze tekortkomingen is Apple nu aan het aanpassen met iPadOS, en ze realiseren zich dus dat ze hier flink op achterliepen. Maar toen ik mijn tablets kocht was dit nog een punt.

Ook vind ik voor mediaconsumptie de Samsung tabs veel beter: 16:10 beeldverhouding dus geschikt voor beeldmateriaal zonder grote zwarte balken. En een AMOLED scherm bij de betere tabs (S4, S5e, S6) met prachtige zwartwaarden. Ook vind ik 16:10 in portretmode beter (meer verschil met landscape dan bij 4:3 dus het voegt meer toe, zo kan er een enorme hoeveelheid tweakers news op zonder balken ernaast)

Met name mijn Sony Z4 Tablet met toetsenbord is een echt werkpaard: Een mini laptop die je gewoon op schoot kan zetten zonder wankel te zijn, muisondersteuning (trackpad en bluetooth muis), en als je hem uit de laptop dock haalt is hij een perfecte media tablet. En hij heeft een normaal toetsenbord, niet van die stoffen toetsjes zoals op de iPad covers. Verder nog een Tab S erbij puur voor mediagebruik, ook met dat mooie AMOLED scherm.

Android apps hebben een slechte naam maar werken tegenwoordig helemaal niet slecht meer op tablets. Ook omdat er andere initiatieven zijn die maximale app schaalbaarheid vereisen (zoals DeX van Samsung).

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 23 juli 2024 10:54]

Als Samsung deze tablet met Android One zou aanbieden en een aantal jaren ondersteuning zou geven, dan had ik hem direct gekocht. Nu blijf ik de iPad gebruiken. De iPads hier zijn meer dan 5 jaar in gebruik en ze zijn wat beperkt in sommige opzichten, maar ik vind het wel fijn dat ze gewoon (veilig) blijven werken.
niet vergeten side loaden zoals het hoort.
op het internet boordevol software die google off apple niet toelaten of omdat ze finger in de pap willen.
Jij als gebruiker baas over je eigen tablet zelf dan kan side loaden.
Sideloaden is vooral bedoeld voor ontwikkelaars, en is niet hetzelfde als het installeren van een apk. Het installeren van een apk buiten de store om wordt gelukkig standaard geblokkeerd. Maar als je pirated apps installeert wordt er gewoon een knop getoond die je gelijk naar de juiste instelling leid om de blokkering op te heffen. En ja, ik zeg expres pirated apps, omdat het toch voornamelijk daarvoor wordt gebruikt. Er zijn wel een aantal apps die gewoon legaal zijn, maar niet op de Playstore mogen. Ja je hebt ook een heleboel apps die zowel op de Playstore staan als aangeboden worden via andere sites, maar die tel ik dan niet mee (omdat die dus ook op de Playstore staan). Bij iOS heb je ook een aantal apps die niet op de Playstore mogen, en die kunnen ook gewoon geïnstalleerd worden (emulators bijvoorbeeld). Maar ook hier moet je weer uitkijken voor de risico's.
Ik wist niet dat fortnite afhalen van de ontwikkelaar site iligaal was.. Juist.
Dan moet je verder lezen.
sideloaden gebruik ik vooral voor oude app, die op de play store wel nieuwere versies hebben, maar met minder functionaliteit.
de oude versies waren nog vrije volledige versies, dus ja die heb ik bewaard en zet ik steeds over.
Sowieso zodra vouwbare telefoons meer gemeengoed worden zullen veel apps inherent tablet compatible worden :)
Missen er niet een hoop productiviteit apps op Android, geen goede photoshop, Affinity Designer apps bijvoorbeeld voor designers. In dat ozicht vind ik Android voor tablet gebruik echt extreem achter lopen. Vind de Ipads al niet eens geweldig daarvoor.
Voor designers misschien, ik doe niks grafisch. Maar office heb je gewoon en dat werkt goed.
Denk dat alleen office niet voldoende is voor 80% van de gebruikers om het als productiviteits machine te zien helaas. De tablet oogt top, moet de spierballen hebben op papier maar Android schiet op tablet gebied wat mij betreft echt enorm te kort.
dat ligt niet aan Android, maar aan Adobe die geen photoshop & co maakt voor android.
Niets houd hun tegen.
Maar designers zijn door de band genomen nog altijd meer Apple minded, dus komt het enkel voor Apple uit. en niet voor android.
Helaas maar verder weinig aan te doen.
Ligt wel aan Android omdat Android geen directe memory toegang biedt om prestaties te bevorderen. Daarnaast heeft Google de Android interface nooit echt degelijk geoptimaliseerd voor tablet gebruik etc.
En hij heeft een normaal toetsenbord, niet van die stoffen toetsjes zoals op de iPad covers.
Ja want voor de iPad kan je echt geen ander toetsenbord gebruiken |:(
Ik zie hier ook vooral iPads en surface Books.
Ik zie zakelijk eigenlijk niemand met een android tablet.
Android tablets vallen zakelijk sowieso vaak in het niets vanwege op zijn minst 3 redenen:

* Veel niet techneuten vinden iOS simpeler. Een 50+er zet ik eerder achter een iPad dan achter een Samsung Tab.
* iPads hebben voor veel taken een fijnere aspectratio. Minder geschikt voor media, meer geschikt voor productiviteit.
* Ze hebben vergelijkbare limitaties als een iPad, maar ook niet de versplintering qua OS customizatie die Android wel heeft waardoor het minder universeel te gebruiken is.

