Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nintendo voegt Super Mario Bros 2 en Kirby's Adventure toe aan Switch Online

Nintendo heeft de namen bekendgemaakt van de twee klassieke NES-games die deze maand uitkomen voor abonnees van de in september vorig jaar uitgebrachte Switch Online-dienst. Het gaat om Super Mario Bros 2 en Kirby's Adventure.

Nintendo meldt op Twitter en via een uitgebrachte trailer dat zowel Super Mario Bros 2 als Kirby's Adventure op 13 februari beschikbaar komen. Dit zijn de twee titels die deze maand uitkomen voor de Switch Online-dienst.

Super Mario Bros 2 is een platformgame die in de Verenigde Staten in 1988 uitkwam en een jaar later naar Europa kwam. Het was de opvolger van Super Mario Bros. Kirby's Adventure kwam eveneens voor het Nintendo Entertainment System uit en zag in 1993 het levenslicht. Deze game volgde na het in 1992 voor de Game Boy uitgebrachte Kirby's Dream Land.

In januari bracht Nintendo ook twee klassieke NES-games uit voor Switch Online-abonnees: Zelda II: The Adventure of Link en de game Blaster Master. In december vorig jaar voegde het bedrijf games als Ninja Gaiden, Wario's Woods en Adventures of Lolo toe. Bij de release van de dienst in september kwamen oude NES-games zoals The Legend of Zelda, Mario Bros en Donkey Kong al beschikbaar.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

06-02-2019 • 10:30

41 Linkedin Google+

Reacties (41)

Wijzig sortering
Ik ben echt wel content met de Switch, maar ben ik nou echt één van de weinigen die al deze classics al zo vaak voorbij hebben zien komen op allerlei platforms en emu's jaar in jaar uit? Blijven fantastische games, maar maak liever eens wat nieuws, desnoods een NIEUWE blokkerige Mario of Kirby. Maar dat constant opnieuw uitbrengen van OUDE games ben ik wel klaar mee. Mee eens?
Ja en nee. Wat mij stoort is dat ze er elke keer geld uit kloppen. Je kon dit vroeger al allemaal op de wii kopen in VC en nu moet dat allemaal weer opnieuw gebeuren, ik vind dit toch zwaar overdreven.
Mwah het is zo een laag bedrag dat dit feitelijk niet veel uitmaakt.

Op de ps4 en xbox is dit niet anders met hun jaarlijks abo geld.
Maar daar krijg je (persoonlijk alleen ervaring met Xbox) toch wel echt betere games dan NES roms.
Je betaald er dan ook echt wel een stuk meer voor.
Dat is zeker waar, maar de games zijn zoveel beter dat dat het volgens mij wel waard is. Nintendo kan ook prima op z'n minst N64 of Gamecube games geven in plaats van NES.
Uiteraard. Van mij mogen ze ook door naar Snes, gba en ga zo maar door.
Zou dat zeker waarderen. :)
Mario Sunshine (NGC).. Mario Galaxy (Wii), Zelda Ocarina of Time (N64), Pokémon Leafgreen (GBA) of HeartGold (NDS)...

Soms twijfel ik er heel sterk aan om mijn WiiU toch wel om te bouwen O-)
Ik hoop nog steeds zo erg op een Sunshine remake (of remaster) voor de Switch.
Voornamelijk op Xbox(aangezien ik deze alleen gebruik qua online), is de prijs van het abbo niet aangepast met de komst van games with gold.

Xbox live gold, is/was altijd rond de 60 euro voor een jaar abbo?
Beetje zoeken, en je zit rond de 40. Hoger heb ik er nog nooit voor betaald.
Je koopt in dit geval een online dienst en krijgt deze games er gratis bij. Voor die twee tientjes per jaar dat ik er nu voor betaald heb, is dit wat mij betreft een superleuke aanvulling.
Waar ik me nog veel meer aan stoor is de full priced wiiu ports die op de switch gelazerd worden momenteel. Er komt werkelijk waar helemaal geen enkele fatsoenlijke game op de switch alleen dure ports en indies. Die soms al 10 jaar oud zijn.
Niet overdrijven, er zijn is een ruim aanbod aan games op de Switch: categorie: Games Je hebt gelijk dat Nintendo hun eigen games niet laat zakken ten opzichte van de AAA-titels op de andere platformen. Dat doet Nintendo al tijden, mede doordat consumenten hun games 2 jaar na release nog graag spelen, maar ook omdat ze op deze manier een sterke library kunnen handhaven van goede kwaliteit. Op de andere systemen zie je al snel dat publishers hun titels rushen en na een half jaar voor €20,- te koop zijn.

