Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Tele2 introduceert op kinderen gericht abonnement met databundel van 1GB

Tele2 heeft een nieuw Kids-abonnement geïntroduceerd waarmee het zich naar eigen zeggen op kinderen richt. Het sim-only-jaarabonnement biedt een databundel van 1GB en maakt het mogelijk om drie nummers te selecteren die gratis te bellen zijn.

Ouders kunnen het zeven euro kostende abonnement op hun eigen naam voor hun kind afsluiten, blijkt uit de pagina op de site van de provider. Kinderen kunnen met het abonnement drie nummers gratis bellen. Welke nummers dat zijn, kunnen klanten per maand wijzigen. Wordt er naar andere nummers gebeld, gebeurt dit tegen een 'buiten-de-bundeltarief' van 15 cent per minuut.

Die kosten kunnen echter niet boven tien euro uitkomen. Abonnementhouders krijgen op dat moment een sms waarin ze het bedrag met iDEAL kunnen betalen, waarna bellen naar andere nummers weer mogelijk wordt. Bellen in het buitenland staat standaard uit, aldus Tele2.

Daarnaast is er een databundel van 1GB aanwezig. Het is niet mogelijk een grotere bundel te kiezen. De abonnementhouder kan in zijn eigen Mijn Tele2-app het verbruik bijhouden en zo nodig een nieuwe databundel activeren.

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

15-10-2018 • 16:17

124 Linkedin Google+

Submitter: Melkunie

Reacties (124)

Wijzig sortering
Tele2 spreekt zichzelf tegen.
In de leuke wervende tekst zegt men:
We zorgen tegelijk dat tot 3 Nederlandse telefoonnummers op de telefoon van je kind, altijd te bereiken zijn. Zo kan je kind altijd even inchecken thuis.
Kijk, dat lijkt mij ideaal. Heb ik al vaker naar gezocht, maar sinds een paar jaar bieden providers dat niet meer aan.

Maar in de FAQ gaat men dan verder als volgt:
Kan mijn kind kosten buiten-de-bundel maken?
[...] we hebben bij dit abonnement wel een maximum van € 10,- ingesteld. Wanneer je kind dat bedrag heeft bereikt, ontvang je een melding per sms en worden alle diensten geblokkeerd. Dat betekent dat je kind helemaal niet meer kan internetten, bellen en/of sms’en. Ook niet de drie nummers die hij of zij normaal onbeperkt kan bellen
Dus, zoals zo vaak bij wervende tekstjes: altijd != altijd.

Juist dat punt : 'altijd je ouders kunnen bellen ook als je bundel op is', dat zou mij aanspreken als ouder.
Iets van de klepel zien hangen en dan met een flinke plank misslaan.
Voor 3 euro meer heb je onbeperkt bellen naar alle nummers en 5GB data (simple.nl). Wat is de meerwaarde van dit abonnement van Tele2?
Ik denk dat veel ouders het prettig vinden als hun kinderen wat minder achter de telefoon zitten.
Zo heb je een mooie stok achter de deur: Je hebt 1 gieg per maand. use it wisely!
Awareness is bij kinderen heel belangrijk, zeker nu ze allemaal achter mobieltjes, tablets en (spel)computers zitten.
Denk dat veel kinderen het ook best prettig vinden als sommige ouders minder achter hun telefoon zitten.
Vergeet de oma's en opa's niet.
Beste reactie hier tot nu toe!
Dat mobieltje gooien ze natuurlijk op wifi.
WiFI is nog enigzins te managen. Telefoon van je kind weren van WiFi tussen bepaalde tijden, snelheid afknijpen enzovoorts.
Bij een mobiele databundel is dat wat lastiger :)
Gratis wifi bij vriendjes, school, buurthuis, supermarkt, cafés etc, mogelijkheden genoeg als je wilt internetten. :) Alleen thuis heb je daar enigszins controle over, alhoewel de meeste ouders niet tech savvy genoeg zullen zijn om dat ook nog praktisch op te zetten. Mobieltje inleveren na 19u ofzo en 's morgens weer terug werkt effectiever waarschijnlijk.
Kosten limit van €10,-
en dit is gelijk een nadeel, als je kind elke maand door die 10 euro heen is kost het je 17 euro per maand, wat toch best duur is, voor 1gb en +- 67 belminuten
edit: bij Simpel:
"Het Plafond kan ingesteld worden vanaf €10,- en bedraagt minimaal de abonnementskosten per maand." (bron)
Het betreft dus de totale kosten per maand incl vaste kosten.

