Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Nintendo komt volgend jaar met nieuwe versie van Switch

Nintendo wil volgens bronnen van The Wall Street Journal volgend jaar een nieuwe versie van de Switch uitbrengen. Welke verbeteringen het nieuwe model krijgt is nog niet duidelijk, maar de Japanse fabrikant zou een beter scherm overwegen.

De krant baseert zich op leveranciers en andere bronnen die kennis hebben van de plannen van Nintendo. Die zeggen dat Nintendo nog aan het nadenken is over de vernieuwingen die de revisie van de Switch-console krijgt. Het verbeterde apparaat zou in de tweede helft van 2019 uit moeten komen, mogelijk al in de zomer.

Een optie die Nintendo overweegt is het plaatsen van een beter scherm. Wel blijft Nintendo vermoedelijk een lcd gebruiken, een overstap naar oled wordt niet verwacht. De nieuwe versie zou een dunner lcd kunnen krijgen met een hogere helderheid en een betere efficiŽntie.

Als Nintendo een nieuwe Switch-uitbrengt volgend jaar, gaat het vrijwel zeker om een model dat compatibel is met de huidige versie en veel eigenschappen deelt. Nintendo brengt geregeld relatief kleine updates uit van zijn handhelds. De console als platform heeft een looptijd van meerdere jaren.

Tussen de introductie van de Switch op 3 maart vorig jaar en 30 juni dit jaar heeft Nintendo 19,7 miljoen exemplaren van de console verkocht. Dat zijn goede cijfers, maar met een hardwarerevisie zou Nintendo de verkoop verder willen stuwen.

De huidige Nintendo Switch

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

04-10-2018 • 08:41

158 Linkedin Google+

Submitter: JackAvery

Reacties (158)

Wijzig sortering
Het is een beetje vroeg voor een nieuwe revisie.
Dit doen ze gewoon om de oude ‘hackable’ switch te vervangen.
Verdere anti-hack maatregelen kunnen inderdaad een invloed geweest zijn op deze timing, maar als de info van WSJ klopt, dan past de tweede helft van 2019 ook gewoon in het update-schema van vorige Nintendo-handhelds*. Op zich dus niet noodzakelijk vroeg. Wel benieuwd in welke richting het nieuwe model zal gaan: goedkoper model of hardware-update.


*Ter informatie:

Gameboy: 1989, Pocket: 1996, (Gameboy Light: 1998), Gameboy Color: 1998.
GBA: 2001, GBA SP: 2003, GBA Micro: 2005
DS: 2004, DS Lite: 2006, DSi: 2008, DSi XL: 2009
3DS: 2011, 3DS XL: 2012, 2DS: 2013**, N3DS(XL): 2014, N2DS XL: 2017

(Of de Switch als een handheld of een console beschouwd moet worden, laten we even in het midden).
Een updatecycle van 2 jaar voor een handheld is wel te begrijpen. Meestal zijn er toch dingen die beter kunnen na de eerste release, zoals een betere scherm, kleinere formaat, accuduur, enz.
Of de switch gezien kan worden als een handheld is inderdaad een vraag. Maar zelf vind ik niet dat de switch een update nodig heeft. Gaan ze de switch kleiner maken zonder dat het scherm en de accu kleiner wordt? Of gaan ze de joycons ook (nog) kleiner maken? Als ze het laatste echt gaan doen, dan zullen er heel veel mensen niet blij zijn denk ik.
Gezien accessoires compatibel moeten blijven, zou ik geen formaatswijzigingen verwachten.

Maar intern kan je best veel updaten. Een paar mogelijkheden:
- Dieshrink van Tegra X1 kan leiden tot meer batterijduur, lagere temperaturen, of een klein beetje meer power in handheld mode.
- overschakelen naar X2 heeft een gelijkaardig effect, maar kost mogelijk meer werk (Denver cores ipv de A53). Heeft wel potentieel voordeel van hogere geheugenbandbreedte, vrij belangrijk voor de Switch.
- een custom upgrade (een aangepaste Xavier met lager TDP? een nieuwe Tegra SoC?) is eventueel ook een optie.

