Nintendo ontkent plannen te hebben voor N64 Classic Mini

Nintendo ontkent plannen te hebben voor het maken van een N64 Classic Mini. Vorig jaar kwam de SNES Classic Mini uit, het jaar ervoor een NES Classic Mini. Volgens Nintendo waren dat producten om het gat tussen Wii U en Switch op te vullen.

Reggie Fils-Aime, topman van Nintendo in de Verenigde Staten, sluit in een interview met Kotaku een N64 Classic Mini niet totaal uit, maar zegt dat er nu geen plannen zijn om zo'n console te maken. Het spelen van klassieke games zou nu moeten verlopen via abonnement Switch Online op de Switch-console.

De mini-versies van de klassieke consoles moesten een brug vormen tussen de Wii U en de Switch, zegt Fils-Aime. "We waren duidelijk toen we de eerste twee Classic-consoles uitbrachten dat het ging om kansen in een beperkte tijd, omdat we als bedrijf de tijd van het slot van de Wii U als hardwareplatform wilden overbruggen tot de Switch zou uitkomen. We zijn ook duidelijk geweest dat als mensen onze klassieke games willen spelen, dat het meer en meer zal gebeuren via de abonnementsdienst."

De NES Classic Mini kwam eind 2016 uit, terwijl de versie voor de SNES verscheen in het najaar van 2017. Dat gebeurde al na de release van de Switch in maart 2017, maar voordat gebruikers klassieke games konden spelen via Switch Online. De abonnementsdienst ging twee maanden terug live.

SNES Classic Mini

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

16-11-2018 • 07:21

85

Reacties (85)

85
85
70
0
0
13
Wijzig sortering
We moeten ook niet vergeten dat de 8bit en 16bit graphics een stuk beter oud geworden zijn dan de eerste 3d graphics. Er zijn tegenwoordig legio nieuwe games die gebruik maken van de stijl van de ouder 8/16bit games en dit zeer gewaardeerd wordt. Er is echter geen enkel nieuwe game die gebruik maakt van 3d graphics zoals we die in 1994-2000 hadden om de doodeenvoudige reden dat dit er niet uit ziet.

Er zijn uitzonderingen zoals Mario 64 die, vanwege de grafische stijl, prima oud geworden zijn, maar de meerderheid is zeer slecht oud geworden met lelijke models, wazige textures en gebrekkige besturing.

Ditzelfde probleem is er nu met de PS classic. Even los van de keuze van de games, is het meerendeel gewoon niet meer echt leuk om te spelen anno 2018. Een game als Destruction Derby, Battle Arena Toshiden en Ridge Racer R4 zijn niet meer echt leuk om te spelen omdat ze volledig gedateerd zijn in zowel gameplay en graphics.
Mario64, Donkey Kong, Smash Brothers, Mario Party, Zelda, Banjo Kazooie.
Zo een paar spellen welke ik graag op een N64 Classic zou willen zien en waarvan de gameplay en graphics in mijn ogen niet gedateerd is?

Edit: Hoe kan ik nou Mario Kart 64 vergeten? |:(

[Reactie gewijzigd door VincentdeVreede op 25 juli 2024 07:50]

De meeste N64 spellen zijn naar huidige maatstaven niet zo leuk meer als ik me herinner, tenzij je een nostalgiebril ophebt.

Mario64 begint leuk, maar is gauw repetitief met wat je moet doen,

Donkey Kong is een game die te kort was, waardoor ze besloten dat je dan de game maar praktisch 3 keer moest uitspelen met verschillende karakters,

Smash brothers 64 is nog prima, maar wordt dik overschaduwd door zijn opvolgers, voor Mario Party geldt hetzelfde.

Zelda OOT/MM is niet zo geweldig als men herinnert, best langdradig en het spel ziet er behoorlijk gedateerd uit.

Banjo Kazooie is de enige die nog een beetje meekan in mijn ogen, ondanks dat ik het zelf niet zo'n leuk spel vind, maar da's een kwestie van mening natuurlijk.

