Omzet van HTC blijft sterk dalen

HTC heeft in het afgelopen kwartaal een omzet van 6,8 miljard Taiwanese dollar behaald, omgerekend is dat ongeveer 191 miljoen euro. Daarmee is de omzet ruimschoots gehalveerd ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder.

In het tweede kwartaal van vorig jaar behaalde HTC nog een omzet van 16,1 miljard Taiwanese dollar. De enorme omzetdaling werd begin dit jaar al ingezet, toen HTC zijn cijfers over het eerste kwartaal presenteerde. De kelderende omzet wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de instortende smartphoneverkopen van het merk, al maakt de fabrikant geen cijfers over leveringen bekend. Ook geeft de fabrikant geen toelichting op de cijfers.

Uit de kwartaalcijfers over de afgelopen drie maanden blijkt dat HTC een operationeel verlies van 3,4 miljard Taiwanese dollar heeft opgelopen. Het nettoverlies kwam uit op 2,1 miljard Taiwanese dollar, omgerekend ruim 59 miljoen euro.

HTC heeft al jaren te maken met dalende inkomsten door tegenvallende smartphoneverkopen. Sinds de deal tussen Google en HTC, waarbij Google een groot deel van het HTC-personeel heeft overgenomen, zijn de cijfers nog slechter geworden. Begin juli maakte HTC bekend 1500 van zijn ongeveer resterende 6500 medewerkers te moeten ontslaan.

HTC U12+ teardown

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

08-08-2018 • 15:49

78

Reacties (78)

78
78
63
1
0
8
Wijzig sortering
Vind ik niet gek met telefoons van 700+euro en slechte software support.Tegenwoordig kun je een telefoon kopen van 200-400euro waar je meer dan zat aan heb
Niet het echte problem. Het echte probleem is dat HTC premium prijzen vraagt zonder een premium product te leveren. De laatste jaren is er bij elke flagship release wel minstens een probleem (bij de M7 de camera, bij de m8 de batterij, bij die erna kwam de prijs, toen die knijptelefoon die niet uit de verf kwam, etc). Daarnaast help de marketing ook niet echt mee, doordat het flagship product elk jaar van naam verandert (we noemen em HTC One! De nummer 1 telefoon! Jaar erop….uhhh...One M8 en de vorige hernoemen we One M7.). Bij Samsung, Apple, etc is dat wat consistenter en dus herkenbaarder.

[Reactie gewijzigd door pepsiblik op 24 juli 2024 06:49]

De One M9 werd volgens mij te warm door de soc, waardoor deze lager geklokt moest worden.

Ik gebruik hier nog de One M8 en ik kan me niet heel goed vinden in het accu probleem, maar dat zou ook iets persoonlijks kunnen zijn.
Eigenlijk zouden Sony, HTC en LG geld moeten claimen bij Qualcomm voor het aanleveren van slechte soc sd808 en sd810. Doordat deze chips slecht presteerden, profiteerde Samsung hiervan optimaal
Ik heb een Xiaomi Mi 4c, al 2,5 jaar in gebruik. Daar zit een SD 808 in. Bij het opladen en intensief gebruik wordt hij warm, bijna heet in de hoek van de SoC. Echter blijft hij gewoon werken, en heb ik nog steeds erg veel plezier van deze (toen) 200 EUR smartphone.

De SoC kan dus wel goed geïmplementeerd zijn, maar dat ligt toch echt aan de fabrikant.
Klopt, de m8 had die matige camera.
Een ander probleem is dat ze een kleine speler op de markt zijn geworden, terwijl leveranciers veel liever deals sluiten met grote partijen. Ze moeten daardoor genoegen nemen met hardware van mindere kwaliteit (zie de schermen van de recente modellen) of de hoofdprijs betalen. HTC gaat hier in ieder geval nooit meer uitkomen.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 24 juli 2024 06:49]