Edit: Ja, mensen. Ik begrijp dat dit niet jouw specifieke usecase betreft.

[Reactie gewijzigd door brammetje1994 op 23 juli 2024 10:54]

Jij mist het belangerijkste punt !

Ipad heeft DEDICATED apps !! Oftewel de software voor een ipad is gemaakt voor de Ipad teneinde de hardware optimaal te benutten.

Bij een Android tablet is het gewoon smartphone software die je dan op je Tablet hebt, met je extra grote dikke OLED scherm en dat is verre van ideaal in sommige gevallen.

[Reactie gewijzigd door Bomberman71 op 23 juli 2024 10:54]

Dat is inderdaad waar. Apps op "iPad OS" kunnen anders zijn dan op "iOS". Maar je hebt niet altijd per se een andere App nodig. Google heeft natuurlijk ook iets voor tablets om apps goed te optimaliseren: Screen compatibility overview

Ik denk dat echte hardcore apple users deze apps veel zullen gebruiken, maar dit zal ook weer niet voor iedereen opgaan. Er zijn zeker wel apps op Android die niet optimaal worden weergegeven op Tablets, maar dat ligt ook weer aan de developer.

Hoeveel mensen via een iPad bijv. de specifieke Photoshop gebruiken weet ik niet, maar dat zal ook afhankelijk zijn de gebruiker.
Ach kom op. Instagram is alleen te gebruiken in iPhone vorm. Dood irritant
Niet gezegd dat alle apps een dedicated Ipad app hebben maar de apps die VOOR de IPAD zijn, zijn optimaal voor die tablet.
Zelf gebruik ik geen instagram maar het verbaasd me dat ze daar geen dedicated app voor hebben, heel raar anno 2019 en in weze een fail.
Ik vind android tablets juist wel een goedkoop platform om een mobiele meetapplicatie op de draaien. Hoop sensoren, accu, scherm/interface en veel toegang en relatief makkelijk programmeren (tov ipad).
Ik begrijp dat deze reactie heel generalistisch is, ik bedoel niet dat ze voor niemand nuttig zijn. Ze worden ook vaak gebruikt voor straatwerving of deur-aan-deur verkoop bijvoorbeeld.
3/4 van mijn analoog/digi muziekstudio instrumenten hebben een App die ik zo in mn DAW , die OOK op de iPad draait , kan integreren. Maw , ik loop rond met m'n studio.
Android komt zelfs niet in de buurt van de kleine teen wat dat betreft.
Punt 1 als.het zakelijk is kun je als. beheerder dat erop zetten wat de eindgebruiker nodig heeft. Wat dat betreft geen verschil met Apple. 50+ of niet
Punt 2 dat is een persoonlijke voorkeur. Dat heeft niets te maken met productiviteit.
Punt 3 bij zakelijk gebruik is het een keus welk merk pakt. Ook merken hebben continuïteit. iOS veranderde ook de afgelopen jaren.

En je edit. Het is geen usecase, jij maakt keuzen. En daarin geef ik je GEEN ongelijk . Al zou ik verder kijken dan dat.

En je begin met je pleidooi met een oordeel, niet met een usecase. Een Android tablet valt in het niets....

[Reactie gewijzigd door jqv op 23 juli 2024 10:54]

Helemaal eens hoor maar dit is wel eindelijk een tablet met de laatste (naja op de 855+ na) high end processor en er is ook niet bezuinigd op het geheugen met een degelijke 6GB. Persoonlijk heb ik dit altijd een gemis gevonden in de Android tablet wereld, wel de volle mep moeten betalen voor een beetje premium tablet, maar qua hardware voelde het altijd als middelmaat. Als deze rond de 500 komt heb ik zeker interesse, 700 is zoals je zelf aangeeft i.v.m. de iPad gewoon net te hoog.
Ik zie nooit tablets in het wild, en de mijne blijven meestal thuis. De S2 is op de koffietafel om snel bij de TV wat op te zoeken, de S3 is door de beeldverhouding en OLED een trouwe reisgenoot om in het vliegtuig en in de hotelkamer naar films of Formule 1 te kijken (of thuis Netflix via VPN, omdat de TV niet via VPN kan).