Mario Kart 64 heb ik te weinig gespeeld om een oordeel over te kunnen vellen, maar ik weet wel dat ik liever de nieuwe versies speel.


Als ik dat vergelijk met de SNES, dan is dat anders. Op SNES heb je oa Super Mario World, ik zou geen enkele moderne mario game willen inleveren daarvoor. Het spel is gevarieerd, niet te moeilijk en ziet er in mijn ogen een stuk mooier uit dan elke 3D N64 game. Dit geldt voor meer spellen, de console was beperkt in de zin ie alleen 2D kon, maar op dat moment wist iedereen hoe ze met die limitaties moesten omgaan.


TL;DR:
De SNES is een stuk beter oud geworden dan de N64 imho
Zelda OOT/MM is niet zo geweldig als men herinnert, best langdradig en het spel ziet er behoorlijk gedateerd uit.
Zelda OOT/MM hebben allebij een remake voor de 3DS gekregen (met volgens mij iets betere graphics). Ook om die reden zie ik een N64 classic niet zo snel gebeuren, want mensen die zelda voor de N64 legaal willen spelen, kunnen dat nu al.

Hetzelfde voor super mario 64, die had een remake voor de DS waar er 30 extra sterren bij werden toegevoegd en waarbij je als Luigi, Yoshi en Wario kon spelen. Maar die remake is al wat ouder dan de zelda remakes.
Zijn dat echt geupdate graphics voor oot/mm? Want ik heb de letterlijke ports op de gamecube (zat bij windwaker special edition). Maar daar stoorde ik mij toch echt te erg aan de verouderde graphics dat ik er niet door kon komen. Maar aangezien ik bijna alle andere zeldas gespeeld heb, wil ik deze klassiekers toch ook een keer gespeeld hebben. Wie weer maar es op de 3ds proberen dan (klein scherm scheel ook met lage graphics).
Ja. de graphics hebben een update gekregen/zijn veranderd.Ook zijn er een aantal dingen op gebied van gameplay gewijzigd: Interface is geüpdate voor twee schermen, quality of life improvements (de bank zit nu in de toren in Clock Town - lekker zoeken de eerste keer..)

Imo allemaal goede updates en natuurlijk extra makkelijk dat het op een handheld is :)

Hier een vergelijking wat betreft graphics:
https://www.youtube.com/watch?v=vaUuK9-mpWs
Als ik dat vergelijk met de SNES, dan is dat anders. Op SNES heb je oa Super Mario World, ik zou geen enkele moderne mario game willen inleveren daarvoor. Het spel is gevarieerd, niet te moeilijk en ziet er in mijn ogen een stuk mooier uit dan elke 3D N64 game. Dit geldt voor meer spellen, de console was beperkt in de zin ie alleen 2D kon, maar op dat moment wist iedereen hoe ze met die limitaties moesten omgaan.

TL;DR:
De SNES is een stuk beter oud geworden dan de N64 imho
Mee eens, zeker als de juiste stijl werd uitgekozen. De tekenstijl van Super Mario World 2: Yoshi's Island gecombineerd met de extra 2D effecten van de Super FX 2 chip in de cartridge van die game maakt dat voor mij de meest tijdloze game op de SNES. Ik heb het vorige week nog gespeeld en het voelt gewoon niet ouderwets.
(hetzelfde heb ik overgens met de Rare games met pre-rendered graphics zoals de Donkey Kong Country serie, mede door wat het apparaat aan natuurgetrouwe soundtracks eruit kon persen.. dat ding werkte ook al met PCM samples in vergelijking met synthesizers die bij bijvoorbeeld de Sega Mega Drive de gewoonte waren)

Op de NES is Kirby's Adventure voor mij zo'n game waarbij ik me nooit aan de leeftijd heb geërgerd.

[Reactie gewijzigd door Sfynx op 25 juli 2024 07:50]

Ik zou dit alleen kopen voor Diddy kong racing... Maar heb begrepen dat de nieuwe sonic race game er aardig in de buurt komt
Banjo kazooie kan je wel vergeten op de n64 mini die gaat er nooit voor komen. Want rare is nu ingelijfd door Microsoft.
GoldenEye? Perfect Dark? Jet Force Gemini? Banjo Tooie?