Niet helemaal mee eens. Je ziet dar ook nieuwe kleine spelers opkomen die ondanks een klein volume, wel winst maken en groeien. Denk aan het nieuwe Nokia en in iets mindere mate OnePlus (die hebben volume doordat ze deel zijn van een groter concern). Maar dan moet je bereid zijn dingen op te geven. En da's niet makkelijk. Ik wens ze success in de VR wereld.
Precies dit ja: HTC gaat hier in ieder geval nooit meer uitkomen.
Je noemt de M7 en M8 maar dat zijn juist de slechtste voorbeelden die je kan geven (klinkt een beetje rot hoe ik het zeg maar zo bedoel ik het natuurlijk niet ;) ). Kwalitatief gezien was dat echt het hoogtepunt. De M7 en M8 waren echt door veel sites uitgeroepen tot beste telefoon van het jaar. Wat er na de M9 kwam, waren juist de telefoons waar niemand het meer over had maar de flagships van de One serie stonden wel altijd in de top drie.
Alleen wilde mensen een goede camera en die was op de M7 gewoon bagger. Ik zeg niet dat het een slechte telefoon was, maar waar andere merken een telefoon leveren die op alle fronten minimaal redelijk scoort, zie je dat HTC er altijd in slaagde om op een plek een enorme zwakte in te bouwen. En die zwakte werd dan uitvergroot en dan kocht iedereen een Samsung.
Kan je dan uitleggen wat er zo slecht is aan de software support vergeleken met de concurenten met soortgelijke software? Als het bijvoorbeeld om updates gaat levert HTC bijvoorbeeld 2 jaar ondersteuning op hun flag ship modellen en doen andere spelers als Samsung en Huawei dat ook.
En Sense is nog altijd 1 van de fijnere UI schilletjes op Android. Een tijdje te zwaar geweest, maar nu prima op orde. Die ga ik echt missen (nu een HTC10, sinds mijn K800i alleen maar HTC's gehad, maar eind van het jaar denk ik niet dat er weer een HTC komt... Wat dan wel ben ik niet over uit, maar vrees dat het een aflopende zaak is.
2 jaar? Zoals het nu gaat wordt het zo langzamerhand twijfelachtig of HTC er over 2 jaar überhaupt nog is.... En ook die twijfel zal de verkopen niet ten goede komen... Ik vrees dat HTC in een vicieuze cirkel beland is waar ze niet meer uit gaan komen. Het vertrouwen is weg, de cijfers blijven dalen. Houdt een keer op. ben ik bang!
Mijn HTC U11 heeft de laatste update gehad in November 2017.
Dat is gewoon echt slecht.
Voor mij binnenkort een Nokia.
Daar krijgen zelfs de telefoons van onder de 100 euro netjes alle updates.
HTC verkoopt evengoed budgetmodellen tegen de 200 euro
https://www.htc.com/nl/go/buy-desire-10-lifestyle-premium/
en als jij gelukkig bent met budget goed voor jou, maar als iedereen zoals jij zou denken dan zou er geen high end market zijn
De Desire 10 was al te duur toen hij anderhalf jaar geleden op de markt kwam en is nu nog steeds te duur voor een toestel wat anderhalf jaar oud is. Voor hetzelfde of minder heb je een veel mooier toestel met betere hardware.

pricewatch: Huawei P smart Zwart
pricewatch: Xiaomi Mi A1 64GB Zwart
pricewatch: Motorola Moto G5S Plus (4GB ram, dual sim) 32GB Grijs
pricewatch: Samsung Galaxy J5 (2017) Zwart
pricewatch: Nokia 6 3GB ram, 32GB opslag Zwart
HTC zit gewoon enorm te falen, net zoals veel andere fabrikanten. De markt schreeuwt ontzettend hard om een aantal zaken / features, maar de mensen bij de marketing afdeling zijn enkel bezig met dunne telefoons, dunne schermranden en onhandige metalen/glazen achterkantjes. In feite kopiëren ze de strategie van de marktleiders.

Nee, wil je het redden als HTC zijnde, dan zul je met iets verfrissends moeten kopen. Zoals OnePlus deed met haar eerste telefoon. Zorg eindelijk eens voor een goede basis HTC. Dus maak een alround flagship voor een competitieve prijs. Het is echt zo makkelijk:

-dual sim
-snelle soc
-amoled scherm
-clean android + updates
-sd card
-4000mah+ accu
-geen metalen of glazen body terwijl kunststof superieur is. Durf eens wat nieuws.
-fatsoenlijke fingerprint
-fatsoenlijke camera
-geen bloatware

Inderdaad, zorg gewoon voor een goede basis, en je hebt instant een verkoopsucces. Laat die nutteloze features maar over aan Apple en Samsung, je moet je onderscheiden op andere vlakken om kopers terug te winnen. en dat doe je door een alround flagship te meken [mening].
Het interessante is dat de BlackBerry Motion vrijwel alle aspecten heeft die jij aangeeft. En toch koopt geen hond het toestel.

