Afbeeldingen lijken Nintendo 64 Classic Mini te tonen

Afbeeldingen op internet lijken de Nintendo 64 Classic Mini te tonen, een nieuwe miniconsole van het Japanse bedrijf waarover al langer geruchten rondgaan. Onder andere is te zien hoe de poorten voor de controllers verstopt zitten.

De afbeeldingen tonen een miniconsole in de vorm van de Nintendo 64, waarmee het ontwerp de lijn voortzet die Nintendo volgde met zijn NES Classic en SNES Classic. Net als bij de SNES Classic zitten de poorten voor de controllers achter een klepje dat de indruk moet geven dat de oorspronkelijke poorten aanwezig zijn. Bij de Nintendo 64 Classic Mini zouden er vier verticale poorten aanwezig zijn, als de afbeeldingen authentiek blijken te zijn.

Op Reddit wordt getwijfeld aan die authenticiteit van de afbeeldingen, die oorspronkelijk op Twitter verschenen. Zo wordt de bevestiging van het klepje als te fragiel beoordeeld en zou het logo van Nintendo voor een representatieve kopie in het grijs afgebeeld moeten zijn en niet in het wit. Tegelijkertijd erkennen gebruikers dat het om een knap gemaakte render gaat, als deze nep is.

Er gaan al langer geruchten dat Nintendo de N64 in een miniversie wil uitbrengen. Afgelopen zomer bleek dat Nintendo aanvragen voor merkenrecht met betrekking tot een N64-controller had gedaan bij het European Union Intellectual Property Office, op een vergelijkbare manier als voor de controllers van de NES Classic en SNES Classic. De ontwerpen van die controllers verschenen vervolgens op de verpakkingen van die miniconsoles, schreef onder andere TechSpot.

Nintendo kondigde de NES Classic in juni 2016 en de SNES Classic in juli 2017 aan. Over de eventuele komst van een N64 Classic heeft het bedrijf nog niets gemeld.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

15-10-2018 • 15:52

123 Linkedin

Submitter: Wannial

Reacties (123)

123
118
53
2
0
43
Wijzig sortering
hopelijk gaan ze deze nintendo met hdmi aansluiting maken
ik ben nu al hyped om hem te gaan kopen
Deze Nintendo is een fake. Dus deze zal het niet worden. De manier waarop de controlleraansluitingen achter een klepje zitten die je in z'n geheel naar voren moet trekken is niet des Nintendo, en een enorm slecht design. Stekkers van de controllers passen op deze manier bijna niet. Die witte fake ingangen zouden meteen afbreken, en die dunne plastic strook waar de klep aan zit ook. Die plaatjes zijn goede renders , maar zeker niet echt.

Edit::Waarom ongewenst modden? Is het ongewenst om de waarheid te zeggen?Overal zijn deze pics al debunkt als fake (check reddit) . Ze zijn echt fake jongens, mij negatief modden helpt niet.

[Reactie gewijzigd door terracide op 16 oktober 2018 08:59]

Ben heel benieuwd waarom niet? Bij de SNES mini zijn de controller poorten toch op precies dezelfde wijze achter een klepje gestopt? Of zie ik iets over het hoofd? https://tweakers.net/i/gW...68415.jpeg?f=imagegallery
Meet het verschil maar eens in dikte met de snes tov de n64, de laatste is veel dunner en veel korter dat klopt gewoon niet.
wie weet maken ze het ander's
N64 graphics worden echt niet mooier met hdmi en 1080p.
waren de grapisch nooit echt mooi geweest?
net zoals de ouwere n64 zijn de grapisch ook niet mooi geweest maar nog steeds wel leuk
Er is een HDMI mod te koop voor de N64 (de echte, niet de mini) en het beeld ziet er beter uit dan composite. Natuurlijk worden de graphics niet beter maar je krijgt wel een scherper beeld.
https://www.youtube.com/watch?v=z6orhckbI7w
De andere Mini's hebben dat ook, dus waarom niet..
naja het zou mogelijk kunne zijn
dat ze geen hdmi kabel erbij doen en normale ouwe wetse aansluitingen
Nee dan kan niemand ze meer aansluiten ;) nee hoor, die NES Mini en SNES Mini hebben gewoon HDMI.