In het vliegtuig zie ik ook vaker iemand een Switch pakken dan een tablet. :)
Zakelijk wel, maar als je gewend bent aan Android en of het beste scherm wilt voor browsen, wat bankzaken en video zijn deze Samsung's ideaal.
Maar ook voor die prijs?
Altijd een Apple boy geweest maar kort geleden heb ik de Samsung Galaxy Tab S5e gekocht incl. de keyboard cover en ik wil niet meer terug.
Zeker voor op het werk niet.
Samsung DEX is echt fantastisch!
Mijn vriendin heeft een tab s3, daarvoor een tab s2 gehad. Het scherm van een tab s3 vind ik persoonlijk beter dan van mijn ipad. Maar smaken verschillen. Moest ik niet regelmatig dingen moeten testen op een ipad (en vriendin wilt geen ipad) dan had ik voor mijzelf die tab s3
Reden voor mij om deze niet te kopen: het is onduidelijk hoe lang deze tablet software ondersteuning zal krijgen. Een iPad Air 2019 heb je al voor € 500 en daarvan kun je erop aan dat deze vele jaren nieuwe versies van iOS zal krijgen. Samsung verliest meestal na één Android upgrade zijn interesse om het verder bij te werken. Ook security updates doen ze maar beperkt, twee jaar wellicht. En voor dit bedrag is het wat mij betreft dan een slechte koop.
Samsung belooft voor zijn Tab S5e tot April 2021
Niet bepaald indrukwekkend, zeker niet vergeleken met een door FlyBock genoemde iPad Air.
Hmm 2 a 3 jaar, zo'n tablet gaat wel 4 zelfs 5 jaar mee. Toch wel jammer.
wow, 2 HELE jaren ....
Helemaal mee eens, ik heb m'n lesje geleerd na de Tab S2 (2016 variant) te hebben gekocht. Hij is niet verder gekomen dat Android 7.0, schandalig voor een flagship tablet..
Maakt dat werkelijk zoveel uit? Er zijn toch bijna geen apps die Android 8+ eisen?
Wat ik een beetje vaag vind is dat in de groote foto met toetsenbord
zie je een schanier voor het uit klap stand.

Maar die zie je nergens anders.. Komt dat met een toetsebord/cover mee?
Denk dat die in de toetsenbord cover verwerkt zit, met de S3 is dat wel zo... magnetische toetsenbord cover waarbij je de achterkant om kan klappen (dacht ik tenminste, ligt nu thuis in de la ;) )
Die zit aan de achterkant van de toetsenbordcover.
Precies het zelfde als de Tab S5e, maar dan een krachtiger processor en een dubbele camera met S-Pen. Nagenoeg is de accucapaciteit van de S6 het zelfde gebleven als bij de S5e en ik vermoed dat de accuduur bij de S5e beter is, omdat de processor bij S5e lager geklokt is.

Al is de Snapdragon 670 10nm en de Snapdragon 855 hier 7nm

De Tab S6 vind ik erg mooie tablet, maar ik vind het niet waard om €245 extra te betalen voor een Tab S6 (128GB/6GB) bovenop een Tab S5e. Ik heb zelf de Tab S5e 128GB/6GB RAM waar ik €455,- voor betaald heb. Op een tablet doe ik hoofdzakelijk wat internet, app bekijken, YouTube en Netflix dan vind ik €700+ te veel voor een tablet. Ik ben wel blij om 8GB met 256GB te zien.

Ik merk helemaal niets van de 6GB RAM op mijn tablet en zelfs de 128GB of 256GB is de vraag of je dat vol krijgt op een tablet, maar het is beter dan een Micro-SD kaartje. Wat ik erg leuk en indrukwekkend vind is de 4 geïntegreerd speakers van AKG met Dolby Atmos

[Reactie gewijzigd door Van der Berg op 23 juli 2024 10:54]

Eerlijk, zou ik de 6GB 128GB LTE variant boven de 256 en 8gb ram verkiezen.
Ik snap ook niet waarom er geen 256GB/8GB LTE variant is
Omdat ze daar dan 899 voor moeten vragen? En dat gaat zelfs Samsung te ver?

Serieus: ze hadden dit apparaat zonder S pen moeten aanbieden voor 599. Retail zou die dan voor 550 te koop zijn na de eerste introductie periode. De gemiddelde consument die dit apparaat wil voor media en gaming gebruikt die pen toch niet.
Als ze dat zouden doen dan koopt niemand de Tab S5e. De Tab S5e is zeker geen slechte tablet maar ze kunnen gewoon de Tab S6 niet aanbieden voor die prijs
Je kan zonder LTE kiezen en waar geen Wi-Fi is gewoon via Bluetooth verbinding maken met jouw smartphone en heb je internet op jouw tablet alles kan tot YouTube.