Laten we wel wezen. Merken als HTC, BlackBerry, LG, Sony etc. kunnen hoog en laag springen. Maar de knikkers zijn verdeeld. Apple en Samsung (en Huawei denk ik) hebben de smartphone oorlog gewonnen. Dat zijn de absolute dominators. De rest van de merken kunnen zich misschien op een leuke manier onderscheiden zoals bijvoorbeeld Oneplus, Xiaomi of BlackBerry met het toetsenbordje misschien. Maar dat zijn slechts 'the leftovers' die expres niet meegaan in de Apple en Samsung menigte. En dat is nou eenmaal geen grote markt.

[Reactie gewijzigd door uberhoogy op 23 juli 2024 02:37]

De Motion is ook niet perfect. Als ik even snel vergelijk. De LG G6 is een stuk goedkoper met veel betere SoC, camera en grotere scherm(ook hogere resolutie). Enige nadeel is de kleinere accu.

Of neem de Xiaomi Redmi Note 5. Bijna de helft goedkoper. Mist alleen een USB-C aanlsuiting. Maar de rest is of beter of gelijk aan de Motion. Lijkt me niet gek dat de Motion niet als warme broodjes verkoopt.
De Motion heeft een monsterlijke accu die makkelijk twee dagen mee gaat. De soc is niet optimaal, voor heavy usage maar voldoet. Het materiaal is van de telefoon is van een speciaal soort kunstof/carbon en de frame is van sterk metaal. Hogere resolutie dan full HD is objectief gezien gewoon onzin. Je ziet het verschil gewoon niet. Om even de checklist te maken:

-dual sim: volgens mij mogelijk
-snelle soc: ligt aan je gebruik, maar voor 90% van de gebruikers snel genoeg
-amoled scherm: Dat helaas niet
-clean android + updates: Android met BlackBerry launcher is zo goed als clean en heeft twee jaar gegarandeerde updates
-sd card: check
-4000mah+ accu: check, en door de 1080p en soc enorme batterijduur
-geen metalen of glazen body terwijl kunststof superieur is. Durf eens wat nieuws.: check
-fatsoenlijke fingerprint: check
-fatsoenlijke camera: In goed licht check, in low ligt helaas niet
-geen bloatware: check

Eigenlijk wat jij vooral wil is een no nonsense telefoon die tegen een stootje kan en voor een degelijke prijs. De Motion is dat.

Wat ik bedoel te zeggen is dat het gros van de mensen afgaat op het hebben van een hip design. Waarom zou je anders een telefoon van breekbaar glas nemen? Een telefoon is puur een statussymbool geworden. HTC heeft die status niet meer, net als BlackBerry een paar jaar geleden is overkomen. Dan ben je in de oververzadigde telefoonwereld gewoon klaar. Hoe tof je producten ook zijn
Hoe zijn de updates naar nieuwe versies bij BlackBerry? Volgens mij doen ze de security patches wel aardig, maar de KeyOne moet Oreo nog krijgen. Laat staan Android P. Not sure hoe dat bij die touchscreen toestellen is als die Motion. Hoop dat treble de belofte waar maakt.

Over mijn Sony klaag ik ook dat het na 18 maanden over is met updates (al kreeg ik van 6.0->7.0, 7.0-7.1, 7.1->8.0, wat toch 3 major versie updates zijn geweest).

Als er een Android merk is dat 3-4 jaar updates belooft zoals Apple dat doet dan koop ik die meteen.

[Reactie gewijzigd door Leejjon op 24 juli 2024 06:49]

Daar heb je gelijk in. Security updates zijn het vooral. De nieuwste OS doen ze idd niet aan.
Misschien een Nokia? Die zijn vrij snel.

Mocht er een toestel komen met vier jaar gegarandeerd de nieuwste OS dan koop ik die ook meteen. Helemaal mee eens. Dat zou idd voor HTC nog een toffe feature zijn. Maar ja... Dan is er ook weer minder reden om te upgraden, zo lijken veel fabrikanten te denken
Apple en Samsung (en Huawei denk ik) hebben de smartphone oorlog gewonnen.
Volgens AppBrain is dit de verdeling: https://www.appbrain.com/stats/top-manufacturers

(Moet je even Apple bij denken, want dit is alleen Android)
Jemig! Ik wist dat Samsung dominant was, maar dit slaat echt alles! Ik dacht Huawei er wel iets dichter tegenaan zat.
Ik vind dan toch de soc het net niet, en een LCD ipv amoled. Verder, zeker een mooi toestel.
De grap is helaas wel, dat alle punten die jij zo'n beetje noemt ook in de laatste phones zaten op deze na:
- geen amoled scherm
- geen clean android (maar wel HTC Sense, dat toch veel minder bloatware bevat dan de andere Androidskins)
- 4000+batterij, maargoed, dat heeft niemand .. ook een S8 gaat maximaal een dag tot anderhalf mee
- geen metalen of glazen body, maar ook dit is gewoon weer het kopiëren van andere fabrikanten.