Pro-tip: als je nog een Classic Controller van de Wii hebt past die er ook gewoon in, kun je daar ook normaal mee gamen als je geen 2e NES Classic Mini controller wil kopen.
Waarom? Iedereen heeft HDMI. Is geen ATgames die alleen maar prul in elkaar zet voor Sega
De NES mini en SNES min hebben beide ook HDMI, dus de N64 mini gaat dat ook krijgen ;)
Het lijkt me sterk dat ze dit nog kunnen doen.
Het is gewoon een emulator box en ze verbannen zelf steeds alle roms dus zal ook moeilijk worden voor hun om nog aan de roms te komen om erop te plaatsen...
Maar serieus, zou wel kunnen kloppen, zou mooi wezen als deze er komt, zal alleen wel weer leuk worden met de controller want het design van de n64 controller was niet gemakkelijk om te gebruiken naar mijn mening.
Nintendo kan prima aan die roms komen zonder illegale romsites hoor :P

Licenties zijn een veel groter probleem
Dat kunnen ze, maar ze hebben het voor de NES mini in iedergeval voor een paar roms niet gedaan. De ontwikkelaar van een rom formaat heeft zijn code teruggevonden in de roms van nintendo.
Dat was volgens mij voor Virtual Console, maar inderdaad, dat is ook een keer gebeurd.

Grappig hoe zoiets gaat. Ik denk niet dat dat de enige optie voor ze was, hooguit de makkelijkste optie. Wel gek dat zoiets niet gecontroleerd wordt.
Het was inderdaad voor de virtual console:

https://www.eurogamer.net...om-and-sell-it-back-to-us

Echt goed is dit nooit uitgezocht dus de waarheid zal mogelijk in het midden liggen.
Ik vond de N64 juist een verademing. Ik moest op mijn beurt erg wennen aan de PS-controller, bijvoorbeeld. Maar ieder z'n ding.

Grappig dat je over roms begint; daar zijn hele interessante stukken en video's over verschenen. Het lijkt er bijvoorbeeld op dat Nintendo 1 of meerdere roms zélf van het internet heeft geplukt. Da's bijzonder toch? Iets met een bron: https://www.reddit.com/r/..._a_mario_rom_and_sell_it/

Hoezo lijkt het jou 'sterk' dat ze dit nog kunnen doen? Dit soort Mini's uitbrengen? Hoezo lijkt je dat sterk? Ze zijn toch intellectueel eigendom-houder van de console en de bijbehorende games? In elk geval de first party-titels en volgens mij vrijwel alle titels op de NES en grotendeels op de SNES.
dat eerste stuk was ook niet serieus bedoelt van het lijkt me sterk :), maar vandaar dat ik inderdaad over de roms begon aangezien er is gebleken dat ze deze zelf van het internet afgehaald hebben ergens.

De controller was voor bepaalde spellen goed, maar ik kon maar niet wennen aan de controls voor Ocarina of time bijvoorbeeld. Maar dat kan ook aan mij hebben gelegen.
Natuurlijk heeft inderdaad iedereen andere ervaringen met de controllers dus is goed om te horen dat er mensen zijn die er wel mee overweg konden en moeite hadden met wennen aan andere controllers :)
Apparaatjes als deze hebben een dubbele werking; nostalgie voor de klant, copyright bescherming voor Nintendo en andere rechthebbenden.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 15 oktober 2018 16:02]

Wat een jeugdsentiment. Hoewel ik nog niet ontzettend veel op mijn mini's gespeeld heb en het vooral het idee is van deze te bezitten kijk ik toch wel hard uit naar deze.

Had zelf geen N64 maar ik ben deze talloze malen gaan huren in de videotheek met men zakcentjes en heb periodes al men zakgeld gestoken om toch maar Diddy Kong Racing en vooral Goldeneye te spelen met men vriendjes.

Mario 64, Diddykong Racing, Perfect Dark & Goldeneye aub! Zou helemaal geweldig zijn!
Ik heb zelf vroeger een NES, SNES en N64 gehad en het stomme is dat de N64 tegenwoordig het hardste door de mand valt. Met name de SNES vind ik nog steeds geweldig, want goede 2D graphics zien er nog best redelijk uit tegenwoordig.

Echter, de N64 was een pioneer in 3D, maar tegenwoordig is het super achterhaald. Toen ik 2 jaar geleden weer een N64 op de kop getikt had vielen mij juist de spellen die hoog aangeschreven staan (Golden eye, Perfect Dark etc) heel erg tegen en vond ik er echt veel minder aan dan voorheen.