@mjz2cool Aii, inderdaad, ik haalde wat threads door elkaar.
In dat geval, bij Simpel heb je 5GB en onbeperkt bellen met n harde limiet van €10,50.

[Reactie gewijzigd door N8w8 op 16 oktober 2018 00:51]

dat is belsimpel, ik heb het over het abonnement van tele2 waar @vDorst en het artikel het over hebben. bij tele2 betaal je 7 per maand, en kan een kind maximaal 10 euro aan belkosten verbruiken

[Reactie gewijzigd door mjz2cool op 15 oktober 2018 18:37]

Het plafond instellen bij simpel kost geld, een app /setting gebruiken om een plafond in te stellen hoeft niets te kosten :).
dat is heel erg duur zelfs, voor 18 per maand heb je 20 GB en 100 min / sms bij youfone (niet dat die de beste is)
Bij Hollandsnieuwe heb je ook een max en voor 8 euro p/m 1500 min/sms/mb (of voor 9 euro 2500).

Ik vind het maar een raar aanbod en wat mij betreft mist het iets om echt een "kinderabonnement" te maken.
Weet ik, heb zelf een Hollandsnieuwe abonnement.

Ik denk het altijd gratis kunnen bellen naar 3 nummers en kosten limit handige dingen zijn voor ouders en kinderen.
Ik ben zelf altijd voor voorstander om een abonnement te hebben met een limiet.
De meeste mensen die ik ken hebben geregeld dat hun kinderen gratis kunnen bellen naar bepaalde nummers door T-Mobile te gebruiken. Als je in een "family" zit kan je namelijk onderling gratis bellen, ook met prepaid.
Bij simpel kun je ook een limiet instellen voor 50cent per maand. Dat abonnement is 10 euro voor 5gb en onb. Bellen. Maximaal dus 10,50 per maand en dan heb je 5 x zoveel data en onbeperkt bellen naar alle vaste en mobiele nummers. Dan is dit van tele2 dus niet zo interessant in mijn ogen.
Ach kijk tele2 groot bedrijf, moeten ook wat verdienen, dus hoop marketing er tegenaan en er zijn dan weer wat mensen die denken handig afsluiten en te veel betalen.
Bij simpel kan je ook een limiet instellen. Dit heet daar een plafond en is volgens mij ook vooral op kinderen gericht
Zet je op je telefoon van je kind een maximum van 5gb. Kan op android iig.

Wel zorgen dat je kind deze er niet weer afsloopt.
Bij Simpel kun je voor 0,50 per maand een zelfgekozen limiet instellen.
Bij Simpel kun je voor 0.50cent extra een plafound erop zetten zodat je ook nooit boven de 10,- uitkomt :P

Zeker met de huidige actie waarin je de eerste 6 maanden maar 1 euro betaald imo een stuk beter deal

[Reactie gewijzigd door !mark op 15 oktober 2018 17:12]

Simpel.nl heeft ook een belplafond, dat je nota bene zelf in kunt stellen.
Het voordeel is dat de ouders min of meer weten naar wie hun kinderen bellen. Als elke maand de 3 euro extra op zijn, kan je vragen stellen aan je kind. Je weet in elk geval dat hij belt met andere nummers dan de 3 die jij ze aanbood. Daarnaast is het ook mooi dat ze daarna niet meer kunnen bellen, maar wel met bv hun ouders/oma. In principe zou het helemaal mooi zijn als je bellen naar andere nummers gewoon uit kon zetten. Dan is het maximaal 7 euro en kan dit best leuk zijn vanwege de restricties.
Je kan je kind vragen stellen waarom ze hun 1GB opmaken, of ze gewoon een abbonement geven met een werkbare databundel natuurlijk 8)7
1GB is 1 à 2 keer een youtube filmpje kijken zonder de kwaliteit terug te schroeven.
Imo is dit abbonement juist helemaal geoptimaliseerd om ouders een poot uit de draaien.