Ik denk echter dat dit model eerder een kleine upgrade gaat zijn, vergelijkbaar met de slim modellen van andere consoles. Dit betekent niet dat een Switch revisie fysiek kleiner gaan zijn, maar vooral goedkoper om te produceren met eventueel een paar extra en/of geupgrade features. Het belangrijkste voor Nintendo is momenteel een grotere install base, denk ik dan.
Natuurlijk wordt dit een hardware-update, want ook dat klopt volgens het schema. Niet een significante aanpassing, maar net genoeg dat sommige games weer "het beste" tot uiting komen op het nieuwere systeem.
Alle nieuwe geproduceerde revisies hebben dit probleem al opgelost, want de bootrom code wordt er namelijk tijdens de productie ingestopt en read-only gemaakt.
Rom is toch altijd read-only?
Niet alles wat ROM in de naam heeft is read-only; EEPROM's kunnen bijvoorbeeld gewist worden en heeft een beperkte herschrijfbaarheid.
Maar hoe maak je die dan read-only? Volgens mij wordt er gewoon ROM gebruikt.
De blokken kunnen gewist worden. Na schrijven kunnen ze alleen gelezen worden, een aanpassing resulteert in eerst verwijderen, dan opnieuw schrijven.

Het is dus niet 1x schrijven en basta zoals dat met CD-R's was vroeger.
Niet alles wat ROM in de naam heeft is read-only; EEPROM's kunnen bijvoorbeeld gewist worden en heeft een beperkte herschrijfbaarheid.
ROM: Read only memory. Met zo redeneren is een CD ook geen ROM omdat de de data eraf kan krassen. Beetje flauw, niet?
En binnen een refesh-cyclus is RAM-geheugen zelfs ook ROM...

Boot "roms" van telefoons zijn eigenlijk een valse aanduiding. De fabrikanten willen graag dat het ROM is maar toch ook weer niet. Alleen voor de klant is het mooiste.

[Reactie gewijzigd door blorf op 4 oktober 2018 09:45]

Het is readonly in de zin dat je wat geschreven is niet meer kunt aanpassen. Je kunt het wel compleet verwijderen en opnieuw schrijven maar je kunt niet zo maar hier en daar wat dingen aanpassen.

EPROM en EEPROM zijn zijn gewoon readonly. Je kun er niet zoals bij RAM of andere opslag gewoon wat bitjes bij duwen of aanpassen.

En er waren ook herschrijfbare CD's maar die werden dan wel CD-RW en niet CD-ROM genoemd.
Het lijkt me logisch dat de aanduiding vanuit gebruikersperspectief van toepassing is.
CD's en CDRW's zitten er eigenlijk tussen in. Voor degene met systeempermissies om een CD te beschrijven is het RAM.
Ik had ooit ook ROM die RAM werd op het moment dat je een UV-lamp aanschaft.
Een softwarematig unlockable en overschrijfbare bootrom van een telefoon is schijn-rom. :+

[Reactie gewijzigd door blorf op 4 oktober 2018 10:12]

Het is op zich ROM omdat /system alleen tijdens updates wordt bijschreven. Ik vraag me af waarom Windows dit ook niet kan doen, zo zou je volledige herinstallaties kunnen voorkomen.
In gewoon gebruik wel, maar die dingen zijn bijna altijd te flashen voor bijv een nieuwe versie. ROM wat alleen nog te vervangen is door een ander chipje er op te solderen is buitengewoon onhandig en zie je ook weinig meer.
Ik bedoelde dus dat je het alleen maar 1x kan schrijven, tijdens productie. Het is na de eerste keer schrijven inderdaad read-only.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 4 oktober 2018 18:00]

Enkel is er voor velen geen reden om over te stappen op enkel een revisie.
Niet omdat ze buigen in de stand(voor de tv)?
Zijn hier n half jaar terug al genoeg video's over geweest, met geruchten dat 'r een nieuwe revisi zou komen.
buigen? hoe bedoel je? ik weet wel dat je snel krassen krijgt van dat dock. volgens mij is dat ooit onderzocht en lijkt er altijd genoeg ruimte tussen te zitten als ie in het dock zit, maar ze vergeten daar compleet de handeling van het erin stoppen of eruit halen. dat veroorzaakt vrijwel zeker krassen.