Het probleem met HTC is m.i. dan ook meer de marketing en de prijs. Al zal het dalen in prijs voor hen als niche fabrikant waarschijnlijk lastig worden. Als HTC een betere marketing strategie zou hebben, zouden ze niet in de positie zitten waar het nu in zit. Immers, de U11 en 10 waren prima toestellen, goed ontvangen .. maar gewoonweg weinig tot geen marketing.
De dingen die je noemt zijn wel erg relatief of te subjectief.
  • Ik vind een dual sim niet nodig. eSIM wordt toch de toekomst.
  • Een "snelle SoC" is afhankelijk van de software en andere hardware in de telefoon
  • Ik hoef persoonlijk geen AMOLED vanwege inbranden en wil graag mijn telefoon langer dan 2 jaar gebruiken.
  • Ik vind geborsteld aluminium wel mooi en hoef toch geen draadloos laden.
En ga zo maar door.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 427069 op 22 juli 2024 17:49]

Dat amoled inbrand is een fabel. Loop nu al 6 jaar met een amoled rond, en mijn huidige toestel heb ik reeds 3 jaar, niets van de merken.
Dat is fijn dat je het verkleuren van je scherm niet opvalt. Maar de verschillende kleuren van AMOLED verslijten met verschillende snelheid, na een paar jaar zijn de kleuren echt anders. Voornamelijk het blauw verslijt harder. Ze vangen dit enigszins op door het gebruik en de leeftijd bij te houden en de helderheid van de verslijtende kleuren vanaf 'middelmatige helderheid' steeds verder op te schroeven, om zo het slijten te neutraliseren, maar dat brengt je ook maar zo ver.

Ik hoop dat deze microled techniek een beetje wil vlotten. Ze lijken in ieder geval aangetoond te hebben dat het gewoon kán.

[Reactie gewijzigd door Henk Poley op 24 juli 2024 06:49]

Maar na 2-3 jaar is een telefoon doorgaans ook op, dan is het toch tijd voor een nieuw toestel? Mijn toestel kan nog goed mee, maar ik ben toch aan het rondkijken naar wat nieuws. En eerlijk: een amoled kijkt echt veel mooier dan een LCD (behalve voor wit). Een eventueel nadeel neem ik dan ook voor lief.
Ehm, ik heb de U11 en die doet de belangrijke dingen die je noemt. Camera is goed, beter dan wat ik van de samsungs zie. Waterdicht itt de oneplus. Dualsim, een unicum in een toestel met topspecs. Voor een vergelijkbare dualsim was je meer geld kwijt dan voor mijn u11. Scherm is prima. Het heeft niet het diepzwart van een amoled, maar de kleuren zijn wel realistischer. De schil is erg ligt en de weinige bloatware is uit te zetten. Al met al na een jaar nog steeds dik tevreden.
"Het heeft niet het diepzwart van een amoled, maar de kleuren zijn wel realistischer."