[Reactie gewijzigd door Sergelwd op 15 oktober 2018 16:32]

Mijn dochter heeft vorige maand haar 5GB-bundel er doorheen gejast. Kostte verrassend genoeg geen moeite want een paar uur YT kijken was voldoende. :P

Nu snijdt ze zichzelf vooral in de vingers want de snelheid gaat terug als de bundel er doorheen is maar toch, was weer een goed moment om het eens te hebben over 'verantwoordelijkheden'. Kinder-abonnementen zijn in mijn ogen zinloos, vrijwel overal waar de jeugd is valt wel WiFi te gebruiken. 1GB is trouwens barweinig. Ik zou het er prima mee kunnen doen maar de 'jeugd van tegenwoordig' doet andere dingen met een bundel.

Ze videobellen bijvoorbeeld vaak ipv gewoon bellen (al dan niet via hangouts of whatsapp). Wat ik mijn dochter bijvoorbeeld geregeld zie doen is dat ze aan het gamen is en dan met 4 vrienden tegelijk
videobelt. En dat doet zij niet alleen met haar vrienden, als ik naar de kinderen van familie en vrienden kijk dan is het niet anders.

1GB is te krap, €7,- klinkt weinig maar als jouw kind besluit om een ander nummer te bellen dan één van de 3 ingestelde onbeperkte nummers dan wordt er €0.15 p/m afgetikt. Tele2 heeft veel moeite gedaan om dit te verstoppen want je moet helemaal naar beneden scrollen en een vraag openklappen om dit te zien. Ze doen nu net of het allemaal mooi en prachtig is terwijl het juist heel duur kan uitpakken.

Mijn dochter belt niet alleen via whatsapp of hangouts, zij belt ook nog op de 'ouderwetsche' manier en kan dit heel lang volhouden. Omdat zij onbeperkt bellen heeft icm 5GB zal het ons als ouders een worst wezen wat ze er allemaal mee doet. Als zij die kidsbundel zou hebben dan kun je alsnog de telefoonrekening continu in de gaten houden en dat was volgens Tele2 juist niet meer nodig? Toch, Tele2?

Ik ben het met je eens, dit abonnement is een perfect voorbeeld van het uitdraaien van een poot door gebruik te maken van de onoplettendheid van mensen. Dat van die €0.15 p/m hadden ze ook vol in het zicht kunnen plaatsen, dat is transparant en eerlijk. Tele2 heeft ervoor gekozen om iets belangrijks als de kostprijs per minuut dusdanig te verstoppen dat het moeite kost om het te achterhalen.

Dat dit soort praktijken bij mobiele abonnementen anno 2018 nog steeds voorkomen. :{
Tele2 is niet alleen te laat met een abonnement als deze, het is in principe niet heel anders dan de anderen. Het enige verschil met bijvoorbeeld Simpel en Youfone, is dat de abonnementen bij de genoemde twee modulair zijn en je, je kind een onbeperkt bellen abonnement kunt geven.

Mocht het eens een paar maanden de spuigaten uitlopen met bellen, ben je verzekerd dat eventuele extra kosten daar zeker niet door gegenereerd worden. Een simpel rekensommetje die ik elders aanhaal, laat eigenlijk zien dat je voor een paar euro meer al minstens 4GB extra per maand kunt hebben en dat gecombineerd met Onbeperkt Bellen.

Het enige wat een gemiste kans is, en dat geldt voor werkelijk alle providers (zowel fysiek als virtueel), is het feit dat geen enkele van hen een app aanbiedt die het bel/sms/data gedrag van het kind tonen met de kosten en het resterende aantal bel/sms/data. Op die manier maak je een kind vaak een heel stuk bewuster dat iedere dienst of product een waarde kent.