[Reactie gewijzigd door mjz2cool op 4 oktober 2018 09:15]

ook het scheuren van de behuizing na langere speel sessies.
dan komen er kleine cracks in het plastic door de hitte.

hoor ik ook vaker voorbij komen
Dit komt vooral voor als je vaak "docked" speelt ivm de warmte waardoor de behuizing gaat buigen. Ik speel 90% handheld en heb nog geen crack gevonden op mijn Switch. Na gebruik ook niet meteen in een case duwen.. dat is vragen om problemen.
Hoezo "na gebruik" in de reclame van de Switch zie je iemand al spelend thuiskomen, stopt hem in de dock en speelt verder :)

Dock is een stuk plastic, maak de opening een halve cm groter en het probleem bestaat niet meer.
Ik heb het over de Switch na gebruik meteen in een stoffen hoes stoppen. Gegarandeerd problemen. Je stopt je magnetron na gebruik ook niet in een slaapzak.
Je stopt je magnetron uberhaupt nooit in een slaapzak, dus dat is nogal een drogreden.
Veel mensen zijn pas gaan kijken na verloop van tijd. Maar zo komen ze vaak out of the box, al met een lichte kromming. Dit wordt vaak erger bij vervoer waar de Switch in een soft pouch zit. Het aluminium frame binnen in de Switch is vrij zacht maar gaat niet buigen doo rmiddel van hitte.
Al out of the box..
Weet nou niet of dat geruststellend moet wezen .. :P
Is het ook niet. Ik vind de Switch geweldig maar de bouwkwaliteit poep.

Van de week mijn touchscreen eraf gehaald omdat de rechter bovenhoek los begon te laten (veel voorkomend probleem bij docked play). Merkte hierbij op de inkeping voor de touchscreen digitzer kabel niet diep genoeg is en in combi met een te dunne lijmstrip kan de digitizer dus niet op zijn plek blijven wanneer de lijm zacht wordt dankzij de hitte. Gewoon een keiharde design flaw. Maarja kan er geen garantie voor claimen. Dit is overigens mijn derde Switch. De voorgaande varianten hadden de ook bekende scheurtjes rondom het schroefgat bij de powerknop.

Ik fix mijn Switch zelf wel maar kan niet wachten op een echte revisie.
Internet en realiteit is niet hetzelfde. (Terecht) geklaag zal veel meer vermeld worden dan de mensen zonder problemen. Persoonlijk heb ik mijn switch van dag 1 en er is nooit iets aan geweest.
Dat is maar 1 unit uit de miljoenen. Ik heb er 3 met problemen gehad. Zegt ook niks over de statistieken maar weerlegt wel het feit dat er niks mis mee zou kunnen zijn.
Ongetwijfeld zal dit meespelen ja... Echter kan ik mij ook voorstellen dat zij overwegen een efficiŽntere SoC en 1080p scherm plaatsen en de optie geven te kiezen uit bijvoorbeeld 32 en 128gb aan opslag.

Er zullen zat mensen zijn die overstag gaan voor een en een New Switch (om ff in de naamvoering van de 3DS te blijven) met een langere accuduur of feller/scherper beeld...
Denk niet dat ze hem new gaan noemen... Bij de 3DS zit er in de new versie ook echt significant andere hardware in (veel sneller, veel beter 3D systeem, extra pookje), voor de switch verwacht ik dat (nog) niet.
Van mij mogen ze wel eens kappen met die namen vooral de 3DS is een ware puin hoop geworden.