Ik wilde LTE kiezen bij de Tab S5e maar ik had een nieuwe Simkaart nodig waar je eenmalig €35 voor betaald maar kan je niet tegelijkertijd gebruiken.

Ik vraag mij echt af of we 256GB op een tablet nodig is? Hier heb ik 128GB en sinds Juni nog steeds 93GB vrij

[Reactie gewijzigd door Van der Berg op 23 juli 2024 10:54]

Ja, dat snap ik dat het via bluetooth-kan. Maar dat trekt wel mijn telefoon-accu sneller leeg.
Bovendien mis ik toch de bellen-optie. Whatsapp etc op tablet is ook wel chill.
Ik vind de LTE-functionaliteit belangrijker dan 2GB geheugen meer en wat opslag.

[Reactie gewijzigd door Lootbox op 23 juli 2024 10:54]

Bellen kan daarvoor gebruik ik DialNow app die werkt op de tablet als smartphone en WhatsApp werkt maar moet je kiezen tussen tablet of smartphone en binnenkort komt WhatsApp met een oplossing waarbij je niet afhankelijk bent van simkaart
Whatsapp werkt al jaren een oplossing dat je niet afhankelijk bent van een simkaart. Dus ik geloof daar niet zo in.
Je kan de smartphone het scherm uit zetten doe ik ook om accu te besparen
Waarschijnlijk ga je na de eerste week hem al voor €600 zien bij winkels, een week later €570 en als je en paar maandjes wacht heb je hem voor €500
Denk je? Want de Galaxy Tab S5e is al rond de €400 en als de Tab S6 zo laag in prijs gaan aanbieden komen ze in problemen met de S5e en daaronder heb je de Tab A 10.1 2019
€365 zie ik hem al voor. Gratis verzending. Over die paar maanden waar ik het over heb daalt de prijs onder de €320. Dan is €500 (€180 meer) toch wel een verschil voor een snellere processor en s-pen funcionaliteit.
Samsung snapt er geen ruk van ...
Niemand wil Android tablets kopen voor dit soort bedragen, gaat nergens over.
De prijzen lijken wel van Apple te komen.
Het zijn en blijven tablets voor algemeen gebruik en zeker niet specifiek professioneel gebruik door het simpelweg ontbreken van specifieke Tablet apps.

Het zijn de perfecte apps voor het afspelen van Media dankzij de eenvoudige bestand structuur, in tegenstelling tot de Ipad en natuurlijk voor het eenvoudig browsen en een mailtje hier en daar.
Wil je wat verder gaan dan loop je al snel tegen het feit aan dat het allemaal smartphone software is en de kwaliteiten van de tablet zelf niet worden uitgebuit.

Android tablets zijn perfect voor de vakantie, je kunt er alles op gooien zonder gedoe, kaartje erin en hup flink wat opslag erbij. De kids kijken hun series en movies, simpel spelletje hier en daar, foto´s bekijken die we met de smartphone geschoten hebben en dan houd het wel op.
Dit is voor de meesten ook meer dan voldoende, MAAR dan moet zoiets niet meer dan 400 euro kosten en het liefst bijna de helft.

[Reactie gewijzigd door Bomberman71 op 23 juli 2024 10:54]

Ik denk dat deze tablet inderdaad echt bedoeld is als media-tablet. Echter kan je er middels Dex ook een simpelweg krachtige pc vervanger/smart tv van maken. Ik denk dat dit ideaal is voor de student die graag iets compacts mee neemt voor notities en 's avonds lekker wilt 'Netflixen' in bed of via de TV. Wil je serieus aan een bureau werken, neem je Dex mee en heb je geen losse PC nodig.

Uitblinkers zijn toch wel de SD855, het mooie Oled paneel, compact formaat en accuduur. Ik ben totaal niet de doelgroep voor tablets, maar voor media consumptie (streaming en lokaal) is het toch wel dé tablet.

Tevens denk ik dat tablets langzaam een tweede leven gaan krijgen. Waar ik en velen van mijn leeftijd zijn opgegroeid met voornamelijk PCs denk ik dat de jongere generatie (die nu gaat studeren) veel meer met smartphones en tablets heeft gewerkt. Zij zullen wellicht het gemak van één OS voor telefoon en "laptop" als hoge prioriteit hebben, omdat ze dit simpelweg inside-out kennen.
Deze tablet is een rechtstreekse concurrent voor de Surface Go

Surface Go 10" 1800x1200
425 euro voor 4GB + 64GB
539 euro voor 8GB + 128GB

Deze Android tablet zit daar boven, het ding mag dan wel een hogere resolutie hebben maar die Surface Go heeft wel Windows als selling point. (indien geleverd met de S versie kan je gratis in de store naar de niet s versie upgraden). Heb zelf de Go liggen op het werk, dat ding is geniaal voor die prijs en heeft alle functies en bouwkwaliteit van een gewone Surface Pro.

