Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
×

Help Tweakers verbeteren

Help ons met het verbeteren van de website van Tweakers en geef je op voor ons onderzoek in Amsterdam. Het duurt een uurtje en als dank ontvang je een VVV bon van 40 Euro. Reis-/parkeerkosten worden ook vergoed. We sturen je een bericht als je geselecteerd bent.

Aanmelden

Hi-Rez Studios gaat crossplay brengen naar Smite, Paladins en Realm Royale

Hi-Rez Studios, de ontwikkelaar van onder andere Smite, Paladins en Realm Royale, gaat crossplay introduceren bij die drie games. De PlayStation 4 is echter uitgezonderd; alleen spelers op alle andere platformen kunnen samen spelen.

Volgens Hi-Rez komt de functie in januari van 2019 naar Smite en Paladins. Smite is beschikbaar voor Windows, macOS, Xbox One, PS4 en vanaf 24 januari de Switch. Paladins is beschikbaar voor dezelfde platformen.

Realm Royale is er voor Windows in Early Access en de PS4 en Xbox One-versies zitten in gesloten bŤta. Crossplay wordt daar geÔntroduceerd ten tijde van de daadwerkelijke release, waar nog geen datum voor vaststaat. Dat wordt echter tegengesproken door PC Gamer en Gamasutra, die schrijven dat Hi-Rez stelt dat crossplay tussen Xbox One en Windows al ergens tijdens deze bŤta beschikbaar zal zijn.

Cross-progression, oftewel de overdraagbaarheid van vrijgespeelde uitrusting en abilities, wordt ook geÔntroduceerd. Bij Smite en Paladins gebeuert dat tegelijkertijd met crossplay en bij Realm Royale op een later moment.

Smite is een populaire third-person-moba, Paladins is een online team-based first-person shooter die doet denken aan Overwatch en Realm Royale begon als battle royale-gamemode voor Paladins, maar werd daarna een zelfstandige free-to-play-game.

Sony is al langer de dwarsligger als het gaat om crossplay. Bij Fortnite: Battle Royale bijvoorbeeld heeft Sony een tijd lang te kennen gegeven dat 'de beste ervaring bij de PS4 te vinden is' en dat crossplay daar dus alleen maar afbraak aan kan doen. Uiteindelijk is Sony toch overstag gegaan en lijkt nu per game te bepalen of het open wil staan voor crossplay. Hi-Rez geeft in ieder geval aan dat het 'klaarstaat om andere platformen wat betreft crossplay te ondersteunen zodra de gelegenheid zich voordoet'.

Smite op de Xbox One

Door Mark Hendrikman

Nieuwsposter

17-11-2018 • 12:29

23 Linkedin Google+

Reacties (23)

Wijzig sortering
Hi-Rez wordt vaak beschuldigd van het kopiŽren van andere games zoals Overwatch en Fortnite. Is misschien deels waar maar ze zijn kopieŽn met hoge production values. Ik vind de toevoeging van cross progression groter nieuws dan crossplay.

Ik vraag me af als ze deze games ook zullen porten naar mobile want daar zit ook veel geld. Met Paladins wat moeilijker want die is een FPS(er is een MOBA spin-off “Strike” van Paladins op mobile maar ik vind dat ze de full experience moeten porten).

[Reactie gewijzigd door GeforceAA op 17 november 2018 12:39]

Ik persoonlijk vind Paladins en Realm Royale wel echt onder doen voor de kwaliteit van Overwatch en Fortnite. Het zijn wel leuke games, maar ze voelen niet zo doorontwikkeld als de “originele” games.

De karakters van Overwatch en Fortnite voelen alsof ze echt wat gewicht hebben. Alsof er echt physics achter zitten. Bij de games van Hi-Rez vind ik altijd dat je dat niet hebt. Alsof je karakter gewoon over de grond glijdt met een loop animatie.

Misschien ligt het aan mij, maar dat vonden vrienden van mij ook.
In de vergelijking met fortnite en realm royale heb je helemaal gelijk.

Echter in de vergelijing tussen overwatch met paladins zie ik idd dat er meer geld in overwatch zit maar de doorontwikkeling is daar niet echt. In paladins zie ik dat toch echt meer. Al spuug ik persoonlijk op het season pass systeem in paladins. In een battle royale game heb ik daar minder problemen mee.
Overwatch heeft volcontinu nieuwe lore, filmpjes, nieuwe heroes, loopt 'lekkerder' naar mijn mening, continu tweaks ... bij Paladins glij je door de levels waarbij de een nog inspiratielozer is dan de ander. Ja het loopt vloeiend en strak maar daar is ook alles mee gezegd..
Deze games komen nog niet in de buurt van overwatch op welk vlak dan ook.
Heb je het gespeeld? Zoja onderbouw je reactie. Zo nee laat de reactie voor je. Dat Paladins als kopie van Overwatch wordt gezien snap ik. Maar ikzelf heb beide spellen gespeeld en heb veel meer plezier in het spelen van Paladins. De champions die je kunt gebruiken kunnen heel anders spelen door de verschillende talents en loadouts die je ervoor maakt. En dan kan je in-game ook nog credits uitgeven om items te kopen om bijvoorbeeld sneller je abilities weer te kunnen gebruiken of er voor zorgen dat de tegenpartij minder gehealed kan worden.
Al met al heb ik veel plezier in het spelen van Paladins, en er zijn elke paar weken weer updates!
Heb juist veel meer plezier in Overwatch. Heb allebei gespeeld. In Paladins kun je de map ook niet echt gebruiken en zijn sommige ledges slechts ter decoratie. Maar alsnog behoorlijk goed voor een free-to-play.
Onderbouwen? Laten we ten eerste even voorop stellen dat Paladins in de basis een OW-clone is, met sommige exact dezelfde skillsets. Daarbij voelt het veel minder polished aan, vanaf directional geluid tot aan dingen zoals springen/lopen. Blizzard spendeert enorm veel tijd aan dingen zoals gewaarwording door meer dan alleen beeld. Ook zij patchen frequent. Je loopt met het links en rechts customisen van elke character het onvermijdbare risico van een niet te repareren imbalance (zie Dota, LoL)