Wat mij echter meer stoort is niet zo zeer de kosten per minuut voor gesprekken naar niet-gratis nummers, maar hoeveel je kwijt bent om een extra databundel af te nemen. Daarover zegt Tele2 namelijk doodleuk;
Krijg ik een melding als de databundel van mijn kind op is?
a, je krijgt een melding als 80% van de bundel verbruikt is. Zodra de bundel helemaal verbruikt is, stopt de mobiele internetverbinding. Wifi bijft natuurlijk wel gewoon werken. Een extra bundel kan in MijnTele2 of via de app besteld worden.
Of te wel; incomplete informatie met flink wat verrassingen voor de consument.
Als je je kind wil controleren kun ej dat ook op andere manier. Specificatie van de verbruikskosten met nummers, probleem opgelost lijkt me.
Sluit voor je kind in dat geval een 5GB abonnement af, pak meteen het plafond en je bent voor € 9,08 per maand (voor 24 maanden) klaar. Bij Tele2 worden als je die € 10,00 hebt bereikt direct alle diensten afgesloten.
Die 9,08, dan bedoel je toch belsimpel?
Simpel....
18 * € 10,00 // 18 maanden voor volle € 10,00 per maand.
6 * € 1,00 // 6 maanden voor € 1,00 per maand
1 * € 20,00 // Eenmalige aansluitkosten
24 * € 0,50 // Plafond
---------------
€ 218,00
/ 24 maanden = € 9,08


Bij Tele2 ben je € 7,63 per maand kwijt in geval van 24 maanden, maar zit je met aanzienlijk minder aan data (per maand) en betaal je natuurlijk voor gesprekken buiten de 3 opgegeven nummers. Of te wel, goedkoper dan Simpel is op dit moment vrijwel nergens te krijgen.
Kan als een zeurpiet klinken, maar er ZIJN mensen die 36 euro op jaarbasis een "groot" verschil vinden, die dit dus afwegen.
Als je 3 kinderen hebt is het al 100 euro...
En youfone.nl dan?
10GB + 100min/sms voor €10p/m!

https://www.youfone.nl/sim-only/bestellen
Persoonlijk zou ik een kind minder snel opzadelen met een dergelijk abonnement. De reden is dat je als ouder verwacht dat je € 10,00 per maand kwijt bent, maar dat bedrag kan - wanneer het buiten de bel bundel belt of over de 10GB data gaat, al gauw oplopen.

Je kunt er dan al beter vanuit gaan dat je maximaal € 20,00 per maand kwijt bent. In zo'n geval kun je dan al beter het onbeperkt bellen erbij nemen om eventuele problemen te voorkomen.

Overigens is Youfone in verhouding tot Simpel, duurder. Daarentegen is Youfone wel een goed alternatief wanneer je bijvoorbeeld een slechte dekking hebt met T-Mobile.

Als ouder van twee kids, zou ik dan liever voor Simpel gaan.
Dat dit een kleiner abonnement van Tele2 is.
Tot nu toe waren de bundels allemaal groter bij Tele2.
Ouders die zelf al een abonnement bij Tele2 hebben zullen het vast gemakkelijk vinden om een abonnement voor kinderen bij dezelfde provider te regelen.
Tele2 biedt met alles onbeperkt voor €25 pm al een heel erg voordelige bundel uit.
Ze kunnen uiteraard niet al hun bundels aanbieden met een voordeligere prijs dan al hun concurrenten.
Bij dit abbo zijn kosten beter in de hand te houden (data kosten buiten bundel). dat is enige waar ik me als ouder zorgen over zou maken. Ik heb geluk dat mijn puberende kinderen nog voldoende hebben aan prepaid en wifi.
Eigenlijk niet zo veel, want bij andere providers zet je als ouder ook een sim only op jou naam. Dus daar zit geen verschil in.

Misschien beter beveiligd? ze hebben wel een maximum van € 10,- ,dus ze kunnen er niet boven komen en standaard is buitenland geblokkeerd.
Maar dit kan je bij Simpel bijvoorbeeld ook doen door een plafond in te stellen en bijvoorbeeld buitenland te blokkeren in instellingen, dus zo vernieuwend of anders is dit kids abonnement nu ook weer niet.
Dat de kinderen niet iedereen gaan bellen of de hele dag op internet zitten?
Hiermee geef je ze de mogelijkheid om paps en mams te bellen en te appen.
Het is erg kortzichtig om alleen naar de prijs te kijken. Het gaat natuurlijk om de combinatie van specifieke services bij de relatie ouder-kind, de kosten en het goede gevoel bij de dienst en het merk.