Alle amoled schermen vanaf de Samsung S6, zijn op alle vlakken de beste, ook op kleurechtheid. Moet je natuurlijk wel het scherm correct hebben ingesteld ( staat standaard op heel gesatureerd ).
Ik heb nu geen nieuwe telefoon nodig maar als zij een robuust toestel gaan aanbieden met minimaal 4 jaar software updates (en dan niet alleen patches maar echt nieuwe OS upgrades) hebben ze mijn aandacht wel te pakken.
Maar ook Oneplus, wat doen die nu nog? Ja je bent even de frisse wind, tot een ander dit weer overneemt, Oneplus, Oppo, Xiami, mogelijk straks ook Nokia, voor HTC zal het mogelijk stukje naam-herstel worden, maar daarna is het gewoon weer aanschuiven bij de rest. Ook onderscheidend werken zal niet altijd succes zijn, de notch en 'fullscreen' is hype, kan jij oh zo verfrissend zijn met je eigen ding (zoals hun 'squeeze' feature), het is niet hip dus het voegt niets toe.
Ten tijde van het Desire tijdperk het beste merk op de markt. Ook de One serie was nog erg sterk, daarna bergafwaarts gegaan, zonde... Prijzen liggen gewoon veel te hoog en er is niets vernieuwends meer aan.
Dat noemen ze marktwerking. Sta je stil op de markt word je kapot geconcureerd. De Mensen die vroeger de Desire's en one's kochten kopen nu Nokia's en Huawei's omdat deze telefoons veel meer bieden en van veel betere kwaliteit zijn dan de HTC toestellen.
Ik heb een aantal HTC's gehad, Touch Diamond 2 (Windows Mobile was dat nog), Desire, Evo 3D (had 3D scherm, wel grappig), misschien nog wel een andere. Daarna idd overgegaan op alternatieven, Sony voor een tijdje, en nu een Xiaomi Mi Mix 2. Bij release kostte de Mix 2 ~450 EUR en de U11 ~720 EUR. HTC heeft high end prijzen, maar het uiterlijk van mid range producten. Sony inmiddels ook trouwens. Huawei, Xiaomi, Oppo, etc juist andersom, mid range prijzen, high end uiterlijk.

[Reactie gewijzigd door i7x op 24 juli 2024 06:49]

Neehoor, die kopen Samsung ;)
Alleen als Samsung niet met echt iets beter dan de S8 en S9 komt, dan zal ik zie wat ik na mijn S7 ga doen.
Wat is er precies niet goed aan de S8/s9 serie naar jouw beleving dan?
Weinig innovatie t.o.v. de S7. Schermverhouding groter is niet gunstig met de huidige markt qua beeld en game materiaal. Fingerprint scanner achterzijde is ook inleveren op functionaliteit. Camera kwaliteit met de Samsung sensor is minder dan de Sony sensor die in de S7 zat. Dat wil niet zeggen dat alle foto's van de S8 en S9 slechter zijn. Vanwege de grotere diafragma is in low light de kwaliteit wel beter. Maar de S8 en S9 zijn zeker niet meer de beste camera phones, daar de S7 dit nog wel was in die periode.
Tja, dat is nu eenmaal de schermverhouding die alle concurrenten nu ook toepassen. Ik ben het met je eens dat dit van mij betreft niet had gehoeven ;) Overigens; je opmerking dat de camera kwaliteit van de s7 beter zou zijn in daylight dan de s9: heb je hier een bron van? Ik heb namelijk beide toestellen gehad en kan die mening niet delen. De S8/S9 zijn wat mij betreft zeer waardige opvolgers van de S7 :) Op android gebied behoren ze zeker tot de top. Welke concurrent heeft het volgens jou beter voor elkaar? Oprecht benieuwd, heb de laatste tijd bijna alle Android Flagships uitgeprobeerd, en ben goed te spreken over de s9+.
En de knijpbediening dan? Totaal niet mijn ding, maar wel vernieuwend..
Inderdaad. HTC liep héél lang extreem voor op alle concurrentie. Maar zijn toen blijven hangen terwijl de concurrentie keihard doorging met ontwikkelen en vernieuwen. Zonde!
Betalen ze nu de prijs voor.
Wel raar dat het zo snel bergafwaarts is gegaan en Samsung zo snel het stokje heeft overgenomen tezamen met tal van andere fabrikanten uit China. Ik zoek dan ook geen vernieuwing, maar een degelijke smartphone met goede software. Beide kan HTC niet meer leveren. Het merk stelt tegenwoordig daarom ook maar weinig voor. De Pixel 2 XL is nog het enige toestel waarmee zichzelf hebben kunnen bewijzen.
Het is denk ik als Android fabrikant gewoon heel moeilijk om je te onderscheiden.

Laatst zelfs een bericht dat Samsung ondanks meer markettinguitgaven toch minder telefoons verkocht en dan is Samsung nog zo ongeveer de enige Android fabrikant die winst maakt.

Alle flagships hebben dezelfde soc, zelfde resolutie scherm, goede camera etc. en in de basis dezelfde software.

Ontwerpen zijn ook niet echt onderscheidend (elke telefoon, niet alleen Android, is inmiddels gewoon een rechthoek met afgeronde hoekjes en zoveel mogelijk schermoppervlak met een notch).

Waar kan je dan op concurreren? Prijs. En dat kan alleen als je VEEL verkoopt en verticale integratie hebt. Samsung en Huawei gaat dat wel lukken, voor HTC zie ik het somber in.
Toevallig het bericht gemist waarbij Nokia 782% is gegroeid?

Bron
https://androidworld.nl/nieuws/nokia-groei-smartphonemarkt/
Klopt, gemist.

Leuk voor HMD, blijkbaar weten die toch iets anders/beter/goedkoper te doen dan andere fabrikanten.

Neemt niet weg dat 1 een heleboel andere fabrikanten niet zulke groeicijfers hebben en 2 dat groei van het aantal telefoons dat je verkoopt leuk is maar winst maken nog veel leuker. Daar lees ik dan weer niets over.
Tja, als je advertenties in de notificatiebalk gaat tonen op een premium telefoon en die je dan zelf moet uitzetten, dan wil ik er ook gewoon niks meer mee te maken hebben. Dat kan toch niet?
Benieuwd hoe lang ze het nog trekken, gaat al jaren zo bij HTC. In het begin vond ik het nog jammer, maar nu kan het mij persoonlijk nog weinig boeien. Al hun toestellen die ze de laatste jaren hebben uitgebracht waren prijs/kwaliteit niet meer interessant voor mij en indien geld niets zou uitmaken, zou ik ook niet meer voor HTC kiezen.

Met de Desire HD nochtans 5 jaar gedaan, was een top toestel. Wel dankzij XDA, want de support van HTC zelf stopte ook veel te snel.
Beetje zelfde verhaal als BB. Niet op de veranderende markt inspelen en door oude successen arrogant naar de trouwe klanten. Dit zie je keer op keer terugkomen. Ook Nokia is zo ten onder gegaan en terecht.
Zal een hele aderlating worden voor de economie in Taoyuan als HTC omvalt. Hoewel ze nu al op het niveau van 2003 zitten, dus erg groot zijn ze al niet meer.
Blijft jammer, heb tijden enkele HTC phones gehad en waren kwalitatief gewoon goed (M7 en M8). Had wel graag meer telefoons gezien die tegenwoordig nog dergelijke behuizingen maken.
Na de M8 heeft HTC mijn inziens geen interessante telefoon uitgebracht in het high-end segment (heel misschien de HTC 10). Zonde, want ik was echt fan. Heb meerdere toestellen van ze gehad (begonnen met de HD2) en was er uitermate tevreden over.

Uiteraard moet je een fabrikant wel verantwoordelijk houden voor hun fouten en niet in fanboy-isme vervallen. Het viel na de M9 allemaal niet meer goed te praten.

Mij zijn ze dus verloren aan een LG Nexus 5X (ook niet een zeer goede telefoon helaas) en nu OnePlus.
Ze moeten een soort OnePlus worden. Zoals OnePlus in het begin was. Gewoon een toestel met een lage prijs en goede specs uitbrengen...
Maar ze blijven maar veel te dure toestellen uitbrengen die niemand koopt...
Inderdaad.
Nu proberen ze met oa Samsung, LG en apple mee te doen. En als mensen moeten kiezen tussen een HTC van 900 of een Samsung van 900 wordt het de Samsung. Steker nog 700 vs 900 euro zal al heel lastig worden dan gaan nog steeds veel mensen voor de Samsung.

OnePlus laat zien dat het wel mogelijk is om high end specs te hebben maar toch betaalbaar door op andere dingen te besparen. HTC moet daar ook gewoon naar toe anders gaan ze het vrees ik niet lang vol houden.
HTC telefoons heb ik zelf geen ervaring mee maar de Vive is in mijn ogen echt een top product van een leverancier die netjes met zijn klanten omgaat (in tegenstelling tot Facebook). Elke keer als ik dit nieuws hoor baalt er een deel van mij wel. Ik kan niet wachten tot de wireless VR uitkomt.
Als ik HTC was zou ik de vr afdeling in een aparte onderneming stoppen. Anders trekt de mobiele divisie dat kapot
Misshien moet htc gewoon verder als softwarebedrijf.
Htc sense is nog altijd voor mij de reden om een htc te kopen.
HTC sense is ook grotendeels overbodig geworden. Het design is inmiddels aardig gedateerd en het feit dat er advertenties worden weergegeven is ook bedenkelijk.

Het was leuk in de beginjaren van Android, toen het nog een inconsistent zooitje was. Inmiddels is het zo gepolijst dat een skin weinig tot niets toevoegd.
Ik heb de HTC ultra gehad omdat dit de flagship was. telefoon voelde cheap aan en had slechte support. Na 5 maanden alweer verkocht en lekker samsung S7 Edge weer genomen

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.