Maar ik vind wel dat als ze een N64 classic uitbrengen dat die spellen eigenlijk niet kunnen ontbreken.
Datzelfde probleem zie ik ook als er mogelijke lijsten met spellen voor de Playstation Classic voorbij komen. Destijds heel leuk, tegenwoordig een bron van frustratie, doordat er door de jaren heen een heleboel verbetering in 3D gameplay is gekomen. Dan is de volgende generatie (PS2/NGC/XB) al een heel stuk prettiger.
Playstation heeft dit wel veel minder als de n64 waar veel meer met blur/softness en met andere trucjes werd gewerkt om het geheel nog een beetje toonbaar te maken. Met de n64 heeft nintendo mijn inziens de console oorlog verloren aan sony en later xbox. Wat jammer is want het begon erg goed met mario 64 wat voor die tijd echt baanbrekend en daarna nog en mario kart en zelda natuurlijk maar daarna ging het al snel bergafwaarts. Welke spellen zijn nou echt goed te noemen op de n64 ?

Mario 64
Super smash bros
Mario kart 64
Zelda ocarina of time
Mario party
Lylat wars(meh)
Golden eye
Ogre tactics 64 ?(verbleekt bij luct voor de super nintendo)

Het zal mij verbazen als ze er 20 klassiekers op kunnen gooien want ik kan nog niet eens 10 klassiekers opnoemen voor het systeem zal wel weer een truckload van mario games worden

Mario party 1 2 3 mario 64,kart,smash brothers,tennis,paper mario,kirby,waverace,pilotwings 64,f zero 64,lylatwars,golden eye(copyright ?) banjo tooie,donkey kong 64,yoshis story en harvest moon. Sorry maar zo’n lijst is wel beetje .... meh.

De playstation is gewoon een beter platform en heeft ook een vele grotere game line up dan de n64 en met dat ook top spellen in het 2d en 2.5d segment zoals crash bandicoot en streetfighter alpha en dan ook 3d titels zoals de final fantasy reeks en spyro en dan hebben we het niet eens over absolute klassiekers zoals metal gear solid, castlevania symphony of the night,granturismo,final fantasy tactics en ga zo maar door.
Even een simpel lijstje:
Mario 64
Mario Kart 64
Paper Mario
Mario Party
Zelda OOT
Zelda MM
GoldenEye
Perfect Dark
Lylat Wars
Banjo Kazooie
Donkey Kong 64
Pokemon Snap
F-Zero X
Wave Race 64
Je vergeet Super Smash Bros en Diddy Kong Racing...
Diddy kong racing deed me niet zo veel en leek me dat rechten met Rare al moeilijk genoeg lagen. Donkey Kong 64 moet er wel echt op, ondanks de rechten. Hoe ik super smash bros heb kunnen vergeten...
En Banjo Kazooie (en Banjo Tooie) horen natuurlijk ook gewoon op dat lijstje
Kzooie staat er op, maar Tooie had ik om dezelfde reden als diddy kong racing er niet op gezet... Maar als we de keuze hebt mogen die er natuurlijk allemaal op. Het zijn wel heel veel dezelfde spellen, terwijl de NES en SNES mini wel een veelzijdigheid hadden.
Goldeneye heb ik echt grijs gespeeld en andere James Bond games ook. Wat een console was dat toch ikzelf had dan wel een PS1 (en een super Nintendo, en een een NES met gun 😀) maar beste vriend had een 64 dus ook vele op die console gespeeld. Daarna de overstap gemaakt naar Microsoft met de Xbox, 360, One en One S nu nog een X en de verzameling is compleet. 😂

[Reactie gewijzigd door FlemishDroid op 15 oktober 2018 17:38]

Mario 64 lukt wel. Perfect Dark, GoldenEye en DiddyKong Racing wordt lastig ben ik bang.

Rare is van Microsoft, en een licentie om Pierce Brosnan als James Bond af te beelden is al helemaal onmogelijk lijkt me
pokemon snap lijkt me ook lastig, deze is met emulatie nogsteeds niet fatsoenlijk speelbaar dus deze kan ook nog problemen opleveren
Nintendo heeft intern andere emulators dan wat er publiekelijk beschikbaar is.
Pokemon Snap was dan ook te krijgen op de Wii U voor Virtual Console:
https://www.nintendo.com/games/detail/pokemon-snap-wii-u
fair enough, heb zelf geen wii u dus heb de hele virtual console store nooit gezien van deze console :)
De emulatoren van de NES en SNES mini waren ontwikkeld door NERD (Nintendo European Research and Development) in Parijs. Deze werden over het algemeen beter gevonden dan de emulatoren gebruikt in de Wii U (beeld en mogelijkheden).
Ik ben het met je eens, maar Nintendo is wel iemand die dan openbaar zegt "We kunnen de volgende games niet uitbrengen door problemen met de licenties" onder het motto "Zij gunnen het jullie niet dus ga zeuren en vroeg of laat breken ze vast wel".