Tele2 zal waarschijnlijk menen dat er een behoefte onder ouders en kinderen is. Om telefonisch bereikbaar te zijn en gecontroleerd te kunnen bellen, internetten te hebben waar ouders controle op kunnen hebben en de kosten beheersbaar zijn.

Tele2 zal er vast ook het belang bij hebben dat zelfs kinderen al kennis maken met hun merk en ouders het prettige gevoel hebben dat er een provider is die wel aan hun behoeften denkt. En mogenlijk zal tele2 het ook interessant vinden te weten welke klanten kinderen hebben.

Persoonlijk vraag ik me af of het echt nodig is dat 'kids' al van jongs af aan met een mobiel en een databundel rondlopen, maar uiteindelijk is dat natuurlijk gewoon aan iedere ouder zelf om te bepalen.
Voor 3 euro meer heb je onbeperkt bellen naar alle nummers en 5GB data (simple.nl). Wat is de meerwaarde van dit abonnement van Tele2?
Dat je dus (tot 10 euro) niet meer kunt gebruiken dan je hebt afgesloten en je ouders continu op de hoogte zijn van het verbruik van zijn/haar kind. Veel ouders smachten hier naar.

Daarnaast, waarom zou je een kind 5gb geven? Leer het lekker buiten spelen.

[Reactie gewijzigd door Luchtbakker op 15 oktober 2018 17:08]

simpel.nl, niet simple.nl :)
Handig voor gps tracker die 2g gebruikt. Je hebt ze tegenwoordig in de vorm vaag een horloge waar je nummers in kan programeren.
Dat het geen ‘simpel’ bedrijf is. 8)7
Voor 3 euro meer heb je onbeperkt bellen naar alle nummers en 5GB data (simple.nl). Wat is de meerwaarde van dit abonnement van Tele2?
Voor nog 5 euro per maand meer, hebben ze alles mobiel onbeperkt. Dan heeft het kind nooit meer een geldige reden om je niet te vertellen waar het uithangt en hoef je als ouder nergens meer over na te denken.
Weliswaar heeft het kind dan een lage snelheid, maar een lage snelheid is de beste manier om het gebruik van het apparaat enigszins in te perken.

[Reactie gewijzigd door vliegendekat op 15 oktober 2018 17:25]

live360 is een prima app om te weten waar ze zijn en waar ze heen gaan.

voordeel van simpel.nl is dat kosten vast staan, ook als je vaak in het buitenland bent.

https://itunes.apple.com/...ds-phone/id384830320?mt=8
live360 is een prima app om te weten waar ze zijn en waar ze heen gaan.

voordeel van simpel.nl is dat kosten vast staan, ook als je vaak in het buitenland bent.

https://itunes.apple.com/...ds-phone/id384830320?mt=8
Ik wil geen stille-tracker aan mijn kind vastbinden. Ik vind dat ze een dergelijke verantwoordelijkheid zelf moeten aanleren.
In geval van nood kunnen we ze altijd vinden via het find my device systeem van Google, maar dan krijgen ze wel een prachtige melding dat wij inloggen (Het is wel een voorwaarde dat wij een up-to-date kopie van alle wachtwoorden hebben zolang ze nog geen 18 zijn, omdat wij voor hun miskleunen opdraaien.).

In die 15 euro zitten bij mij ook alle roaming-kosten voor binnen de EU. Buiten de EU werken ze op pre-paid basis, maar buiten de EU hebben ze gewoon ouderwets pech.
Kun je dit ook voor een volwassene afsluiten?
Ik bel bijna altijd dezelfde twee nummers en aan 1GB heb ik ook genoeg :)
Lees je het artikel dan wel, met zo'n vraag ?