Switch 2 of Switch HD (en daarna Switch 2) zou beter zijn voor de markt.
Ik zie wel in dat er in de Switch als produkt nog genoeg rek zit.
die hoeven ze niet te vervangen, alle nieuw geproduceerde modellen hebben dat issue niet meer, daarvoor is geen nieuwe revisie nodig
waarschijnlijk inderdaad alleen de nieuwe chip, waardoor de hardware hack niet meer moelijk is.
Ik ben zelf eigenaar van een switch en kan een beter scherm eigenlijk alleen maar toejuigen.

320 nits is gewoon echt te weinig in de zon en ben er ook al een paar keer tegenaangelopen (vooral op vakantie) dat het scherm gewoon niet leesbaar was. Daarnaast kunnen de wifi chip/antenne ook verbeterd worden.

Het apparaat bevalt me verder super maar als de nieuwe revisie uitkomt met een beter scherm en eventueel betere wifi chip dan overweeg ik zeker om mijn huidige te verkopen en de nieuwe versie aan te schaffen.
Ik vermoed dat het hacken tegen gaan zeker een doel zal zijn of in ieder geval mee genomen zal worden in de update. Maar ik kan me voorstellen dat men met een beter scherm komt, ook kan ik me zo voorstellen dat er misschien iets aan vorm factor zal veranderen bijvoorbeeld.

Natuurlijk zal de binnen kant aangepast worden met net even andere (minder) chips om op die manier wat te besparen en wat minder hitte te produceren. Maar anders dan dat denk ik niet dat er veel zal veranderen, dat zou ook een beetje gek zijn omdat dan de hardware te verschillend zou zijn om te garanderen dat de games op de zelfde manier zullen werken op de oude en nieuwe systemen.
Niet veel vroeger dan de Slim of de S toch?
Stukje glas op t scherm mag wel van mij :-)
Plastic scherm met een tempered glass screen protector is IMO het beste van beide werelden voor een dergelijke console. Denk eraan dat deze ook door veel kinderen gebruikt wordt, die er ruwer mee omgaan dan jij en ik. Glas barst sneller, plastic krast sneller. Een plastic scherm dat niet kan barsten, met glas erover tegen het krassen van het plastic. Mocht het glas barsten, nieuw glasplaatje erop, blijft je console altijd in goede staat ;)

[Reactie gewijzigd door P1nGu1n op 4 oktober 2018 08:58]

Mij goed, maar dan mag de screen protector wel vanuit de fabriek geinstalleerd worden. Als er iets is waar ik een bloedhekel aan heb is het screen protectors plakken. Ik krijg die dingen nooit 100% stof vrij.
Protip: in de badkamer doen na het douchen. Dan heb je geen stof in de lucht. Heb nooit meer stof onder mijn protectors. En plak elk jaar toch een stuk of 10 :+
Ik maak schermen schoon met een microfiber doekje, van die dikkere zachte(action heeft ze ook bij de schoonmaakspullen) en niet die bagger die erbij geleverd wordt en dan gewoon op mijn bureau de glass screenprotector uitlijnen, met scotch tape aan de lange kant van het toestel vastzetten om hem op zijn plaatst te houden. Dan de protector terugklappen. scherm nog even checken op stofjes en indien nodig nog even met het doekje of zachtjes blazen. beschermfolie van de protector halen, nog een laatste scherm check en klap maar dicht.

De protector met het doekje goed op het toestel wrijven met een beetje druk(niet te hard), vooral de randen.

Zit perfect dan de glass protector.
Niks geen badkamer, stofjes eronder etc.
Dat werkt top. Probleem is dat er altijd stof in de lucht hangt. Dus tussen de tijd van het verwijderen van het beschermfolie (wat de protector statisch maakt, en dus stof aantrekt) en het vastzetten kan je de pech hebben dat er stof op de plakkant komt.