Uiteindelijk blijft gezichtsverlies verschrikkelijk voor elk bedrijf, hoe groot of klein je ook bent. En Microsoft is juist iemand die de laatste tijd promoot "gaming should be for everyone, everywhere!". En GoldenEye ligt toch ook bij Rare?
Klopt, de game GoldenEye was van Rare. Die hebben echter geen eeuwige licentie om die naam te blijven gebruiken. Dus GoldenEye zal waarschijnlijk heel erg lastig worden
Tja, zonder GoldenEye gaat het dus geen classic N64 voor mij worden.

Minimaal:
GoldenEye
Pilotwings64
MarioKart64
Mario64
LylatWars (starfox)
Zelda
Leuk: Turok, waverace
nvm, niet goed gelezen! haha

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 15 oktober 2018 17:27]

GoldenEye zit ook niet in Rare Replay, waar alle goude oude hits van Rare in zitten. Waarschijnlijk om dezelfde reden.
Zou dat ook niet kunnen komen omdat Goldeneye alleen op de N64 is uitgekomen en Rare Replay op meerdere platformen?
De game was niet alleen van rare hier kun je zien hoe het zitmat de rechten(Nintendo had ook rechten op de game)

https://gamerant.com/goldeneye-007-copyright-nintendo/

[Reactie gewijzigd door superloek op 15 oktober 2018 18:05]

Je hebt alleen de toestemming van ALLE rechthebbenden hebben om dit mogelijk te maken helaas. Dus Rare, Nintendo, en degene die de rechten voor goldeneye bezit
Vooral goldeneye was toen grafisch best mooi baal er van dat ik me n64 heb verkocht.

En soms denk ik nog wel es heb weer es zin om goldeneye te spellen.
Maar de nieuwe goldeneye komt pas in 2022 uit

https://www.gewoonvoorhem...oldeneye-007-nintendo-64/

maar afwachten dus.
yolo-601.8501
Mooi typenummer :P
yoTo-601.8501.

Sorry to burst your bubble.
Het is wel Kyoto en het nummer is de 'postcode' voor het Nintendo gebouw in Kyoto.

https://www.google.nl/maps/place/601-8501,+Japan
Kyoto 601-8502, Japan = Nintendo HQ
Leuk speelgoed. Dacht hier wel even over na, maar heb sindskort op mijn nVidia Shield TV een n64 emulator met 320 games en heb daar van retro-bit een bluetooth n64 controller bijgekocht, werkt als een trein.
Alleen jammer dat het illegaal is ;)
Heb je in de praktijk natuurlijk geen last van.
Neuh, totdat er een keer écht gecontroleerd wordt en illegale downloaders gepakt worden.

Of dat Nintendo stopt met maken van games omdat piraterij teveel geld kost.

Tijd voor een three-strikes systeem zoals Frankrijk.
Tijd voor een three-strikes systeem zoals Frankrijk.
Het soort wetgeving wat tot uitsluiting van internet-toegang leidt, gaat er nooit meer komen. Vrije toegang tot internet is jaren geleden al door de VN Mensenrechtenraad als basisrecht voor de mens bestempeld en elk land wat wetgeving introduceert waarmee dat recht beperkt wordt, schendt daarmee legio internationale verdragen.

Frankrijk heeft de three-strikes wetgeving lang geleden (2013, of zo) dan ook al weer aangepast en het is grotendeels weer terug naar af: waarschuwingen en geldboetes.
Jammer. Het was een prima plan voor dit soort profiteurs..
Je hoeft geen medelijden te hebben met Nintendo, die hebben al zo belachelijk veel geld verdiend aan deze spellen dat ze totaal niks merken van mensen die ROMS downloaden.

De ROM scene is cruciaal voor het behoud van oude games, oude consoles en cartridges raken verloren en je kunt bedrijven niet vertrouwen om dergelijke oude games beschikbaar te houden voor het moderne publiek.