Met Zelda neem ik aan beide Zelda's? O+
Ik heb goldeneye pas nog gespeeld, wat een kut spel is het tegenwoordig.

Besturing is echt heel dramatisch, bijna niet te doen zelfs. GFX zijn ook heel lelijk, SNES spellen zijn mooier.
Het lukt mij dus ook niet meer om hem fatsoenlijk te spelen, voornamelijk vanwege aardig wat BF/COD besturingservaring.

Perfect Dark op Xbox Live, daar kon ik dan weer wel van genieten - controles waren ietswat aangepast.
Dat is vooral omdat 16-bit games op hun best waren tijdens de SNES, die maakt men nu niet veel mooier. 3D stond nog in de kinderschoenen en die hebben een gigantische stap gemaakt sindsdien.

De voornaamste redenen waarom de N64 (nu) niet komt:
- Rare was hofleverancier van de beste spellen voor dat systeem en de rechten heeft Microsoft (uitgezonderd DK64 en DKR, die zitten qua rechten in juridisch niemandsland).
- De N64 is zelfs op pc niet 100 procent te emuleren laat staan op een SoC.
- De NES em SNES mini's raken niet uitverkocht, ze wachten daar nog mee Nintendo is de laatste die een markt zal verzadigen.
Ik heb hem ook onlangs nog split screen gespeeld met 2 vrienden, en het was nog steeds zo leuk als vroeger. Vooruit, de graphics zijn verouderd en de controls zijn vrij wazig, maar de gameplay vind ik nog steeds goed. De verschillende opties die je hebt bij multiplayer waren echt ongekend voor die tijd. Complex met proximity mines, of Facility met power weapons. RCP90 FTW :D En altijd spelen met Oddjob want die had een kleinere hitbox :+

[Reactie gewijzigd door Janssen op 25 juli 2024 07:50]

GoldenEye? Perfect Dark? Jet Force Gemini? Banjo Tooie?

Met Zelda neem ik aan beide Zelda's? O+
Rare, Rare, Rare en Rare.

ik denk niet dat ze het gaat lukken om Microsoft zo ver te krijgen dat ze deze titels mogen opnemen in de collectie.

Met Donkey Kong Country op de SNES Classic Mini is het ze weliswaar gelukt, maar dat is dan ook Nintendo-IP waar Microsoft nooit gebruik van kan maken.
Precies! En waarom? Omdat ze een grafische stijl hadden die relatief eenvoudig was en daardoor goed oud is geworden. Ook stond de gameplay als een huis.

Dit kan je helaas niet zeggen van veel 3rd party games of games die op zowel de N64 als andere platformen uit zijn gekomen.

Een ander goed voorbeeld van een ouder spel dat uitstekend oud is geworden is Zelda the wind waker. Vanwege zijn simplistische tekenstijl en een bewust gebrek aan veel (gedetailleerde) textures is het nog steeds niet gedateerd.
Dat komt door de cel-shaded graphics. Die games voelen daardoor niet gedateerd aan. Ik vind games als Jet Set Radio op de Dreamcast en Viewtiful Joe op de GameCube nog altijd heerlijk om te spelen.
Op de PS1 heb je dat in ieder geval met de polygons wel heel erg. Nintendo heeft "cartoon"-achtige games waardoor je het minder ziet.
Daarvoor zou volgens mij een remaster wel op z'n plek zijn.
helaas kan banjo kazooie en tooie niet ivm microsoft die de rechten hebben. :'(
Precies wat je zegt. Dat retro games zo populair zijn geeft aan dat het nog steeds niet altijd om graphics gaat. Nintendo heeft ooit ook geroepen bij het uitbrengen van de Wii [*citation needed] dat het niet altijd om graphics draait maar zeker ook om gameplay.