Vandaar de badkamertip
Een stukje stof zal je pas zien als je er echt ernaar gaat zoeken. Als de screenprotector erop zit komen er ook stofdeeltjes daar bovenop. En dan heb ik het nog niet over de vingerafdrukken en ander vuil wat op het scherm komt. Daarom vind ik het niet zo erg als er per ongeluk een stukje stof onder de screenprotector komt.
Een stofje onder een glazen protector zorgt ervoor dat er een luchtbel blijft..... Dus dat is zeker storend!
Dit vind ik wel een serieus goede tip!
Dit hoor ik ook heel vaak. Goede tip idd.
Nog beter, gewoon normaal omgaan met je telefoon. Heb mijn huidige phone (nexus 5) sinds begin 2014, en nog steeds geen kras op de telefoon, had wel meteen protectors bijgekocht, maar heb ze nooit geplakt (want je ziet het sowieso), en dus meer dan 4 jaar later nog steeds niet nodig gehad.
Ik heb vooral ook de indruk dat op het scherm van de switch het veel moeilijker is. Nu, mijn ervaring beperkt zich wel tot 1 iPad en 1 Switch. Met de iPad ging dat nagenoeg probleemloos. Met de Switch was dat gewoon 1 grote frustrerende ervaring dat ik de protector uiteindelijk in de vuilbak gekieperd heb.
Tip. Ik heb ook een geplakt maar dan na het douchen in de badkamer. De ruimte is dan vochtig en dwarrelt er weinig stof rond. Maak het scherm van je switch schoon en leg hem op de kop. Trek de beschermfolie van de protector af en plak hem (terwijl je de switch nog steeds op de kop houd) er op.

Zo kreeg ik hem er ook op met geen zichtbare stofdeeltjes.
Ik vind dit best een goeie tip! Niet eens zo over nagedacht. Ik deed het onder de afzuigkap. Heeft ook prima gewerkt. Al had ik wel een tweede protector voor de zekerheid.

Badkamer ga ik de volgende keer eens proberen!
Ik doe dit ook altijd zo. Niet na het douchen maar zet de douche gewoon heet aan. Ondersteboven houden heb ik dan niet geprobeerd - lijkt me wel moeilijk om dan recht te plakken !
Dan is hij niet meer compatible met de oude versie.
Een grote hardware update kan bijna niet omdat je dan spellen krijgen die op de 1 wel en op de oude niet meer draaien. Dan denkt iedereen wel 2x na voordat ze een Switch gaan kopen omdat je na een jaar blijkbaar al weer een nieuwe upgrade moet kopen.
Niet als Nintendo de eis stelt dat alle games op beide concoles moet kunnen draaien. Op de nieuwe kunnen dan de graphics verbeteren; hogere resolutie, betere textures, meer detail, etc.
Je zag dat al gebeuren met de PS4 en PS4 Pro. Resultaat is dat een game als bijvoorbeeld Monster Hunter World regelmatig sub-30 fps haalde op mijn PS4, wat gewoon niet lekker speelt. "Moeten kunnen draaien" is helaas niet gelijk aan "Gelijke speelervaring".
Maar achteraf support toevoegen aan de huidige switch games? Kunnen ze best proberen, maar Nintendo zit niet in de positie om dit bij uitgevers af te dwingen.
Als ik naar de DSi of de new 3DS kijk, valt dat wel mee. Ontwikkelaars willen een zo groot mogelijke afzetmarkt, dus zorgen ze er wel voor dat hun spellen op de originele switch werken. Het aantal spellen dat wel op een revisie is te spelen, maar niet op de originele uitvoering is op 1 hand te tellen.
Ligt eraan hoe er geprogrammeert is. Vroeger werd er letterlijk frames op clocksnelheid geprogrammeerd wat betekende dat als de clocksnelheid omhoog ging het spel ook sneller liep en de timing van animaties door de war raakte

Gelukkig zijn ze hier (in de meeste gevallen) al lang van af gestapt.
Dat zou de kosten van de handheld te ver omhoog brengen denk ik :p
Ze zouden al kunnen beginnen met de huidige tegra niet zo achterlijk laag te klokken, nvidia's reference designs draaien de GPU op 1 GHz, nintendo respectievelijk 768/300 mhz in docked/handheld mode.
Dat is natuurlijk een afweging. Op lagere clocks word hij veel minder warm en verbruikt hij (vooral in handheld mode) veel minder energie.