Paladins voelt gewoon aan als een poor man’s OW op vele manieren die je gelijk voelt wanneer je dit na OW hebt gespeeld. Iedereen die vaak OW speelt weet precies waar ik het over heb, zoals je hier ook in de comments ziet. Fijn dat je zo begaan bent met die game, maar laten we het niet mooier laten klinken dan het is.
Alleen jammer dat paladins eerder in ontwikkeling was dan overwatch. Dan zou overwatch toch de clone zijn. Maar goed...
Paladins developer Hi-Rez Studios has denied cloning Overwatch since Paladins went into open beta in 2016. It’s more MOBA-like than Overwatch, an objective-based first-person shooter. Also, Paladins heroes’ concept art exists from way before the public knew about Overwatch. Hi-Rez’s COO explained back in 2016 that “we created almost all the Paladins classes and abilities using Global Agenda and Smite as our template.”
via kotaku
Ik snap je punt even niet, en je bent erg selectief aan het quoten om het te laten lijken alsof Paladins eerder released is. Overwatch was in 2014 op events speelbaar, in 2015 in beta. Paladins open beta was in september 2016, nog na de release (mei) van OW.

"Overwatch was unveiled at BlizzCon 2014 in a fully playable state and was in a closed beta from late 2015 through early 2016."

Dussss. Paladins heeft 2 jaar gehad om wat bij elkaar te kopieren en in een open beta te drukken. Leuk artikel, maar zet je punt helemaal geen kracht bij als je niet gaat lopen cherrypicken.
Had dan Smite in je reactie meegenomen want dat is een waardige "kopie" van dota/lol de third person perspectief maakt de beleving heel anders dan een amdere Moba game.
Niks vervelender als een multiplayer game waar je extreem lang moet wachten op een match en niet met je vrienden kunt spelen omdat zij de game op een ander platform hebben. Dit geeft namelijk een ketting reactie dat steeds minder mensen het spel gaan spelen en minder mensen het spel kopen tot dat uiteindelijk de servers geheel uitsterven en vrijwel niemand meer speelt. Crossplay houdt game servers in leven, vooral bij kleine indie games die geen grote player base hebben.

Ik snap niet waarom Playstation zich hier niet op aan wilt aansluiten. De voordelen zijn naar mijn mening vele malen groter dan de potentiŽle nadelen. En zo lang ze moeilijk doen leiden ze een imago schade.
Denk bij playstation dat het ook meer te maken heeft met de ingame aankopen.
Waarschijnlijk, het is een keer genoemd door Sony. Ze maken zich druk om de financiŽle impact, al realiseren ze niet dat de impact van de imago schade gegarandeerd groter is. De voordelen zijn gewoon veel groter dan de nadelen. Beter gezegd, is in-game aankopen delen Łberhaupt een nadeel voor Playstation?

Een groot deel van hun player base is maar actief op 1 platform en zullen hoe dan ook al op Playstation hun aankopen doen. Die worden bestraft met een blockade terwijl de reden van de blockade niet van toepassing is.
De multi-platform gamers zullen waarschijnlijk eerder geneigd zijn voor aankopen op de cross-platform versies, dan de playstation versie. Koop je iets op de playstation versie, dan ben je gelimiteerd tot het gebruik alleen op playstation. Koop je het zelfde op de cross-platform/progressie editie, dan kan je gratis je aankopen gebruiken op alle versies die samenwerken. Ik weet wel wat ik zou kiezen...

Als cross-play/progressie toegestaan wordt dan is er geen beperking bij je playstation aankopen, dus hebben de aankopen op alle platforms gelijke waarden. Zolang de store zelf prettig werkt dan denk ik dat Playstation een kleine boost krijgt vergeleken de huidige situatie. En bij de single-platform spelers veranderd er niks in hun uitgaven.
Crossplay komt dus tussen Windows, XBOX ONE en Nintendo Switch. De laatste is helaas niet in het artikel genoemd.

Niet goed gelezen.
Smite komt in januari naar de Switch.
Bron https://www.smitegame.com...coming-to-nintendo-switch

[Reactie gewijzigd door MrNinja op 17 november 2018 13:09]

Fixed, dank!
'de beste ervaring bij de PS4 te vinden is'

Arrogantie much? :’) mijn eerste venture met PS Now om met drie mensen LBP3 te spelen was een gekloot van jewelste. We moesten allemaal de console resetten om elkaar uberhaupt te kunnen zien in dezelfde game (incl friend list status)
Vergelijk je nu de game streaming dienst met "gewoon" gamen? Of mis ik iets.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True