Ik heb veel originele fysieke retro consoles en op een beeldbuistelevisie ziet dat er best goed uit. Maar op een moderne flatscreen zijn de latere 3D-games om te huilen. Gelukkig met emulators en wat tweaken van de shaders is het beter te genieten. De games die je noemt mag ik nog steeds graag spelen. Daar aan toegevoegd Glover, Wetrix, Yoshi Story en de Mario Party's die het altijd goed doet op feestjes (vooral in de latere uurtjes, dan merk je niet veel meer van die mindere graphics).
Very true.

Daarom denk ik dat FF7, 8 en 9 veel beter zijn geaged. De resolutie voor de 2D art is laag, maar het blijft staan. En in 9 steken de 3D modellen zelfs minder af.

Xenogears daarentegen, waarbij de 2D 3D combo precies andersom is, verliest teveel karakter door de zeer beperkte 3D mogelijkheden.

Maar goed, we hebben alleen 7 op de Classic en die zou ik dan nog liever op Switch halen vanwege mobiel.
Grappig genoeg vind ik dat Vagrant story op grafisch gebied nog prima er uit ziet ook al is het compleet PS1 3D.

Vagrant story voelt wel weer wat ouder aan door de menu based gameplay en veel stops inbetween
Vagrant Story heeft (imo) veel voordeel van de artstyle die past bij de restricties.
Beetje het gevoel wast ik altijd bij Dark Souls had. Het was niet super high fidelity, maar juist die rauwe artstyle gaf het nog meer ambiance. Een omcomfortabele en koude wereld. Tov zo'n gezellige warme jungle in Uncharted, waar je bij wijze van op het gras een tukkie zou willen doen.
Ook hebben VStory en DSouls een beetje die obscure vibe. Daar hou ik zo van. Maakt het onvoorspelbaar.

Chrono Cross ook mooi voorbeeld van een game die de combo best mooi heeft uitgevoerd. Naast fantastische dungeons en towns ook die 2D worldmap.

En zo kun je eigenlijk al dat goud van Squaresoft wel afgaan. Wat een tijd...

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 25 juli 2024 07:50]

Bor Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod @MazeWing16 november 2018 09:11
Ditzelfde probleem is er nu met de PS classic. Even los van de keuze van de games, is het meerendeel gewoon niet meer echt leuk om te spelen anno 2018. Een game als Destruction Derby, Battle Arena Toshiden en Ridge Racer R4 zijn niet meer echt leuk om te spelen omdat ze volledig gedateerd zijn in zowel gameplay en graphics.
Gedateerd in gameplay geldt voor enorm veel games. De nostalgische gedachte is vaak beter dan de daadwerkelijke gameplay ervaring. Voor de rest plaats je een behoorlijke generalisatie hier natuurlijk. Ik vind een rondje Destruction Derby bijvoorbeeld nog steeds leuk. Of gameplay gedateerd is is in the eye of the beholder. Voor de een zal bijvoorbeeld Mario gedateerd zijn terwijl een ander dat nog steeds het summum van fun kan vinden.
Enkele toppers op de psx zijn nog best ok, erg goed zelfs. MGS bijvoorbeeld, of Resident Evil 2 en 3. Maar je moet ze wel op een kleine CRT-tv spelen, anders ziet het er niet uit. Ik heb vorige week nog wat andere oude games gespeeld en ik vond het tegenvallen. Nostalgie zit meer tussen je oren. Kan je beter zo houden, en dan remakes spelen.
Inderdaad, dat is ook de reden dat ik warm noch koud wordt van de PS classic.