De keuze voor een student lijkt mij dus heel snel gemaakt.
De pen moet je wel nog apart bijnemen bij de Surface Go, meeste gebruiken die toch niet. Als je er echt een nodig hebt, de Go gebruikt dezelfde pen als de gewone Surface, die is niet goedkoop maar wel top of the line. Men zal moeten zakken in prijs en het klavier gratis bijgeven bij deze Android tablet om enigsinds concurentie te kunnen geven.
Ik heb een lange tijd een surface pro 3 gehad. Echter hield een x86 procesdor het niet lang vol bij simpel gebruik (series in het vliegtuig) er zijn genoeg van dit soort scenarios waar de een tablet beter presteert. If not praat mij maar bij :p
Dat hangt af van welke video je juist aan het bekijken bent, ervan uitgaande dat het geen software issue is, van het moment je een video hebt die niet ondersteund word door de GPU gaat alles naar de CPU, de Surface Pro 3 heeft maar 2 cores op zijn I5 , zelfs als hij het trekt op zijn CPU dan is het kwestie van tijd voor je tegen een thermal throttle aanloopt en het alsnog gedaan is met je video.

Tegenwoordig heb je 4 cores in de ultra low power, aangeduid met U in de I5 van de Surface Pro, te danken aan de hete adem van AMD. De surface Go daarintegen beschikt maar over 2 cores dus van het moment je een niet HW supported codec gebruikt hang je terug.

Voor de Pro 3, .265/HVEC, alles van 8 en 10 bit, VP9 en recentere codecs zijn niet hardware supported, er is wel later "support" gekomen voor .265 maar vermoedelijk is het hybrid waarbij CPU en GPU samen werken.

De Surface GO is veel recenter en ondersteund dus wel de laatste codecs, H265, 8bit, 10bit, VP9 maar geen HDCP 2.2 wat je nodig hebt om Netflix in 4K te draaien. Op termijn ga je met de Surface GO dus hetzelfde issue krijgen, naarmate er nieuwe codecs uitkomen kan je die niet draaien omdat je CPU dat nooit trekt.
Zoals reeds gezegd is de hardware weliswaar goedkoper, maar Windows is voor veel mensen geen selling point (meer) en eerder een detracting point. Het selling point voor mij is dat dit apparaat zowel Android als Linux (via Dex) draait. Alleen zou het wat goedkoper mogen zijn, maar hopelijk komt daar in de loop der tijd verandering in.
Ik denk dat als Windows een plus is voor je (voor mij is dat idem) dat deze tablet inderdaad niet de prijs waard is. Ik denk ook dat voor een hoop mensen Android juist een pluspunt is.

Zo veel mensen , zoveel wensen.
Als het je om mediatablet gaat kan je beter de S5e kopen, dan heb je toch niks aan de pen van de S6 en de processor van de S5e is ook zat.
Weet niet wat de eisen zijn maar Netflix doet het prachtig op de eerste Tab S met een 10.5 breedbeeld scherm.

Het design van deze S6 vind ik wel erg inspiratieloos. Verder vraag ik me af of de oleds eigenlijk wel beter zijn geworden. Op m'n telefoon is het contrast te groot waardoor veel details wegvallen.

[Reactie gewijzigd door stefanv op 23 juli 2024 10:54]

Ja klopt! Die heb ik ook. Maar die is allang niet meer te krijgen en de opvolgers hadden een 4:3 scherm (S2, S3), niet handig voor video. Pas met de S4 kwam 16:10 weer. De S5e is goedkoper, vandaar :)

Ik zou nu ook geen Tab S meer kopen, met nieuwere video formaten (HEVC met name) heeft hij moeite, en HDR kan hij natuurlijk niet. Ook downscalen van 4K content gaat niet. Met Netflix en Amazon prime geen probleem natuurlijk, maar met 'eigen' content soms wel.

Bovendien begint de accu zijn ouderdom te tonen. Ik heb het vermoeden dat de S4 en S5e nu in prijs gaan zakken nu de S6 uit is dus dat lijkt me dan de beste optie.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 23 juli 2024 10:54]

Vermoedelijk zit 90% van de mensen alleen te Netflixen en Youtuben. Beeldkwaliteit is prachtig. Het zal vast ietsje beter zijn bij de allernieuwste maar of het een merkbaar verschil is? De beleving zal er bij mij niet merkbaar op vooruitgaan in ieder geval. Accutijd was heel lang en is nu nog altijd ruim voldoende. Een set normale speakers bij het bed zetten zal meer doen voor de beleving:)

Maargoed ik ben blij dat mensen dit spul nieuw kopen. Dat geeft weer leuke koopjes over een jaar of twee :)
Tot die student specifieke software nodig heeft en dan wordt er vanuit de opleiding toch altijd Windows en soms macOS gevraagd. Dan ben je niets met dit ding.
Dat klopt natuurlijk. Echter hebben veel opleidingen dit simpelweg niet. Een scholier/student heeft afhankelijk van de studie, verschillende eisen. Mijn HBO studie had ik eenvoudig op een tablet kunnen doen, mijn universiteit dan weer niet. Het is volledig afhankelijk van wat je studeert.
Een student zonder Laptop, Notebook of hoe je het noemen wilt heb ik nog niet gezien.