En ik ben persoonlijk onder de indruk wat ze uit het ding weten te persen. Vooral in handheld mode.
Nee, maar 720P op 60fps wel. Je kunt natuurlijk meteen het slechtste scenario tevoorschijn toveren, maar de meeste games doen het gewoon goed en zien er ook goed uit in handheld mode.
Los van het kostenplaatje (revisies zijn vaker 'light' of 'slim' versies die goedkoper kunnen worden geproduceerd), gaat Nintendo dit soort upgrades niet doen. Zoals @SunnieNL al aangeeft, gaan ze dit risico niet nemen, want de compatibiliteit met de oude Switch is dan zoek (hoewel er misschien softwarematig wel backwards compatibility kan zijn, maar de 'oude' Switch zou niet zonder meer de nieuwe Switch-games kunnen spelen die dan geoptimaliseerd zouden zijn voor de 'nieuwe' Switch). Mensen zullen zich dan wel achter de oren gaan krabben; hebben ze net een Switch van 0 tot 2 jaar oud, kunnen ze er al weer de nieuwste spellen niet meer op spelen.

En los dŠŠrvan, Nintendo brengt vaker revisies uit van hun consoles en handhelds (3DS, New 3DS, 3DS XL, 2DS, 2DS XL, etc.) die allemaal compatible zijn met de software die tot dan toe al beschikbaar was, maar ook nieuwere spellen die gewoon op de 'oude' werken. Hardwarematig geen grote aanpassingen, behalve design, button-layout, schermomvang, etc. Ik verwacht bij de Switch niet anders.

[Reactie gewijzigd door Frituurman op 4 oktober 2018 09:17]

Ik hoop op 1080p scherm en zelfde prestaties in handheld mode als gedockt. Lijkt me best haalbaar wat compatibiliteit betreft. Scherm kan ook best wat groter als men dunnere bezels gebruikt.
ja dat zou een goede upgrade zijn en je blijft compatibel met de oude switch die het gewoon op 720p blijft doen
Dit dacht ik ook gelijk. Het zou voor de hand liggen om het grafische verschil tussen docked en handheld weg te halen bij een upgrade van de hardware. Ik denk dat ik ook niet de enige ben die 80% in handheld modus speelt.
ik zou veel meer in handheld spelen als die mini controllertjes wat fijner zouden zijn. ik vind die kleine mushrooms heel vervelend spelen. wat betreft de controllers speel ik 80% op de tv. sinds ik de pro controller heb, speel ik alleen met die kleine dingetjes als andere mee doen om een handicap te creŽren
zit er verschil tussen handheld en docked qua prestaties? hoezo dat dan? heb mijn switch nooit echt gebruikt in het dock.
Het handheld scherm is slechts 720p, terwijl er docked een 1080p output voorzien is. Niet alle games draaien effectief op 720p/1080p, maar er is wel degelijk een resolutie verschil tussen handheld en docked.
ja zo, maar dat valt niet echt onder prestaties, meer onder specs. ze mogen sowieso wel de prestaties verbeteren, ik heb skyrim even gespeeld, en gelijk bij de eerste draak die je moet aanvallen crashed de game.
Dat valt dan weer onder software-gerelateerde bugs ;). 1080p on the go 60fps zou een knappe prestatie zijn voor games als Skyrim. Kan me ook voorstellen dat ze on the go voor 30fps kiezen en aan de adapter voor 60fps (of USB-C Batterypack).
1080p 60fps hoeft ook niet voor skyrim, maar ik had wel het idee dat de switch er moeite mee had.
Als het met zo'n grote open wereld als Skyrim kan dan kan het ook met een hoop andere games ;). Wanneer Nintendo met een switch komt die net als oudere handhelds op zn minst 5 of 6 uur haalt ben ik denk ik over gehaald. De huidige 2,5-3uur vind ik te weinig.
Dat valt meer onder de engine van TES en niet onder de console. Op de pc gebeuren ook de meest vage dingen.
Ja, docked is de clockspeed 768 MHz, in handheld mode slechts 307 MHz. Dat is natuurlijk om er voor te zorgen dat de accu niet al na een uur spelen leeg is.
maar haalt ie die 768 ook gewoon aan de lader?
Daar lijkt het niet op nee (volgens wat ik er over gelezen heb dan, als iemand meer weet hoor ik het graag). Andersom kan het in ieder geval wel, dus dat ontwikkelaars m docked ook op 307 MHz laten draaien.
Dan moeten ze er ook een flink grotere accu in zetten, anders is ie na een uur spelen al leeg. Lijkt me niet dat ze dit zullen doen dus.
In combinatie met een efficiŽntere chip misschien?
Dat zou waarschijnlijk de prijs flink opkrikken en de compatibiliteit niet ten goede komen, oude switches zouden nieuwere games bijvoorbeeld niet meer kunnen spelen.
Ik vind de Switch niet eens echt te wensen overlaten qua performance.

Mijn primaire klachten:

- Nieuwe dock te duur, 3rd party docks onbetrouwbaar
- JoyConns onbetrouwbaar (ik heb er 4 en iedere gemiddelde speelsessie vallen er random tenminste 2 uit, continue)
Het probleem met de joycons was al een tijd terug opgelost, en kan je via support van Nintendo onder garantie laten fixen. Dit was eerder ook van toepassing op de Dock. Als jij kan aantonen dat deze krassen e.d. veroorzaakt werd die onder garantie vervangen. 3rd party docks.. tja.

Beide klachten zijn trouwens geen performance issues, maar fabrieksfouten.

Ik heb de switch sinds april vorig jaar en heb een tijdje het probleem gehad met de linker joycon. Deze is na een software update voor de controllers zelf opgelost. Misschien dat je daar nog naar kan kijken. Verder heb ik nooit het idee gehad dat het nodig was mijn dock te vervangen.
Nieuwere Tegra misschien?
waarschijnlijk met een nieuwe gpu om custom software tegen te gaan.
Zolang ze naar de huidige gebruikers luisteren en gebaseerd hierop verbeteringen maken, prima! Geen problemen mee hoor, dat ze verbeteringen maken zodat de nieuwe eigenaren een nieuwe versie hebben die langer meegaat. Ik heb een Switch sinds deze is uitgekomen, en hier wordt nog veel op gespeeld. Als het maar niet een geval van 'New Nintendo Switch' wordt waar exclusieve spellen voor worden gemaakt, maar dat lijkt me echt niet.

Wat ik in ieder geval verwacht van de wijzigingen:
  • Een (hardware-matige) oplossing voor de hack
  • De ingang van de lader aan de bovenkant
  • Een beter scherm
  • Verbetering van het docken van de Swtich, zodat deze niet beschadigd wordt.
  • Verbetering van hoe de controllers op het systeem worden aangesloten
de ingang voor de lader komt niet aan de bovenkant denk ik, dan moet ie ondersteboven in het dock. er is dacht ik ook al een hardwarematige oplossing voor de hack, bij nieuwe switch consoles. bij het scherm vond ik vooral dat die vrij stroef is, scrollen met het touchscreen was niet bepaald fijn. het docken mag inderdaad ook wel verbeterd worden. ik heb het dock bijna nooit gebruikt omdat ik bang was voor krassen. aansluiten van de controllers zie ik niet echt problemen, wel zijn ze niet erg ergonomisch.
Ingang van de lader aan de bovenkant? Moet ie voortaan ondersteboven in het dock dan? Of een extra laadpoort? Ik zou zeggen, draadloos laden dan... "gewoon" Qi ondersteunen.