3D games hebben remasters nodig, geen classic versies. Ik had de software bundel voor de PS4 graag gekocht indien er remasters tussen zaten, maar dit wordt hem niet voor mij puur omdat ik zelf al dat gevoel heb bij PS2 games en zelfs de PS3 god of war.
Helemaal mee eens!
Het zou pas interessant worden indien er een intelligente HD upscale toegepast zou worden. Ik heb begrepen dat er emulators zijn die met zgn HD packs de oude game een stuk beter kunnen renderen. Als Nintendo dat kan maken/uitbrengen dan word ik pas enthousiast ;-)
Helemaal mee eens.
Ik heb toentertijd een special edition windwaker gamecube gekocht, daar zaten ocarina of time en majora's mask bij.
Windwaker speel ik velen jaren later nog steeds, dat is een stijl (ondanks, of juist dankzij, hoe ze om gaan met lage details) die prima verouderd.
Ik had de n64 games nooit gespeeld, maar vind Zelda wel geweldig dus eigenlijk moet je dan oot en mm gespeeld hebben, maar de graphics was echt een te grote culture shock, kon er maar niet aan wennen. Dat verouderd toch een stuk slechter. Dan speel ik liever een Zelda op de SNES ofzo, nog veel ouder, maar die stijl verouderd wel mooi (8/16bit retro).
Tot op heden oot/mm niet uitgespeeld, wat ik ergens jammer vind.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 25 juli 2024 07:50]

Ik speel Zelda OOT en MM op de 3DS (of op de PC via Citra). Dat ziet er een stuk beter uit. Kijk maar eens hier: https://youtu.be/sk6c43tSsRo
Daar gaat het spelplezier op vooruit. Als ze de n64 mini uitbrengen mogen ze die 3DS versies er op zetten, maar die kans acht ik nihil.
Oh ja, dat ziet er veel beter uit, lijkt ook hogere framerate te hebben en heel veel meer detail in terrain textures dat het niet zo blurry mess is (waar ik mij het meeste aan stoorde). Die gaan we proberen (heb een 3ds ligge, dusja)! bedankt!
Minecraft, gebruikt toch echt de grafische stijl van de PS1.
Niet echt, textures expres niet aliased voor de lage resolutie zodat het lekker blokkerig oogt. Vrijwel alle textures in ps1 zijn wel aliased met lage res, waardoor het vlekkerig oogt..

Daarnaast maakt minecraft gigantische werelden aan dat een ps1 niet zou kunnen trekken, dus zo'n grote blokken terrein is ook geen ps1-stijl.

De speler modellen enzo zijn expres overdreven vierkant-blokkerig, dat is ook echt anders dan de algemene low-poly stijl op de ps1.

Dan heb je nog lighting, wat in Minecraft erg kleurrijk is, PS1 was over het algemeen een stuk grauwer (met name door de vlekkerige textures).

Sorry, ik zie weinig overeenkomst tussen de grafische stijl van de PS1 en Minecraft.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 25 juli 2024 07:50]

Ridge Racer R4
Oh no you didn't, hier ga ik toch even ingrijpen. Ridge Racer Type 4 speelt en ziet er nog prima uit, het is een van de beste/mooiste Playstation games, en dan heb ik het nog niet eens over de fenomenale soundtrack. Men vond het toen zelfs beter dan Gran Turismo 2, just sayin'.
Van mij mag het.

Dan wel graag Body Harvest erbij. Wat een tof spel was dat voor die tijd.
Wat dit spel ook erg bijzonder maakte, was de muziek. Heerlijke tijden.
Ook geweldig ja.
We kunnen best wel vast stellen dat Nintendo de meest toffe muziek onder de spellen weet te zetten.

Eenvoudige deuntjes van Tetris 30 jaar geleden kan ik zo nog fluiten. Dat lukt mij bij de Playstation en Xbox niet :D
tuurlijk had de ps1 mooie muziek: tracks van Chemical brothers, Orbital, Leftfield in Wipeout vergeten?
Euh ... maar dat zijn 'gewone' artiesten die toevallig die nummers al hadden en gelicenseerd hebben voor die games. Het zijn niet de tunes die een game bepááld hebben. Toegegeven, het liedje van Tetris was ook al veel ouder dan Tetris zelf (het origineel heet 'Korobeiniki' en is een oud Russisch volksliedje) maar als iemand het fluit is de kans wel 99,95% dat die persoon Tetris speelt of gespeeld heeft. Dat is bij de Chemical Brothers toch wel anders denk ik..