Een tablet is voor niemand een must. Mischien dat iemand in de grafische sector het nodig heeft als initiele schetsboek maar dan nog zal de final render en post production op een computer gedaan worden.
Ik heb mijn tablet gebruikt met remote desktop. Dikke gaming pc thuis waar je makkelijk op kon programmeren. Voor onze opleiding moest je een soort van java virtual machine draaien. Dat kreng had 8gb geheugen nodig, je laptop had dus 12gb nodig om te blijven werken. Ik had een goedkope tablet gekocht daarvoor met remote desktop. Kon thuis toch verder werken. Bespaarde meer dan weer een dure laptop
Ja prima, maar je hebt dus toch een extra dikke machine staan en je moet tevens een leuke constante verbinding hebben.
We hadden het over studenten die soms keuzes moesten maken en als je een dikke Gaming rig hebt staan dan heb je doorgaans ook een laptop liggen of iig het geld ervoor.
Jouw tablet is een keuze en het is een aanvulling.
Net zoals het een aanvulling op een Macbook of andere notebook kan zijn.

Alles maar dan ook echt alles als student doen op puur en alleen een tablet is voor de meesten een opgave en lang niet altijd even handig.
Bijna elke it student in onze klas had een mooie gaming rig en wilde daarna geen geld uitgeven aan een goeie laptop. De keuze was voor veel mensen simpel. Nog een extra duur apparaat erbij. Want die gaming rig hadden ze al en die ging mooi de deur niet uit. Of een tablet met remote desktop. Ik denk dat zeker de helft van onze klas (80) een tablet hadden met die reden.
Ik had er in de tablet hype wel een aantal. Die hebben gewoon hun laptop vervangen om documentjes te typen op een iPad of andere tablet. Maargoed, dan is N=1.
N = 1

3 jaar geleden toen ik weer zin had in een leuke opleiding was ik verbaasd over de hoeveelheid tablets met toetsenbord die werden gebruikt.
Medestudenten konden zich er prima mee redden (zowel android als apple tablets) en ik was met een lompe gamelaptop aan het slepen.

Heb voor mijzelf toen een 13 inch chuwi tablet aangeschaft met toetsenbord en dat werkte eigenlijk prima. 90% van de tijd was ik bezig met aantekeningen maken, browsen of licht teken werk.
Alleen voor het betere edit werk nam ik de laptop nog wel eens mee naar school.

Tablets hebben meestentijds een prima functie voor een opleiding.
weeral dat ligt aan de stomme ontwikkelaars van die websites die helaas nog altijd IE-minded lijken te zijn.
als je al geen MS browser gebruikt, kan je ook al problemen hebben, zeker als je een beetje security minded bent, loop je vaak tegen de lamp (3rd party cookies bvb).
Waar het aan ligt boeit niet echt. Met een PC of gewone Laptop heb je geen issues.
Met een smartphone of Tablet heb je die wel.
DEX is leuk maar niet meer dan dat.
Ken niemand die DEX serieus zou gebruiken als laptop of PC vervanger. Daar is het allemaal weer te beperkt voor.

Netflixen en dergelijke kan letterlijk op iedere moderne TV en op een monitor van 10 jaar oud gooi je een chromecast en ben je klaar met je smartphone.
Begrijp me niet verkeerd, DEX is een leuke feature, een bonus maar zeker geen sellingpoint.
Beetje hetzelfde als de Spen, leuk dat hij erbij zit maar als hij goedkoper kan (75 euro goedkoper bijv.) door hem achterwege te laten dan weet ik zeker dat 95% kiest voor de versie zonder.

Ondertussen heb je al een Ipad voor nog geen 400 euro en daarom zie ik geen toekomst voor dit soort Tablets, tenzij je persee een Android wilt en het nieuwste van het nieuwste moet hebben.
De goedkopere Huawei tablets doen alles vwb media net zo goed en kosten de helft of minder.
Ik heb mijn computer en ben volledig over gestapt op Dex.
Nog niet helemaal ideaal maar voor browsen, mail sturen of een brief typen gaat prima.
Daarbij zeg ik wel dat het nog niet ideaal is. Zo is er nog geen goede browser en ook geen goede file browser.
Maar ook op reis is het perfect. Ik had mijn S4 op de hotel tv aangesloten en kon zo netflix en nlziet kijken.
Is er geen Firefox beschikbaar? Ik draai op mijn ARM SBC voornamelijk Ubuntu 19.10 (en Debian 10) en heb gewoon de beschikking over de nieuwste versies van Firefox en Chromium. Dat is wat ook niet helemaal begrijp van Dex. Je zit toch niet vast aan Ubuntu 16.04 LTS?