"ouders kunnen het abbo afsluiten voor hun kinderen"

Het lijkt me niet dat een medewerker van Tele2 langskomt om te controleren of je wel kinderen hebt :+
Lees je het artikel dan wel, met zo'n vraag ?
"ouders kunnen het abbo afsluiten voor hun kinderen"
Daar zou ik uit kunnen opmaken dat IK reeds een abonnee ben bij Tele2 als ouder.
Maar goed, simpele abonnementen zijn er elders ook wel, denk ik.
Hier 2 simonly's uit het jaar kruik, na kortingen en 'bonus' van KPN DSL en Mobiel, kosten die 3,53 en 5,02€

MB's delen elke maand van de grotere abo's en onderling net zo gratis bellen
Hier 2 simonly's uit het jaar kruik,
Kijk, zo kan het ook. Maar het is van Tele2 natuurlijk de bedoeling de kinderen vast te laten wennen aan een telefoon en in het begin de ouders op te laten draaien voor de extra kosten.
Kan je beter even bij Simpel kijken of iets vergelijkbaars, kan je een betere deal voor minder krijgen.
Een gemiddeld kind verbruikt veel meer data dan bellen. YouTube, Netflix, whatsapp, instgrqm, Facebook, allerlei online games...

1GB per maand is erg weinig enndie 15 ct per minuut is elke maand raak (alle vriendjes en vriendinnetjes...)

Effectief krijg je dus voor 17 euro 1 GB plus onbeperkt bellen.. klinkt mij niet als voordelig. ->> nu ik het nog eens lees, na die 10 euro begint de teller gewoon op nieuw, raar abonnement, voor 18,50 euro heb ik nu een unlimited bellen en sms met 2GB bij Vodafone.

sms nog kosten? Wat als er >1GB nodig is?

Edit: GB ipv TB ... tiepvoutje :)

[Reactie gewijzigd door mjl op 15 oktober 2018 18:52]

Met 1 gieg per maand zitten de kinderen misschien éindelijk eens minder achter hun telefoon / tablet.
Een hoop ouders gaan hier wellicht blij mee zijn.
"Een hoop ouders gaan hier wellicht blij mee zijn."
Dat zijn dan - naar mijn mening - ouders die naar hun kinderen toe geen authoriteit uitstralen. Een goede ouder stelt limieten aan het computer en smartphone gebruik en zorgt voor consequenties wanneer deze limiten niet nageleefd worden. Natuurlijk wel binnen redelijke grenzen.
Dat zijn dan - naar mijn mening - ouders die naar hun kinderen toe geen authoriteit uitstralen. Een goede ouder stelt limieten aan het computer en smartphone gebruik en zorgt voor consequenties wanneer deze limiten niet nageleefd worden. Natuurlijk wel binnen redelijke grenzen.
Ben jij eigenlijk wel een ouder van één of meerdere kinderen?

Even voor de duidelijkheid, mijn zoon is 12 jaar. Die breng ik allang niet meer aan zijn handje naar school. Net zo min als dat ik hem aan zijn handje naar huis haal. Zo ben ik er ook niet bij als hij met vrienden of vriendinnen afspreekt, pauze heeft maar zelfs lang niet altijd wanneer hij naar voetbal gaat.

Zoals hij zelf zegt; Pa, ik ben oud genoeg om het zelf te doen en godzijdank zijn er zo nog veel meer kinderen. Mijn zoon zit geen hele dagen achter zijn smartphone of tablet en toch presteert hij het om soms flink wat data er doorheen te jagen.

Dat heeft niets te maken met "geen autoriteit" uitstralen, dat is gewoonweg de ontwikkeling van een kind. Kinderen proberen grenzen op te zoeken en waar het even kan, te verleggen en overschrijden. Het is dan aan ouders om even duidelijk te laten zien en merken dat die grens wordt of is overschreden.

De consequenties voor het overschrijden zijn niet voor het kind, je weet het heel mooi te brengen maar het is jij als ouder die de rekening mag betalen. Persoonlijk ben ik dan dus ook voorstander voor een "harde" datalimiet maar met onbeperkt bellen en een aparte app (c.q. omgeving) waarbij het kind inzage heeft in zijn of haar eigen verbruik en wat resterend is. Op die manier heeft het namelijk complete inzage in het eigen gedrag en werk je aan bewustwording en verantwoordelijkheden.