Als je het nou over de begintune van Final Fantasy op de PS1 had, ja - dát is andere koek ;)
Zoals @DigitalExcorcist al aangaf, was dat vaak kant en klare muziek.
Nintendo deed het in mijn ogen veel beter. Doet het veel beter.

Neemt niet weg, dat op elke console wel een aantal games zitten met perfecte game/muziek combinaties :)
Toen ik de doos van Body Harvest in mijn handen had als kind dacht ik altijd "wat is dit voor troep". Ooit kon ik hem voor een tientje gebruikt krijgen en toen bleek dit spel onwijs gaaf te zijn. Ze hadden echt aan die cover art en screenshots op de doos moeten werken want het liet een slechte eerste indruk achter. :P
Ik deel je gedachte hoor :)

Ik kocht hem voor 69,99 gulden destijds en na 10 minuten spelen wilde ik hem eert ruilen. ( kon toen nog gemakkelijk )
Ik hem dat toen niet gedaan, weet niet waarom. Tot ik door mijn spellen heen was, en deze nog lag weg te stoffen.
Toen toch maar weer een poging gewaagd, en na enkele uren spelen kwam ik erachter dat dit toch zeker wel een heel vet spel was, met toffe muziek.
Toen ik het spel ongeveer een uur gespeeld had wist ik eindelijk wat dit moest voorstellen. GTA tegen Aliens. En met die gedachte was ik helemaal verkocht!
Was inderdaad een geniale game, geloof dat ik hem destijds voor een paar tientjes bij Kruidvat kocht. (al heb ik hem helaas nooit uitgespeeld, kwam niet voorbij het USA level geloof ik)
Dat die twee mini consoles geld als water verdienen was zeker bijzaak ;) ?
ik denk dat er voor nintendo meer dingen belangrijk zijn als geld. Je moet ook je merknaam beschermen en hetgeen waar het voor staat. Als je de geschiedenis van nintendo bekijkt zal je zien dat ze hun idealen niet snel zullen verkopen for a few dollars more en dat ze de community en klantbinding belangrijk vinden. Een goed voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld de re-release van de classic nes.

De n64 is gewoon een vrij onhandig apparaat om op de markt te brengen denk ik en heeft in tegenstelling tot de nes en snes mini graphics die zwaar outdated aandoen. Zelf in de tijd waarin het gereleased was waren de graphics zwaar blurry met allemaal filters eroverheen. Wellicht is dat de reden ook dat je geacht werd het alleen te mogen aanschouwen op composite verbinding en niet rgb(standaard svhs is zwaar overbelicht)
Anoniem: 571187 @Bartosy16 november 2018 10:58
Community en klantenbinding belangrijk vinden? Sinds wanneer? Toen de Wii (U) en 3DS uitkwamen met een region lock was Nintendo geen zins van plan om dat weg te halen zelfs nadat de fans ertegen in protest gingen.
Nintendo heeft al region lock sinds de allereerste Nintendo 8 bit console een dikke 30 jaar geleden. dus de region lock is niks nieuws en heeft niks met community of klantbinding te maken maar meer met cultuur en rechten en persoonlijke redenen.

Dat is waarschijnlijk ook een van de redenen waarom Nintendo zo lang meegaat omdat ze een bepaalde kwaliteit vereisen in hun games en een visie hebben voor de doelgroep waarvoor het bestemd is.

ze hebben in de jaren 80 al Nintendo opgedeeld in verschillende regios zoals Nintendo of America en Nintendo of Japan die allebei hun eigen beleid voeren in zekere mate natuurlijk moet er wel verantwoording afgelegd worden bij het hoofdkantoor.
Anoniem: 571187 @Bartosy16 november 2018 11:39
Cultuur, rechten en persoonlijke redenen hoeven niet het probleem van de klant te worden. Dat het niks nieuws is wil nog niet zeggen dat het goed is. Want dat is het niet.
klopt, voor Nintendo zijn veel dingen belangrijker dan geld. Natuurlijk leuk en belangrijk om te verdienen, maar als je ziet hoe weinig werknemers ze hebben, en op hoeveel geld ze zitten...