We hebben zelfs aan ROMS te danken dat Super Mario Bros op de Wii Virtual Console uitkwam. Nintendo heeft daarvoor namelijk een ROM gebruikt die ze van het internet gedownload hebben. Zonder die ROM was het waarschijnlijk voor Nintendo niet mogelijk geweest om het spel opnieuw uit te brengen en er opnieuw geld aan te verdienen.
Mooie smoesjes, blijft illegaal....
Dat klopt maar dat veranderd gelukkig weinig aan de zaak. Het zal mensen niet tegenhouden om ROMS te gebruiken en te verspreiden. Als Nintendo er echt zoveel geld aan zou verliezen zouden ze wel meer werk maken van het vervolgen van overtreders.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 15 oktober 2018 21:27]

Deze generatie van de Saturn, PSX en N64 blijft totaal niet overeind als je kijkt naar de grote hits uit deze tijd. Je had wel wat 2D games, zeker op de Saturn met de fighters en shmups, maar de vele 3D-games met half werkende concepten, graphics die totaal niet meer overheid blijven en gameplaytechnische moeilijkheden die destijds gewoon geacccepteerd werden (bijv. hoe lastig het was om over een rechte richel te lopen als deze een beetje schuin liep) zullen qua geboden ervaring niet kunnen benaderen wat de 16-bit consoles tot op de dag van vandaag kunnen brengen..

Ironisch trouwens, dat de loser uit die tijd, de Saturn, nu de beste ervaring zou leveren door de 2D-catalog. Al is het nog steeds voor de puristen aangezien 2D fighters en shmups in die tijd minder populair waren en mensen daar minder herinneringen aan over hebben.
Oneens. Ja er zijn zat titels die niet lekker spelen, maar games zoals Mario 64, Perfect Dark, Zelda etc. blijven gewoon goed in mijn ogen.

Misschien ziet het er niet zo super uit, maar er is een reden dan de remakes het goed deden. Zeker beide Zelda games op de 3DS zijn gewoon top (en ja, daar ziet het inderdaad een stuk beter uit).

Perfect Dark op de Xbox 360 (en Xbox One) heeft ook nog de nodige uren gedraaid.

Verder zijn er nog top games zoals Conkers Bad Fur Day. Ook al een remake op de xbox gehad.

En toch heb ik er geen problemen mee om mijn N64 weer aan te zetten met gamepads (waarin weliswaar nieuwe GameCube style joysticks zitten, de oude waren uiteraard helemaal lam gespeeld) en het daar op te spelen.

Het was een tijd van vele innovaties. En eigenlijk zijn jouw argumenten natuurlijk ook op de NES van toepassing. De SNES/Mega Drive generatie perfectioneerde de 2D games natuurlijk, en in vergelijking waren de NES games zowel grafisch als gameplay technisch niets. Toch waren er zat topgames die nog steeds leuk zijn.
Er zijn uitzonderingen inderdaad. Zelda, sure. Mario64 ben ik het mee oneens. Dat is juist een game met platform-elementen die onnodig lastig zijn. Hele simpele routes die lastig zijn doordat het 3D-aspect destijds zo matig was.

De NES/Master System games blijven beter overeind dan de generatie van de N64, maar alles werd beter gedaan door de 16-bit generatie. Verder werden beiden generaties voor een lange tijd ook samen gevoerd. Dus dan is het logisch dat voor die tijd 16-bit de benchmark was. In mijn herinnering zagen de 8-bit games er ook beter uit dan ze er in werkelijkheid uitzagen als je nu terugkijkt. De 16-bit games komen precies over zoals ik het me herinner. Muscle-memory tijdens het spelen van bepaalde games is ook grotendeels in takt gebleven.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 15 oktober 2018 16:45]

Graag, incl. F-zero X!
Die speel ik nog altijd op mijn N64. Maar een compacte variant met HDMI zou welkom zijn.
Hopelijk klopt dit, ik wil Super Mario 64 nog een keer uitspelen.
Kan je ook gewoon op je computer doen met een emulator. Prima te doen hoor.
ik wacht wel op een switch mini, als dit zo door gaat is die er ook wel ergens anno 2022
Ja allemaal leuk, die nostalgische gevoelens die boven komen borrelen. Maar je zet waarschijnlijk Goldeneye/Mario Kart, whatever 5 min aan en denk je, man wat een baggere graphics en controls. Dan gaat ie weer uit en staat het stof te happen.

Destijds super natuurlijk, maar je gaat hier echt niet al die levels langs om 'm uit te spelen.
dat heb ik bij donkey kong 64 niet, die heb ik in een emulator draaien, en vind het nog steeds een erg leuke game.
Mn vriendin start anders elke keer weer Dr Mario en Tetris op mn NES mini
Ik denk vooral leuk tijdens een avond met vrienden wanneer er veel bier enzo aanwezig is. :Y)

Niet voor elke avond ofzo.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee