Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Samsung onthult slimme speaker Galaxy Home met Bixby-assistent

Samsung heeft tijdens het Unpacked-evenement waar het de Note 9 aankondigde, de Galaxy Home laten zien. Met de relatief grote slimme speaker, wil het bedrijf goede audiokwaliteit combineren met zijn Bixby-assistent.

De Galaxy Home rust op drie pootjes en is ongeveer anderhalf keer zo groot als Apples Homepod. De slimme speaker van Samsung bevat zes ingebouwde speakers en een subwoofer. De audio-ontvangst verloopt via acht microfoons.

Voor de surroundweergave maakt Samsung gebruik van technieken ontwikkeld door het in 2016 overgenomen Harman, moederbedrijf van onder andere JBL en AKG. Ook de Soundsteer-functie komt van dit bedrijf. Met het commando "Hi Bixby, Soundsteer", kan de gebruiker er voor zorgen dat de Galaxy Home de audioweergave naar de kant van de luisteraar dirigeert. Daarnaast is de speaker compatibel met Samsungs smarthomeplatform SmartThings en met Spotify.

Voor de stembediening en de afhandeling van vragen en commando's is Samsungs eigen Bixby-assistent aanwezig. Met deze spraakassistent lijkt Samsung nog een grote achterstand te hebben op met name Google en Amazon, zowel wat betreft het aantal gebruikers als de hoeveelheid functies.

Meer details gaf Samsung niet tijdens de presentatie. In november volgt meer informatie tijdens de Samsung Developer Conference.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

09-08-2018 • 18:55

55 Linkedin Google+

Reacties (55)

Wijzig sortering
Wordt tijd dat Samsung zijn systeem Transparant maakt voor welke voice assistent dan ook. Heb bixbi op mijn note 8 en de knop uit gezet. Wat een draak van een systeem. Zonde van de knop en deze is niet anders inzet baar. Heb een Samsung book met W10 erop en Cortana gebruik ik niet ivm geen nl versie. Tot nu geen fan van spraak op mijn machines, misschien ooit, maar dan moet er eerst serieus verbetering komen en vooral een NL versie.
Kijk eens naar https://play.google.com/s...id=com.jamworks.bxactions
Daarmee kun je andere functies geven aan die nutteloze bixby knop
offtopic:
Die app wil wel heel gekke rechten hebben voor een remap van een knop. Het scherm lezen, als je keystrokes zien. Misschien is het alleen voor de knop maar hij ziet dus ook wat je op bank apps intypt.
Wellicht goed voor mensen om even bij stil te staan voordat ze dit gebruiken.


Bixby is niet alleen een op dit moment beperkte assistent, het gebruikt ook heel veel power van je telefoon. Ik heb een S8 en de batterij ging5 maanden geleden 15% langer mee als de assistent uit is. Wellicht is dat nu beter maar ik heb liever een langere batterij dan een luistervink die me nauwelijks wat oplevert.
Google is zijn NL ondersteuning aan het uitrollen as we speak. :)
Wat een vage presentatie. Projectie zag er wel indrukwekkend (al vraag ik mij af hoe goed het vanuit een andere hoek te zien was) uit maar het eindproduct is dan wel een flinke afknapper. Het publiek had het zelfde volgens mij. Ik denk dat je de populariteit van je product wel kunt raden als je meerdere keren moet aangeven dat men mag klappen.

Echt mooi is het niet en afgezien van de audio features zie ik ook niet echt de toegevoegde waarde. Ik heb ook niet het idee dat Bixby echt populair is vergeleken met de concurrentie en het redelijk gepusht word.

[Reactie gewijzigd door LOTG op 9 augustus 2018 19:15]

Inderdaad wat aan de vage kant, mager en niet onderscheidend.

Je moet goed luisteren om de onderscheidende factoren te onderscheiden en dan is het nog steeds maar de vraag of het waar is wat ze zeggen. De integratie met consumenten producten/appliances zou een onderscheidende factor kunnen worden, maar helaas worden daar geen details over gegeven.

Samsung heeft een unique positie ten opzichte van Amazon, Google en Apple. Helaas kiezen ze voor een hub+speaker en/of smartphone (net zoals alle andere al hebben) in plaats van integratie met bestaande apparaten zoals TV, speaker set of koelkast.
Maar ok, misschien is dit slechts de eerste stap.

Het enige wat ze echt laten ziet in een "follow the music" feature. Het ziet er goed uit, maar het is slechts marginaal beter dan Chromecast of Sonos.

Als dit de richting is denk ik niet dat ze echt voet aan grond zullen krijgen in de Europese smart home markt. In Azië zal dit waarschijnlijk wel lukken omdat ze daar groter zijn dan hier.
Ziet er zeer mooi uit.
Als de bovenkant met een mooi soortje hout bekleed zou worden is het helemaal perfect.
Waarom niet gewoon een spreker die vloeiend Engels spreekt? Dit is toch amper te verstaan?
Introducing the samsung kettle
Dat ding lijkt op een bijzettafel 😂 vraag me af wat de prijs is, lijkt me niet dat het kan concurreren met Google home
Ik dacht direct aan een krukje van de IKEA (weet niet of hij echt bestaat)
Ontwerp zou inderdaad zo uit een IKEA folder getrokken kunnen zijn
En waarom denk je dat? Kun je dat onderbouwen.

Wellicht is hij veel beter dan Google Assistant? Zou afwachten voordat je met dit soort reacties komt.
"lijkt me niet", Google weet meer van je en heeft meer tijd gehad om een stabiel platform uit te brengen, daarom lijkt het me logisch dat Bixby het moeilijk gaat hebben met concurrentie
Je hebt een verkeerde of beperkte perceptie van het doel van een client.

Kijk de video's hieronder hoe Bixby op de gebieden waarvoor Samsung het heeft bedoeld gewoon nu al beter is dan welke andere AI Asisstent.

Siri vs Bixby vs Google
https://www.youtube.com/watch?v=VLDBjEjVkGU
conclusie op 7minuut 40

Siri vs Bixby (Appleinsider.com)
https://www.youtube.com/watch?v=PVX0MWTCtU4
conclusie van ook 7 minuut 40

Ieder bedrijf of iedere programmeur kan zijn applicatie Bixby complient maken.

Elke Samsung App is Bixby enabled. Daarnaast ook steeds meer niet- Samsung apps als:
WhatsApp, Facebook, Facebook Messenger, YouTube, Instagram, Twitter, Tumblr, Gmail, Google Play Store
Google Play Music, Google Maps, Google Play Music, News Today, Uber, Pandora, Yelp, LinkedIn, Weather Channel, CNN en Foursquare
Dit is een lijst van 1 jaar geleden.

Daarbij is Bixby context aware wat de andere assistenten niet of in ieder geval veel minder hebben.
Hoeveel apps zijn er op Android en IOS die je met Google Assistant of Siri kunt besturen. En dan ook nog vanuit elk punt IN de app, dus ongeacht waar je op dat moment zit in de app. Bixby weet dat exact. De andere assistenten kunnen dat niet of nauwelijks.

Hier een artikel over wat Bixby meer is dan bv Siri, Alexa en Google Assistant
https://www.forbes.com/si...rst-systems/#28494ca545f3

Wellicht wat veel info, maar ik merk iedere keer weer dat de meeste mensen geen enkel idee hebben van wat Bixby is en kan maar wel een heel uitgesproken mening hebben.

[Reactie gewijzigd door EppelFlepper op 10 augustus 2018 13:26]

Dapper maar kansloos denk ik. De achterstand op Amazon en Google is niet in te halen. Zelfs Apple heeft er moeite mee om deze giganten (met name Google) bij te houden op dit vlak.
Het probleem wat Samsung en Apple hebben is dat ze die assistent er bij doen terwijl de infrastructuur niet hun business is. Google, Amazon en Microsoft hebben eigenlijk een bijna gratis assistent door de cognitive services die ze aanbieden en ontwikkelen. Samsung en Apple moeten dit speciaal voor de assistent ontwikkelen en lopen hierdoor gigantisch achter gezien ze er minder een business case voor hebben. Ik begrijp vooral van Samsung niet wat ze precies met bixby willen.
Samsung wil eigenlijk de Google of Apple zijn, Samsung wil een platform zijn maar kunnen dat niet omdat ze geen Mobiel OS hebben. Wel nobel, omdat je toch vaak merkt dat ze achter Google en Apple “aanhobbelen”. (Niet negatief bedoelt).
Ik zie ze nog wel over stappen op tizen, de concurrentie is al ver genoeg gesloopt om van android af te stappen. Wellicht dat google de bui ook al ziet hangen en daarom een deel van htc heeft overgenomen.
Toch heeft een Galaxy telefoon als een van de weinige, zoniet als enige iets waarmee ze zichzelf echt kunnen onderscheiden. Namelijk Dex, ik wil niet meer zonder. Ook maken ze bijzonder goede hardware voor de prijs als je een half jaar wacht met kopen na de release. Allemaal dingen waar Apple en Google iets van kunnen leren. Ook deze speaker zal van goede kwaliteit zijn en misschien brengt hij straks Echo en Home wel samen. Dat zou wederom een voordeel zijn.
Mkbhd heeft al naar de speaker gekeken: https://youtu.be/rsJlT53jU_4
Samsung heeft schrik dat dit de next best thing zal worden en wilt hierin op z'n minst meespelen. Het is best denkbaar dat over 5 jaar iedereen een persoonlijke assistent in huis heeft en vreselijk veel privé gegevens aan zal toevertrouwen (afspraken regelen, hotel boeken, producten kopen, smart home beheren,...).
Het is best leuk om te zien dat Google en Amazon de "bijna gratis" tactiek nemen waarbij hun smart speakers best wel goedkoop zijn (Chromecast, Amazon Echo, Google Home Mini,... zijn met ¤50 max niet duur te noemen) om zo gigantisch veel marktaandeel te vergaren (en ook hun AI een pak bij te laten leren).

Google en Amazon hebben hier serieus wat motivatie in om zo snel mogelijk die markt in te nemen. Beide leven van reclame of zijn gewoonweg de winkel zelf. Eenmaal je marktleider bent dan ben je de komende jaren zeer safe. Iedereen dat zegt "Boek eens een hotel" of "bestel een fles shampoo" zal dan via Google of Amazon lopen. Dat is DE reden waarom zij het doen en zou ontzettend stom zijn hier niet op in te spelen.
Waarom Samsung of Apple het doen is mij eigenlijk wat vreemd, zij hebben nu de motivatie er niet voor (lees hun huidig marktaandeel hangt er niet vanaf of ze die markt nu hebben of niet).

Microsoft lijkt echter opnieuw wat te verliezen in deze strijd. Als ze met Bing het wat beter willen aanpakken als met hun smartphone OS verhaal dan moeten ze toch een tandje bijsteken.
Amazon lijkt in Amerika het grootste marktaandeel te hebben, maar Google lijkt met zijn prijzen politiek zeer snel bij te benen. In Europa (waar de Amazon gekte minder is) lijkt het gevecht nog te moeten beginnen.
Microsoft heeft welgeteld 1 speaker waar nog nooit iemand van heeft gehoord. Cortanana is niet voor consumenten, maar gaan het zakelijk inzetten, zoals in Office.
Het gaat niet alleen om extra inkomsten via de hotelboekingen en persoonlijke data, maar ook simpelweg om ecosystemen.

Zoals je zelf zegt is het mogelijk dat een hoop mensen dit over een paar jaar als gemeengoed zien, net als de smart home, waar tegenwoordig zelfs Ikea op inspeelt (en het zou met niet verbazen als Ikea over een paar jaar met een smart speaker komt, al zal het vast niet op hun eigen assistent draaien).

Apple is er al grotendeels, en Samsung probeert hard aan de weg te timmeren.
Als een groot deel van je spullen in een bepaald ecosysteem zit ben je eerder geneigd om ook andere spullen voor dat ecosysteem te kopen. Als je een iPhone hebt koop je eerder een iWatch dan een Samsung Gear.

En dingen als Smart Speakers en Home Hubs zijn ook een beetje noodzakelijke kwaden om een volledig assortiment te hebben. De kapstokken om de andere dingen aan op te hangen.

De referral-inkomsten en big data zijn gewoon een grote plus, maar volgens mij niet de hoofdreden (in tegenstelling tot bijv Google).
Wat een onzin. De speakers van Google, Amazon en Microsoft zijn producten die helemaal niet af zijn. Wat heb je aan een praatpaal in huis? Nee dan liever de HomePod die heeft een doel als vervanger van je stereo. Alle spelers lopen hier gewoon op achter omdat ze geen succesvolle streamingsdienst bezitten zoals Apple Music.

Wat Samsung met Bixby wil? Onafhankelijkheid van Google natuurlijk. Samsung will Apple worden maar als het daar in wil slagen zal het Google moeten dumpen. Samsung kan zich niet meer definiëren van de andere Android spelers. Het zal dus moeten komen met een eigen OS, eigen AI, ...
Wat een onzin. De speakers van Google, Amazon en Microsoft zijn producten die helemaal niet af zijn. Wat heb je aan een praatpaal in huis? Nee dan liever de HomePod die heeft een doel als vervanger van je stereo. Alle spelers lopen hier gewoon op achter omdat ze geen succesvolle streamingsdienst bezitten zoals Apple Music.
Wait, what. Deze snap ik niet zo goed eigenlijk. In de VS zijn de Google Home en de Amazon Echo waanzinnig populair. Er wordt enorm veel verkocht via de Echo en als je daar de Best Buy binnenwandelt dan bestaat bijna een kwart van de winkel uit smart home producten die je kan linken aan die slimme speakers. Ze hebben de volledige home-automation markt opengegooid en zijn hetzelfde aan het doen met de retailmarkt want iedereen bestelt gewoon lekker via zijn Amazon Echo.

Ik heb thuis beiden staan en het werkt echt fantastisch. De integratie met Spotify, etc. is geen enkel probleem. Ik snap dan ook niet hoe de anderen achter lopen omdat ze zelf geen succesvolle streamingdienst hebben. Hier sla je volgens mij echt de bal mis.

Deze speakers zijn hier (nog) niet te koop maar eens ze er zijn mogen de bol.com's van deze wereld zorgen dat ze onmiddellijk een Alexa of Google Home skill hebben ontwikkeld want anders worden ze gewoon omver geblazen door het geweld uit Silicon Valley.
Wij geven beiden een andere invulling aan wat een slimme speaker moet zijn. Ik zie een slimme speaker als een slimme stereo en ik denk dat daar de toekomst ligt voor slimme speakers. En daar heeft Apple dus een heel grote voorsprong. Wat verdient Amazon en Google aan Spotify? Niets!

Spotify zelf is niet winstgevend dat wil zeggen dat Spotify een andere inkomstenbron moet aanboren. Het kan zich bijvoorbeeld op hardware toeleggen. Speakers en koptelefoons bijvoorbeeld. Logische stap zou dan zijn om de app Spotify hardware only te maken. Spotify kan. ooit ooit ten onder gaan als er geen winst in het vooruitzicht is. Pure speculatie natuurlijk. Maar het maakt dat de andere spelers geen vat hebben op die content.

Kan ook goed zijn dat het praatpaal model wint over slimme stereo's. Maar ik bezie het praatpaal model als een gadget. Muziek geeft net die toegevoegde waarde die de massa overstag kan laten gaan.
Schijnbaar alleen een gevoel dus.
Na het lezen van de bijdrage van EppelFlepper ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig.
Heb jij dat stukje wat hij een paar uur eerder dan jij schreef gelezen?
Je probeert het maar weer eens onder een nieuwe accountnaam? We hebben je gemist in het nieuwsitem over Samsung wat zwaar marktaandeel verliest op de smartphonemarkt.
Wat een typisch figuur is Tim Sweeney, beetje nerdy, grappig te zien dat hij een media training heeft gedaan en daardoor stuk vermakelijker als de presentator (geen idee wie het is).

[Reactie gewijzigd door Bender op 9 augustus 2018 19:49]

Jammer dat het gesloten is voor andere applicaties (Siri - Google Ass.)
Dan ga ik nog maar even wachten met Samsung Smart Things aan te schaffen. Kans is aanwezig dat die straks wat minder ondersteuning krijgen richting Google home als ze bixbi willen pushen.

En aangezien ik geen Samsung telefoon meer wil heb ik ook niks te maken heb met bixbi verder.

Concurrentie is welkom, nu maar hopen dat je geen versnippering krijgt en dat alles cross-platform blijft/gaat werken.

Hopen dat xiaomi zich meer gaat richten op Europa met hun Mi Home/aqara producten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True