(5500 werknemers, meer dan 12,5 miljard euro bezit. Dat is zo'n 2,3 miljoen euro per werknemer. Dat is vrijwel ongekend, alleen Apple gaat daar met 2,4 miljoen euro per werknemer net overheen)

[Reactie gewijzigd door Arokh op 25 juli 2024 07:50]

Over een jaar of drie komt er weer een “gat” tussen de switch en diens opvolger, een beter moment op de N64 mini te lanceren, nu willen ze eerst abbonementen verkopen :) :)
Ik vind het concept super, vind het alleen jammer dat de kabels dan ook zo een "mini lengte" zijn.
Gewoon lekker verlengkabels kopen. Heb er zelf 2 op Alie gekocht voor 1 euro per stuk ofzo. (voor de snes classic mini) Werkt perfect.
Maar het gaat erom dat het een flinke blunder is van Nintendo, om zich niet te realiseren dat huiskamers niet altijd zo klein zijn als de appartementjes in de Japanse (grote) steden.
Ben ik met je eens hoor, maarja om het toch op te lossen als ik in de bank zit gebruik ik dus een verlenging. Maar standaard had ie wel 2.5 meter ofzo mogen zijn.
Ja echt belachelijk was dat, snap dat je schalen gaat, maar de tv is de andere kant opgeschaal de laatste 30jaar, eeb lange hdmi kabel en 230verlengsnoer is dan de oplossing als je dat in huis hebt. Of anders verlengkabels voor controller kopen..
abonnement en de classic games nee dank je wel, ik heb wel even gekeken toen switch online net uit kwam(Binnen een week weer opgezegd).
Ik weet niet of de spellen al beter zijn ondertussen, maar meeste vond ik niks aan of had ik op mijn echte oude snes of snes mini ook al.
"Beter" worden ze niet. Er is inmiddels een Special Edition van Zelda (meer wapens vanaf het begin geloof ik, dat was oorspronkelijk een hack) en Gradius Special Edition (meer wapens, bommen en powerups aan het begin) én Metroid 1.

Maar dat heeft uiteraard verder niks te maken met een N64-Mini.

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 25 juli 2024 07:50]

Beter bedoelde ik ook eigenlijk meer games al, zelda vind ik niet leuk dus voorlopig geen switch online voor mij :).
Zolang je niet online speelt hoeft het ook niet natuurlijk. Fortnite en Paladins kun je ook zonder NSO online spelen geloof ik (Fortnite weet ik zeker iig). En qua kosten.. ach... een Family abonnement voor 35 euro voor 8 accounts. Da's 4,38 euro per persoon per jaar. Prima te doen. Kan ik mooi Diablo 3, Mario Kart, Mario Tennis, Rocket League, Dark Souls etc. online mee spelen.
Ik woon alleen Mario Kart al een eeuwigheid niet meer gespeeld, laatste spel was Donkey Kong.
Fortnite speel ik niet geprobeerd maar nee niks voor mij, en Paladins ken ik niet maar ziet er niet uit dat ik dat zal gaan spelen

Inderdaad verder online doe ik niet echt ik dacht ach die paar euro, als er wat leuke spellen ook bij die klassiekers komen.
Ik ben meer van de offline spellen ook net als op de ps4, ik game ook nooit online speel alleen story line games voornamelijk.
Dat kan, prima toch :) Smash Bros komt binnenkort ook. Maar ben benieuwd of die offline lang leuk blijft..