Je zou op dit moment eigenlijk altijd de nieuwste versie van Ubuntu moeten draaien, omdat er steeds meer software sowieso werkt en het allemaal ook steeds sneller is geworden.
Ja firefox is nu wel beschikbaar. Tijd geleden werkte dat nog niet.

En volgens mij kan je alleen gnome downloaden. Moet zeggen dat ik geen linux kenner ben. Ik ga hem nog eens downloaden.
"Only use authorized images provided directly through Linux on DeX. Other versions or unauthorized images may not operate properly"

[Reactie gewijzigd door Jovink538 op 23 juli 2024 10:54]

Ik gebruik DeX ook heel veel. Echter Linux on DeX niet want dat is nog niet uit beta en werkt sowieso niet op mijn S8 ;(

Maar standaard draai je met DeX dus gewoon Android. Je hebt wel Linux on DeX maar dat draait in een container via een soort VLC. Het mooie van DeX is juist dat je dezelfde apps kan gebruiken die mobiel ook werken.

Overigens zijn Chrome en Firefox wel aardig op Android maar missen ze beiden veel functies die je op de desktop wel hebt. Ook mis ik heel erg iets als Visual Studio Code. Maar verder voldoet het allemaal goed voor dagelijks gebruik. Ik zou wel voor een telefoon gaan die sneller is dan de S8 (de eerste met DeX) want op de mijne heeft hij er duidelijk moeite mee. Met nieuwere toestellen is dat een stuk minder een probleem.
Dat is het ook zeker niet. Maar het voordeel is wel dat je een keer op een groter scherm kan werken zoals in de Bieb van je school.

Ik denk dat óf Dex een waardevolle toevoeging is, heel afhankelijk is van je eisen. Mijn moeder bijvoorbeeld, zou haar laptop direct weg doen als ze haar iPad op een groter scherm kon aansluiten.

Een iPad van onder de 400 euro heeft dan ook maar heel beperkt opslag, een 4:3 scherm (kan een pre zijn, maar niet voor media), geen Oled scherm, is ook wel een wat ouder model, geen gelamineerd scherm (ga er vanuit dat het wel op deze zit ;) ). Ik denk dat er echt wel mensen zijn die een goede android tablet willen. Even veel als een instap iPad? Nee, maar het is fijn dat er ook high end android tablets worden gemaakt.

Iemand die niet naar een paar centen kijkt en lekker iets draagbaars voor onderweg wilt hebben voor media kan dit een prima optie vinden. Ik gok ook dat de prijs best snel zal dalen (zoals gewoonlijk) en hij binnen de kortste keren qua prijs in de groep zit met de iPad 2019 (64GB) van rond de 500 euro, zoals de S4 die ook bij 700 euro begon en inmiddels 475 euro is.
De S4 is wel even van een tijdje geleden en is qua prijs mijn inziens nog steeds te duur als ik kijk naar Huawei met hun tablets.

De Ipads hebben zo hun beperkingen maar er is veel goede software voor te krijgen en daar ontbreekt het bij de Android tablets gewoon aan.
Media afspelen is leuk maar nogmaals, dat gaat ook prima op een Huawei tablet die de helft kost.


Vwb de Ipad of welke tablet dan ook die op een scherm moet. We hebben al heel wat jaartjes AppleTV en ook de Chromecast werkt prima en goedkoper als dat wordt het niet.
Sterker nog moderne TV hebben een cast functie standaard erin zitten en kan je de boel draadloos prima aansluiten voor media.
De Tab S4 is minder dan een jaar geleden uitgekomen dus dat is een forse prijsdaling in een jaar.

Moet zeggen dat de Tab S6 wel meer bij de tijd is dan de S4 toen die uitkwam. Gewoon de laatste soc erin en een fatsoenlijke vingerafdrukscanner. Tis dat ik de S4 al heb en wel even vooruit kan nog anders had ik het wel geweten.

Ps de Tab S4 is wel een veel betere tablet dan die Huaweis dus dan moet je ook apples met appels vergelijken.
Die mediapad zijn leuke tablets voor mediaconsumptie hoor maar niet vergelijkbaar.

[Reactie gewijzigd door Arjant2 op 23 juli 2024 10:54]

Hangt van je doel af ... Voor het afspelen van multimedia en wat browsen, en dat is wat de meesten doen, doet een Huawei het prima.
Een S4, 5 of 6 zal qua browsen geen wezelijk verschil maken. Spotify maakt ook geen ruk uit, een mailtje links en rechts ook niet.
Dan kan je het hebben over het scherm en het kijken van een film op een 10inch scherm maar als we het over kwaliteit hebben dan kijk je zoiets op een fatsoenlijke TV.
Het verschil ga je in reallife niet echt zien in bed als dat ding samen met een beker Ben & Jerrys op je buik staat.
Niet iedereen doet alleen maar internetten ermee he. En het verschil tussen de schermen ga je op verschillende gebieden wel zien, ook op 10 inch schermen. De OLED schermen van de Tab S serie zijn gewoon heel erg goed en kan je niet vergelijken met de Mediapad schermen. Ja het kost wat maar je hebt ook andere kwaliteit, niet alleen qua scherm. De Huaweis zijn midrange tablets, de Tab S serie zit in de high range. Andere kwaliteit, andere functionaliteit, andere doelgroep, andere prijs.

[Reactie gewijzigd door Arjant2 op 23 juli 2024 10:54]

De kwaliteit van het Samsung scherm is duidelijk maar mensen die dat echt boeit en pixels lopen te tellen op een 10 inch scherm en zich druk maken om calibratie en zwart waardes die doen meer als Youtube en Netflix.
Deze kritische klanten gaan al snel voor een Ipad waar de software ook premium is en je wat met dat geweldige scherm en de dikke hardware kan doen !
Echt serieus video editen of photo´s bewerken gaat gewoon niet op een Android Tablet, simpel zat.
"De Ipads hebben zo hun beperkingen maar er is veel goede software voor te krijgen en daar ontbreekt het bij de Android tablets gewoon aan."

Dat, en ook het feit dat Android zelf totaal niet gemaakt is voor tablets; een aardig deel van de interface voelt als een opgerekte telefoon.
Helemaal waar, zie mijn andere reacties hier en dan zie je dat ik daar meerdere malen op wijs.
Het software maakt het grootste verschil en dat is pijnlijk duidelijk als je iets anders wilt doen dan multimedia.
Ik geloof dat samsung de tab a voor de helft van de prijs beschikbaar heeft voor die prijscategorie.
onzin. Je kan ook naar de S5e kijken. Het enige wat nog miste was een echte high-end Android tablet. En die lijkt er eindelijk te komen. Enige minpunt is nog van deze dat het geen 12inch versie is. Samsung had ook een + variant van deze moeten uitbrengen.
Dit is echt geweldig nieuws. Eindelijk maakt samsung weer een high-end tablet met de specs van nu en niet de cpu van vorig jaar. Dit wordt een mooie vervanging voor de ipad pro als hij via ing rentepunten beschikbaar komt.
Kijk dat is een gewicht waar ik blij van wordt en dan ook nog een scanner aan de voorkant ook. Dit is de eerste tablet waarvan ik zou zeggen dit is een alternatief voor mijn 2015 S2.
Een scanner? Bedoelt u die 8Mpix cam?
Fingerprint achter scherm
Icm met Samsung deze is het zeker wel een interessante tablet. Ik gebruik momenteel de Tab S4 en Samsung Dex is eigenlijk ideaal. Dan draait ie net zo soepel als een snelle pc.
is wel jammer dat lastpass niet werkt in samsung dex.
ik moet constant switchen tussen samsung dex en android als ik ergens wil inloggen.
lastpass doet er niks mee ontdanks premium klant zijnde.
dus dat word nietmeer vernieuwd.
Ik zie veel reacties die zeggen dat er geen markt voor een product als deze voor deze prijs is. Eerlijk gezegd zou ik deze in combinatie met de toetsenbordcover prima kunnen gebruiken voor de combinatie studie/werk/recreatie. Het is voor mij inmiddels minimaal een jaar geleden dat ik echt windows nodig had voor een bepaald programma.

Ik heb sinds ik de Galaxy Note 9 heb veel gebruik gemaakt van Samsung DeX, en de meeste dingen zijn prima geregeld en worden goed werkend geschaald.
Heb al meerdere keren gebruik gemaakt van mijn Anker USB-C dock voor presentaties op werk en studie, en gebruik het thuis ook gewoon aan de monitor voor het maken van presentaties. Al zou Samsung de opties in de Files app uitbreiden in DeX en een mogelijkheid maken voor meerdere bureaubladen (voor gemakkelijk wisselen en gescheiden houden van werk studie en prive) zou ik dit een ideale compacte optie vinden aangezien ik veel onderweg ben.
Met een telefoon die je toch nodig hebt is het wellicht zinnig om met DeX te werken. Het lastige is dat er niet echt veel markt over is waar Android tablets echt een voorsprong hebben. Qua dedicated tablet apps trekken de developers en (enterprise) kopers toch meer naar de iPads, voor het echte professionele werk is het moeilijk concurreren met een volwaardige Surface/W10Pro, en voor een goedkope dichtgetimmerde ‘thin client’ oplossing voor scholen heb je Chromebooks die veel langere support periodes hebben.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 23 juli 2024 10:54]

Chromebooks updaten zo een beetje oneindig ja

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.