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 4 oktober 2018 09:25]

Tja, dan heb ik echt liever dat je de console ondersteboven in de docking station plaatst, want daar merk je niets van.

Denk er ook aan dat je de Switch ook niet met de standaard op de tafel kunt zetten om met meerdere spelers te spelen, en tegelijkertijd laden. (Niet dat ik dit ooit doe, maar laten we in ieder geval enig zijn over dat de laadpoort erg onhandig geplaatst is en verbeterd kan worden :) )
De laadpoort in combi met de "kickstand" is duidelijk een afterthough bij het ontwerp.

Op een perfect vlakke tafel krijg je m nog wel neergezet, maar dan moet niemand de tafel meer aanraken.
Laadpoort op de onderkant is logisch voor het dock, maar inderdaad minder handig voor handheld en ronduit waardeloos voor op een tafel.

Op vakantie was de switch mee en hebben we met 2 personen Mario kart kunnen spelen. Dat ging prima, al was kleine schermpje we wennen. Met 4 personen zie ik dat niet gebeuren nee.
Waarom steken ze de oplaad poort niet aan de achterkant van de switch. Is dat probleem ook opgelost zou je alleen een ander dock moeten hebben dan.
Ik heb nergens last van hoe die Joy-Cons op het systeem worden aangesloten. Heeft het altijd perfect gedaan en doet dat nog steeds. En die laadpoort aan de bovenkant wordt inderdaad lastig docken.

[Reactie gewijzigd door n-evo op 4 oktober 2018 09:49]

Pogopin dock connectie en poort aan de bovenkant
De huidige optie werkt ook en heb je ook geen twee typen poorten nodig. Ik heb in ieder geval geen probleem met die USB-C-connector aan de onderkant.
normaal gesproken ik ook niet maar als ik hem op Table top mode heb staan kan ik hem niet opladen...
Met de huidige gammele kickstand denk ik niet dat die Switch overeind blijft staan met het extra gewicht van zo'n USB-C-kabel die er aan de bovenklant uitsteekt. Daar moet dan eerst iets aan gebeuren. :)
Graag 3DS cartridge slot.
Bovendien, hoe wil je upper/lower screen emuleren op de Switch?
90 graden omdraaien ? Of het ergonomisch is, dat is een 2e.
Eraf halen en los gebruiken?
Nou nee. Gewoon Joycons lekker laten zitten waar ze zitten, de dock Qi-compatible maken en dan desnoods een USB-C poort bovenop voor een losse kabel. Maar die trekt door het gewicht de Switch ook omver op een tafel, dus als het om de tabletop-mode te doen is.. gewoon gťťn oplaadkabel dan maar.
Dat gaat nooit gebeuren, nintendo wil graag de 3ds lijn apart houden van de switch lijn. Daarnaast zijn er al wat 3de games opnieuw uitgebracht voor op de switch.
Dat het niet gaat gebeuren, is al duidelijk. Maar ik wil het graag.
Ah oke :p, sorry dan heb ik je comment in de verkeerde context gelezen.
Wellicht eentje waarbij je hem niet zo snel beschadigd wanneer je hem in / uit de dock haalt? :+
Dat issue is er alleen geweest in het begin, al heb ik er nooit last van gehad met mijn Switch die ik heb vanaf dag 1. Al heb ik wel (voor de zekerheid) een screenprotector erop zitten, maar ook die heeft geen krassen

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 4 oktober 2018 09:13]

Dus vanaf dan, kan iedereen lekker aan de homebrew op ze oude switch ;)
Inderdaad. De enige reden voor nieuwe revisie is om te zorgen dat de homebrew niet meer nodig is. Met wat kleine features laat men het oude model al snel links liggen
"Met wat kleine features laat men het oude model al snel links liggen"

niet als er gratis games op te spelen zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True