Het abonnement van Tele2 sluit hierom dan dus totaal niet aan op wat echt iets voor kinderen is. Abonnementen als deze hebben we n.l. al geruime tijd, alleen ontbreekt daarin het woord "kind".
1GB is toch tot op een zekere manier gewoon een limiet aan het smartphonegebruik. En het gebruiken van harde limieten mag voor jou goed ouderschap lijken, maar er zijn ook prima argumenten ervoor om op andere manieren het gedrag van je kinderen te veranderen. Ik zou eerder zeggen dat harde limieten een achterhaald middel is om kinderen op te voeden.
1 GB per maand, via het netwerk van Tele2.
Onbeperkt via WiFi en er zijn vaak genoeg open A.P. in de buurt.
Was mijn gedachte ook in eerste instantie. 1 GB maar voor kinderen? Dat zijn pas de grootverbruikers!
Ja die kids kennen de limitaties niet, nou zitten ze vaak op WiFi maar als ze een eigen abonnement met data hebben gaat het natuurlijk al snel los, wifi bij een restaurant is toch vaak erg traag (want alle klanten zitten er op bijv). Dus gaan die wijsneuzen lekker op 4g zitten ;) zo zijn ze ook we weer. Ik zie dit meer als een melkkoe met verslavings factoren dan een leuke vorm voor kids ...

Onbeperkt bellen of een harde bel limiet plus altijd gratis de ouders kunnen bellen (en een blokkade op betaalde nummers als 0900 en 08x nummers) en een harde data limiet lijkt me veel beter! Dan ook met content filter op leeftijd en een vieze mannetjes filter voor social media dan mag het best wat kosten.

Wat ik me afvraag, vanaf welke leeftijd is het hebben van eenteefokn met abonnement tegenwoordig ‘normaal’? Ik zie vrienden en vriendinnetjes van mijn dochter al met zo een ding, maar vind het zelf wel erg vroeg om met 7/8 jaar al zo een ding te moeten hebben.

[Reactie gewijzigd door mjl op 15 oktober 2018 16:38]

Tsja, zonder limiet leren ze ook niks over limieten. Als kinderen een harde limiet hebben, dan leren ze die vanzelf kennen. Net als met zakgeld.
Als de bundel steeds na 1 dag op is, en ze de rest van de maand niks meer kunnen, gaan ze zich toch interesseren in hoe er meer profijt van te kunnen hebben.
Evengoed is 1GB wel weinig, maar als het nou eenmaal 1GB is, dan leren ze zich daar vanzelf wel mee te redden. Het hangt ws van je opvoedkundige opvattingen en budget af of je dat wat vindt.
iig zijn ze dus al bekend met stap 1: Wifi :)
Mijn kinderen zittten als wij in een restaurant zitten niet op telefoon of tablet. Ze eten met ons mee en we hebben als gezin een gezellige avond.
Of je maakt ze duidelijk (en stelt het toestel zo in) dat de verschillende apps die veel data gebruiken geen mobiele data mogen gebruiken.
Als ze dat willen gebruiken dan zorgen ze maar dat ze ergens op de WiFi of een hotspot zitten.
voor 18,50 euro heb ik nu een unlimited bellen en sms met 2TB bij Vodafone.
Waar kan ik dat abbo bij vodafone vinden 2tb voor 18,50 ?

enmige dat ik bij onbeperkt bellen sms kan vinden is red essential dan als ziggo klant 2 jaar abbo met 6gb aan data voor 21 euro
2 Terrabyte? Dat is wel veel hey..
Hoe heb je die 2TB voor elkaar gekregen?
Volgens mij is het € 7,- per maand voor 1gig en onbeperkt bellen maar drie nummers.

Dat is toch geen raar bedrag?
Nope, hangt er vanaf wat je onder kids laat vallen hè. Mijn kids 12/14 hebben een prepaid sim, zonder data. Kunnen ze alleen mee bellen. Op school en bijna overal waar ze komen is er WiFi. Onderweg hebben ze wat mij betreft geen data nodig.
Leuk alternatief maar dan kan je net zo goed naar een andere provider gaan zoals Simpel, voor €7,50 heb je 2 gb 100 minuten en 500 smsjes.
Of €10 en onbeperk bellen en SMSen in NL bij Lebara.