En ssssht... wie zegt dat je bij een familie-abonnement bij elkaar in huis moet wonen? ;-)

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 25 juli 2024 07:50]

Dan hoop ik wel dat ze iig de originele controllers uitbrengen voor de Switch. De NES controller bestaat meen ik al wel.
Je kan de controllers kopen van 8bitdo. Die hebben allemaal switch-ondersteuning.

https://www.8bitdo.com
Bor Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod @SeenD16 november 2018 09:14
8bitdo maakt mooie controllers maar ik lees her en der met regelmaat klachten over de kwaliteit van deze controllers. Een "retro" controller vind ik bij retro games wel een must om het gevoel van toen een beetje terug te krijgen.
Ik heb er twee en ik vind het beide enorm goede controllers (SF30 en NES30 Pro) en kwalitatief uitstekend. Ben wel maar een casual speler dus ik weet niet hoe het zit met slijtage.
En mochten ze toch 1 willen uitgeven, dan hoop ik dat ze er wel genoeg kracht in stoppen want de SNES mini is underpowered.
De originele SNES had net zoveel frame drops als de SNES mini.
Dat heb ik niet waargenomen, ik heb beide en heb op beide ook intensief mario kart gespeeld.
Op de SNES mini is het heel zichtbaar voor me dat ie frames overslaat, in single player.
Op de originele SNES heb ik single player en veel meer multiplayer gespeeld en daar heb ik het niet waargenomen.

De andere spellen op de SNES mini zien er prima uit, alleen mario kart levert frames in.
Een N64 classic zou voor mij persoonlijk een instant buy zijn. Ik heb op "de echte" versie zo veel uren plezier mee gehad, vooral met Super Mario, Goldeneye, Banjo-Kazooie, Mario Party, WaveRace, 1080 Snowboarding, Snowboard Kids :+

Natuurlijk zijn de graphics in mijn herinnering beter dan in het echt, maar dat maakt toch niet zo veel uit? Zolang het maar goed speelbaar is op een (O)LED TV met HDMI input.
Een N64 classic zou voor mij persoonlijk een instant buy zijn. Ik heb op "de echte" versie zo veel uren plezier mee gehad, vooral met Super Mario, Goldeneye, Banjo-Kazooie, Mario Party, WaveRace, 1080 Snowboarding, Snowboard Kids :+

Natuurlijk zijn de graphics in mijn herinnering beter dan in het echt, maar dat maakt toch niet zo veel uit? Zolang het maar goed speelbaar is op een (O)LED TV met HDMI input.
Het jammere is alleen dat rare is overgenomen door microsoft dus banjo-kazooie en tooie goldeneye, perfect dark, bad fur day en diddy kong racing en nog meer. Waarschijnlijk niet voor de mini versie uitkomen.
Precies, wat veel tijd en vooral leuke tijden heb ik doorgebracht met de N64. Snowboard kids was inderdaad echt lache, word te weinig genoemd.
Kan me ook goed voorstellen dat ze bij Nintendo wel snappen dat 3D graphics minder goed oud worden dan de 16-bit graphics van de SNES. Er is een reden dat er nog steeds games gemaakt worden met de 16-bit vibe (al dan niet authentiek, kijk naar Octopath bijvoorbeeld) en dat games die er nu uitzien als Golden Eye, met alle respect, niet meer verkocht zullen worden.
Het verschil tussen 8/16 en 32/64 bit is dat ineens een stap gemaakt moest worden naar het realisme. Voorheen in 8/16-bit land waren het sprites, waarvan je de artwork kon accepteren als platgeslagen fictie.
Toen het allemaal 3d begon te worden wilde men gelijk naar realisme.

De hardware was er nog niet aan toe, maar men probeerde het toch. Het was voor zijn tijd misschien vooruitstrevend maar verouderd snel.

Ik heb zelf een tijdje een catalogus N64 geëmuleerd. De enige games welke veel herspeelwaarde hebben zijn toch de niet realisme bedoelde titels. Laat Nintendo daar nou altijd erg goed in zijn. Maar toch, zelfs MarioKart 64 oogt sfeerloos en leeg, voornamelijk omdat met ineens naar 'grote' parcours wilde ipv de kleine opzet zoals op de SNES.

Daarintegen is M64 nog steeds eeen pareltje. Grafhics en mogelijkheden prima in balans met elkaar.
Helaas kent de N64 maar weinig titels welke goed verjaard zijn ben ik bang en daarom zien ze er van af.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.