Echter, wat belangrijker is dat er momtenteel een tal van gratis online games zijn van goede kwaliteit: Warframe, Smite, Paladins, Fortnite, Arena of Valor.
Ik snap het aan de ene kant ook wel. De switch is eigenlijk niet meer dan een veredelde wiiu.
Nee dat is het totaal niet. De Switch is een overpowered 3DS met een ARM CPU en Nvidia GPU. De Wii U overpowered gamecube met een PowerPC CPU(uit het jaar 1997) met een AMD (HD 4xxx)GPU. De Wii U was een console en geen hybrid.
Er draait simpel weg bijna niks op. Alleen games als Zelda en Mario waarbij de textures volledig zijn verwijderd. En games die wel textures hebben draaien op 540p en lager. Ik snap echt niet waarom nintendo niet heel snel met een pro variant uit komt. Spellen als ARK en rocket league zijn gewoon onspeelbaar op de switch zo laag is de resolutie. En zelfs Zelda wat een vrij simpele game is haalt met moeite net de 720p.
Ten eerste ARK is de slechtst geporte game ooit op de Switch: https://www.youtube.com/watch?v=pTzx02n8Lw8. Die op de PC en andere consoles ook belabberd speelt. Ten tweede zou een Pro variant niet verkeerd zijn. Ik zou deze ook sowieso kopen. Wat betreft qua textures, Zelda had inderdaad betere textures mogen hebben. Maar andere games zoals Doom, WarFrame, Wolfenstein, LA Noire en Mario Odessy zijn goede voorbeelden dat het wel gewoon kan. Games als ARK en WWE 2018 niet.
Ver voor release was er al vele betere hardware uit. Zelfs de telefoons van ruim een jaar eerder hebben al betere grafische kracht dan de draak die nvidia x1 heet. Ik snap de keuze van Nintendo gewoon niet. Het is momenteel de nostalgie en de fanbase oude rotten die de switch in leven houden meer niet.
Op het moment van de release was de Tegra X2 de enige SoC die sneller was. Pas sinds 2018 halen de high end smarthpones de Tegra X1 in qua GFLOPS. Maar daar is het prijsverschil ook naar. Zelfde geld voor alle nieuwe concoles, deze zijn al verouderd op de dag van release. Maar toch blijft iedereen ze kopen 6 jaar naar release. Nogmaals het is een hybrid. Ik reis veel met de trein en gebruik deze met name in de trein, waar ik tevens tegenwoordig steeds meer Switch eigenaren spot. Heeft niks te maken met nostalgie, puur met handigheid. Dat maakt hem tevens zeer geschikt voor partygames :).
Waar is de tijd gebleven van de Nintendo 64 waarbij Nintendo echt haar kracht liet zien. En echt met dingen kwam die revolutionair waren. Ik vind het oprecht echt jammer wat Nintendo de laatste jaren aan het doen is geweest. Een handheld console hybride.. super goed idee! Echter weer kut uitgewerkt!
N64 was ook echt een goed verkopende console.... Nintendo kon de kracht nauwelijks laten zien, omdat ze nog cardridges gebruikten. De PS1 had een veel slechtere hardware, maar door goede textures zagen ze er vaak mooier uit. Alleen ik vraag me af hoe ze de Switch volgens jou beter hadden kunnen uitwerken? Enige wat ik anders zou doen, is een grip ala https://satisfye.com/products/slim-bundle toevoegen, een kleinere dock (zoals deze DIY ombouwcase) en ze hadden bij de release moeten focussen op de X2.

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 6 februari 2019 15:31]

Ze kunnen gewoon beide doen. Ze hebben aparte teams die werken aan nieuwe titels en het porten van oudere games.
Niet mee eens, deze NES games zijn voor mij nieuw aangezien ik nog nooit een NES heb gehad. En Nintendo heeft voor iedereen wat, je kan de nieuwe 3D Mario spelen, je kan een "nieuwe 2D Mario" (ik zet deze tussen haakjes, want deze is als het goed is ook al uitgekomen op de Wii U) spelen en nu de oude Mario's. Dus Nintendo geeft je keuze, en ik heb liever een keuze dan dat ze zich focussen op alleen oud of nieuw.
Nieuwe blokkerige mario..! ik stem voor geweldig! en ben heel serieus!

Super mario bros 4
Ik ook!! Succes gegarandeerd.
Deden ze het maar opnieuw uitbrengen, maar ze gooien gewoon iedere keer het origineel online.

Ik zou best wel die klassiekers in een modern jasje willen zien, wel de gameplay enz behouden, maar wel met moderne graphics. Dan wil ik er best voor betalen, maar ik ga niet betalen voor een spel die ik al lang heb.
NES games ga ik echt niet meer voor betalen. Zou liever bepaalde gc of wii toppers terug zien op de switch als we dan toch oude games gaan recyclen.
Kirby was mijn favoriete game op de NES. Echt leuk dat ik deze nu opnieuw kan spelen.
Laatst 100% uitgespeeld op de NES mini, erg mee vermaakt moet zeggen vooral voor die tijd is het een erg goed spel.
Ik vind het vooral jammer dat het al jaren dezelfde NES games zijn die telkens opnieuw uitgemolken worden. De NES was heus veel meer dan SMB3 en Zelda!

Waar blijven supergoeie NES games als Metal Gear? Snake's Revenge? Castlevania I-III? Mega Man I-VI? Probotector? Swords & Serpents? Shadowgate? Ducktales? Turtles I-III? Bionic Commando? Faxanadu? Battle of Olympus?

Dat zou eindelijk eens een echte meerwaarde zijn! En daarna beginnen aan de SNES games :)
Heeft Nintendo alle rechten voor die games?
Nintendo doet dit toch wel slim. Elke maand wordt het een beetje leuker om zo'n Online abonnement af te sluiten. En ze zijn elke maand weer even in het nieuws.
Wel leuk alleen ik had die mario spellen op de snes vroeger(Nu nog), laatst de nes versie op switch geprobeerd toch wel een aardig kwaliteit verschil(Voor mij toch iets minder leuk).
Ik had altijd het tegenovergestelde, met name Mario 3 op de NES helemaal dood gespeeld, op de SNES kon ik niet wennen aan de andere graphics en muziek. Dat was niet mijn Mario 3 meer.
Is het uitbrengen van de oude games die al op verschillende manieren te spelen zijn nieuws? Zonder enige achtergrondinfo ook. Zoals dat smb2 niet eens een Mario spel was maar een simpele sprites switch.
Snap het ook niet zo, xbox en playstation doen dit al jaren elke maand gratis games en die krijgen ook niet elke maand een voorpagina nieuwsitem voor wat je die maand gratis krijgt.
SMB2 begon als een game gemaakt voor een (volgensmij) festival om een bepaald merk te promoten. Aangezien die game het zo goed deed in Japan heeft Nintendo besloten om er een Mario sausje over heen te gooien en te verkopen in Europa en Amerika als SMB2. Omdat de orginele SMB2 te moeilijk was bevonden voor de Amerikaanse markt.

Dit is een leuke video om te bekijken als je dat interresant vind: https://www.youtube.com/watch?v=2EUYSN5aFcE
Zal Videogame Dunkey wel blij mee zijn.
Gaap :O

Niemand zit hier nog op te wachten, deze games zijn al tientallen keren uitgebracht en verkocht en bovendien vaak niet goed oud geworden. Het wordt tijd voor SNES/GBA games.
Hier zitter méér dan genoeg mensen op te wachten.
Het wordt tijd voor SNES/GBA games.
Dat het fijn zou zijn om SNES en GBA games te kunnen spelen is zeker meer dan waar. Echter zullen er ook veel mensen die hierop zeggen:
Gaap :O
Niemand zit hier nog op te wachten, deze games zijn al tientallen keren uitgebracht en verkocht...
Je hebt zat opties om SNES en GBA games te spelen. De handigste optie ligt zelfs gewoon nog in de winkel. Zie de games bij Switch online als extra en je leven zal een heel stuk makkelijker zijn.
Ik zie het ook als een extra, ik heb immers Switch online en gebruik dit niet. Het is alleen jammer dat deze kant van de dienst zo mager en voorspelbaar is en gezien de reacties overal op internet onpopulair is. De service is goedkoop maar ook niet erg goed.

Iedereen die deze games wil spelen heeft al lang de middelen om dat te doen (bijv NES mini) en er is geen enkele reden om zo zuinig te zijn met de bibliotheek van oude spellen die Nintendo heeft.

[Reactie gewijzigd door ph4ge op 6 februari 2019 13:05]

Dat de service verder nog niet zo is hoe hij moet zijn is zeker waar.
Ik wacht hier zeker wel op, en zal nog wat langer wachten (nog geen abbo afgesloten) tot er wat meer van mijn favorieten bij zitten.
Ik zou het fijn vinden als Nintendo wat deed aan de inputlag ipv nieuwe games toevoegt.
Ik erger mij echt dood eraan hoe lang het soms duurt eer een character reageert op een knop dat ik indruk.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 6 februari 2019 15:07]

Is dat niet gewoon je TV die te traag is. Bij mij werkt het zoals het moet of ik moet traag zijn.
Ik speel vooral mobiel, dus gebruik het scherm van de Switch zelf, dus nee, aan de TV kan het niet liggen.
Oké dan ben ik er blijkbaar aan gewend.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True