Ik denk dat vooral dat er meer restricties op zitten aantrekkelijk is voor ouders, zodat je kind niet non stop op zijn telefoon zit.
Op zich ook wel interessant voor de wat oudere "kinderen".
je bedoeld je ouders? :)
Zo op het eerste gezicht weinig vernieuwend. Tele2 had een slag kunnen maken door de kids abos standaard door een filter voor ongewenst internet gedrag te halen, in te stellen door de ouders. Daarmee hadden ze echt een gat in de markt aangeboord.
Ja, want hier op tweakers wordt censuur door aanbieders echt gewaardeerd

Nee, ik denk dat blokkeren en 'beschermen' een taak voor de ouders is.
Weghouden is geen veiligheid, uitleg en er over spreken daarentegen ...
Dus we kunnen ook niet praten over applicaties als net nanny etc?

beetje kort door de bocht. Als Tele2 echt vernieuwend had geweest hadden ze de ouders de mogelijkheid gegeven te blokkeren en beschermen. Dat was waar ik op doelde.

En ja, dat is niet noodzakelijk een stuk verbetering in de opvoeding, maar zou wel een hulpmiddel kunnen zijn.
Dus we kunnen ook niet praten over applicaties als net nanny etc?
Prima, maar dan vanuit de opvoeder, niet de provider

Ik bepaal zelf wel wat mijn kinderen wel en niet kunnen kijken.
[...]
Prima, maar dan vanuit de opvoeder, niet de provider
Ik bepaal zelf wel wat mijn kinderen wel en niet kunnen kijken.
Ik denk ook dat hij daarom de volgende zin gebruikte:
... een filter voor ongewenst internet gedrag te halen, in te stellen door de ouders.
Voor kinderen? Het klinkt ook ideaal voor mij! Ik gebruik een paar honderd MB per maand en bel vrijwel alleen mijn vrouw en mijn ouders.

Ik zie geen nummerbehoud op de pagina. Dat zijn telecomproviders verplicht om aan te bieden, toch?
Dan kan je ook een anno van simpel nemen 2,50 euro per maand (bij 2 jaar) voor 250mb en iets van 100 belminuten of zo.
Kan je volgens mij ook noodnummers instellen die je altijd kan bellen.
En ja, die doen ook aan nummerbehoud.
Grappig om te lezen; enkele weken/maanden geleden (half augustus) was ik voor mijn broertje op zoek naar een goedkoop abonnement. De pagina voor dit abonnement was toen al geïndexeerd binnen Google. Heb toen ook een abonnement aangevraagd via het formulier maar na een aantal dagen geen enkele bevestiging of reactie gekregen. Toen maar even de klantenservice gebeld; die vertelde dat dit abonnement niet bestond en vonden het raar dat deze pagina bestond _/-\o_

Wellicht had ik die primeur toen ter tijd kunnen verkopen aan een nieuwswebsite ;)
Ik kreeg een tijdje geleden een enquête van T-Mobile over een kids abonnement voor 15 euro per maand met onbeperkt internet en gratis bellen naar iets van 3 nummers. Of ik dat wat vind etc.

Dus wie weet ben ik hier alvast de primeur :) . Lijkt me dan wel aantrekkelijker dan dit.
Wat een rare actie van Tele2.

1 GB .... Dat maakt iemand van die leeftijd toch binnen no time op, als je alleen de instagran app gebruikt haal je dat per maand waarschijnlijk al.

Daarnaast als het echt zo een abonnement voor de kinderen is, raar dat de verbinding dan na 1GB word afgesloten en bv niet gewoon word verlaagd, zodat ouder-kind nog altijd via whatsapp en zo kunnen blijven communiceren .

Overigens heb je met een gewone prepaid kaartje bij Lebara voor 10 euro per maand al 500 bel minuten en 2GB per maand, dan zou ik dat nog eerder geven dan deze abbonement
Zelfs voor tien euro bij Lebara een sim only(maandelijks opzegbaar) met onbeperkt bellen en 5gb per maand :).

[Reactie gewijzigd door beezjeh op 15 oktober 2018 17:32]